Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132
nowy
autko evo x 440KM/650Nm


moje typy :

1.R888
2.potenza RE002
3.R1R
4.Continental ContiSportContact 5

90% misato - krotkie odcinki 5-10km w jedna strone do pracy
10% tor
dzieki za pomoc .
Kajman
Michelin Sport Cup dołącz do pytania i chyba byłaby najlepszym wyborem. R888 słabowite w deszcz, r1r od nich wtedy lepsze, ale za to slabsze na suchym smile.gif Re002 podobnie jak r1r,ae chyba ciut twardsze. Conti jak dla mnie to zwykla niezła opona
nowy
@Kajman -> dzieki !

a jakbys porownal sport cup vs R888 na suchym po pierwszym kilometrze drogi ?


http://allegro.pl/opony-michelin-pilot-spo...3866122829.html

Kajman
Moim zdaniem do pierwszych 10-15km R888 będzie lepsza. Potem jak będziesz ją meczył to zacznie się przegrzewać a michał właśnie zacznie lepiej działać. A przy jeździe mieszanej to mi tak po godzinie zaczynały płynąć jak było ciepło.
Mati1989
R888 szybko znika, do użytkowania na co dzień słaba opcja.
nowy
no to dwa typy pozostaly :

potenza re002
michelin sport cup+
Toldi
czy hankook rs-2 215/45/17 do auta~210KM / 1300kg raczej tylko na tor - zda to egzamin? scianki boczne nie kładą się zbytnio? jakos to lepi do asfaltu?
Mati1989
Cenowo rs-2 wypada bardzo fajnie bo 370zł za szt. smile.gif , Kenet na takiej jeździł więc może się wypowie.
Kajman
Ścianki są twarde, ale opona tak na 4-
Bartek96
Co polecacie do FWD(350+) w rozmiarze 195/50/15, 205/50/15,225/50/15, aby dobrze kleiła na suchym? MARKGUM COLWAY ogarnie temat?
Kajman
do fwd 350+ to nie ten rozmiar wink.gif
pawel934
CYTAT(Bartek96 @ Mon, 13 Jan 2014 - 21:23) *
Co polecacie do FWD(350+) w rozmiarze 195/50/15, 205/50/15,225/50/15, aby dobrze kleiła na suchym? MARKGUM COLWAY ogarnie temat?


Abstrahując od tego, że 195 nijak nie nada się do 350 KM FWD, to podałeś opony o kompletnie innych profilach - najbliżej wysokości 195/50 będzie 225/45, a nie 225/50. A co to za auto i jaki ma fabryczny rozmiar? Dobrze byłoby wrzucić koło, które ma obwód zbliżony do fabrycznego.
xtremesystems
Mialem juz nie zawracac kolegom glowy (wybiliscie mi z glowy semi slick) ale fabia przeszla troche wiecej modyfikacji niz zakladalem i znow stoje przed kwestią opon
auto

fabia 2 1150kg 135hp 300NM

zawieszenie eibach b12 prokit (amor bilstein b8 i sprezyny eibach -30)
hamulce ate power disc + ate ceramic

obecne felga 6,5j, opona cpc2 195/55 15 w ogole nie daja rady na zakretach opona piszczy i wyrzuca na bok (miekka scianka)
dodatkowo auto potrafi zamielic na 3 biegu na w/w oponach

teraz mam przygotowana felge 7j 15 i na to szukam opony 205/50


moje typy (TW sie nie liczy) cena 300-370 za sztuke

kumho ku36 - wiele sie o niej naczytalem . boje sie o przyczepnosc na mokrym . twarda scianka.
kumho ku31 - bardzo dobrze oceniana za granica , bardziej miekka scianka . lepsza na mokrym.
bridgestone re002 - ciekawe czy lepsza na mokrym od ku31 . na suchym chyba lepsza . ale na pewno slabsza od ku36 ktore w tescie na suchym wyprzedzilo re-11. boje sie ze re002 bedzie mialo miekka scianke

hankook ventus r-s2 - chyba bedzie tylko nieco gorsza na suchym od ku36 a lepsza od re002 i ku31?
na mokrym pewnie bedzie slabsza troszke od re002 i ku31 ale lepsza od ku 36? jaka scianka??


uniroyal rainsport 3 raczej przegrywa ze wszystkimi na suchym?
piwo
zakladanie twardej gumy jaka jest rs-2 na ulice to zly pomysl. ta opona musi sie nagrzac a to nastapi dopiero na torze po licznych dohamowaniach i szybkich lukach. na trasie sie nie dogrzeje, na deszczu tym bardziej. ogolnie jak szukasz przyczpenosci na droge najlepiej poszukaj opony z miekka swieza mieszanka. na pewno do takich gum nie zaliczaja sie rs-r, rs-2,dirreza zII czy rs-3. bardziej bym postawil na jakies uhp ktore zazwyczaj sa miekkie lub jak denerwuje Ciebie uginanie sie bokow opony to ad08r,re11a czy miekki profil w wersji utwardzonej scianki.
xtremesystems
czyli raczej ku 31 lub re002

czy ma ktos pomysł skąd kupic re11 (205/50 15)
w Polsce chyba nie do kupienia
nowy
ja jezdzilem w audi s3 270KM/380Nm na RE002
absolutnie zlego slowa powiedziec nie moge o niej .. tylko superlatywy ..
dodam ze jezdzilem na niej w temp 0-1stopni w blocie posniegowym lezącym jeszcze na asfalcie .. zdumiony bylem przyczepnoscia ... zero strachu .
xtremesystems
i chyba na tym tym stanę .

poniewaz ku36 nie dogrzeje , ku31 sa pewnie gorsze od re002
z koleji r-s2 od hankook kolega wyzej odradza ( choc na zagranicznych forach pisza ze jezdza na codzien ,tzw daily driving), wiec spore ryzyko ze bede sie sliskał przy niskich temp jak na ku36

wiec zostaje re002
bo re11 tylko do sciagniecia z usa znalazlem (w uk i de nie maja)



kolego NOWY jak z twardościa scianki bocznej w tych re002??
MisiekWAW
ku36 nie wymaga specjalnego dogrzania, wystarczy przejechać parę km żeby w pełni trzymała, a od początku i tak jest naprawdę dobrze
nowy
jest to opona malo komfortowa wlasnie ze wzgledu na twardosc ..
oczywiscie ze nie jest to opona stricte sportowa ...
dziala b dobrze od pierwszych metrow
na mokre bardzo dobrze
ja rozwazam dwie opony :
michelin sport cup+ lub bridgestone potezna RE002

na inne nie patrze
xtremesystems
CYTAT(MisiekWAW @ Wed, 15 Jan 2014 - 11:00) *
ku36 nie wymaga specjalnego dogrzania, wystarczy przejechać parę km żeby w pełni trzymała, a od początku i tak jest naprawdę dobrze

tos mnie zbil z pantałyku Misiek .tak samo pewnie bedzie z ventusem (tez za granica pisza ze nie trzeba dogrzewac)

Ku36 to byl moj taki pierwszy strzal i wybór. po tym jak zaczeły mi cpc2 na boki rozrzucac

dzieki kolego NOWY za relacje
Mati1989
CYTAT
michelin sport cup+ lub bridgestone potezna RE002


Michelin to opona semi ,a bridgestone to UHP więc nie ma co porównywać tych opon do siebie, bo to całkiem inne mieszanki.


Jeśli cena nie gra roli to bez zastanowienia brałbym tego sport cupa.
xtremesystems
z setek opinii ktore przeczytalem nt RE002 wnioskuje ze mimo ze sa to super opony to lepsze sa od nich RE050a ewentualnie ich nastepczynie S001.

Stety niestety nie ma ich w moim rozmiarze.
natomiast mam tu od kolegi feedback ze ku36 miażdzą na suchym S001. wiec samo przez sie sie rozumie ze RE002 ( mimo ze zbieraja dobre opinie) sa na suchym slabsze od KU36.


szukam i czekam na opinie o ventusach z212 ( bo jedni pisza ze sa ok na mokrym inni ze nie)


Mysle ze wybór zamknie sie w RE002 albo w KU36 w zaleznosci na czym mi bedzie bardziej zależeć



Kolego NOWY powiedz mi jeszcze w jakim rozmiarze posiadales te RE002
nowy
225/45/17
audi s3
sebalenk
A Nokian zLine?
Kajman
Bardzo fajne gumy, autem żony zdobyłem na nich nawet pucharek u nas na kartodromie, uważam że czołówka cywilnych opon. Super hamują na mokrym.
sebalenk
Właśnie waham się pomiędzy zLine a Miśkami PS2, te mam aktualnie i są uważam rewelka, w deszczu OK ale może zLine lepszy i w deszczu i ogólnie? Ceny zbliżone.
tumba
A powie ktoś coś na temat Kumho KU39? Jak ta opona wypada w porównaniu z Uniroyalem Rainsport 2? Szukam opon głównie do jazdy na codzień i zależy mi na dobrym trzymaniu na mokrym i nie za miekkiej ściance. Rozmiar to R17 215/45.
BeNeK23
Panowie mam do wyboru 2 opony :
1.REGAL RACER 195/50 R15
2.Bridgestone Potenza Adrenalin RE002 195/50 R15
Samochód do lekkie 900 kilogramowe FWD z 110konnym silniczkiem . Która opona lepiej sprawdzi się na ulicy i okazyjnie na torze smile.gif ?
Dzięki z góry za pomoc !
xtremesystems
ja teraz po dlugim sttudiowaniu do auta 1150kg i 133hp wzialem re002 205/50

nie jezdzilem na nich ale organoleptycznie stwierdzam ze maja twarde boki w stosunku do zwyklych cywilow.

dodatkowo zauwazylem ze sa sporo ciezsze od Contipremiumcontact2 195/55
Bartek`
CYTAT(xtremesystems @ Tue, 14 Jan 2014 - 18:55) *
Mialem juz nie zawracac kolegom glowy (wybiliscie mi z glowy semi slick) ale fabia przeszla troche wiecej modyfikacji niz zakladalem i znow stoje przed kwestią opon
auto

fabia 2 1150kg 135hp 300NM

zawieszenie eibach b12 prokit (amor bilstein b8 i sprezyny eibach -30)
hamulce ate power disc + ate ceramic

obecne felga 6,5j, opona cpc2 195/55 15 w ogole nie daja rady na zakretach opona piszczy i wyrzuca na bok (miekka scianka)
dodatkowo auto potrafi zamielic na 3 biegu na w/w oponach

teraz mam przygotowana felge 7j 15 i na to szukam opony 205/50


moje typy (TW sie nie liczy) cena 300-370 za sztuke

kumho ku36 - wiele sie o niej naczytalem . boje sie o przyczepnosc na mokrym . twarda scianka.
kumho ku31 - bardzo dobrze oceniana za granica , bardziej miekka scianka . lepsza na mokrym.
bridgestone re002 - ciekawe czy lepsza na mokrym od ku31 . na suchym chyba lepsza . ale na pewno slabsza od ku36 ktore w tescie na suchym wyprzedzilo re-11. boje sie ze re002 bedzie mialo miekka scianke

hankook ventus r-s2 - chyba bedzie tylko nieco gorsza na suchym od ku36 a lepsza od re002 i ku31?
na mokrym pewnie bedzie slabsza troszke od re002 i ku31 ale lepsza od ku 36? jaka scianka??


uniroyal rainsport 3 raczej przegrywa ze wszystkimi na suchym?


Neovy A08 195/50/15 , spokojnie ci wystarczą.
Krisu_K13TL
Panowie szukam opon w rozmiarze +/-

215/35 r18
225/35 r18
225/40 r18

Ważne, żeby dobrze trzymały na mokrym i miały twardą ściankę boczną, co by na td też dały radę.

Jakieś propozycje, doświadczenia? Byłoby fajnie gdyby nie kosztowały po 700-800pln za sztukę smile.gif

Pozdr.
Krzysiek
xtremesystems
kilka dni jazdy w tem 5-8 stopni na re002

narazie sie opona uklada. wywazyc bede je musial raz jeszcze.

bardzo ladnie sie klei na suchym. hamowanie po prostu super ruszanie tez. (nie mieli mi na 2ce , gdzie na CPC2 mielilo)

opona potrzebuje mniejsze cisnienia niz cywilny conti. (conti pompowalem 2,4-2,5 . tu 2,3 wystarcza a nawet spuszcze na 2,2)

ma wilgotnym asfalcie ok. na moktrym (kaluze itp) jeszcze nie testowalem


mysle ze do spotowej jazdy na codzien guma jak najbardziej na plus. zdam kolejną relacje jak bedzie cieplej
nowy
CYTAT(xtremesystems @ Sat, 08 Feb 2014 - 23:20) *
kilka dni jazdy w tem 5-8 stopni na re002

narazie sie opona uklada. wywazyc bede je musial raz jeszcze.

bardzo ladnie sie klei na suchym. hamowanie po prostu super ruszanie tez. (nie mieli mi na 2ce , gdzie na CPC2 mielilo)

opona potrzebuje mniejsze cisnienia niz cywilny conti. (conti pompowalem 2,4-2,5 . tu 2,3 wystarcza a nawet spuszcze na 2,2)

ma wilgotnym asfalcie ok. na moktrym (kaluze itp) jeszcze nie testowalem


mysle ze do spotowej jazdy na codzien guma jak najbardziej na plus. zdam kolejną relacje jak bedzie cieplej


doslownie mialem takie same spostrzezenia !
wczesniej jakos przyszlo mi jezdzic na Firestone SZ90u i tam pompowalem 2.6
zupelnie na re002 to sie nie sprawdzalo , samochod nie chcial skrecac .. cisnienie opuscilem do 2.2-.2.3 i wcelowalem w 100% to czego oczekiwalem
poza tym jezdzilem na re002 przy temperaturze w tamtym roku -1 do +3 chlapa,bloto posniegowe na przesuszajacym asfalcie .. REWELACJA !
czulem sie bardzo bezpiecznie . mega polecam ta opone na codzien .
xtremesystems
właśnie o dziwo dużo lepiej niz cpc2 na śniegu i błocie. akurat trochę leżało przed garazem, nie było problemu z wyjechaniem a na CPC2 utknalem w zeszłym roku.

oczy wywaliłem ze zdziwienia
D-rose
Panowie jakie opony polecielibyście na początek zabawy na torze? 195/50r15 chyba będie optymalne. FWD 250KM. Semi-slicki ze wzgledow bezpieczenstwa odpadają więc interesuje mnie porządna twarda cywilna opona. Pozdrawiam
Mati1989
Bridgestone re050
xtremesystems
a jak nie ma rozmiaru to re002
D-rose
Dzięki, jak czytma o tych re002 to w sumie spełnia wszystkie moje wymagania!
nowy
do agresywniejszej jazdy na codzien - mistrzowska opona ..
suche , mokre , dziala juz od dodatnich tmeperatur , przy +10 pokazuje pazur PS. nie bij duzego cisnienia 2.2-2.3 u mnie najlepiej sie sprawdzalo .
xtremesystems
ja musialem zejsc 2.3 pod i 2,1 tyl bo tyl odlatywal .
po zejsciu na 2,1 tyl trzyma bdb. dzis przy okolicy 2 stopni w deszczu bylem zdziwiony jak trzymaja
maciekr
Panowie a jak Re002 wypada w porównaniu do Re050a? Doczytałem, że ta opona była projektowana bardziej na suche warunki, możecie coś więcej napisać o zachowaniu na mokrej nawierzchnii?
xtremesystems
dzis zrobilem trase z lodzi w gory . powiem ze na wilgotnym tez bdb trzymaja
mimo ze bylo miedzy 2 a 6 stopni udalo sie dogrzać opony tak ze reka czuc bylo ze cieple.

na suchym rewelka na chlodno tez.

ciekawe jak latem sie spisza
qba_bdg
Panowie zastanawiam sie jak duzy wplyw ma szerokosc
Auto honda civic ok 1000kg 200km, auto uzywane weekendowo ulica, tor
Kola 15"
W cenie r1r 205/50 mozna kupic r888195/50. Wedlug specyfikacji producenta r888 wypadaja minimalnie szrsze niz r1r w tym samym rozmiarze.
R888 w 205 jest absurdalnie droga w stosunku do 195, stad takie dywagacje wink.gif

A jakies inne typy ad08 (tu problem z dostepnoscia 205), re002, ku36???
Slabe zachowanie na mokrym nie jest dla mnie najwiekszym argumentem na "nie"
nowy
jesli mowisz o r888 to z pewnoscia rozmiar nie zrobi tu negatywnego wrazenia , przyczepnosc bedzie i tak .

dla przykladu w druga strone mozna pomyslec o rozmiarze o 3oczka wyzej a slabej mieszance (cywilnej , slabej gumie) - rozmiar nie nadrobi przyczepnosci .

jesli znacznie tansza jest 195 rozmiar to spokojnie bym zakladal .
Toldi
tak ciagle szukam, czytam ten temat po raz "n'ty" i cały czas nie wiem.....215/45/17
Clio III RS - troszke podrobiony mocowo, szukam oponek raczej tylko na tor, z możliwością ewentualnie jezdzenia legalnie po miescie jesli aktualne opony by sie skonczyły czy cos podobnego....
R1R - kurcze troche drogo.....RE002 no nie wiem czy to bedzie dobra opona torowa - cena była by sensowna, RE05A - podobny dylemat....
Co jeszcze sensownego na rynku polskim znajde? Hankooki R-S2 znikneły w rozmiarze 215/45/17.....
no nie wiem......?
designer
CYTAT(Toldi @ Wed, 26 Feb 2014 - 19:59) *
tak ciagle szukam, czytam ten temat po raz "n'ty" i cały czas nie wiem.....215/45/17
Clio III RS - troszke podrobiony mocowo, szukam oponek raczej tylko na tor, z możliwością ewentualnie jezdzenia legalnie po miescie jesli aktualne opony by sie skonczyły czy cos podobnego....
R1R - kurcze troche drogo.....RE002 no nie wiem czy to bedzie dobra opona torowa - cena była by sensowna, RE05A - podobny dylemat....
Co jeszcze sensownego na rynku polskim znajde? Hankooki R-S2 znikneły w rozmiarze 215/45/17.....
no nie wiem......?


Tez sie przymierzam do re002 do sporta, wiec chętnie poczytaj opinie, choć te które czytałem do tej pory bardzo ja chwalily i do jazdy na codzień i do upalania od czasu do czasu.
tramall
Witam

Po lekturze tego wątku zdecydowałem się na re002 w rozmiarze 225/40/18 do 230konnego rwd. Póki co jest ok, przy 1-2 Celsjusza trzyma nawet dobrze. Na pewno lepiej niż PZero które miałem wcześniej. Poza tym dostałem taką cenę, że grzech było nie kupić.
BeNeK23
Panowie polecacie jakieś sensownie klejące opony 14" i szerokosci 185 i profilu max 55 ? r888 ? co jeszcze ? samochód to 200konne NA o wadze niecałej tony .
Bio
Czemu tylko taka szerokość, jeśli można wiedzieć? Co to za wóz?
Ja przy wolnossących 192KM wiem, że 215, które będę na lato wkładał to mało, stąd pytanie.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.