Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132
Kajman
co do tego punktu to zdania są podzielone smile.gif Generalnie optymalizacja opony mówi jak powinna być założona tongue.gif
Winni
Wyważone są co do grama, mało odważników, jestem zadowolony wink.gif
robertMK
Ostatnio duuuzo testowalismy semi slicków , jakos sie tak złozyło ze przyjechała paleta samych top opon

zaczne moze od tego

ze nowy PS3 to cień PS2 ... tzn jest dobry nadal bardzo dobry jak na UHP ale nie jest taki agresywny , jest bardziej ECO
PS2 było bardzo przyzwoita

Sprawdzalismy tez Pilot supersporta, jest kozak , bardzo lekko i zwinna opona , mysle ze nie ma lepszej drogówki drogówki , ale wciaz jej brakuje nawet do Cup1 ktorych to mielismy od 15 do 19"


Najlepszym jednak zaskoczeniem było Trofeo R , osobiscie nie miałem nigdy wczesniej stycznosci z ta opona ale to jak zachowuje sie po rozgrzaniu daje odczucie profi slicka i duuuzo frajdy z jazdy

jezeli miał bym ja porownac to tylko do Cup2 , gdzie cup2 jedzie praktycznie od zera , a po rogrzaniu jest lepiej

to Trofeo R jedzie po rozgrzaniu jeszcze lepiej , ale na zimym jest ciut słabsze


Do dyspozycji mamy jeszcze kilka fajnych opon ale tak totalnie bez preferencji napisze odczucia


1 miejsce Trofeo R i Cup2
2 miejsce Cup1 i Direzza 03G
3 miejsce to juz bardziej ludzkie semi , A048 i v70 ktorych to zjezdzilismy sporo


było jeszcze kilka fajnych opon ale nie było czasu juz sie skupic dokładnie wiec nie pisze ,

zobaczcie foto >> https://www.facebook.com/odsserwis/photos_stream
jackkpl
A jak ma sie pss do semi slicka? Jest to roznica 5% czy 30% np w przyspieszaniu i hamowaniu?
robertMK
CYTAT(jackkpl @ Wed, 01 Jul 2015 - 22:33) *
A jak ma sie pss do semi slicka? Jest to roznica 5% czy 30% np w przyspieszaniu i hamowaniu?


i własnie tu sie pokazuje roznica miedzy TOP UHP a semi slickiem

przyspieszanie i hamowanie moze byc nawet lepsze w UHP ,

semi slicki sa słabe np na 1/4 mili ale daje rade bardzo na TA po zakretach

PSS to tak naprwde semi slick o bardziej cywilnym karkasie zeby był cichy i wygodny , bardzo dobrze przyspiesza i hamuje ale w zakretach jest słabszy od semi slick takiego rasowego , bo nie mowie tu po 595rsr czy ad08 ktore to "niby" opony sa semi slickami a producent nawet o tym nie wie ;P wink.gif


nie potrafie CI powiedziec w % co jest od czego szybsze czy gorsze , ale wiem ze do streetu napewno PSS bedzie lepszy niz A048 czy V70
znów na torze to te opony zostawia go w tyle

Kras
CYTAT(robertMK @ Wed, 01 Jul 2015 - 22:20) *
zaczne moze od tego

ze nowy PS3 to cień PS2 ... tzn jest dobry nadal bardzo dobry jak na UHP ale nie jest taki agresywny , jest bardziej ECO
PS2 było bardzo przyzwoita

Ale to nawet Michelin przyznaje. Nastepca PS2 jest SS, a PS3 poszedl bardziej w cywila.

CYTAT(robertMK @ Wed, 01 Jul 2015 - 22:20) *
Sprawdzalismy tez Pilot supersporta, jest kozak , bardzo lekko i zwinna opona , mysle ze nie ma lepszej drogówki drogówki

Dokladnie tak.
jackkpl
CYTAT(robertMK @ Wed, 01 Jul 2015 - 22:38) *
i własnie tu sie pokazuje roznica miedzy TOP UHP a semi slickiem

przyspieszanie i hamowanie moze byc nawet lepsze w UHP ,

semi slicki sa słabe np na 1/4 mili ale daje rade bardzo na TA po zakretach

PSS to tak naprwde semi slick o bardziej cywilnym karkasie zeby był cichy i wygodny , bardzo dobrze przyspiesza i hamuje ale w zakretach jest słabszy od semi slick takiego rasowego , bo nie mowie tu po 595rsr czy ad08 ktore to "niby" opony sa semi slickami a producent nawet o tym nie wie ;P wink.gif


nie potrafie CI powiedziec w % co jest od czego szybsze czy gorsze , ale wiem ze do streetu napewno PSS bedzie lepszy niz A048 czy V70
znów na torze to te opony zostawia go w tyle


Pytam o PSS vs semi slick (np dmack ), bo zaczynam zabawe w track daye mazda rx8 ~300hp i ze wzgledu na wygode i to,ze jezdze autem na codzien wybralem PSSy. Na torze w toruniu mialem strate do aut na profi slicku (megane rs, leon cupra) 1-2s na okrazenie 33s, gdzie na przodzie mialem PS3 a na tyle PSS. Auto wyjezdzalo przodem nawet przy dawaniu gazu w zakrecie. Roznica do najlepszych czasow jest zauwazalna ,ale sama technika jazdy jeszcze bym mogl urwac 1 sekunde (za szybko wjezdzalem w zakrety). Z tego powodu mysle, czy warto klasc tyle pieniedzy na malo trwale opony, zeby uzyskac tak niewielka roznice.
robertMK
ma dmacku napewno sie nie porpawisz na tak krotkiej probie ...
sebalenk
robertMK, słyszałem opinię że na typowo suchy tor lepsze są Cup 1 od Cup 2 które są bardziej "ucywilizowane" aby na deszczu były lepsze. Prawda to czy mit?
robertMK
CYTAT(sebalenk @ Thu, 02 Jul 2015 - 13:07) *
robertMK, słyszałem opinię że na typowo suchy tor lepsze są Cup 1 od Cup 2 które są bardziej "ucywilizowane" aby na deszczu były lepsze. Prawda to czy mit?

raczej mit , jak i jedne i drugie na deszczu sa bardzo zdradliwe, ogolnie nie polecam szybko przemieszczac sie po wodzie na tych gumach .
za to na suchym sa bezapelacyjnie topowe

Tommo
Pytanie za 100 punktów. Czy jest w ogóle sens jechać w taką aurę do Jastrzębia z kompletem slicków w średniej mieszance? smile.gif
robertMK
CYTAT(Tommo @ Thu, 02 Jul 2015 - 13:54) *
Pytanie za 100 punktów. Czy jest w ogóle sens jechać w taką aurę do Jastrzębia z kompletem slicków w średniej mieszance? smile.gif


Tommo , wszystko zalezy jak bedziesz jezdził i zalezy czy beda to rajdowe czy wyscigowe slicki

jak wyscigowe to one sa przystosowane do dłuzszych stintów i bez problemu wytrzymaja

jak rajdowe to co 2-3 ok musisz chłodzic w depo ( mozna polewac woda , mozna wolno jechac , lub zostawic na 15 min )



Moja rada - nie rob wiekszych stintów niz 3-4 okr i co jakies 2 h jazdy zmieniaj przód z tyłem , lub lewa z prawa stona wtedy bedzie rowne zuzycie jak jest jezdzone w jedna strone


pozdr
Tommo
Mam Hankooki rajdowe dry.gif puki co. Tak jak mówisz mogą szybko odpłynąć. Chyba jednak odpuszczę ten event .
Dzięki za rady.
sebalenk
robertMK, deszcz mnie nie interesuje, które lepsze na suchy i tylko suchy 1 czy 2 a może trofeo R?
Kajman
1 wymagają nagrzania, 2 mniejszego. Trofeo R ponoć na tor najlepsze. Co do deszczu, nie zgodzę się, cup 2 znacznie lepiej się trzyma niż 1.
robertMK
CYTAT(Kajman @ Thu, 02 Jul 2015 - 20:44) *
1 wymagają nagrzania, 2 mniejszego. Trofeo R ponoć na tor najlepsze. Co do deszczu, nie zgodzę się, cup 2 znacznie lepiej się trzyma niż 1.


to juz napisałem , w deszczu trzymaja lepiej ale nadal nie jest porzadane jezdzenie w deszcz na tych czy na tych


na tor :

Cup 1 , 2 czy trofeo R nie odczujesz bardzo roznicy no chyba ze jezdzisz limitem 100% i jestes Alonso wink.gif


BTW Ogolnie najlepsze na tor sa full slicki smile.gif
Kajman
i do tego też michelin tongue.gif
sebalenk
Potrzebuję opony na ulicę i tam gdzie wymagają homo.
Tam gdzie homo jest zbędne mam S9F.
uxon
robertMK wiesz moze jaka mieszanke posiadaja opony FR2.0? Do czego je mozna porownac, to jest twardy czy miekki slik? W jakich warunkach spisuja sie najlepiej, a do czego sie nie nadaja (chodzi o lekki samochod FWD, 100KM)?
done4
Witam, czy jeździł ktoś na oponach vredestein ultrac sessanta?
Z jaką oponą można ją porównać?
robertMK
CYTAT(sebalenk @ Fri, 03 Jul 2015 - 13:04) *
Potrzebuję opony na ulicę i tam gdzie wymagają homo.
Tam gdzie homo jest zbędne mam S9F.


Hey , ja CI polecam Direzza 03G nie znam lepszej opony semi slick o tak szerokim zastosowaniu , daje rade na ulicy , głowa Ci nie peknie jak pojedziesz do Gdnańska i spowrotem a na torze jest w czubie topowych semi


https://www.facebook.com/odsserwis/photos/p...e=1&theater
robertMK
CYTAT(uxon @ Fri, 03 Jul 2015 - 16:55) *
robertMK wiesz moze jaka mieszanke posiadaja opony FR2.0? Do czego je mozna porownac, to jest twardy czy miekki slik? W jakich warunkach spisuja sie najlepiej, a do czego sie nie nadaja (chodzi o lekki samochod FWD, 100KM)?


FR2.0 to stara mieszanka Michelina oznaczała Formuła Renault 2.0

od 6 lat michelin ma S310 a w ost 2 latach ma S412 te mieszanki sa swieze i dobre ,
wszystkie 13" sa bardziej miekkie niz srednie wiec nie da sie na nich zrobic 1000km przy tem 30 st wink.gif ale spisuja sie extra w lekkich autach do 1000kg i mocy 200koni


https://www.facebook.com/odsserwis/photos/p...e=1&theater
sebalenk
robertMK, z tym na ulice to miałem na myśli krótkie dojazdy, bardziej zależy mi na homo. Potrzebuję czegoś bezkompromisowego, komfort mnie nie interesuje tylko i wyłącznie na suchą nawierzchnię, dlatego celowałem w Cup'a ew. TrofeoR, pytanie co w lepszej cenie dostane i może takie różnicy względem Direzzy nie ma?
robertMK
CYTAT(sebalenk @ Mon, 06 Jul 2015 - 16:10) *
robertMK, z tym na ulice to miałem na myśli krótkie dojazdy, bardziej zależy mi na homo. Potrzebuję czegoś bezkompromisowego, komfort mnie nie interesuje tylko i wyłącznie na suchą nawierzchnię, dlatego celowałem w Cup'a ew. TrofeoR, pytanie co w lepszej cenie dostane i może takie różnicy względem Direzzy nie ma?




co do predkosci to az takiej roznicy nie ma i naprawde trzba byc mega kierowca zeby mozna było wykozystac limi tych opon
uxon
CYTAT(robertMK @ Mon, 06 Jul 2015 - 15:29) *
FR2.0 to stara mieszanka Michelina oznaczała Formuła Renault 2.0

od 6 lat michelin ma S310 a w ost 2 latach ma S412 te mieszanki sa swieze i dobre ,
wszystkie 13" sa bardziej miekkie niz srednie wiec nie da sie na nich zrobic 1000km przy tem 30 st wink.gif ale spisuja sie extra w lekkich autach do 1000kg i mocy 200koni

https://www.facebook.com/odsserwis/photos/p...e=1&theater

Stara mieszanka, czyli gorsza (gorzej trzyma? wezszy zakres temperatur?)? Bo co jakis czas pojawiaja sie w sprzedazy ze swiezych rocznikow, czyli ciagle sa chyba w produkcji. Ostatnio widzialem, ze na takich jezdzili w GSMP w CC.

Gdzies znalazlem tabelke, z ktorej wynika, ze s310 to mieszanka srednia, a s410 twarda.
Z kolei tutaj: http://www.bandenroelants.be/files/pdf/120...%20Brochure.pdf
fr2.0 jest wymieniana jako jedna z mozliwosci obok s210 i p220, wiec przypuszczam, ze s210 i fr2.0 roznia sie twardoscia mieszanki.
Moglbys przyblizyc co oznaczaja symbole Michelina w tych mniejszych oponach? Ktoras liczba pewnie to generacja mieszanki, a inna odnosi sie do twardosci?

Co do zalinkowanych opon, to czy ta szerokosc nie jest za duza dla auta, ktore ma ~100 koni? Czy te 20/54 przeloza sie na lepsze czasy w porownaniu do np. 16/53, przy tej mocy i masie ok. 800kg?
robertMK
CYTAT(uxon @ Tue, 07 Jul 2015 - 14:37) *
Stara mieszanka, czyli gorsza (gorzej trzyma? wezszy zakres temperatur?)? Bo co jakis czas pojawiaja sie w sprzedazy ze swiezych rocznikow, czyli ciagle sa chyba w produkcji. Ostatnio widzialem, ze na takich jezdzili w GSMP w CC.

Gdzies znalazlem tabelke, z ktorej wynika, ze s310 to mieszanka srednia, a s410 twarda.
Z kolei tutaj: http://www.bandenroelants.be/files/pdf/120...%20Brochure.pdf
fr2.0 jest wymieniana jako jedna z mozliwosci obok s210 i p220, wiec przypuszczam, ze s210 i fr2.0 roznia sie twardoscia mieszanki.
Moglbys przyblizyc co oznaczaja symbole Michelina w tych mniejszych oponach? Ktoras liczba pewnie to generacja mieszanki, a inna odnosi sie do twardosci?

Co do zalinkowanych opon, to czy ta szerokosc nie jest za duza dla auta, ktore ma ~100 koni? Czy te 20/54 przeloza sie na lepsze czasy w porownaniu do np. 16/53, przy tej mocy i masie ok. 800kg?


Nie nie całkowicie nie ta droga ,

FR2.0 to oznaczenie serii wyscigowej w ktorej te opony jezdziły do 2011 roku jezdziły przody 16/53/13 tyły 20/54/13
i znaczone było na oponach Fr2.0 a mieszanka była s308 i s 410 w tamych czasach ( miekka i srednia powiedzmy )

od 2012 ta formuła nazywa "WEC costam costam" i ma rozmiary przody 20/54/13 tyły 24/57/13
i jest ocznacznie WEC zamiast FR2.0 S310 i S412 takie maja mieszanki


S - to slick

3 i 4 - to miekkosc

10- 12 - to evolucja



i tyle smile.gif

BTW ten katalog co otworzyłes ma jakies 5 lat wink.gif

Odpal lepiej cos z 2015 roku
uxon
CYTAT(robertMK @ Tue, 07 Jul 2015 - 22:15) *
Nie nie całkowicie nie ta droga ,

FR2.0 to oznaczenie serii wyscigowej w ktorej te opony jezdziły do 2011 roku jezdziły przody 16/53/13 tyły 20/54/13
i znaczone było na oponach Fr2.0 a mieszanka była s308 i s 410 w tamych czasach ( miekka i srednia powiedzmy )

od 2012 ta formuła nazywa "WEC costam costam" i ma rozmiary przody 20/54/13 tyły 24/57/13
i jest ocznacznie WEC zamiast FR2.0 S310 i S412 takie maja mieszanki


S - to slick

3 i 4 - to miekkosc

10- 12 - to evolucja



i tyle smile.gif

BTW ten katalog co otworzyłes ma jakies 5 lat wink.gif

Odpal lepiej cos z 2015 roku


Wiem, ze FR2.0 to oznaczenie od serii wyscigowej, ale myslalem, ze rowniez oznaczenie konkretnej opony w konkretnej mieszance - tak by wynikalo z zalinkowanej przeze mnie tabelki. Czy opony fr2.0 maja jakies dodatkowe oznaczenia mieszanki? Widzialem oferty sprzedazy slikow michelin w rozmiarze 16/53 i niektore byly sprzedawane jako fr2.0, a inne jako s210 (albo s310), ale nigdy w polaczeniu (np "fr2.0 w mieszance s210").
Rzeczywiscie rozpiska jest dosc stara, bo z 2005 roku tongue.gif Jak masz cos podobnego bardziej aktualnego to poprosze wink.gif
Dzieki z wszystkie odpowiedzi. Widze, ze ogarniasz dosc mocno temat, w ktorym ja raczkuje, to moze spytam wprost, co bys polecil do Swifta GTi pod katem jazdy w Kielcach, zeby bylo konkurencyjnie? Widzialem ostatnio, ze Arosa R1 gania na Michelinach 20/54 (nie wiem jaka mieszanka), ale tam moc jednak wieksza i nie jestem pewien, czy takie kapcie zmieszcza sie w seryjne nadkola Swifta i ciezko tez o felge 7 cali.
Porszak
Panowie, potrzebuje oponek w rozmiarze 195/45/16 lub 195/50/15.
Mam teraz na przodzie p zero nero. Auto wazy 1000kg 170KM 180Nm. Gumy na sucho i mokro trzymaja bardzo ok, ale potrzebuje czegos lepiej klejacego przy ruszaniu i na wyjsciach z zakretow.
ze wzg na rozmiar wybor mam ograniczony. biore pod uwage Dmacki lub jakies semi z E. Gumy musza miec na tyle twarda mieszanke zeby wytrzymywaly letnie wysokie temp i powiedzmy z 10 kolek na jastrzebiu-tam mam najblizej.
ktos mial stycznosc z Extreme vr-1 mieszanka type-r?
robertMK
CYTAT(uxon @ Wed, 08 Jul 2015 - 13:12) *
Wiem, ze FR2.0 to oznaczenie od serii wyscigowej, ale myslalem, ze rowniez oznaczenie konkretnej opony w konkretnej mieszance - tak by wynikalo z zalinkowanej przeze mnie tabelki. Czy opony fr2.0 maja jakies dodatkowe oznaczenia mieszanki? Widzialem oferty sprzedazy slikow michelin w rozmiarze 16/53 i niektore byly sprzedawane jako fr2.0, a inne jako s210 (albo s310), ale nigdy w polaczeniu (np "fr2.0 w mieszance s210").
Rzeczywiscie rozpiska jest dosc stara, bo z 2005 roku tongue.gif Jak masz cos podobnego bardziej aktualnego to poprosze wink.gif
Dzieki z wszystkie odpowiedzi. Widze, ze ogarniasz dosc mocno temat, w ktorym ja raczkuje, to moze spytam wprost, co bys polecil do Swifta GTi pod katem jazdy w Kielcach, zeby bylo konkurencyjnie? Widzialem ostatnio, ze Arosa R1 gania na Michelinach 20/54 (nie wiem jaka mieszanka), ale tam moc jednak wieksza i nie jestem pewien, czy takie kapcie zmieszcza sie w seryjne nadkola Swifta i ciezko tez o felge 7 cali.


Heheh ale trafiłes , Aro R1 to moje Ex auto tongue.gif

Arosa jezdzi na 20/54/13 na feldze 6 cali lub 7 cali , miesci sie to bez problemu
Straty na predkosci sa ale dopiero powyzej 140km/h czyli na kielcach raczej rzadko to osiagasz w autach do 1 i 2 klasy
natomiast na kretej czesci sa bardzo dobre i szybkie nawet bez konkurencyjne

nie kupij nigdzie Fr20 16/53/ bo maja juz ładnych kilka lat a mieszanka s210 i p220 ma minimum 7 lat , starałem CI sie to przekazac
skup sie na zakupie opon S412 one maja max 2 lata i sa idealne do auta o wadze 1 tona i max 200 koni
bedziesz miał dobra opone , i mega swieza.

https://www.facebook.com/odsserwis Pytaj tu 100% sadysfakcji .



uxon
O widzisz, gadalem ze swiezym wlascicielem. Bardzo mi sie to autko podoba! Jak wrazenia z jazdy w porownaniu do mocnej oski ze zwyklym napedem?
Czyli s310 to minimum, a najlepiej s412, z prostego wzgledu, ze opony beda swiezsze? Na takich slikach nie ma nigdzie nadrukowanego rocznika produkcji?
20/54 bez problemu wejda na felge 6 cali? Pisales, ze to najlepsza opona do auta do 200km - ale moje ma polowe tej mocy - tu tez bedzie najkorzystniej? Nie ma jakichs slikow o mniejszej srednicy?
A jak sie maja sliki rajdowe do kieleckich superoesow? Albo po prostu czym sie roznia w charakterystyce rajdowe sliki od wyscigowych?
Z gory dzieki za odpowiedzi, troche mi juz rozjasniles smile.gif
robertMK
CYTAT(uxon @ Thu, 09 Jul 2015 - 15:35) *
O widzisz, gadalem ze swiezym wlascicielem. Bardzo mi sie to autko podoba! Jak wrazenia z jazdy w porownaniu do mocnej oski ze zwyklym napedem?
Czyli s310 to minimum, a najlepiej s412, z prostego wzgledu, ze opony beda swiezsze? Na takich slikach nie ma nigdzie nadrukowanego rocznika produkcji?
20/54 bez problemu wejda na felge 6 cali? Pisales, ze to najlepsza opona do auta do 200km - ale moje ma polowe tej mocy - tu tez bedzie najkorzystniej? Nie ma jakichs slikow o mniejszej srednicy?
A jak sie maja sliki rajdowe do kieleckich superoesow? Albo po prostu czym sie roznia w charakterystyce rajdowe sliki od wyscigowych?
Z gory dzieki za odpowiedzi, troche mi juz rozjasniles smile.gif


Arosa jest super smile.gif najlepsza robote robi motocyklowa sekwa i ciasno zbite biegi powyzej 1 biegu

Pewnie ze sa opony o mniejszej srednicy i rownie szybkie jak Michelin - Dunlop 190/530/13

Rajdowych nie znajdziesz w 13" i nie mowie tu o nalewkach . wink.gif

mysle ze starczy bo zaczyna byc OT
robertMK
CYTAT(Porszak @ Thu, 09 Jul 2015 - 07:37) *
Panowie, potrzebuje oponek w rozmiarze 195/45/16 lub 195/50/15.
Mam teraz na przodzie p zero nero. Auto wazy 1000kg 170KM 180Nm. Gumy na sucho i mokro trzymaja bardzo ok, ale potrzebuje czegos lepiej klejacego przy ruszaniu i na wyjsciach z zakretow.
ze wzg na rozmiar wybor mam ograniczony. biore pod uwage Dmacki lub jakies semi z E. Gumy musza miec na tyle twarda mieszanke zeby wytrzymywaly letnie wysokie temp i powiedzmy z 10 kolek na jastrzebiu-tam mam najblizej.
ktos mial stycznosc z Extreme vr-1 mieszanka type-r?


Hey, Mysle ze najlepszym rozwiazaniem bedzie dla Ciebie Michelin Sport Cup w rozmiarze 205/50/15 tylko produkuja

wiem gdzie w PL nowe sa za 1/2 ceny katalogowej wink.gif
[Yossarian]
CYTAT(robertMK @ Thu, 09 Jul 2015 - 15:44) *
Rajdowych nie znajdziesz w 13" i nie mowie tu o nalewkach . wink.gif


DMACK DMT-RC jest w 195/50 R13 oraz 225/45 R13:
http://www.dmacktyres.com/asphalt-tyres
piwo
CYTAT
CYTAT(jackkpl @ Wed, 01 Jul 2015 - 22:33) *
A jak ma sie pss do semi slicka? Jest to roznica 5% czy 30% np w przyspieszaniu i hamowaniu?

i własnie tu sie pokazuje roznica miedzy TOP UHP a semi slickiem

przyspieszanie i hamowanie moze byc nawet lepsze w UHP ,

semi slicki sa słabe np na 1/4 mili ale daje rade bardzo na TA po zakretach

PSS to tak naprwde semi slick o bardziej cywilnym karkasie zeby był cichy i wygodny , bardzo dobrze przyspiesza i hamuje ale w zakretach jest słabszy od semi slick takiego rasowego , bo nie mowie tu po 595rsr czy ad08 ktore to "niby" opony sa semi slickami a producent nawet o tym nie wie ;P wink.gif


nie potrafie CI powiedziec w % co jest od czego szybsze czy gorsze , ale wiem ze do streetu napewno PSS bedzie lepszy niz A048 czy V70
znów na torze to te opony zostawia go w tyle


ja tam lubie to porownanie na torze opon :
Pirelli P Zero (uhp znany)
Dunlop Direzza Sport Z1 Star Spec, (jest juz w obiegu ZII)
Toyo Proxes R1R, (chyba jakis tam wyznacznik, bo kazdy ta opone zna)
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, (uhp znany)
Continental ExtremeContact DW,
Hankook Ventus R-S3 Z222, (w Polsce na allegro dominuje starszy model czyli r-s2 z221)
Yokohama Advan Neova AD08 (od 2014 w obiegu szybsza ad08r),
Bridgestone Potenza S-04 Pole Position,
Michelin Pilot Super Sport, (najlepszy uhp)


http://media.caranddriver.com/files/monste...ires-tested.pdf

sa konkretne czasy na mokrym i suchym

na bardzo krotkim torze jedna sekunda oznacza przepasc i albo wracasz w chwale i zbierasz pochwaly od kazdego albo tracisz jedna sekunde i londujesz gdzies na 10tym miejscu i chcesz jak najszybciej zapomniec o wystepie gdzie polowa stawki ciebie objechala.
niby to tylko pojezdzawki ale kazdy chce bic sie o podium.
xtremesystems
zastanawia mnie brak jakichkolwiek testow re11s i r888r.


ale jeszcze bardziej zastanawia mnie brak testow re002 . przeciez to juz nie nowosc




a tu nowosc re003

http://clubitr.com.au/a-review-of-bridgest...adrenalin-re003
piwo
r888r do lipca dostepny byl tylko w dwoch rozmiarach 195/50r15 i 225/45r18. dopiero od neidawna weszla wieksza paleta rozmiarow.:
http://www.toyo.co.uk/tire/pattern/proxes-r888r
wiec pewnie za niedaleka chwile beda testowane.

co do re003 to tu troche lepiej opisane z czym potownywali:
http://www.sau.com.au/forums/topic/454830-...-off-tyre-deal/
xtremesystems
o mojego rozmiaru nie ma jest tylko 195/55 15 (co tez moge zalozyc. ) ale wolalbym taki rozmiar jak re002 czyli 205/50 15
piwo
a i jeszcze jeden film mi sie przypomnial opon uhp michelin pilot sport 1m25,5s wzgledem opon prawie semi slik ad08r 1m21,8s:

sa czasy, sa wykresy przeciazen i jakies tam wrazenia.
zawsze cos.
xtremesystems
a cos o re11s w ogole wiadomo?

https://www.youtube.com/watch?v=I4AiDbjS-GY
robertMK
CYTAT(piwo @ Sat, 11 Jul 2015 - 18:55) *
a i jeszcze jeden film mi sie przypomnial opon uhp michelin pilot sport 1m25,5s wzgledem opon prawie semi slik ad08r 1m21,8s:

sa czasy, sa wykresy przeciazen i jakies tam wrazenia.
zawsze cos.


Piwo , i Ty wierzysz w te testy ?


Zobacz inne felgi, inna wielkosc koła , ta sama opona na 17 czy na 18 robi olbrzymia roznice w jezdzie po zakretach , inne rozmiary 255 a 215


Testy opony powinno sie robic tak:

2-3 kierowców powinno podac swoje opinie jezeli chodzi o odczucia i sam filing

Auto musi byc to samo , rozmiar musi byc ten sam i wielkosc felgi ta sama

Do tego opony musza byc podobnego poziomu cenowego i jakosciowego

wtedy da sie cos wyciagnac z tego porównania jakies info co jest lepsze itp


Choc i tak zawsze kazdy ma swoje odczucia i inaczej prowadzi auto...
mAbZ
Wiecie może jaką rzeczywistą szerokość ma Michelin Pilot Sport Cup (poprzedni model)?

Jeżdzę na 235/40R18 ale mam możliwość dostać tanie Cupy 225/40 i stąd pytanie.
robertMK
CYTAT(mAbZ @ Thu, 16 Jul 2015 - 15:36) *
Wiecie może jaką rzeczywistą szerokość ma Michelin Pilot Sport Cup (poprzedni model)?

Jeżdzę na 235/40R18 ale mam możliwość dostać tanie Cupy 225/40 i stąd pytanie.



Hey prosze

225/40 - 18 Pilot Sport Cup 88Y Felga 7,5 / 9 j szerokosc styku w mm 239 srednica w mm 645 obwód w mm 1945 max load w kg 560 ( wsz dane przy maxymalnym cisnienu dla opony 2,5 bara )
chudini3
Ktoś nie szuka AD08R 225/45/17? Mam 2x prawie nówki (przejechały max 500 km, stan jak nowe) oddam za 750 zł
mAbZ
CYTAT(robertMK @ Thu, 16 Jul 2015 - 21:57) *
Hey prosze

225/40 - 18 Pilot Sport Cup 88Y Felga 7,5 / 9 j szerokosc styku w mm 239 srednica w mm 645 obwód w mm 1945 max load w kg 560 ( wsz dane przy maxymalnym cisnienu dla opony 2,5 bara )


Dzięki wielkie! Tak jak podejrzewałem- są sporo szersze wink.gif
piwo
jakis tam kolejny test:
Lincoln e30ix
Śmigam od poczatku sezonu na zLine i muszę zgodzić się z testem, opona nie jest wybitna, ale spokojnie daje radę i jest wszechstronna.
xtremesystems
nierozumiem. jak mozna w jednym tescie porownac csc5 z turanza. migli jeszcze dac ultragripy do kompletu
jackkpl
CYTAT(xtremesystems @ Sun, 19 Jul 2015 - 13:25) *
nierozumiem. jak mozna w jednym tescie porownac csc5 z turanza. migli jeszcze dac ultragripy do kompletu


Tak samo dali michelin ps3, gdzie w tym rozmiarze 530zl kosztuje michelin pss smile.gif. Widocznie zalozenie testu bylo takie, ze ma wygrac ten, kto ma wygrac wink.gif.
sebalenk
PS Cup 1 czy R888 tor Bydgoszcz?
jackkpl
CYTAT(sebalenk @ Mon, 20 Jul 2015 - 17:09) *
PS Cup 1 czy R888 tor Bydgoszcz?

Bierz ps cup 2 , bedziemy nadal w klasie sport na zlocie seat racing wink.gif. Na r888 wrzuca cie do open.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.