Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131
pawel934
A jak ta re002 wypada na mokrym? Teraz w DD mam Nokiany Line i zastanawiam się, co zmiana na re002 wniosłaby w kategorii "sucho", a co zmieniłoby się w kategorii "mokro" wink.gif
xtremesystems
masz line czy zline?


zreszta obie beda na mokro lepsze

na re002 jak wjedziesz w stojaca wode to cie pociagnie przy 120-140
Honada
CYTAT(xtremesystems @ Fri, 06 Feb 2015 - 14:39) *
masz line czy zline?


zreszta obie beda na mokro lepsze

na re002 jak wjedziesz w stojaca wode to cie pociagnie przy 120-140


a jak re002 wypadają na tle Dunlop Sport Maxx? Masz jakieś doświadczenie? Jeżdzę często różnymi sportowymi autami na tych Dunlopach i mnie one odpowiadają, także na wodzie. A o re002 nie wiem nic.
pawel934
CYTAT(xtremesystems @ Fri, 06 Feb 2015 - 14:39) *
masz line czy zline?


zreszta obie beda na mokro lepsze

na re002 jak wjedziesz w stojaca wode to cie pociagnie przy 120-140


Line. Ale zLine w sumie też pytanie się tyczy, bo do innego auta będę zakładał na lato nowe gumy (225/50R17) i nie wiem, czy zLine, czy może coś innego.
jackkpl
CYTAT(pawel934 @ Fri, 06 Feb 2015 - 10:10) *
A jak ta re002 wypada na mokrym? Teraz w DD mam Nokiany Line i zastanawiam się, co zmiana na re002 wniosłaby w kategorii "sucho", a co zmieniłoby się w kategorii "mokro" wink.gif


Ja na zime nie zmienialem tych re002 i jakos sie nie rozbilem wink.gif. Ogolnie dopoki nie ma sniegu, to ruszam szybciej spod swiatel niz auta na zimowkach. Robilem tez testy przy temperaturze 2stopni , kolega volvo s40 2.0T @ 1.2 bar na zimowkach vs moj saab 9-3. Na 3-ce jemu mielilo ,a u mnie bez problemu z trakcja i mu spokojnie odjezdzalem. Sam tez stwierdzil, ze jak tylko zmienil opony z letnich na zimowe, to nawet na mokrym duzo gorzej sie trzymaja.

Nikt obiektywtych testow nie robi w tej kategorii, bo wyszloby na jaw,ze tylko w kopnym sniegu zimowki sa lepsze, a reszta warunkow (czyli to, co przez 99% czasu wystepuje w miescie) daje przewage oponie letinej.
piwo
ktos cos slyszal o yoko a08b?
wzor podobny do spiort cupow
http://en.responsejp.com/article/2014/03/18/219390.html
muon67
Hej, podepnę się pod temat.
Hot hatch 225/40/18
Szpera, 250km FWD
Opony do użytku na codzień wiec po mokrym też czasami. co bedzie najlepiej kleic w takim wypadku?
jackkpl
CYTAT(muon67 @ Mon, 09 Feb 2015 - 11:25) *
Hej, podepnę się pod temat.
Hot hatch 225/40/18
Szpera, 250km FWD
Opony do użytku na codzień wiec po mokrym też czasami. co bedzie najlepiej kleic w takim wypadku?


Michelin PSS smile.gif. Ja na tych oponach (245/40/18) w 1350kg RWD 210 koni nie bylem w stanie zrobic 360 dookola slupka. To samo start na wprost, dopiero z 6-7k rpm zaczynalo mielic, ponizej tego nie bylem w stanie ruszyc z poslizgiem.
muon67
a Yoko S-drive / Toyo T1R?
jackkpl
CYTAT(muon67 @ Mon, 09 Feb 2015 - 11:55) *
a Yoko S-drive / Toyo T1R?


T1R to nie ta liga. Tu masz jakies pierwsze lepsze porownanie R1R do PSS
http://media.caranddriver.com/files/monste...ires-tested.pdf
http://www.caranddriver.com/comparisons/to...oxes-r1r-page-4

A te PSS kosztuja nowe 570zl/szt. http://www.opony.com/parametry-opony/miche...-88-y-#82294510
R1R 646 http://www.opony.com/parametry-opony/toyo-...8-88-w#80187029
nowy
na pewno ten model michelina to super sport z tej grafiki ?

a nie sport cup ?
MiC_street
w porównaniu jest PSS
tez polecam tą gumę, będzie Pan zadowolony.
Jak coś w KRK mamy ją w lepszej cenie wink.gif
Lincoln e30ix
A PSS występuje w szerokości 235???
xtremesystems
nie wiem czy bylo czy nie . dobry konkurent dla r888r . rowniez z homologacją drogową

https://www.bridgestonetyres.com.au/potenza-motorsport-re11s
Honada
Panowie, kolega jest blisko zakupu Bridgestone RE002 ale znalazłem dla niego P Zero w cenie 400 zł za sztuke. Jeździłem na tej oponie w BMW 328i 245 KM i jak dla mnie to najlepsza opona jaką miałem do tej pory (jeśli mowa o szybkiej i ostrej jeździe po winklach, zwłaszcza na wodzie)

Co wg Was lepiej brać: Brigdestona'a czy P Zero?
jackkpl
CYTAT(Lincoln e30ix @ Tue, 10 Feb 2015 - 07:15) *
A PSS występuje w szerokości 235???

http://www.michelin.pl/opony/michelin-pilo...-tyres-benefits
Przycisk "Rozmiary i klasy z etykiet". Jedyna 18" 235/45/18 jest. Pozniej juz 19"
piwo
ale mamy wysyp nowosci.
kolejna ciekawa propozycja:
http://www.federaltire.com/en/products_det...ts_detail_sn=36
a wiec nastepca rs-ra.
ciekawe czy tez bedzie pekac i czy bedzie rownie dobrze kleic. no i cena tez bedzie grala duza role.
jackkpl
No i nowe r888 http://www.tyrereviews.co.uk/Article/Toyo-R888R-Launched.htm
Cocoplasto
Szukam jak najlepszych opon w rozmiarze 205/45 r16 do dupo wozu FWD 200+ tylko do codziennej jazdy.
1 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 205/45 R16 83 Y
2 Dunlop SP Sport MAXX 205/45 R16 83 W MFS
3 Michelin PILOT SPORT 3 205/45 R16 83 V
coś jeszcze innego?

Moim faworytem są Micheliny, ale szukam też opinii na temat innych opon.
Pod uwagę biorę tylko nowe opony 4sz.


piwo
do codziennej jazdy to sie nadaja nawet 10 letnie chinskie opony.
nie ma najlepszych opon w kazdej dziedzinie.
co konkretnie ciebie interesuje? maja byc ciche czy to nieistotne? maja byc trwałe czy to tez nieistotne? maja byc szybkie na mokrym czy to nieistotne? maja byc szybkie na suchym czy to nieistotne? maja byc ekonomiczne czy to nieistotne?
wg moich kryteriow najlepsze beda
http://www.oponytanio.pl/cgi-bin/rshop.pl?...mp;wt_mc=okazje

lub r1r:
http://www.oponeo.pl/dane-opony/toyo-r1r-205-45-r16-83-w

mialem assymetric 2 i sa na mokrym ok, ale do jazdy po lukach na suchym sie nie nadaja. sa wolne i niestabline w takich warunkach. sa bardzo miekkie i szybko sie zuzywaja ranty.
Cocoplasto
Mają być ciche . Trwałość nie jest aż tak istotna. Szybkie na mokrym i na suchym. Jak się da to i w miarę ekonomiczne.
Yokohama ADVAN Neova AD08R są ciche, głośne? Ciekawe opony. Możesz napisać o nich coś więcej?
Toyo za założenia omijam z daleka z głośność i ścieralność.

piwo
ad08r sa trwale ale czy ciche. hm sa duzo cichsze niz r888 ale mysle tez sporo glosniejsze niz assymetric 2. dosc komfortowe bo maja sztywna scianke boczna. sa bardzo dobre na suchym torze (3s szybciej na poltoraminutowej probie niz assymetric 2). na deszczu nie sprawiaja problemow. szybko sie nagrzewaja i sie szybko nie przegrzewaja. na pewno nie sa ekonomiczne. maja dosc wysoki wspolczynnik tarcia (wskaznik na oponie).
http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopi...it=ad08#p251658
gdyby nie rozmiar 16 cali to idealnym rozwiazaniem bylaby michelin pss, ktora wlasnie bardzo dobrze klei na suchym i mokrym i jest cicha.ps3 to taka srednia opona.
Tommo
CYTAT(Cocoplasto @ Sun, 15 Feb 2015 - 20:28) *
Mają być ciche . Trwałość nie jest aż tak istotna. Szybkie na mokrym i na suchym. Jak się da to i w miarę ekonomiczne.
Yokohama ADVAN Neova AD08R są ciche, głośne? Ciekawe opony. Możesz napisać o nich coś więcej?
Toyo za założenia omijam z daleka z głośność i ścieralność.


Jak na semislicka są mega ciche i komfortowe. Naprawdę pod tym względem mocno mnie zaskoczyły chociaż w ogóle tego od nich nie oczekiwałem. Spoko opona na ulicę.
!markos
Aż tak objeżdżony nie jestem i nie wiem jak ma się to do AD08 bez R, ale na tych właśnie jeździłem i są to bardzo porządne, cywilizowane opony, które nie gubią się też na mokrym.

CYTAT(Cocoplasto @ Sun, 15 Feb 2015 - 20:28) *
Ciekawe opony.
Tyle, że niedostępne w rozmiarze, który chcesz kupić.
Cocoplasto
"...gdyby nie rozmiar 16 cali to idealnym rozwiazaniem bylaby michelin pss..." gdyby...
W ibizie 6L jest wystarczająco głośno bez głośnych opon. Poważnie się zastanawiam nad tymi Yokohamami.
Jest jeszcze jakaś alternatywa dla ADVAN Neova AD08R po za TOYO? Oczywiści 205/45 r16
k24
Szukam dobrze klejących opon do FWD 400KM/950kg, jazda tylko uliczna i ew. jakieś 1/4, bardziej dla funu,
Coś możecie polecić?
Myślałem nad KU36, nadadzą się?
andrzejbadgirl
a jak sobie radzi michelin PSS na deszczu?
piwo
bylo juz pisane pare stron wczesniej. ogolnie opona na mokrym klei bardzo dobrze. oczywiscie nie odbiera tyle stojacej wody co normalne uhp ale na mokrym asfalcie a nie plynacym jest szybsza od uhp.
http://www.spalacz.pl/o-oponach-michelin-pilot-super-sport

test takich opon:
http://www.caranddriver.com/comparisons/mo...comparison-test
i wyniki:
http://media.caranddriver.com/files/monste...ires-tested.pdf
!markos
CYTAT(Cocoplasto @ Tue, 17 Feb 2015 - 11:31) *
Jest jeszcze jakaś alternatywa dla ADVAN Neova AD08R po za TOYO? Oczywiści 205/45 r16
Bridgestone Potenza RE002
Hankook Ventus R-S3
Onyx
Co do Hankooka się nie wypowiem, ale porównywanie RE002 do AD08 jest mocno nie na miejscu - to 2 inne światy jeśli chodzi o trakcję, zwłaszcza na suchym.
RE002 to dobra opona z twardą scianką i jej nie dyskwalifikuje, ale ma charakter bardziej uniwersalny/codzienny - zdecydowanie ma lepszą odporność na aquaplaning.
matteusz
Panowie, jakie sensowne gumy można dostać w rozmiarze 165/55R13? Znalazłem jedynie Nankanga XR611 i Colwaya N Rally, ale taki semislick raczej zamuli mocarne 1.1 Fire. Ktoś może coś powiedzieć o tym Nankangu? Jakie ewentualnie sensowne opony można w tym rozmiarze dostać? Liczy się głównie trakcja na suchym, auto do latania po mieście i od czasu do czasu jakaś pojeżdżawka. Z góry dzięki za pomoc.
chudini3
Panowie mam problem z dobraniem odpowiedniego ciśnienia w kołach.
Auto to e36 M3 550 KM 700 Nm, tył max wybebeszony, zawieszenie gwint HSD, tył obniżony sporo bardziej niż przód tak aby był max dociążany przy przyśpieszaniu (ma być jak najlepsza trakcja), koła przód to BBS RC 8,5j opona AD08R 225/40/18 tył BBS RC 10j opona michelin N2 (full slick) 27/650/18, wszystko nabite azotem.
Auto 100% street, do weekendowego upalania, po mieście, obwodnicach, autostradach, 2x w roku tor.
Doradzicie mi ile powinienem napić poszczególne osie aby miało to ręce i nogi?
Kajman
z tyłu pełen slick? To ile czekasz na dogrzanie na ulicy jak motor zimny? Ja bym pompował 1.8 tył i 2.2 przód na początek.
chudini3
Tak ful slick, nie śmigałem jeszcze na nich więc się nie wypowiem, motor grzeję do temperatury optymalnej przed jazdą.
Dzięki za podpowiedź, kolega mi pisze który śmiga też w bmw M3 tylko e46 wybebeszonym że ładuje 1,6 na tylei przodzie, już zgłupiałem kompletnie.
Dam 1,8 na tył i 2,2 na przód, zobaczymy ;-)
Kajman
A jaka to meiszanka slicka?
chudini3
N2 to średnia mieszanka.
Nie wiem czy dla mnie nie była by najlepsza mieszanka miękka żeby nie trzeba było dogrzewać opon bo na drodze jest to chyba nierealne ;-)
Onyx
jak auto do zabaw na ulicy to z miękkiej szybko byś zrobił szmatę i schodziłaby szybciej niż karpie w lidlu wink.gif
Daj 1,7 tył i 2,1 na przód, jak je zagrzejesz to ciśnienie wzrośnie

p.s. zdajesz sobie sprawę, że za tego slicka dowód w razie wnikliwej kontroli może polecieć?
Kajman
Nawet miękką trzeba dogrzać, to slicki wyścigowe, kurde słabo widzę twoje poruszanie się na nich po ulicach... przemyśl to smile.gif Natnij je cienkim nożykiem to i policja się odwali i dogrzeją się szybciej. Ale zobaczysz, zrezygnujesz z nich smile.gif
nowy
takze uwazam ze slicki nie beda uzyteczne na "miescie" - za duzo zabawy z dogrzaniem poza tym slick ma "walcowatą" budowe i na koleinach nie bedzie dalo sie jechac


kup semislicka lub
ewentualnie opone drogową - jest kilka fajnych modeli - chocby te z testów - linki powyzej .
chudini3
że za tego slicka dowód w razie wnikliwej kontroli może polecieć?
Nie sądzę, o to nie mam się co bać ;-)

Co do slicków na drogę to zobaczymy jak się będzie jeździć.
Nie opłaca mi się kupić semi slicka w odpowiednim rozmiarze, bo używki w b. dobrym stanie nie dostanę a nówka kosztuje tyle że mam co najmniej dwa komplety slicków tegorocznych z mięsem min 90% więc nie mam wyboru.
PS semi potrzebował bym 295/40/18 - 295/35/18
Kajman
Są takie rozmiary smile.gif Nawet szersze. Ja swego czasu do peta zalatwilem sobie z USA 295/35/17 smile.gif Nawet mam je wciąż gdzieś nówki prawie smile.gif A ze slickow zrezygnujesz, nie utrzymasz temperatury na drodze łatwo, a nie bedziesz szedl zawsze pelnym ogniem, bo swiatla , korki itd
chudini3
Kajman źle mnie zrozumiałeś, wiem że są takie rozmiary i oczywiście sporo większe, ale nie jest możliwe kupno używanych opon w takim rozmiarze w zadowalającej cenie i stanie, a nowych się nie opłaca kupować.
Np. Michelin pilot sport cup 295/35/18 kosztuje 1250 zł sztuka, gdzie za to mam 3 slicki jak nowe.
Jak bym miał dojście do lekko używanych, świeżych semi w odpowiednim rozmiarze to oczywiście że wolałbym semi, ale niestety nie mam takiego wyboru.
Onyx
CYTAT(chudini3 @ Sat, 21 Feb 2015 - 23:14) *
że za tego slicka dowód w razie wnikliwej kontroli może polecieć?
Nie sądzę, o to nie mam się co bać ;-)

nie wiem czym tu chciałeś się pochwalić... i w dodatku po co...

jazda po ulicy na oponie nie radialnej będzie skutkować tym co piszę Kajman w powyższych postach
chudini3
No i po co ta napinka, nie przypominam sobie żebym prosił o rady na temat legalności owych opon więc po co zaczynasz ten temat a potem masz jakieś aluzję?
Co do opon, pojeżdżę to ocenie czy lepiej inwestować co parę miesięcy w slicka czy lepiej w nowego semi.
nowy
na 95% nie bedziesz zadowlony ze slickow do jazdy na codzien .
chudini3
Rozumiem i podejrzewam że tak będzie, ale dajcie mi to samemu ocenić.
Dla mnie temat wyczerpany, dzięki za porady ;-)
Onyx
CYTAT(chudini3 @ Sun, 22 Feb 2015 - 00:02) *
No i po co ta napinka, nie przypominam sobie żebym prosił o rady na temat legalności owych opon więc po co zaczynasz ten temat a potem masz jakieś aluzję?
Co do opon, pojeżdżę to ocenie czy lepiej inwestować co parę miesięcy w slicka czy lepiej w nowego semi.

Wydawało mi się że kto inny się napina wink.gif nie wszyscy po prostu wiedzą że slicki DOT'a nie mają, a później następuję wielkie zdziwienie, że dowód jest zabierany za niehomologowany kapeć. Myślę, że już wszystko zostało wyjaśnione w tej kwestii, koniec OT.

Zakładaj te AD08, o których była mowa kilka postów wcześniej - będziesz zadowolony.
nowy
chudini
oczywiscie ze decyzja bedzie tylko i wylacznie nalezec do ciebie
ja tez przechodzilem takie dylematy jakis czas temu
slicki sa mega zajebiste i to co takie opony robia w specyficznych warunkach (specjalnych dla takich opon - czyli tor ) to przeczy prawom fizyki!!!
ale na codzien NIE DA SIE ICH UZYWAC .
sa wrecz niebiezpieczne .
w deszczu delikatanym nie pojedziesz szybciej niz 50km/h kurnaaaa 30-40km/h
koleiny to wyzwanie nieziemskie dla slicka
no i problem z dogrzaniem one po miescie mimo miekkiej mieszanki zaczynaja dzialac po okolo 3km (normalnej jazdy) poza tym w warunkach miejskich tak naprawde nie dogrzejesz takiej opony do warunkow optymalnych .

chudini3
Rozumem, jeszcze raz dzięki za porady i sugestię, ale chce nadmienić że jeżdżę bardzo specyficznie (co do kolein, dziur czy też dogrzewania silnika), auto nie jest nigdy, podkreślam nigdy użytkowane w warunkach niesprzyjających czyli nawet jak jest wilgotna nawierzchnia. Od razu dodam, darujcie sobie pisanie o tym"a co wtedy jak spadnie deszcz a ty jesteś 50 km od domu", stoję i czekam go mam filtr powietrza "na tacy".
Co do Ad08r tak były by lepsze ale na dzień dzisiejszy nie widzi mi się wydać 2,5-3k za dwie opony.
PS Ad08r mam na przodzie i jestem mega zadowolony.
Kajman
Na allegro są deszcze dunlopa 300mm, po 60zł, weź je lepiej, one działają prawie od razu i mają bardzo miękką mieszankę. http://allegro.pl/dunlop-slick-wet-300-680...5077048188.html
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.