Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131
pitbull2000
Sprawdzał może ktoś jak zachowują się R1R w przedziale temperatury 0-10 stopni C?
Czy na krótkich odcinkach gdzie nie będą miały czasu się zagrzać ma to sens, czy lepiej mieć w takim wypadku drogowe zimówki?
nevada
jak nie ma śniegu lub błota pośniegowego to R1R będą lepsze
BladeRunner
Pytanie z prośbą o pomoc.
Auto lekkie FWD 140 KM
Opony trochę na codzień - ale z racji uzytkowniapojazdu głównie na pojeżdżawki (Classicauto Cup).
Opcje które rozważam:
Firestone FHSZ90 195/50
lub
Bridgestone Potenza Adrenalin RE002 195/50

Ewentualnie semi slicki - i pytanie które lepiej:
Federal RS-R czy Hankook R-S2 ?
piramida
CYTAT(qczarq @ Wed, 13 Feb 2013 - 12:24) *
Pacjent Seat Leon Cupra 360HP 440NM
jakie opony?? Seryjnie 225x40r.18 i jakie felgi, seryjnie pod 225 jest fela 8cali, ale chyba pod szerszą to 8,5 albo 9 cali??
Myślałem nad 235x40r.18 żeby zwiększyć powierzchnię styku opony z jezdnią i felgę 8,5 cala et 40.
No i opony jakie sobie wymarzyłem to Federal 595 rs-r
Samochód typowo weekendowy, kilka razy podjazd do pracy w sprzyjających warunkach.



szkoda mocy na 235
Toldi
powiedzcie mi prosze jeszcze cos o tym --> VENTUS RS-2 Z212 225/45 ZR17 94Y ?
chodzi mi o oponke tylko i wylacznie na 1/4.
lepsza troszke zużyta r888 czy nowy taki Hankook? czy mozna go uznac za semislika?
Kajman
Jakby ktoś szukał fajnych semi: http://www.ebay.de/itm/121067150951?ssPage...984.m1438.l2649
qczarq
CYTAT(piramida @ Fri, 22 Feb 2013 - 22:31) *
szkoda mocy na 235


A to nie jest za dużo mocy na ośkę dla 225??
Rozwiniesz swoją myśl? wink.gif
piramida
CYTAT(qczarq @ Thu, 28 Feb 2013 - 13:13) *
A to nie jest za dużo mocy na ośkę dla 225??
Rozwiniesz swoją myśl? wink.gif



jeżdziłem na 235 co prawda w mojej padace z początku 300PS a teraz 260PS czyli słabszym niż 360konny leon i po założeniu zimówek 225 samochód znacznie odżył tak jak by przybyło około 20koni tak więc wydaje mi się że lepiej zostawić 225 chyba że w leonie 235 to seryjne ogumienie.

Jeżeli chodzi o trakcję to pierwsze dwa biegi jest praktycznie tak samo, gorzej w przedziale 140-200 gdzie czyć już wieksze opory przy 235 dlatego nie będe już zakładac szerszych opon niż 225 smile.gif
dive_popo
Wlasnie dostalem do upalania prawi nowki jeszcze z igielkami Continental ContiSportContact 2 295/30/18 i powiem wam ze lipa straszna ^^ nie polecam, 1, 2, 3 brak trakcji, katastrofa !

Dla porownania Potenza RE05A na 255/40/17 lepiej sie trzymaly.... Chyba trzeba bedzie pol slicka zapodac smile.gif

Auto z awatara smile.gif
scoobany111
Wniosło to niewiele gdyż dziś były temperatury zdecydowanie poniżej 7 stopni Celcjusza,czyli niekorzystne warunki dla każdej dobrej opony LETNIEJ
SNiP3R
Elo.
Sezon się zbliża, więc pora na nowe opony biggrin.gif
Szukam opony cywilnej z zacięciem iście sportowym smile.gif
Celuje w:
- Toyo R1R
- Bridgestone Potenza RE050 lub 070
- Micheline Pilot Sport 2
- i mój faworyt: Yokohama Advan AD08
Te ostatnie dobrze wypadają na suchym i b. dobrze na mokrym.
I bardzo mi się podobają z wyglądu.
Pacjent to Subaru Impreza 330km/400nm AWD.
Na koła 17". Głównie ulice, czasami z rzadka jakiś tor biggrin.gif
pozdrawiam.

PS: Co tam Styku słychać ? Jak się rozwija Twoja Rollka ?
Ja już rollki nie mam, przesiadłem się na AWD smile.gif
pozdro
jarek_135
Od Bridgestone Re050a dużo lepsza jest nowsza s001. Tylko jeszcze szybciej znika. Michelin pilot sport 2 to starszy model, od kilku lat jest już Michelin pilot sport 3.
Ja też właśnie się przymierzam, tylko niestety obecnie jestem ograniczony do felgi 16" i z tego powodu 205/55/16, tutaj mam bardzo okrojony wybór w klasie Max performance:
1. Michelin Pilot sport3
2. Dunlop sportmaxx RT

Z UHP najciekawsze obecnie:
3. Dunlop sp sport bluresponse
4. Goodyear EfficientGrip Performance,
Z tych UHP Dunlop w testach wypada lepiej. Mam testy z Michelin PS3 i Dunlop SM RT i Dunlop wypada lepiej, na tym forum praktycznie zawsze czytałem narzekania na sportmaxx'y...

Czy ktoś jeździł na oponach UHP i MP i zdarzało się, że np. ( bo popularna opona bardzo ), Conti PremiumContact była lepsza od SportContact?
Jak się sprawuje Michelin PS3 na zakrętach, ścianka boczna kładzie się mocno czy nie?
Damian333
Witam, zastanawiam się nad tymi oponami:
http://www.oponeo.pl/dane-opony/nokian-zli...-40-r18-92-y-xl
http://www.oponeo.pl/dane-opony/bridgeston...-r18-92-y-xl-ao
http://www.oponeo.pl/dane-opony/toyo-proxe...-r18-92-y-xl-zr
Opony do jazdy na codzień, być może na tor do Poznania (rekreacyjnie), niezdzierające sie stosunkowo szybko. Doradzi ktoś?
Styku
Walczę z tematem. Ale są postępy. Łatwo na pewno nie jest.
piramida
Pany, jeździł ktoś na yokohamie s.drive AS01, do pojej padliny to ma być, jazda głównie miejska i szybkie trasy bez upalania po torze bo do tego sie nie nadaję, ewentualnie yokohama advan sport V103 czy 105, rozmiar to 225/40R18
dive_popo
CYTAT(scoobany111 @ Thu, 28 Feb 2013 - 18:01) *
Wniosło to niewiele gdyż dziś były temperatury zdecydowanie poniżej 7 stopni Celcjusza,czyli niekorzystne warunki dla każdej dobrej opony LETNIEJ



Mowilem o jezdzie w tych samych warunkach co do paru godzin.
TheMan
Panowie czy ktoś jeździł na Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, warto ?
Max moge przeznaczyć 500 zł/ szt.

Samochód to leon 1M FWD 250/370nm , 225/40/18 , używany do jazdy codziennej, okazjonalnie jakieś ściganko.

piwo
mam je u siebie na tyle. bardzo miekka opona. trzyma bardzo dobrze na suchym i mokrym. szybko lapie temperature. bardzo miekki scianki boczne przez co moze byc malo czucia ale moim zdaniem trzyma bardzo dobrze. w ciezkich autach bedzie sie przegrzewac. u mnie w 870kg przy 225x45x17 z tylu dosc szybko temperatura dochodzi do wysokiej, a po przejezadzkach w wyrazowie rant zewnetrzny sie przytarl. ze wzgledu na dosc miekkie scianki uwazam ze -2 stopnie i mniej beda dla tej oponki idealne.( u mnie przy -2 wlasnie jeszcze lekko sie kladly).
w tej cenie rozwazylbnym michelina pilot super sport ( nie mylic z ps2,ps3) ktora jest w podobnych rozmiarach i cenach a jest lepsza opona na suche i mokre.
http://www.motohurt.com/36762,s.html
ewentualnie ciut lepsza na suche jest pirelli p zero ale gorsza na mokrym.
pozdrawiam.
Mati1989
Jeździł ktoś na dunlopie direzza z1?? Jestem ciekawy jak ta guma wypada w porównaniu do Yokohamy AD08.
l3mur91
A ma ktoś jakieś doświadczenia z oponami MARANGONI ZETA Linea ?

Szukam opon do Golfa mk2 VR6, jeżdżone głównie po mieście (dojazdy do pracy, załatwienie różnych tematów po mieście - głównie krótkie odcinki), starty spod świateł, rzadko dłuższa trasa, toru raczej nie zobaczy.
Napaliłem się na semisliki na przód, ale nie wiem czy to ma sens...
Kajman
Zawsze ma sens jak za wiele po mokrym nie jezdzisz smile.gif Ale moim zdaniem najlepsze będą R888.
GrzesiekK.
CYTAT(l3mur91 @ Fri, 15 Mar 2013 - 13:17) *
A ma ktoś jakieś doświadczenia z oponami MARANGONI ZETA Linea ?

Szukam opon do Golfa mk2 VR6, jeżdżone głównie po mieście (dojazdy do pracy, załatwienie różnych tematów po mieście - głównie krótkie odcinki), starty spod świateł, rzadko dłuższa trasa, toru raczej nie zobaczy.
Napaliłem się na semisliki na przód, ale nie wiem czy to ma sens...


Nie polecam, mój znajomy który objeździł sporo kompletów opon tak szybko jak kupił te Marangoni tak szybko je sprzedał ;] Popatrz na Yokohame Advan AD-08 mogę śmiało polecić.
ASTRAOPC
Witam, siedzę tu jakiś czas i pora na pierwsze opony do jazdy niekoniecznie "normalnej"

Pacjent to Astra II OPC1

Moc : 160 koni
Moment : 190Nm

jakie opony polecacie ? tor może raz w roku, ogólnie to chodzi mi o jak najszybszy sprint na 1/4 jak i czasy do 100

16' 205 czy 17' 215 ?

czy 205 da rade, czy lepiej pakować się w 215.

Lepsza będzie felga stalowa 16' czy BBS RX 17' ?

Aspekt cenowy też jest ważny smile.gif


Z góry dziękuje za odpowiedź, smile.gif
l3mur91
Yhym, poczytałem trochę opinii na zagranicznych forach i moooocno rozbieżne. Brałem pod uwagę właśnie taką opinię kogoś z forum.

Jako, że muszę szukać w używkach z przyczyn ekonomicznych... Yokohama AVS Sport ?
Póki co nic innego nie mam do kupienia...

Jeszcze znajomy proponował mi coś takiego jak FEDERAL Super Steel 535, ale o tym nie znalazłem żadnej opinii.
Kajman
A czemu nie masz nic innego, nie ma używanych re050?
l3mur91
No na allegro w 15" nie ma nic.
Jeszcze, żeby był rozmiar 205/50 to już w ogóle... rolleyes.gif
BeNeK23
Chłopaki co lepiej założyć do dupowzou FWD 140km ?
1.Federal SS-595
2.FIRESTONE Firehawk SZ90
Czy moze jakąś inną oponkę polecić do 270zł za sztukę w rozmiarze 205/55/16 ?
plastek
Mój pacjent to lekki swift Gti 850kg 105km , alusy to lekkie oryginaly i to w dodatku 5 Calowe

Mam kilka wariantów:
1. 2x Dunlop Sp sport nówka sztuka z zapasów z swiftów gti , made in Japan 175\60 - free bo mam dwie takie sztuki - opony ponad 10lat mają
2. 2x Accelera - 185\55\14 200zł z rantem , wzór jak nowe Sp sporty mają z 7mm
3. 2x CONTI PREMIUM CONTACT 2 prawie 8mm , 2010ror 175\60\14
4. 2x AVON ZV3 185/55 R14 5.5mm 2009r - 150zł
5. Yokohama A.Drive 7mm 2009r 175\60\r14 - 160zł
6. Dunlop Sp sport 185\55\14 2009r 6 i 7mm - 210zł



Ceny zą za komplet , brane z allegro. Skłanialbym siędo opcji na przód nr 3 bo młode gumy i chyba calkiem ok , a na tył może w ramach skromnego budżetu moje darmowe sp sporty ( nr 1 ) . Jestem ciekaw jak by zachowywała się opona nowa ale wiekowa , przechowywana w dobry sposób bo leżała cały czas w bagazniku .


Kajman
bagażnik to średni sposób przechowywania
piwo
fajny tescik opon dla porsche:
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2012-...y-Tyre-Test.htm

mokry asflat:
1) 85s Continental ContiForceContact
2) 85.7s Pirelli P Zero Trofeo
3) 87.3s Michelin Pilot Sport Cup Plus
4) 90.2s Dunlop SportMaxx Race
5) 102.4s Toyo R888

suchy asfalt:
1) 56,9s Pirelli P Zero Trofeo
2) 57s Dunlop SportMaxx Race
3) 57,2s Continental ContiForceContact
4) 57,3s Michelin Pilot Sport Cup Plus
5) 57,9s Toyo R888


r888 sie nie spisalo


dalsze informacje jak drogi hamwoania, i predkosc przy aquaplainingu dla poszczegolnych opon:
http://www.sportauto.de/sportreifen-test-r...eo-5305955.html
http://www.sportauto.de/sportreifen-test-r...ct-5305962.html
http://www.sportauto.de/sportreifen-test-r...up-5305968.html
http://www.sportauto.de/sportreifen-test-r...ce-5305973.html
http://www.sportauto.de/sportreifen-test-r...88-5305981.html

xtremesystems
poszukalem przemyslalem.

panowie .

yoko advan ad08 czy kumho ku 36


yoko bylo by w rozmiarze 195/55 cena 300 z haczykiem
kumho w rozmiarze 205/50 (technologia inch plus) realna powierznia styku wg kumho to 214mm cena taka sama jak za yoko.

co bedzie lepsze . czytalem ze yoko lepsze na mokro sa
Joe89
Jakie opony 255/35 polecacie do turbodoładowanego auta rwd które ma ok 350 koni i 1300kg? Uzytkowane głównie po mieście.
Aktualnie posiadam P Zero Rosso - trakcja średnia.
[Yossarian]
Auto: E36 140KM (mam nadzieję, że nie mniej tongue.gif ) totalna seria jeśli chodzi o zawieszenie (318i) i hamulce (od 318is)

Kupione pod kątem sprawnościówek organizowanych w regionie, zazwyczaj w stylu: próba 1000m przejeżdżana 5 razy. Nawierzchnia zazwyczaj podzielona następująco: 60% asfalt (w miarę równy), 20% szuter/piach, 20% betonowe płyty. Zauważyłem, ze sporo osób w tym startujących jeździ na semi slickach. Osobiście jednak nie jestem przekonany do tego pomysłu - przerwy między kolejnymi, krótkimi przejazdami są dość długie, wiec taka opona nie zdąży się nagrzać, a nawet jak się nagrzeje to ostygnie przed następnym przejazdem (chyba, ze się mylę, w takim razie proszę o wyprowadzenie z błędu). Myślę więc nad jakimiś przyzwoitymi oponami drogowymi - budżet do około 350-400zł na oponę, no chyba,że coś rzeczywiście ekstra, to mogę się zastanowić nad zapłaceniem więcej. Używanym oponom nie ufam, zdecydowanie wolę nowe. Czy możecie polecić mi coś, co da mi dobrą przyczepność w tych warunkach? Czy może powinienem uznać, że nawet zimny semi slick będzie trzymał lepiej niż opona drogowa? Inna sprawa, że w życiu na semi slickach nie jeździłem.

myślę, że jeśli chodzi o wymiary to 195 - 205mm, na feldze 15 cali (na te płyty i szutry nie ma chyba sensu pchanie większej średnicy i szerokości, tak samo niskiego profilu)

Z góry dziękuje za odpowiedzi.
scoobany111
Bierz R1R,nawet zimne kleja dużo lepiej niż opony drogowe..A bieżnik jest taki że i z syfem sobie poradzą..Jest to miękka guma i da sobie z tym rade bez problemów..
piramida
Panowie, jeździł ktos na tej gumie, vredestein ultrac vorti?
BladeRunner
Pacjent: 1000kg FWD, 160 KM użytkowany głównie na track-dayach (Kielce, Ułęż i podobne, próby po 2-4 km przejeżdżane raz pod rząd).

Co lepiej: Yoko Neova A08 195/50/15 czy Federal RS-R 195/50/15?

scoobany111
Pytasz o AD08 czy A048? Jeśli chodzi o porównanie AD08 vs RS-R to ta druga będzie lepsza jeśli chodzi o odporność temperaturową..Czyli Ułęż gdzie asfalt jest jak tarka i grzeje i zjada strasznie opony to na pewno RS-R,jeśli chodzi o Kielce tam jak najbardziej miękka guma bo jest strasznie ślisko..Czyli w tym wypadku toyo R1R/R888/AD08..Nie wiem czy w 1 tonowym FWD będziesz w stanie dogrzać RS-R na tylnej osi..i tu bym widział kombinacje RS-R przód a R1R tył..A jesłi pytasz o A048 to z opinii jest lepsza od tych dwóch wcześniej wymienionych wink.gif JA u siebie mam kombinacje AD08 przód a R1R tył i sobie chwalę wink.gif
BladeRunner
Chodzi mi o AD08 smile.gif

Dzięki za odpowiedź smile.gif Raczej pójdę w kierunku Yoko... R1R też rozważę smile.gif
[Yossarian]
CYTAT(scoobany111 @ Sun, 07 Apr 2013 - 18:39) *
Bierz R1R,nawet zimne kleja dużo lepiej niż opony drogowe..A bieżnik jest taki że i z syfem sobie poradzą..Jest to miękka guma i da sobie z tym rade bez problemów..


Dzięki bardzo za podpowiedź, te R1R byłyby idealne, ale są tylko o profilu 50. A przez często spotykane dziury w nawierzchni na imprezach, w których chce startować to będzie mało. Seryjnie E36 ma profil 65. Myślę, że jeszcze 60 byłoby zdatne, na mocno upartego 55. W tym profilu to tylko jakieś Dunlopy są: Sp Sport Fastresponse i Blueresponse (czym to się różni między sobą w ogóle?) - jeździł ktoś na nich? Są one cokolwiek warte?
Lokito
Ja mam Dunlop FastResponse 195/55/15 jako cywile i nie polecam. O ile na codzień na sucho jest OK, to na mokrym się ślizgają. Do upalania się nie nadają, bo nie dość że nie ma przyczepności, to ścianka jest jak z plasteliny i kładzie się straszliwie. Niektórzy narzekają na bardzo miękką ściankę w RainSportach, a tu jest gorzej.
Weź Yoko albo Toyo 205/50, wysokość prawie jak 195/55. Ja wyższego profilu na nie-zimę bym nie brał, bo się będzie bardzo kładło.
primox
RSR nigdy nie dogrzejesz na tyle w lekkiej osce, chyba, że będzie 35c i zar z nieba
[Yossarian]
No to Dunlopy chyba odpadną, dzięki za odpowiedź. Zmiana szerokości na 205 pozostanie chyba jedyną opcją, choć przy 140KM w niezbyt lekkim E36 trochę się waham. To jeszcze jedno pytanie: jeździł ktoś na Yokohama C drive?

EDIT poznajdywalem stare posty i wygląda na to, ze C drive będzie dobre, tym bardziej, że cenowo wychodzi w porządku, wybór rozmiarów duży i chyba na to się zdecyduję.
volski1
Jakie oponki będą najlepsze do jady po mokrym asfalcie, "bez kałuż"? (225/40r18 Audi a4 b5 FWD)

Nokian Hakka Blue?
Kajman
Testuję Z-line nokiana i są baardzo miłe smile.gif
kordos555
Yossarian, na takie sprawnościówki bierz R1R 205/50 jeśli cena Cię nie zabije. Bieżnik na maxa uniwersalny - woda, syf, sucho - i mieszanka klejąca już na zimno, od samego początku.
[Yossarian]
No właśnie cena tych 205/50 R1R odstrasza. Za jedne Toyo mogę mieć prawie dwie Yokohamy. A przy moim braku skilla i ciągłych wydatkach na auto (jeszcze fotele, płyta pod silnik, inne pierdoły) to na razie wrzuce te Yokohamy. Na przyszly sezon może się zdecyduje na R1R, jak juz będe lepiej ogarniał samochód i będe mógl tą przewagę przyczepności rzeczywiście wykorzystać (no i odbiję się trochę finansowo smile.gif )

Tak czy inaczej, dzięki wszystkim za podpowiedzi
Kajman
Akurat dodatkowa przyczepność często może zrekompensować brak skilla. Brak skilla i przyczepności poza wartością edukacjyjną nie wnosi nic dobrego do wyników.
scoobany111
I w tym wypadku moze warto zastanowic sie nad jakimis Profilami/Markgumami 185/55/15,trakcyjnie wypada to ponoc niezle,aczkolwiek osobiscie nie uzytkowalem..
[Yossarian]
Co racja, to racja. Kuszą te Toyo strasznie... no nic, policzę jak z budżetem wyjdzie i może jakoś się uda to cudo założyć na koła. A Profil też wypada ciekawie, trzeba zgłębic temat smile.gif
granol
Panowie, jakie opony polecicie do 460konnego fwd ?? auto używane weekendowo oraz od czasu do czasu do jazdy na ćwiartkę
felga to 7,5J16
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.