Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132
Fiki
Kawał dobrej lektury, dziękuję serdecznie!
MisioLBN
Semislick Nankang NS2R ? Jak to się sprawuje ? Zabije się na deszczu? Zależy mi na oponie na której na mokro jak i na sucho bd mógł sie ganiać. Zwłaszcza że u nas często mokro.
Andrzejsr
@Fiki - co do tych XL i ścianek bocznych to było tu kilkukrotnie poruszane, z głębokim technicznym wyjaśnieniem, że nie ma takiego przełożenia wprost - XL_>twarda ścianka.

Co do Nankangów ja je chwilę miałem, super na suchym, ale w deszczu raz chyba tylko jechałem, nie zabiły ale jechałem wolno po prostu mając z tyłu głowy opinie o semislickach w deszczu ogólnie nienajlepsze. Choć te Nankangi całkiem grube rowki podłużne miały.

Fiki
Andrzejsr, ja chyba nawet pamiętam tę dyskusję. Ktoś 'głęboko i technicznie' tłumaczył, że teoria pod tytułem XL = twarda ścianka jest błędna, bo Extra Load to oznaczenie opony o podwyższonej nośności i wiąże się to z możliwością dmuchania do wyższych ciśnień (bo gaz jest wspomnianym nośnikiem). Pola do polemiki tu nie ma, ale przecież wzmocnienie konstrukcji opony powoduje w konsekwencji jej usztywnienie.
Innymi słowy, ja rozumuję tak - XL nie znosi więcej obciążenia, bo ma twardsze ścianki, ale faktycznie ma twardsze ścianki, bo musi znosić więcej ciśnienia (obciążenia). tongue.gif
BeeMiX
CYTAT(MisioLBN @ Mon, 12 Feb 2018 - 13:06) *
Semislick Nankang NS2R ? Jak to się sprawuje ? Zabije się na deszczu? Zależy mi na oponie na której na mokro jak i na sucho bd mógł sie ganiać. Zwłaszcza że u nas często mokro.


Starszny bubel. W dodatka huczą tak że po krótkiej trasie głowa boli sad.gif
MisioLBN
Okej w takim razie czekamy do wiosny co będzie może w fajnej promocji z klasy premium.
qrekus
Witam.
Czytam internet od dwóch tygodni, ale po
przeczytaniu tego tematu dochodzę do wniosku, że jednak nic nie wiem... Dlatego zapytam:
Do Puga 307 pod ok. 200 KM waga ~ 1400kg do jazdy po ulicy, ale raczej radosnej wink.gif rozmiar 205/50r17

Dunlop Sport Maxx RT 2
czy
Pirelli P7 Cinturato blue
czy
Pirelli P Zero
czy
coś w ogóle innego?
Macie jakieś doświadczenia z tymi oponami w tym lub zbliżonym rozmiarze?
Kras
215/45 i nagle masz duzo wiekszy wybor, laczne z semi typu AD08, R1R itp.
frostdeu
przeczytałem parenaście stron tematu i chciałbym się tylko upewnić mam aktualnie saaba 93 niedługo program na 250/380 i sezon się zaczyna więc szukam aktualnie dobrych opon, miałem kiedyś re 002 i byłem z nich zadowolony ale to było w lżejszym i słabszym aucie, styl jazdy agresywny raczej ale i auto na wakacje także przydałoby się dobre prowadzenie powyżej 160 no i jakieś dynamiczniejsze starty ze świateł no i żeby bieżnik starczył chociaż na 20kkm

felga 17" także albo 225/45 albo 215/45

z tego co wyczytałem wybór sprowadza się do

michelin pilot super sport które mam 215/45 albo
s001 225/45
ewentualnie ps4 225/45

co brać?
jackkpl
CYTAT(frostdeu @ Tue, 13 Feb 2018 - 17:26) *
przeczytałem parenaście stron tematu i chciałbym się tylko upewnić mam aktualnie saaba 93 niedługo program na 250/380 i sezon się zaczyna więc szukam aktualnie dobrych opon, miałem kiedyś re 002 i byłem z nich zadowolony ale to było w lżejszym i słabszym aucie, styl jazdy agresywny raczej ale i auto na wakacje także przydałoby się dobre prowadzenie powyżej 160 no i jakieś dynamiczniejsze starty ze świateł no i żeby bieżnik starczył chociaż na 20kkm

felga 17" także albo 225/45 albo 215/45

z tego co wyczytałem wybór sprowadza się do

michelin pilot super sport które mam 215/45 albo
s001 225/45
ewentualnie ps4 225/45

co brać?

mialem re002 w saabie - kibel straszny, serio. Jedyna zaleta, to ze dlugo wytrzymaly. Strasznie twarda guma i kleila slabo.
Bierz ps4 225/45/17. Ja taka mam, jest naprawde dobra.
frostdeu
Masz zwykłe czy wzmacniane (XL)?
Kunis
Pewnie było wiele razy, ale nie potrafię się przekopać w temacie.

AD08R do lekkiego FWD (1 tona) z lekkim tyłem. Auto robione na track daye, ale dojazd zawsze na kołach. Da się na tym powalczyć czy raczej opona bardziej na drogę? Mam duże doświadczenie z Federalem 595rsr - podoba mi się prowadzenie jednak przyczepności zawsze brakuje...

Myślałem o AD08R na suche i ewentualnie drugi kpl R1R na zimne i mokre. Ma to sens w dobie full slicków?
Kras
AD08 ma duzo wiecej przyczepnosci niz RSR, zwlaszcza w lekkim aucie.
pezele
Co wybrać:

Michelin Pilot Super Sport 225/40R18 92Y
czy
Michelin Pilot Super Sport 225/40R18 88Y

Auto: RX8 1350kg 220KM - Tor Poznań 1-2 razy w roku

Teoretycznie 88 do Rexa o standardowej masie wystarczają
ale czy o indexie 92 nie będą lepsze w ostrych zakrętach
czy wręcz przeciwnie - 92 będą cięższe, przez co zwiększy się masa nieresorowana

Różnica w cenie to 150-200zł na kpl.
jackkpl
CYTAT(pezele @ Wed, 14 Feb 2018 - 09:46) *
Co wybrać:

Michelin Pilot Super Sport 225/40R18 92Y
czy
Michelin Pilot Super Sport 225/40R18 88Y

Auto: RX8 1350kg 220KM - Tor Poznań 1-2 razy w roku

Teoretycznie 88 do Rexa o standardowej masie wystarczają
ale czy o indexie 92 nie będą lepsze w ostrych zakrętach
czy wręcz przeciwnie - 92 będą cięższe, przez co zwiększy się masa nieresorowana

Różnica w cenie to 150-200zł na kpl.

Extreme tongue.gif
Na super sporcie nie wykorzystasz auta na torze. Been there done that.
Super sport< cup2 < extreme VR2 R7
Kras
Serio Extreme VR2 jest lepszy np na Poznaniu od Cup2? Nie przegrzewa sie po paru kolkach jak np R888?
piwo
Jacek sam robiles porownania na lotnisku i wyszlo ci ze sport cup 2(zuzyty?) najszybszy i to po paru przejechanych kolkach. dlaczego piszesz ze vr2 szybsze skoro to nie prawda?
pezele
Decyzja o oponach już zapadła. Jacek, chyba nawet sam mi je polecałeś.
Poza 100-200km które robię na torze, przejeżdżam też jakieś 10 000 km rocznie po zwykłych drogach (no na letnich może połowę z tego ale to i tak w 97% opona na drogę) .
Nie chcę zmieniać opon w ciągu sezonu a na Poznaniu będę zadowolony jak zejdę poniżej 2.00

Pytanie tylko jaki index nośności
Michelin Pilot Super Sport 225/40R18 92Y
czy
Michelin Pilot Super Sport 225/40R18 88Y
Pyros
Hej, przyszła pora na kupno opon letnich w rozmiarze 235/35/19. Auto w wadze 1700kg prawie 300koni i 600nm 4x4. Auto tylko do jazdy po mieście/autostradzie, ale do dosc agresywnej. Na torze tym autem latac nie bede bo od tego mam inna zabawke smile.gif Do tej pory jeździłem na Dunlopach sportmaxx rt xl, ogólnie byłem zadowolony, ale teraz po głowie chodzą mi pirelli pZero. Z tego co zauważyłem to występują w kilku wariantach bieżnika mnie najbardziej interesuje starszy model ( kształt litery S na bieżniku ) lub nowszy model niby bardziej usportowiony)
Czy ktoś mógłby sie wypowiedzieć co do tych konkretnych modeli ? Za bardzo nie wiem która opona będzie lepsza czy tez może kupić kolejny komplet sportmaxxów...

Kras
Mialem te pierwsze Pirelli na 911, zreszta byly to homologowane gumy do tego modelu. Imho to taki troche PSS, tylko gorszy na suchym a lepszy na mokrym. I sporo lepszy gdy zimno.
jackkpl
CYTAT(piwo @ Wed, 14 Feb 2018 - 10:20) *
Jacek sam robiles porownania na lotnisku i wyszlo ci ze sport cup 2(zuzyty?) najszybszy i to po paru przejechanych kolkach. dlaczego piszesz ze vr2 szybsze skoro to nie prawda?

Na jakim lotnisku robiłem porównania?
Jedyne porównanie tego samego dnia , to robiłem na Pszczółkach. I wyszło, mi, że best lapa zrobiłem 0.02s lepszego na cupie, z czym VR2 miało większe przeciążenia na zakrętach.

CYTAT(pezele @ Wed, 14 Feb 2018 - 10:24) *
Decyzja o oponach już zapadła. Jacek, chyba nawet sam mi je polecałeś.
Poza 100-200km które robię na torze, przejeżdżam też jakieś 10 000 km rocznie po zwykłych drogach (no na letnich może połowę z tego ale to i tak w 97% opona na drogę) .
Nie chcę zmieniać opon w ciągu sezonu a na Poznaniu będę zadowolony jak zejdę poniżej 2.00

Pytanie tylko jaki index nośności
Michelin Pilot Super Sport 225/40R18 92Y
czy
Michelin Pilot Super Sport 225/40R18 88Y


Nie pamiętam, jak dawno temu rozmawialiśmy, ale ja już dorosłem do tego, że nie ma dobrej opony na ulicę i na tor. Albo albo smile.gif.
Pilot super sport to już wiekowa konstrukcja. Ale póki co PS4S w 18" nie ma...
Na ulicę bym brał coś bardziej miękkiego , niż PSS, a na tor coś twardszego wink.gif
MisioLBN
Szybkie putanko jeszcze jakas mega cena na dunlopy SP sportmaxx jest 419zl za 225/40/18 za dunlopy sport maxx 2 410 zl i continentale premium contact 6 po 444zl ktos cos? Ps4 jednak prawie 500zl wychodzi sztuka. Te dunlopy 2 naprawde fajna okazja.
piwo
http://colesa.ru/news/54058
MisioLBN
Z tego testu wynika ze lepiej kupic tanie kumho lub hankook.. continentale contisport5 tez sa po 429zl. Ale jak kumho po 330 to ja chyba w to ide
kuba9449
Wiem już co na mokre, ale mam jeszcze pytanie jaka opona spisała by się najlepiej na kjs gdzie nawierzchnią jest kostka brukowa, brudny asfalt? Auto rwd 320KM, rozmiar 225 r18.
the Hitcher
Jak bardzo szkodliwe dla opon semislick jest trzymanie ich na mrozie (na aucie) lub też jeżdzenie na nich zimą??

Kolega mnie postraszył że bardzo... jedna para stoi na dworze (na aucie) od czasu do czasu jezdzona, druga jezdzi na przedniej osi w dupowozie..
Zima do niedawna była wg mnie żadna, bo jakies -3, i pierwszy raz przyznaje olałem zmiane na zimówki... jak bardzo jestem w dupie?
natomiast teraz oczywiście mamy trochę większy -'C. Ale to od paru dni.

Ciekawostka, trzymały podczas jazdy zupelnie dobrze, spodziewalem sie ze bedzie gorzej... opony to Yokohama AD08R
sputnik13
Cześć,
chciałbym poznać Waszą opinię.

Auto: Civic FWD 220KM, 1250 kg, zawias i geometria seria
Profil: 215/40 lub 45/17
Do czego: ok 2000 km rocznie -> 400 Kielce (tylko treningi), może Jastrząb/Łódź ; 1200 dojazdy na tor; 400 miasto
Do tej pory stosowałem PZero czy RE50A ale było góra 200 toru treningowo i trochę więcej miasta. I sucho i deszcz.

Poczytałem ten wątek, opinii sporo jak to na forum smile.gif i część dodatkowo może już być przeterminowana.
Chciałbym spróbować semi nalewkę czyli VR2 R7 lub R7/R5. Zakładam, że wtedy jadę tylko jak jest sucho i 20+. Ale... waham się czy przy takim użytkowaniu ma to sens tzn. nie czasówki, więcej jednak dojazdów na kołach, trochę miasta, tylko sucho.
Czy może zostać np na ZLine (cena porównywalna z extreme) smile.gif ?

w0jta5
CYTAT(sputnik13 @ Thu, 01 Mar 2018 - 09:48) *
ZLine


A jak z trwałością zLine przy ulicznym użytkowaniu?
Krisu_K13TL
Panowie, pacjent m5 e39...

Opony 245/40 R18 przód, 275/35 R18 tył, co wybrać do jazdy stricte po ulicy, o tor raczej będzie ciężko..

Michelin Pilot Sport 4, czy Piloty Super Sporty? Plusy i minusy każdego rozwiązania?

Tommo
CYTAT(w0jta5 @ Thu, 01 Mar 2018 - 12:59) *
A jak z trwałością zLine przy ulicznym użytkowaniu?

Bez zastrzeżeń.
shak
Panowie,

Przebiłem się przez ostatnie NN stron i dalej nie znalazłem rozwiązania.
Szukam opon do FWD (Ibiza Cupra) w rozmiarze 205/45R16 - w sumie szukam dwóch kompletów - jeden semi slick z homo E, drugi po prostu slick.
Większość ciekawych opon po prostu nie występuje w tym rozmiarze (ani zbliżonym).
Za czym rozsądnym się rozglądać?
MisioLBN
Dobra bo ja dalej nic nie kupiłem. Już gorzej jak baba ze mną... Mam budżet 420zł za sztuke max 225/40/18 Golf V GTI docelowo 350km lubie się powściekać po mieście, nie żałować sobie na obwodnicach w ulewy no i rzecz jasna jakiś strzał ze świateł. Continentalesportcontact 5 chyba w 100% wyczerpuja temat jednak cena to max budżet więc może jednak Nokina Zline bedą podobne ? Albo Yokohama evo2 s117 ? SKracając czy da się kupić coś taniej co będzie porównywalne czy dać sobie siana i nie wkurw się że nie mogę ruszyć ze świateł a kolega a6 quattro w dieslu mnie robi jak chce.
Tommo
CYTAT(Krisu_K13TL @ Thu, 01 Mar 2018 - 13:23) *
Panowie, pacjent m5 e39...

Opony 245/40 R18 przód, 275/35 R18 tył, co wybrać do jazdy stricte po ulicy, o tor raczej będzie ciężko..

Michelin Pilot Sport 4, czy Piloty Super Sporty? Plusy i minusy każdego rozwiązania?

Bierz czwórki. PSS to już leciwa opona.
Krisu_K13TL
CYTAT(Tommo @ Thu, 01 Mar 2018 - 14:09) *
Bierz czwórki. PSS to już leciwa opona.


Stara, ale jara... Gdyby w tym rozmiarze były dostępne pilot sport 4s, to wybór byłby prosty, ale w rozmiarze dla M5 E39 jest tylko pilot sport 4, którego mam na lato w Peugeocie 5008... biggrin.gif
Luke555
Pytanko odnośnie Michelina Pilot Sport 4 ... jak jest z twardością ścianki w rozmiarze 225/45/17 ?

Pozdrawiam,
Luke555
jackkpl
CYTAT(Luke555 @ Fri, 02 Mar 2018 - 12:09) *
Pytanko odnośnie Michelina Pilot Sport 4 ... jak jest z twardością ścianki w rozmiarze 225/45/17 ?

Pozdrawiam,
Luke555

A jak ocenić twardość? W dupowozie nie czuć za mocno, tzn opona mi się nie wykłada (a często lecę na granicy trakcji). Na zimówce jest dramat.
piwo
taki tescik opon z najtanszej polki:
http://colesa.ru/test/56967

najwazniejsze czyli czas na suchym torze pzero najwiecej punktow.
MisioLBN
CYTAT(piwo @ Sat, 03 Mar 2018 - 08:23) *
taki tescik opon z najtanszej polki:
http://colesa.ru/test/56967

najwazniejsze czyli czas na suchym torze pzero najwiecej punktow.

Ja to już w te testy nie wierze wgl... Przejrzałem tyle testów i zauważyłem 1 powinność... A mianowicie taką że co test to wyniki. W 1 teście dunlop dostaje po dupie od tańszego hankooka, Michelin 2gi a CSC5 wygyrwa. Kolejny test to dunlop rządzi a CSC5 na końcu stawki za tańszymi oponami. Ja tak zdurniałem że naprawdę już nie wiem co kupić... Miałem w głowie tylko CSC5 bądź dunlopa Sport maxx rt 2 ,a po lekturze testów i hankook zaczął być brany pod uwagę i bardzo poważnie o rainsport 3 myślę. Na allegro widzę że można urwać Dunlopy poniże 400zł za sztuke, rainsporty po nawet 310zł sztuka, hankooki też jakoś 330zł jak pamietam. W naszym kraju jest zwykle mokro i wcale te rainsporty tak głupio nie wychodzą chyba że dalej są gorsze na mokro od csc5. Jeździłem clio sport brata na tych uniroyalach i jedyne co mnie martwiło to miękka ścianka bo na zakrętach ja nie wiedizałem czy to dupa chce uciec czy mi opona się ugina. Opona ma mi skleić na strzale na wprost, na deszczu nie chce zwalniać i na łuku żebym czuł samochód.
jackkpl
Ja dlatego zrobiłem sobie po prostu porównanie opona 1 vs 2 w excelu po czasach i w ten sposób wybrałem PS4 biggrin.gif
MisioLBN
Mialem kupić Rainsport 3 teraz się dowiedzialem o Falkenach Azenis 510 a już klikałem kup teraz. No i mam ofertę CSC5 7mm bieżnika 2017r za 1200zł i chyba zawinę...
GodISmE
Uzywane pelne slicki S8L Michelin czy r888r na pogode w marcu i 10 C? Co lepsze na 10 min. sesje i techniczny tor?
jackkpl
przy -6 extreme vr2 się już dogrzewał pod koniec. Michelin średni jest twardszy od extreme i dłużej się grzeje. przy 10 powinno dać radę.
[Yossarian]
O jakiej mieszance VR2 mówisz?
jackkpl
CYTAT([Yossarian] @ Tue, 06 Mar 2018 - 10:35) *

O jakiej mieszance VR2 mówisz?

R7, na dodatek kolega Psuja jechał na R9 z przodu seryjną astrą OPC i wygrał klasę!
Tommo
Tyle że slick wyścigowy potrzebuje dużo wyższej temperatury do optymalnej pracy. Imo w tych warunkach ciężko będzie je dogrzać, tym bardziej na tym dwójkowym, wolnym torze.
jackkpl
CYTAT(Tommo @ Tue, 06 Mar 2018 - 19:23) *
Tyle że slick wyścigowy potrzebuje dużo wyższej temperatury do optymalnej pracy. Imo w tych warunkach ciężko będzie je dogrzać, tym bardziej na tym dwójkowym, wolnym torze.

Na krętym torze szybciej dogrzejesz gumę, niż na poznaniu.
Tommo
CYTAT(jackkpl @ Wed, 07 Mar 2018 - 13:24) *
Na krętym torze szybciej dogrzejesz gumę, niż na poznaniu.

Uzasadnisz? bo ja mam zgoła inne zdanie
jackkpl
CYTAT(Tommo @ Wed, 07 Mar 2018 - 14:29) *
Uzasadnisz? bo ja mam zgoła inne zdanie


Guma pracuje tym bardziej, im większe masz przeciążenia (hamowanie na granicy trakcji lub zakrety). Na kartodromie (np Pszczółki) 70% czasu jadę w zakręcie. Patrze teraz na wykresy przeciążeń z mojego przejazdu i na prostej startowej przód się chłodzi, resztę toru skręca lub hamuje smile.gif. Na poznaniu połowa czasu to jazda po prostej , tam guma się po prostu chłodzi.
Tommo
Ale na szybkim torze masz szanse je nagrzać porządnie i na wskroś. Proste zygzakujesz, są długie dohamowania i zakręty. Utrzymać oponę już nagrzaną jest dużo łatwiej, bo masz dużą przyczepność, która daje właśnie przeciążenia. Na wolnym torze, przy zimnych slickach strasznie się ślizgasz, nie możesz się napędzić. Łatwo jest zniszczyć taką oponę przy poślizgach. Mocne upuszczanie powietrza pomaga połowicznie. Przerabiałem to kilka razy. Bez koców jest mega ciężko.
jackkpl
CYTAT(Tommo @ Wed, 07 Mar 2018 - 20:40) *
Ale na szybkim torze masz szanse je nagrzać porządnie i na wskroś. Proste zygzakujesz, są długie dohamowania i zakręty. Utrzymać oponę już nagrzaną jest dużo łatwiej, bo masz dużą przyczepność, która daje właśnie przeciążenia. Na wolnym torze, przy zimnych slickach strasznie się ślizgasz, nie możesz się napędzić. Łatwo jest zniszczyć taką oponę przy poślizgach. Mocne upuszczanie powietrza pomaga połowicznie. Przerabiałem to kilka razy. Bez koców jest mega ciężko.

Ja widocznie mam za mało wiedzy. Każdy się pier...li z zygzakami i dogrzewaniem opon, a ja jadę na zimnych taką samą linią jak na ciepłych , tylko 10-20% wolniej. Parę dohamowań i są już gotowe na zakręty. Może jak pojeżdżę na slicku to zmienię zdanie smile.gif.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.