Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132
Tommo
Nokian zLine.
erde_kce
CYTAT(piwo @ Fri, 12 Sep 2014 - 05:25) *
nie lepiej kupic drugi komplet super miekkich slikow?


Pewnie, że lepiej. Ale załóżmy że nie ma takiej możliwości.
Czy ktoś miał styczność z takim docinaniem opon?
sebalenk
CYTAT(Tommo @ Fri, 12 Sep 2014 - 08:27) *
Nokian zLine.


Mówisz że takie dobre? Może Vredestein Ultrac Vorti?
Skyline
mi chodzą po głowie dwie opony...

1) Yokohama Neova AD08
2) Toyo R1R
3) chodź ten Nokian Z Line w moim przypadku może nie być taki zły.
Tommo
Pierwsze dwie też miałem ale to są typowo track dayowe opony, które na ulice średnio się nadają.
Nokiana mam od roku w mocnym dupowozie. IMHO bardzo dobra guma w niezłym prajsie.
sebalenk
też zawsze korzystam z tyrereview i jeszcze się nie zawiodłem na opini, zLine i Vredestein to niby topowe opony ale jeszcze maja mało mil przejechanych.
the Hitcher
Czy ktoś ma doświadczenie, moze okreslić jaka może być roznica w czasie na torze pomiędzy T1R a oponami typu r888 czy RSR?

powiedzmy na typowej próbie na ułęży? na suchym oczywiscie
piwo
PodejrEwam ze cos okolo 6s na 3minuty okrazenia, ale to roznie moze byc. U mnie zmiana tylko na tyle z f1 assymetric 2 na ad08r przyniosla m3ga poprawe stabilnosci na luku i trakcji i okolo 3s na 1,5 minutowym okrazeniu mniej. No i fakt ze mozna dluzej upalac bez obawy spalenia bieznika.
Tommo
CYTAT(the Hitcher @ Sun, 14 Sep 2014 - 08:39) *
Czy ktoś ma doświadczenie, moze okreslić jaka może być roznica w czasie na torze pomiędzy T1R a oponami typu r888 czy RSR?

powiedzmy na typowej próbie na ułęży? na suchym oczywiscie

Na takiej jak wczoraj ganialiśmy obstawiam 3-4 sec maks. na slicku 5-6 sec.
pawel934
CYTAT(Tommo @ Sun, 14 Sep 2014 - 11:12) *
Na takiej jak wczoraj ganialiśmy obstawiam 3-4 sec maks. na slicku 5-6 sec.


Ojciec wczoraj zmienił po trzecim przejeździe w E30 z wyeksploatowanych Yoko A048 na slicka rajdowego BFGoodrich i zjechał 4 sekundy (raczej kwestia opon, bo czasy zarówno na A048 jak i BFG mieściły się w jednej sekundzie).

Ja jechałem cały dzień na tym samym.
Tommo
Kolega po zmianie z Maxsporta na slicka wyścigowego urwał 5 sekund.
Także dobra opona robi robote. Mój Hancoock wczoraj nie sprawdził się niestety do końca jak bym chciał. Ułęż jest wymagający jeśli chodzi o ogumienie.
Wojtek
Niedlugo czeka mnie wymiana opon.
Szukam jakiegos semi slicka 245/40/18. W tym rozmiarze jest r888 - odp ale droga, fz-201 cena ok ale i tak pojawia sie pekniecia wiec odpada.
Yokohama tez mnie jakos nie przekonuje. Moze ktos jezdzil na czyms sprawdzonym w tym rozmiarze ?
MiC_street
My ostatnio montowalismy do EVO X Pilot CUP 2, kierownik bardzo ogarnięty, zachwycony gumami...
rozmiar 235/40 R18 ale fizycznie szersza...
Nie powiedziałeś gdzie te gumy mają jeździć...
Wojtek
po ulicy
Kras
To tym bardziej Pilot Cup a nie jakies R888.
nowy
moim zdaniem r888 nie nadaja sie do jazdy na codzien gdyz maja za bardzo walcowatą budowe
przejazd przez koleiny to tragedia ..
piwo
no i ten halas jakby sie jechalo koleja. tutututututu.
ogolnie opona jest na deszczu duzo gorsza niz np michelin sport cup.
nowy
faktycznie hasal straszny, w miedzyczasie zmienilem tuleje na ralliart i myslalem ze to z dyfra prznosza sie drgania/halasy na bude a to za to odpowiedzialna byla opona R888
na codzien u mnie ona nie ma racji bytu

mysle ze nastepna opona bedzie michelin sport cup 2
piwo
cup 2jki poki co od 19' w gore.
nowy
ooo tego nie wiedzialem !
hmm no to chyba bede dalej jezdzil na RE002

chwalilem sobie jeszcze i jako budzetowa opona o naprawde niezlych osiagach FIRESTONE FIREHAWK SZ90u
Wojtek
Na r888 jezdzilem na deszczu wiem jak jest tak ze luzik halas czy twarde boki mi nie przeszkadzaja.
Napisze tak moze bedzie prosciej najchetniej zalozyl bym normalnego slicka ale wiadomo jak skonczy sie kontrola.
MiC_street
235/40 R18 CUP 2 - będzie Pan zadowolony smile.gif
Wojtek
A gdzie takie gumy mozna kupic w sensownej cenie ?
xtremesystems
CYTAT(nowy @ Wed, 17 Sep 2014 - 16:33) *
ooo tego nie wiedzialem !
hmm no to chyba bede dalej jezdzil na RE002

chwalilem sobie jeszcze i jako budzetowa opona o naprawde niezlych osiagach FIRESTONE FIREHAWK SZ90u

a ku36 nie chcesz sprobowac
?
nowy
CYTAT(xtremesystems @ Wed, 17 Sep 2014 - 22:47) *
a ku36 nie chcesz sprobowac
?


szukalem jej w rozmiarze 18' ale jakos nie moglem znalezc

245/40/18
235/40/18
MiC_street
KU36 wypada gorzej od AD08 w starej mieszance, a YOKO w czasówkach bardzo podobnie do Super Sporta, więc porównanie CUPa z opona w zasadzie UHP jest nie na miejscu. My mamy CUP 1 od ręki w cenie 885zł ale w Krakowie smile.gif dostępność CUP2 musiałbym sprawdzić jak będę w firmie.
nowy
CYTAT(MiC_street @ Thu, 18 Sep 2014 - 08:43) *
KU36 wypada gorzej od AD08 w starej mieszance, a YOKO w czasówkach bardzo podobnie do Super Sporta, więc porównanie CUPa z opona w zasadzie UHP jest nie na miejscu. My mamy CUP 1 od ręki w cenie 885zł ale w Krakowie smile.gif dostępność CUP2 musiałbym sprawdzić jak będę w firmie.

a jak z dzialaniem od powierwszych kilometrow miedzy AD08 a cup1 czy cup2
piwo
ad08r jest dosc miekka i u mnie nie ma z nia praktycznie zadnego problemu juz od startu a przegrzac tez ja nie tak latwo.
MiC_street
CUP na co dzień idealna, nie trzeba dogrzewać, CUP 2 lepiej na wodzie...
na AD08R sam jeżdżę w mniejszym rozmiarze, ale CUP to jednak lepsza guma bez dwóch zdań...
tomkierz
Panowie, mam pytanko. Znajomy szuka opon do golfa mk1 z 1.8t~300KM. Warunki, które musi spełniać: 16"(duży hamulec), rozmiar maksymalnie 205/45, homologacja drogowa. Opony będą używane na ulicy. Hałas, ścieralność, zachowanie na deszczu i cena nie grają większej roli. Będzie drugi komplet do jazdy po bułki.
W oczy rzucił mi się Federal RS-R(większość narzeka), Nankang NS-2R(jeździł już ktoś na tym?), AD08R(na razie chyba faworyt) i ciężko o coś więcej.

Jakieś inne propozycje? Kupować to AD08R, czy może jest coś jeszcze wartego uwagi?
xtremesystems
ku36 jest bardzo blisko ad08 na suchym na mokrym gorzej. ale za oś w yoko masz cale auto w kumho.

kolega tutaj opisywal ze kleja zajebiscie. zreszta gdziec test byl ze najwieksze G zostalo na nich osiagniete. gdzies tez wyszukalem czasy na jakims torze i ku36 bylo w czolóce
tomkierz
Niestety nie ma ku36 w tym rozmiarze ;/
xtremesystems
ja wahałem sie miedzy ku36 a re002.
wzialem 002 i sa bdb i nawet zurzycie jest w normie. ale teraz biore ku36 . napalilem sie na te gumy jak szczerbaty na suchary na szczescie 205/50 15 jest i to w dobrej cenie
xtremesystems
a widzieliscie to



w polsce i pewnie w europie niedostepnie tak jak rs3 czy re011
szybki
nadal nikt nie przetestował nankanga ns-2r? smile.gif
tomkierz
CYTAT(xtremesystems @ Thu, 18 Sep 2014 - 13:31) *
ja wahałem sie miedzy ku36 a re002.
wzialem 002 i sa bdb i nawet zurzycie jest w normie. ale teraz biore ku36 . napalilem sie na te gumy jak szczerbaty na suchary na szczescie 205/50 15 jest i to w dobrej cenie


Re002 mam zamiar wziąć do siebie do kury, ale kumpel do golfa szuka czegoś bardziej bezkompromisowego.
sadam55
to może R1R jednak.koledze w hondzie turbo 260 koni działało naprawdę spoko a i na codzień nie było problemu.
Ja byłem zachwycony Neovą AD08, super na suchym świetna na mokrym, ale moje fwd było N/A i miało koło 120 koni na 950 kg wagi smile.gif
piwo
to odnosnie ventusa:
http://media.caranddriver.com/files/monste...ires-tested.pdf
http://www.caranddriver.com/comparisons/mo...comparison-test
a to najnowszy test:
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2014-...r-Tyre-Test.htm
oczywiscie testowane stare meiszanki ad08 (bez R)

podana tez w tym ostatnim tescie twardosc bokow, ktos o to pytal.

Tyre in order of sidewall stiffness obok liczbą podana: Subjective dry position

Group 1
Yokohama 1st

Group 2
Vredestein 7th
Bridgestone 9th
Toyo 6th
Hankook 4th
Michelin 8th

Group 3
Pirelli 2nd
Continental 2nd
Goodyear 5th
Dunlop 10th
m52owner
Pewnie było ale temat za długi aby przewalać.Które opony lepsze KU36 czy Federale rsr595 ?Trakcja na mokrym nie interesuje.
chudini3
Michelin pilot sport cup vs yokohama AD08R. Ktoś miał te dwie opony i jest w stanie je porównać? Czy w aucie 100% streetowym rwd na przedniej osi jestem w stanie zauważyć różnicę? Użytkowanie raczej cywilne, wymagam aby guma pracowała w 100% swoich możliwości niemal bez rozgrzewania. AD08R mam i jestem mega zadowolony, nie ukrywam że ta opona bardziej by mi odpowiadała.
Wojtek
CYTAT(m52owner @ Tue, 23 Sep 2014 - 20:44) *
Pewnie było ale temat za długi aby przewalać.Które opony lepsze KU36 czy Federale rsr595 ?Trakcja na mokrym nie interesuje.

Federal i tak popeka wiec lepiej kupic opony na ktorcyh po jakims czasie nie bedzie strachu latac...
Tommo
chudini3 każda sportowa opona wymaga rozgrzania żeby pracowała maksymalnie wydajnie. Inaczej po 5 min szybkiej jazdy by popłynęła a tego raczej byś nie chciał.
Po drugie. Do typowo streetowego auta, to czy założysz Sport Cupy czy Yoko nie ma istotnego znaczenia, bo w olbrzymiej większości czasu po prostu nie wykorzystujesz ich możliwości. Myślę że większe znaczenie może mieć cena i szybkość zużywania się. Dla nie których, istotny jest jeszcze sentyment do marki.
xtremesystems
CYTAT(m52owner @ Tue, 23 Sep 2014 - 20:44) *
Pewnie było ale temat za długi aby przewalać.Które opony lepsze KU36 czy Federale rsr595 ?Trakcja na mokrym nie interesuje.

bez porownania. kumho lepsze.
chudini3
Tommo, nie jest to 100% streetowa jazda bo chce aby heble wykorzystywały 100% potencjału przy konkretnej oponie, jest to bezapelacyjnie ważne, zważywszy na to że auto w nowym sezonie będzie dysponowało mocą ok 8xx koni. Wole yokohamy tylko dlatego że na tylnej osi też będą opony tej samej firmy, co pozwoli mi uzyskać po małych modyfikacjach bardzo fajny smaczek tongue.gif
goldi860628
w weekend na track dayu na Poznaniu potestowałem troch AD08 i R1R. WArunki zmienne. 3 sesje w deszczu/mokro... i 3 sesje na suchym. samochód RWD, silnik centralnie 62% masy z tyłu, lekki przód, 1250kg około. 175km n/a ... więc tak... na mokrym i śliskim Poznaniu ad08 w ogóle nie klei. dramat..spin za spinem... za to r1r na mokrym rewlacja smile.gif za to ad08 na suchym zdecydowanie lepsze. tam gdzie r1r już 'płyneła' to ad08 dopiero zaczynała kleić.


jesli ktos szuka opony na ulice to z w/w zdecydowanie r1r. ad08 jednak wymaga by zmusić ją temperaturowo do działania wink.gif
Swider
Zastanawiam sie nad oponami do dupowozu (e39) na przyszly sezon. Potrzeba cos na 17", 90% to trasy 1000km w jedna strone, wiec warunki moga byc bardzo zroznicowane, predkosci przelotowe 160-200 wiec fajnie zeby dobrze i pewnie trzymaly na autostradzie.

Do tej pory myslalem o Bridgestone Re002, ale ostatnio przeczytalem duzo pozytywnych opinii o Nokian zLine... cena zblizona, tak wiec pytanie - co lepiej ? Moze jeszcze jakas inna propozycja ? Ktos wie jak wygladaja "przebiegi" w tych oponach ?

Dzieki i pozdrawiam !
Kajman
Jakby się kto chciał na zimnym ścigać, to mam prawie nowe Hoosiery A6 295/35/17, nie do dostania na naszym kontynencie smile.gif
chudini3
Kajman jak oceniasz te hoosiery? Lepsze niż yokohamy A005? Pytam bo tez mi przeszły przez myśl.
Kajman
Moim zdaniem lepsze, dużo bardziej miękkie. Ale jak kto chce to 270/650/18 softy A005 tyż mom wink.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.