Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132
robertMK
Federala sobie odpusci do takiego fajnego auta ...

O3G i V70a sa duuuzo drozsze niestety

najlepszym wyborem były by ładne uzywki
piwo
budzet troche maly ale ja bym zaryzykowal i kupil dmt-rc (ma homologacje drogowa) w mieszance twardej (bedzie potrzebne jedno kolko niemierzone na rozgrzanie opon):
http://evo.org.pl/viewtopic.php?t=19316&start=0
uxon
CYTAT(Mareq @ Thu, 23 Apr 2015 - 07:12) *
W rozmiarach mniejszych niż 18 cali również występuje profesjonalny slick rajdowy z homologacją E4 tj. Dmack DMT-RC. Ich cena w PL stanie się wkrótce bardzo atrakcyjna.

Skad takie info?
CELICA FAN
Bo ty dystrybutor, helołł
Tommo
Wiecie może gdzie dostanę slicka wyścigowego 17 w miarę dobrej cenie?
piwo
na allegro?
http://allegro.pl/opony-20-61r17-michelin-...5091192019.html
CELICA FAN
Tommo byles na tym Jastrzebiu w sobotę? Jak z testami slicków?
Kajman
CYTAT(Tommo @ Mon, 27 Apr 2015 - 12:41) *
Wiecie może gdzie dostanę slicka wyścigowego 17 w miarę dobrej cenie?


Jak chcesz przyzwoity stan to RobertMK z kilku postów wyżej wink.gif
sebalenk
Zamówione DMACK DMT1 wersja hard, RC nie ma w hardzie i podobno RC gorsza od 1, 04.05 testy na TPTD. Oby opony doszły smile.gif
piwo
nie omieszkam zapytac jak wypadly smile.gif
sebalenk
No wczoraj przy panujących warunkach zrobione 230km i Goodyear Eagle 2 Assymetric płynął strasznie po 3 kółkach no i opony zostawione na torze biggrin.gif
Kajman
Kolega teraz testował, dmack wypadają jakieś 1.5-3s. gorzej niż pirelli wrc, ale są dużo bardziej żywotne.
piwo
pytanie czy to lepiej niz r888 czy gorzej.
robertMK
Piwo , nie mozna porownywac dmacka do semi slicka

semi slick taki jak r888 to opona na czysta ładna nawierzchnie

a dmack to typowo rajdowa opon ktora lubi zmienne warunki, syf itp masz troche zawezony spojzenie na opony

wiesz ze kupujac opone rajdowa na tor nie robi sie dobrze dla trakcji , ale alternatywa dla tego byłby semi topowy za 4 k

wiec wybieramy za 2 tys to co jest , sam doradziłem koledze ta opcje bo przezyje dłuzej niz np profil czu extreme w podobnej kasie


Kajman dzieki za reklame wink.gif

fakt te z linku wydaja sie jak by miały z 10 lat i były totalnie zajechane

Polecam na FB >> ODS
piwo
na poznaniu raczej syfu nie ma co sie spodziewac. na kielcach tez nie. pytanie czy za cene mneijsza niz r888 dostajemy w postacie dmacka wiecej czy mniej. o to mi chodzi. moze mam ograniczony punkt widzenia ale ja patrze pod swoim kontem. ja na luzna nawierzchnie nigdy sie swoim autem nie wybiore smile.gif a na przyczepne lotniska juz dosc czesto. i ma miec opona homologacje E. dotej pory bylo pare opon r888 ad08r rs-r v700a a048 sport cup 2 w roznych rozmarach i cenach. pytanie gdzie posrod tych opon jest przyczepnosc dmacka bo cene kazdy widzi jaka jest. oczywiscie moze przedstawiciel handlowy widzi inne zastosowanie dla tej opony. ale to nie wyklucza ze moze byc to tez jeden z lepszych semi w dosc dobrej cenie.
robertMK
No własnie , wiec powiedz dlaczego np Kajman jedzie na Pirelli WRC z przed 7 lat na Ring czy Poznań ?

bo ta opon jest/była w dobrej cenie do zdobycia , nie schodzi tak szybko jak np r888 a trakcja jest ok

ale wstrzeliwujac sie w okienka pracy r888 , czy a048 itp jestes w stanie lepsze czasy osiagac na tych oponach


np , kazda rajowa opona ma 225-235/650 i nie ma wiecej nie moze miec FIA na tym trzyma łape ( procz klasy GT )

a zakłądajac do auta semi o rozmiarze 255/35/18 i odpowiedniej mieszance np H1 w Direzzie 03g bedzie szybszy niz rajdowa opona na torze bez 2 zdan

nizsza scianka, lepsze wyczucie wiecej trakcji

ale cena było by minimum 2 razy wyzsza


wiec albo zakładasz Dmacka, Stare pirelli WRCitp i nie patrzysz czy na czyms było by lepiej czy nie lub idziesz po max performance i zakłądasz topwe opony V70 . O3G , SuperSporta itp



w skrócie - nie da sie porownac R888 do rajdowej opony w zaden sposob .... stad duzo dziwnych opini o oponach w naszym PL
robertMK
Piwo , jak mozesz i chcesz to ułoz według najlepszego gripu to co wymieniłes , tak jak ty to widzisz od reki , bo rozrzut masz niezły a ja tam wsadze Dmacka , a testowalismy je nie raz i kazdego

CYTAT
r888 ad08r rs-r v700a a048 sport cup 2
coolice
CYTAT(sebalenk @ Mon, 27 Apr 2015 - 08:25) *
Pilna sprawa muszę dzisiaj/jutro kupić opony. Pacjent Golf 6 R, waga ok 1500kg, moc 360@450, napęd 4x4, jazda tylko i wyłącznie tor poznań TPTD. Rozmiar 225/40/18. Jakie opony pod tego klocka, chyba najlepsze to będą semi-slicki (slick odpada) tylko jakie, federal RSR, kumho v70a, direzza 03g a może coś innego? budżet ok 2000zł.


Może jakieś Kumho ku36? Niby semi, cena się zgadza, nowe wiec trochę posłużą. Ale najlepiej niech wypowie się ktoś kto miał styczność z tą oponą tongue.gif
robertMK
CYTAT(coolice @ Mon, 27 Apr 2015 - 20:54) *
Może jakieś Kumho ku36? Niby semi, cena się zgadza, nowe wiec trochę posłużą. Ale najlepiej niech wypowie się ktoś kto miał styczność z tą oponą tongue.gif


Kumho ku36 to UHP nic wiecej

zapytaj chłopaków z IScup co o niej mysla smile.gif ..........
piwo
ja widze to tak:
slik michelin
sport cup 2
r888 v700a a048
ad08r rs-r
a dmack nie wiem gdzie jest
no i zaproponuj prosze 205-195 50 r16 i 225x45r17 z E najszybsza jaka znasz na suchym i dostepna . czyli co moge miec szybszego niz wg mojej skali r888 v700a a048 z E na oponie w wymienionych rozmiarach.
nowy
przygladam sie rozmowie ..
zawsze poszukiwalem maksymalnego trzymania / kierowalnosci od pierwszego metra bez myslenia czy opona juz bedzie trzymac
czyli opona 18" do codziennego uzytku 4x4 - 400KM/500Nm
robert co ci przychodzi na mysl ?
robertMK
CYTAT(piwo @ Mon, 27 Apr 2015 - 21:00) *
ja widze to tak:
slik michelin
sport cup 2
r888 v700a a048
ad08r rs-r
a dmack nie wiem gdzie jest



Slicka w to nie mieszajmy :

jezeli chodzi o czysty asfalt typu TP czy TK

SportCUP 2
V70a
A048/03G
R888
Dmack
Ad08r
....
....
....
....
RS-R



Jezeli chodzi o asfalt typu RL czy NMnP

Dmack
A048/03G
R888
V70a
Ad08r
.....
RS-R



smile.gif prosze smile.gif
nowy
a uplasuj jeszcze michelin pilot super sport
robertMK
CYTAT(nowy @ Mon, 27 Apr 2015 - 21:08) *
a uplasuj jeszcze michelin pilot super sport


http://www.michelin.pl/opony/michelin-pilot-super-sport tej opony nigdy nie miałem w rekach

ta miałem Pilot Sport PS2 to UHP nie ma gdzie tego uplasowac ..

co do Evo X i na felge 9-9,5cala to wkładaj to >> Michelin Sport Cup 2 - R18" - 265/35/18
piwo
pilot sport 2 to nie pilot super sport.
a zaproponuj jeszcze cos dla mnie z homo E.
v70a niby mam dostepny w moich rozmiarach ale nic szybszego nie ma ? zawsze myslalem ze v70a to opona podobna szybkoscia do r888 tyle ze mozna tam dobrac mieszanke.
robertMK
CYTAT(piwo @ Mon, 27 Apr 2015 - 21:17) *
pilot sport 2 to nie pilot super sport.
a zaproponuj jeszcze cos dla mnie z homo E.
v70a niby mam dostepny w moich rozmiarach ale nic szybszego nie ma ? zawsze myslalem ze v70a to opona podobna szybkoscia do r888 tyle ze mozna tam dobrac mieszanke.



poczytaj na forach w UK lotusowych , kazdy tam to mega chwali , ja jezdziłem nie raz na V70a i jest bardzo szybka
moim zdaniem jest szybsza niz nie jeden slick z niskiej połki

btw to jest mega opona , miałem kiedys takie 13"
nikt nie chciał kupic wiec sam zjechałem reeewela smile.gif


http://www.avonmotorsport.com/road-legal/performance/zzs
sebalenk
Na takim TP dmack nie będzie lepszym rozwiązaniem od R888? Słyszałem opinie o r888 że szybko zaczynają płynąć i jest bardzo miękki nie mówiąc już o zużyciu. Ja jestem bardzo ciekawy czy faktycznie można bardzo wyraźnie odczuć różnice pomiędzy dmackiem a goodyearem assymetric 2. Czy jest to aż taka różnica że powie sie przysłowiowe WOW! smile.gif R888 to minimum 4k zł...
pawel934
Co do rozważań nad RS-R, to miałem okazję zjechać jeden komplet od nowości do końca i o ile wtedy nie byłem zawiedziony, to teraz (po doświadczeniach z dużo większą ilością opon) uważam, że to beznadziejna opona.

CYTAT(Kajman @ Mon, 27 Apr 2015 - 14:39) *
Jak chcesz przyzwoity stan to RobertMK z kilku postów wyżej wink.gif


Potwierdzam.
Kajman
r888 to opona na chłodne dni na krótkie odcinki albo do miasta namieszaną jazdę pizda-spokojnie-pizda, to nie jest opona na killowanie powyżej 2min jednym ciągiem, to trzeba sobie zakodować. Ale do 2 min albo na zmienną intensywność, to jedna z najlepszych semi slick w miękkiej gumie.
piwo
no ja na przodzie r888 nie moglem dogrzac wiec wszystko zalezy od auta.goodyear assymetric 2 to beznadziejna opona na tor. ja zmieniajac opone na tyle tylko z assymetrikow 2 na ad08r urwalem 3s na probie niecalej dwuminutowej. przepasc w kontroli nad autem ogromna. na assymtrikach ciagle boki nagle wywalanie tylu budy na zewnatrz a na ad08r pelen spokoj i kontrola nad lekkimi uslizgami.

ten avon ZZS to szybszy od r888 i v70a?szybszy zzs od zzr?
jest dostepny w Polsce?
robertMK
Piwo , wydaje mi sie ze miałes złe nastawy zawieszenia i za duze cisnienie

w lekkim aucie musisz miec bardziej miekki przód , mniejsze kąty bo nie ma przechyłów w zakrecie jest tylko balans masy na hamowaniu
do tego cisnienia na R888 do Lotusa/speeda to jakies 0.9 - 1.1 max startowe


R888 ma bardzo sztywna scianke przy stopcje i na osi na ktorej jest 300kg nie ma mowy zeby zeszła z felgi


btw na jakim cisnieniu jechałes ?
piwo
na r888 mialem 1,6 bara niecale. stad jak wracalem do domu wyrywalo kiere z rak na koleinach.
Kras
Zdecydowanie za duzo. Tez tak robilem w lotusie i to byl duzy blad, przod w ogole nie chcial trzymac. Zjazd do 1.1-1.2 na zimno i bylo duzo lepiej.
Tak samo gwint na przodzie dawalem prawie na najmieksze ustawienie. Opona V70a.
robertMK
Czyli Piwo miales z dupy set i wypowiadasz sie o tym ze r888 nie kleilo .....
Tommo
Robert będziesz miał coś z Michelina wyścigowego w mieszance średniej lub twardej ?
Potrzebuje czegoś szybkiego na tor w Jastrzębiu i na Ułęż i alternatywnego do Advanów A005.
MadeInPoland
Kiedy będą dobre ceny na DMACK DMT RC? I jakie to będą ceny?
Myślę czy dać im drugą szansę.
sebalenk
Drugą?
A pierwszą straciły?
MadeInPoland
W ubiegłym roku testowaliśmy 225/45/17 średnie i sprzedaliśmy oba komplety z kolegą bardzo szybko.
W mojej xsarze ok 200KM przyczepność sporo gorsza od r1r, u kolegi w CTR 230KM to samo. Na mokrym asfalcie łyżwy.
Prawda taka, że mieliśmy mało koksu i mogliśmy ich nie dogrzewać. Zasadniczo wrażenie bardzo złe. Ja po przesiadce na 195/50/15 r1r i r888 to kilka poziomów do przodu w kwestii wrażeń oraz czasów, natomiast kolega po przesiadce na te pirelli 205/50/17, których sporo chodziło w promocyjnych cenach taka sama ocena jak ja.
Ja im daje drugą szansę w 15 calach, jeżeli nie będą lepsze od 195/50 r888 to sprawa wiadoma, jeżeli będą lepsze to kupię 225/45/15 r888 i porównam. Kolega nie chce nawet o nich słyszeć. Moje doświadczenia kilkuletnie, jego kilkunastoletnie z przeróżnymi oponami w tym rajdowymi slikami.
Plusem bardzo dużym tej opony jest pancerna ścianka co ułatwia życie przy ultralekkich felgach.
Mareq
CYTAT(MadeInPoland @ Tue, 28 Apr 2015 - 12:26) *
W ubiegłym roku testowaliśmy 225/45/17 średnie i sprzedaliśmy oba komplety z kolegą bardzo szybko.
W mojej xsarze ok 200KM przyczepność sporo gorsza od r1r, u kolegi w CTR 230KM to samo. Na mokrym asfalcie łyżwy.
Prawda taka, że mieliśmy mało koksu i mogliśmy ich nie dogrzewać. Zasadniczo wrażenie bardzo złe. Ja po przesiadce na 195/50/15 r1r i r888 to kilka poziomów do przodu w kwestii wrażeń oraz czasów, natomiast kolega po przesiadce na te pirelli 205/50/17, których sporo chodziło w promocyjnych cenach taka sama ocena jak ja.
Ja im daje drugą szansę w 15 calach, jeżeli nie będą lepsze od 195/50 r888 to sprawa wiadoma, jeżeli będą lepsze to kupię 225/45/15 r888 i porównam. Kolega nie chce nawet o nich słyszeć. Moje doświadczenia kilkuletnie, jego kilkunastoletnie z przeróżnymi oponami w tym rajdowymi slikami.
Plusem bardzo dużym tej opony jest pancerna ścianka co ułatwia życie przy ultralekkich felgach.



Jakie miałeś oznaczenia mieszanki tej opony? Jakie ciśnienia na zimno? W rally land motul cup pierwsze miejsca na Dmack. Kluczem są ciśnienia w tej oponie. Dla przykładu w lancerze evo przy ciśnieniu 2.0 na zimnej oponie trudno jest uzyskać dobry grip a przy 1.7 jest ogromna różnica na plus. Nie trzeba być mega inżynierem, żeby zauważyć że ta opona ma bardzo mocną konstrukcję i należy szukać optymalnie jak najniższego ciśnienia, wtedy opona nagrzewa gumę w całej objętości, i dodatkowo układa się do nawierzchni, wchłania małe nierówności zamiast pikować na nich. W przypadku gdy opona jest za mocno napompowana to nagrzewa się głownie w wyniku tarcia o powierzchnię, a takie ciepło bardzo szybko znika, bo nagrzana jest tylko wierzchnia warstwa. Dobrze używany Dmack DMT1 zdezelował już parę napędów.
MadeInPoland
Zobacz tutaj
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...127319&st=0

Post nr 14
piwo


czasy na suchym

i na mokro:
Kajman
Tylko nie wiem skąd ta cena, Trofeo R są drogie w ch... Ale potwierdza się, że to najlepszy semi na rynku. Ale Sport Cup2 wiele mu nie ustępuje, a żyje ponoć znacznie dłużej. Ja moje już rok katuję i wciąż są smile.gif
piwo
widac chinczycy coraz lepsze opony robia smile.gif w michelinach pokutuje to ze wewnetrzna czesc jest zrobiona z twardszej mieszanki co ma wplyw na gorsze hamowanie i trakcje na prostej. ale za to trwalosc na codzien wieksza. cos za cos. szkoda ze trofeo r i cupy 2 sa w tak duzych sredniach a nie np od 13' . no coz ... fajnie pokazane w tescie roznice w stosunku do uhp. na suchym tak na prawde spodziewalbym sie wiekszej roznicy w sredniej predkosci na torze. za to na mokrym semi mocno doluje. ciekawe ile wody bylo na torze podczas proby?
Kajman
Myślę, że musiała stać, na mokrym asfalcie dobra guma wciąż klei.
opornick
rozgladam sie za oponami 185/55r14 ewentualnie 185/50 albo 194/45
auto 800kg, 120KM, przeznaczenie to kjs, sprinty itp

w tej chwili mam 2 markgumy nrally, 2 uniroyale

chcialbym cos co bedzie dobre na asfalcie i delikatnie zabrudzonym/wilgotnym asfalcie

co byscie mi polecili?

yoko t1r
cf1
vredestein sporttac
hitrac
jakis avon zv3?

moze ktos testowac marguma intermediate? ale to juz profil 60 niestety

GrzesiekK.
CYTAT(opornick @ Thu, 07 May 2015 - 16:28) *
rozgladam sie za oponami 185/55r14 ewentualnie 185/50 albo 194/45
auto 800kg, 120KM, przeznaczenie to kjs, sprinty itp

w tej chwili mam 2 markgumy nrally, 2 uniroyale

chcialbym cos co bedzie dobre na asfalcie i delikatnie zabrudzonym/wilgotnym asfalcie

co byscie mi polecili?

yoko t1r
cf1
vredestein sporttac
hitrac
jakis avon zv3?

moze ktos testowac marguma intermediate? ale to juz profil 60 niestety



TIR na wilgotnym łyżwy - szczerze to chyba gorszej gumy na mokrym nie ujeżdżałem.
Barejka
Takie szybkie pytanko na codzien poruszalem sie na r1r w rozmiarze 195/50/15 bylem zadowolony no gdyby nie szybkie zuzywanie sie, ale cos za cos. Teraz trzeba zakupic kolejny komplet i mysle nad 595rs-r cenowo jakies 300zl taniej na komplecie, mial ktos to i to? Jak to klei scianka boczna porownywalnie twarda co w r1r? Chyba ze mozecie cos polecic w podobnej kasie? smile.gif
Kajman
Kup Sport Cupy, choć ja na jesień i wiosnę używam r1r z przyjemnością.
pawel934
Ja miałem to i to. Nie warto rs-r, szczególnie przy różnicy 300 PLN na komplecie.
MadeInPoland
Miałem to i to i uważam, że jeżeli 300PLN dla Ciebie jest istotnym argumentem (zależy od punktu siedzenia) to możesz kupić te opony. Do jazdy na czas nie polecam, ale jeżeli nie uryważ sekund w dojeździe do pracy to możesz je kupić z zastrzeżeniem, że pęka w poprzek.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.