nowy
Sun, 12 Jan 2014 - 00:16
autko evo x 440KM/650Nm
moje typy :
1.R888
2.potenza RE002
3.R1R
4.Continental ContiSportContact 5
90% misato - krotkie odcinki 5-10km w jedna strone do pracy
10% tor
dzieki za pomoc .
Kajman
Sun, 12 Jan 2014 - 09:52
Michelin Sport Cup dołącz do pytania i chyba byłaby najlepszym wyborem. R888 słabowite w deszcz, r1r od nich wtedy lepsze, ale za to slabsze na suchym
Re002 podobnie jak r1r,ae chyba ciut twardsze. Conti jak dla mnie to zwykla niezła opona
nowy
Sun, 12 Jan 2014 - 22:59
@Kajman -> dzieki !
a jakbys porownal sport cup vs R888 na suchym po pierwszym kilometrze drogi ?
http://allegro.pl/opony-michelin-pilot-spo...3866122829.html
Kajman
Mon, 13 Jan 2014 - 08:26
Moim zdaniem do pierwszych 10-15km R888 będzie lepsza. Potem jak będziesz ją meczył to zacznie się przegrzewać a michał właśnie zacznie lepiej działać. A przy jeździe mieszanej to mi tak po godzinie zaczynały płynąć jak było ciepło.
Mati1989
Mon, 13 Jan 2014 - 12:16
R888 szybko znika, do użytkowania na co dzień słaba opcja.
nowy
Mon, 13 Jan 2014 - 12:24
no to dwa typy pozostaly :
potenza re002
michelin sport cup+
Toldi
Mon, 13 Jan 2014 - 13:30
czy hankook rs-2 215/45/17 do auta~210KM / 1300kg raczej tylko na tor - zda to egzamin? scianki boczne nie kładą się zbytnio? jakos to lepi do asfaltu?
Mati1989
Mon, 13 Jan 2014 - 14:23
Cenowo rs-2 wypada bardzo fajnie bo 370zł za szt.
, Kenet na takiej jeździł więc może się wypowie.
Kajman
Mon, 13 Jan 2014 - 15:35
Ścianki są twarde, ale opona tak na 4-
Bartek96
Mon, 13 Jan 2014 - 19:23
Co polecacie do FWD(350+) w rozmiarze 195/50/15, 205/50/15,225/50/15, aby dobrze kleiła na suchym? MARKGUM COLWAY ogarnie temat?
Kajman
Mon, 13 Jan 2014 - 20:15
do fwd 350+ to nie ten rozmiar
pawel934
Tue, 14 Jan 2014 - 09:22
CYTAT(Bartek96 @ Mon, 13 Jan 2014 - 21:23)
Co polecacie do FWD(350+) w rozmiarze 195/50/15, 205/50/15,225/50/15, aby dobrze kleiła na suchym? MARKGUM COLWAY ogarnie temat?
Abstrahując od tego, że 195 nijak nie nada się do 350 KM FWD, to podałeś opony o kompletnie innych profilach - najbliżej wysokości 195/50 będzie 225/45, a nie 225/50. A co to za auto i jaki ma fabryczny rozmiar? Dobrze byłoby wrzucić koło, które ma obwód zbliżony do fabrycznego.
xtremesystems
Tue, 14 Jan 2014 - 16:55
Mialem juz nie zawracac kolegom glowy (wybiliscie mi z glowy semi slick) ale fabia przeszla troche wiecej modyfikacji niz zakladalem i znow stoje przed kwestią opon
auto
fabia 2 1150kg 135hp 300NM
zawieszenie eibach b12 prokit (amor bilstein b8 i sprezyny eibach -30)
hamulce ate power disc + ate ceramic
obecne felga 6,5j, opona cpc2 195/55 15 w ogole nie daja rady na zakretach opona piszczy i wyrzuca na bok (miekka scianka)
dodatkowo auto potrafi zamielic na 3 biegu na w/w oponach
teraz mam przygotowana felge 7j 15 i na to szukam opony 205/50
moje typy (TW sie nie liczy) cena 300-370 za sztuke
kumho ku36 - wiele sie o niej naczytalem . boje sie o przyczepnosc na mokrym . twarda scianka.
kumho ku31 - bardzo dobrze oceniana za granica , bardziej miekka scianka . lepsza na mokrym.
bridgestone re002 - ciekawe czy lepsza na mokrym od ku31 . na suchym chyba lepsza . ale na pewno slabsza od ku36 ktore w tescie na suchym wyprzedzilo re-11. boje sie ze re002 bedzie mialo miekka scianke
hankook ventus r-s2 - chyba bedzie tylko nieco gorsza na suchym od ku36 a lepsza od re002 i ku31?
na mokrym pewnie bedzie slabsza troszke od re002 i ku31 ale lepsza od ku 36? jaka scianka??
uniroyal rainsport 3 raczej przegrywa ze wszystkimi na suchym?
piwo
Wed, 15 Jan 2014 - 06:09
zakladanie twardej gumy jaka jest rs-2 na ulice to zly pomysl. ta opona musi sie nagrzac a to nastapi dopiero na torze po licznych dohamowaniach i szybkich lukach. na trasie sie nie dogrzeje, na deszczu tym bardziej. ogolnie jak szukasz przyczpenosci na droge najlepiej poszukaj opony z miekka swieza mieszanka. na pewno do takich gum nie zaliczaja sie rs-r, rs-2,dirreza zII czy rs-3. bardziej bym postawil na jakies uhp ktore zazwyczaj sa miekkie lub jak denerwuje Ciebie uginanie sie bokow opony to ad08r,re11a czy miekki profil w wersji utwardzonej scianki.
xtremesystems
Wed, 15 Jan 2014 - 07:40
czyli raczej ku 31 lub re002
czy ma ktos pomysł skąd kupic re11 (205/50 15)
w Polsce chyba nie do kupienia
nowy
Wed, 15 Jan 2014 - 07:54
ja jezdzilem w audi s3 270KM/380Nm na RE002
absolutnie zlego slowa powiedziec nie moge o niej .. tylko superlatywy ..
dodam ze jezdzilem na niej w temp 0-1stopni w blocie posniegowym lezącym jeszcze na asfalcie .. zdumiony bylem przyczepnoscia ... zero strachu .
xtremesystems
Wed, 15 Jan 2014 - 08:58
i chyba na tym tym stanę .
poniewaz ku36 nie dogrzeje , ku31 sa pewnie gorsze od re002
z koleji r-s2 od hankook kolega wyzej odradza ( choc na zagranicznych forach pisza ze jezdza na codzien ,tzw daily driving), wiec spore ryzyko ze bede sie sliskał przy niskich temp jak na ku36
wiec zostaje re002
bo re11 tylko do sciagniecia z usa znalazlem (w uk i de nie maja)
kolego NOWY jak z twardościa scianki bocznej w tych re002??
MisiekWAW
Wed, 15 Jan 2014 - 09:00
ku36 nie wymaga specjalnego dogrzania, wystarczy przejechać parę km żeby w pełni trzymała, a od początku i tak jest naprawdę dobrze
nowy
Wed, 15 Jan 2014 - 09:02
jest to opona malo komfortowa wlasnie ze wzgledu na twardosc ..
oczywiscie ze nie jest to opona stricte sportowa ...
dziala b dobrze od pierwszych metrow
na mokre bardzo dobrze
ja rozwazam dwie opony :
michelin sport cup+ lub bridgestone potezna RE002
na inne nie patrze
xtremesystems
Wed, 15 Jan 2014 - 09:11
CYTAT(MisiekWAW @ Wed, 15 Jan 2014 - 11:00)
ku36 nie wymaga specjalnego dogrzania, wystarczy przejechać parę km żeby w pełni trzymała, a od początku i tak jest naprawdę dobrze
tos mnie zbil z pantałyku Misiek .tak samo pewnie bedzie z ventusem (tez za granica pisza ze nie trzeba dogrzewac)
Ku36 to byl moj taki pierwszy strzal i wybór. po tym jak zaczeły mi cpc2 na boki rozrzucac
dzieki kolego NOWY za relacje
Mati1989
Wed, 15 Jan 2014 - 10:56
CYTAT
michelin sport cup+ lub bridgestone potezna RE002
Michelin to opona semi ,a bridgestone to UHP więc nie ma co porównywać tych opon do siebie, bo to całkiem inne mieszanki.
Jeśli cena nie gra roli to bez zastanowienia brałbym tego sport cupa.
xtremesystems
Wed, 15 Jan 2014 - 18:48
z setek opinii ktore przeczytalem nt RE002 wnioskuje ze mimo ze sa to super opony to lepsze sa od nich RE050a ewentualnie ich nastepczynie S001.
Stety niestety nie ma ich w moim rozmiarze.
natomiast mam tu od kolegi feedback ze ku36 miażdzą na suchym S001. wiec samo przez sie sie rozumie ze RE002 ( mimo ze zbieraja dobre opinie) sa na suchym slabsze od KU36.
szukam i czekam na opinie o ventusach z212 ( bo jedni pisza ze sa ok na mokrym inni ze nie)
Mysle ze wybór zamknie sie w RE002 albo w KU36 w zaleznosci na czym mi bedzie bardziej zależeć
Kolego NOWY powiedz mi jeszcze w jakim rozmiarze posiadales te RE002
nowy
Wed, 15 Jan 2014 - 18:51
225/45/17
audi s3
sebalenk
Thu, 16 Jan 2014 - 21:28
A Nokian zLine?
Kajman
Thu, 16 Jan 2014 - 21:37
Bardzo fajne gumy, autem żony zdobyłem na nich nawet pucharek u nas na kartodromie, uważam że czołówka cywilnych opon. Super hamują na mokrym.
sebalenk
Fri, 17 Jan 2014 - 12:10
Właśnie waham się pomiędzy zLine a Miśkami PS2, te mam aktualnie i są uważam rewelka, w deszczu OK ale może zLine lepszy i w deszczu i ogólnie? Ceny zbliżone.
tumba
Mon, 20 Jan 2014 - 11:07
A powie ktoś coś na temat Kumho KU39? Jak ta opona wypada w porównaniu z Uniroyalem Rainsport 2? Szukam opon głównie do jazdy na codzień i zależy mi na dobrym trzymaniu na mokrym i nie za miekkiej ściance. Rozmiar to R17 215/45.
BeNeK23
Tue, 21 Jan 2014 - 16:12
Panowie mam do wyboru 2 opony :
1.REGAL RACER 195/50 R15
2.Bridgestone Potenza Adrenalin RE002 195/50 R15
Samochód do lekkie 900 kilogramowe FWD z 110konnym silniczkiem . Która opona lepiej sprawdzi się na ulicy i okazyjnie na torze
?
Dzięki z góry za pomoc !
xtremesystems
Fri, 24 Jan 2014 - 16:16
ja teraz po dlugim sttudiowaniu do auta 1150kg i 133hp wzialem re002 205/50
nie jezdzilem na nich ale organoleptycznie stwierdzam ze maja twarde boki w stosunku do zwyklych cywilow.
dodatkowo zauwazylem ze sa sporo ciezsze od Contipremiumcontact2 195/55
Bartek`
Sun, 02 Feb 2014 - 12:30
CYTAT(xtremesystems @ Tue, 14 Jan 2014 - 18:55)
Mialem juz nie zawracac kolegom glowy (wybiliscie mi z glowy semi slick) ale fabia przeszla troche wiecej modyfikacji niz zakladalem i znow stoje przed kwestią opon
auto
fabia 2 1150kg 135hp 300NM
zawieszenie eibach b12 prokit (amor bilstein b8 i sprezyny eibach -30)
hamulce ate power disc + ate ceramic
obecne felga 6,5j, opona cpc2 195/55 15 w ogole nie daja rady na zakretach opona piszczy i wyrzuca na bok (miekka scianka)
dodatkowo auto potrafi zamielic na 3 biegu na w/w oponach
teraz mam przygotowana felge 7j 15 i na to szukam opony 205/50
moje typy (TW sie nie liczy) cena 300-370 za sztuke
kumho ku36 - wiele sie o niej naczytalem . boje sie o przyczepnosc na mokrym . twarda scianka.
kumho ku31 - bardzo dobrze oceniana za granica , bardziej miekka scianka . lepsza na mokrym.
bridgestone re002 - ciekawe czy lepsza na mokrym od ku31 . na suchym chyba lepsza . ale na pewno slabsza od ku36 ktore w tescie na suchym wyprzedzilo re-11. boje sie ze re002 bedzie mialo miekka scianke
hankook ventus r-s2 - chyba bedzie tylko nieco gorsza na suchym od ku36 a lepsza od re002 i ku31?
na mokrym pewnie bedzie slabsza troszke od re002 i ku31 ale lepsza od ku 36? jaka scianka??
uniroyal rainsport 3 raczej przegrywa ze wszystkimi na suchym?
Neovy A08 195/50/15 , spokojnie ci wystarczą.
Krisu_K13TL
Sun, 02 Feb 2014 - 13:52
Panowie szukam opon w rozmiarze +/-
215/35 r18
225/35 r18
225/40 r18
Ważne, żeby dobrze trzymały na mokrym i miały twardą ściankę boczną, co by na td też dały radę.
Jakieś propozycje, doświadczenia? Byłoby fajnie gdyby nie kosztowały po 700-800pln za sztukę
Pozdr.
Krzysiek
piwo
Sun, 02 Feb 2014 - 17:36
xtremesystems
Sat, 08 Feb 2014 - 21:20
kilka dni jazdy w tem 5-8 stopni na re002
narazie sie opona uklada. wywazyc bede je musial raz jeszcze.
bardzo ladnie sie klei na suchym. hamowanie po prostu super ruszanie tez. (nie mieli mi na 2ce , gdzie na CPC2 mielilo)
opona potrzebuje mniejsze cisnienia niz cywilny conti. (conti pompowalem 2,4-2,5 . tu 2,3 wystarcza a nawet spuszcze na 2,2)
ma wilgotnym asfalcie ok. na moktrym (kaluze itp) jeszcze nie testowalem
mysle ze do spotowej jazdy na codzien guma jak najbardziej na plus. zdam kolejną relacje jak bedzie cieplej
nowy
Sat, 08 Feb 2014 - 21:35
CYTAT(xtremesystems @ Sat, 08 Feb 2014 - 23:20)
kilka dni jazdy w tem 5-8 stopni na re002
narazie sie opona uklada. wywazyc bede je musial raz jeszcze.
bardzo ladnie sie klei na suchym. hamowanie po prostu super ruszanie tez. (nie mieli mi na 2ce , gdzie na CPC2 mielilo)
opona potrzebuje mniejsze cisnienia niz cywilny conti. (conti pompowalem 2,4-2,5 . tu 2,3 wystarcza a nawet spuszcze na 2,2)
ma wilgotnym asfalcie ok. na moktrym (kaluze itp) jeszcze nie testowalem
mysle ze do spotowej jazdy na codzien guma jak najbardziej na plus. zdam kolejną relacje jak bedzie cieplej
doslownie mialem takie same spostrzezenia !
wczesniej jakos przyszlo mi jezdzic na Firestone SZ90u i tam pompowalem 2.6
zupelnie na re002 to sie nie sprawdzalo , samochod nie chcial skrecac .. cisnienie opuscilem do 2.2-.2.3 i wcelowalem w 100% to czego oczekiwalem
poza tym jezdzilem na re002 przy temperaturze w tamtym roku -1 do +3 chlapa,bloto posniegowe na przesuszajacym asfalcie .. REWELACJA !
czulem sie bardzo bezpiecznie . mega polecam ta opone na codzien .
xtremesystems
Sun, 09 Feb 2014 - 06:31
właśnie o dziwo dużo lepiej niz cpc2 na śniegu i błocie. akurat trochę leżało przed garazem, nie było problemu z wyjechaniem a na CPC2 utknalem w zeszłym roku.
oczy wywaliłem ze zdziwienia
D-rose
Tue, 11 Feb 2014 - 19:51
Panowie jakie opony polecielibyście na początek zabawy na torze? 195/50r15 chyba będie optymalne. FWD 250KM. Semi-slicki ze wzgledow bezpieczenstwa odpadają więc interesuje mnie porządna twarda cywilna opona. Pozdrawiam
Mati1989
Tue, 11 Feb 2014 - 20:09
Bridgestone re050
xtremesystems
Wed, 12 Feb 2014 - 15:24
a jak nie ma rozmiaru to re002
D-rose
Wed, 12 Feb 2014 - 15:53
Dzięki, jak czytma o tych re002 to w sumie spełnia wszystkie moje wymagania!
nowy
Wed, 12 Feb 2014 - 16:01
do agresywniejszej jazdy na codzien - mistrzowska opona ..
suche , mokre , dziala juz od dodatnich tmeperatur , przy +10 pokazuje pazur PS. nie bij duzego cisnienia 2.2-2.3 u mnie najlepiej sie sprawdzalo .
xtremesystems
Wed, 12 Feb 2014 - 16:20
ja musialem zejsc 2.3 pod i 2,1 tyl bo tyl odlatywal .
po zejsciu na 2,1 tyl trzyma bdb. dzis przy okolicy 2 stopni w deszczu bylem zdziwiony jak trzymaja
maciekr
Thu, 13 Feb 2014 - 19:01
Panowie a jak Re002 wypada w porównaniu do Re050a? Doczytałem, że ta opona była projektowana bardziej na suche warunki, możecie coś więcej napisać o zachowaniu na mokrej nawierzchnii?
xtremesystems
Fri, 14 Feb 2014 - 19:46
dzis zrobilem trase z lodzi w gory . powiem ze na wilgotnym tez bdb trzymaja
mimo ze bylo miedzy 2 a 6 stopni udalo sie dogrzać opony tak ze reka czuc bylo ze cieple.
na suchym rewelka na chlodno tez.
ciekawe jak latem sie spisza
qba_bdg
Sun, 16 Feb 2014 - 21:03
Panowie zastanawiam sie jak duzy wplyw ma szerokosc
Auto honda civic ok 1000kg 200km, auto uzywane weekendowo ulica, tor
Kola 15"
W cenie r1r 205/50 mozna kupic r888195/50. Wedlug specyfikacji producenta r888 wypadaja minimalnie szrsze niz r1r w tym samym rozmiarze.
R888 w 205 jest absurdalnie droga w stosunku do 195, stad takie dywagacje
A jakies inne typy ad08 (tu problem z dostepnoscia 205), re002, ku36???
Slabe zachowanie na mokrym nie jest dla mnie najwiekszym argumentem na "nie"
nowy
Sun, 16 Feb 2014 - 21:08
jesli mowisz o r888 to z pewnoscia rozmiar nie zrobi tu negatywnego wrazenia , przyczepnosc bedzie i tak .
dla przykladu w druga strone mozna pomyslec o rozmiarze o 3oczka wyzej a slabej mieszance (cywilnej , slabej gumie) - rozmiar nie nadrobi przyczepnosci .
jesli znacznie tansza jest 195 rozmiar to spokojnie bym zakladal .
Toldi
Wed, 26 Feb 2014 - 17:59
tak ciagle szukam, czytam ten temat po raz "n'ty" i cały czas nie wiem.....215/45/17
Clio III RS - troszke podrobiony mocowo, szukam oponek raczej tylko na tor, z możliwością ewentualnie jezdzenia legalnie po miescie jesli aktualne opony by sie skonczyły czy cos podobnego....
R1R - kurcze troche drogo.....RE002 no nie wiem czy to bedzie dobra opona torowa - cena była by sensowna, RE05A - podobny dylemat....
Co jeszcze sensownego na rynku polskim znajde? Hankooki R-S2 znikneły w rozmiarze 215/45/17.....
no nie wiem......?
designer
Wed, 26 Feb 2014 - 20:47
CYTAT(Toldi @ Wed, 26 Feb 2014 - 19:59)
tak ciagle szukam, czytam ten temat po raz "n'ty" i cały czas nie wiem.....215/45/17
Clio III RS - troszke podrobiony mocowo, szukam oponek raczej tylko na tor, z możliwością ewentualnie jezdzenia legalnie po miescie jesli aktualne opony by sie skonczyły czy cos podobnego....
R1R - kurcze troche drogo.....RE002 no nie wiem czy to bedzie dobra opona torowa - cena była by sensowna, RE05A - podobny dylemat....
Co jeszcze sensownego na rynku polskim znajde? Hankooki R-S2 znikneły w rozmiarze 215/45/17.....
no nie wiem......?
Tez sie przymierzam do re002 do sporta, wiec chętnie poczytaj opinie, choć te które czytałem do tej pory bardzo ja chwalily i do jazdy na codzień i do upalania od czasu do czasu.
tramall
Thu, 27 Feb 2014 - 14:41
Witam
Po lekturze tego wątku zdecydowałem się na re002 w rozmiarze 225/40/18 do 230konnego rwd. Póki co jest ok, przy 1-2 Celsjusza trzyma nawet dobrze. Na pewno lepiej niż PZero które miałem wcześniej. Poza tym dostałem taką cenę, że grzech było nie kupić.
BeNeK23
Tue, 04 Mar 2014 - 19:35
Panowie polecacie jakieś sensownie klejące opony 14" i szerokosci 185 i profilu max 55 ? r888 ? co jeszcze ? samochód to 200konne NA o wadze niecałej tony .
Bio
Tue, 04 Mar 2014 - 19:46
Czemu tylko taka szerokość, jeśli można wiedzieć? Co to za wóz?
Ja przy wolnossących 192KM wiem, że 215, które będę na lato wkładał to mało, stąd pytanie.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.