Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132
piwo
no wlasnie problem taki ze wiekszosc semislikow robi sie pod auta 1500 tony a wiec sa z dosc twardych mieszanek. na prawde niewiele jest miekkich i jeszcze przyczepnych na zakretach. hoosier odpada bo z tego co widze to slick a wiec niedopuszczony do jazdy po drogach. r888 w sg widze na jebaju tylko pare sztuk w rozmiarowkach 18 i 17 cali.
Kajman
Michelin TB5F występuje w miękkiej mieszance, tylko cena lekko bandycka, mam w twardej i jest baaardzo dobrą oponą, lekką, przyczepną, szybko dogrzewającą się, wolno zużywająca. Twarda jest bardziej miękka niż Fz201soft, twardsza niż R888 GG. I jest homologowany smile.gif A tu ciekawostka o nich: "Michelin TB5 F and R tyres are presently not allowed by the MSA because they say that people who can fit these tyres have an unfair advantage over other cars that can't fit them" wink.gif
Ale nie wiem czy są w 16", możesz zejść do 15"?
piwo
no ja mam nietypowe felgi. et20 a 5x110 sruby. malo producentow ma cos takiego w sprzedazy i na dodatek 288 tarcze a mozliwe ze bede rpzechodzil na 306mm. ale widze ze szerokosci tez kosmiczne, w nadkola mi sie nie zmieszcza.
http://www.longstonetyres.co.uk/page/michelin-tb5
ale fajna oponka.szok ze dopuszczona do ruchu. ciekawe co na to polscy policjanci smile.gif
Kajman
Nic, ma homologację i każę im sp... na drzewo smile.gif TB5R jest cool, na pecie bardzo je lubię, specjalnie dla nich zrobiłem stalówki 10x15:


Na heble 288 powinny Ci 15 wejść, szerokość 225 to za dużo? Moje 270/45/15 ze zdjęć ważą niecałe 10kg/szt smile.gif Baardzo niedocenianie opony.
piwo
o kurcze. wyglada miodnie smile.gif no i waga powala.
205tki potrafia mi na dolkach na zakrecie ocierac niestety.
masz jakies mzoe porowania czasowe z innymi ? kamyki sie ladnie przyczepiaja wiec musi byc miodzio.
Kajman
Szkoda mi ich było na dłuższe katowanie na torze, mam dużo pełnych slicków yoko soft na treningi, a na lokalnych zawodach jeżdżę na Hoosierach A6.
TB5R jeżdżę co jakiś czas sobie po ulicy, robią sporą zadymę z tyłu jak jest jakiś syf na drodze, ale są super przyczepne i dość wolno znikają wink.gif Stawiam je na zimno ciut (minimalnie) gorzej od R888 GG 255/40/17, rozgrzane je zjadają, o FZ201 soft nawet nie wspomnę (bo są na zimno jak plastik). No ale Hoosier A6 na zimno nawet jest ZAWSZE przyczepny smile.gif
Jedyną wadą tb5r jest to, że musiałem zrobić felgi stalowe, a nie mogę dorwać 9x15 alufelg, tu kilka kg tracę sad.gif Stalówka 10x15 to 10kg sad.gif
reza
kurcze fajna oponka,jak wygląda cenowo i skąd kupujesz?są wieksze rozmiary niz 15"?
Kajman
Kupiłem okazyjnie nówki na allegro, na nie trzeba polować na ebay/allegro albo płacić sporo w sklepie, nawet Michelin Polska je sprowadza o ile wiem, tylko wtedy się ceeeenią. http://www.michelin.com/corporate/EN/conte.../flash.html#/9/ Rozmiarówka i takie tam wszelakich classic.
Michelin teraz wypuścił jakąś nową mieszankę rajdową (mega miękką) na temperatury ujemne, ale nie ma homologacji drogowej sad.gif A występuje w cywilizowanych rozmiarach i podobno kleeeją się.
Styku
Każdy producent rozumie coś innego przez rozmiar. Więc jeśli za bazę przyjmiemy 225/45 R 17 średnią oponę, to różnice będą dochodziły do 1 cm +/-. I to samo dotyczy się obwodu. A jeśli chodzi o opony Chińskie to mają jeszcze inne definicje wysokości bieżnika.
Natomiast bym pominął raczej kwestię odległości boku opony do stopki czyli powierzchni montowania na felgę. Opona jest elastyczna i leżąc np. na płasko ściśnięta innymi oponami będzie na pierwszy rzut oka mniejsza odległość między stopkami co nie ma znaczenia. A faktycznie dopiero widać jak się układa po napompowaniu na feldze.
Gilotyn@
witam
Zbliża się nowy sezon ,więc pasuje zakupić nowe oponki.
Auto mało sportowe (Accord CL7 155km), ale na innych forach ciężko zadobyć jakies konkretne info. Tematy kręcą się w granicach 205/65/16 w kółko.

Potrzebuje opon w rozmiarze 215/40 r18.
Auto to typowy DD mody raczej kosmetyczne gwint, grubsze stabilizatory (plan), wachacze itp (patrzać na wasze-kosmetyka).
Do tej pory zjechałem
Conti Sport 2
Conti sport 3
Bridgestone RE50

Wniski tak na szybka conti fajnie sprawdzały się w zakrętach na suchym gorzej jak zrobiło się mokro
RE50 dobrze na suchym i mokrym, ale wydawało mi się że conti w szybkim pokonywaniu zakrętów na ciepłym suchym asfalcie wypadało lepiej.

Krótko mówiąc od opon oczekuje bardz0 dobrej trakcji na suchym, ale jak spadnie deszcz nie modlić się co zakręt.

Czy opony typu Falken FK452/ZE914 będą odpowiednie ? Cena bardzo atrakcyjna i z tego co wyczytałem do tej pory zbierają pozytywne opinie.

pozdrawiam
Kajman
Falkeny na mokrym to dramat.
ade
Moźesz testować np. federala ss595, opinie są różne ale w tym rozmiarze biorąc pod uwagę cenę (nie dużo droższy od falkena czy federala) najsensowniej wygląda hankook v12, ew. na bogato michelin super sport;]
piwo
nie wiem czy bylo:
http://www.s2ki.com/s2000/topic/839178-han...dgestone-re-11/
Gilotyn@
federale ss595 też brałem pod uwagę.

Falkeny na mokry to mocny dramat ?
Słonik
Ja przejezdzilem sezon na Federalach 595EVO 215/40/17 na feldze 8,5j i jak dla mnie stosunek jakosci do ceny i prowadzenia na suchym i mokrym jest bdb.
Na suchym kleja elegancko, czuc wyraznie jak sie zagrzeja ze zaczynaja mocniej kleic, na mokrym troche gorzej.
kumpel jezdzil na moich kolach oska po deszczy to mowi ze jak popada to sie zaczynaja slizgac startujac agresywnie, rainsporty ktore mial u siebie lepiej sie w taka pogode sprawowaly.
Mnie po mokrym ani nie prowadzalo jakos przy wiekszych predkosciach ani jakichs dziwnych zachowan tez nie zaobserwowalem podczas deszczu.
Jak narazie nie popekaly.
Scieraja sie wg mnie wolno w porównaniu do innych cywilnch opon ktore mialem.
Jedna istotna rzecz, zauwazylem ze na tych oponach auto duzo lepiej prowadzi sie w szybkich i ciasnych lukach, nie wiem cz to kwestia tego ze sa szersze niz np Toyo 215/40 przez co mniej sie naciagnely czy to przez konstrukcje bieznika i twardosc scianki bocznej ale sa duzo pewniejsze, zdecydowanie duzo mniej czuc ze opona idzie bokiem a nie cala szerokoscia bieznika.
Auto to Audi 80 quattro ~1500kg ~220KM/320Nm.
Marcin_Celica
@Słonik
Czy masz może zdjęcia jak auto wygląda na Federalach 595EVO 215/40/17 na feldze 8,5j?
uxon
To nie za szeroka felga na taka opone?
Kras
Dobra rada - nie pakuj 18" do tego Accorda. 225/45/17 spokojnie ogarnie, dobrze wyglada, rozmiar jest popularny wiec wybor duzy a ceny nie zabijaja.
Słonik
Mam, podesle wieczorem.
Nie za szeroka, jest akurat jak na mój gust.
Federale w rzeczywistości są szersze niż np Uniroyal czy Toyo.
Inne na tych felgach się naciagnely, Federale praktycznie wogole.
Słonik
Coś takiego udało mi sie odnaleść.



FlorekGTI
Witam
Auto VW golf V GTI waga 1400kg, 310km/420nm teraz do sendna jakie 18nastki na przód żeby w miarę przenosiły moc na asfalt i nie były jakoś tragicznie głośne. Auto użytkowane na co dzień (głównie jazda wokół komina), czasami jakaś ćwiartka i pojeżdżawka ale na nie planuje inny komplet gum. Mogą byś jakieś semi slicki tylko nie kosmicznie drogie. Przejrzałem temat i mniej wiem niż wiedziałem wcześniej biggrin.gif Wszelkie sugestie mile widziane.
Pozdro!

P.S Rozmiary jakie mnie interesują to od 225/40/18 do 245/35/18
piwo
michelin super sport
continental sport contac 5
goodyear assyemtric 2
pirelli p zero
FlorekGTI
Nad conti sam się zastanawiałem tylko czym różni się sp5 od 3 bo o 3 słyszałem najwięcej pozytywów a może jakieś opinie o potenza re050a?? Nad pozostałymi nie myślałem ale widzę że muszę trochę o nich poczytać.
piwo
conti 3 od conti5 roznia sie przede wszystkim wiekiem. 5tka to nowka a trojka bedzie to tylko uzywki lub nowe z dotem sprzed dwoch lat. w 5tce poza tym inna mieszanka ktora powoduje lepsza przyczpenosc o te pare %. dla kogos komu nie zalezy na tych paru %tach moze kupic dowolna opone.
kordos555
semi slick 215/45 16 na przednich kołach w Celice FWD to nie za szeroko?
Tył chcę założyć węższy - 205/50 16 - też semi

Opony ciut szersze od drogowych bo będzie to prawdopodobnie Yoko ad08, choć waham się też nad federalem rsr
Auto ma 200koni, ale z dużą nadwagą - ok.1300kilo, tylko do sportu, ale na raczej krótkich dystansach.

Pytania:
1. Czy zgodnie z oczekiwaniem będzie lepiej kleić?
2. Czy mocno odczuwalnie spowolni to samochód? może ktoś się przesiadał z drogowej 195-205 na semi 215
3. Kombinował ktoś z różną szerokością opon między osiami w przednionapędówkach? Teoretycznie jest dość rozsądnie założyć przód szerszy, ale rzadko się z tym spotykam

Do tej pory jeździła na toyo r1r, ale w pedalskim jak dla Celicy rozmiarze 195/50 15. Co oznaczało, że przednie gumy zjadała niemal szybciej niż paliwo.

W serii było 205/55 15
nevada
Przy tej masie i tylko do sportu rozważałbym znacznie szersze opony drogowe na przód, nawet do 245.
Szerokość tyłu bym dograł jak przód by kleił "zadowalająco".
Myślę że nawet przy pełnym slicku można by brać coś szerszego niż 215.
LCQ
CYTAT(piwo @ Fri, 25 Jan 2013 - 17:32) *
conti 3 od conti5 roznia sie przede wszystkim wiekiem. 5tka to nowka a trojka bedzie to tylko uzywki lub nowe z dotem sprzed dwoch lat. w 5tce poza tym inna mieszanka ktora powoduje lepsza przyczpenosc o te pare %. dla kogos komu nie zalezy na tych paru %tach moze kupic dowolna opone.



Kolego, widać że się mało znasz. Dalej są w produkcji CSC 3, głównie ze względu na OE. Można ją kupić bez problemu z tegorocznym dotem.
piwo
no ok. to polec je koledze. po co kupowac nowa technologie skoro mozna kupic ta sprzed 5 lat. internetowe sklepy juz sie ciesza, ze moga oproznic magazyny.
LCQ
CYTAT(piwo @ Fri, 01 Feb 2013 - 18:56) *
no ok. to polec je koledze. po co kupowac nowa technologie skoro mozna kupic ta sprzed 5 lat. internetowe sklepy juz sie ciesza, ze moga oproznic magazyny.



koleszko, odrwacasz kota ogonem. Wiadomo że nowszy produkt to inna technologia. Chcesz coś polecać dla Contiego? to musiałbym Cię znać bo dla niego od dobrych kilku lat pracuję. Masz jeszcze jakieś pytanie smile.gif?
kordos555
CYTAT(nevada @ Fri, 01 Feb 2013 - 16:39) *
Przy tej masie i tylko do sportu rozważałbym znacznie szersze opony drogowe na przód, nawet do 245.
Szerokość tyłu bym dograł jak przód by kleił "zadowalająco".
Myślę że nawet przy pełnym slicku można by brać coś szerszego niż 215.



1300kilo to waga w specyfikacji do jazdy, już z kierowcą i pilotem, bakiem benzyny i zapasami, więc bardziej max niż min.
245 to chyba za dużo, pomijając czy w ogóle się zmieści w nadkole, to chodzi o to że będą jeżdżone krótkie próby - w chłodniejsze dni pewnie byłby problem żeby złapała temperature.

A testował ktoś w ogóle różnicę szerokości przednich i tylnych kół w FWD?
Jedyny minus takiego rozwiązania jaki przychodzi mi do głowy to brak możliwości przekładania kół przód/tył w miarę zużywania. Warto tu zaznaczyć, że Cela ma dużą dysproporcję masy między przednią a tylną osią.
nevada
Best Motoring K20A FACE OFF

spójrz w prezentacje aut, masz podane masy i rozmiary kół- złapiesz punkt odniesienia
kordos555
Faktycznie Hondy o podobnej masie mają 245-255 na przednich kołach, jednak to specyfikacja typowo torowa gdzie guma się kiedy rozgrzać.
Na krótkie 2-3min próby to może być za szeroko, ale przynajmniej wiem, że spokojnie mogę wypróbować 215 i coś węższego z tyłu.
Styku
Są już auta, które w serii mają węższe z tyłu aby był np. nacisk jednostkowy bardziej rozsądny, ale też ze względu na oczekiwaną większą nadsterowność.
Ja szczerze uważam, że od prowadzenia to są stabilizatory. A jak coś zmieniać to mieszankę na tył bardziej miękką. Problemy z tyłem, kiedy jest lżejszy niż przód wynikają ze słabego dogrzewania się. Zamiast iść w szerokość, co robi opory, lepiej dobrać mieszanki, a opona jak najwęższa ale na tyle szeroka z przodu i tyłu, że będzie trakcja jakiej się spodziewamy.
Golfy wychodziły w serii nawet na oponach 175 R 14. I jeździło to. Masa tych aut była tylko troszkę niższa ze względu na mniejszy silnik. Najwyżej 50 kg mniej. Więc 225 to już jest na prawdę szeroko, jeśli nie ma być głównie na tor.
adamlass
Pytanie z mojej strony jest następujące.
Powoli zaczynają się przygotowania do sezonu i planuję wypad na Ułęż. Mam dostępny drugi komplet felg - 17x7,5.
Co założyć? Wiem, że Ułęż zjada oponę, więc zakładam, że przednia ośka będzie na raz. Generalnie ma być budżetowo ale z rozsądkiem. To pierwszy wypad na tor więc z mojej strony będzie to wyglądało raczej szkoleniowo i zapoznawczo.
Używane UHP?
Nalewki?
Jaka szerokość opony na felgę 7,5 cala wyłącznie do jazdy w Ułężu (205, 215, 225)?
Auto z podpisu, czyli FWD 240/320.

Z góry dzięki za pomoc smile.gif
wielki
Przy 7,5 cala Ja bym zakładał 225 najlepiej w używce bo szkoda kasy ,preferował bym yoko a48 ,może dunlop 03g w dobrym stanie starczą pewniem na dwie imprzey.

http://www.jhm.com.pl/forum/viewtopic.php?...65&start=40

Tak wogóle napisz do Roberta to ci doradzi , ale odradzam napewno r888 bo przy tak ciężkim aucie w cieplejsze dni , na ułęży będzię płyneła.
kordos555
CYTAT(Styku @ Mon, 04 Feb 2013 - 12:08) *
Są już auta, które w serii mają węższe z tyłu aby był np. nacisk jednostkowy bardziej rozsądny, ale też ze względu na oczekiwaną większą nadsterowność.
Ja szczerze uważam, że od prowadzenia to są stabilizatory. A jak coś zmieniać to mieszankę na tył bardziej miękką. Problemy z tyłem, kiedy jest lżejszy niż przód wynikają ze słabego dogrzewania się. Zamiast iść w szerokość, co robi opory, lepiej dobrać mieszanki, a opona jak najwęższa ale na tyle szeroka z przodu i tyłu, że będzie trakcja jakiej się spodziewamy.
Golfy wychodziły w serii nawet na oponach 175 R 14. I jeździło to. Masa tych aut była tylko troszkę niższa ze względu na mniejszy silnik. Najwyżej 50 kg mniej. Więc 225 to już jest na prawdę szeroko, jeśli nie ma być głównie na tor.


Jest też Yaris, który wychodzi na 175, ale co to ma do samochodu używanego tylko do sportu i fun'u?
Ale skoro nawiązałeś do seryjnych samochodów to np. civic fn2, ma podobną moc, na pusto jest trochę cięższy i w serii wychodzi na szerokości 225. Zresztą sporo współczesnych hot hach'ów wychodzi na tej szerokości. Są to cięższe samochody, ale też skonfigurowane głównie pod jazdę miejską, gdzie opony nie są wybitnie katowane - czyt. w założeniu opona nie będzie się zbyt nagrzewać.

Akurat zawieszoniowo, na aktualnym etapie dużo więcej nie jest potrzebne i największy problem leży chyba właśnie w oponach. 195/50 15 było zdecydowanie za małym kółkiem, dlatego na ten sezon chcę pójść w coś bardziej odpowiedniego. Zdaję sobie sprawę, że 225 zrobi różnicę w oporach, od początku o tym wspominam, dlatego zastanawiam się nad 215. Myślę że 205 może mieć zbyt małą różnicę w stosunku do 195.

Niestety w 16-stce macie tylko 205/55, a producenci nad którymi rozważam nie dają wyboru, dlatego mieszanką sobie za dużo nie pożongluje. Pozostaje tylko wybór rozmiaru.

W takiej sytuacji możesz coś doradzić?

Ile waży corolka? Na jakim Ty jeździsz rozmiarze w sezonie letnim?
Styku
CYTAT(kordos555 @ Mon, 04 Feb 2013 - 14:44) *
Jest też Yaris, który wychodzi na 175, ale co to ma do samochodu używanego tylko do sportu i fun'u?
Ale skoro nawiązałeś do seryjnych samochodów to np. civic fn2, ma podobną moc, na pusto jest trochę cięższy i w serii wychodzi na szerokości 225. Zresztą sporo współczesnych hot hach'ów wychodzi na tej szerokości. Są to cięższe samochody, ale też skonfigurowane głównie pod jazdę miejską, gdzie opony nie są wybitnie katowane - czyt. w założeniu opona nie będzie się zbyt nagrzewać.

Akurat zawieszoniowo, na aktualnym etapie dużo więcej nie jest potrzebne i największy problem leży chyba właśnie w oponach. 195/50 15 było zdecydowanie za małym kółkiem, dlatego na ten sezon chcę pójść w coś bardziej odpowiedniego. Zdaję sobie sprawę, że 225 zrobi różnicę w oporach, od początku o tym wspominam, dlatego zastanawiam się nad 215. Myślę że 205 może mieć zbyt małą różnicę w stosunku do 195.

Niestety w 16-stce macie tylko 205/55, a producenci nad którymi rozważam nie dają wyboru, dlatego mieszanką sobie za dużo nie pożongluje. Pozostaje tylko wybór rozmiaru.

W takiej sytuacji możesz coś doradzić?

Ile waży corolka? Na jakim Ty jeździsz rozmiarze w sezonie letnim?


Celica na ulicę może jeździć nawet na 205/50 R 16. Mamy i slika i Tornado F1 w tym rozmiarze. W sliku dociętym to może działać sprawnie. Liczę to tak, że opona seryjna ma 205/50, więc slik ma minimum 30% większą powierzchnię. Do tego dochodzą lżejsze felgi. Slik 215 działał by już lepiej. Na tor torchę mało 205 nawet w sliku.
Chodzi o masę auta. Kolega Lestat w Celice IV robi świetne czasy na 205/50 R16, ale jego Celica waży mało.

Opona ze wzorem bieżnika musi być szersza, aby uzyskać tą samą powierzchnię. 225 nie jest czymś nadzwyczajnym w tym przypadku.
195/50 R 15 to chory rozmiar. Po pierwsze nośność takiej opony jest za mała. To jest opona dla samochodów w okolicach 1100 kg. Po drugie bardzo niski profil prosi się o skasowanie. A drogi po zimie wyglądają tragicznie.
Corolla ważyła ostatnio 1040, ale niedługo powinna około 1030. Ja mam wyjątkowy komfort bo wchodzi od 14'' do 17''. W zależności od warunków jeżdżę w lecie na 185/55 R 15 w sliku, przez slika 205/50 R 16, bo auto jest poszerzone i da się a mam też cywilne 17'' gdzie zakładam różne opony aż po rozmiar 215/35 R17. Ja mam wyjątkowy problem bo kompresor ma ponad 200 Nm już od 2000 praktycznie, więc opony są bardzo ważne. Ale mogę powiedzieć na 100% lepsze jest 205 w sliku niż 215 w cywilu. Nawet może 225 w cywilu jest gorsze, ale nie testowałem. IMO zanim pójdziesz w 17'' sprawdź jak jest na dociętym sliku 205/50 R 16. Inna mieszanka na przód inna na tył. I zobaczysz czy potrzeba szerzej. Albo 215/45 R17 w sliku.
kordos555
CYTAT(Styku @ Mon, 04 Feb 2013 - 15:25) *
Celica na ulicę może jeździć nawet na 205/50 R 16. Mamy i slika i Tornado F1 w tym rozmiarze. W sliku dociętym to może działać sprawnie. Liczę to tak, że opona seryjna ma 205/50, więc slik ma minimum 30% większą powierzchnię. Do tego dochodzą lżejsze felgi. Slik 215 działał by już lepiej. Na tor torchę mało 205 nawet w sliku.
Chodzi o masę auta. Kolega Lestat w Celice IV robi świetne czasy na 205/50 R16, ale jego Celica waży mało.

Opona ze wzorem bieżnika musi być szersza, aby uzyskać tą samą powierzchnię. 225 nie jest czymś nadzwyczajnym w tym przypadku.
195/50 R 15 to chory rozmiar. Po pierwsze nośność takiej opony jest za mała. To jest opona dla samochodów w okolicach 1100 kg. Po drugie bardzo niski profil prosi się o skasowanie. A drogi po zimie wyglądają tragicznie.
Corolla ważyła ostatnio 1040, ale niedługo powinna około 1030. Ja mam wyjątkowy komfort bo wchodzi od 14'' do 17''. W zależności od warunków jeżdżę w lecie na 185/55 R 15 w sliku, przez slika 205/50 R 16, bo auto jest poszerzone i da się a mam też cywilne 17'' gdzie zakładam różne opony aż po rozmiar 215/35 R17. Ja mam wyjątkowy problem bo kompresor ma ponad 200 Nm już od 2000 praktycznie, więc opony są bardzo ważne. Ale mogę powiedzieć na 100% lepsze jest 205 w sliku niż 215 w cywilu. Nawet może 225 w cywilu jest gorsze, ale nie testowałem. IMO zanim pójdziesz w 17'' sprawdź jak jest na dociętym sliku 205/50 R 16. Inna mieszanka na przód inna na tył. I zobaczysz czy potrzeba szerzej. Albo 215/45 R17 w sliku.



Ale ja nie chcę iść w 17, od początku mowa o 16-stkach, a seryjny rozmiar w celice to 205/55 15

195/50 15 kupiłem do innego samochodu, zanim zdążyłem je rozpakować to kupiłem rajdówkę i je założyłem, więcej tego błędu nie popełnię. Generalnie nie wiem czy dobrze zrozumiałeś co napisałem - celica waży ok.1300kg w specyfikacji startowej, tj. z połową baku, zapasami, załogą i całym niezbędnym wyposażeniem. na sucho waży ok. 1100-1150kg.

Rozumiem, że seryjna opona z normalnym bieżnikiem ma mniejszą powierzchnie nomen omen styku, ale ja nie szukam seryjnej opony - szukam semi slicka, gdyż potrzebuję homologację drogową. Sam napisałeś że 205 to może być za mało, więc chyba pójdę w 225 yokohamy ad08 i zobaczę co się stanie.

Generalnie teraz rozważam nad dwoma rozmiarami: 215/45R16 86W vs. 225/45R16 89W
Styku
Może inaczej.
Celica GT4 VII generacji podkręcona czyli cięższa i bardziej obciążająca opony, przemieszcza się sprawnie na 215/45 R 17. Więc śmiem twierdzić, że powyżej 215 jest za dużo, biorąc pod uwagę, że FWD jest lżejsze i ma mniej momentu. 205 może być za mało ale nie musi. Dla przykładu na miękkiej mieszance do 1/4 mili diezle po 350 Nm sprawnie startują nawet na 185. Tylko opony nie mogą być już do wszystkiego, ale na OESy jeden komplet na ulicę drugi. I wtedy zupełnie inne twardości mieszanek. I inna na przód i na tył.
kordos555
17 cali nie wchodzi w grę, więc kupię dwie sztuki yoko ad08 215/45 16, a jeśli okaże się za mało i samochód za bardzo nie zwolni, to rzucę je na tył i dokupię 225. Chociaż im dłużej się zastanawiam tym bardziej wydaję mi się, że 225 to za dużo.
Styku
A po co w FWD szersza opona na tył oprócz lansu?
kordos555
A czy ja gdzieś napisałem, że chcę szerszą oponę na tył?

Według mnie to:
CYTAT(kordos555 @ Tue, 05 Feb 2013 - 11:46) *
kupię dwie sztuki yoko ad08 215/45 16, a jeśli okaże się za mało i samochód za bardzo nie zwolni, to rzucę je na tył i dokupię 225


oznacza, że jak na 215 samochód za bardzo nie zwolni to zamontuje je z tyłu, a na przód dokupię 225. W innym przypadku zostawię 215 na przodzie, a na tył dokupię 205.

Może faktycznie zabrakło słowa na temat osi na której chcę założyć 225
grzywaczewski
Tylko jedna drobna uwaga, nie znam sie na nowych systemach elektronicznych, ale zeby nie bylo fakapu. Rozne rozmiary na roznych osiach - rozne obwody kol, rozne predkosci obrotowe. Zeby nie bylo, ze jakis system uzna, ze samochod w poslizgu. Tak jak napisalem - nie znam sie, dywaguje.

Uczulony na to jestem przez poszperowane 4x4, gdzie taki setup gotuje wiskoze albo mieli skrzynie.
kordos555
W Celi mam wywalony ABS i poprowadzony nowy układ hamulcowy z korektorem. To by było na tyle z systemów w tym samochodzie, więc akurat w tym przypadku nie ma się czego obawiać.

Jednak cenna uwaga dla innych user'ów, którzy chcieli by stosować takie rozwiązania w bardziej skomputeryzowanych samochodach
exocet
Mam do wyboru dwie opony: Yokohama Advan A10 i Kumho KU36, która będzie lepsza do szybszej jazdy po mieście, czasem jakiś tor/lotnisko ? Na kumho już jeździłem, kleją całkiem przyzwoicie, ale mają niezbyt twardą ściankę. Jaka jest Yokohama w odniesieniu do kumho ?
Mati1989
exocet

Jakie auto?? ile ps/nm?? jaki rozmiar opony??
exocet
4x4 560Nm/400KM, rozm 245/40/18
Mati1989
A10 to pewnie UHP, a ku36 to semislick wiec , kumho napewno bedzie lepiej trzymać ale szybciej się zużyje.
Toldi
Majac na tyle 225/40/18 a z przodu 225/45/17 moze cos wariowac?? Mowie tylko i wylacznie o jezdzie w takiej specyfikacji na torze!
I to raczej na wprost...

P.S
dalej najlepsze r888....??
qczarq
Pacjent Seat Leon Cupra 360HP 440NM
jakie opony?? Seryjnie 225x40r.18 i jakie felgi, seryjnie pod 225 jest fela 8cali, ale chyba pod szerszą to 8,5 albo 9 cali??
Myślałem nad 235x40r.18 żeby zwiększyć powierzchnię styku opony z jezdnią i felgę 8,5 cala et 40.
No i opony jakie sobie wymarzyłem to Federal 595 rs-r
Samochód typowo weekendowy, kilka razy podjazd do pracy w sprzyjających warunkach.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.