Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132
MadeInPoland
CUP2 sporo wolnieksza od vr2 ? Mysle zalozyc je do cywilnego merca jako, ze widze maja dziwnie wysoki sporo wyzszy niz trofeo R indeks utqg.
P.S. ile cup2 245-285 maja bieznika?
steveo
Myślałem, że uda mi się samemu znaleźć odpowiedź ale chyba potrzebuję pomocy smile.gif

Potrzebne opony na przód do driftowozu. Tym driftowozem jest E46 z m54b30 , 230 koni. Obecnie mam Federale RSR, niby trzymają dobrze ale mam wrażenie, że za bardzo pływają i ogólnie jakoś mi się nie podobają w zachowaniu. Samochód używany na treningach więc potrzebna opona która:

- klei od razu ( często nie ma czasu na rozgrzanie opon a przejazd jest na tyle krótki, że opona nie zdąży sie nagrzać)
- nie będzie pływać w ciepłe dni
- będzie trzymać na mokrym torze

Rozmiar felgi 17 cali.
piwo
avon zzr, sport cup 2, trofeo r

z ruskiego podworka nowy test na mx5:
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2019-...y-Tyre-Test.htm
http://colesa.ru/test/60577
jackkpl
CYTAT(steveo @ Tue, 28 May 2019 - 23:36) *
Myślałem, że uda mi się samemu znaleźć odpowiedź ale chyba potrzebuję pomocy smile.gif

Potrzebne opony na przód do driftowozu. Tym driftowozem jest E46 z m54b30 , 230 koni. Obecnie mam Federale RSR, niby trzymają dobrze ale mam wrażenie, że za bardzo pływają i ogólnie jakoś mi się nie podobają w zachowaniu. Samochód używany na treningach więc potrzebna opona która:

- klei od razu ( często nie ma czasu na rozgrzanie opon a przejazd jest na tyle krótki, że opona nie zdąży sie nagrzać)
- nie będzie pływać w ciepłe dni
- będzie trzymać na mokrym torze

Rozmiar felgi 17 cali.


CYTAT(piwo @ Wed, 29 May 2019 - 05:21) *
avon zzr, sport cup 2, trofeo r




Opona , która klei od razu to raczej coś jak CSC5/ PS4 , lub semi w miękkiej mieszance (Extreme VR2 R5). Przodem wiele driftowóz nie robi,a CUP2 pracuje dobrze dopiero od 50-60 stopni, trofeo R pewnie podobnie.
Cup2 czy trofeo R nie nadaje się na mokry tor.
SNiP3R
Trzeba jeszcze dopisać, że Avon ZZR w miękkiej i średniej mieszance kleją niemal od "zera".
steveo
Dziękuję za odpowiedzi smile.gif

W ogóle nurtuje mnie czy ktoś jeszcze ma podobne wrażenia z jazdy na Federalu RS-R?

Ps gdy opona pływa to da się to zniwelować ciśnieniem powietrza?
jackkpl
CYTAT(steveo @ Wed, 29 May 2019 - 17:39) *
Dziękuję za odpowiedzi smile.gif

W ogóle nurtuje mnie czy ktoś jeszcze ma podobne wrażenia z jazdy na Federalu RS-R?

Ps gdy opona pływa to da się to zniwelować ciśnieniem powietrza?

Zalezy od czego plywa. Jak od niskiego cisnienia, to sie da. Jak od przegrzania lub miekkiej scianki, to sie nie da smile.gif.
wielki
Hej
Może cos podpowiecie.
Poszukuję miękkiej opony na przód na wieczorne treningi ,rozmiar 205 45 x 16.
Nie chcę kupować r888 czy sprowadzać Kumho V70 bo szkoda takiej kasy na naukę ...
Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z nankang NS 120 lub Goodrich -sport rs (podobno jeżdżą tym do driftu) ?
Extreme vr2 nie ma w rozmiarze.
Istotne to sztywna ścianka i b. miekka guma w deszczu nie jeżdżęwink.gif
Auto 800kg .
Pozdrawiam Daniel
nowy
avon zzr - dziala pieknie od 1m w cieple dni
minus to koszt opony - do tanich nie nalezy
wielki
Avon nie ma rozmiarów.
piwo
https://allegro.pl/oferta/toyo-r1r-205-45-1...lick-7974884082
ns-2r tez w dobrej cenie
jest jeszcze rs-r w miare w cenie.
te Goodride Sport RS cena nie do pobicia:
https://allegro.pl/oferta/205-45-r16-goodri...6hoCmH4QAvD_BwE
kontrolm
piwo te Goodride Sport RS warte zakupu na takie trackdayowe pojeżdżawki ?
Kras
RSR do lotusa? Nawet o tym nie mysl. Mialem to na przodzie w 205/45/16 i byl to przedramat.
nowy
ja takze mialem stycznosc z RSR i oddalem po 200km przebiegu , na zimnym dramat (moje doswiadczenie w warunkach miejskich ) - nie uzywalem jej do pojezdzawek wiec nie wiem jak dziala po rozgrzaniu
piwo
CYTAT(Kras @ Thu, 06 Jun 2019 - 10:23) *
RSR do lotusa? Nawet o tym nie mysl. Mialem to na przodzie w 205/45/16 i byl to przedramat.

ok. biore to do siebie.
wiem ze z twardymi mieszankami na przodzie jest kicha, ale z drugiej strony dobrze miec tez opone ktora sie nie stopi. przesiadlem sie z zzr a24 (na poznaniu sie przegrzewaly i zrobily ranty fioletowe, i po pierwszym poznaniu opony stwardnialy tak ze to juz nie byla miekka mieszanka a odpowiednik twardej, w nowych kamienie sie zatapialy, po poznaniu ledwo paznokiec wbijalem)) na kumho v70a k90 czyli mega beton i odziwo ta twarda mieszanka tez na zewnetrznych rantach zrobila sie lekko filoletowa ale mimo to wydaje sie ze jest mniej twarda po poznaniu niz avon. wiec brac cos super miekkiego i przegrzac po pierwszym trackdayu i potem jezdzic tym na ulicy to taki sam dramat jak jezdzic na czyms twardym ciagle.
moalo opinini o tych Goodride Sport RS
SNiP3R
No to wtedy trzeba założyć Avon ZZR z mieszanką a64
MadeInPoland
595rs r niby lipa guma ale udalo mi sie jeden rajd wygrac na nich a na drugim prowadzilem do awarii miski olejowej. Pozniej kupilem fz201maja twarda mieszanke i wymagaja rozgrzania. Pozniej mialem r1r yoko 08 i r888 i r888 z tego byla najlepsza ale jak zalozylem vr2 to jakbym wszedl do innej ligi. 595rsr bardzo dobra guma w wersji budzetowej na testy czy treningi. Jak nie masz dostepu do tanich nowych opon to daj znac moze uda sie cos znalezc.
Kras
Akurat rajdow bym w to nie mieszal, bo duza losowosc plus skill kierowcy maja ogromny wplyw na wynik. Plus RSR jest naprawde zwyczajnie za twardy na przod do Lotusa. Serio, sprobowalem, zalowalem. Przod w ogole nie trzymal, wymagal wiekow zeby sie rozgrzac, a nawet wtedy przyczepnosc byla taka sobie. V70a, R888, AD08 - kazda z nich byla znacznie lepsza. Ja rozumiem koszty ale dla mnie RSR jest niewarty nawet swojej niskiej ceny.
wielki
Miałem już kiedyś rsr na przodzie i też szybko sprzedałem:)
Skusił bym się nawet na tego ns2r w wersji race k120 ale też nie mogę znaleźć w rozmiarze.
A co powiecie na vr1
MadeInPoland
Wielki jak weszly vr1 to w rajdowych mistrzostwach slaska byly z marszu nie do pobicia przez dostepne wowczas semi slick. Warto wspomniec ze tworca extreme rozwijal i wprowadzil na rynek maxsprorty oraz profile wiec doswiadczyl troche tych tematow.
radzio_gsi
CYTAT(MadeInPoland @ Thu, 06 Jun 2019 - 13:56) *
595rs r niby lipa guma ale udalo mi sie jeden rajd wygrac na nich a na drugim prowadzilem do awarii miski olejowej. Pozniej kupilem fz201maja twarda mieszanke i wymagaja rozgrzania. Pozniej mialem r1r yoko 08 i r888 i r888 z tego byla najlepsza ale jak zalozylem vr2 to jakbym wszedl do innej ligi. 595rsr bardzo dobra guma w wersji budzetowej na testy czy treningi. Jak nie masz dostepu do tanich nowych opon to daj znac moze uda sie cos znalezc.


to chyba nie w tym stuleciu ;p
kylo
Potrzebuje jakiegoś semi slicka na pojeżdżawki w rozmiarze 195 50 15 do e36 compact. Mam do kupienia 2 sztuki vr1 type r używanych wizualnie w niezłym stanie. Tylko chyba nie robią już tego modelu w tym rozmiarze i mieszance. No i teraz pytanie czy kupować i dokupić do nich jakiegoś innego semi (jakiego?) czy dać sobie spokój i lepiej kupić od razu 4 takie same?
piwo
kup vr2 zrobisz lepsze czasy. vr1 to deszczowka.
vr2 r7a powinny byc ok na przod i tyl
http://www.zakupopon.pl/19550-extreme-typer7a-p-808.html
lub
http://www.zakupopon.pl/19550-extreme-typer7-p-773.html
wielki
MadeInPoland" tam ścianka boczna jest dość sztywna?
Edit:Ale z tego co widzę, to nie będę miał wyboru i je potestuje .
Dzięki.
piwo
nie lepiej te sport rs?
MariuS_klze
Słuchajcie,

ktoś używał w imprezach typu trackday/kjs Extreme VR2 ten 2 gatunek ("Opony te to 2 gatunek w związku z tym posiadają niewielkie ubytki mieszanki gumowej przeważnie na ściankach bocznych lub zdeformowania wierzchniej warstwy gumy. Bazowa konstrukcja opony nie jest uszkodzona. Ubytki te w żaden sposób nie wpływają na wytrzymałość opony")

Szukam 235/40/18 do FWD ok ~300km/400Nm
kylo
CYTAT(piwo @ Fri, 07 Jun 2019 - 08:00) *
kup vr2 zrobisz lepsze czasy. vr1 to deszczowka.
vr2 r7a powinny byc ok na przod i tyl
http://www.zakupopon.pl/19550-extreme-typer7a-p-808.html
lub
http://www.zakupopon.pl/19550-extreme-typer7-p-773.html

Vr2 pewnie lepsze, ale te jedynki są za 250 zł za parę a auto jest mocno niskobudżetowe. rolleyes.gif Na czasy się na razie nie za bardzo napinam bo raz że dłuższy czas nie jeździłem, a dwa tym autem praktycznie wcale.
Dlatego też myślę czy nie dało by się trochę podszkolić na używce i ewentualnie drugiej parze nowej. Tylko właśnie jakiej żeby to ze sobą zagrało. No i gdzie jakie gumy założyć.
jackkpl
CYTAT(kylo @ Fri, 07 Jun 2019 - 13:01) *
Vr2 pewnie lepsze, ale te jedynki są za 250 zł za parę a auto jest mocno niskobudżetowe. rolleyes.gif Na czasy się na razie nie za bardzo napinam bo raz że dłuższy czas nie jeździłem, a dwa tym autem praktycznie wcale.
Dlatego też myślę czy nie dało by się trochę podszkolić na używce i ewentualnie drugiej parze nowej. Tylko właśnie jakiej żeby to ze sobą zagrało. No i gdzie jakie gumy założyć.

VR1 ma starsze mieszanki (poza W3). Tak jak piwo pisał, to są deszcze/przejściowe.
Ewentualnie kup sobie do driftu, gorzej kleją, ale guma długo wytrzyma smile.gif.
kylo
Te które moge kupić to mieszanka type r. Czyli na suchy asfalt. Tylko z tego co widzę nie ma już vr1 w tym rozmiarze i mieszance w sprzedaży. Stąd moje dylematy czy bawić się w parę używek jeśli nie dokupię już takich samych na drugą oś.
Andrzejsr
Zobacz ścianki tych VR1 , ja co prawda mam kpl 'W' , nie 'R' , ale strasznie są miękkie. Ponoć VR2 czy nawet "późniejsze Vr1" są na innej bazie opony robione i tego problemu nie ma (moze te co masz zaoferowane to późniejsze ?) , ale ja miałem na nich nieraz wrażenie że coś się z zawieszeniem czy ukł. kierowniczym dzieje, ściągać potrafiło czasem diabli wiedzą czemu itp. Zresztą nie tylko ja, krążył gdzieś opis testów tych opon ( VR1) gdzie kierowca podwyzszał ciśnienie ponad zalecane żeby tych dziwnych odczuć nie mieć.
marcinwrxsti
pojechałem sobie na tor. Wziąłem ze sobą extreme vr2 r7 265/35 18,michelin s9l 27/18, michelin r 21 235/18.

Extreme po zawodach w Łodzi i slomczynie, micheliny używane ( r21 od miko, s9l od mireckiego oba komplety z 2019).

Temp 27 stopni, sucho , tor lodz.

Extreme 59,4 od strzała - jedno rozgrzewkowe ,petarda i zjazd,
R21 - 59,6 na trzecim kołku , później popłynęły,
S9l- 59,9 wymęczone jak cholera na 7 kółku chyba......

Na s9l jeździło mi się fatalnie, jak zimna to totalna lipa, rozgrzała się na 3 kołku dopiero , na 5 optymalnie.... ale tez bez rewelacji,
R 21 - super czucie na kierownicy , przewidywalna i prosta do jazdy, za wąska niestety....
Extreme ..... rewelacja. Trochę gorszy na kierownicy, trochę mniej informacji, ale działa właściwie od strzała , zimny tez da radę, przegrzany tez pojedzie całkiem szybko .
Na moje potrzeby ( superoesy, rallysprinty)extreme jest git


Rozczarowany jestem łysą:-( myślałem , ze to będzie inny świat a była lipa.... pytanie czemu. Czy ja nie potrafię? Czy opona była zle użytkowana lub magazynowana przede mną? A co by było na nowym s9l?

Pozdrawiam:-)
P@bLO
Pytanie do znawców opon czy jest coś w stylu RaceGC w miękkiej mieszance ale w rozmiarach 215/40R17 lub 225/40R17 ?
Mam 225/45R17 ale jest problem bo ocierają przy skręcie.
piwo
Z dobrych opon to było kumho v70a k90 215/40r17 za 400zl. Świetna opona na suche dni.
jackkpl
CYTAT(P@bLO @ Wed, 12 Jun 2019 - 18:15) *
Pytanie do znawców opon czy jest coś w stylu RaceGC w miękkiej mieszance ale w rozmiarach 215/40R17 lub 225/40R17 ?
Mam 225/45R17 ale jest problem bo ocierają przy skręcie.


A 215/45 R17 będą ok? Extreme ma VR2 R5A (miękka)
wielki
CYTAT(P@bLO @ Wed, 12 Jun 2019 - 18:15) *
Pytanie do znawców opon czy jest coś w stylu RaceGC w miękkiej mieszance ale w rozmiarach 215/40R17 lub 225/40R17 ?
Mam 225/45R17 ale jest problem bo ocierają przy skręcie.


P@blo A masz jakieś doświadczenie z tymi raceGC ?
ścianka jest twarda ? Możesz je do czegoś porównać? (Vr1 r888)
upalałeś coś na torze czy tylko ulica?
Pytam bo mają w moim rozmiarze, a szukam jeszcze miękkiej mieszanki do upalania .
P@bLO
Te opony stosuję do dragu - auto w streetowej specyfikacji więć opona tylko z homologacją drogową wchodzi w grę.
Upalam Race GC w mieszance soft od 2 lat i jestem mega zaskoczony przyczepnością przy FWD 480KM.
Ścianki raczej miękkie.
Mieszanka soft z Race GC dużo bardziej miękka od R888 z którymi wcześniej upalałem auto.
piwo
Z angielskiego podworka


https://forum.wscc.co.uk/forum/topic/132094...e-vr2-1b-tyres/
MadeInPoland
Na zadnym podworku extreme nie jest tak przerobiony jak na naszym polskim i od wielu lat juz sie pisze, ze opony niszcza wszystko homologowane i widze ze nawet tu na forum jest coraz mniej niedowiarkow.
piwo

I szykuje się big test Pirelli trofeo r vs Michelin cup 2r vs Goodyear SuperSport rs
MadeInPoland
Z uwagi na twardosc mieszanki rownanie trofeo do cup jest bezcelowe. Chyba, ze test zuzycia wowczas trofeo bedzie mialo problem z cup. Ewentualnie zbyt cieple warunki kiedy trofeo juz poplynie a cup jeszcze bedzie sie trzymal
piwo
Cup2 i cup 2r to zupełnie dwie różne opony. Chodzi o wyłonienie najszybszej opony drogowej a nie o znalezienie taniej czy trwałej opony. Tylko napinka na czas. Wiadomo że jest performance/ price to vr2 obecnie choć też nie w każdym rozmiarze.
jackkpl
Więcej zwracałem uwagę na jego wrażenia z jazdy GT2 RS, niż z tych opon. Trzebaby gdzieś takim GT2RSem się na torze przejechać smile.gif.
MadeInPoland
Piwo 2r ma troche bardziej miekka mieszanke, ale czy tak miekka jak trofeo? Bieznik bardzo podobny jak nie identyczny. Po czym wnosisz ze to ZUPELNIE inne opony?
piwo
CYTAT(MadeInPoland @ Wed, 26 Jun 2019 - 11:23) *
Piwo 2r ma troche bardziej miekka mieszanke, ale czy tak miekka jak trofeo? Bieznik bardzo podobny jak nie identyczny. Po czym wnosisz ze to ZUPELNIE inne opony?

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&a...jGhp7ZbqOKiuh5p

michelin obiecuje 0,5s na 1km. czyli na poznaniu powinno być kollo 2s szybciej niż cup2.
P@bLO
A ktoś powie coś pozytywnego na temat Zestino GREDGE 07RS? Jak to jest z mieszanką soft? Jakieś porównanie do Race GC soft?
Chyba jako jedyne występują w rozmiarze 215/40 R17
Blaid
Jeździ ktoś już na Federalu ST-1 Evoluzione? Tanie to jak barszcz, rozmiary fajne, do dupowozu z weekndowymi wypadami na zakręty się nada? Mało opinii w necie, za granicą też ciężko
piwo
Test opon z najwyższej półki w tym sporo nowości
opon:
Bridgestone Potenza S007A
Continental SportContact 6
Goodyear Eagle F1 SuperSport
Hifly hf805
Infinity ecomax
Maxxis Victra Sport 5
Michelin Pilot Sport 4 S
Pirelli P Zero
http://colesa.ru/test/61080




piwo
chebum
CYTAT(piwo @ Mon, 01 Jul 2019 - 19:27) *
Test opon z najwyższej półki w tym sporo nowości
opon:
http://colesa.ru/test/61080


Oryginał jest tu: https://www.whichcar.com.au/events/tyre-tes...erformance-tyre
wielki
Napisze kilka słów ,bo jestem po pierwszych jazdach na VR1 W5 .
Jestem naprawdę bardzo pozytywnie Zaskoczony .
Jest to bardzo miękka mieszanka (deszczowka do temp 50 stopni ),
ale przy lekkim aucie na przodzie robiła bardzo dobrą robotę .
Nie płynęła, a było 25 stopni/słonce i spokojnie wytrzymywała 4-6 kółek katowania.
Więcej mam do zarzucenia r888 na tyle ,mimo zwiększenia rozmiaru ,wciąż za duża nadsterowność (ale kontrolowana. )
Ps. Jedyny minus to chyba trochę za miękki karkas/scianka i auto nie jest już aż tak bezpośrednie, ale za tą kasę nie można mieć wszystkiego:)
Liczę że w vr2 może troche nad tym popracowali i z chęcią spróbuje je na tyle.
Dzięki za naprowadzanie warto było spróbować.
Pozdr.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.