wajcha
Mon, 11 Apr 2016 - 21:07
Dzięki
Pirelli poza zasięgiem cenowym, ale fajnie wypadły te hankooki tylko to jest prime 2, 3?
Ogólnie jestem dość sceptycznie nastawiony do testów bo wszystkiego nie punktują, nie wiadomo jak na przykład opony zachowują się w kałuży, a nie tylko na mokrej nawierzchni, no i mogą być stronnicze, ale zawsze jakiś pogląd już to daje.
Wcześniej jeździlem na rainsport 2 225/50 i byłem zadowolony dlatego pomyślałem o tej 3, może znajdzie się ktoś kto jeździł na jedenej i drugiej?
Kajman
Mon, 11 Apr 2016 - 22:20
testy są podpłacana moim zadaniem, patrzyć co wygrywa na imprezach amatorskich
pawel934
Tue, 12 Apr 2016 - 01:29
Rainsport 3 to dobra guma, ale przy niskim profilu. W Saxo mam takie 195/45 i są naprawdę fajne. Mają jednak bardzo miękkie ścianki, co w rozmiarze 205/55 pewnie da się we znaki. W 205/55/16 miałem kiedyś w dupowozie Nokiana Line i byłem bardzo zadowolony.
Andrzejsr
Tue, 12 Apr 2016 - 13:52
Mam takie pytanie co do slicków pełnych - gładkich.
Czy one mają konstrukcję w jakiś sposób warunkującą gdzie jest wewnątrz, a gdzie zewnątrz opony? oznaczeń outside/inside nie widzę, ale niektóre mają kolorowe napisy - więc do zewnątrz jeśli chcemy światu pokazać na jakich oponach jedziemy. Lecz czy można je obracać wewnnątrz/zewnątrz ? czy jest jakoś konstrukcją opony to uwarunkowane?
Wcześniej nie zastanawiając się zbytnio ze 2 razy przekładałem, różnic nie czułem, ale może to niewłaściwe jest ?
sebalenk
Tue, 12 Apr 2016 - 15:05
Z tego co ja wiem jeżeli jest gładki slik lub rajdowy o ile nie ma wyraźnego oznaczenia to nie ma to znaczenia ważne też aby strona bardziej "kwadratowa" opony była na zewnątrz.
Andrzejsr
Tue, 12 Apr 2016 - 15:19
No ja je mam używane, więc z tą kwadratowością to różnie, ale i tak po jakimś czasie się zaokrągla ten brzeg.
Oznaczeń nie ma własnie wyraźnych out / in.. Tylko te naklejki kolorowe Dunlop z jednej strony tylko.
STK
Wed, 13 Apr 2016 - 12:23
Jak gladki to czym sie przejmowac? Preciez to nie ma bieznika kierunkowego wiec nie ma rozroznienia inside/outside, chyba ze napis ma sugerowac ze ta strona jest dla publiki
Andrzejsr
Wed, 13 Apr 2016 - 12:29
No nie wiem i dlatego pytam. Gładki na wierzchu, ale może coś tam w głębi inaczej zbudowane? choć oznaczenie by było raczej wtedy.
Samcrk
Thu, 14 Apr 2016 - 16:47
lukass5
Thu, 14 Apr 2016 - 16:54
CYTAT(Samcrk @ Thu, 14 Apr 2016 - 16:47)
Chińczyk sygnowany dla jednej niemieckiej hurtowni.
piwo
Thu, 14 Apr 2016 - 18:19
promocja
srbenda
Thu, 14 Apr 2016 - 19:34
Nadają się do czegokolwiek? Bo cena śmieszna.
piwo
Fri, 15 Apr 2016 - 06:08
xtremesystems
Fri, 15 Apr 2016 - 21:59
CYTAT(piwo @ Fri, 15 Apr 2016 - 06:08)
zadnych nalewek ??
kabanv70
Mon, 18 Apr 2016 - 12:40
To również temat o oponach na codzień a więc pytam:
225/45R17
Ciężkie, ponad 1,700kgramowe turbo fwd w automacie. 50/50 autostrada miasto. Zależy mi na ciszy i na pewnym prowadzeniu przy szybkiej jeździe na autostradzie. Indeks nośności min. 94, szybkość zużycia nieistotna, robię niewielkie przebiegi, do 12tys km rocznie.
1. Sava Intensa UHP - odpuszczam, nie miałem ale jakoś nie mogę się przekonać. ok. 1188zł
2.Fulda SportControl - mam w małej Toyocie, ale rozmiar jest tak mały i wąski, w aucie jest i tak głośno i jeździ tylko po mieście, ciężko mi do czegokolwiek porównać. ok 1320zł
3.Vredestein Ultrac Vorti - miałem Ultrac Cento, oprócz ciszy nie oferują nic nadzwyczajnego, przeciętna trakcja na mokrym, kiepsko się wyważają, te dodatkowo są wg. etykiety głośniejsze, nie wiem czy chce to sprawdzać... ok. 1380zł
4. GY F1 Assymetric 2 lub 3 - zdaję się na Waszą opinię, nie miałem styczności. Kiedyś z zimowych GY byłem zadowolony, przez 5 lat służyły dzielnie, nie zestarzały się zbyt szybko. ok. 1570-1620zł
5. Dunlop SP Sport MaxxRT2 - nie wiem. Znajomy non stop ćwiczy najróżniejsze Dunlopy w BMW e90 i f11, wymienia co ok. 3lata, bo huczą i 'kamienieją'. ok. 1524zł
6. COntiSportContact 5 - nie wiem. Miałem kiedyś premiumcontact2 i byłem w szoku jak to hamuje na mokrym. Oprócz tego nie pamiętam jakichś 'anomalii' ok. 1656zł
7 i 8 Michelin Pilot Sport 3 (chyba już stare DOTy tylko zostały, opróćz tego do najcichszych nie będą należały) i Primacy 3 - kupka siana na cywilną oponę.
Do racecara wiem co bym wziął, ale tu nie mam bladego pojęcia. Póki co chyba GY z Dunlopem wchodzi w rachubę..
Andrzejsr
Mon, 18 Apr 2016 - 12:51
A ja te savy UHP od kilku lat użytkuję w FWD ciężkim 1500-1600kg ok 240KM i są bardzo ok, przebiegi małe (jeszcze mniejsze niż Twoje) i więcej miasta. Bardzo ok opona do tego stylu użytkowania (spokojny prosto mówiąc). Cicha.
Ale ja pamiętam że była wyraźnie większa różnica w cenie między Savą UHP a innymi te kilka lat temu, i to miało znaczenie. Twoje ceny bardziej wyrównane, ale - uważam że ok opony do tego zastosowania.
kabanv70
Mon, 18 Apr 2016 - 13:44
Ceny są z dzisiaj, sklepy stacjonarne lub takie gdzie moge odebrac je osobiscie, bo mam dosc reklamacji na odleglosc. Beda koslawe czy z inna wada to biore je pod pache i jade do sklepu wymienic. Nie sa to wiec ceny najnizsze, ze sklepow internetowych.
To ciekawe co mowisz o Savach, nic tam sie nie ząbkuje? ABS na mokrym nie gra jak wsciekly? Nie powiem, ze bede jezdzil spokojnie. Na wprost nie bedzie jakichs szalenstw ale zakrety biore szybciej niz normalnie..
Przypomnialem sobie cos o Fuldach: w Toyocie jak przyjdzie 25st+ lub wiecej zaczynaja popiskiwac przy jakims szybszym manewrze. Ale jako ze rozmiar jest smiesznie maly to i pewnie mieszanka inna i inaczej zachowa sie w 17'..
Kajman
Mon, 18 Apr 2016 - 14:35
GY na mokrym jest najwyżej średni. Ja tam brałbym Michały albo Dunlopy
Andrzejsr
Mon, 18 Apr 2016 - 15:26
Te Savy - nie ma ząbkowania, ABS/ASR mają czasem na mokrym co do roboty, ale żeby jakoś wybitnie dużo to nie.
Ale ogólnie to auto spokojnie jeździ i do granic trzymania tych opon nawet się nie zbliżam w zakrętach (chyba
) bo nie ma po co.
Nie patrząc na budżet to pewnie Micheliny bym brał. A patrząc - Savy.
borocds
Mon, 18 Apr 2016 - 20:17
Tak od dłuższego czasu czytam ten wątek, raz, że bardziej hobbistycznie a dwa "branżowo" by się też czegoś dowiedzieć...
Rok temu zmieniłem na mocne FWD Focus RS MK2, seria 305km po sofcie 330. W planach dalsze pewnie rzeczy będą tylko najpierw muszę ogarnąć temat z trakcją.
Rozmiar opon 235/35r19 i obecnie jeździ na Conti Sport Contact 5 takie zakupiłem w zeszłym roku DOT15.
Niestety rozczarowany jestem na suchym, o dynamicznym ruuszeniu nie ma mowy, koła się ślizgają...
Miałem okazję na chwile przejechać sie na Michałach Pilot Cup 2, wiadomo opona z innej kategorii ale różnice masakryczna- niestety nie mialem okazji na mokrym sprawdzić czy do "cywilnej jazdy z pkt a do b da rade"
Musze zmienić opony inaczej dalsze mody w aucie będą bez sensu...
70% normalna miejska dynamiczna jazda
30% bardzo dynamiczna jazda ( w tym wypad od czasu do czasu na tor, jakis start na 1/4 dla samego fanu)
Biore pod uwage:
-michały pilot cup 2- tutaj obawiam sie o deszcz, jakies uwagi?
-michały pilot super sport - polecona przez osobę ktora od czasu czasu ma przyjemność pośmigania na torze
-bridgestone potenza s001 - miałem okazje przetestować z firmy na kilku pojazdach w centrum szkoleniowym Sobiesława Zasady i pozytynie mnie zaskoczyły, natomiast były założone na aucie 4AWD, RWD, i FWD ale 170 konnym
- toyo r1r (brak w moim rozmiarze) alternatywa jakas ktorej nie moge znalezc?
Co polecacie z doswiadczenia?
jackkpl
Mon, 18 Apr 2016 - 22:58
To zaskoczyles mnie z CSC5. Ja jak narazie zrobilem na nich najlepsze 60ft w zyciu. W 8 stopniach na publicznej drodze wyszlo 2.1s, a na ulezu na cup2 w 26 stopniach zrobilem 2.12s
. Napewno szybko sie grzeja w zakretach, wiec na tor na suchym bym ich nie uzywal, ale jazda szybka po ulicy i sporadycznie zakret na granicy moim zdaniem sa ok. Maja miekka scianke i czuc opozniona reakcje na ruch kierownica.
Super sport to dobra opona, szczegolnie jak chcesz na nich jezdzic po torze. Testowalem, jezdzilem, zachowuja sie podobnie jak Cup2 (oczywiscie sa troche wolniejsze). Ale przy 15 stopniach i nizej jest slabo. Sa twarde, dopoki nie dostana ciepla. To samo z cup2.
CSC5 przy opadach deszczu 2mm/h wg meteo moglem smialo leciec 180 po niemieckiej autostradzie. Na cup2 przy troche mniejszym opadzie deszczu 120 bylo moja bariera odwagi. Zmiana pasa ruchu i auto na bialych liniach juz lekko tanczylo.
Cup2 maja treadwear 180, do tego maja fabrycznie 5.5mm. Jak przeliczysz koszty, to jest cholernie drogo.
ktos tu wczesniej zachwalal r1r na ulice.
Ogolnie zasada jest taka, ze taki cup2 to twarda opona i trzeba ja rozgrzac. Nie wystarczy raz zmielic, trzeba przejechac ze 2km szybkich zakretow. Miekka opona bedzie kleila od razu, lepiej zachowuje sie w deszczu. Po takich 2-3km bedzie juz tracic przyczepnosc, a cup2 bedzie kleil bardzo dobrze. Pomysl, jak chcesz tej opony uzywac. Super sporty sa dobrym kompromisem,na mokrym sa znacznie gorsze od CSC5, a na suchym znacznie lepsze
.
kabanv70
Mon, 18 Apr 2016 - 23:11
Juz nastawilem sie na Dunlopa a ten wyskoczyl z CSC5
dajta spokoj, wiecej nie pytam
Kajman
Tue, 19 Apr 2016 - 09:27
Ja akurat na sport cup2 latałem po 160 na autostradzie w deszczu, ale może trochę zepsuty jestem
Nie zgodzę się natomiast z tym, że superspoty kleją poniżej 15stopni słabo, jak dla mnie od 5 są już git, to bardzo uliczna opona zbliżona do semi.
jackkpl
Tue, 19 Apr 2016 - 10:42
CYTAT(Kajman @ Tue, 19 Apr 2016 - 09:27)
Ja akurat na sport cup2 latałem po 160 na autostradzie w deszczu, ale może trochę zepsuty jestem
Nie zgodzę się natomiast z tym, że superspoty kleją poniżej 15stopni słabo, jak dla mnie od 5 są już git, to bardzo uliczna opona zbliżona do semi.
Ale tak wyjezdzasz z garazu na 15 stopni , but i od razu klei? Bo ja mialem porownania dokladnie przy 10 stopniach , tyl CSC5 przod PSS (2014 dot, wiec swieze) i po rondzie auto nie chcialo stanac bokiem na 1ce. Uciekal przod i senk ju
.
Nie mowie, ze sa zle, ale chodzi o to, ze w tej temperaturze nie kleja optymalnie (sa po prostu twarde).
Kajman
Tue, 19 Apr 2016 - 14:20
Nie odczułem żadnego dyskomfortu, a prawie coś koło 600Nm na tylne osie gdzie są założone. No ale 275mm w sumie
borocds
Tue, 19 Apr 2016 - 20:15
CYTAT(jackkpl @ Mon, 18 Apr 2016 - 22:58)
ktos tu wczesniej zachwalal r1r na ulice.
.
Gdyby były w rozmiarze 235/35r19 brałbym w ciemno jak rumun zapomoge
Pozostają chyba te Michały PSS, musze zerknac na stany w magazynie Michelin bo u siebie mam stany zerowe, najblizsza dostawa 09.05.2016
piwo
Tue, 19 Apr 2016 - 20:28
niedlugo ma wyjsc nowy michelin super sport wiec pewnie czyszcza juz magazyny
jackkpl
Tue, 19 Apr 2016 - 20:28
CYTAT(borocds @ Tue, 19 Apr 2016 - 20:15)
Gdyby były w rozmiarze 235/35r19 brałbym w ciemno jak rumun zapomoge
Pozostają chyba te Michały PSS, musze zerknac na stany w magazynie Michelin bo u siebie mam stany zerowe, najblizsza dostawa 09.05.2016
Albo sobie kup cos takiego
http://allegro.pl/michelin-pilot-super-spo...6065449335.html Jest ryzyko wyzabkowania, ale 1/4 ceny nowych
borocds
Tue, 19 Apr 2016 - 20:34
CYTAT(jackkpl @ Tue, 19 Apr 2016 - 20:28)
Albo sobie kup cos takiego
http://allegro.pl/michelin-pilot-super-spo...6065449335.html Jest ryzyko wyzabkowania, ale 1/4 ceny nowych
Widziałem widziałem te oponki, dzieki za link.
Nie chce ryzykować, stan średni tych opon, DOT jescze do przeżycia ale myśle, jednak o nowych.
Mówisz, że nowa PSS wychodzi? jakieś info o różnicach? mieszance? itp?
piwo
Wed, 20 Apr 2016 - 05:36
[Yossarian]
Wed, 20 Apr 2016 - 07:40
Swoją drogą, Michelin ma chyba najbardziej popi***olone nazewnictwo tych opon ze wszystkich producentów. Pilot Sport, Pilot Super Sport, Pilot Sport Cup. I cyferki do tego. Pilot Sport 4 zastępuje Pilot Super Sport, ale na tor niby lepsze Pilot Sport Cup 2. I weź tu się nie pogub
borocds
Wed, 20 Apr 2016 - 07:53
"So the Pilot Sport 4 replaces the Pilot Super Sport?
- No, the Pilot Super Sport will continue to be made in sizes where we have some OE fitments, with some of those in production for many years to come."
Z tego wynika, że będą dalej w produkcji gdyż są dostarczane na rynek OE- pierwsze montaże przez kilka lat a mowa o nowym PILOT SPORT 4
piwo
Wed, 20 Apr 2016 - 08:38
Will the Pilot Super Sport be replaced?
- Yes, there will eventually be a replacement model, which will continue the Pilot Super Sport design ethos, and improve the performance of the tyre. As with every tyre we will improve the performance and move forward.
Samcrk
Thu, 21 Apr 2016 - 07:54
Federal 595 RS-RR ?
Hmm ? Na allegro już widziałem. Ciekawe jak w stosunku do rsr'a.
Kajman
Thu, 21 Apr 2016 - 08:08
tak samo pękają
Samcrk
Thu, 21 Apr 2016 - 08:19
CYTAT(Kajman @ Thu, 21 Apr 2016 - 08:08)
tak samo pękają
To dobrze że zakupiłem Nankangi...
v72
Thu, 21 Apr 2016 - 17:10
Ma ktoś doświadczenia odnośnie różnic między R1R a AD08R ?
n-man
Sun, 24 Apr 2016 - 19:21
witam!
Szukam oponek używek 18' do nissana s14a, autko około 300 koni rwd. Zainteresowały mnie continental sportcontact 5 mają wysoką dostepność i niezłą cene za młode roczniki, oponki będą na miasto i zależy mi na wysokich parametrach na suchym. Wypowie się ktoś na temat tej gumy?
jackkpl
Sun, 24 Apr 2016 - 20:01
CYTAT(n-man @ Sun, 24 Apr 2016 - 19:21)
witam!
Szukam oponek używek 18' do nissana s14a, autko około 300 koni rwd. Zainteresowały mnie continental sportcontact 5 mają wysoką dostepność i niezłą cene za młode roczniki, oponki będą na miasto i zależy mi na wysokich parametrach na suchym. Wypowie się ktoś na temat tej gumy?
Przeczytaj ostatnie 15 stron, bedziesz wszystko wiedzial.
Kajman
Sun, 24 Apr 2016 - 21:03
Ale polatałem teraz w weekend 211KM FWD na tych oponach i nie jestem pod jakimś szczególnym wrażeniem
jackkpl
Sun, 24 Apr 2016 - 23:07
CYTAT(Kajman @ Sun, 24 Apr 2016 - 21:03)
Ale polatałem teraz w weekend 211KM FWD na tych oponach i nie jestem pod jakimś szczególnym wrażeniem
csc5? Mokro czy sucho? Na suchym sa kiblowate, ale to chyba pisalem pare razy (wyjatek to niskie temperatury i jakies krotkie proby sportowe).
Kajman
Sun, 24 Apr 2016 - 23:23
CSC5. No sucho i właśnie kiblowato było
jackkpl
Mon, 25 Apr 2016 - 10:58
CYTAT(Kajman @ Sun, 24 Apr 2016 - 23:23)
CSC5. No sucho i właśnie kiblowato było
Na sucho one tylko wg mnie robote robia na wprost. Naprawde starty u mnie wychodza bardzo dobre. ALe zakrety tak sobie. Do tego miekka scianka, wiec czuc "leniwe" zmiany kierunku ruchu.
Kajman
Mon, 25 Apr 2016 - 12:38
to że tańczą lekko na boki to jedno, ale do 3 biegu mieliły, więc też bez zachwytu. Ale dawno nie jeździłem ciut mocniejszym fwd, może tak ma być.
jackkpl
Mon, 25 Apr 2016 - 14:05
CYTAT(Kajman @ Mon, 25 Apr 2016 - 12:38)
to że tańczą lekko na boki to jedno, ale do 3 biegu mieliły, więc też bez zachwytu. Ale dawno nie jeździłem ciut mocniejszym fwd, może tak ma być.
To ja mam limitowana wersje. 350hp rwd i na 1ce ledwo mieli
. A na mokrym nawet na 2ce leci bez uslizgu. A 2ka do 100kmh jest, wiec w miare krotka.
Kajman
Mon, 25 Apr 2016 - 14:30
Jedyna różnica to może być to że miałem runflaty i wysokie ciśnienie zalecane producenta 3bar.
jackkpl
Mon, 25 Apr 2016 - 14:43
CYTAT(Kajman @ Mon, 25 Apr 2016 - 14:30)
Jedyna różnica to może być to że miałem runflaty i wysokie ciśnienie zalecane producenta 3bar.
Rozmiar opon i masa auta?. Ja jezdze na 2.2 225/40/18. Jak podskoczylo na 2.4 na torze to subiektywnie gorzej trzymalo.
Kajman
Mon, 25 Apr 2016 - 15:24
Mercedes GLA (1.5tony), 235/cośtam/19 o ile dobrze pamiętam
piwo
Mon, 25 Apr 2016 - 15:32
matko jedyna. 3 bary walic w opone. to ja w rower mniej pompuje. jaki jest tego sens? nosnosc mala opon przy 2 barach? z ciekawostek na ostatnim zlocie poznan, koledze spuscili calkowicie powietrze z dmacka dmt-rc. na postoju zadnej roznicy wizualnej miedzy 1,8 bara a cisnieniem atmosferycznym nie zauwazylismy
to dopiero runflat
Porsz
Mon, 25 Apr 2016 - 16:27
Pozwolę sobie pochwalić się wynikami pierwszej eliminacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska 2016 (dopuszczone tylko opony z E).
Generalka:
1. Extreme VR2 + VR1
2. Avon ZZS
3. Toyo R1R
http://rajdy.autoklub.pl/news/szybkie-saxo-sztwiertni,67581
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.