Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132
Joneg
pannocki potrzebuję zasiegnac rady.

Auto to a4 quattro 340hp.
Potrzebuje sensowna opone na lato przede wszystkim na ulice i szybkie daily, sporadyczne wypady na super oes.
Rozmiar 17" a max szerokosc to 225. Chociaz wole coś węższego, ale klejącego.
I opona ma wytrzymac 260km/h - bo wtedy sie koncza obroty smile.gif
addam24
CYTAT(Joneg @ Tue, 08 Dec 2015 - 00:01) *
pannocki potrzebuję zasiegnac rady.

Auto to a4 quattro 340hp.
Potrzebuje sensowna opone na lato przede wszystkim na ulice i szybkie daily, sporadyczne wypady na super oes.
Rozmiar 17" a max szerokosc to 225. Chociaz wole coś węższego, ale klejącego.
I opona ma wytrzymac 260km/h - bo wtedy sie koncza obroty smile.gif


Tez ostatnio poruszalem ten temat.Z tego co sie dowiedzialem:Michelin sport cup 2-ale ich nie wykorzystasz i trudno je dostac.Toyo r1r.Moze byc tez toyo r888 ale gorzej bedzie na wodzie..Wszystkie sa drogie I dosyc szybko znikaja.Ale cos za cos
Joneg
r888 jak i r1r (które notabene posiadam ale w mniejszym rozmiarze) odpadają. to semi slicki o miekkich mieszankach i znikną 1000km po przekładce na "lato".
Kajman
Michelin sport cup 2 lub super sport (o ile występuje w tym rozmiarze)
Kras
Wystepowac to wystepuje ale dostac nielatwo. Raczej tylko na zamowienie.
Kajman
Masz sport cup 2: http://www.ebay.de/itm/1x-Sommerreifen-MIC...p0AAOSwo6lWOutP
wysyłka do pl 7eur/szt
Supersporty max 215/45/17 niestety i dość ciężkie do trafienia, 205/45 od ręki.
piwo
kolejne porownanie:
http://lotus-111.com/2013/05/27/kumho-v70a...le-plus-rapide/
Mati1989
Ktoś testował Avon ZZR?? Jest w ciekawych rozmiarach w porównaniu do ZZS.
piwo
nowa oponka goodyear assymetric 3 :
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/Goody...ess-Release.htm
xtremesystems
duza jest roznica miedzy ad08 a ad08r?

czy te yoko trzeba dogrzewac czy mieszanka jest miekka i kleja od strzała?

ad08r beda lepsze na miasto do daily niz r1r?
piwo
https://www.youtube.com/watch?v=y8BwupGL7_o
https://www.youtube.com/watch?v=jFTINWuC9e8
jakies porownania czasowe
http://www.speedhunters.com/2013/04/its-al...8r-time-attack/

czy kleja od strzala?
mysle ze potrzebuja troszke nagrzania. nie sa tak miekkie jak r888. jedno okrazenie nagrzania zawsze im sie przydaje. za to maja mega twarde boki co daje dobre wyczucie nad tym co sie dzieje z autem.no i nie koncza sie za szybko.
moje pierwsze wrazenia po zakupie:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.p...0&start=460
i jak byly swieze nawet cos tam udalo sie wygrac strone dalej smile.gif
nowy
CYTAT(xtremesystems @ Fri, 11 Dec 2015 - 19:26) *
duza jest roznica miedzy ad08 a ad08r?

czy te yoko trzeba dogrzewac czy mieszanka jest miekka i kleja od strzała?

ad08r beda lepsze na miasto do daily niz r1r?


jezdzilem na AD08 nowych po miescie evo x
stanowczo trzymaja lepiej po rozgrzaniu
po miescie o dwie klasy lepiej jezzdzilo mi sie na R888 (mowa od 1metra)
na torze R888 bardzo szybko sie przegrzewaja natomiast wlasnie po pierwszym okrązeniu AD08 pieknie zaczynaja robic robote I NIE PLYNĄ tak szybko
Kajman
r1r do miasta lepsze
xtremesystems
tez tak zaczynam myśleć. ogolnie ad08 jest lepsza opona po jakimkolwiek dogrzaniu. tu założenie jest takie. jade spokojnie miasto badz trase. widze fajne zakrety to sie bawie. stad chcialbym miekkie gumy od strzala.
myslalem nawet nam miekkim uhp. ale miekkie boki mają

jak r1r boki? miekkie twarde? jak cena r888rbedzie niezla to moze je kupie
Kajman
r1r ma boki akuratnie smile.gif
xtremesystems
a macie jeszcze pomysly na miekkie gumy trzymajace od strzala

r1r wiadomo. r888r tez ( zobaczymy jak cena)

a jeszcze cos w tym stylu?



jeszcze pytanie odnosnie ad08r vs r1r

w niskich temperaturach (5-15) stopni rozumiem ze r1r lepiej sobie poradzi
[Yossarian]
Oczywiście, w końcu skoro nie wymaga dogrzewania jak ad08, to logiczne jest, że będzie się dobrze spisywać jak jest zimno smile.gif. Ostatnio jechałem na tym KJS z temperaturą w okolicach zera stopni i R1R zachowywało się na prawdę fajnie.
xtremesystems
dzieki za potwierdzenie
Mati1989
A Avon ZZR bardziej przypomina właściwościami R888 czy Ad08??
xtremesystems
mam jeszcze pytanie o r1r. Kajman czesto pisze ze sa to opony wiosna jesien.

jak to bedzie latem na ulicy (0 toru). mam auto lekkie raczej oszczedzajace opony.
potenze re002 dogrzewałem tylko w najwieksze upały przy szybkiej jezdzie. (wtedy naprawde kleila)

chce nawet zejsc z rozmiaru 205 na 195 bo tylne opony zawsze chlodne byly.

nie zakatuje r1r latem?
piwo
ciezko zakatowac jakiekolwiek opony na ulicy chyba ze sie zachowujemy jak 15stolatek mielac kolami w miejscu. ulica rzadzi dsie innymi prawami i tutaj dominuja przebiegi po 40tys km a nie 100km na torze i opony do smietnika.
zawsze mozna kombinowac i wrzucic r1r na tyl a na przod cos twardszego np r888 lub jeszcze o stopien ad08r. u mnie pare lat temu w mazdzie turbo 200km i 1050kg wagi r888 w rozmiarowkach na poczatku 205x50r15 a potem 205x40r17 wystarczaly na okolo dwa lata kupujac opone nowe za okolo 2000zl wtedy za komplet a konczac na slikach. z czego na poczatku opony switnie trzymaly a gdy gleboksc bieznika zblizala sie z 5,5mm do okolo 2mm robily sie bardziej sliskie.przez te dwa lata nabijalem jakies 15tys km w roznych warunkach (glownie miasto i dwie rundki w roku na jakims lotnisku). zlego slowa na r888 nie moglem poweidziec (no moze oprocze halasu kolejowego tututuututu). reakcje na ruchy kierownica w stosunku do premium contact 2 po prostu powalala.morda sie sama usmiechala. i dzialaly od zaraz. nie trzeba bylo nic robic tylko wsiadac i jechac.
Barejka
w jezdzie na codzien nie zabijesz opony, ciezko mi sie wypowiedziec bo na r1r smigam na codzien od 4 lat i na tyle praktycznie ona nie znika o ile nie palisz kapora na suchym czy na mokrym to sezon przejezdzisz ja w ośce zabiajelm przednie w okolo 4-5 miesiecy. I fakt ta opona tak mi sie wydaje najlepiej klei gdy ma do okolo 2.5-3mm jesli chodzi o trakcje, w zakrecie trzyma w miare nawet gdy jest lysa smile.gif pracuje jej sie chyba najlepiej od -10 do +15 no moze 20, w lato gdy byly upaly po 30st gubilem trakcje bardziej niz np przy temperaturze bliskiej zera. Raczej nie jest to mit ze opona "plynie" gdy jest goraco wink.gif
xtremesystems
dzieki za opinie. jesli wytrzymaja 2-3 lata bedzie bajka.
moje auto bardzo delikatnie traktuje opony. az sie dziwie. adrenaliny po 2 sezonach maja nadal te malutkie rowki na grzebiecie

wczesniej mialem conti premium contact 2 uwazane za miekkie i po 2 sezonach miały ponad poł bierznika

ogolnie rocznie robie 15tysiecy w sumie lato i zima.

re002 w te najwieksze upaly kleily jak szalone . niestety przy ok 10 st bylo kiepsko.

kilka razy podczas zwyklego hamowania na mokrym uciekalem na pobocze..

ale bajka to dla nich upały. (w jezdzie cywilnej - bo mysle ze na torze to okolice 20stopni i da sie je dogrzac)

teraz chce cos co bedzie kleilo od strzala. ale da rade jak bedzie 30 stopni przejechac ze 5-10 km po serpentynach


tutaj adrenaliny naprawde zrywały pape. ale bylo 30 stopni i jak przejechalm odcinek dotknalem opone to parzyla
https://goo.gl/maps/CD4jVqCJYfT2
Barejka
nie wnikam, ale nawet w najwiekszy upal r1r bedzie lepszy od tej potenzy, sam mialem to kupic ale cale szczescie wybilem sobie z glowy smile.gif wole kupic pare nowych na przod co sezon i miec mozliwosc zawsze wcisnac gaz do konca niz dac 200zl mniej i jechac na pol gwizdka biggrin.gif
xtremesystems
ale nie wiem co tak narzekasz na opony na ktorych nie jezdziles.
re002 jesli sa dogrzane kleja jak zloto.

po prostu w niektorych autach je latwiej dogrzac w innych trudniej
Onyx
re002 jak na zwykle UHP jest całkiem przyzwoite i w miarę wszechstronne, twarda ścianka boczna, ale nie ma co porównywać z semi
Kajman
R1R normalnemu autu posłużą trochę, ja je mam w evo i na suchym uślizgi się zdarzają dość często wink.gif
Co do opon na temperatury -8 do 0/+5stopni to jeszcze Profil Super Soft działa tam od ręki. Na ćwiartkę nawet bym zaryzykował że zadziała do 20-25st.
xtremesystems
bardziej niz cwiatrka interesuja mnid szybkie zakrety bądź serpentyny. oczywiscie w ilosci takiej ze opona poplynac nie powinna
Kajman
r888/r1r/sport cup 2
nowy
nie da sie porownac klejenia R888 do RE002
przeskok jest o minimum 2 klasy przyczepnosci wyzej
ja po przejsciu z nowych re002 na r888 powiedzialem WOW !! #^%%^$ !
natomiast nie zgodze sie z kolegą xtremesystems na mokrym i w zimno nadzwyczaj poprawnie zachowuja sie RE002 (okolice 0') i przy kwocie za tą opone stawiam ja w scislej czołówce polecanych cywilnych opon
oczywiscie powyzsze to moja prywatna opinia
na wiosne kupuje nowe r888r to co w starym modelu mi przeszkadzało to hałas .. wyją przy jeździe na codzien zbyt mocno , pasażerowie zawsze mysla ze łozyska mam do wymiany smile.gif
Kajman
Ponoć wystarczy nacięcia doprowadzić do końca opony i są cichsze.
piwo
nowy a nie przeszkadzaja Ci pierwsze opinie na temat nowych opon? jakos tak kiepsko wypadaja na tle r888.
nowy
ja tylko bede ich uzywal do jazdy na codzien (po miescie kilka km ) a rocznie robie moze z 7tys km
poszukuje opony działajacej od 1m , przewidywalnej .
z negatywnych czytalem o r888r tylko tyle ze szybciej plynie niz r888 ale w miejskich warunkach nie uda mi sie jej doprowadzic do takiego stanu .
Kajman
Może ma bardziej miękką mieszankę. Nic w tym złego w sumie. Jedyną poważną wadą r888 jest jej zachowanie w temperaturach niższych niż 2st jak jest mokro. Wtedy jest źle.
piwo
https://www.facebook.com/szybciejnizrynek/
podobno malo przewidywalna. to ze plynie to plus bo zonacza ze jest super miekka. ale ze juz czasy kiepskie albo ze ciezko wyczuc granice poslizgu albo to ze slabo kleja na mokrym (a zachwalane ze duzo pod tym wzgledem poprawili) to juz nie jest za halo. ciekaw jestem jak porownanie r888 vs r888 czasowe na tej samej probie w lekkim aucie.
ciekaw jestem mega tych avonow zzr w miekkiej mieszance a24 nie a60.
Mati1989
A Avon ZZR? To jest to samo co r888?? Bo bieżnikowo są prawie identyczne.
nowy
@piwo thx, przeczytalem .
hmm mam nadzieje ze wiecej testów R888R ujrzymy do wiosny - na razie sie nie zrażam .
piwo
CYTAT(Mati1989 @ Sun, 13 Dec 2015 - 09:51) *
A Avon ZZR? To jest to samo co r888?? Bo bieżnikowo są prawie identyczne.

A czy avon to toyo?
To ze wiekszosc semi ma podobny wzor bieznika to nic nie oznacsa. Wazna jest mieszanka gumy i konstrukcja opony, a wzor bieznika to wazny jest na kaluzach a nie suchym asfalcie.
xtremesystems
CYTAT(nowy @ Sun, 13 Dec 2015 - 09:32) *
nie da sie porownac klejenia R888 do RE002
przeskok jest o minimum 2 klasy przyczepnosci wyzej
ja po przejsciu z nowych re002 na r888 powiedzialem WOW !! #^%%^$ !
natomiast nie zgodze sie z kolegą xtremesystems na mokrym i w zimno nadzwyczaj poprawnie zachowuja sie RE002 (okolice 0') i przy kwocie za tą opone stawiam ja w scislej czołówce polecanych cywilnych opon
oczywiscie powyzsze to moja prywatna opinia
na wiosne kupuje nowe r888r to co w starym modelu mi przeszkadzało to hałas .. wyją przy jeździe na codzien zbyt mocno , pasażerowie zawsze mysla ze łozyska mam do wymiany smile.gif

w pierwszym sezonie nawet bylo znosnie. teraz drugi sezon mocno abs pracował na wilgotnej nawierzchni w okolicach 5 stopni
xtremesystems
ja tak naprawde teraz tez czekam na r888r . zobacze jakie beda opinie. jak lipa to wpadna r1r.
piwo
a tu zgola odmienny test.
https://www.youtube.com/watch?v=yw8l8q8w6s4
pirelli corsa trofeo (co to jest? pzero troefo r? czy zwykla corsa? wyglada jaka trofeo a nie corsa.) vs avon zzr.
jakos tak niestabilnie strasznie ten avon przy pirelli chodz czasy podobne co raczej dobrze swiadczy o avonie.
robertMK
CYTAT(piwo @ Tue, 15 Dec 2015 - 17:55) *
a tu zgola odmienny test.
https://www.youtube.com/watch?v=yw8l8q8w6s4
pirelli corsa trofeo (co to jest? pzero troefo r? czy zwykla corsa? wyglada jaka trofeo a nie corsa.) vs avon zzr.
jakos tak niestabilnie strasznie ten avon przy pirelli chodz czasy podobne co raczej dobrze swiadczy o avonie.


W nowym roku razem z Avonem bedziemy robić otwarte testy opon , dostalismy budżet na testy typu "przyjedz na swoich oponach zrób czas a my CI damy szybsze "
głównie skupimy sie na oponach z Homo E czyli opony na sucho ZZR , opony na przejsciowo i zimno ZZS oraz opony na duzy deszcz CR28



sebalenk
Robert a może byś przyjechał do Rallylandu? smile.gif
Kajman
CYTAT(robertMK @ Thu, 17 Dec 2015 - 18:55) *
W nowym roku razem z Avonem bedziemy robić otwarte testy opon , dostalismy budżet na testy typu "przyjedz na swoich oponach zrób czas a my CI damy szybsze "
głównie skupimy sie na oponach z Homo E czyli opony na sucho ZZR , opony na przejsciowo i zimno ZZS oraz opony na duzy deszcz CR28


Ja chcę na takie testy smile.gif
piwo
ja tez smile.gif gdzie bedziecie je robic i kiedy?
robertMK
Jeszcze nie wiemy kiedy , napewno pierwsze testy beda zima/wiosna by ogarnąc zimna i mokra nawierzchnie

Pewnie Jastrząb lub Kielce
jackkpl
No to ja tez jestem chetny. Mam do dyspozycji swoje PSS i PSC2.
piwo
Jacus cos dla ciebie. porownanie sport cup2 z super sportem w dosc dziwnym jezyku:
https://vimeo.com/116704083
jackkpl
CYTAT(piwo @ Fri, 18 Dec 2015 - 18:29) *
Jacus cos dla ciebie. porownanie sport cup2 z super sportem w dosc dziwnym jezyku:
https://vimeo.com/116704083


ok 1.5s na 60s , niezle. Ale to,ze sport cupy2 wymiataja, to juz wiem smile.gif.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.