sadam55
Sat, 20 Feb 2016 - 09:09
TiTeK
Mon, 22 Feb 2016 - 00:13
Podepnę sie pod temat, szukam dobrze klejącą oponę w rozmiarze 195/45/15 coś ktos poleci??
narazie sie zastanawiam nad Toyo t1r lub Uniroyal RainSport 3
Gumi5
Mon, 22 Feb 2016 - 00:27
CYTAT(TiTeK @ Mon, 22 Feb 2016 - 00:13)
Podepnę sie pod temat, szukam dobrze klejącą oponę w rozmiarze 195/45/15 coś ktos poleci??
narazie sie zastanawiam nad Toyo t1r lub Uniroyal RainSport 3
Wyręczę kolegów, napisz czy chcesz jeździć po torze (a jeśli tak to gdzie) czy na codzień, coś więcej o aucie (masa, moc, napęd) i jaki masz budżet
TiTeK
Mon, 22 Feb 2016 - 08:27
Samochód weekendowy, po torach nie jeżdżę ale zdarzają się jakieś wypady na ćwiartki, moc koło 260km masa około 950kg, fwd. Silnik na kompresorze wiec jest problem z trakcją juz od dolnych obrotów. Jako że chce 195/45/15 to raczej odpadają semislicki bo nie ma ich w takim rozmiarze. Cenowo myślę że ogarnę większość możliwości.
Kras
Mon, 22 Feb 2016 - 09:53
Bardzo sie tym rozmiarem ograniczasz. Zarowno T1R, jak i Rainsport3 to bardzo przecietne opony i generalnie tu niepolecane.
TiTeK
Mon, 22 Feb 2016 - 14:32
Wiem ze ten rozmiar może stanowić przeszkodę ale może doradzicie co najsensowniej dobrać w tym rozmiarze. Ładnych parę latek temu jeździłem na Uniroyalach RainSportach 1 i bylem mega zadowolony z nich. Jedyny minus był taki ze miały chyba trochę słaby bok bo na ostrych zakrętach było odczuwalne jak by opona lekko się zwijała.
Kras
Mon, 22 Feb 2016 - 14:42
Przejscie nawet rozmiar wyzej na 205/45 i juz mozesz kupic chocby AD08 albo R1R.
WojtekMR
Mon, 22 Feb 2016 - 16:14
są ad08 205/45 w 15sce?
Kras
Mon, 22 Feb 2016 - 18:11
Sorry, bylem pewien ze jak 195/45 to idzie o 16"
Teraz tym bardziej nie rozumiem niecheci do pojscia o profil w gore i posiadania znacznego wyboru dobrych opon w 195/50/15
TiTeK
Mon, 22 Feb 2016 - 19:03
To nie jest samochód typowy na tor tak więc i opony nie muszą być torowe.
na pewno ktoś z was miał styczność z różnymi oponami w tym rozmiarze i może coś polecić. Profilu opony nie chce zwiększać ze względów stylistycznych. Mocy juz trochę jest a chciał bym ją moc w większym stopniu wykorzystać niż do tej pory bo niestety chińszczyzna "śmieje" się praktycznie do końca 3 biegu.
Mjecio
Mon, 22 Feb 2016 - 21:51
odnosnie daytonow z pytania kilku postow wyzej, smialo je bierz, schodza mi teraz jak swieze bulki, sam zalozylem na probe do swojego auta i sa ok
oczywiscie jak za ta cene
Tarantula
Mon, 22 Feb 2016 - 22:20
Panowie jezeli juz ktos zadal kiedys takie pytanie to przepraszam.
Fwd 270km. Zalozenie r888 tylko na przednia os, a na tyl np michaly ps3 to dobry pomysl? Auto do szybszej miejskiej jazdy. Jezeli chodzi i jazde prosto to odpowiedz jest oczywista, ale jak to by dzialalo w zakretach?
Kajman
Mon, 22 Feb 2016 - 22:33
Nerwowa dupa się zrobi. Wsadź tam coś jeszcze bardziej miękkiego niż r888.
sadam55
Mon, 22 Feb 2016 - 23:04
No fajnie, ale poproszę jeszcze raz opinie nt. opon 215/45 R17
Ewentualnie 225/45 r17, chodź już trochę potrafią przytrzeć przy maks skręcie.
RE070 odpada bo to w ogóle szeroki walec, ale co z np. Vredesteinem Sessanta?
lukass5
Tue, 23 Feb 2016 - 08:49
W tym rozmiarze nie ma żadnej opony typu semi-slick. Uniroyal najlepszy ędzie na mokrym, ale na suchym na zakrętach jednak będzie czuć jego miękkość. Ewentualnie jeszcze masz ContiSportContact 2 - reszta raczej bez sensu wtym rozmairze
mloxey
Tue, 23 Feb 2016 - 09:37
Panowie, a czy w rozmiarze 205/40/17 jest jakiś tańszy semi slick poza R888 ?
Junak
Tue, 23 Feb 2016 - 13:47
CYTAT(sadam55 @ Mon, 22 Feb 2016 - 23:04)
No fajnie, ale poproszę jeszcze raz opinie nt. opon 215/45 R17
Ewentualnie 225/45 r17, chodź już trochę potrafią przytrzeć przy maks skręcie.
RE070 odpada bo to w ogóle szeroki walec, ale co z np. Vredesteinem Sessanta?
Jeżdżę na Nokianach Z Line w moim DD (200 KM FWD) i sobie chwalę. Uniwersalna opona, dobra w każdych warunkach (zwłaszcza na mokrym), rozsądne zużycie. Jeśli to opony do dupowozu, to ciężko o lepsze w tej cenie moim skromnym zdaniem.
Andrzejsr
Tue, 23 Feb 2016 - 14:10
Co do 215/45/17 i semislick budżetowy vs cywilna opona typu Nokian Z-line to mam skromne doświaczenia z nimi aucie cywilnym w FWD 190KM / 1450kg . Ten semislick to Nankang NS-2R w mieszance TW120 (jest też twardsza TW180).
Prowadzenie - zdecydowanie o niebo lepsze na semiclicku, precyzja, szybkość reakcji na kierownicę i trzymanie w zakręcie również (a przód ciężki mam w tym wozie i tendencję do wyjeżdżania sporą) , nie podwija ścianki bocznej . Na mokrym nie wygłupiałem się , po prostu jechałem, żeby jak na lodowisku było czy coś takiego to na pewno nie, ta opona ma sporo głębokich wzdłużnych rowków, RSR chyba mniej. Zużycie - trudno mi ocenić, na tych nankangach wiele nie jeździłem ale biorąc pod uwagę jeden cały dzień na Ułężu - to nie można powiedzieć żeby znikały w oczach, nie jes źle wg mnie.
Natomiast pod wzgl komfortu zdecydowanie Nokian. Mimo że na etykietce Nokiana Zline o ile pamiętam było więcej decybeli niż na etykietce tych Nankangów - to te ostatnie zdecydowanie bardziej głośne są. Na krótkie trasy bez tragedii , ale na dłuższe - w zalezności od indywidualnej wrażliwości to nieciekawie może być. Komfort jazdy też ciut mniejszy , może przez te ścianki boczne, które są trwarde.
Natomiast nokianyZ line - bardzo fajne , tu były na forum nieraz polecane i przyłaczyć tylko się mogę - na codzienną jazdę tych cech semislicka nie wymagamy , a one się naprawdę fajnie spisują.
Kajman
Tue, 23 Feb 2016 - 14:50
215/45/17 to chyba Sport Cup 2 są dostępne?
piwo
Tue, 23 Feb 2016 - 16:14
sa dostepne. juz za 6 stowek. na pewno duzo szybsze niz nakang ns-2r i r888 czy to na mokrym czy na suchym nie o klase ale o dwie. no ale co kto lubi. moze cena jest problemem. chodz jak patrze na ceny opon uhp typu sportcontact5 assymetric2 itd to ceny sa zblizone.
mloxey
Tue, 23 Feb 2016 - 16:16
A coś takiego w 205/40/17?
Kajman
Tue, 23 Feb 2016 - 16:16
na suchym przy jeździe w mieście czy od r888 szybsze to tam ostrożny jestem
Andrzejsr
Tue, 23 Feb 2016 - 18:22
Podałem porównanie tych samych rozmiarów cywilnej zLine i budżetowego - w identycznej cenie jak ten zLine - semislicka. Odpowiadającego również ceną Federalowi RSR o którego padło pytanie. Na tym samym wozie itd. Nie 2x droższej UHP ani 2xdroższego semislicka . Zawsze można coś droższego-lepszego znaleźć, to już wiem w swych początkach zgłębiania tematów opon
. Ale czy zawsze trzeba?
Jeszcze jednego wyżej nie podałem - ten NS-2R ma tak realnie z 1cm więcej szerokości niż też niby 215 z-Line .
elopatryk555
Wed, 24 Feb 2016 - 16:44
Podlacze sie do dyskusji, bo mnie zaciekawila, samochod 250 km FWD, wczesniej na neova ad08, teraz koncze RSR-y, czy przesiadka na r888 lub wyzej wymienione sport cup 2 to bedzie progres ? czy raczej semi slick typu rsr / neova bedzie lepszy ? miasto + pewnie jakis wypad na tor
Kajman
Wed, 24 Feb 2016 - 16:50
Cup2 będzie git, r888 też, ale na torze szybko będzie znikać
the Hitcher
Wed, 24 Feb 2016 - 21:33
No dobra a takie założenia:
BMW e36, felgi 16, opona na codzień plus amatorskie upalanie ułęż, poznań 4-5x w roku. Zależy mi na dobrej przyczepnosci na suchym, ale też jak mnie deszcz złapie w codziennej jezdzie, żeby się 'dało jechać', czyli bez hardkorowych semislik. Nie interesuje mnie natomaist żywotnosc opony czy też hałas...
Mam swoje typy, ale celowo nie wymieniam, co byscie polecali?
Dobrze kojarze, że 500-600pln za sztuke to jest budzet w którym powinienem sie zmiescic w tym rozmiarze? Jak nie to śmiało piszcie, raczej mozna zwiekszyc. Szerokosc/wys opony do dogadania...
[Yossarian]
Thu, 25 Feb 2016 - 07:46
Toyo R1R? Daje rady na deszczu (no, jak wpierniczy total ulewa to też nie wyrobi, ale wtedy to już mało co wyrabia
), w budżecie się zmieści, twarda ścianka boczna, na suchym też jest bardzo przyzwoicie. Jedna wada, że trochę ciężkie są.
Patry
Thu, 25 Feb 2016 - 08:33
Mam R1R 235/40r17 na tyle w E30, na lekko mokrym/ wilgotnym asfalcie potrafi dupe wystawić przy 140 na trójce jadąc na wprost więc trzeba uważać.. Auto z pełnym wnętrzem moc 303KM
Natomiast na suchym moim zdaniem bajka, zimne R1R klei duużo lepiej niż np zimny Federal FZ 201
Jestem pewny że następne opony uliczne to też będzie R1R z uwagi na trakcję zimnych opon, jednak na torze zejdą szybciutko, na Poznań zostanę na FZ 201 które zimne nie działają, natomiast dobrze dogrzane chcą wyrwać zawieszenie i są przyzwoicie trwałe
Federali nie testowałem na wilgotnym bo chcę żyć
Kajman
Thu, 25 Feb 2016 - 08:38
są tacy co fedków używają jako deszczy
po docięciu
Samcrk
Thu, 25 Feb 2016 - 18:13
A jak wygląda sprawa z dostępnością nankangow ns2r 225/45/17? Oponeo czy na allegro szukać?
Inna sprawa czy to dobry wybór do mocno upalanego po mieście a3 1.8t awd 200-220KM? Ułęż tak ze dwa trzy razy do roku. Czy lepiej coś bardziej cywilnego?
the Hitcher
Thu, 25 Feb 2016 - 19:32
a Pilot Sporty 1 lub 2 do tego co wspomnialem?? rozumiem, że gorzej będą trzymac na torze od r1r...
robertMK
Thu, 25 Feb 2016 - 23:27
CYTAT(the Hitcher @ Thu, 25 Feb 2016 - 19:32)
a Pilot Sporty 1 lub 2 do tego co wspomnialem?? rozumiem, że gorzej będą trzymac na torze od r1r...
R1R jako opona drogowa jest bardzo ok , jako opona na KJSy jeszcze lepsza , ale na tor .... hmmm do dupy zwłaszcza gdy pojedziesz na ułęż czy Kielce
Tu musi byc cos minimum jak R888
Jak chcesz miec uniwersalna opone to weź ZZRa w 16" , jak chcesz mieć super fan z jazdy na torze weź Direzze 03G
Gofer
Fri, 26 Feb 2016 - 10:32
a co sądzicie o Bridgestone potenza re070 225/45/17 w Quattro 174km? nada się to okazjonalnie na tor? Nie za szerokie do takiej mocy?
Samcrk
Fri, 26 Feb 2016 - 20:27
CYTAT(Gofer @ Fri, 26 Feb 2016 - 10:32)
a co sądzicie o Bridgestone potenza re070 225/45/17 w Quattro 174km? nada się to okazjonalnie na tor? Nie za szerokie do takiej mocy?
Też biorę pod uwagę... ale w tym rozmiarze w moim przypadku do a3 220KM 1.8T Q myślałem o ns2r ale nie wiem czy 90% na ulice nie będzie to overkill...
przemek2f
Fri, 26 Feb 2016 - 21:47
Miał ktoś odczynienia z vredestein ultrac sessanta? Zastanawiam sie nad nimi na ulice.
xtremesystems
Tue, 01 Mar 2016 - 21:22
cos to sie podzialo z cenami. 195/55/15 r1r pod koniec stycznia kosztowal ok 4stow.
teraz 500-600
to juz przegapilem czas kupowania tanio letnich opon czy jeszcze nowe dostawy nie przyszly
z tego co znajomy dostawca mowi to hurtownie bawia sie jeszcze z zimowkami i jeszcze nie czas na letnie ale troche dziwne zachowanie cen
Snara
Tue, 01 Mar 2016 - 21:33
CYTAT(przemek2f @ Fri, 26 Feb 2016 - 21:47)
Miał ktoś odczynienia z vredestein ultrac sessanta? Zastanawiam sie nad nimi na ulice.
Świeże kleiły bdb w 350 konnym 1300kg rwd
lukass5
Tue, 01 Mar 2016 - 21:34
Jest szansa że mógłbym mieć po 430.
xtremesystems
Tue, 01 Mar 2016 - 22:23
masz pw
a jak do r1r maja sie te nowe nankangi ns2r.
chodzi mi o te mieszanke miekka 120 ,a dokladnie na predkosc nagrzewania. u mnie kluczowe zeby guma trzymala od startu.
Luke555
Wed, 02 Mar 2016 - 12:41
Witam,
CYTAT(xtremesystems @ Tue, 01 Mar 2016 - 22:23)
a jak do r1r maja sie te nowe nankangi ns2r.
chodzi mi o te mieszanke miekka 120 ,a dokladnie na predkosc nagrzewania. u mnie kluczowe zeby guma trzymala od startu.
Miałem okazję porównać te Nankangi z R1R podczas treningu przed SuperOesem w Poznaniu.
Jeździłem na lekko wilgotnym / przesychającym torze przy około 3 stopniach, w tych warunkach R1R na starcie trzymała troszkę lepiej ale już po 2 - 3 kółkach Nankang był odczuwalnie lepszy i stabilniejszy (pewnie przez mniejszą ilość nacięć na bieżniku). Niestety nie udało mi się porównać tych opon podczas przejazdów na czas z uwagi na awarię auta :-(
Pozdrawiam,
Luke555
xtremesystems
Wed, 02 Mar 2016 - 13:33
dzieki za odp. rozumiem ze miales ns2r twi120?
ta roznica na starcie byla duza? jak dotykales tych gum to ktore sa bardziej miekkie ? r1r czy ns2r?
z jazdy ktore bys ocenil na bardziej miekkie?
Sebastien
Thu, 03 Mar 2016 - 21:16
xtremesystems - ja kupowałem ponad 1 mc temu 195/50/15 w cenie 325 zł/sztuka brutto - z allegro, guma końcówka 2015, także świeże
xtremesystems
Thu, 03 Mar 2016 - 21:50
CYTAT(Sebastien @ Thu, 03 Mar 2016 - 21:16)
xtremesystems - ja kupowałem ponad 1 mc temu 195/50/15 w cenie 325 zł/sztuka brutto - z allegro, guma końcówka 2015, także świeże
r1r? gdzie?
lukass5
Fri, 04 Mar 2016 - 06:38
Bo 195/50R15 są zdecydowanie tańsze niz 195/55R15
xtremesystems
Fri, 04 Mar 2016 - 08:44
i zdecydowanie wiekszy popyt na nie jest stad sa świeże. mx 5 na bich jezdzi.
lukass5 pw ci wtslalem przedwczoraj. doszedl?
Sebastien
Fri, 04 Mar 2016 - 19:53
CYTAT(xtremesystems @ Thu, 03 Mar 2016 - 21:50)
r1r? gdzie?
Allegro.pl
Z tym, że w rozmiarze 50, a nie 55.
kermit01
Sat, 05 Mar 2016 - 19:35
Panowie, poszukuje opony rozmiar 225/40/17 lub 215/45/17. Pacjent to RX-8. Przeznaczenie - weekendy i spontaniczne pojeżdzawki na Ułężu i Jastrżebiu.
Warunki - klejenie na poziomie Fedka RSR na suchym ale żeby dawały też radę na mokro na poziomie r1r
Moje typy to: Ad08 oraz adrenaliny 002.
Co myślicie?
xtremesystems
Sat, 05 Mar 2016 - 21:48
nie bierz w/w
mialem adrenaliny . nie wiem jak masa rx8 ale ja w lekkim aucie dogrzewalem tylko latem.
opony fajnie kleją ale jak jest cieplo (nawet w deszcze zle nie jest)
ale jak jest zimno i pada to lodowisko
ad08 tez raczej nie jest miekka opona.
szukaj miekkich opon
jackkpl
Sat, 05 Mar 2016 - 21:50
CYTAT(xtremesystems @ Sat, 05 Mar 2016 - 21:48)
nie bierz w/w
mialem adrenaliny . nie wiem jak masa rx8 ale ja w lekkim aucie dogrzewalem tylko latem.
opony fajnie kleją ale jak jest cieplo (nawet w deszcze zle nie jest)
ale jak jest zimno i pada to lodowisko
ad08 tez raczej nie jest miekka opona.
szukaj miekkich opon
Ja na RE002 205/55/16 jezdze kombiakiem 1650kg. Opona nie ma lekko, bo fura troche wazy. W lato na 2 minutowej probie widac bylo,ze zaczyna sie grzac jak nalezy. Dojechalem je na przedniej osi do 3mm i wywalilem, bo mnie wk!@#ly. Na ulice lepiej pasuja mi micheliny PS3.
xtremesystems
Sat, 05 Mar 2016 - 22:02
a ja w lekkim autku po dwóch latach mam widoczne te male dziurki . auto ze 400kg lzejsze od twojego a rozmiar rowniez 205.
w chlodnie dni do kitu. plus to twarde boki jak na cywila.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.