Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132
Kajman
felga musi się zmienić wink.gif
granol
powód ? zmiana felgi nie wchodzi w grę
Kajman
Wąskie, żeby to skutecznie przenieść zdałoby się szerokie gumy założyć, min. 245 uważam.
JM63
Panowie, szukam opon do jazdy na codzień do e36 coupe z silnikiem M54B30. Czy miał ktoś do czynienia z Toyo PX4 (skłaniałbym się na 225/45/17)? Szukajka pokazała mi tylko wyniki sprzed 5 lat i w wymiarach 185. Jakieś plusy i minusy? Bo jak czytam opinie na oponeo, że czasem popiszczą przy mocnym samochodzie 110KM itd...
granol
CYTAT(Kajman @ Fri, 03 May 2013 - 11:28) *
Wąskie, żeby to skutecznie przenieść zdałoby się szerokie gumy założyć, min. 245 uważam.

tu jest właśnie problem, bo nic szerszego nie wejdzie na przód... max 225 smile.gif
Kajman
Szkoda, że tyle mocy ograniczasz takimi gumkami, wziąłbym na Twoim miejscu R888, A048, RE55S.
piwo
tu masz takie w maire oponki
http://allegro.pl/bridgestone-potenza-re07...3148028658.html
wielki
Warte uwagi są tez dunlop direzza 03 ,pojawiają się rzadko ale to naprawdę fajna guma jak Yoko a48
SzybkiKuba
Panowie, jest ktoś w stanie porównać Bridgestone RE050A1 do Potenza Adrenalin RE002? Pacjent to E82 123d. Skończyły mi się opony, i miałem odruchowo zamówić ROF RE 050 A1, ale trafiłem na te RE002? Jak wypadają te opony względem siebie? RE 050 ROF ma bardzo twardą ścianę boczną i nie ukrywam że mi to pasuje, zastanawiam się jak to wygląda przy tej drugiej? Jest zauważalna różnica w trakcji między tymi oponami? Dodam że szukam opon w rozmiarach 205/50 z przodu i 225/45 z tyłu - średnica 17".
Adam .. po prostu Adam
RE002 ma bardzo sztywną ściankę. To następca RE070. RE002 będzie się miało tak do RE050A1 jak RE070 do RE050(A). ;-) Kapitalna na suchym, bardzo precyzyjna. Na mokrym przeciętna, trzeba uważać.
Darek K
pozwolicie, że podepnę się pod wątek;)

Jakie ciśnienie polecacie do opon f595rs-r 225/45/17 w samochodzie Audi Coupe S2 w serii (waga około 1450kg)?
ewul
podobna masa, na torze pompuje 2,2 - 2,3 na rozgrzanych
mally
Dziś żywot zakończyła moja Pirellka P0 Nero, szukam alternatywy, rozmiar 205/45/16 jazda codzienna , dynamiczna . Do przeniesienia około 190 ps i 400 nm w Fabii, zależy mi na dobrym zachowaniu na mokrym. Pirelli spisywała się rewelacyjnie , szukać czegoś innego czy zostać przy sprawdzonym kapciu?
0SKI
a co sadzicie o GY eagle f1 assymetric 2 i ps3?
sadzac po opiniach to teoretycznie jedne z najlepszych opon cywilnych
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Goodyear...symmetric-2.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Michelin...Sport-3-PS3.htm

mam uzywki ps3 na tyle w e36 i naprawde ciezko o utrate przyczepnosci nawet na mokrym wink.gif
scoobany111
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Vredeste...ltrac-Vorti.htm ja od siebie mogę wszystkim polecić tą gumę,naprawde rewelka,miękka,przyczepna guma a wolno się ściera..
I cenowo wypada bardzo dobrze..W zakrętach prawie jak semi-slicki na których jeżdżę w 2gim aucie..
piwo
mally kup pzero bez nero. sa nowsze i jeszcze lepsze.
http://www.tirerack.com/tires/tests/chartD...ay.jsp?ttid=148
co do goodyearow assymetric 2 to mam je u siebie. bardzo miekka opona i na track dayach bardzo szybko moze sie przegrzac (mi w aucie 850kg przy 225 z tylu wytarlo krawedzie (zzabkowalo) na wyrazowie po 10 minutach ciaglej jazdy). bardzo przyczepna chodz przez swoja miekkosc (rowniez scianki boczne) w pierwszej fazie zakretu sie kladzie co wyczuwa sie jako lekkie plywanie i niestabilnosc auta. ale w srodkowej czesci luku trzyma rewelacyjnie na mokrym i suchym. co moge jeszcze dodac to to ze ma bieznik juz lekko na boku opony wiec chyba producent przewidzial ze opona ma sie klasc na zakrecie i zwiekszac powierzchnie styku z asfaltem. ogolnie uwazam ze opona tylko do lekkich aut. w ciezszych bedzie bardzo szybko sie scierac przez swa miekkosc.
co di michelinow ps3 to chyba lepiej kupic michelina super sport. lepsze i na suchym i mokrym.
http://www.tirerack.com/tires/tests/chartD...ay.jsp?ttid=162

http://allegro.pl/245-40-18-michelin-pilot...3189741814.html
SzybkiKuba
CYTAT(Adam .. po prostu Adam @ Fri, 10 May 2013 - 22:53) *
RE002 ma bardzo sztywną ściankę. To następca RE070. RE002 będzie się miało tak do RE050A1 jak RE070 do RE050(A). ;-) Kapitalna na suchym, bardzo precyzyjna. Na mokrym przeciętna, trzeba uważać.



A mógłbyś mi jeszcze powiedzieć, jak ma się ta ścianka w RE002 do 050 run flat? Bo obecnie mam run flat'y i jestem zachwycony, nie chciał bym przechodzić na oponę, która się bardziej "poddaje". RE002 nie występuje chyba w wersji ROF?
mally
[quote name='piwo' date='Wed, 15 May 2013 - 09:41' post='1058161']
mally kup pzero bez nero. sa nowsze i jeszcze lepsze.

Nie ma ich w rozmiarze 205/45/16.

Rozważam opony :
http://www.opona.pl/opony,hankook,HAOL16020545WV120
http://www.opona.pl/opony,hankook,HAOL16020545VHV20
http://www.opona.pl/opony,matador,MAOL16020545W0460
http://www.opona.pl/opony,vredestein,VROL16020545VSO50
http://www.oponeo.pl/dane-opony/federal-59...-45-r16-87-w-xl
oraz sprawdzone
http://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-p-...16-83-w_7629968

Istotne parametry to twarda ścianka boczna + bardzo dobre zachowanie na mokrym,na końcu cena.
piwo
jakby 205/50r16 wchodzil w gre to sa jeszcze profil xr wybor mieszanki i dociecie na deszcz dowolne lub advan ad08 tez lubiany czy zwyciezca tegorocznych testow dunlop blueresponse, ktora na suchym i mokrym zmiotla konkurencje.
mally
Tylko i wyłącznie 205/45/16
Kajman
Zerknij na Nokian Z-line, powiem że jestem w jednym z aut bardzo zadowolony, z toru wróciła z pucharkiem smile.gif
0SKI
PSS chyba nie ma w 17" sad.gif
po torze nie jedze wiec pewno GY da rade smile.gif
cena okolo 480zl/szt wiec nie jest zle
jak ktos dba o bezpieczenstwo to nie powinno sie ogladac ogloszen z oponami 4mm smile.gif jak uzywki to 6mm+ a zimowki tylko nowki smile.gif
Kajman
Opony generalnie nówki, a przy 4mm śmietnik/allegro.
piwo
czyli nowe r888 mozna od razu na smietnik wyrzucic bo maja tylko 5,5 mm. super podejscie. bardziej od glebokosci bieznika patrzylbym na wiek opony i starsze niz 4 lata odrzucal.
Kajman
Piwo, domyśl się, że mówię tu o oponach drogowych. Zanim dojdziesz do 4mm to będą miały tyle cykli za sobą, że i tak daleko im będzie do nowych. Chcesz się męczyć na starych gumach, nie bronię, chcesz mieć osiągi nowej opony, to swoje zdanie przedstawiłem. Chcesz zapierdalać, nie oszczędzasz na gumach. Koni srylion, filozofie geometrii z kosmosu, a gumy z allegro łysiejące, nie widzisz tu pewnego braku logiki?
A dodam, że testuje mnóstwo semi ze starymi i nowiutkimi dotami i te starsze są znacznie lepsze niż łysiejące świeże po zbyt dużej ilości cykli/przegrzań smile.gif
piwo
nie mowie ze nie warto kupowac nowych. sam tak kupuje. ale nie mowy ze wyznacznikiem przyczepnosci jest glebokosc bieznika, bo tak to jest tylko na kopnym sniegu czy plynacej na jeznid wody. na suchym i wilgotnym asfalcie im plytszy bieznik tym lepij i lepiej miec michelina super sporta z 3mm bieznika niz ps3 z 8mm bieznika. co do kilkunastokrotnego przegrzania opony ciezko sie niezgodzic ze to smietnik. opona traci miekkosc i robi sie kamien.trzymania wtedy zero.
Kajman
Dlatego skrótem myślowym było że jak ma 4mm, to już swoją ilość cykli mogła przeżyć jeśli kierowca uzdolniony. Każda zniesie ich inną ilość, semi mniej, cywile więcej, ale wbrew pozorom pełnego dogrzania to nie jest za wiele wcale razy do dyspozycji zanim będziemy o stopień twardości wyżej wink.gif
No i pamiętaj, że kilku producentów głębiej daje słabszą mieszankę, żebyś chciał zmienić opony smile.gif
pawel934
Przyłączam się do pytania kolegi SzybkiKuba - jak ma się wykładanie w zakrętach opon o sztywnej ściance (jak np. RE002) do opony typu RunFlat? Ja również będę niedługo zmieniał i chcę przesiąść się na coś nie-ROF (spooro większy wybór opon UHP), ale boję się, czy nie stracę precyzji prowadzenia..
JM63
Koledzy, byłem dzisiaj na torze i jestem mocno zawiedziony... e36 coupe z 3.0 z e46, zawias b8+ H&R -1.5'' i - 1'', opony z przodu 205/50/16, tył 215/55/16. Samochód jest tak nadsterowny, że ciężko w ogóle szybciej wejść w zakręt. Zanim zacznę bawić się z zawieszeniem chciałbym zmienić opony- myślałem o Federalach 595 rs-r 255/40/17 tył i 225/45/17 przód na felgach 9'' ET26 i 8'' ET20. Czy taki zestaw nie zamuli zbytnio przyspieszenia? Czy może macie jakieś lepsze propozycje? (wiem o konieczności wypchnięcia nadkoli z tyłu)
piwo
tyl masz mocno zbiezny? warto usawic w takim wypadku +20 +30 na strone. ferdki naleza do tych twardszych do driftu jak znalazl dp czystej jazdy nadaja sie na dluzsze tory typu poznan gdzie sie dogrzeja. ja bym najpierw zdjal stabilizator z tylu i wtedy pojechal jeszcze raz. mzoe wina nadsterownosci jest w zawieszneiu zle ustawiony,m nie w oponach? moze masz ustawione amory z tylu za twardo?
JM63
Prawdę mówiąc nie mam pojęcia jak jest ustawione koło, ale raczej w miarę neutralnie i z tego co wiem w e36 nie ma jakiejś dużej regulacji. Na pewno jednym z czynników jest duża różnica wysokości między tyłem, a przodem, samochód wygląda prawie jak dragster, więc i tył pójdzie ze 2-3cm w dół. Amory z tyłu to seryjna b8, moim zdaniem ustawiona mocno humanitarnie (da się tym spokojnie jeździć na codzień, nie podskakuje itd). Samochódem zdarza mi się jeździć na codzień, na uczelnię, jakiegoś spota itd. Na torze staram się bywać raz, góra dwa razy w tygodniu. Akurat problem był na rozecie i z tego co mówił Wróbel- na ten tor z cywilnych opon to kolejno: Federal, R888, Potenza, pilot sport cup. Oczywiście jeśli jest sucho i ciepło. Oprócz rozety bywam jeszcze w nowym mieście i na ułężu.
pawel934
Hej,

Mamy w domu E36 325, która była zakupiona jako zimówka, ale jest w dalszym ciągu w domu, więc trzeba zakupić jakieś koło na lato. Auto będzie jeżdżone od czasu do czasu na torze.

Wlatują felgi motorsporty 17" (szerokość 7,5" przód oraz 8,5" tył). I teraz pytanie - jaki rozmiar opony będzie najlepszy? Opony o jakich myślę, to Federal 595RS-R. Czy rozmiar 215/45R17 i 235/40R17 będzie ok? Nie zmuli to za bardzo auta?

Pozdrawiam,
Paweł
hubi91
CYTAT(pawel934 @ Sun, 19 May 2013 - 08:57) *
Hej,

Mamy w domu E36 325, która była zakupiona jako zimówka, ale jest w dalszym ciągu w domu, więc trzeba zakupić jakieś koło na lato. Auto będzie jeżdżone od czasu do czasu na torze.

Wlatują felgi motorsporty 17" (szerokość 7,5" przód oraz 8,5" tył). I teraz pytanie - jaki rozmiar opony będzie najlepszy? Opony o jakich myślę, to Federal 595RS-R. Czy rozmiar 215/45R17 i 235/40R17 będzie ok? Nie zmuli to za bardzo auta?

Pozdrawiam,
Paweł



Wydaje mi sie ze szerokosc 235 na tyl moze byc za duza. Zalezy ile wazy Twoj egzemplarz, ale w rx-8 230konnej przy 1,3t+ 225 tyl wystarczaja do poprawnej jazdy w zakretach.
pawel934
Też dużo bardziej wolałbym 225 albo coś jeszcze węższego. Pytanie, czy 225 nie jest za wąskie na 8,5 cala?
wielki
Jak na tor bierz 235 , Ja przy 120 KM mam w serri 225 i już wiem że przydało by się coś szerszego.
CYTAT(pawel934 @ Sun, 19 May 2013 - 17:20) *
Też dużo bardziej wolałbym 225 albo coś jeszcze węższego. Pytanie, czy 225 nie jest za wąskie na 8,5 cala?

Exige wychodzi na 225/40/17 na feldze 8,5 cala ,więc będzie dobrze.
ewul
CYTAT(pawel934 @ Sun, 19 May 2013 - 17:20) *
Też dużo bardziej wolałbym 225 albo coś jeszcze węższego. Pytanie, czy 225 nie jest za wąskie na 8,5 cala?


mam na cywilnych kołach w rwd z tyłu 225 na 8,5" i jest troche naciągnięta, na zakrętach to czuć na minus, na 235 zdecydowanie lepiej, ale niech jeszcze się ktoś wypowie
Słonik
Federal na 8,5" sie nie naciagnie, 215/40 u mnie sie minimalnie naciaga, poprostu w rzeczywistosci jest szerszy niz producent podaje, 225/40 sie wogole nie naciagnie. ja mam 595evo.
Słonik
Federal na 8,5" sie nie naciagnie, 215/40 u mnie sie minimalnie naciaga, poprostu w rzeczywistosci jest szerszy niz producent podaje, 225/40 sie wogole nie naciagnie. ja mam 595evo.
JM63
To jak w końcu z tym doborem opon do e36 coupe (ok 1200kg z połową baku, 221KM, 311NM)? 225/45/17 przód i 255/40/17 tył na Federalu RS-R będzie ok, czy zbytnio zamuli? Samochód tak jak pisałem- rozeta, ułęż, nowe miasto, czasami gdzieś podjechać w mieście.
Kajman
Bety mają lekki tył, trza się ratować gumą, Ja mam na ulicy 235 przód i tył 255-285 i jest ok, ale mocy więcej i dupa lżejsza. Może daj 225 i 245 na początek w słabszym 328 (choć ja akurat uważam, że uspokojenie tyłu da większy przyrost niż strata przez cięższą/szerszą oponę i dałbym szeroko).
Może jednak R1R albo R888 a nie fedki... Federal jest ekonomiczny (wolno schodzi nieźle trzyma), ale nie najszybszy. No i pęka na potęgę.
JM63
Kajman, na tym etapie nie zamierzam bić rekordów, ma się po prostu fajnie prowadzić, dawać frajdę, pokazać dalszy kierunek modyfikacji (na pewno tył jeszcze ze 2cm w dół). Na razie chcę opinię o doborze opony, bo od tego zależy jakie felgi kupię. Tylko teraz po prostu nie da się jeździć. Testowałeś może 'slicki' Max sport'a? Podobno trzymają bardzo podobnie do R1R, a cenowo są super. Jeśli chodzi o rozkład mas, to nacisk na oś przednią to 689kg, 592kg na tył (z diagnostą w środku). Silnik to M54B30, nie wiem jak ma się wagowo do 2.8...
Kras
Idz w 255. Bo mocy raczej bedzie tylko wiecej, a nie mniej. Stabilny tyl to moze niezbyt efektowny, ale za to efektywny sposob na dobre czasy.
Kajman
Nalewek wolę nie ruszać, jest tyle opon na rynku, inwestujemy grube tysie w auta a potem chcemy zaoszczędzić na czymś co trzyma je na ziemi...lepiej nie.
JM63
Dzięki za pomoc wink.gif Czyli najprawdopodobniej Federal 225/45 i 255/40.
mally
Miał ktoś styczność z Vredestein Sportrac 5 ?
Smuciu
witam wszystkich przewertowałem praktycznie większość tego tematu wiele pomógł nakierować ale myślę tez zeby zapytać. Interesuje mnie opona do jazdy na codzień ale tez dobra do jakiś streetów upalania itd. Auto jest lekkie ok tony moc ok 200 KM naped FWD. Ważne też żeby ta opona mimo wszystko nie była bardzo słaba do zwykłego użytku na mokrym bo niestety ale klimat jest jaki jest. Jak narazie myśle nad trzema pozycjami Federal 595 EVO, Bridgestone Potenza Adrenaline RE002 i Kumho KU31. Prosiłbym o pomoc opinie lub może inne propozycje? Rozmiar to 205/45/16.
scoobany111
Jezeli Cie stac to Yoko AD08..o Re002 slyszalem ze gorsza na mokrym niz toyo t1r ktore jest w tym wypadku beznadziejne..kumho szybko znika..
pilachgt
Nowa sportowa nalewka. Jeszcze nie widziałem by guma tak wychodziła z felgi. Miał ktoś coś takiego? W tym przypadku dwie z czterech opon tak miały, z czego jedna w kilku miejscach miejscach.




GrzesiekK.
Na tym zdjęciu to wyraźnie widać że jej coś mechanicznie przy montażu pomogło w tym albo gdzieś przycięte na drodze bo i felga pod gumą ruszona.
pilachgt
Opony nowe nałożone na torze, na torze zaczęło się tak dziać. I tak jak pisałem nie w jednej oponie i nie w jednym miejscu
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.