Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132
sadam55
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre-Size/17-...45-17-Tyres.htm

jakby się ktoś mógł odnieść chociaż do kilku pozycji smile.gif
TiTeK
Podepnę sie pod temat, szukam dobrze klejącą oponę w rozmiarze 195/45/15 coś ktos poleci??
narazie sie zastanawiam nad Toyo t1r lub Uniroyal RainSport 3
Gumi5
CYTAT(TiTeK @ Mon, 22 Feb 2016 - 00:13) *
Podepnę sie pod temat, szukam dobrze klejącą oponę w rozmiarze 195/45/15 coś ktos poleci??
narazie sie zastanawiam nad Toyo t1r lub Uniroyal RainSport 3


Wyręczę kolegów, napisz czy chcesz jeździć po torze (a jeśli tak to gdzie) czy na codzień, coś więcej o aucie (masa, moc, napęd) i jaki masz budżet smile.gif
TiTeK
Samochód weekendowy, po torach nie jeżdżę ale zdarzają się jakieś wypady na ćwiartki, moc koło 260km masa około 950kg, fwd. Silnik na kompresorze wiec jest problem z trakcją juz od dolnych obrotów. Jako że chce 195/45/15 to raczej odpadają semislicki bo nie ma ich w takim rozmiarze. Cenowo myślę że ogarnę większość możliwości. smile.gif
Kras
Bardzo sie tym rozmiarem ograniczasz. Zarowno T1R, jak i Rainsport3 to bardzo przecietne opony i generalnie tu niepolecane.
TiTeK
Wiem ze ten rozmiar może stanowić przeszkodę ale może doradzicie co najsensowniej dobrać w tym rozmiarze. Ładnych parę latek temu jeździłem na Uniroyalach RainSportach 1 i bylem mega zadowolony z nich. Jedyny minus był taki ze miały chyba trochę słaby bok bo na ostrych zakrętach było odczuwalne jak by opona lekko się zwijała.
Kras
Przejscie nawet rozmiar wyzej na 205/45 i juz mozesz kupic chocby AD08 albo R1R.
WojtekMR
są ad08 205/45 w 15sce?
Kras
Sorry, bylem pewien ze jak 195/45 to idzie o 16" tongue.gif
Teraz tym bardziej nie rozumiem niecheci do pojscia o profil w gore i posiadania znacznego wyboru dobrych opon w 195/50/15
TiTeK
To nie jest samochód typowy na tor tak więc i opony nie muszą być torowe. smile.gif na pewno ktoś z was miał styczność z różnymi oponami w tym rozmiarze i może coś polecić. Profilu opony nie chce zwiększać ze względów stylistycznych. Mocy juz trochę jest a chciał bym ją moc w większym stopniu wykorzystać niż do tej pory bo niestety chińszczyzna "śmieje" się praktycznie do końca 3 biegu.
Mjecio
odnosnie daytonow z pytania kilku postow wyzej, smialo je bierz, schodza mi teraz jak swieze bulki, sam zalozylem na probe do swojego auta i sa ok wink.gif oczywiscie jak za ta cene wink.gif
Tarantula
Panowie jezeli juz ktos zadal kiedys takie pytanie to przepraszam.
Fwd 270km. Zalozenie r888 tylko na przednia os, a na tyl np michaly ps3 to dobry pomysl? Auto do szybszej miejskiej jazdy. Jezeli chodzi i jazde prosto to odpowiedz jest oczywista, ale jak to by dzialalo w zakretach?
Kajman
Nerwowa dupa się zrobi. Wsadź tam coś jeszcze bardziej miękkiego niż r888.
sadam55
No fajnie, ale poproszę jeszcze raz opinie nt. opon 215/45 R17
Ewentualnie 225/45 r17, chodź już trochę potrafią przytrzeć przy maks skręcie.
RE070 odpada bo to w ogóle szeroki walec, ale co z np. Vredesteinem Sessanta?
lukass5
W tym rozmiarze nie ma żadnej opony typu semi-slick. Uniroyal najlepszy ędzie na mokrym, ale na suchym na zakrętach jednak będzie czuć jego miękkość. Ewentualnie jeszcze masz ContiSportContact 2 - reszta raczej bez sensu wtym rozmairze
mloxey
Panowie, a czy w rozmiarze 205/40/17 jest jakiś tańszy semi slick poza R888 ?
Junak
CYTAT(sadam55 @ Mon, 22 Feb 2016 - 23:04) *
No fajnie, ale poproszę jeszcze raz opinie nt. opon 215/45 R17
Ewentualnie 225/45 r17, chodź już trochę potrafią przytrzeć przy maks skręcie.
RE070 odpada bo to w ogóle szeroki walec, ale co z np. Vredesteinem Sessanta?


Jeżdżę na Nokianach Z Line w moim DD (200 KM FWD) i sobie chwalę. Uniwersalna opona, dobra w każdych warunkach (zwłaszcza na mokrym), rozsądne zużycie. Jeśli to opony do dupowozu, to ciężko o lepsze w tej cenie moim skromnym zdaniem.
Andrzejsr
Co do 215/45/17 i semislick budżetowy vs cywilna opona typu Nokian Z-line to mam skromne doświaczenia z nimi aucie cywilnym w FWD 190KM / 1450kg . Ten semislick to Nankang NS-2R w mieszance TW120 (jest też twardsza TW180).
Prowadzenie - zdecydowanie o niebo lepsze na semiclicku, precyzja, szybkość reakcji na kierownicę i trzymanie w zakręcie również (a przód ciężki mam w tym wozie i tendencję do wyjeżdżania sporą) , nie podwija ścianki bocznej . Na mokrym nie wygłupiałem się , po prostu jechałem, żeby jak na lodowisku było czy coś takiego to na pewno nie, ta opona ma sporo głębokich wzdłużnych rowków, RSR chyba mniej. Zużycie - trudno mi ocenić, na tych nankangach wiele nie jeździłem ale biorąc pod uwagę jeden cały dzień na Ułężu - to nie można powiedzieć żeby znikały w oczach, nie jes źle wg mnie.
Natomiast pod wzgl komfortu zdecydowanie Nokian. Mimo że na etykietce Nokiana Zline o ile pamiętam było więcej decybeli niż na etykietce tych Nankangów - to te ostatnie zdecydowanie bardziej głośne są. Na krótkie trasy bez tragedii , ale na dłuższe - w zalezności od indywidualnej wrażliwości to nieciekawie może być. Komfort jazdy też ciut mniejszy , może przez te ścianki boczne, które są trwarde.
Natomiast nokianyZ line - bardzo fajne , tu były na forum nieraz polecane i przyłaczyć tylko się mogę - na codzienną jazdę tych cech semislicka nie wymagamy , a one się naprawdę fajnie spisują.
Kajman
215/45/17 to chyba Sport Cup 2 są dostępne?
piwo
sa dostepne. juz za 6 stowek. na pewno duzo szybsze niz nakang ns-2r i r888 czy to na mokrym czy na suchym nie o klase ale o dwie. no ale co kto lubi. moze cena jest problemem. chodz jak patrze na ceny opon uhp typu sportcontact5 assymetric2 itd to ceny sa zblizone.
mloxey
A coś takiego w 205/40/17?
Kajman
na suchym przy jeździe w mieście czy od r888 szybsze to tam ostrożny jestem wink.gif
Andrzejsr
Podałem porównanie tych samych rozmiarów cywilnej zLine i budżetowego - w identycznej cenie jak ten zLine - semislicka. Odpowiadającego również ceną Federalowi RSR o którego padło pytanie. Na tym samym wozie itd. Nie 2x droższej UHP ani 2xdroższego semislicka . Zawsze można coś droższego-lepszego znaleźć, to już wiem w swych początkach zgłębiania tematów opon smile.gif . Ale czy zawsze trzeba?
Jeszcze jednego wyżej nie podałem - ten NS-2R ma tak realnie z 1cm więcej szerokości niż też niby 215 z-Line .
elopatryk555
Podlacze sie do dyskusji, bo mnie zaciekawila, samochod 250 km FWD, wczesniej na neova ad08, teraz koncze RSR-y, czy przesiadka na r888 lub wyzej wymienione sport cup 2 to bedzie progres ? czy raczej semi slick typu rsr / neova bedzie lepszy ? miasto + pewnie jakis wypad na tor smile.gif
Kajman
Cup2 będzie git, r888 też, ale na torze szybko będzie znikać smile.gif
the Hitcher
No dobra a takie założenia:
BMW e36, felgi 16, opona na codzień plus amatorskie upalanie ułęż, poznań 4-5x w roku. Zależy mi na dobrej przyczepnosci na suchym, ale też jak mnie deszcz złapie w codziennej jezdzie, żeby się 'dało jechać', czyli bez hardkorowych semislik. Nie interesuje mnie natomaist żywotnosc opony czy też hałas...
Mam swoje typy, ale celowo nie wymieniam, co byscie polecali?

Dobrze kojarze, że 500-600pln za sztuke to jest budzet w którym powinienem sie zmiescic w tym rozmiarze? Jak nie to śmiało piszcie, raczej mozna zwiekszyc. Szerokosc/wys opony do dogadania...
[Yossarian]
Toyo R1R? Daje rady na deszczu (no, jak wpierniczy total ulewa to też nie wyrobi, ale wtedy to już mało co wyrabia smile.gif ), w budżecie się zmieści, twarda ścianka boczna, na suchym też jest bardzo przyzwoicie. Jedna wada, że trochę ciężkie są.
Patry
Mam R1R 235/40r17 na tyle w E30, na lekko mokrym/ wilgotnym asfalcie potrafi dupe wystawić przy 140 na trójce jadąc na wprost więc trzeba uważać.. Auto z pełnym wnętrzem moc 303KM

Natomiast na suchym moim zdaniem bajka, zimne R1R klei duużo lepiej niż np zimny Federal FZ 201

Jestem pewny że następne opony uliczne to też będzie R1R z uwagi na trakcję zimnych opon, jednak na torze zejdą szybciutko, na Poznań zostanę na FZ 201 które zimne nie działają, natomiast dobrze dogrzane chcą wyrwać zawieszenie i są przyzwoicie trwałe

Federali nie testowałem na wilgotnym bo chcę żyć laugh.gif
Kajman
są tacy co fedków używają jako deszczy biggrin.gif po docięciu smile.gif
Samcrk
A jak wygląda sprawa z dostępnością nankangow ns2r 225/45/17? Oponeo czy na allegro szukać?
Inna sprawa czy to dobry wybór do mocno upalanego po mieście a3 1.8t awd 200-220KM? Ułęż tak ze dwa trzy razy do roku. Czy lepiej coś bardziej cywilnego?
the Hitcher
a Pilot Sporty 1 lub 2 do tego co wspomnialem?? rozumiem, że gorzej będą trzymac na torze od r1r...
robertMK
CYTAT(the Hitcher @ Thu, 25 Feb 2016 - 19:32) *
a Pilot Sporty 1 lub 2 do tego co wspomnialem?? rozumiem, że gorzej będą trzymac na torze od r1r...


R1R jako opona drogowa jest bardzo ok , jako opona na KJSy jeszcze lepsza , ale na tor .... hmmm do dupy zwłaszcza gdy pojedziesz na ułęż czy Kielce
Tu musi byc cos minimum jak R888


Jak chcesz miec uniwersalna opone to weź ZZRa w 16" , jak chcesz mieć super fan z jazdy na torze weź Direzze 03G


Gofer
a co sądzicie o Bridgestone potenza re070 225/45/17 w Quattro 174km? nada się to okazjonalnie na tor? Nie za szerokie do takiej mocy?
Samcrk
CYTAT(Gofer @ Fri, 26 Feb 2016 - 10:32) *
a co sądzicie o Bridgestone potenza re070 225/45/17 w Quattro 174km? nada się to okazjonalnie na tor? Nie za szerokie do takiej mocy?



Też biorę pod uwagę... ale w tym rozmiarze w moim przypadku do a3 220KM 1.8T Q myślałem o ns2r ale nie wiem czy 90% na ulice nie będzie to overkill...
przemek2f
Miał ktoś odczynienia z vredestein ultrac sessanta? Zastanawiam sie nad nimi na ulice.
xtremesystems
cos to sie podzialo z cenami. 195/55/15 r1r pod koniec stycznia kosztowal ok 4stow.
teraz 500-600

to juz przegapilem czas kupowania tanio letnich opon czy jeszcze nowe dostawy nie przyszly

z tego co znajomy dostawca mowi to hurtownie bawia sie jeszcze z zimowkami i jeszcze nie czas na letnie ale troche dziwne zachowanie cen
Snara
CYTAT(przemek2f @ Fri, 26 Feb 2016 - 21:47) *
Miał ktoś odczynienia z vredestein ultrac sessanta? Zastanawiam sie nad nimi na ulice.


Świeże kleiły bdb w 350 konnym 1300kg rwd
lukass5
Jest szansa że mógłbym mieć po 430.
xtremesystems
masz pw


a jak do r1r maja sie te nowe nankangi ns2r.

chodzi mi o te mieszanke miekka 120 ,a dokladnie na predkosc nagrzewania. u mnie kluczowe zeby guma trzymala od startu.
Luke555
Witam,

CYTAT(xtremesystems @ Tue, 01 Mar 2016 - 22:23) *
a jak do r1r maja sie te nowe nankangi ns2r.

chodzi mi o te mieszanke miekka 120 ,a dokladnie na predkosc nagrzewania. u mnie kluczowe zeby guma trzymala od startu.


Miałem okazję porównać te Nankangi z R1R podczas treningu przed SuperOesem w Poznaniu.
Jeździłem na lekko wilgotnym / przesychającym torze przy około 3 stopniach, w tych warunkach R1R na starcie trzymała troszkę lepiej ale już po 2 - 3 kółkach Nankang był odczuwalnie lepszy i stabilniejszy (pewnie przez mniejszą ilość nacięć na bieżniku). Niestety nie udało mi się porównać tych opon podczas przejazdów na czas z uwagi na awarię auta :-(

Pozdrawiam,
Luke555

xtremesystems
dzieki za odp. rozumiem ze miales ns2r twi120?

ta roznica na starcie byla duza? jak dotykales tych gum to ktore sa bardziej miekkie ? r1r czy ns2r?

z jazdy ktore bys ocenil na bardziej miekkie?

Sebastien
xtremesystems - ja kupowałem ponad 1 mc temu 195/50/15 w cenie 325 zł/sztuka brutto - z allegro, guma końcówka 2015, także świeże
xtremesystems
CYTAT(Sebastien @ Thu, 03 Mar 2016 - 21:16) *
xtremesystems - ja kupowałem ponad 1 mc temu 195/50/15 w cenie 325 zł/sztuka brutto - z allegro, guma końcówka 2015, także świeże

r1r? gdzie?
lukass5
Bo 195/50R15 są zdecydowanie tańsze niz 195/55R15
xtremesystems
i zdecydowanie wiekszy popyt na nie jest stad sa świeże. mx 5 na bich jezdzi.

lukass5 pw ci wtslalem przedwczoraj. doszedl?
Sebastien
CYTAT(xtremesystems @ Thu, 03 Mar 2016 - 21:50) *
r1r? gdzie?

Allegro.pl

Z tym, że w rozmiarze 50, a nie 55.
kermit01
Panowie, poszukuje opony rozmiar 225/40/17 lub 215/45/17. Pacjent to RX-8. Przeznaczenie - weekendy i spontaniczne pojeżdzawki na Ułężu i Jastrżebiu.
Warunki - klejenie na poziomie Fedka RSR na suchym ale żeby dawały też radę na mokro na poziomie r1r

Moje typy to: Ad08 oraz adrenaliny 002.
Co myślicie?
xtremesystems
nie bierz w/w
mialem adrenaliny . nie wiem jak masa rx8 ale ja w lekkim aucie dogrzewalem tylko latem.
opony fajnie kleją ale jak jest cieplo (nawet w deszcze zle nie jest)

ale jak jest zimno i pada to lodowisko

ad08 tez raczej nie jest miekka opona.

szukaj miekkich opon
jackkpl
CYTAT(xtremesystems @ Sat, 05 Mar 2016 - 21:48) *
nie bierz w/w
mialem adrenaliny . nie wiem jak masa rx8 ale ja w lekkim aucie dogrzewalem tylko latem.
opony fajnie kleją ale jak jest cieplo (nawet w deszcze zle nie jest)

ale jak jest zimno i pada to lodowisko

ad08 tez raczej nie jest miekka opona.

szukaj miekkich opon


Ja na RE002 205/55/16 jezdze kombiakiem 1650kg. Opona nie ma lekko, bo fura troche wazy. W lato na 2 minutowej probie widac bylo,ze zaczyna sie grzac jak nalezy. Dojechalem je na przedniej osi do 3mm i wywalilem, bo mnie wk!@#ly. Na ulice lepiej pasuja mi micheliny PS3.
xtremesystems
a ja w lekkim autku po dwóch latach mam widoczne te male dziurki . auto ze 400kg lzejsze od twojego a rozmiar rowniez 205.
w chlodnie dni do kitu. plus to twarde boki jak na cywila.

To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.