Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132
Kenet
zlos super Ci się ten rozmiar spisał, prawie jak nówka wyglądają. Ja swoje 195/50/15 zabiłem w sobotę na Ułężu, a to była ich druga pojeżdżawka.
zlos
Mam 4x4, ale głupi haldex kiepsko miesza momentem między osiami - opony są z przedniej ośki, bo tam dostawały najmocniej w kość. Tylna ośka jest w jeszcze lepszym stanie smile.gif
A Wróbel twierdzi, że nie potrafię jeździć wolno... wink.gif Fakt, przysypiam przy wolnej jeździe, przywilej wieku biggrin.gif
Kras
A czy jakis user upalal juz R888 i Federale na tym samym aucie w porownywalnych warunkach?? Bo jesli 595 klei jak R888, a przy tym zuzywa sie tak jak na zdjeciach to ja nie widze zadnego sensu kupowania Toyo. Wiem, ze byly jakies porownania ale opisywal je dystrybutor...a wolalbym bardziej niezalezna opinie wink.gif
piwo
ja tylko widzilaem jakis filmik z youtube gdzie federale dostaja od r1r na torze o jakis ulamek sekundy.ale to mogl byc blad keirowcy i tyle a moze opona nie rozgrzana.
Toldi
eeeee to u mnie takie federale przezyja spokojnie 2 sezony biggrin.gif
std1984
CYTAT(Toldi @ Tue, 12 Jul 2011 - 13:58) *
a jeszcze Yokohama AD08...?? cos, ktos na tym jezdzi....? Bo jak nie bedzie zadnych konkretnych info na ich temat to chyba beda Fedki rs-r....
ZLOŚ ile kilometrow na nich juz zrobiles i jak wyglada bieznik....? Chcial bym zeby te gumy starczyly mi na miasto do konca tego sezonu i na cały przyszły....max 5 tys KM robię w sezonie


AD08 polecam, przy wyjeździe na urlop mi uratowały przód smile.gif Na pojeżdżawkach testowane, opona tak klei, że 4x4 350 KM auto muli smile.gif
bezduszny
Federale jakiej są produkcji ?
zlos
Tajwan.
1kowal1
to gdzie mogę dostać najtaniej federala 225/45R17 ?
nie zależy mi na czasie, wię mogę poczekać z dostawa
bezduszny
CYTAT(zlos @ Wed, 20 Jul 2011 - 23:10) *
Tajwan.

a jak z jakością innych modeli Federala ?
bo cenowo są mega atrakcyjne jak się patrzy: SS-595
SNiP3R
Hejka smile.gif
Szukam opon do 230km/250nm, napęd przód.
Jazda na co dzień, czasami wyścigi na 1/4, i czasami (rzadko może 2 razy w roku) na tor, też na mokrą nawierzchnię.
Może tu opisywane Federale ??
Poradźcie. Pozdrawiam biggrin.gif

zlos
Nie wiem gdzie jest najtaniej, ja kupuję tutaj - 5% zniżki dla sr-owiczów - patrz fora sponsorowane.
SS-595 to całkiem inna opona, zbieżność niewielka...
piwo
Fajne dwa artykuly sie pojawilyw auto-swiecie.
----auto--------------------opony---------czas okraz.-predk w zakr---slalom--heble
ferrarii 458 italia--michelin pilot super sport---1m31s60-----92,3---------18,47---32,4
corvette zr1------michelin pilot sport ps2-----1m32s35-----93,6---------18,30---33,7
audi r8 gt---------pirelli p zero corsa---------1m32s40-----90,3---------17,87---33,4
merc sls amg------conti sportcontact 5p-----1m33s90-----88,1----------19,00---33,6
bmw 1m coupe----michelin pilot sport ps2-----1m37s90-----87,6----------18,46---35,6
porsch cayman r---brigsto potenza re050a----1m36s15-----89,1----------18,62---33,9
artega gt coupe---conti sportcontact 5p------1m34s80-----90,5----------19,16---32,9
ktm x-bow r-------toyo r888-----------------1m32s70-----94,6----------17,36---32,7

Wnioski, jesli mozna takie wysunac, to to, ze r888 maskaruje na zakretach i podczas hamowania na suchym oczywiscie.Kolejne wnioski to slabe czasy slalomu na sport contact5, no i moim zdaniem slabo wypadlo tez re50a. Jednak porsche wydaje sie byc troche szybsze na zakretach, a tu du.a. Dwa najlepsze czasy w slalomie to r888 i pirelli corsa a wiec semisliki. Chyba r888 nie sa przereklamowane.
k11
Wniosek, jaki można wysunąć, jest przede wszystkim taki, że zabawka ważąca 800kg zawsze będzie miała przewagę na winklach nad pojazdami blisko dwa razy cięższymi. Można by też dodać, że GM wraz z Michelinem nieźle odrobili pracę domową, skoro ZR1 dużo nie odstaje od X-Bowa.

Cały ten ,,test'' można sobie w pompę wsadzić. Zbyt wiele zmiennych: żeby porównywać opony, trzeba je zakładać na to samo auto.

r.
piwo
no zgadza sie.tylko jako ciekawostke podalem te dane. moze ktos cos dla siebie z tego wyciagnie. co do wagi nie do konca sie zgadzam. co za znaczenie ma waga?wieksza waga to wieksza sila odsrodkowa f=mv2/r ale tez wieksza przyczepnosc T=mgf. sie rownowazy.kwestia tylko sztywnosci zawieszenia i karoserii. jasne heble i przyspieszenie sie poprawia, ale na zakretach nie koniecznie. juz nie raz widzialem na torze zabawki w stylu lotusa 7 waga 600kg ktore dostawaly od dwa razy ciezszych aut. wiec ja bym nie generalizowal.
SNiP3R
Wszystko fajnie...
R888 na suchej jest super... ale na mokrym z tego co wyczytałem fatalnie...
Ja szukam sportowej, dobrej gumy na suchy i na mokry tor (drogę).
JJacek
CYTAT(piwo @ Sun, 24 Jul 2011 - 13:40) *
no zgadza sie.tylko jako ciekawostke podalem te dane. moze ktos cos dla siebie z tego wyciagnie. co do wagi nie do konca sie zgadzam. co za znaczenie ma waga?wieksza waga to wieksza sila odsrodkowa f=mv2/r ale tez wieksza przyczepnosc T=mgf. sie rownowazy.kwestia tylko sztywnosci zawieszenia i karoserii. jasne heble i przyspieszenie sie poprawia, ale na zakretach nie koniecznie. juz nie raz widzialem na torze zabawki w stylu lotusa 7 waga 600kg ktore dostawaly od dwa razy ciezszych aut. wiec ja bym nie generalizowal.

Siła odśrodkowa rośnie liniowo wraz z wzrostem masy, ale szybciej niż siła tarcia/przyczepności, która jest przemnożona przez współczynnik mniejszy niż 1, więc te rzeczy się nie równoważą.
maciekr
CYTAT(SNiP3R @ Tue, 26 Jul 2011 - 14:08) *
Wszystko fajnie...
R888 na suchej jest super... ale na mokrym z tego co wyczytałem fatalnie...
Ja szukam sportowej, dobrej gumy na suchy i na mokry tor (drogę).


A rozważałeś R1R?

Z cywilnych opon mogę polecić Nokiana V, Potenzę Re050A oraz Michelin'a Pilot Sport'a (gradacja cenowa).
MadeInPoland
Jak poprzednik RE050A to guma, którą założyłbym do swojej amatorskiej rajdówki, gdyby tylko był taki rozmiar. Mam ją w cywilnym V6 i założę ją jeszcze raz. Rewelacyjne trzymanie boczne.
SNiP3R
Bo ja mam z przodu jakieś Yokohamy (ale nawet dobrze trzymają) a z tyłu mam Bridstone Potenza RE040...
Może przełożyć te z tyłu na razie na przód ?? Albo od razu kupić potenzy RE070 smile.gif
piwo
JJacek nie kumam.wspolczynnik tarcia f jest stala. wiec liniowo zmienia sie rpzyczepnosc wraz ze wzrostem masy.
Koniu
Stały współczynnik tarcia to fizyka na poziomie szkoły średniej. W rzeczywistości tarcie jest dużo trudniejsze do opisania, szczególnie w przypadku takich materiałów jak guma, gdzie współczynnik tarcia zmienia się nie tylko w zależności od temperatury, ale też nacisku (tzn. sam współczynnik jest zmienny w funkcji nacisku)
piwo
o tym nie slyszalem.jakies linki?bo na google nic nie widze.
mAbZ
CYTAT(SNiP3R @ Tue, 26 Jul 2011 - 14:08) *
Wszystko fajnie...
R888 na suchej jest super... ale na mokrym z tego co wyczytałem fatalnie...


R888 ma na mokrym cieńką granicę między przyczepnością i jej brakiem.
Jak kierowca dupa i nie czuje co się dzieje z autem to będzie zwałał na opony.

R888 zachowuje się zadawalająco na mokrym (i zimnym) choć trzymanie boczne ma wtedy dużo słabsze.
Nie polecałbym tej opony na jazdę torową w deszczu, ale jeździć na codzień, również w ulewie, da się spokojnie.
Robiłem to nie raz - używam R888 w trzecim już aucie, choć ostatnio kuszą mnie feferale 595 RS-R

Więc "fatalne na deszczu" w stosunku do R888 to określnie naprawdę nie na miejscu.
Kras
CYTAT(mAbZ @ Wed, 27 Jul 2011 - 23:37) *
Więc "fatalne na deszczu" w stosunku do R888 to określnie naprawdę nie na miejscu.

Bo u Ciebie nie ma kolein.
mAbZ
Zdziwiłbyś się - tu jeździ się zimą na kolcach które ryją asfalt nieźle.

No ale fakt że na R888 w kałuży bardzo łatwo o aquaplaning.
Kras
No wiem. Mialem na S2000...w duzym deszczu strach bylo szybciej jechac.
SNiP3R
A powiedzcie mi... Czym różni się dokładnie R888 od R1R...
To tylko marketingowe "ple ple ple" czy konkretne zmiany ??
Niby w R1R poprawili stabilność na mokrym... prawda to ?? Pozdro for ALL biggrin.gif
cfaniak
A widziałeś różnice chociażby w kształcie bieżnika.........??
mAbZ
R1R są twardsze od najtwardszych R888 GG. Lepiej też odprowadzają wodę.

Nadają się do codziennej jazdy dla tych, którzy na torze jeżdżą tylko okazjonalnie.
Cena R1R jak patrzyłem ostatnio była o jakieś 20% niższa niż R888.
Koniu
CYTAT(piwo @ Wed, 27 Jul 2011 - 22:07) *
o tym nie slyszalem.jakies linki?bo na google nic nie widze.

Miałem to na wykładach z tribologii, więc linkami z rękawa nie sypnę. Jak będę miał chwilę to podrzucę jakieś źródła.
piwo
fajnie.lubie sie doksztalcac i wyprowadzac z bledow.
SNiP3R
No chyba się skuszę na te R1R... smile.gif
zlos
CYTAT(piwo @ Sun, 24 Jul 2011 - 09:59) *
Fajne dwa artykuly sie pojawilyw auto-swiecie.
----auto--------------------opony---------czas okraz.-predk w zakr---slalom--heble
corvette zr1------michelin pilot sport ps2-----1m32s35-----93,6---------18,30---33,7
bmw 1m coupe----michelin pilot sport ps2-----1m37s90-----87,6----------18,46---35,6

Widać różnicę w autach i zawiasie. Niby amierykańska prostota, a jednak daje radę. A kierowca był przynajmniej ten sam?

Ja właśnie dorzynam miśki ps2 i muszę przyznać, że dopóki nowa i niewygrzana, to guma jest fajna do codziennej jazdy. Jednak raz przegrzana twardnieje znacząco. Na tyle, że w moim golfiarzu palę 4 gumy spod świateł na zamówienie (o ile asfalt nie jest bardzo ostry).

Na tor zabrałem ją raz, jak było mokro i to bardzo, a dodatkowo tor był betonowy (rozeta u Wroobla). Jazda trochę jak na prezerwatywach, ta guma ma być komfortowa, więc odcina masę informacji o nawierzchni.
Na suchym i ciepłym zniknęłaby w oczach.

Dzisiaj próbowałem rozgrzać federale na mokrym asfalcie... Było głośno... i wolno wink.gif Nie udało się za cholerkę. Jednak w porównywalnych warunkach nowe miśki PS2 są o niebo gorsze. Może to efekt większej szerokości (fedki 255, miśki 225), ale na fedkach auto nawet ostro buksując czterema łapami zachowuje stabilny tor jazdy. Na miśkach niekoniecznie, lubi obracać autem.

Kumpel jeździ identycznym jak moje autem na miśkach ps3 i są jeszcze wygodniejsze, jeszcze lepiej oddają wodę i nadal nie są mistrzami trzymania w boku.
Grzesiek Kuśmierz
Polecam przyjrzeć się jeszcze Yokohamie ADVAN AD08, naprawdę fajna opona, z mocną ścianką, bardzo ładnie odpowiada na to co kierowca wyprawia z kierownicą, po zagrzaniu daje naprawdę niezły grip, do tego na wodzie dużo lepiej radzi sobie niż R888 itp.
REMAX
Z tą ścianką to cię poniosło od r888 jest dużo miększa ale klei dobrze i w stosunku do ceny jest naprawdę mega poza tym dużo bardziej żywotna.
std1984
CYTAT(Grzesiek Kuśmierz @ Mon, 01 Aug 2011 - 13:25) *
do tego na wodzie dużo lepiej radzi sobie niż R888 itp.

Potwierdzam, rozbił bym Evo jak by tak nie skleiła na mokrym w szoku byłem, pisałem o tej oponie kilka postów wyżej biggrin.gif
Grzesiek Kuśmierz
CYTAT(REMAX @ Mon, 01 Aug 2011 - 18:00) *
Z tą ścianką to cię poniosło od r888 jest dużo miększa ale klei dobrze i w stosunku do ceny jest naprawdę mega poza tym dużo bardziej żywotna.



Czy ja wiem czy poniosło ? Wyłożyć ją na bok jest mega sztuką, jakoś do tej pory nie udało mi się a auto ciężkie przodem więc lubi iść pługiem jeśli mu na to pozwolić, miałem i R888 w tej kwestii stwierdzam że można postawić je na równi. Ale mniejsza o to, do auta na ulice i pojeżdżawki godna polecenia.
SNiP3R
Widziałem porównanie Federali 595rs-r do R888...
A jak te Federalki "wyglądają"w stosunku do R1R ??
zlos
CYTAT(SNiP3R @ Tue, 02 Aug 2011 - 09:51) *
Widziałem porównanie Federali 595rs-r do R888...
A jak te Federalki "wyglądają"w stosunku do R1R ??
Gdzie widziałeś, podzielisz się linkiem?
SNiP3R
Może źle się "wysłowiłem" - ogólnie poczytałem tu i tam od użytkowników różnych forów.
Np tu: LINK gdzie jest również "małe" porównanie do innych opon smile.gif
Kajman
Czy wam też pod koniec życia (1-2mm) R888 słabiej trzymały?
piwo
mi na pewno.staly sie duzo bardziej sliskie.kola buksowaly przy ruszaniu i duzo szybciej blokowaly sie przy hamowaniu.na deszczu to juz nie wspominam.jednak te 5 mm rowkow na r888 jeszcze ratuje je na mokrym.ale gdy sa lyse to niestety smile.gif
Kras
Zdecydowanie slabiej. Dlatego nie warto kupowac takich dojechanych na 2mm uzywek (a czesto sie w ogloszeniach zdarzaja), nawet za niewielka kase.
Kajman
Ano właśnie kończę swoje r888 i wydają się nieciekawe. A ile gumy jest od zniknięcia bieżnika do końca życia tych opon? Co ciekawe, Nitto Nt-01 które są niby odpowiednikiem R888, podobno im mniej bieznika to zgodnie z logiką coraz lepiej trzymają smile.gif
A jeździł ktoś na Kumho Ecsta MX / KU15?
tomikk81
MaBz kolce w osobowkach nie powoduja kolein w asfalcie.Ujezdzam obecnie Yoko Parada spec 2,nic specjalnego,mega glosne na autostradzie strasznie szumia za sprawa bieznika.Kupilem obecnie Bridgestone Potenza RE11 ale nie widzialem zeby ktos wspomnial o takiej oponie w tym watku.Jezdzil ktos na tym?
mAbZ
CYTAT(tomikk81 @ Sun, 14 Aug 2011 - 16:42) *
MaBz kolce w osobowkach nie powoduja kolein w asfalcie.

No sorry ale zupełnie nie masz racji.
Zapraszam do Szwecji zimą to się przekonasz- i to mimo że tu jest znacznie wytrzymalszy asfalt.


A wracając do tematu: mając te 2 opony do wyboru - które wybrać??
Do jazdy na codzień + okazjonalne jazdy na torze. Chcę coś lepszego niż R888.

vs
Yokohama Advan A048 Dunlop Direzza 03G

Te pierwsze podobno dają wyjątkowo dobrą przyczepność, a drugie bardzo wytrzymałe.
Jakie są Wasze opinie?
mAbZ
CYTAT(Kajman @ Thu, 04 Aug 2011 - 11:50) *
A jeździł ktoś na Kumho Ecsta MX / KU15?


Ja jeździłem, ale już ładnych parę lat temu skończyli ich produkcję.
Są super na suchym i bardzo śliskie na mokrym - twarda guma.
Ale dzięki temu są wytrzymałe. Na torze też. Mają twarde ścianki.
siewcu
mAbZ, a dlaczego nie Federale?
mAbZ
Federal 595RS-R, podobnie jak nowa Yokohama AD08
już na pierwszy rzut oka mają jak dla mnie za dużo bieżnika.

Szukam semi-slicka mogącego dobrze przenieść te 360 KM na asfalt
i nie interesuje mnie zbytnio uniwersalność opony.
Bo jak coś jest do wszystkiego, to tak naprawdę jest do niczego wink.gif

Dlatego też chyba raczej nie kupię Toyo R1R- bo to z mojego punktu widzenia
byłby chyba krok w złym kierunku w stosunku do R888, które mam teraz.
Dodam, że z R888 jestem zadowolony, prócz "pływania" podczas ostrej jazdy na torze.

To wszystko do felg 17"
Na 19" planuję założyć Michelin Pilot Sport Cup, które podobno nie mają sobie równych na suchym:
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.