Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132
piwo
Cup2 zwłaszcza zwykły w sprzedaży a nie odmiana n2 do Porsche bo musisz, wiedzieć że cup2 też jest sporo odmian robi wszystko gorzej od a052. No i temperatura startu dobrej przyczepności opony jest te 10-15 stopni wyzej niż w a052.
przemek2f
Jak sie ma ps4 do pilot super sport?
AT89S52
VW Golf TCR 300KM FWD R18 225/40.

Seryjna opona Bridgestone zjechana w rok, nie byłem z niej zadowolony. Na suchym trakcja od 3 biegu, chyba że dobry asfalt i nagrzana opona to od 2 biegu. W zakręcie na dohamowaniu słabo trzymała, jakiekolwiek dodanie gazu powodowało rycie przodem na zewnątrz zakrętu.

Oczekuje bardzo dobrej trakcji na suchym na prostej i w zakręcie. W deszczu nie jeżdżę często, a jeśli już to spokojnie. Auto użytkowane głównie na co dzień, czasem lubię mocniej depnąć i może wybiorę się w końcu polatać na torze w Łodzi lub Modlinie.

Dobre doświadczenie mam z CSC3 które mam w driftowozie z przodu oraz z CSC5 które miałem kiedyś w E46 - prowadziło się to świetnie i przyjemnie. Czy CSC6 jest dużo lepszy od poprzedników?
Czy poszczególne modele pozostałych producentów oddzielone ukośnikiem mocno różnią się od siebie?

Moje typy na ten moment:
- Continental Sport Contact 3/5/6 - około 551 PLN
- Pirelli P Zero Nero GT / P Zero / P Zero Rosso - 450-550 PLN
- Michelin Pilot Sport 3/4 / Pilot Super Sport - około 530 PLN
- Nankang NS-2R - 450 PLN
- Dunlop Sport Maxx RT / RT 2 - 400PLN
- EDIT; Toyo Proxes TR1 / T1-R - 390 / 610 PLN
- EDIT2: Federal 595RS-RR - 464 PLN

Dodatkowe pytanie - w zestawieniu pojawił się jeden semi-slick NS-2R. Jak z użytkowaniem takiej opony na co dzień?
piwo
odpusc sobie
- Continental Sport Contact 3
- Pirelli P Zero Nero GT / P Zero / P Zero Rosso
- Michelin Pilot Sport 3// Pilot Super Sport
- Nankang NS-2R
- Dunlop Sport Maxx RT / RT 2
- EDIT; Toyo Proxes TR1 / T1-R
- EDIT2: Federal 595RS-RR

skup sie na
- Michelin Pilot Sport 4
- Continental Sport Contact 5/6

6stka poszla w strone suchego. na molrym jest gorsza od 5tki i to czuc ze potrafia kola mielic na mokrym. temperaturowo tez kilka stopni wyzej niz conti 5 dopiero super dziala.
s4VRS
Gadałem z kumplem z wulkanizacji który sprzedaje opony i mówi że Yokohama możne i spoko ale 2-3 lata i twarda a michelin mięciutki do samego końca i znowu dylemat
piwo
odnosnie jakich yoko piszesz? a052? one wyszly pod koniec 2017 roku do produkcji. jako on moze miec doswiadczzenie z tymi oponami skoro i w dystrybucji tego praktycznie nie ma? moze mowi o jakiejs serii typu fleva v701 czy tym podobnym oponom? ciezko sie mowi jesli nie mowi sie o konkretach. wiekszosc opon sie starzeje i twardnieje i wraz z wiekiem jak i cyklami grzewczymi. w zaleznosci konkretnie o danej oponie jest to szybciej lub wolniej. ale nie generalizowalbym do calej marki bo roznice w mieszankach w roznych oponach sa diametralne.
s4VRS
testowali Yokohama advan sport 105
Aval
CYTAT(piwo @ Tue, 28 Jul 2020 - 04:38) *
odpusc sobie
- Continental Sport Contact 3
- Pirelli P Zero Nero GT / P Zero / P Zero Rosso
- Michelin Pilot Sport 3// Pilot Super Sport
- Nankang NS-2R
- Dunlop Sport Maxx RT / RT 2
- EDIT; Toyo Proxes TR1 / T1-R
- EDIT2: Federal 595RS-RR

skup sie na
- Michelin Pilot Sport 4
- Continental Sport Contact 5/6

6stka poszla w strone suchego. na molrym jest gorsza od 5tki i to czuc ze potrafia kola mielic na mokrym. temperaturowo tez kilka stopni wyzej niz conti 5 dopiero super dziala.



+1
Jak mantrę warto też powtórzyć że CSC5 jest podobna charakterystyką do PS4, natomiast CSC6 to już terytorium PS4S. Ale wydaje mi się że 225/40R18 CSC6 nie uświadczysz (przynajmniej kiedyś było tylko 235/40R18, pełna rozmiarówka jest od 19" w górę), więc mając wybór między CSC5 a PS4 zdecydowanie szedłbym w PS4.
[Yossarian]
CYTAT(s4VRS @ Tue, 28 Jul 2020 - 11:00) *
testowali Yokohama advan sport 105


Gdzie zwykłej drogowej oponie do semi slicka? tongue.gif
s4VRS
nie no wiem tylko jest problem z tym że nikt niemiał styczności z tą oponą a u mnie w okolicy wogóle ze semislikami to tragedia dlatego chciałem mądrzejszych posłuchać
piwo
przeczytaj 5 stron chociaz wstecz. bardzo duzo podlikowywalem na ten temat
AleksanderVM
No więc przeczytałem kilka stron wstecz. Miałem już wybrane Conti Sport Contact 5, ale pojawiło się coś takiego:
Extreme VR1

Kompletnie nic mi zdjęcia nie mówią - czy na tym pojeżdżę jeszcze na kilku track-dayach, czy raczej nie?
piwo
to jest deszczowka. w deszcz pojezdzisz. na suchym nie.
AleksanderVM
Dzięki!
s4VRS
decyzja zapadła wleciała Yokohama a052 zobaczymy na co ją stać smile.gif organoleptyczne zapowiada się fajnie no i po zmianie opon i felg urwałem po 5kg z koła co to wniesie się okaże
piwo
Daj znać. Mega jestem ciekaw opinii czy trakcja się zwiększyła. Powinno być na prawdę dobrze. Kiedy pierwszy wyjazd?
s4VRS
no musze przyznać ze bolało przy płaceniu ale wkońcu cały 2 i 3 bieg jest trakcja dziś z ciekawości auto zmierzyłem dynometem i na niecałe 1.8B bo 1.75 górą 900km 1000nm zobaczymy co będzie dalej narazie afr 11 i mierzone na 4 biegu pomiar 10 sekund zapowiada się spoko wrzuciłbym zdjęcia tylko niewiem jak sad.gif
srbenda
https://pl.imgbb.com/
s4VRS
https://ibb.co/bmqr78s
https://ibb.co/vkk9jG8
AT89S52
CYTAT(piwo @ Tue, 28 Jul 2020 - 04:38) *
skup sie na
- Michelin Pilot Sport 4
- Continental Sport Contact 5/6

6stka poszla w strone suchego. na molrym jest gorsza od 5tki i to czuc ze potrafia kola mielic na mokrym. temperaturowo tez kilka stopni wyzej niz conti 5 dopiero super dziala.


CSC5 jest przeze mnie sprawdzona i zawsze byłem zadowolony, do tego lepsza na mokrym i nie trzeba jej tak dogrzewać jak CSC6 - przypominam że to daily. Dodając do tego cenę wybór chyba staję się oczywisty. Ktoś może jeszcze jakieś opinie ma na ten temat?

nowy
eng ale duzo ciekawostek w jednym miejscu:
https://blog.tirestreets.com
16vg60
CYTAT(s4VRS @ Fri, 31 Jul 2020 - 22:20) *
no musze przyznać ze bolało przy płaceniu ale wkońcu cały 2 i 3 bieg jest trakcja dziś z ciekawości auto zmierzyłem dynometem i na niecałe 1.8B bo 1.75 górą 900km 1000nm zobaczymy co będzie dalej narazie afr 11 i mierzone na 4 biegu pomiar 10 sekund zapowiada się spoko wrzuciłbym zdjęcia tylko niewiem jak sad.gif


Ciekawe czy skleją jak jeszcze z 200/300ps doleci biggrin.gif
piwo
CYTAT(s4VRS @ Fri, 31 Jul 2020 - 22:20) *
no musze przyznać ze bolało przy płaceniu ale wkońcu cały 2 i 3 bieg jest trakcja dziś z ciekawości auto zmierzyłem dynometem i na niecałe 1.8B bo 1.75 górą 900km 1000nm zobaczymy co będzie dalej narazie afr 11 i mierzone na 4 biegu pomiar 10 sekund zapowiada się spoko wrzuciłbym zdjęcia tylko niewiem jak sad.gif


10s 100-200 na czwórce? Nie było problemów z szerokością? A052 jest z 2cm szerszą od cywilów i z 1cm szerszą od innych semislicków ...
s4VRS
Nie aż tak tragicznie nie jest z tym autem ;-) w zeszłym roku latało niskie 4 100-200 teraz czuje że jest podobnie Ale trzeba zmierzyć pomiar z okolic 3tys obrotów względem szerokości to auto było przygotowane bo latała na Yoko neova i ona też była szersza od normalnej narazie zostaje na tym doładowania jak trochę się rozjeździ wejdzie ponad 2b i to będzie prawdziwa weryfikacja narazie jest fajnie zobaczymy co będzie dalej także dzięki za pomoc i mam nadzieję że dadzą później radę
srbenda
Coś więcej na temat auta? Proszę wink.gif
s4VRS
CYTAT(srbenda @ Sat, 01 Aug 2020 - 11:18) *
Coś więcej na temat auta? Proszę wink.gif



tzn co dokładniej ?
srbenda
Silnik. Modyfikacje. Itp.
s4VRS
silnik 2.7 V6 rozwiercony na 3.0 kuty tłok kuta korba wałki turbo precision konwersja z biturbo na singleturbo
mystek
Pamiętne czasy, jak ścigałem się z kumpla Coltem Evo ~400KM AWD, ja Mitsubishi Mirage Turbo 1.6 150KM FWD. Startujemy z zatrzymanego, ruszamy, do pewnego momentu jedziemy łeb w łeb, moje nieświadome myśli - "ale to przereklamowane auto!" - i w momencie zrobił się hałas/szum, a po około sekundzie był z 7 długości TIRów przede mną biggrin.gif
s4VRS
Piwo miałeś racje opona klei jest pierwsza ofiara https://ibb.co/rM22mWN
piwo
łoj.
piwo
widzieliscie takie cuda?
https://intercars.pl/produkty/1870744-opona...3w-acr-h-twarda
masakra smile.gif
srbenda
Radzio chwalił na którymś temacie.
piwo
kolega z mx5 forum takie sugestie na temat zestino rs miekkiej:
"Po miesiącu na Zestino RS, jako opona do bardzo żwawej jazdy na zakrętach, bardzo polecam. Nawet w temperaturach około 10 stopni bardzo dobrze klei. Twarda ścianka, łatwo wyczuwalny i przewidywalny górny limit przyczepności, na rozgrzanej oponie ciężko zerwać przyczepność startując z 5-6k obrotów.

Typowo jak dla semi slicków jest szersza niż normalna cywilna opony, rozmiar 195 mniej więcej jak 205.

Do tego nie jest głośna w porównaniu do Fedków lub Nankangów NS2R, można spokojnie do daily montować.

Jak się spisze na RCP Time Attack, okaże się miejmy nadzieję niedługo ������"


To co pisałem we wcześniejszym poście nadal podtrzymuję, bardzo dobra opona za śmiesznie pieniądze.

Na torze opona potwierdziła swoje właściwości z jazdy na ulicy, bardzo łatwo wyczuć limit, przy 20 stopniach klei jak szalona.

Co ciekawe, mimo naprawdę miękkiej mieszanki Zestino w tych warunkach nie popłynęło. Robiłem kółko za kółkiem, 5-6 sztuk w jednej sesji, z okrążenia na okrążenie miałem wrażenie, że opona im bardziej rozgrzana tym lepiej klei. Potwierdza to fakt, że najlepszy czas udało mi się wykręcić w jednym z ostatnich okrążeń.

Toyo R1R w podobnych warunkach już by dawno pływało.

"Alex pisze: ↑20 lip 2020 21:31
Ciekawe jak ze zużyciem owych Zestino.

"Jak na taką mieszankę przystało, zauważalne ale nie extremalne.

Osobiście wolę zajechać miękka oponę do drutów i ją w pełni wykorzystać, niż wyrzucić twardą oponę po X latach ze starości
������

Przy kątach -3 / -3,5 i odpowiedniej zbieżności zużywają się względnie równo."

"piwo pisze: ↑02 sie 2020 06:48
A jak czasy ogólnie? Który byłeś w zawodach na ilu zawodników?

"Czas na Jastrzębiu 49 sekund z hakiem, 3 w mojej klasie, ilu zawodników nie pamiętam."

no i trzeba dodac ze glownie konkurencja na jastrzebiu to glownie opony federal rs-r choc nie tylko bo i vr2 i inne tez sie zdarzaja. takze za pieniadze uzywanych smietnikow czy zajechanych semi cena wydaje sie nader ciekawa.
mystek
Niestety dostaniesz tylko 1 sztukę w Inter Cars na tą chwilę smile.gif. Chyba, że ktoś zna kogoś, kto zamawia tam towar na magazyn, to mu ogarnie wink.gif

https://ibb.co/Jk1RrPD
piwo
A hehe. Nie spojrzalem
mystek
a'propo opon, moje VR2 R7a kupione jako nowe, zrobiłem z 1000-1500km, 2 razy na torze. Człowiek chciał sobie kierownicę kupić i pasy, a tu trzeba o oponach myśleć... (2 pierwsze zdjęcia to tyły, 2 ostatnie to przody, przód rozbieżny i to załątwiło sprawę):




piwo
Ostro. Dużo życia nie mają w sobie
mystek
no, w planach 29 sierpnia TJS na Kielcach i tyle najpewniej, chyba, że ogarnę opony jakieś po tym czasie i może coś jeszcze na jesień i zimowanie. Tak czy siak już doszedłem do wniosku co pozwoliło dojechać te przednie opony szczególnie. Otóż montowałem adaptery sworzni wahaczy (poprawiające roll center) i było to zrobione w piątek wieczorem, a w sobotę wypad na Super oes do Kielc na kołach. Zbieżność przodu rozjechała się kompletnie (LP -0,55 PP -1,26). 20km od mechanika, 280km Kraków-Kielce-Kraków, tam pewnie z 30km po torze + jeszcze jakieś miasto = pod 400km na tak rozjechanym przodzie. Dziękuję, opona na śmietnik smile.gif)) tzn po TJSie tongue.gif

PS: a ja zdziwiony że te VR2 w ogóle w deszczu nie da się jeździć biggrin.gif pewnie jadąc normalnie by się dało, ale nie z tak rozjechanym przodem + takim brakiem bieżnika. Myślę, że ten bieżnik obrazuje mój powrót z Kielc w ulewnym deszczu i mój post z 2-3 tygodnie temu smile.gif
AT89S52
CYTAT(AT89S52 @ Sat, 01 Aug 2020 - 03:49) *
CSC5 jest przeze mnie sprawdzona i zawsze byłem zadowolony, do tego lepsza na mokrym i nie trzeba jej tak dogrzewać jak CSC6 - przypominam że to daily. Dodając do tego cenę wybór chyba staję się oczywisty. Ktoś może jeszcze jakieś opinie ma na ten temat?

Link do screena


CSC5 225/40 R18 @ Golft TCR 290KM DSG seria 2019
(poprzednie seryjny Bridgestone Potenza)

Po montażu zrobiłem 300km -średniolajtowo i wziąłem się za testy.
Ciśnienie 2,5b @ 28*C
Testy wieczorem przy 20*C - Nie mierzyłem ciśnienia

Zimna: Kontrola trakcji oraz szpera w trybie sport, LC i start ze świateł. Miga trakcja na 1 biegu i może 1-2-3 razy na drugim. Nawet z tym czuć że przyspieszenie jest dużo większe niż na poprzedniku. Redukcje na WOT z 3-4 biegu na 2 ze zmianą pasa czasami odpala trakcję, ale auto jedzie tam gdzie chcę zamiast stać w miejscu jak to miało miejsce na poprzedniej oponie. Poza tym na Potenzie miałem wrażenie "falowania / szarpania" przyspieszenie podczas działającej o trakcji, teraz jest równy ciąg bez żadnych szarpnięć.

Ciepła: Największa różnica. Ustawienia jak wyżej. Trakcja mignie 2-3 razy na 1 biegu, na 2 biegu już rwie do przodu bez kontrolki jak katapulta, tego oczekiwałem i w takich warunkach pracy tej opony jestem bardzo zadowolony. Zmiana pasa z redukcją na WOT następuje z idealną precyzją, każdy ruch kierownicą przekłada się na zmianę kierunku bez niespodzianek i niepotrzebnego kontrowania uciekającego przodu.

A teraz co najbardziej mnie ucieszyło i co uważam za największy plus po tych krótkich testach: Auto przy wyjściu z zakrętu / ronda przy wciśniętym gazie jedzie tam gdzie chcemy i nie ryje przodem. To największa różnica jaką zauważyłem i tego najbardziej mi brakowało w poprzedniej oponie. Na potenzie dodanie gazu w zakręcie / na wyjściu z ronda powodowało jazde na wprost niezależnie od ustawienia kierownicy, teraz auto jedzie tam gdzie wskazuje kierownica. Dało mi to najwięcej funu. Nie miałem okazji dotknąć opony aby sprawdzić twardość jej ścianki bo byłem zajęty rozmową przez telefon podczas wymiany, ale o jakimkolwiek pływaniu opony na bocznej ściance możemy zapomnieć.

Poza tym mam delikatne wrażenie że przy wyższych prędkościach lepiej i równiej (mimo lekkich nierówności) auto się napędza ale nie jestem w stanie tego zweryfikować w 100%.

Jak za cenę 414PLN brutto za sztukę jest BARDZO zadowolony i jeśli ktoś szuka taniej opony do mocniejszego FWD to na pewno nie będzie żałował.

Jak zrobię trochę większy przebieg to zrobię tu mały update.
Type-R
Achilles ATR-K Sport
(https://allegro.pl/oferta/achilles-atr-k-sport-225-45-r17-91w-semi-slick-9343751773?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_opony_pla_opony_i_felgi&ev_adgr=Opony_i_Felgi&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_opony|1539850462|g|c&ev_adgr=|64242341692|292516681192|&utm_term=pla-545798799303||-|-9061060|&utm_content=|pla|mc:130782094-p:9343751773|&gclid=CjwKCAjw97P5BRBQEiwAGflV6Ra15fIeRZHskVR-tlVEYfC42DGSagCPMzwt2j72RwEhSZ3KAIm_7hoCFpMQAvD_BwE)

Ma ktoś jakieś doświadczenia. Ma to być alternatywa dla Extreme/Race GC
mystek
Też chętnie poczytam opinie o jakimkolwiek sensownym budżetowym semi w rozmiarach 205/45R17 i 225/45R17 oprócz Extreme
mystek
https://www.youtube.com/watch?v=ME9GUwT_qEE tu porównanie z R888R, oczywiście japońskiego nie kumam, ale pauza 20:14 - nie wiem czy to nie są czasy okrążeń i jest słabsza od R888R o 1s na 1 minucie (więc sporo) a od 03G aż o 3 sekundy.
piwo
fajne porownanie. r888r traci na minucie 2s do 03g. to na poznaniu byloby kolo 4s. to jest dopiero masakra i lomot. ale wlasnie to pokazuje jaki rozstrzal jest miedzy najlepsza 03g a innymi semislikami. i ktos by powiedzial ze r888r to nowy super semi a to gowno prawda. jest lepszy od ferdka rsr ale do 03g przepasc.
i wlasnie to potwiedzi kazdy kto jezdzi i skad te szukania optymalnej opony.
nie ejst tak ze miedzy jednym semi a drugim to moze 0,5s roznicy. roznice sa ogromne. i ktos kto udupi z rs-rem lub jakims innym tanim semi traci bardzo bardzo duzo w stosunku do topowych drogich opon. oczywiscie temperatury tez sa wazne ale mowimy o roznicach w czasach dla best lap przy optymalnym okienku temperaturowym dla danej opony.
Type-R
Ok., dzięki. Nie bedę szukał kwadratowych jaj, tylko biorę Race GC w tym nowym rozmiarze 235/40 r17. Poprzednie dobrze mi się sprawowały...
mystek
Odkryłem właśnie, że jest zajebisty kłopot ze znalezieniem sensownych (czyt. tanich i dobrych tongue.gif) semi w rozmiarze 205/45R17 lub 205/50R17. Extreme tradycyjnie ma tylko R5a (nie pytałem, kiedy dostawa), nie wiem jak Race GC, napiszę do ODS, a poza tym to rozmiary od 215 w górę :/
piwo
Dziś w końcu podmienilem V70a na a052. Bok przy porównaniu ręcznym nie jest tak mocno miękki jak myślałem. Rzeklbym że porównywalny z V70a tyle że zapada się bardziej środkiem. I porównanie szerokości z V70a w tym samym rozmiarze. Więcej po 22 sierpnia na ulezu



srbenda
Achilles ATR-K sport - ktoś, coś?
piwo
Przecież masz parę linii wyżej
https://www.youtube.com/watch?v=ME9GUwT_qEE
jest słabsza od R888R o 1s na 1 minucie (więc sporo) a od 03G aż o 3 sekundy. Czyli na poznaniu na 03g robisz 1m50 i wszyscy biją ci brawa a na achillessie 1m56s i wszyscy się z ciebie śmieją że jeździć nie potrafisz.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.