Kajman
Thu, 29 Nov 2012 - 12:51
R888 ma mieszanki GG medium i SG soft (trudne do kupienia u nas)
xtremesystems
Thu, 29 Nov 2012 - 12:55
czy na r888 da rade zrobic 20-30k km jazdy ulicznej . czy trzeba brac 595 rsr (ktos pisal ze od przyszlego roku maja nie pekac)
Kajman
Thu, 29 Nov 2012 - 12:56
Na R888 na pewno tyle km nie zrobisz. W RS-R też nie jestem pewien, ja tyle na drogówkach w codziennym aucie nie daję rady...
xtremesystems
Thu, 29 Nov 2012 - 13:01
u to niestety r888 nie dla mnie.,.
z ciekawostek , kumpel na conti premiu contact 2 zorbil 150tys.
ja po 25 mam pol bierznika na osi napedowej.
Kajman
Thu, 29 Nov 2012 - 13:03
A większość opon od 4mm trzyma już do dupy, wtedy czas na nowe. Ale cudów nie ma, albo grip i miękka guma albo twardo i ślisko.
Styku
Thu, 29 Nov 2012 - 13:06
Na każdej oponie tyle się zrobić przy normalnej jeździe. Wystarczy przesezonować je tak 5-10 lat i guma będzie miała twardość plastiku. Najczęściej duże przebiegi robi się właśnie na używkach.
Co roku mieszanka traci 2-5 Shorów. Ja też kiedyś kupiłem Conti Sport 2 i nie mogę zużyć. Ale opona nie trzyma w ogóle.
xtremesystems
Thu, 29 Nov 2012 - 13:09
ten przyklad ze 150tys to kumpel zrobil majac je od nowosci. auto z salonu, wyjechalo na takich conti.
ja jako swieżak szukam po prostu czegos co lepiej trzyma od CPC2.
lubie jezdzic szybkie zakrety na trasie i czasem tyl zaczyna uciekac przy 130 na zakopiance na przyklad
Aval
Thu, 29 Nov 2012 - 13:23
IMO kup nowe RE050A albo Contisporty i będziesz miał spokój - jeśli oczekujesz dużych przebiegów przy ostrej jeździe.
To są szybkoschodzące opony, ale jednak nie aż tak. A będą trzymać dobrze, Twoje są już po prostu spiczniałe i twarde.
xtremesystems
Thu, 29 Nov 2012 - 13:51
rozmiarów nie ma .
potrzebuje 195/55 15
lub
205/50 15
Mati1989
Thu, 29 Nov 2012 - 15:03
Albo yokohama s drive, też dobrze trzyma i długo posłuży. Z semislicków poleciłbym ci Yokohama Advan Neova AD08/ Toyo R1R (ta druga lepiej się prowadzi na mokrym).
Toyo R888 to dobra opona na 1/4
,a federal rs-r dobry na tor ,bo trzeba go dogrzać żeby kleił. Takie moje zdanie.
Jak zdecydujesz się na 205/50r15 to cywilna opona dobrego producenta napewno zaspokoi twoje oczekiwania
, moim zdaniem nie ma co ładować się w większe koszta.
kompot
Thu, 29 Nov 2012 - 15:16
Pytam po raz kolejny o Falkena RT615K, miał ktoś styczność?
piwo
Thu, 29 Nov 2012 - 16:42
jesli nie bedziesz dogrzewal opon czyli krotkie pojezdzawki to raczej super miekkie mieszanki potrzebne, co kloci sie z wymogiem dlugich przebiegow. im twardsza mieszanka tym mniej trzyma na zimno, za to jest bardzo trwala wiec troche wykluczaja sie te twoje oczekiwania (trwalosc i przyczepnosc na krotkich dystansach). ja bym zostal przy tym co masz lub kupil po prostu nowa opone (stara ma namiastke przyczepnosci nowej i wysokosc bieznika nie ma tu znaczenia; 5 lat i opona na smietniku powinna sie znalesc) np conti premium contact 5. to chyba najlepsza opona na takie wymagania.
miekka miesznka jak r888 czy profil xr miekki bedzie trzymala bardzo dobrze na suchym, na krotkich odcinkach, ale zuzyje sie bardzo szybko (20tys km lub dwa lata przy lajtowej jezdzie; przy ostrej jezdzie duuzo szybciej), a na mokrym, pokrytym kaluzami asfalcie bedzie miala namiastke przyczpenosci premium contact.
twardy semislik jak federal rs-r bedzie trzymal kiepsko na krotkich dystansach na suchym (gorzej niz te premium contact 2) i zwlaszcza na mokrym szybko poczujesz ze auto trzyma gorzej ale wystarczy przy normalnej jezdzie na 100tys km (pod warunkiem, ze nie popeka w poprzek opony jak kilkunastu osobom) . po nagrzaniu za to zaczyna dopiero sie taka opona wgryzac w suchy asfalt .
Aval
Thu, 29 Nov 2012 - 19:05
Co to za samochód? Rozmiar jest raczej z klasy kompaktowej i ciężko będzie znaleźć fajną, uniwersalną UHP, na której się nie zabijesz na mokrym w drugim sezonie.
16" nie wchodzi w grę?
xtremesystems
Thu, 29 Nov 2012 - 20:14
fabia 105hp. chipa robie na wiosne na 130-140hp. masa mala wiec zabawa w miare.
zaluje ze nie kupilem fabii rs . przy 1200kg 180hp
@piwo. nie wiem skad wyczytales ze mam opone 5lat.
mam ją 2 lata i zurzylem polowe bierznika z przodu. a przytoczylem tylko przyklad kolegi ktory tez ma te opony 2 lata w takim samym aucie i natrzaskał 150tys na nich (przedstawiciel handlowy)
troche przekonuje sie do tych rsr .dlaczego
ano dlatego ze w miescie nie szaleje. wiec dogrzanie niewazne. natomiast czesto jezdze z centralnej polski w gory. tu lubie pocisnac. a i dystanse minimu 70 km tam robie.
30 tys chciabym minimum przejechac. wiec mysle ze jesli bralbym semislick to federal
wyczytalem ze miekka mieszanka federala jest twardsza od twardej mieszanki r888.prawda to?
co do conti. niestety zaczeli pieprzyc rozmiarówke. i CPC5 nie ma mojego rozmiaru .
z ciekawostek fabia jak na kompakt ma duze tarcze (takie jak w superbie. przez co najmniejsza felga jaka mi wchodzi to 15tka) .byle jakie opony przy hamowaniu doslownie uruchamiaja abs w momecie
piwo
Thu, 29 Nov 2012 - 22:14
tylko ferdek fz201 ma 3 rodzaje mieszanek do wyboru i tu mieszanka miekka jest twardsza od r888. rsr jest z duuuuzo twardszej mieszanki niz r888 i nie ma do wyboru rodzaju mieszanki.
co do conti nie mialem na mysli wieku twoich opon bo ich nie znalem. tylko uwage dalem ogolna.
zeby zachecic do zakupu rsr dodam pare linkow:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.p...6&start=300https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hpho...400194133_n.jpghttp://i48.tinypic.com/2q2is2c.jpghttp://i48.tinypic.com/a1jz1f.jpg
Kras
Thu, 29 Nov 2012 - 22:22
W 195/55/15 mozna teraz dostac Yoko AD08 w fajnej cenie. Ale za dlugo to ona raczej nie wytrzyma. Na pewno dluzej niz R888 ale nie tyle, co normalny UHP.
xtremesystems
Fri, 30 Nov 2012 - 08:58
Czy moglbys podac jakie mieszanki ma fz201. Myslalem ze ma dwie. Miekka i srednia ( jakies oznaczenia mają? ) na zwykla droge rsr chyba lepiej sie sprawdzi niz fz201? A jesli by brac fz201 to w jaka mieszanke celowac? Natwardsza czy średnią?
xtremesystems
Fri, 30 Nov 2012 - 09:03
I jeszcze jedno pytanie? Jeśli. Fz ma 3 mieszanki to vzy najtwardsza fz jest bardziej miekka od rsr
czy mniej?
ade
Fri, 30 Nov 2012 - 09:50
Kup sobie firehawka sz90 i zmieniaj co sezon na nowe... Do takich zastosowań o jakich piszesz będzie to najrozsądniejsza opcja.
Kajman
Fri, 30 Nov 2012 - 17:26
FZ pęka tak samo jak RSR, na ulicę nawet fz soft się średnio nadaje, bez dogrzania jest na początku tak se (poza upalnymi dniami.).
komando
Fri, 30 Nov 2012 - 19:09
Jeżdżenie na codzień na rsr to delikatnie mówiąc zły pomysł... A do fabii w szambie to już w ogóle pomyłka.
ewul
Fri, 30 Nov 2012 - 22:27
kup UHP (np. csc, re50a, ps2 itp.) na semi przy codziennej jezdzie będziesz sie męczył: mokro niska temp + zimna semi = kupa, jak zagrzejesz może brakować zawiasu hebli..
the.wolf
Thu, 06 Dec 2012 - 15:38
Jest sansa zeby w takiej tmp jak jest teraz -2 do -6 federal Fz-201 poprawnie pracowal? Zastanawiam się nad upalaniem ale boję sięze opona się nie nadaje na takie warunki...
Kajman
Thu, 06 Dec 2012 - 16:37
na torze może byś dogrzał kiedyś, na ulicy bez szans. Przy tych temperaturach to ja swoje wszystkie semi i pełne slicki dziś przełożyłem z zimnego do ogrzewanego pomieszczenia
the.wolf
Thu, 06 Dec 2012 - 18:10
Celem jest ułęż i sie waham...
trzeba slicki i semi slicki przelozyc do cieplego pomieszczenia? Powaznie mroz im zaszkodzi?
Kajman
Thu, 06 Dec 2012 - 18:49
Nie wiem czy wszystkim, ale np Yokohama przy slicku A005 KATEGORYCZNIE nakazuje trzymać je z dala od okolic 0st i niższych temperatur, tłumacząc to tym, że guma ulegnie nieodwracalnemu uszkodzeniu i straci swoje właściwości. Biorąc w/w pod uwagę, widząc jak Niemcy na zimę trzymają slicki w dodatnich temperaturach, owinięte stretchem, swoje wszystkie cenniejsze dziś przeniosłem do cieplejszego pomieszczenia. Nie chciało mi się w kołach spuszczać powietrza do połowy cisnienia, co też sugeruje wielu, m.in. Hoosier, ale może w wolnej chwili...
robertMK
Thu, 06 Dec 2012 - 20:05
Wyglada to tak z trzymaniem opon w ciepłym miejscu przez okres zimowy, fakt nalezy przechowywac w temp dodatnich, ale nie oznacza ze jak ktos ma r888 czy jakiegos slicka typu A005 na aucie ktore stoi w garazu gdzie temp spada do -5 np. to przestana trzymac, nie poprostu wytraci sie z opony składnik ktory odpowiada za miekkosc gumy i bedzie ciezej je dogrzac (czy wolniej)
Tyle ze dla amatara ktory upala na SUperOesach czy TD nie da sie tego zauwazyc. W WTCC byla by pewnie roznica i stad te ostrzezenia producentów.
Ogolnie polecam i Ja trzymam opony typu slick i semi w temeraturach dodatnich bo np 4 zimy i z opony mamy kartofla twardego i ciezko dajacego sie dogrzac.
aha i do tego dosc wilgotnym najlepiej to wtedy nie trzeba owijac folia zeby nie odparowała itp
greg-si
Sat, 08 Dec 2012 - 12:35
Pytanko
FWD, ok.220km/300Nm, 1200kg, gumki na jakieś pojeżdżawki ale pewnie coś na normalnej drodze też będę używał
Czego szukać w 15'? Mam teraz Kumho SPT 195/50 ale to jest zbyt wąskie. Na codzień mam inne kółka więc mogę pozwolić sobie na jakiś semi slick.
Co polecacie w rozsądnej kasie? Chyba najlepiej 205 by było wrzucić.
Kajman
Sat, 08 Dec 2012 - 16:01
Opona nie musi być zbyt wąska, może po prostu za słabo kleić
Ale przy tej mocy i fwd to dałbym min. 205 albo nawet 225mm. Jak jest mamona to R888.
Kumho SPT to KU31 o ile pamiętam? Dość twarde opony i nie specjalnie zachwalane w świecie, UTQG 290 chyba, MX15 ma sporo niższe koło 180, a to wciąż dużo ponad R888 czy nawet Potenzy.
greg-si
Sat, 08 Dec 2012 - 17:14
Tak, KU31
Ogólnie dla mnie nie najgorsze ale jeszcze nie mam rozeznania w innych, lepszych oponach.
225 za szeroko dla tego auta i felg. Dlatego najrozsądniesza opcja to 205.
R888 wyjdą nieźle za komplet.
Kajman
Sat, 08 Dec 2012 - 18:12
Będzie pan zadowolony
Rudiger
Mon, 10 Dec 2012 - 07:32
CYTAT(robertMK @ Thu, 06 Dec 2012 - 20:05)
Wyglada to tak z trzymaniem opon w ciepłym miejscu przez okres zimowy, fakt nalezy przechowywac w temp dodatnich, ale nie oznacza ze jak ktos ma r888 czy jakiegos slicka typu A005 na aucie ktore stoi w garazu gdzie temp spada do -5 np. to przestana trzymac, nie poprostu wytraci sie z opony składnik ktory odpowiada za miekkosc gumy i bedzie ciezej je dogrzac (czy wolniej)
Tyle ze dla amatara ktory upala na SUperOesach czy TD nie da sie tego zauwazyc. W WTCC byla by pewnie roznica i stad te ostrzezenia producentów.
Ogolnie polecam i Ja trzymam opony typu slick i semi w temeraturach dodatnich bo np 4 zimy i z opony mamy kartofla twardego i ciezko dajacego sie dogrzac.
aha i do tego dosc wilgotnym najlepiej to wtedy nie trzeba owijac folia zeby nie odparowała itp
Kurde a moja Skoda stoi w nieogrzewanym garażu, zmieniac koła na zimę?
Kajman
Mon, 10 Dec 2012 - 07:51
Jak masz na co... Gumki tanie nie są, człowiek wykosztowuje się żeby miękkie były, to można się trochę poświęcić.
Styku
Mon, 10 Dec 2012 - 13:49
A nie lepiej pomalować preparatem zmiękczającym?
Z tego co wiem guma nie lubi przede wszystkim zmian temperatury. Wilgoci raczej też nie.
ewul
Mon, 10 Dec 2012 - 15:42
CYTAT(Styku @ Mon, 10 Dec 2012 - 13:49)
A nie lepiej pomalować preparatem zmiękczającym?
możesz kilka słów co to i jak działa?
Styku
Mon, 10 Dec 2012 - 17:43
Są preparaty, które wchodzą w reakcję z porowatą w końcu strukturą gumy i zmniejszają twardość nawet o 10 Shorów. Przy okazji zatykając pory zwalniają degradację mieszanki wynikającą ze zmian temperatury i wilgotności.
Idealnie było by zamknąć oponę szczelnie bez dostępu powietrza. Dlatego był argument - stretch.
To będzie znacznie lepiej działało.
kompot
Mon, 10 Dec 2012 - 17:50
Możesz podać jakieś wartości twardości gum w popularnych oponach? Albo link do jakiegoś źródła?
Kajman
Mon, 10 Dec 2012 - 18:52
Każdy producent podaje z reguły na stronach usa, ew kupujesz durometr i sam sprawdzasz
ewul
Mon, 10 Dec 2012 - 20:26
CYTAT(Styku @ Mon, 10 Dec 2012 - 17:43)
Są preparaty, które wchodzą w reakcję z porowatą w końcu strukturą gumy i zmniejszają twardość nawet o 10 Shorów. Przy okazji zatykając pory zwalniają degradację mieszanki wynikającą ze zmian temperatury i wilgotności.
Idealnie było by zamknąć oponę szczelnie bez dostępu powietrza. Dlatego był argument - stretch.
To będzie znacznie lepiej działało.
możesz podać nazwe specifiku?
Kajman
Mon, 10 Dec 2012 - 21:54
norbivr6
Fri, 14 Dec 2012 - 19:25
Przeczytałem cały temat, chciałem zamawiać RSR ale odpuszczę... FWD, 1150kg, 240km... Na co dzień 205/40/17 RE050, a na kreski przód R888 205/50/15 będzie ok?
hwojtek
Fri, 14 Dec 2012 - 19:56
CYTAT(Kajman @ Mon, 10 Dec 2012 - 21:54)
Specyfik fajny, przypomnę jednak że większość regulaminów sportowych zabrania traktowania opon taką chemią (w porywach wolno docinać).
Mati1989
Fri, 14 Dec 2012 - 20:00
norbivr6 R888 w tym rozmiarze powinno spokojnie dawać rade
Kajman
Fri, 14 Dec 2012 - 23:26
r888 da radę z potenzami
Styku
Sat, 15 Dec 2012 - 12:35
CYTAT(hwojtek @ Fri, 14 Dec 2012 - 19:56)
Specyfik fajny, przypomnę jednak że większość regulaminów sportowych zabrania traktowania opon taką chemią (w porywach wolno docinać).
Jaką możliwość sprawdzenia tego mają inspektorzy? Nie chcę bynajmniej namawiać do oszustwa, ale wydaje mnie się, że na większości imprez amatorskich, jeśli już patrzą na opony, to jedyne co jest sprawdzane to czy jest znaczek E.
Nosferatu
Sun, 23 Dec 2012 - 21:21
prędzej czy później wyjdzie na jaw wśród zawodników którzy startują i wtedy bedzie kibel większy niżby pan "delgat" to wykrył hehe.
s13owner
Mon, 24 Dec 2012 - 04:40
To dlaczego nei ma kibla jak ktoś zastosuje zajebiście drogie hi-endowe opony, a wszyscy lataja na takich ze sredniej półki? O.o Nie rozumiem tego...
Swoją droga to ciekawe na ile kółek starcza ejdno pomazania, a mozę efekt jest w maire trwały?
Kajman
Mon, 24 Dec 2012 - 08:05
To wnika wgłąb opony, więc działa jakiś czas, wszystko zależy ile wcześniej posmarujesz, ile razy itd. Co ciekawe, wd40 ma w mniejszym stopniu, ale podobne właściwości dla gumy. O ile dobrze pamiętam to jakiś związek ropopochodny zmiękcza prawdziwą gumę.
A co ciekawe, nie pamiętam w przepisach zapisu o środkach do opon, kto takowe umieścił?
Nosferatu
Tue, 25 Dec 2012 - 22:13
http://www.pzm.pl/pliki/zg/samochody/regul...0120110_zal.pdfZał. 2 :
CYTAT
e. nie wolno stosować żadnych elementów przeciwpoślizgowych mechanicznych i chemicznych na oponach.
f. opony posiadające znak homologacji E
A glicerol nie zmiękcza gumy ?
ewul
Wed, 26 Dec 2012 - 00:12
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.