Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131
andrzejbadgirl
CYTAT(Joker @ Tue, 02 Apr 2019 - 20:54) *
Ja miałem 3 komplety w łącznie (W F10 i M3 E92) - lubię tę oponę, może temu że ją znałem dobrze i zostawiała namiastkę komfortu, choć nie pływała. Na morką nawierzchnię kozak.


To co wyżej pisałem - P Zero jeżeli jest w podobnej cenie.



Tak szczerze to tez mam aktualnie pzero na m5 e39 i potwierdzam ze na mokrym super. Ma tylko za miekke scianki boczne imho. Zapytalem bo jednak sa to juz wiekowe opony i pewnie cos lepszego sie znajdzie tez ale cena jesc dosc atrakcyjna za 245/45/18 ii 285/35/18. Mysle tez nad semi slikami bo plan jest, ze auto noe zobaczy wody;)
JM63
Poważnie te Extreme VR2 aż tak kleją? Widziałem gdzieś porównanie tego Nankang'a do Direzzy i czasy były niemal identyczne. Przy okazji- jak z masą tej opony? Miałem kiedyś VR1 225/45/17 i ważyła 11,5kg! (czyli jakieś 2-2,5kg więcej od np Eagle F1 2 w tym wymiarze)
Joker
CYTAT(dam92 @ Tue, 02 Apr 2019 - 21:59) *
Vredestein 100zł na sztuce około więcej, p zero zwykle nie żadne Nero GT? Bo na Nero GT jeździłem i nie wspominam zbyt dobrze.


Zwykłe.

@andrzejbadgirl

No do sportu mocno to PS2 albo PSS (ponoć PS4 też ok ale nie jeździłem i budżet chyba spory) albo CSC6 - tu ścianki twarde są wink.gif P Zero to taki kompromis. Miałem też na M-ce Dunlopy (niestety nie pamiętam jakie) to ścianka twarda jak beton, chlastanie aż miło smile.gif

Wszystko zależy do czego ma być konkretnie użyte auto.

EDIT:

245/45 18" ? ohmy.gif Takiego balona masz? To każda będzie "miękka".... Jaka seria idzie w M5 E39 bo to chyba jedyny model o którym za wiele nie wiem z ///M ?

EDIT2: Już widzę...245/40 przód....to by wyjaśniało "pływanie" na Twoich 245/45....P Zero na 245/40 o niebo lepiej by się spisywało - i jest naprawdę przewidywalne. Jest jeszcze jeden atut - przy dobrze dobranym rozmiarze ładnie "układa" się na feldze (wizualnie)...np. CSC 5 przy tym samym rozmiarze jest szersza i wygląda jak balon ...
piwo
CYTAT(JM63 @ Tue, 02 Apr 2019 - 23:19) *
Poważnie te Extreme VR2 aż tak kleją? Widziałem gdzieś porównanie tego Nankang'a do Direzzy i czasy były niemal identyczne. Przy okazji- jak z masą tej opony? Miałem kiedyś VR1 225/45/17 i ważyła 11,5kg! (czyli jakieś 2-2,5kg więcej od np Eagle F1 2 w tym wymiarze)

Vr1 to deszczówka. Co do masy to większość semi tańszych ( czyli wszystko poza trofeów r , sport cup , itp) waży blisko dwa kg więcej niż opona uhp na miękkich bokach. Wynika to z konstrukcji opony czyli więcej gumy na boki i więcej wzmocnień że stali. Która waży. W tych najdroższych wzmocnienia są z kewlarem i stąd ważą podobnie do opon cywilnych.
andrzejbadgirl
CYTAT(Joker @ Tue, 02 Apr 2019 - 23:50) *
Zwykłe.

@andrzejbadgirl

No do sportu mocno to PS2 albo PSS (ponoć PS4 też ok ale nie jeździłem i budżet chyba spory) albo CSC6 - tu ścianki twarde są wink.gif P Zero to taki kompromis. Miałem też na M-ce Dunlopy (niestety nie pamiętam jakie) to ścianka twarda jak beton, chlastanie aż miło smile.gif

Wszystko zależy do czego ma być konkretnie użyte auto.

EDIT:

245/45 18" ? ohmy.gif Takiego balona masz? To każda będzie "miękka".... Jaka seria idzie w M5 E39 bo to chyba jedyny model o którym za wiele nie wiem z ///M ?

EDIT2: Już widzę...245/40 przód....to by wyjaśniało "pływanie" na Twoich 245/45....P Zero na 245/40 o niebo lepiej by się spisywało - i jest naprawdę przewidywalne. Jest jeszcze jeden atut - przy dobrze dobranym rozmiarze ładnie "układa" się na feldze (wizualnie)...np. CSC 5 przy tym samym rozmiarze jest szersza i wygląda jak balon ...



w M5 mam 245/40/18 i 275/35/18 czyli fabryka i są to PZERO. Teraz mówie o drugim aucie które ma 245/45/18 na przodzie, 40 mogę wrzucić ale auto pójdzie trochę w dół a ground clearence już jest słaby i tak.

cena PZERO jest super bo za 485 PLN mamy 245/40/18 lub za 550PLN 245/45/18, 738PLN trzeba dać za 285/35/18.

pytanie tylko czy nie iść w jakieś extreme czy coś. auto jest uliczne, toru szybko nie zobaczy, po ulicy jezdze spokojnie w sumie ale czasem na jakims odludziu z zakretami lubie docisnac. deszcz nie jest przewidywany a jak zlapie to mozna zwolnic...
piwo
Extremely w cywilnym aucie to taki średni pomysl
Tomaso_2017
CYTAT(dam92 @ Tue, 02 Apr 2019 - 21:59) *
Vredestein 100zł na sztuce około więcej, p zero zwykle nie żadne Nero GT? Bo na Nero GT jeździłem i nie wspominam zbyt dobrze.


dry.gif coś gdzieś chyba źle sprawdzasz, bo widzę Vredy w tym Twoim rozmiarze za 430 zł, a to chyba dobra cena ?
scoobany111
Extreme okrutnie hałasują...jak załozylem je u siebie na dojazd na Silesie to myslalem ze cos sie popsulo..Ale za to kleja bajecznie zwlaszcza w takim budzecie...
deejey!
Sprawdzał ktoś REALNY rozmiar Extreme VR1 255/35/18 i 265/35/18 ? Bo generalnie 265 mi się nie mieści "luźno" irytująco trze a brakuje niewiele. Alternatywą było by 245/40/18 ale boję się, że będą jednak za wysokie bo różnica jest duża. 235/40/18 po 265/35/18 wydaję się być "biedne" ale znów przy dobrym ustawieniu zawiasu nie ogarną na miasto/kreskę trakcji? Bo 265 na pochyleniu (negatyw od obniżenia, teraz się go pozbywam) robiło mega robotę...
andrzejbadgirl
mam pewne problemy z rozmiarowka p zero. co sadzicie na temat hankook k117 k120 czy k125 oraz federal RS-RR ?

piwo
Jak hankook to k127
http://colesa.ru/test/60047
http://colesa.ru/test/60228
dudek-91
Panowie szukam jakiegoś fajnego semi na suchy asfalt w dobrej kasie w rozmiarze 265/40/18
Co polecacie na dzień dzisiejszy? Auto awd
KIVI
Co lepiej w rozmiarze 245/40/18. Michelin Super Sport czy Pilot Sport 4? Niewielka różnica w cenie, może ktoś ma wiedzę? Auto to EvoX
jackkpl
Ps4 bardziej miękka i zdecydowanie lepsza na mokrym. Na suchym na torze może pss być lepszy.
KIVI
Dzięki, w sumie to auto do ulicznych uciech, więc bez szans na jakieś dogrzewanie.
pawel934
Co polecacie z opon z homologacją do Clio Sport 3, rozmiar 215/45R17? Mam PSC2, ale chyba zbyt kompromisowa i cywilna opona na tor. Myślałem o Extreme VR2. Jaka mieszanka przód/tył na Poznań?
greenhorn
Extreme VR2 R9 w rozmiarze 265/35/18 ważą 12,6 kg sztuka.
Dla porównania R888 w rozmiarze 245/40/18 to 11,8 kg
Cup 2 245/40/18 to 10,1 kg
Wyścigowy slick Yoko 640/18/240 to 8,4 kg.

VR2 kleją naprawdę dobrze, ale po jednej szybkiej sesji w Poznaniu, bez orania, bez przegrzewania, małe fragmenty bieżnika na zewnętrznej krawędzi zaczęły się odklejać.
Jak znajdę chwilę, to wrzucę zdjęcia.

Na R9 z kartingową szykaną, w temp 5 C i masą błędów wyszło 1:50.12. Czas musiałem liczyć z nagrania, bo wizyta była na tyle luźna, że nawet racechrono nie uruchomiłem.



PB na wąskim twardym slicku Yokohamy (640/18/240) to 1:47.15
Na moje oko w optymalnych warunkach może 1:47 wysokie by się udało zrobić.

Krótko:

Jak już się nagrzeje, przyczepność bardzo na plus
Trwałość pozostaje pod znakiem zapytania
Zimna opona jest bardzo twarda i mocno się ślizga - w Modlinie nie udało mi się jej zagrzać do temperatury roboczej.
Są kłopoty z wyważeniem koła na VR2, ale problem wymaga dalszej weryfikacji - nie jestem w 100% pewien, czy to tylko opony.

Z tą ceną, z dojazdem na kołach na tor jest to dosyć ciekawa propozycja.
Z przeznaczeniem na drogę istnieją zdecydowanie lepsze opcje.
jackkpl
Ja na poznaniu rekordy robiłem na R7, robię 1-2 kółka na czas i chłodzenie auta, jak jest nadal miejsce na torze i brak maruderów, to znowu 1-2 kółka ogniem. Tak mi wychodzi najsensowniej dla opon, hamulców, silnika.
greenhorn
U mnie najlepiej sprawdza się odstawienie auta na 10 min po zwykłej sesji, a później wyjazd i 2 szybkie kółka. Wierzch opony lekko stygnie, a reszta parametrów nie wypada z optimum. Tylko do tego najlepiej żeby open track był.
pawel934
Dzięki Panowie za podpowiedzi!

jackkpl, czyli R7 w trzecim kółku już zaczynają płynąć, trzeba odpuścić?

jackkpl
CYTAT(pawel934 @ Mon, 08 Apr 2019 - 21:27) *
Dzięki Panowie za podpowiedzi!

jackkpl, czyli R7 w trzecim kółku już zaczynają płynąć, trzeba odpuścić?

Na poznaniu już czasu na 3-cim nie zrobisz, na dodatek jak je rozgrzewam przy 20 stopniach, to tak naprawdę wystarczy im od kukurydzy pocisnąć i są gotowe na best lapa smile.gif.
Może nie tyle, że płyną, ale przekraczają swoją optymalną temperaturę i ciężko o wynik.

Z obserwacji mojej i kolegów, jak jest ciepło, to na takich pszczółkach (ciągle zakręty, opona nie ma się gdzie schłodzić) 3-4km i zaczynają się gorsze czasy.
JM63
A jeździł ktoś na tym na Nordschleife? Da radę przy tych prędkościach i kompresjach? Jeśli tak to jaka mieszanka, też R7? M3 e46 ok 1550kg. Raczej zakładałbym na tył, a na przód Nankang AR-1.
jackkpl
Extreme to nie jest jakaś opona z kosmosu. Ma swoją specyfikę. Ja na poznaniu po zjeździe do depo miałem 75 stopni na R7 i guma wyglądała bardzo dobrze, przy tej temperaturze opona jeszcze klei. Powyżej tego traci przyczepność. Na nordschleife jest jednak dużo prostych, a nasze polskie warunki to głównie kartodromy (zakręt zakręt, hamowanie).

Dużo też zależy od stylu jazdy. Niektórzy wjeżdżają za szybko w zakręt i jeszcze dokręcają kierownicę, bo auto nie skręca. Tego żadna opona nie wytrzyma na dłuższą metę wink.gif.
greenhorn
Pytanie czy już jeździłeś na Rigu?
Jeśli nie, to zapewniam Cię, że opony nie będą ograniczającym Cię czynnikiem. Będzie nim strach o własne życie i zdrowie smile.gif
Pod względem temperatur i zużycia opony mają na Ringu lżej dlatego, że jechanie na limicie wymaga dużo większej odporności psychicznej i głębokości portfela niż to ma miejsce na 'zwykłym torze'. Ostrożniejsza jazda skutkuje mniejszym zużyciem i niższymi temperaturami.

W Evo ważącym 1600 kg z kierowcą R9 złapały temperaturę i trzymały przy 5 stopniach na zewnątrz.
Z tego co pisze jackkpl R7 grzeją się bardzo szybko. Wg mnie do auta ważącego 1550 kg lepiej wziąć R9. Chyba że koniecznie potrzebujesz przyczepności od drugiego kilometra.
Różne opony na różnych osiach to wg mnie słaby pomysł. Chyba, że masz czas, budżet i miejsce, żeby te kombinacje testować w bezpiecznych warunkach.
jackkpl
CYTAT(greenhorn @ Tue, 09 Apr 2019 - 13:07) *
Pytanie czy już jeździłeś na Rigu?
Jeśli nie, to zapewniam Cię, że opony nie będą ograniczającym Cię czynnikiem. Będzie nim strach o własne życie i zdrowie smile.gif
Pod względem temperatur i zużycia opony mają na Ringu lżej dlatego, że jechanie na limicie wymaga dużo większej odporności psychicznej i głębokości portfela niż to ma miejsce na 'zwykłym torze'. Ostrożniejsza jazda skutkuje mniejszym zużyciem i niższymi temperaturami.

W Evo ważącym 1600 kg z kierowcą R9 złapały temperaturę i trzymały przy 5 stopniach na zewnątrz.
Z tego co pisze jackkpl R7 grzeją się bardzo szybko. Wg mnie do auta ważącego 1550 kg lepiej wziąć R9. Chyba że koniecznie potrzebujesz przyczepności od drugiego kilometra.
Różne opony na różnych osiach to wg mnie słaby pomysł. Chyba, że masz czas, budżet i miejsce, żeby te kombinacje testować w bezpiecznych warunkach.


Na ringu nie jechałem, ale porównuję kartodrom do Poznania. Na Poznaniu 8-10km moim zdaniem na R7 do przejechania, na kartodromie 4km. Z czego ta różnica wynika? Na prostej startowej jest 600-700m chłodzenia, za chwilę baba jaga i znowu 400m chłodzenia dla opony. Na kartodromie zakręt na zakręcie.
Ring bardziej przypomina Poznań, dużo prostych i tak jak mówisz, ciężko każdy zakręt na limicie przelecieć smile.gif.
JM63
Byłem na ringu w zeszłym roku i Federal RSR + średnia geometria były głównym czynnikiem stojącym na przeszkodzie w złamaniu 8 min BTG. Przegrzewanie tam nie jest problemem, bo ring jest dosyć łagodny jeśli chodzi o temperaturę i tarcie. Problemem są tam ogromne siły działające na auto np na takiej karuzeli, wysokich krawężnikach czy przy 200+ na Foxhole, a auto waży ok 1550kg + 2 pasażerów więc opona ma co znosić. Na szczęście udało się znależć Avon ZZR w dobrej cenie, a to już chyba trochę inna klasa opony?
frytkowski
Witam wszystkich,

przekopałem ostatnie 15 stron tego tematu, i wybór nie jest dla mnie jasny. Proszę o pomoc.
Auto : Octavia - 280 KM, FWD
przeznaczenie: głównie 1/4 mili, miasto, moze kiedys trackday

oczekuje dobrego prowadzenia ale zależy mi też na niezłej trakcji spod swiateł oraz na zawodach 1/4 mili. budżet to około 400zł/szt. Zastanawiałem się nad ps4, albo r1r, przez chwile ktoś pisał o vredesteinach, ale okazały się od 17 cali... a ja szukam najlepiej 205/55r16. Z doświadczenia, to miałem kiedyś profile xr01, i w miare kleiły, ale też program miałem źle napisany, i nie moge byc obiekatywnyy, na pewno mocno hałasowały, a tego wolałbym też uniknąć. Co polecicie ? Nie chce osobnych opon na 1/4 i na ulicę.
Lincoln e30ix
CYTAT(deejey! @ Wed, 03 Apr 2019 - 23:42) *
Sprawdzał ktoś REALNY rozmiar Extreme VR1 255/35/18 i 265/35/18 ? Bo generalnie 265 mi się nie mieści "luźno" irytująco trze a brakuje niewiele. Alternatywą było by 245/40/18 ale boję się, że będą jednak za wysokie bo różnica jest duża. 235/40/18 po 265/35/18 wydaję się być "biedne" ale znów przy dobrym ustawieniu zawiasu nie ogarną na miasto/kreskę trakcji? Bo 265 na pochyleniu (negatyw od obniżenia, teraz się go pozbywam) robiło mega robotę...


Wypadają dość szerokie. Miałem 245/40/18 i na feldze 9' leżały jak 265/35/18 UHP w kwestii szerokości (ale była wyższa)
jackkpl
Ja na 225 extremie robiłem <5s do 100tki w RWD , więc moim zdaniem nie ma co iść na siłę w te 20mm szerszą oponę.
A w warunkach ulicznych bez grzania gumy może wyjść, że węższa jest mocniej obciążona, czyli mocniej się grzeje i będzie lepiej kleiła smile.gif
piwo
Ciekawe opinie o cup2r. Wychodzi na to że opona mocno różni się od cup2
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Michelin...ort-Cup-2-R.htm
SNiP3R
CYTAT(piwo @ Mon, 15 Apr 2019 - 19:44) *
Ciekawe opinie o cup2r. Wychodzi na to że opona mocno różni się od cup2
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Michelin...ort-Cup-2-R.htm


No już mocno wcześniej się interesowałem tymi oponami.
Jednak nie wiem czy będą kiedykolwiek w rozmiarze R17...
Masz może PIWKO jakieś info na ten temat?
piwo
Nic
matteusz
Czy spotkał się ktoś z dziwnym zachowaniem auta na PSC2? Zdarza mi się, że na zakrętach auto sprawia wrażenie jakby jechało po szynach tj. samo przestawia tor jazdy i sprawia wrażenie niestabilnego, przeważnie wciąga się do wewnętrznej zakrętu. Bardzo dziwne i nieprzyjemne uczucie. W dodatku zdarza się w takich momentach, że miga kontrolka od TCS/ESP. Pierwszy raz doświadczyłem tego zachowania w dzień kiedy zmieniłem opony z zimówek na PSC2, więc jestem pewien że ma to związek z oponą. Zdarza się to na ulicy przy spokojnej/średnio spokojnej jeździe, na torze stabilnie i jak najbardziej na plus.
matteusz
Poprzedni post trochę OT, ale pociągnę temat:
w Megane RS w taki sposób objawia się luz na sworzniu zwrotnicy. Widocznie był mały luz i po założeniu PSC2 i przejechaniu ostrzej kilku zakrętów luz się powiększył i dał taki efekt jak wyżej.
kososki
Panowie,
poszukuję porady odnośnie opon letnich. Cel to maksymalna trakcja w warunkach suchych z zachowaniem przyzwoitych właściwości na mokrym.

Obecnie jeżdżę na seryjnie montowanych Dunlop SP Sport Maxxx GT run flat, rozmiar to 245/40R19

Przeglądam oponeo i niestety w tym rozmiarze wybór jest mizerny. Pojawiły się ostatnio Michelin PS4S, ale póki co cena to prawie 2k zł/szt. Wolałbym się jednak zamknąć w budżecie 1k zł/szt.
W każdym razie do wyboru w tym rozmiarze i w wariancie RUN FLAT są
- Dunlop SP Sport Maxxx GT
- Pirelli P Zero
- Goodyear Eagle F1 Asymetric 3
- Bridgestone RE050A
- Continental PremiumContact 6
Co z tego grona uważacie za najlepszy wybór biorąc pod uwagę, że auto dysponuje mocą 400+KM i RWD ?

Mam jeszcze pytanie czy ktoś próbował wkładać zwykłe opony zamiast run flatów i czy wpływało to na prowadzenie (szczególnie przy dużych prędkościach). Z tego co czytałem to nikt tego nie zaleca, a wręcz silnie odradza stosowania takich praktyk.

Dunlopy wbrew pozorom sprawowały się bardzo dobrze, ale mam wrażenie że w tym sezonie (a jest to drugi sezon letni) sobie coś nie radzą, dość często zapala się kontrolka ESP przy niepełnym gazie i warunkach, które nie wskazywałyby na problemy z trakcją.
kinko
CYTAT(kososki @ Wed, 24 Apr 2019 - 13:18) *
Mam jeszcze pytanie czy ktoś próbował wkładać zwykłe opony zamiast run flatów i czy wpływało to na prowadzenie (szczególnie przy dużych prędkościach). Z tego co czytałem to nikt tego nie zaleca, a wręcz silnie odradza stosowania takich praktyk.

Zalozylem zwykle Pierlli P Zero zamiast RF i jest wszystko OK, pod kazdym wzgledem.
Lincoln e30ix
Do daily PS4 bez "S" dają radę, u mnie w RWD i podobnej mocy dają radę, ale 245 będzie za mało.
BeeMiX
Tak jak Lincoln pisze PS4 bez S bez problemu sobie dadzą rade. Przeszedłem na nie z SuperSportow co prawda tydzień temu, ale trakcyjnej wydają mi się kleić tak samo dobrze
deejey!
CYTAT(Lincoln e30ix @ Thu, 11 Apr 2019 - 09:34) *
Wypadają dość szerokie. Miałem 245/40/18 i na feldze 9' leżały jak 265/35/18 UHP w kwestii szerokości (ale była wyższa)


Już udało mi się pomierzyć, przymierzyć a finalnie i tak zostałem przy 265/35/18 - lekka rolka nadkoli (sam rancik) + sprężyny z 5kg/mm na 8kg/mm i siadło wszystko pięknie, nic nie obciera cool.gif

CYTAT(jackkpl @ Thu, 11 Apr 2019 - 18:38) *
Ja na 225 extremie robiłem <5s do 100tki w RWD , więc moim zdaniem nie ma co iść na siłę w te 20mm szerszą oponę.
A w warunkach ulicznych bez grzania gumy może wyjść, że węższa jest mocniej obciążona, czyli mocniej się grzeje i będzie lepiej kleiła smile.gif


Czy ja wiem, ja tam polubiłem szerokie opony bardzo. Żadnej kontroli trakcji, a można na wklepanym lecieć pełnym ogniem i auto jest mocno przewidywalne...
jackkpl
CYTAT(deejey! @ Sat, 27 Apr 2019 - 22:27) *
Już udało mi się pomierzyć, przymierzyć a finalnie i tak zostałem przy 265/35/18 - lekka rolka nadkoli (sam rancik) + sprężyny z 5kg/mm na 8kg/mm i siadło wszystko pięknie, nic nie obciera cool.gif



Czy ja wiem, ja tam polubiłem szerokie opony bardzo. Żadnej kontroli trakcji, a można na wklepanym lecieć pełnym ogniem i auto jest mocno przewidywalne...

Ale gdzie mozna leciec pelnym ogniem na 265, gdzie 225 pusci? Kolejne urban legend,ze szersza opona jest zawsze lepsza smile.gif
deejey!
Na ulicy smile.gif Ja tam po torach nie latam, nie znam się. Ale naprawdę, wylatując z bocznej uliczki na szerszej gumie czuje się pewniej i tyle smile.gif
nowy
czesc wszystkim
potrzebuje pomocy:

autko bmw F10 m550d , 2t wagi , xdrive , koła przod 245/35/20 , tył 275/30/20
zakupilem i załozylem z początkiem kwietnia micheliny pilot sport 4s
no i jestem rozczarowany przy tych tempeaturach kwietniowych 10-18'C
jakby nie kleiła na suchym a na mokrym to juz zupelnie nie mam poczucia bezpieczenstwa

jezdzilem na codzien wczesniej innym samochodem co prawda lzejszym bo 1450kg na avon zzr a takze r888
obie opony kosmiczne trzymanie od 1m z ukierunkowaniem na zzr ,
przebiegi moje to 5k-7k km / rok
szukam opony, ktora bedzie kleic od 1m na suchym a na mokrym wiem ze powyzej 80km/h to juz naprawde trzeba uwazac vide r888 gdzie mialem juz przed oczami smierc kilka razy smile.gif
prosze poleccie cos do jazdy na codzien do ciezkiego auta na cztery koła naped w rozmiarze 20" - moze byc zblizony do oryginalu

moje typy na dzis:
r888r
Nankang AR-1
avon zzr nie wystepuje w 20"
BeeMiX
A geometrię masz dobrze ustawiona ? Semislik to średni pomysł na codzień. Miałem NS2R z przodu przez jakiś czas i głowa mi pękała po trasie
nowy
tak , fabrycznie .
Lincoln e30ix
Te opony idą na pierwszy montaż do mocniejszych aut i sprawują się bdb.
nowy
dlatego je wybralem sposrod wielu ale nie zawracałbym wam glowy gdybym byl zadowlony , nie wiem moze jeszcze temperatura nie ta , nie wiem .
jackkpl
CYTAT(deejey! @ Sun, 28 Apr 2019 - 11:24) *
Na ulicy smile.gif Ja tam po torach nie latam, nie znam się. Ale naprawdę, wylatując z bocznej uliczki na szerszej gumie czuje się pewniej i tyle smile.gif

No właśnie na ulicy. Może się okazać, że przy lekkim aucie szersza opona na ulicy będzie za zimna i gówno sklei smile.gif. Taka uliczna PS4 też lepiej działa, jak ma 30-40 stopni, niż jak ma 5.
Aval
Nowy - Poczekaj aż będzie cieplej, PS4S mimo wszystko wymaga lekkiego rozgrzania, ale to bardzo dobra opona. Masz bardzo szerokie opony, to i od pierwszego metra kleić nie będą. Do tego są PS4.
Cokolwiek z Twoich typów na codzień będzie IMO gorsze (mam na myśli mokrą nawierzchnię).
nowy
na zzr nie dalo sie zamielic kołami przy 450KM/550Nm S3 quattro
stad szukam czegos podobnego a na mokrym WIEM i sie z tym licze , tak jak wspomnialem nie jezdze w dalekie trasy a jesli juz to dwa razy w roku ,99% czasu jestem w swoim miescie ale tez mozesz miec racje ze przy +25'C moze byc juz inaczej = lepiej smile.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.