Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131
Porsz
CYTAT(Andrzejsr @ Tue, 06 Dec 2016 - 15:46) *
A jak to jest z nalewkami w sensie wykorzystania własnego karkasu ?
Bo zbierają mi się zjechane slicki dunlopa stopniowo, a mają fajne ścianki boczne, twarde , precyzyjne są . A kiedyś gdzieś coś mi sięobiło o uszy, że można nalewki na własnych robić ? korzystał ktoś z tego i gdzie ? Widziałem też ze 2 lata temu ogłoszenie na rajdy hoga pl o skupie zjechanych slicków (chyba do tego celu właśnie) , no ale już nie ma tego portalu i nie znajdę.


Teoretycznie jest to możliwe, ale w praktyce bardzo mało prawdopodobne. Chodzi o to że porządna sportowa opona bieżnikowana powinna być robiona na 1-2 modelch karkasu, o praktycznie identycznych wymiarach i sztywności, dlatego szansa że trafisz przynajmniej rozmiarem takiego slicka w rozmiar formy jest bardzo bardzo mała, a robienie formy pod slicka albo semi-slicka jest bez sensu bo potem taki producent nie jest w stanie zebrać wystarczająco dużo karkasu, żeby utrzymać jakąś normalną dostępność opony.

Co prawda różnice w wymiarach można kompensować nayebaniem dużej ilości mieszanki, ale potem nawet jeśli się nie rozleci to taka opona waży 2 tony.

Podsumowując, nic z tym raczej nie zrobisz wink.gif
uxon
2-3 stopnie i deszcz. Czy R888 GG ma szanse jako-tako dzialac w takich warunkach, czy lepiej zalozyc opony drogowe?
Kajman
to tak na styk, zależy jaki asfalt
usuniety
Mamy już jakieś forumowe opinie na temat opon Nankang AR-1 w zestawieniu z r888/federalem/ad08r ?
Nie chodzi mi o tabelki, testy i porównania z sieci tylko o opinię osoby która się przesiadła na te opony z jednej z ww.
piwo
na torze Poznan nowa ar-1 podobniez byla 1.1s wolniejsza od uzwyanej fz201.
flatron66
Przeczytalem większość tematu i dalej niewiem. Opony 205/45 R16 do fwd 125 koni 1000kg wagi. Do jazdy na codzień. Zastanawialem sie nad rainsportami. Tylko pytanie czy mi ich nie zje przy 35 stopniach na autostradzie. Chcę kupić coś do 400zł i żeby mi trochę wytrzymały bez upalania. Bo jak tu czytam, że 1 komplet na sezon przy normalnej jeździe to zdecydowanie nie na moją kieszeń.
WojtekMR
CYTAT(piwo @ Sun, 11 Dec 2016 - 13:41) *
na torze Poznan nowa ar-1 podobniez byla 1.1s wolniejsza od uzwyanej fz201.

a kto robił test? czy fz201 ma różne mieszanki?
Kajman
ma różne
Porszak
@flatron, pare lat temu kupilem nowe p zero nero. nie mialem porownania do wielu innych opon, ale te gumy w moim odczuciu trzymaly swietnie, auto malo kiedy sie slizgalo na nich, a scieralnosc maja bardzo dobra. maja min 20tys i nie wiem czy zeszla polowa, a jezdzily na codzien, czasem wsciekanie na miescie tory i supersprinty. jesli teraz mialbym kupic gumu do zastosowan jak opisales to wzialbym je jeszcze raz.
auto corsa b czyli 1000kg z kierowca i moc z podpisu, 195/45/16
piwo
CYTAT(WojtekMR @ Sun, 11 Dec 2016 - 20:11) *
a kto robił test? czy fz201 ma różne mieszanki?

za racing tires (13 wrzesnia)
"Już jutro, podczas treningu na Torze Poznań - Bartosz Palusko - Kierowca Wyścigowy będzie testował opony Nankang Ar-1
Bartosz pojedzie autem Artura Obuchowskiego, które zostało przygotowane przez specjalistów z PSS Precision Sport Service PSS
Aby wyniki testu były porównywalne, zrobimy kilkanaście kółek na świetnie już wam znanej oponie - Federal Fz- 201 smile.gif "



niestety wynikow oficjalnie nigdy nie podano do wiadomosci.
fz201 ma kilka mieszanek (soft, medium i hard).
WojtekMR
racing tires mocno promują federala... wink.gif
piwo
no akurat tu chcieli wypromowac ar-1 ale cos nie dyglo (moze jakas awaria czy cus) dlatego nie podano wynikow. tak na prawde nic nie wiadomo jakie cisnienia, warunki na torze i rozmiarowki byly i mieszanki (fz201 ma inne rozmiarowki niz ar-1)
yts1500
Czołem.
Poszukuję opon w rozmiarze 195/45R16 klasy Potenza RE050A.
Obecnie na nich jeżdżę i kupiłbym ponownie ale nigdzie nie ma, a Adrenalin RE002 nie robią w moim rozmiarze.

Moje typy (kolejność losowa), rozważam opony wzmacniane XL (przyzwyczaiłem się), a może niepotrzebnie:

- Yokohama S.Drive AS01 (średnie opinie)

- Michelin Polot Sport 3 (bardzo dobre opinie w sieci)

- Pirelli P Zero Nero GT (opinie bardzo mieszane)

- Continental Premium lub Sport Contact (j.w)

Samochód: Yaris I TS całe 105koni, jazda bardzo dynamiczna, zakręty 90* więc ma dobrze trzymać.

RE050A bardzo dobrze wyczułem i wiem na ile sobie mogę pozwolić.





Kajman
ten rozmiar umiera, mam jedno auto z podobnym i kiła i mogiła sad.gif Z w/w może conti sport contact ? XL niepotrzebnie, jak lubisz twardą ściankę to runflaty raczej.
jackkpl
Ps3 sa spoko, troche gorsze od pss na torze. Tzn na 30s jakas 1s roznicy. Za to sa na tyle.miekkie, ze teraz mozna na nich spokojnie jezdzic. Oczywiscie omijac snieg.
yts1500
Dzięki za odzew. Na zimę mam zimówki, a pisząc posta miałem na myśli tylko lato.
Interesuje mnie porównanie Pilotów Sport 3 / Yoko S.Drive do RE050A.
Yoko S.Drive już miałem w koszyku ale finalnie zrezygnowałem z zakupu chociaż mnie coś do nich ciągnie. Piloty zbierają lepsze opinie i mają większą renomę, a może reklamę...


Porszak
a tak z ciekawosci, czy 245 Ci sie w ogole zmiesci??
rozmiar wieksze niz seria to tak moznaby powiedziec norma, jak wlozysz 235 to na przod pewne by mogly byc. Nowy tyoe R czasem nie ma 235 w serii?
Porsz
Jeśli dalej myślisz o VR2, to max szerokość na 17cali to będzie 225, ale dopiero od wiosny wink.gif
Porsz
VR2 w 245 na 17 cali na pewno nie będzie w sezonie 2017, z szerszych od 225 będzie jeszcze 255/35 R18, ale to już chyba lekka przesada do Clio... wink.gif
jackkpl
CYTAT(Porsz @ Sun, 18 Dec 2016 - 16:06) *
VR2 w 245 na 17 cali na pewno nie będzie w sezonie 2017, z szerszych od 225 będzie jeszcze 255/35 R18, ale to już chyba lekka przesada do Clio... wink.gif

A kiedy maja byc te 255 ? smile.gif
flatron66
Takie pytanie.
Czy wyższy indeks prędkości w jakikolwiek sposób polepsza zachowanie opony/prowadzenie przy niższych prędkościach?
piwo
r888 vs ar-1:
REMAX
Nankang szybszy,też miałem takie odczucia.
piwo
tzn?
porownywales ar-1 z r888?
REMAX
Nie bezpośrednio ,kiedyś miałem r888 a teraz mam ar-1 ,pamiętam że r888 ścianka beton i kleiły od razu ale po jednym kółku około 1km w temp. około 30C już płyneły a Ar1 w podobnej temp. po paru okrążeniach na Poznaniu cały czas ta sama przyczepność zero oznak słabości.
smietnik
Jakie opony będą dobre na wilgotny/lekko mokry tor i niskie temperatury, tak kolo 0, ale nie zamarznięte. Coś z homologacją drogową, 15", moga być nalewki, na razie sam przód, z tyłu extreme vr2 miekkie (citroen c2). Czy po prostu zwykłe deszczówki?
Porsz
Na temat innych się nie wypowiadam, bo się nie znam, ale w Extreme masz teraz do wyboru 3 mieszanki deszczowe w VR1 i 3 mieszanki w VR2, więc do wyboru do koloru. Jeśli masz miękką VR2, chcesz dokupić 2 sztuki i chodzi o C2, to ja bym osobiście kupił albo kolejne miękkie VR2, albo coś miękkszego czyli deszczówkę VR1 Type-W lub W4 i wrzucił ją na tył.
Barejka
tylko r1r smile.gif
daroot
Witam. Przebrnąłem przez większość tematu, ale mało tematów jest o hot hatch'ach typu Clio II 2.0 16v. Opony w rozmiarze 195/45/R16 lub max 205/45/R16.
Co założyć na ulicę i sporadycznie tor? Czy naprawdę R1R to najlepszy wybór?
matteusz
Ja do Clio 2 polecam rozmiar 195/50R15, w przeciwieństwie do tych dziwacznych rozmiarów, które pasują z 16", tu masz ogromny wybór opon i znacznie niższe ceny. Jak kupowałem Yoko AD08R, to komplet 15" kosztował 1300 zł, a komplet 16" 2000. Tak BTW, ja używałem tej opony właśnie tak, jak Ty zamierzasz i jestem bardzo zadowolony.
piwo
tutaj taka opinia o rs-r i ad08r:
http://forum.corollaclub.pl/viewtopic.php?...c&start=210
pezele
ok przeczytałem ostatnie 60 stron i jestem trochę w kropce jakie gumy wybrać

Auto: zupełnie drogowa Mazda RX8 K20 (218KM 1315kg 225/40/18)

W życiu na torze zrobiłem w sumie 3 sesje na suchym - na razie jest 2:07.5 Tor Poznań
Obecne opony Nexen N'FERA SU1 zostało ich jeszcze 4mm / 5mm

Chciałbym zejść w tym roku do 2:03 (wyrzucę pasażera, dam nowe klocki i myślę o lepszych kapciach)

Budżet do 1500zł (trofeo, zzry, ar1 ...itd odpadają)
Muszą być to opony drogowe na których pojadę także w deszczu (wiadomo że ostrożniej ale pojadę) więc Federale RS-R też nie bardzo (nie chciałbym zdejmować i zakładać opon na tor a autem jeżdżę na co dzień). Lubię ostrzej pojeździć więc komfort nie jest aż tak ważny - dobrze jednak żeby dało się jeździć zanim złapią temperaturę.

Zastanawiam się nad:

Syron Street Race (leżaki)

lub ew coś z lekko używanych, często spotykanych na zachodzie - z aut premium np:

Continental ContiSportContact5
Continental SPORT CONTACT 2
PIRELLI P7 CINTURATO RUNFLAT
Pirelli Pzero
Bridgestone POTENZA RE050A
Bridgestone POTENZA S001
Dunlop SP SPORTMAXX
Hankook VENTUS S1 EVO
Michelin PILOT SPORT PS3
GOODYEAR EFFICIENTGRIP

czy może zostawić na dobicie Nexeny które już posiadam bo czasy będą podobne?
piwo
syrony od razu sobie odpusc. to typowa smiec opona klejaca duzo gorzej niz opony uhp a ladnie wygladajaca. jesli nie chcesz semi a sport contact 5 jest w twoim zasiegu to bierz je. tylko pamietaj to mega miekka opona. zreszta z tych opon co podales w budzecie 375zl za sztuke to chyba w 18 calach niewiele opon uhp kupisz . tak patrze to sport contact 5 to raczej 430zl. a ile lat maja nexeny? jak wiecej niz 2 lata to na pewno nowe beda szybsze.
jackkpl
Nie porównywałem bezpośrednio CSC5 do PS3 w tym samym samochodzie, ale na CSC5 w moim RXie (k20 z odlaczonym kompresorem, wiec 180 koni maks) na przesychajacym torze zrobiłem 2:02,5. Ostatnie okrążenie zjazdowe było jakoś w granicach 2:01. Niestety CSC5 zejdą szybko i szkoda ich po prostu na szybkie tory. Wydaje mi się, że PS3 byłyby ciut szybsze, bo mają twardszą ściankę i gumę.

Ja na Twoim miejscu celowałbym w Pilot Super Sport (poszukaj używek z 2015 roku). Z tym że ta opona nie nadaje się za bardzo do jazdy w okresie okołozimowym (5 stopni i mokry asfalt). Ale za to bardzo długo wytrzyma. Ja po sezonie na kartodromach i driftach na ulicy zużyłem 2mm w rok. Idealne combo to 225/45/18 na przód i 245/40/18 na tył.
pezele
Nexeny mam z 2012

To że CSC5 jest "mega miękka" rozumiem że negatywnie wypływa tylko na zużycie


Przykładowo w okolicy mam

Continental ContiSportContact5 2014r 7,5mm - 1100zł
http://allegro.pl/225-40-18-92y-continenta...6660089138.html

W podobnej cenie są jeszcze nowe FEDERAL SS-595 - 1050zł

Pirelli Pzero 92w 2013rok 7,5mm - 1200zł
http://allegro.pl/225-40-18-pirelli-pzero-...6649015288.html

Michelin PILOT SPORT PS3 2014r 7,7mm - 1400zł
http://allegro.pl/225-40r18-michelin-pilot...5251720175.html
ale jakoś dziwnie zużyte

W okolicy mam jeszcze nowe Dunlop SPORT MAXX http://allegro.pl/4-szt-opony-225-40-18-22...6665562169.html za 1600zł ale to już prawie cena nowych CSC5

Jak mnie Tor bardziej wciągnie to pomyślę nad felgami 17" z semi slickami - średnica będzie mniejsza więc lepsze przyspieszenie, opony tańsze i brak konieczności przekładania opon przed i po track dayu w przypadku opon nienadających się na deszcz

A na okres okołozimowy mam zimówki Goodyeara
jackkpl
Te ps3 sa normalnie zuzyte po jezdzie na torze biggrin.gif
Bierz na przód te : http://allegro.pl/225-45-18-225-45r18-mich...71.html#thumb/1

A na tył poszukaj 245/40 i po temacie.
piwo


perlik
Panowie co polecicie na przód i tył do e30 3.0d (280km) ? felgi 8 i 9,5" R16, auto na miasto, jakiś street, chodzi o start i dobre trzymanie na drodze, sam asfalt ale drogowy.
piwo
Na szerokosc 9.5 z tyłu rozumiem że coś co najmniej 275 w 16 calach.ciężka sprawa.
perlik
Źle się wyraziłem chyba, takie mamy felgi, 275 w e30 to ciężka sprawa,
225 na tył myślę że max co się zmieści.
Linarr
225 to opona na 8 cali a nie 9,5
matteusz
E tam, 205 spokojnie wchodzi na 10" wink.gif
perlik
O wchodzeniu co i na co to wiadomo temat rzeka ...

To może tak, przy takiej feldze jest sens iść w tą stronę :
przód 215 tył 225 ? przy takim silniku itp ?
piwo
Zzr a24 225/45r16
http://odsserwis.com/2015/11/30/zzr/
Oczywiście pod warunkiem że auto ma zamontowana kontrolę trakcji bo inaczej opony będą na 10 minut.
WojtekMR
https://www.facebook.com/racingtires/photos...7728335/?type=3
kuszą mnie te nankangi wink.gif ale cenowo w okolicach fz201 i ZZR więc trochę strach ryzykować
REMAX
Bez obaw nie będziesz zawiedziony.
chudini3
Panowie jak teraz wygląda sprawa z bardzo dobrymi semi za dobre pieniądze, pojawił,o się coś nowego?
Miałem AD08R i byłem bardzo zadowolony. Opony tylko na suchą nawierzchnie, najlepiej 275/40/18 275/45/18 lub 265.
Polecicie coś, o ile w ogóle to sa standardowe szerokości?
Samochód to 900 konne AWD
piwo
moze 265/30ZR19XLTL (93Y) P Zero Trofeo R lub 295/30ZR18XLTL (98Y) P Zero Trofeo R ?
chyba nic lepszego nie ma na rynku. oczywiscie opony bardzo drogie i na bardzo krotko. ad08r tez ostatnimi czasy do najtanszych nie nalezaly i czesto gesto sport cup 2 wychodzil duzo taniej.
chudini3
Chyba wyraźnie napisałem że rozmiar 18'...
piwo
ta moje literowki:
tu rozmiarowka trofeo r:
http://odsserwis.com/2015/12/03/opony-asfaltowe-2/
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.