Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131
Rage Fury
Trochę też może być to wina modyfikacji. Auto ma zdemontowane spowalniacze esp/tcs i radar. W sumie nie powinno to mieć większego wpływu ale mimo, że abs teoretycznie działa to auto nie skręca na pełnym hamowaniu, mimo że czujniki abs zostały nie ruszane i nie dochodzi do blokowania kół. Jest nie fabryczna dmuchawa i pompa paliwa ale nie do końca jest to ogarnięte tak jak być powinno, bo zależało mi na minimalnym lagu i rzeczywiście go nie ma ale mimo wszystko moc nie jest rozwijana równomiernie i czuć czasem sekundę po dodaniu gazu dodatkową porcję mocy. Tuner mówi że lepiej tego nie ogarnie przy takim momencie mimo, że już obniżył poniżej 500 nm to nie jest w 100% to czego bym oczekiwał od dupowozu, którym tygodniowo często robię 2 tys km. Szerszych opon nie mogę za bardzo dać, bo ubezpieczenie i prawo wymaga homologowanych, byłoby to co zrobienia ale że jestem bardzo złym kierowcom dla ubezpieczycieli (dwa razy zabierane prawo jazdy w ostatnich 5 latach) to i tak płacę gigantyczne składki mimo, że nie zgłaszałem żadnych modyfikacji.
Gumi5
Trochę się wpieprzę - Race GC i Extreme VR-2 - jakieś znaczące róznice w którąkolwiek ze stron? Potrzebuję na jedną oś do pary ze średnią gc lekkie fwd
piwo
#3537
TeddyBear
Ja teraz śmigam na p7 cinturato i też mnie szlag trafia z trakcją. Auto to AR 159 SW 2.4 230KM+ i pod 500NM. Tylko jest trochę mokro to nawet na 3 biegu potrafi rwać trakcję. Nie da się tym autem szybciej ruszyć ze skrzyżowania. Opona jest 225/50R17, można załadować 235/40R19 ale to znów będzie zamulał na autostradzie.
Niestety ale pozycja G w dowodzie 1755 kg...
jackkpl
PS4 lub CSC5. PS4 jest twardsza i na dłużej starczy, ale na mokrym jest bardzo dobra.
Rage Fury
Akurat trakcja na p7 cinturato nie była taka zła na dobrym asfalcie, brakuje mi słów żeby opisać o co chodzi ale robiło się naprawdę źle dopiero na czarnym gładkim cichym asfalcie. Odprowadzanie wody też w sumie na plus ale właśnie na czarnym gładkim i cichym (jadąc na sucho) po deszczu to prawdziwa tragedia ale dało się wyczuć kiedy przestaje kleić co na plus, chociaż w dieslu gdzie jest duży moment ale też sekundowy lag po dodaniu gazu to można inaczej to odbierać. Nie mogę jednak tego przeboleć, że jak założyłem c7 cinturato piszczały na suchym i dość dobrym (przyczepnym) ale bardzo gładkim asfalcie przy prędkościach niższych niż z jakimi wcześniej jeździłem w deszczu na niebezpiecznie i nieodpowiedzialnie łysych csc5, chociaż uczciwie powiem, że w conti granica poślizg trakcja jest płynna i nieraz próbując dokręcić się przekonywałem, że to już daleko poza ich końcem a auto już od dawna nie jedzie torem jazdy jaki sugeruje kierownica, szkoda że o końcu ich możliwości czasem dowiadywałem się dopiero próbując zacieśnić, na p7 cinturato wynosiło auto raczej wcześnie i łagodnie to znaczy nie było na sucho zjawiska w rodzaju powiedzmy opona się przypaliła i już całkiem nie trzyma, bo traciły przyczepność progresywnie ale z drugiej strony jeśli asfalt się im nie spodobał to można się było zaskoczyć jak słabo trzymają, w ten sposób trudno wyczuć na co można sobie pozwolić. Na yoko ad08r trakcja jest stosunkowo zła jakby ktoś pytał to na pewno do wyścigów na ćwiarę ich nie polecam, jasne rozgrzane kleją w miarę dobrze ale mimo wszystko szału nie ma pod względem startu, są może ociupinke lepsze od csc5 ze startu na sucho o ile jest ciepło i nie wystygły jednak zazwyczaj jednak będą przeciętne ale nie męczyłem ich pod tym względem na tyle hardcorowo żeby moje zdanie można było cenić, na mokro zadziwiająco dobre również pod względem trakcji o ile nie ma stojącej wody ale podatne na aquaplaning, naturalnie bardzo łatwe do wyczucia. Ogólnie do wyścigów z pod świateł raczej lepsze csc5, bo łaski nie robią i kleją w każdych warunkach ale ciężkie do wyczucia i łatwo dosłownie spalić start. Na ad08r jeździłem w temperaturach 0-18C tak, że możliwe że jednak w temperaturach typowych dla polskiego lata, będą dobre do startu z pod świateł ale jak są zimne to nie mają dobrej trakcji. Nie wiem jak to możliwe ale te opony nie urywają dupy przy dodawaniu gazu ale boczne trzymanie mają bardzo baaardzo dobre o ile nie jest kompletnie zimno poniżej 5c chociaż u mnie szybko się grzeją ale z fizyką nie wygrały mimo, że łatwo je rozgrzać przynajmniej u mnie. Byłem na nich w górach na sylwestra i nawet jechałem po zmrożonej drodze i możecie się z tego śmiać ale w takich warunkach uważam, że pokazały klasę kiedy dosłownie na dłoniach czułem jaka jest przyczepność nawierzchni, nie oznacza to że są optymalne na takie warunki ale oznacza to, że w każdych warunkach da się na nich jeździć i nigdy nie są zaskakujące. Zwyczajnie po całej nocy jazdy i po pokonaniu 900 km z czego tylko połowa autostradami zostało jakieś 100 km do celu i pomimo kilku stopni powyżej zera droga była miejscami oblodzona a te opony w połączeniu z autem wyposażonym w beznadziejny układ kierowniczy i zmęczonym kierowcom pozwalają czuć w dłoniach po jakiej nawierzchni toczy się auto, na każdych innych kapciach zaskoczyłby mnie lód przy skręcaniu lub hamowaniu a potem cyklicznie kopałbym w hamulec, na tych oponach przy korekcie toru jazdy, na koleinach, wybojach już czuć po czym się jedzie. Bardzo mi się to spodobało tym bardziej, że to jednak cywilne opony.
Rage Fury
Dubel przez słabe wifi sorry
jackkpl
Miałem pirelli jakąs cinturato (taka produkowana 4 lata temu), twarda w...j. Może przy 35 stopniach ta guma robi, ale to nie na polskie warunki. W lato po zmroku był dramat, niestety chyba Pirelli produkuje pod siebie (czyli klimat włoski). W temperaturze 10-15 stopni na wilgotnym asfalcie był dramat.
dam92
Przeczytałem ostatnie prawie 30stron tematu i nadal decyzja nie została podjęta więc pytanie o poradę do was i odnośnie rozmiaru i opony wink.gif
Pacjent do jazdy w sezonie (zima w garażu), na codzień, wieczorami, weekendy, szybkie winkle, okazjonalnie w planach wypady na tor:
Mx-3 z V6 ostatni pomiar 171KM/200Nm z hakiem, 1150kg fwd, zawieszenie na poliretanie 75sha, gwint D2 -40mm około twardość 70-80%, komplet rozpórek
Informacyjnie:
Seryjne koło 205/55/15 6j et45 średnica koła 606.5 mm obwód 3808.82mm waga koła 15-16kg (ważyłem z starą trochę łysą T1S)
Obecnie i na sprzedaż
205/45/16 z pzero nero gt 7j et45 speedline corsa 2116 waga około 18kg średnica koła 590,1 mm obwód 3705,82mm

Do mx-a mają trafić koła Rota Subzero 17 cali 7,5j et45 niecałe 8kg wagi sztuka.
Z racji szerokości felgi, szerokość opony musiała by być minimum 215mm

Pod uwagę biorę dwa rozmiary
215/40/17 średnica koła 603.8 mm obwód 3791,86mm + średnica bliska seryjnej
215/45/17 średnica koła 625.3 mm obwód 3926.88mm + popularność rozmiaru co za tym idzie niższa cena - średnica różniąca się o 19mm

Szersza opona myślę że nie ma sensu ze względu na niedużą moc auta.

Co do opony, mają dobrze hamować, trzymać na zakrętach, na mokrym wystarczy żeby była dobra, i ma wytrzymać track day np. sesje na poznaniu, niekoniecznie muszą być na obu osiach takie same.
Budżet do 2500zł

Mój typ AD08R

Wątpliwości:
Czy yoko trzeba rozgrzewać czy już zimna ma stosunkowo dobre właściwości? (lekki tył, o ile przednia oś to nie problem o tyle sami wiecie że w fwd z tyłem różnie bywa a w warunkach ulicznych tymbardziej. Można polatać szybciej w niektórych miejscach ale się nie upala non stop)


Sugestie? Propozycje? Rady?
piwo
No dobrze by było na tył dać coś mniejszego. Np r1r tył i ad08r przód.
matteusz
Ja w Clio Sport miałem 4x AD08R i nigdy nie było problemu z uciekającym tyłem na niedogrzanej oponie.
dam92
R1R jest od 225/45 wzwyż
Rage Fury
Yoko ad08r nie trzeba rozgrzewać. Poza miastem nigdy nie miałem problemu a dużo jeździłem aktywnie w temperaturach 5-10c w deszczach i nawet burzach, poprostu gorzej klei w takich warunkach ale to ciągle dobra opona. Pod kilkoma względami przeciętna a pod innymi bardzo dobra. Niepokojąca dla mnie jest wujowa trwałość. Na ad08r będziesz upalał cały czas, żadnego pustego odcinka sobie nie odpuścisz, bo naprawdę łatwo je wyczuć i prowadzenie daje dużo przyjemności, dlatego że czujesz co dzieje się z autem i kiedy przesadziłeś to wiesz o tym od razu albo nawet sekundę wcześniej, bo robisz to celowo. Na pewno jak puszcza tył w aucie z belką w ruchu ulicznym to lepiej mieć opony, które w miarę dobrze trzymają w poślizgu a te takie są. Przepraszam za toporny dobór słów ale 20 lat nie byłem w Polsce.
dam92
W porządku smile.gif wszystko zrozumiałe. W Mx3 z tyłu jest wielowahacz, z możliwością ustawienia zbieżności smile.gif
perlik
opona r888, czy tu na foto jest data produkcji ?
perlik
Piwo dziękuje bardzo.
pawel934
CYTAT(matteusz @ Wed, 31 Jan 2018 - 16:11) *
Ja w Clio Sport miałem 4x AD08R i nigdy nie było problemu z uciekającym tyłem na niedogrzanej oponie.


A czy przypadkiem to nie na tych oponach uciekł Ci tył, w efekcie czego wyleciałeś w rów i Clio poszło na graty? biggrin.gif
Rage Fury
Te opony dają dużo czasu na złapanie tyłu przez wczesne sygnały, a mając stosunkowo dobrą przyczepność w poślizgu auto nie obróci się tak szybko. Wiadomo, że jak nie ma marginesu dla toru jazdy i tył trafi na miękkie to czasem uda się złapać a czasem nie.
matteusz
CYTAT(pawel934 @ Wed, 31 Jan 2018 - 20:35) *
A czy przypadkiem to nie na tych oponach uciekł Ci tył, w efekcie czego wyleciałeś w rów i Clio poszło na graty? biggrin.gif

Paweł, mylisz pojęcia, to był aquaplanning laugh.gif Wiadomo, że to nie deszczówka, ale na suchym asfalcie nigdy mnie nie zaskoczyła jakąś nieprzewidywalną nadsterownością.
pawel934
Hehe... Nie no spoko, śmieję się smile.gif
matteusz
Ja też smile.gif Może polecanie opony, na której się skasowało auto wygląda dziwnie, ale ja naprawdę byłem z niej zadowolony wink.gif Jak je kupowałem to miałem właśnie takie obawy, że jak będzie niedogrzana to lekki tyłek w Clio będzie uciekał, ale nic takiego nie miało miejsca, było naprawdę przyczepnie i przewidywalnie, nawet na wilgotnym/mokrym było ok, dopóki nie było kałuż smile.gif A na zaćmienie umysłowe drivera żadna opona nie pomoże biggrin.gif
piwo

Takie coś
http://colesa.ru/news/53992
http://colesa.ru/news/53380

Średnia prędkość na suchym torze:

1) Pirelli PZero Trofeo R 119,1km / h
2) Michelin Pilot Sport Cup 2 118 km / h
3) Dunlop Sport Maxx Race 117,8 km / h
4) Continental sport contact 6 117,1 km / h
5) Falken Azenis FK510 116,1km/h
5) Yokohama ADVAN Neova AD08 R 116,1 km / h
6) Hankook Ventus S1 evo2 K117 115,7km/h
7) Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 115,1km/h
8) Pirelli PZero (2016) 114,8km/h
9) Toyo Proxes R888R 114,7km / h
10) Dunlop Sport Maxx RT2 114,3km/h
11) Kumho Ecsta PS91 113,9km/h
12) Rotalla Setula S-Pace RU01 113,6km/h
13) Firestone Firehawk SZ90μ 113,2km/h
Rage Fury
Możliwe, że csc6 są aż tak piekielnie dobre? Trochę przeraża krótka droga hamowania, lubię jak opona nie jest sflaczała nawet kosztem złej trakcji na wprost.
piwo
@up
rozmiarówka od 19' w gore wiec opony nie dla Ciebie
Rage Fury
235/35-19 to jest homologowany rozmiar dla CC ale ja nie mam takich felg i chyba takich nie chce nawet. Za to na 17 są podobno wyśmienite na betony i tylko dobre na asfalt extreme contact.
Luke555
Proszę o poradę, potrzebuję opony 195/50/15 na deszcz z hom E.
Auto to Civic 170 KM , oesy między 3 a 6 km.

Na Avony CR28 niestety nie mam budżetu a na Toyo R1R źle mi się jeździ (jakby nie była dogrzana).

Wybór padnie pewnie pomiędzy Race GC WET a Extreme (VR1 lub VR3), który model tych dwóch producentów zasługuje na uwagę ?
Ma ktoś może bezpośrednie porównanie ?
Z wyglądu bieżnika najbardziej przemawia do mnie VR3 ale bardzo proszę o jakieś oponie i Wasze własne doświadczenia.

Pozdrawiam,
Luke555
tumba
Wydaje mi się, że z tej trójki najlepsze będzie VR3. Nie widziałem jeszcze testów tej opony. Pan Waszka jechał na tych Extremach w pierwszej rundzie Superoesu w Kielcach Peugeotem 106. W ciężkich warunkach kręcił fajne czasy.
Sam przymierzam się do tej opony smile.gif
MisioLBN
Polecicie coś na codzień (ale trakcja musi być smile.gif ) w rozmiarze 225/40/18 do Golfa GTI V (planuje 300-350km) w normalnej kasie ? Myślałem nad Nokianami Zline bo są w dobrej cenie mniej więcej 1500zł komplet.
jackkpl
ps4
MisioLBN
A cos ciutek tanszego? Miale pirelli nero gt i po 1 sezonie to juz nie to...
Rage Fury
Na csc5 jest dobra trakcja jak umiesz wyczuć auto ale przy 2.0 tsi starczają na 8 tygodni, z butowaniem na starcie u mnie pewnie byłyby na 4 tygodnie ale ja mam niedowład prawej nogi po wypadku.
jackkpl
CYTAT(MisioLBN @ Wed, 07 Feb 2018 - 21:08) *
A cos ciutek tanszego? Miale pirelli nero gt i po 1 sezonie to juz nie to...

Albo chcesz dobrą oponę, albo tanią. Prawo nie zabrania montażu na przedniej osi opon innej marki, niż na tyle. Możesz też kupić PS4 używane smile.gif.

dkosowa1
Witam Panowie

Do tej pory moim A7 jezdzilem na Pirelli P Zero XL w rozmiarze 265/35R20. Jesienią kupiłem Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 N0 MFS i jest tragedia, nie da sie na nich jezdzic szybko.... tzn tak, sa duzo bardziej komfortowe niz P Zero, przyczepnosc na suchym tez bardzo dobra ale maja strasznie miekka scianke boczna, auto plywa i jest bardzo nieprzewidywalne przy duzych predkosciach i jak dla mnie zero precyzji prowadzenia przy duzych predkosciach.

Teraz sie zastanawiam czy wrocic do P Zero czy kupic cos innego? Styl jazdy w wiekszosci agresywny + duzo latania z predkosciami powyzej 180km/h?

Ktora z opon bedzie miala sztywniejsza boczna scianke i porzadna przyczepnosc na suchym/mokrym?
Dunlop Sport maxx GT XL, Yokohama Advan Sport V105 lub V103, Bridgestone Potenza RE050 lub S001 czy poprostu dolozyc do Michelin Pilot Sport 4S ktore sa najdrozsze z tych ktore wymienilem


MisioLBN
CYTAT(jackkpl @ Thu, 08 Feb 2018 - 12:04) *
Albo chcesz dobrą oponę, albo tanią. Prawo nie zabrania montażu na przedniej osi opon innej marki, niż na tyle. Możesz też kupić PS4 używane smile.gif.

Używki odpadają, nie lubie kota w worku. Atakuje tylko półkę premium natomiast serce mówi kup PS4 ale portfel jednak co innego zwłaszcza że dopiero wjechały ATS DTM. Contact sport 5 są w niezłej kasie. Bridgestone potenza S001 widzę że za 1600 komplet też jest. Yokohamy V105 podobna kasa natomiast nie wiem nic na temat tych opon. Przez chwile już nawet nad Rainsportami 3 się zastanawialem, brat na clio sport miał i polecał.
dkosowa1
CYTAT(MisioLBN @ Thu, 08 Feb 2018 - 20:49) *
Używki odpadają, nie lubie kota w worku. Atakuje tylko półkę premium natomiast serce mówi kup PS4 ale portfel jednak co innego zwłaszcza że dopiero wjechały ATS DTM. Contact sport 5 są w niezłej kasie. Bridgestone potenza S001 widzę że za 1600 komplet też jest. Yokohamy V105 podobna kasa natomiast nie wiem nic na temat tych opon. Przez chwile już nawet nad Rainsportami 3 się zastanawialem, brat na clio sport miał i polecał.

Rainsportów nie polecam a wrecz odradzam, mialem je w Q7 i to byly pieniadze wyrzucone w błoto. Mega Mega miekka scianka, auto strasznie wyjezdzalo przodem i zero precyzji prowadzenia...
piwo
Bo to opona do lekkich aut jak MX5. W cięższych się nie sprawdzi.
Rage Fury
@dkosowa1
Ja mam podobne preferencje. Nie mam pojęcia jak jeździ się na s001 i ps4 ale z zabawek, które wymieniłeś to Bridgestone re050a będzie spisywała się przyzwoicie jeśli jesteś gotowy na pewne kompromisy, opona co prawda testów nie wygrywa, bo to stara już konstrukcja ale jeździ się na niej bardzo pewnie, masz możliwość wziąć re050a runflaty, które są cięższe ale auto bardzo fajnie się na nich prowadzi. Pod Twój rozmiar są p4s prawdopodobnie najlepsze opony uhp obok csc6 niestety p4s mają miększe boki niż pilot super sport. Pilot super sport oraz re050a byłyby dla Ciebie odpowiednie i to najlepsze ze znanych mi opon pod Twoje preferencje, a re050a na 100% ma odpowiednio twardy bok, o csc6 się nie wypowie, sam czekam na jakieś komentarze na ich temat oraz s001. Bardzo twardy bok mają też re002, jeździłem na nich i nie mogę ich polecić ale już re050a to jak najbardziej opona o fajnej charakterystyce, stara konstrukcja ale sprawdzona, nie droga, a łatwa do wyczucia i pozwala na szybką jazdę. Podsumowując re050a lub pilot super sport przy czym te drugie lepsze ale 050a oczywiście bardziej kompromisowe i dodatkowo w wersji runflat mają super twarde boki. Czekamy jeszcze na opinie o csc6. Jp Jak jest 070 pod Twój rozmiar to też oczywiście guma do rozważenia obok yoko ad08r.
dkosowa1
Rage Fury dziękuję za odpowiedź, poczekam jeszcze może ktoś jeszcze się wypowie na temat reszty opon smile.gif
Kras
Nie wiem jak w dzisiejszych czasach mozna jeszcze polecac RE050A. Moze 10 lat temu to byla niezla opona ale obecnie?? Jedyne co w niej fajne to faktycznie twarde scianki i dobra reakcja na kierownice. Tyle, ze poza ta reakcja jest niewiele. Opony ciezkie, ktore kleja na suchym jedynie jesli jest co najmniej 20st temperatury (a najlepiej wiecej). Na zimnym suchym w ogole bez szalu, na mokrym bardzo przecietnie. A na zimnym i mokrym to wrecz pulapka. Serio, to juz jest relikt, stawianie go w jednym zdaniu obok PSS to chyba zart.
Rage Fury
Tak czułem, że taki komentarz się pojawi. Wszystko zależy od preferencji, jeździłem zarówno na re050a i Goodyear f1 a3, Dunlop sport maxx rt oraz pilot sport 3 (tak wiem gorsze od pilot super sport) i na conti spirt contact 5, miałem okazję przejechać się na kilku innych i wszystkie z nich poza re050a odznaczają się słabą lub fatalną precyzją prowadzenia i niezbyt bezpiecznym prowadzeniem na granicy przyczepności, dodatkowo prawie wszystkie z nich łatwo przegrzać. RE050A to moim zdaniem sensowna alternatywa dla semi slicków, bo rynek opon uhp idzie w zdecydowanie złym kierunku i producenci skupiają się na oporach toczenia, komforcie itp. nieistotnych pierdołach zamiast zrobić dobrą oponę na której da się jechać szybko i nie przygrzeje się po 20 km jazdy po krętej drodzy. Każdy ma swoje preferencje i upodobania, nie twierdzę że f1 a3 lub csc5 to złe opony ale ja nie chcę ich już nawet za darmo mimo, że obydwie wygrywają lub wygrywały prestiżowe testy. Osobiście wolę ps2, csc3 run flata lub właśnie ten niebezpieczny szmelc czyli re050a najlepiej w wersji runflat, który można było polecać 10 lat temu. Przez 10 lat motoryzacja nie rozwijała się w odpowiednim kierunku, tak samo jak i branża opon mainstream idzie i kierunku zapewnienia komfortu właścicielom suvów i oczywiście ekologicznych materiałów i niskich oporów toczenia więc nie widzę sensu skreślać starszych wyrobów oponiarskich, które nie stały się nagle fatalne ale w dużej mierze zmieniły się kryteria ocen.
Kras
Wszystko sie zgadza ale nie smile.gif
RE050A nie sa ani troche blisko zadnego semi. Serio. Jezdzilem na R888, PSC1, PSC2, TrofeoR, Direzza 3G, A048...i nie, po prostu to zupelnie inna polka i w zadnym wszechswiecie ten Bridgestone nie ma najmniejszego podejscia do ktoregokolwiek semi. Tak, ma twarda scianke, tak ma fajna precyzje, tak, masz wrazenie, ze samochod super reaguje na kierownice. Ale poza tym nie ma nic. Opona typu Michelin PSS go rozwala, bo jest dokladnie tym samym (i ma te same wady) tylko na znacznie wyzszym poziomie. Subiektywnie miekkie opony, ktore wymieniles sa gorsze (bo skrecasz kierownice i masz wrazenie gumy) - ale utrzymaj ten skret, zaufaj oponie i ona utrzyma. A RE050A nie utrzyma, zwlaszcza jesli jest zimno. A jesli jest zimno i mokro - to po pierwszej super reakcji na skret i skreceniu o pol metra reszte zakretu pokonasz na wprost...bo to jest taka guma. Subiektywnie fajnie, obiektywnie (i jesli pojezdzisz na czyms nowszym) to lipa. Nie przegrywa tych wszystkich testow bez powodu.
Rage Fury
Żeby była jasność i nie rozpisując się nadmiernie. Postawiłem w jednej linii re050a z jako dwie alternatywy dostosowane do preferencji kierowcy. PSS są ogólnie lepsze niemal pod każdym względem ale re050a trochę odporniejsze na przegrzanie i jednak bardziej 'sztywne'… teoretycznie nie powinienem stawiać ich w jednej linii ale ze względu na niską cenę re050a i absurdalnie wysoką cenę w tym rozmiarze pss podałem dwie sprawdzone przeze mnie propozycje, które prawdopodobnie spełniają oczekiwania pytającego. Przecież cena opon nie jest kompletnie bez znaczenia. Nowsze s01 mają miększe boki i mniejszą precyzję prowadzenia ale są dużo lepsze na wodzie według EVO, ogólnie oceniane są jako bardzo/całkiem dobre opony a akurat ich testy sobie cenię. Jednak nie mam pojęcia jak się jeździ na tej opinie więc nie mogę z czystym sumieniem polecić tak samo jak nie mam pojęcia jak zachowuje się csc6, którego wyniki w testach imponują do tego stopnia, że nawet się zastanawiam czy nie zmienić felg na większe, aby kupić te opony. Z drugiej strony na csc5 jeździło mi się bardzo źle więc mam obawy, że również na csc6 nie będzie dobrej precyzji prowadzenia ani łatwego wyczucia co dzieje się z autem w uślizgu. Oczywiście mówimy o oponach drogowych i chyba ważniejsze jest aby czuć limit przyczepności a po jego przekroczenie było łatwo wyjść z opresji niż jechać na flaku, przez który po dokręceniu kierownicy poza limit przyczepności nie zauważymy tego co czasu jak esp przyblokuje tylne koło i na wąskiej drodze tył wciągnie nas do rowu gdzie zmielimy auto na polskim drzewie. Druga kwestia to lepsze wrażenia z szybkiej jazdy na opinie z twardymi ściankami bocznymi i ta zadziwiająca łatwość wyczucia kiedy kończy się przyczepność daje poczucie pełnego panowania nad autem i dużo radości. Czasy na torze mogą mówić co innego niż odczucia kierowcy, zresztą re050a do dziś zwykle jest w pierwszej połowie wyników więc jest co najmniej zadowalająca.
Fiki
CYTAT(Rage Fury @ Sat, 10 Feb 2018 - 22:16) *
jeździłem zarówno na re050a i Goodyear f1 a3, Dunlop sport maxx rt oraz pilot sport 3 (tak wiem gorsze od pilot super sport) i na conti spirt contact 5, miałem okazję przejechać się na kilku innych

Mam okazję kupić w dobrej cenie F1 AS3 na przednią oś. Potrzebuję trakcji na mokrym. Mógłbyś coś o nich skrobnąć zestawiając z pozostałymi, o których piszesz?
piwo
Ciężkie auto? Ja miałem 2jki. Bardzo dobra trakcja no mokrym ale nigdy więcej tych opon bym nie kupił.
Fiki
Z dowodu 1420kg, RWD.
W poprzednim aucie FWD miałem RE050A, więc przyjmijmy, że z grubsza znam tę oponę. Na obecnym samochodzie miałem teraz już drugą parę CSC5 XL, także to mój główny punkt odniesienia.
Nie kupiłbyś AS2 przez wspomnianą wcześniej kiepską responsywność?
piwo
Dokładnie. Mi się napisy poprzycieraly na boku tak się ta opona wykłada, podwija. Kolega (capazo) jak dałem mu na próbę swoje na oesie autko bo marudził że wolno jadę to to dość szybko spina zaliczył między pachołkami ( a muszę przyznać że na gokartach objeżdża mnie o 1s na 30s okrążeń,eniu czyli przepaść). Potem przeszłam na ad08r. Zupełnie inne auto. Dużo przyjemniejsze w kontrach i około 3s szybsze na 2 min próbie. Po zmianie na sport cup2 znów trochę wyczucie autka troszkę się zmniejszyło.
GTbodek
Witam,
Potrzebuje porady odnośnie zakupu opon o bardzo dobrym klejeniu i kompromisie w codziennym użytkowaniu
Auto:
Alfa GT 1,9 330KM 600nm FWD
Rozmiar: 225/35 R19
Samochód czasami ma potrzebę ostrego przedmuchania i na Pirelli P Zero Nero nie wykorzystuje swojego potencjału...
Przeczytałem 3/4 wątku i mam pewne typy. Proszę o poradę aby bez sensu nie przepłacać.
Fiki
piwo, kompromisy, kompromisy zawsze są słabe. tongue.gif
Ja najczęściej latam po mokrym, więc AD08R jednak nie dla mnie. W zasadzie przez rozmiar, którego potrzebuję (215/40R17), mój wybór rozbija się o Goodyeara F1 AS3, Dunlopa Sportmaxx RT2 i ewentualnie Potenzę S001, o której mało wiem. Na PS4 trochę szkoda mi kasy, a PS3 nie jest wybitną oponą, a na pewno nie lepszą niż wcześniej wymienione.
Ogólnie warto kupować XL'ki, jeśli mamy wybór, bo porównywałem na żywo CSC5 w tym samym rozmiarze XL ze zwykłymi i różnicę w sztywności ścianki bocznej 'czuć gołą ręką'.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.