Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131
kermit01
To co w takim razie polecacie?
jackkpl
CYTAT(xtremesystems @ Sat, 05 Mar 2016 - 22:02) *
a ja w lekkim autku po dwóch latach mam widoczne te male dziurki . auto ze 400kg lzejsze od twojego a rozmiar rowniez 205.
w chlodnie dni do kitu. plus to twarde boki jak na cywila.



Jak w drodze do pracy zostawialem co dzien ze 100m sladow na 2ce, to musialy sie zetrzec smile.gif. Teraz zalozylem te re002 z tylu na przod i robie to samo,zeby je na jesieni z czystym sumieniem wywalic. I kupuje ps3 albo ps4.
andrzejbadgirl
panowie, zjezdzilem w tamtym sezonie pzero w m5 e39, przod 245/40/18 a tyl 265/35/18. Opona dobra ale wydaje mi sie, ze jechala dobrze po rozgrzaniu. Co polecacie na ten sezon? niestety jeszcze tez duzo tras i jak popada to nie lubie zwalniac smile.gif
piwo
jak nie zwalnaisz na deszczu to mysle ze pilot sport 4 bedzie dobrym wyborem.
Gumi5
Panowie, macie jakieś doświadczenia z oponą Regal Racer? Mam je w rozmiarze 185/60/14, Golf 2 czyli belka z tyłu, waga ok. 850 kilo, 55KM mocy i 99Nm bodaj, 2.2 na przód i 2.1 na tył wpompowane tak "na codzień". Dziś coś pojeździłem to wydają się OK, bok stosunkowo twardy (w porównaniu do zimówki Kleber Krisalp), trochę wrażliwe na syf ale chyba dają radę. A wy co o nich sądzicie? Bo w sumie w necie o nich cicho dosyć.
Linarr
rozmiar 225/40/18 do mojego a4 na codzień myślałem o goodyerach asymmetric 3.. czy może będzie coś lepszego? trzymanie na wodzie jest ważne (A na mokrrym na etykiecie, chociaż to i tak pewnie średnio można brać na serio)
qba505
Poszukuje 4 nowych dobrych opon do quattro b5 ok 400ps. Felgi 18x8.5 wiec najlepsza opona to bedzie pewnie 225 ew. 235 40. Obecnie mam jakies smieciowe falkeny, aha wazny jest dla mnie indeks prędkości zeby byl Y. Opona trasy wiec na mokrym tez musi byc przyzwoita.
Kajman
CYTAT(Gumi5 @ Sun, 06 Mar 2016 - 13:11) *
Panowie, macie jakieś doświadczenia z oponą Regal Racer? Mam je w rozmiarze 185/60/14, Golf 2 czyli belka z tyłu, waga ok. 850 kilo, 55KM mocy i 99Nm bodaj, 2.2 na przód i 2.1 na tył wpompowane tak "na codzień". Dziś coś pojeździłem to wydają się OK, bok stosunkowo twardy (w porównaniu do zimówki Kleber Krisalp), trochę wrażliwe na syf ale chyba dają radę. A wy co o nich sądzicie? Bo w sumie w necie o nich cicho dosyć.


Stary śmietnik, afrykańska podróba parady, też z resztą ..ujowej wink.gif
grzesiek309
Panowie, co polecicie do FWD 1000kg, 170KM. Rozmiar 195/50R15
Miało być R1R, ale budżet nie pozwala sad.gif
Chcę opony o twardych ściankach, dość uniwersalne sucho/deszcz. Mają zastąpić RainSporty 2
Waham się pomiędzy:
-re002
-ventus s1 evo
-pilot sport 3
Które wybrać?
Joneg
Z tych co wymieniłeś to rzeczywiście Toyo najlepsze.
Mam takie w stanie idealnym do sprzedania, jak kumpel znajdzie budżet to weźmie. Jak nie to będą do sprzedania... wink.gif
lukass5
To w końcu Conti zrobił opone na suche i zrzucił z piedestału Michelina PSS (mowa o w miare cywilnych gumach)
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2016-...r-Tyre-Test.htm
piwo
https://shina.guide/press/4681/
jestem pod wrazeniem. łał!!!
hankooki za to szalaly na mokrym chodz i na suchym nie najgorzej. ogolnie w koncu jakies porzadne porownanie.
david611
Witam.
Wlasnie stoje przed wyborem opon do mojego nissan 350z.
Felgi oem kute Rays-y 8" i 8,5". Orybginalnie bylo 225/45r18 przod i 245/45r18 tyl. Zastanawiam sie jakie opony bylyby najlepsze? Auto jezdzi pare razy w tygodniu po niemieckich drogach i z 3-5 razy w roku tor. Mysle tez naz miana na 235-245/40r18 przod i 255/40r18 tyl. Co byscie mogli polecic?

piwo
to co masz w linku wyzej smile.gif
Kras
CYTAT(lukass5 @ Thu, 10 Mar 2016 - 08:56) *
To w końcu Conti zrobił opone na suche i zrzucił z piedestału Michelina PSS (mowa o w miare cywilnych gumach)
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2016-...r-Tyre-Test.htm

Absolutnie nie kwestionuje faktu, ze Conti 6 moze byc lepsze od PSS, w koncu od kiedy ten Michelin jest na rynku? Od 2010? Albo i jeszcze wczesniej.
Natomiast mam duuuuza watpliwosc, ze PSS dostal ocene good i 13pkt, a Yoko V105 tez good i 12pkt. Otoz mialem te Yoko na Evo i byl to jeden z moich wiekszych oponowych bledow. Ta opona nijak nie ma podejscia do PSS, stawianie ich o punkt od siebie to jakis niesmieszny zart. No chyba, ze cos po cichu zmienili w mieszance itp.
david611
Ok. Hancock wypadaja dobrze a co z rozniarem? Zostac przy oem czy zmienic na w/w a moze jakies inne propozycje?
piwo
jeden kilometr roznicy w sredniej predkosci na torze to jest przepasc w przyczepnosci. czesto tyle wynosi roznica przy np porownaniu bmw m4 do porsche carrery. pisze to zeby sie zastanowic czy faktycznie wypadaja dobrze. na mokrym na pewno. na suchym raczej srednio. oczyiscie sport cup 2 pewnie by mial srednia predkosc na suchym o kolejne 1,5km/h wieksza, a miekki slick o kolejne 3km/h.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/download/fi...1&mode=view
jackkpl
Jak zwykle zamieszanie.

Ranking na mokrym wg tego podlinkowanego artykulu : Hankook>PSS=CSC6
Z testow jakiegos szwedzkiego magazynu wiemy, ze PS3>PSS na mokrym.

Z tego testu http://www.autoexpress.co.uk/accessories-t...lts-by-category
CSC5>PS3>Hankook.

Mamy rownanie z paroma zaleznosciami (patrze na przyczepnosc na mokrym, bo to mnie teraz interesuje)

CSC5>PS3>Hankook>PSS=CSC6

Czyli CSC6 jest kompletnie inna opona, niz CSC5. CSC5 byla najlepsza na mokrym, a CSC6 jest najlepsza na suchym.

piwo
no mniej wiecej tak to wyglada ale raczej na mokrym csc6>pss bo droga hamoania jak i prowadzenie na mokrym jest lepsze na conti. jednym slowem csc6 to bardziej nastepca force contact niz csc5. moze conti chce pojsc bardziej w slady michelina i wyda cos pomiedzy premium contact 5 a sport contact 6.
david611
Powiem ze na mokry bede jezdzil tylko w oststecznosc jak deszcz zaskoczy. Tak to tylko w ladna pogode.
Mysle jeszcze nad federal semi slick
jackkpl
CYTAT(piwo @ Thu, 10 Mar 2016 - 13:41) *
no mniej wiecej tak to wyglada ale raczej na mokrym csc6>pss bo droga hamoania jak i prowadzenie na mokrym jest lepsze na conti. jednym slowem csc6 to bardziej nastepca force contact niz csc5. moze conti chce pojsc bardziej w slady michelina i wyda cos pomiedzy premium contact 5 a sport contact 6.


To juz wiadomo, dlaczego nikt nie robi testow porownawczych stare kontra nowe. Takie CSC6 by bylo mega kiblowate na tle CSC5 na mokrym. A tak to zajelo 2-gie miejsce za hankookiem smile.gif. Smiech na sali.
david611
Chyba zdecyduje sie jednak za advan neova ad08r
Kajman
Twarda, średnia guma. Co do conti, pamiętajcie czytając testy, że to najbardziej i najsilniej lobbująca firma na świecie...
jackkpl
CYTAT(Kajman @ Thu, 10 Mar 2016 - 22:27) *
Twarda, średnia guma. Co do conti, pamiętajcie czytając testy, że to najbardziej i najsilniej lobbująca firma na świecie...

W bydgoszczy porownamy psc2 i csc5 smile.gif. Trzeba robic swoje testy i tyle . Ja wiem , ze w taka pogoda jak teraz , czyli 5-10 stopni i wilgotna nawierzchnia pss nie kleja nic w porownaniu do csc5. Mowa tu o jezdzie na ulicy. Na suchym 5-10 stopni nadal csc5 wydaja sie lepsze ( jazda po rondzie ).
Zobaczymy co bedzie na kartodromie.
Kajman
bierzesz jedne i drugie gumy żeby porównać? wink.gif
kermit01
Co to za skór psc2?
piwo
pilot sport cup 2 - psc2
pilot super sport - pss
pilot sport 3 - ps3 :
jackkpl
CYTAT(Kajman @ Thu, 10 Mar 2016 - 23:18) *
bierzesz jedne i drugie gumy żeby porównać? wink.gif


Tak, a gdzie porownac jak nie tam smile.gif. Beda duze przestoje miedzy jazdami, to sobie pozmieniam. Moze tylko na przedniej osi smile.gif.
Chociaz patrzac po prognozach na meteo, to chyba sobie poleza w workach wink.gif.
Kajman
buahaha, P2G zabieraj wink.gif
piwo
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/What-...Super-Sport.htm
niezle zamieszanie ale wynika z rozmowy ze chyba niedlugo bedzie nowy michelin piolt super sport.
BeNeK23
Testował ktoś Race GC ? dobra cena i nowość na rynku
jackkpl
CYTAT(BeNeK23 @ Tue, 15 Mar 2016 - 10:46) *
Testował ktoś Race GC ? dobra cena i nowość na rynku


Ostatnio jeden z lokalnych kierowcow z trojmiasta na tym jezdzil na "autodromie" Rusocin . Mowil ,ze opona jest ok, klei dobrze. W dotyku mieszanka byla miekka (5 stopni na dworze) i widac bylo ,ze auto sie na tym zbiera.
Arni WS
Czesc wszystkim! Szukam konkretnych gum do mojego Megane R26, rozmiar 235/40R18, auto 250 km 350 nm ze szperą. Do tej pory mam na lato Federale RSR, dobry stosunek ceny do jakości, jak rozgrzać to fajnie kleją itd, ale sporo jeżdzę np po ulicy nocą, wieczorem, a w taki sierpniowymwirczor potrafi byc 10 stopni i z pojedynku spod świateł nic nie wychodzi, guma zimna.
Szukam opony do szybkiej ulicznej jazdy, oraz krótkich prób, czegoś co byłoby uzupełnieniem RSR, planuje by ferdek został na Ułęż, dłuższe próby, tam gdzie nie szkoda mi opon i dam rade je rozgrzać, Ew po zawodach zostawić je na gorący miesiąc, natomiast szukam opon o :
1. Miękiszej niż Federal mieszance, by nie wymagały dogrzewania i dawały rade także w 10 stopniach, na ulicy
2. Typ UHP lub semi slick ale raczej na to drugie cieżko z kasa
3. Cena najlepiej 500 zł za sztukę, jesli więcej to juz produkt markowy, super jakości
4. Na wodzie wystarczy ze beda bezpieczne, nie musza byc super
5. Nie moze byc miękkiej ścianki
Nie stać mnie na R1R, r888. Rozważałem Nankang ns2r ale to znak zapytania, przeglądałem opinie o wielu oponach z testów ktore zamieszczaliscie i opinie sa sprzeczne, gdzieś przewijał sie Bridgestone adrenalinę r002 ale tu słyszałem ze to twarda mieszanka, wiec byby podobne do rsr. Chwała michelin pilot sport ale nie ma mojego rozmiaru a płacić więcej od konkurencji o 150 zł za oponę węższa bez sensu. Cos słyszałem o Hankookach, Veedestein ultrac vorti, kazdy chwali swoje smile.gif. Jakies sugestie? Albo czego nie brać? smile.gif
jackkpl
Conti sport contact 5. Ja ostatnio na tym jezdze i jestem zaskoczony skutecznoscia przy tych temperaturach. Jak sobie robilem pomiar w suchy dzien 5 stopni, to bez grzania opony 60ft zrobilem 2.1s.
Sama opona grzeje sie podczas zwyklej spokojnej jazdy (np 100km/h poza miastem) i po zaparkowaniu jest ciepla. 235 bedzie droga, ale 225/40 jest w mega dobrej cenie. W tych warunkach klei znacznie lepiej niz pilot super sport (bez grzania).
Na mokrym klei zadziwiajaco dobrze. 350hp na tylnej osi i na 2-ce jedzie bez uslizgow.

Z wad to niestety na suchym torze sie nie sprawdza , tzn szybko sie przegrzeje i nici z jazdy. Ma miekka scianke, czuc wyraznie pozniejsza reakcje na skret kierownica, niz na PSSie.
Kajman
Veedestein ultrac vorti to zwykła opona trochę uhp, słabo wykonane, moje źle się wyważały
piwo
a ja zaproponuje cos innego:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.p...4&start=100
najlepiej w meiszance miekkiej.
smile.gif
Arni WS
Eee prawie slick Silverstone? Ryzykownie smile.gif chyba że to zły link. Continentala odpuszczam, Vredesteina stawiam dalej w kolejce. Sprzedawca w jednym serwisie zachwalał Hankooka S1 evo 2 k117, wiem ze ta marka ma jakiś fajny model, a ten jest tani przy okazji. Mam juz niezły mętlik bo jak jeden słyszy "miękka mieszanka" to mówi o miękkiej ściance bocznej, a jak o twardej ściance bocznej to w druga stronę smile.gif

Oczywiście dziękuje za sugestie i proszę o więcej smile.gif
piwo
jeden kto? sprzedawca? bez przesady. jest troche semi z twardymi bokami i miekka mieszanka w 17 18 calach. gorzej jest w nizszych rozmiarowkach. czemu silverstone jest ryzykowny?
Arni WS
Hymm przyznam się że nie słyszałem o tej marce a nazwa kojarzy mi sie tylko z torem biggrin.gif
jackkpl
Conti ma mieekka scianke i miekka mieszanke. I przy okazji na mokrym objedzie wszystko. Sprawdzone n torze w bydgoszczy.
A dlaczego az tak bardzo zalezy ci na twardej sciance w oponach na codzien?
Kajman
Prawie wszystko wink.gif
jackkpl
CYTAT(Kajman @ Fri, 18 Mar 2016 - 19:26) *
Prawie wszystko wink.gif

Nie no, jak staly kaluze to wszystko. Jak przesychalo to juz nie bardzo smile.gif.
Arni WS
CYTAT(jackkpl @ Fri, 18 Mar 2016 - 19:25) *
Conti ma mieekka scianke i miekka mieszanke. I przy okazji na mokrym objedzie wszystko. Sprawdzone n torze w bydgoszczy.
A dlaczego az tak bardzo zalezy ci na twardej sciance w oponach na codzien?

Nie jest to konieczne, fajnie jakby była, ale nie moze byc miękkim kartoflem. Siedzę i czytam kolejne testy smile.gif
jackkpl
CYTAT(Arni WS @ Fri, 18 Mar 2016 - 19:33) *
Nie jest to konieczne, fajnie jakby była, ale nie moze byc miękkim kartoflem. Siedzę i czytam kolejne testy smile.gif


Na csc5 siadlem jak stala w domu. Ugiela sie dobre 10cm i nie zapadla. Pss tak mocno sie nie ugina, a kumho v700 praktycznie zero.
Popatrz na wyniki oesow. Os1 byl na mokrym z kaluzami, os2 na delikatnie mokrym, os3 polowa toru byla sucha.
http://www.ab.bydgoszcz.pl

Honda 1800 jechala na p2g a 1600 chyba na 595 albo r888, ale pewien nie jestem. Ogolnie na suchym sa lepsze opony, ale chyba nie w tych pieniadzach. Jak masz rsr 595 to bez sensu kupowac cos zblizonego, takie moje zdanie. Na ulicy nie bedziesz co 500m hamowal na maksa, zeby utrzymac tempeature. Niektorzy lataja na r888 po ulicy i bardzo im to pasuje. Moze to tez jest opcja?
Fiki
CYTAT(jackkpl @ Fri, 18 Mar 2016 - 14:38) *
Conti sport contact 5. (...) Ma miekka scianke, czuc wyraznie pozniejsza reakcje na skret kierownica (...).


Jak myślisz, czy wersja XL (dzięki twardszej ściance bocznej) nie stanie się przypadkiem złotym środkiem?

PS: Tak sobie tłumaczę, hehe, zamówiłem właśnie na przód i czekam. biggrin.gif
piwo
szykuje sie kolejna fajna oponka nastepca a048 czyli yoko a052:
http://www.yokohama-online.com/News/YEU/20...Tire-ADVAN-A052
niby ma spelniac normy halasu na europe wiec pewnie pojawi sie znaczek E.
jackkpl
CYTAT(Fiki @ Sat, 19 Mar 2016 - 18:45) *
Jak myślisz, czy wersja XL (dzięki twardszej ściance bocznej) nie stanie się przypadkiem złotym środkiem?

PS: Tak sobie tłumaczę, hehe, zamówiłem właśnie na przód i czekam. biggrin.gif

Ja mam xl smile.gif
lukass5
CYTAT(Fiki @ Sat, 19 Mar 2016 - 18:45) *
Jak myślisz, czy wersja XL (dzięki twardszej ściance bocznej) nie stanie się przypadkiem złotym środkiem?

PS: Tak sobie tłumaczę, hehe, zamówiłem właśnie na przód i czekam. biggrin.gif

To jedna z najczęściej powielanych błędnych opinii dotyczących opon i ich budowy. Opona XL, czyli o zwiększonej nośności wcale nie ma twardszej sciany bocznej. Jezeli tak ktoś twierdzi to znaczy ze nie ma zielonego pojęcia o budowie opony i zadaniach jakie mają poszczególne jej elementy.
Fiki
CYTAT(lukass5 @ Sun, 20 Mar 2016 - 00:19) *
To jedna z najczęściej powielanych błędnych opinii dotyczących opon i ich budowy. Opona XL, czyli o zwiększonej nośności wcale nie ma twardszej sciany bocznej. Jezeli tak ktoś twierdzi to znaczy ze nie ma zielonego pojęcia o budowie opony i zadaniach jakie mają poszczególne jej elementy.





Nie jestem wulkanizatorem, aspiruję jedynie do miana 'świadomego użytkownika'. Jeśli Twoje pojęcie, w przeciwieństwie do mojego, ma inny niż zielony kolor, to z chęcią nauczę się od Ciebie czegoś nowego odnośnie budowy opon. smile.gif
lukass5
CYTAT(Fiki @ Sun, 20 Mar 2016 - 01:10) *



Nie jestem wulkanizatorem, aspiruję jedynie do miana 'świadomego użytkownika'. Jeśli Twoje pojęcie, w przeciwieństwie do mojego, ma inny niż zielony kolor, to z chęcią nauczę się od Ciebie czegoś nowego odnośnie budowy opon. smile.gif

Akurat Jacka znam dobrze - ale tu akurat popełnił babola albo uzył zbyt duzego skrótu myslowego. Dziś mi sie nie chce bo juz późno ale jutro popełnie posta z wyjaśnieneim czym tak naprawde rózni sie opona XL od odpowiednika bez XL
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.