Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132
jackkpl
Mario, to sa dobre opony do latania po torze i jezdzenia na codzien. Jak chcesz robic starty spod swiatel to musi byc miekka guma. O tym,ze slabo klei w zimnym pisalem pare mcy temu, jak mialem jednoczesnie csc5 na tyle i pss na przodzie i bokim nie chcial na rondzie isc.
Wszystko co piszesz sie zgadza poza tym,ze ta opona jest jedna z lepszych w klasie.
A co do miekkiej scianki to nieprawda, scianka jest srednio twarda, csc5 ma miekka smile.gif.
Kajman
CYTAT(lukass5 @ Fri, 08 Jul 2016 - 19:08) *
Czyli nie masz pojęcia.
Bieznikowanie i nalewanie (stad nalewka) to dokładnie ten sam proces. Jedyna róznica to taz a że bieznikowanie to poprawna techniecznie nazwa procesu technologicznego produkcji opon regenerowanych, a nalewka/nalewanie to określenie potoczne.


Chyba raczej nawijanie jakbyś chciał być dokładny tongue.gif
Joker
CYTAT(jackkpl @ Fri, 08 Jul 2016 - 23:27) *
csc5 ma miekka smile.gif.

Chcę coś komfortowego do F10, bo właśnie zajeżdzam pieprz**e runflaty Pirelli P Zero....CSC 5 nada się do daily? Właśnie dobra guma w deszczu mnie interesuje, na zimówkach Pirelli Sottozero 3 pięknie szła w mokrych łukach gdy inni zwalaniali smile.gif

EDIT: Teraz widzę, że do mnie CSC 5 już nie ma sad.gif Tylko CSC 6 - czy to dobry następca? Nadal komfortowy? Bo np. w przypadku Michelin PS2 był twardy a PS3 miękki, jak jest tutaj?
jackkpl
CYTAT(Joker @ Sat, 09 Jul 2016 - 11:27) *
Chcę coś komfortowego do F10, bo właśnie zajeżdzam pieprz**e runflaty Pirelli P Zero....CSC 5 nada się do daily? Właśnie dobra guma w deszczu mnie interesuje, na zimówkach Pirelli Sottozero 3 pięknie szła w mokrych łukach gdy inni zwalaniali smile.gif

EDIT: Teraz widzę, że do mnie CSC 5 już nie ma sad.gif Tylko CSC 6 - czy to dobry następca? Nadal komfortowy? Bo np. w przypadku Michelin PS2 był twardy a PS3 miękki, jak jest tutaj?

Csc6 jest drugim biegunem do csc5. Csc6 jest jak pss, super na suchy asfalt, a na mokryn przecietnie.
Csc5 ma bardziej miekka gume niz przecietna zimowka. Brakuje na nich precyzji kierowania, ale na mokrym jada niewiele gorzej niz na suchym.
Joker
CYTAT(jackkpl @ Sat, 09 Jul 2016 - 11:42) *
Csc6 jest drugim biegunem do csc5. Csc6 jest jak pss, super na suchy asfalt, a na mokryn przecietnie.
Csc5 ma bardziej miekka gume niz przecietna zimowka. Brakuje na nich precyzji kierowania, ale na mokrym jada niewiele gorzej niz na suchym.


EDIT:

Jednak jest rozmiar !

Brać śmiało? Jest komfortowa? To limuzyna, nie M3 smile.gif
piwo
mozesz oporcz sport contact 5 tez jeszcze rozwazyc michelin pilot sport 4 lub goodyear assymetric 3. bedzie na pewno pelen komfort i dobre prowdzenie na mokrym.
jackkpl
CYTAT(Joker @ Sat, 09 Jul 2016 - 11:44) *
EDIT:

Jednak jest rozmiar !

Brać śmiało? Jest komfortowa? To limuzyna, nie M3 smile.gif

csc5 jest ciut głośna. Ale starty spod świateł są bardzo dobre i w deszczu 200 to nie problem (płynąca woda po autostradzie). Mi pasuję, napewno dużo bardziej niż PSS czy RE002 do dupowozu.
10 okrążeń poznania też wytrzymały smile.gif.
Winni
CYTAT(xtremesystems @ Thu, 07 Jul 2016 - 09:33) *
jezdziles moze na toyo r1r ? ciekawi mnie wlasnie porownanie twoich opon z r1r.


Niestety nie, kolega ma na Celice R1R i jest średnio z nich zadowolony, ale nie jest jest typem który wykorzystuje możliwości opon na limicie.

Najpierw zastanawiałem się dać na tył R1R w FWD ze względu że są bardzo miękkie.

Jednak po tygodniu na NS-2R TW120 stwierdzam, że są tak miękkie i klejące że spokojnie dadzą radę na lekki tył w FWD.

Z właściwości jezdnych jestem nadal bardzo zadowolony.
piwo
moze ten test Joker pomoze:
http://colesa.ru/news/51002
mariocccp
Dla mnie opona, która "pływa" odpada choćby jakiej świetnej trakcji nie miała, muszę czuć samochód, tym bardziej teraz na gwincie gdzie można sobie pozwolić na więcej w zakrętach.
Spróbuje jeszcze podratować ciśnieniem choć i tak już jest 2.6b na zimnej.
Na tyle mam pilot sporty 2, jest beton opona, koleś co zakładał mówił że gorzej jak niektóre runflaty biggrin.gif
Co powiecie o bridgestone adrenalin re002 lub potenza s001?
Porsz
CYTAT(Kajman @ Sat, 09 Jul 2016 - 09:54) *
Chyba raczej nawijanie jakbyś chciał być dokładny tongue.gif


Bieżnikowanie to tak na prawdę proces pogłębiania bieżnika. Stosuje się go w autach ciężarowych, o ile opony mają taką możliwość. Regeneracja to właściwe określenie na to co macie na myśli wink.gif
xtremesystems
CYTAT(Winni @ Sat, 09 Jul 2016 - 19:07) *
Niestety nie, kolega ma na Celice R1R i jest średnio z nich zadowolony, ale nie jest jest typem który wykorzystuje możliwości opon na limicie.

Najpierw zastanawiałem się dać na tył R1R w FWD ze względu że są bardzo miękkie.

Jednak po tygodniu na NS-2R TW120 stwierdzam, że są tak miękkie i klejące że spokojnie dadzą radę na lekki tył w FWD.

Z właściwości jezdnych jestem nadal bardzo zadowolony.

wlasnie ja glowilem sie miedzy r1r a tymi co ty masz. wybralem r1r. ale z ciekawosci korci zeby na nastepna zmiane wziac te twoje.

ja jestem bardzo zadowolony z r1r szczegolnie w deszczu

jackkpl
CYTAT(mariocccp @ Sat, 09 Jul 2016 - 20:57) *
Dla mnie opona, która "pływa" odpada choćby jakiej świetnej trakcji nie miała, muszę czuć samochód, tym bardziej teraz na gwincie gdzie można sobie pozwolić na więcej w zakrętach.
Spróbuje jeszcze podratować ciśnieniem choć i tak już jest 2.6b na zimnej.
Na tyle mam pilot sporty 2, jest beton opona, koleś co zakładał mówił że gorzej jak niektóre runflaty biggrin.gif
Co powiecie o bridgestone adrenalin re002 lub potenza s001?


RE002 twarda mieszanka, ścianka na pewno cię nie usatysfakcjonuje. Dla mnie ta opona jest gorsza niż PS3, testowane na zmianę przód/tył z PS3 na suchym/mokrym rondzie. Jak RE002 jest z przodu, to nie da rady postawić auta bokiem (nawet na ręcznym), jak PS3 jest z przodu, to lekkie hamowanie i dupka ucieka.

Ty szukasz opony bezkompromisowej, a PSS to idealny kompromis między hałasem, zużyciem, czuciem auta i komfortem oraz jest dobra na torze. Kup extreme VR2 lub inne hardkorowe opony i wtedy nie będziesz narzekał. Ale zapomnij o tym, że znajdziesz oponę z twardą ścianką, cichą, przyczepną i do tego mało się zużywającą.
Kajman
Co do miękkej ścianki, może to kij w mrowisko, ale przeszkadza głównie początkującym kierwcom wink.gif
piwo
to prawda. przy szybkiej jezdzie operuje sie dosc delikatnie nadwoziem i wtedy opona dosc lagodnie sie kladzie i w sumie tego nie czuc. najbardziej miekkie boki czuc jak sie jezdzi nerwowo rzucajac niepotrzebnie karoseria lewo prawo. no ale czasami czlowiek by chcial poszalec w miare bezpiecznie, a miekkie boki w tym przeszkadzaja.
Kras
Jak ktos chce betonowa scianke to RE050A w runflacie i bedzie zadowolony. Ale trakcji i przyczepnosci to ta opona w porownaniu do PSS nie ma wcale. Za to reakcja na kierownice natychmiastowa.
Porsz
To by tłumaczyło dlaczego R88R jest kartoflem wink.gif
peter000
Witam
Trochę głupie pytanie. Dużo wytrzymają federale 595 rs-r? Najprawdopodobniej jadę na ułęż na trackday w przyszłym tygodniu i zastanawiam się czy pakować je na przód (auto FWD), ale nie chce zetrzeć do łysego nowych opon w jeden dzień na treningu, a wiem że ułęż ma dosyć "szorstką" nawierzchnię.
Pozdrawiam
Kajman
dużo, ale jak zużyjesz to zużyjesz, nie ma co ryczeć. wink.gif
Linarr
a który tor bardziej ściera opony? Ułęż czy Jastrząb? bo nie pamiętam..
Andrzejsr
Zdecydowanie Ułęż, Jastrząb jest bardzo łagodny dla opon i fajny asfalt ma.

Andrzejsr
CYTAT(peter000 @ Wed, 20 Jul 2016 - 21:17) *
Witam
Trochę głupie pytanie. Dużo wytrzymają federale 595 rs-r? Najprawdopodobniej jadę na ułęż na trackday w przyszłym tygodniu i zastanawiam się czy pakować je na przód (auto FWD), ale nie chce zetrzeć do łysego nowych opon w jeden dzień na treningu, a wiem że ułęż ma dosyć "szorstką" nawierzchnię.
Pozdrawiam


Ja tam po całym dniu (ok 100km toru) plus 500km drogami spokojnego dojazdu i powrotu, latem, sucho , FWD ciężkie 1450kg samo, 190 koni, miałem wcale nie tak duże zużycie bardziej miękkich Nankangów NS2R 120, Federale z tego co z użytkownikami tam rozmawiałem bardzo dobrze znoszą to jeszcze mniej zjedzone będą.

culmen
Na jastrzębiu po około 100-120km znika mi około 1mm z AD08R w lekkim aucie.
xtremesystems
jak wygladaja jazdy jastrzebiu. chodzi mi o cene i terminy . gdzie to dzwonic . chcialem pocwiczyc na tym torze
peter000
Dzięki za odpowiedzi. A więc pewnie wlecą te federale smile.gif

xtremesystems Wszystko jest na ich stronie (jest kalendarz), cena zazwyczaj chyba 250zł. Terminów mało jest, co jest dla mnie niezrozumiałe :/ Chyba tylko jeden trackday w miesiącu. W lipcu też chciałem jechać ale się nie wyrobiłem na 2 lipca i już potem nic się tam nie działo. Na sierpień jeszcze nie ma kalendarza ale mailowo pytałem to powiedzieli mi że najprawdopodobniej 14 sierpnia będzie najbliższy.
Porszak
niestety nie ma tam pomiaru czasu, ale miejmy nadzieje, że konkurencja blisko w postaci toru w lodzi zmobilizuje ich do działania.
jazdy wygladaja tak, że sa zazwyczaj 2 grupy aut. kazda grupa ma 10 czy 15min sesje na zmiane. później w miare wykruszania się
uczestnikow grupy "znikają" i możesz jezdzic caly czas. byłem 3 czy 4 razy i za każdym razem tak to wygladało
xtremesystems
no wlasnie . ja jestem z lodzi i czekam na otwarcie. obiecujaco wyglada obiekt. jak cena bedzie rozsadna to bedzie pewnie calkiem ciekawa sprawa
culmen
CYTAT(Porszak @ Thu, 21 Jul 2016 - 20:33) *
jazdy wygladaja tak, że sa zazwyczaj 2 grupy aut. kazda grupa ma 10 czy 15min sesje na zmiane. później w miare wykruszania się
uczestnikow grupy "znikają" i możesz jezdzic caly czas.


Jak jest 40 aut są 3 grupy. Każda jeździ po 15 min.
Choć 2 lipca były 2 i jeździliśmy po 20 min.

Pomiar czasu ma być. Mają byc zatopione 3 pętle indukcyjne. Czy już ogarnęli nie mam pojęcia.
My lataliśmy z racechrono.
piwo
pierwszy test pilot sport 4. jest tez assymetric 3 i sport max rt2:
http://colesa.ru/news/51129
Linarr
michałki wypadły całkiem fajnie
piwo
yoko advan a052 ma wyjsc w sierpniu na poczatku w rozmiarach 255/40R18 99Y, 235/40R18 95Y, 225/45R17 94W, 215/45R17 91W , 205/45R17 88W, 205/50R16 91W, 205/55R16 94W. :
http://clicccar.com/2016/07/22/387551/


jackkpl
No to dziś testowałem w maździe Extreme VR2 mieszanka R7 (średnia) na torze w bydgoszczy. Na tyle miałem cup2ki. Ogólnie pół okrążenia przy 25 stopniach i już jest ok. Kleją podobnie do cup2 (ciężko porównać opony używane z nowymi). Na wyjściach z zakrętów uciekał tył, na dohamowaniach w zakręcie też lekko uciekał, więc przyczepność na przodzie była. Do tego 6-7 okrążeń porównywalnym tempem (maks 0.5s między okrążeniami).
Opony są wyraźnie cięższe i głośniejsze niż CUP2 (jak ważyłem 225/40/18 VR2 to wyszło ok 12kg, CUP2 235/40/18 ważył <10kg). Bieżnika nowe VR2 mają jak CUP2 , czyli ok 5.5mm.
Opony mogę polecić, w tej cenie chyba ciężko znaleźć coś lepszego.
Porsz
Czołem koledzy.

To ja możę w odróżnieniu od żonglowania obcojęzycznymi testami opon, których 90% chłopaków nawet nie widziało na oczy, wrzucę coś co się wydarzyło w realu wink.gif

Waszka wygrał w sobotę SuperOes, oczywiście w generalce, na naszej Extereme VR2 R7. Tutej filmik --> https://www.youtube.com/watch?v=nNnZA3urg8w...eature=youtu.be

Każdy wie jaki tam jest poziom, każdy wie jakie tam jeżdżą sprzęty i na jakich oponach wink.gif
Kajman
I że Waszka na tym torze praktycznie mieszka ucząc innych jak tam mają jeździć i co mu dasz to na tym wygra tongue.gif wink.gif
Kras
Hahaha, cieta riposta oddajaca 150% prawdy. Daj Waszce seicento to na kielcach evo pogoni.
Porsz
To ciekawe czemu od tak dawna nie wygrał tongue.gif

Kłuje w oczy jak stare evo w przeciętnym specu i na nalewkach, opierdala grube sprzęty na full slicku wink.gif Panowie, nikt tu was do niczego przecież nie zmusza, ale po to jest forum żeby spokojnie przekazywać wiedzę tym, którzy chcą słuchać. Jak nie chcecie słuchać, tylko wolicie się opierać na testach z gazety, to dla mnie luz i wasz wybór. Nie robię tu chyba nic innego niż konkurencja na O, na R czy inne...
MadeInPoland
Trzeba oddać fakt, że VR2 gdzie się nie pojawią to sieją zamęt. Tylko ślepi nadal tego nie widzą szukając argumentów do wywrócenia kota ogonem.
Sam na nich jechałem więc wiem coś o tej oponie.
Andrzejsr
Co do VR2 to na 4nano time attack w Kielcach - sucho, ciepło/gorąco widziałem je na MX5 podobno 140 konnej, bez klatek i wybebeszenia z 2 osobami (szczupłymi fakt) i kurcze była szybka. Nie to żebym siebie jakoś wysoko stawiał, ale jednak miałem full slicki w miarę świeże, jeździło mi się fajnie (FWD 150KM, wybebeszona), a ta MX5 jednak szybsza.
Na pewno nie są złe. Jedynie z racji asymetrii bieżnika przy zbieraniu ich np. wewnątrz bardziej , nie można przełożyć ?

Natomiast co do wagi to faktycznie (tzn nie ważyłem VR2 ale VR1 wet są ze 2 kg cięższe od tego samego rozmiaru slicka. Ale gumy mają grubo trzeba przyznać .
Kras
Wszystko fajnie, szkoda tylko ze tak niewielka rozmiarowka w tym VR2.
jackkpl
Mi nikt nie płaci za opinię, jestem zwykłym klientem. Uważam, że VR2 nie są idealne (waga, hałas). Gdyby nie patrzeć na ceny, to wolę CUP2. Ale za ponad połowe mniej niż CUP2 to chyba warto spróbować.
Rozmiarówka rzeczywiście narazie słaba, na tył chciałbym 245/40/18.
Kras
Jesli gdzies jakos znajdziesz (w cenie innej niz sugerowana tongue.gif) to sprobuj trofeo r zamiast sc2. Jak na homologacje E to po prostu opona przemega.
jackkpl
CYTAT(Kras @ Mon, 25 Jul 2016 - 15:12) *
Jesli gdzies jakos znajdziesz (w cenie innej niz sugerowana tongue.gif) to sprobuj trofeo r zamiast sc2. Jak na homologacje E to po prostu opona przemega.


Już szukałem tych opon, jak Harris je testował. Cena 1400zł za sztukę mnie zniechęciła biggrin.gif.


lukass5
CYTAT(Porsz @ Mon, 25 Jul 2016 - 13:29) *
Nie robię tu chyba nic innego niż konkurencja na O, na R czy inne...


To żeby tak full profi było i nie kuło w oczy to może warto w profilu uzupełnic że się reprezentuje firmę albo chociaz opłacić konto "pro" . Byłoby uczciwiej - zresztą inni przedstawiciele firm tez by mogli wink.gif
Andrzejsr
Ale VR1 przekładać można chyba ?
piwo
Pmarcin
Auto: golf 7r 405ps 530Nm haldex
Auto uzytkuje na codzien
Potrzebuje gumy ktore dadza mi dobra trakcje, mimo napedu 4x4 na obecnych re50a kontolka trakcji czesto cwierka.

Co kupic?? Moj typ to cup2
Pmarcin
Rozsadny ze mnie czlek wiec zdaje sobie z tego sprawe

A pirelli pzero?
jackkpl
CYTAT(Pmarcin @ Fri, 29 Jul 2016 - 17:57) *
Auto: golf 7r 405ps 530Nm haldex
Auto uzytkuje na codzien
Potrzebuje gumy ktore dadza mi dobra trakcje, mimo napedu 4x4 na obecnych re50a kontolka trakcji czesto cwierka.

Co kupic?? Moj typ to cup2


A gdzie chcesz mieć tą trakcję? Bo co innego jazda po torze na rozgrzanej gumie, a co innego starty spod świateł.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.