Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132
jackkpl
CYTAT(lukaszzsch @ Thu, 27 Sep 2018 - 15:39) *
michelin pilot sport 4:

drugi kolejny komplet powtarza się znaczna utrata przyczepności pod koniec życia opony(3-4 mm bieżnika) . Praktycznie jakby z dnia na dzień założyć jakieś gówniane szroty z Chin. Auto podsterwone, na mokrym zero trakcji...hamowanie z 50 na godzinę na suchym i ABS w akcji..
czy to norma dla tych opon?

4mm to dopiero połowa życia. Czy aby napewno jest tam 4mm,czy mniej?
Wiele opon tak ma,że guma bliżej karkasu jest twardsza i mniej przyczepna. Ja u siebie jeszcze do tego poziomu nie doszedłem po jakichś 15kkm jeżdżenia.
lukaszzsch
Mogą mieć mniej mięska.
Natomiast prżelot zdecydowanie wyższy niż u Ciebie.
Ja uwielbiam te opony i kolejne tez takie kupię, a zadane pytanie było raczej jako ciekawostka.
piwo
W wielu oponach tak jest. Ja w r888 też tak miałem ale nie wiem czy to nie efekt wielokrotnego nagrzewania czy właśnie innej mieszanki pod spodem. Ja się jednak skłaniam ku pierwszemu bo producentowi byłoby mega trudno stworzyć produkt z inną guma w niższych warstwach. Może stała się śliska po lezakowaniu zima?
Jak opona zrobiła się śliska to już śmietnik niestety. Sprzedawaj na allegro że dobra opona jeszcze 4mm to jakiś idiota na pewno się skusi a ty kupuj drugi komplet nowy.
Tommo
Panowie bez jaj, nie może być tak że opona przeznaczona na ulicę w połowie zużycia nagle drastycznie traci swoje właściwości. Może w chinolu ale w Michałach nie może to być normą.
Musiały być albo przegrzane albo źle eksploatowane.
lukaszzsch
Ciekawe jak można źle użytkować opony w dupowozie. Regularnie sprawdzam ciśnienie, zamieniam przód/tył aby zrównowyc zużycie.

A opony maja równe 4mm
jackkpl
Moze pierwsze partie byly kiepskie, albo jak seria im nie wyszla to do Polski pojechala? smile.gif Ja mam.akurat uzywane z salonowego auta.
piwo
A gdzie leżakują zima? Ile zim przelezakowaly? Opony letnie nie lubią soli ani minusowych temperatur.
lukaszzsch
Ojoj...na racing forum pytanie o przechowywanie opon?

Postaram się po kolei:
Auto (peugeot 308, 1350 kg, Fwd) kupione w 2015 na koniec z nawleczonymi ps4, ale te były od razu zdjęte i poszły do przechowalni w ASO. Na wiosnę wyjechały, jeździły sezon letni 2016, obstawiam 30-40 tysięcy km(magia nowego auta) no i poszły do naszej firmowej przechowalni. Handlujemy chemią, w magazynach minimum 10 stopni.
Pp zimie założone trochę pojeździky i zaobserwowałem problemy z trakcją na mokrym, ale znacznie większe niż normalnie. Jako, że mam możliwość pracować w miejscu gdzie nie muszę oszczedzac na aucie to zaraz zamówiłem kolejny komplet na oponeo. Dot 4616 założone kolo czerwca 2017. Polatalem do zimy, poszły do magazynu, na wiosnę znów na aucie i teraz wrzesień zero trakcji. 4 mm mierzone suwmiarką na środku opony. Na zewnatrz nawet nieco więcej.
Ciśnienie 2.4 zawsze tak jeżdżę. Sprawdzone w zeszlym tygodniu.
Niedawno jadę 50 km/h gosc wchodzi na pasy a ja hamulec i czuje jak wali abs
Wczoraj na sucjym zakręcie, który czesto jeżdżę dosc szybko wylecialem na prawy pas...takze coś się zepsuło.


W sumie ostatnimi czasy zaliczyłem kilka szybkich startów z wyłączonym esp...czy to mogło przyczynić się do takiego zachowania opony?
piwo
Może inaczej. Przez ponad miesiąc nie padało. Nazbierał się olej i syf na jezdni, głównie piach bo nie padalo oraz liscie.przyszly opady, do tego temperaturą spadła z rana pod zero i nagle zrobiło się ślisko.
40 tys km to aż nadto na komplet opon. Myślę że bardziej można przyjąć 20tys km spokojnej jazdy i potem opona już śmieciem się staje. Też mam Michałki od nowości i po 30tys na nich mimo że jest też jeszcze trochę mięsa ( może i 4mm) też już są dużo bardziej śliskie niz jak były nowe. Tak samo wpadają szybciej w poślizg na mokrym i na suchym dużo bardziej piszczą. Ale ja wiem że opony twardnieją z każdym nagrzaniem i robią się coraz twardsze.w nowe oponki paznokieć wchodzi jak w masełko. W roczne opony sztuka nie do wykonania bo opony mają bardziej konsystencję plastiku.
Ile to ja już opon miałem od nowości. Avon zzr a24 tread wear 20. Nówki mega miękkie. Mega. Kamień mi jeden się w nich zapadł. Jeden Poznań i opona twarda mimo że bieżnik jest. Opona nadal klei ale wymaga już nagrzania by kleiła bo na zimno już nie ma trzymania. I co z każdą opona jaka bym nie miał dwa lata to było maks dopóki opony kleiły. Potem robiła się przyczepność chińskich opon czyli w suche ciepłe dni ok a na zimno czy deszcz lodowisko.
Dlaczego ludzie tak chwalą nowe opony praktycznie jakiej firmy by nie były? Bo są nowe i przy starszych odczucia są prawie zawsze mega pozytywne.
lukaszzsch
I to jest odpowiedź!

Bardzo Ci dziękuję, wszystko już dla mnie jasne.
canar
Panowie, czy R1R potrzebuje się dogrzać przy obecnych temperaturach na sucho, dajmy na to 10-11 stopni? E30 is mocno wyjeżdża przodem na ulicznych testach, ale nie ma też gdzie poszaleć dłużej, aby rozgrzać opony.
SNiP3R
Pany... jeździł Ktoś z Was na Yoko Advan A052?
Jestem ciekaw jak ta opona ma się do PS4 i reszty stawki...
Lincoln e30ix
CYTAT(canar @ Sun, 30 Sep 2018 - 15:02) *
Panowie, czy R1R potrzebuje się dogrzać przy obecnych temperaturach na sucho, dajmy na to 10-11 stopni? E30 is mocno wyjeżdża przodem na ulicznych testach, ale nie ma też gdzie poszaleć dłużej, aby rozgrzać opony.


Klei dość szybko jak na semi, ale muszą być świeże, jeśli mają 4 lata to już trzeba rozgrzewać.
piwo
CYTAT(SNiP3R @ Tue, 02 Oct 2018 - 09:25) *
Pany... jeździł Ktoś z Was na Yoko Advan A052?
Jestem ciekaw jak ta opona ma się do PS4 i reszty stawki...

https://www.ft86club.com/forums/showthread.php?p=3017479
W skrocie
Szybkie wyniki z toru wyścigowego:

1. Michelin Pilot Sport Cup 2 1:45,345s
2.Yokohama Advan A052 1:46,366s
3.Yokohama Advan AD08R 1:46,470s

Różnica w czasie na torze między ad08r a a052 mała a różnica w cenie kosmiczna. A i tak sport cup2 jest szybszy od obu i tańszy od obu, do tego na mokrym jest lepszy od obu.
SNiP3R
Pytanie brzmi: która opona posiada najbardziej miękką mieszankę?
Która będzie kleić najszybciej?
Z tego co wiem, CUP2 jest świetna ale wymaga odpowiedniego rozgrzania...
piwo
Avon zzr a24 ma tread wear20. Tylko trzeba mieć świadomość że miękka mieszanka po przegrzaniu może być twardsza niż bardziej twarda której się nie potrafi przegrzać. A przegrzanie to stan gdy opona zaczyna nam płynąć. Po czymś takim opona na zimno już nie ma takich samych właściwości. Moje mieciusie Avonu zzr a24 po poznaniu już nie były mieciusie a wyglądały tak (miejscami fioletowe)

https://www.mazdaspeed.pl/forum/download/fi...7&mode=view
SNiP3R
CYTAT(piwo @ Tue, 02 Oct 2018 - 12:49) *
Avon zzr a24 ma tread wear20. Tylko trzeba mieć świadomość że miękka mieszanka po przegrzaniu może być twardsza niż bardziej twarda której się nie potrafi przegrzać. A przegrzanie to stan gdy opona zaczyna nam płynąć. Po czymś takim opona na zimno już nie ma takich samych właściwości. Moje mieciusie Avonu zzr a24 po poznaniu już nie były mieciusie a wyglądały tak (miejscami fioletowe)

https://www.mazdaspeed.pl/forum/download/fi...7&mode=view



Używałeś może Avon ZZR na codzień?
Jeśli tak to jak się one spisując jako daily tires?
piwo
Używam cały czas w oplu choć jeżdżę mało. Sprawują się ok. Wydaje mi się że na codzien łatwiej z nimi żyć niż z r888 bonie hałasują tyle, nie zużywają się aż tak i na mokrym jakby lepiej.
SNiP3R
Nie Wiesz gdzie mogę zapukać po takie opony?
Chodzi mi głównie o 255/40 r17 na tył, a nigdzie po sklepach takich nie widzę :/.
Na przód 225/45 r17, a te już gdzieś tam się pojawiają...

Może zapukać do ODS?
pawel934
Dobry trop, jeśli dobrze kojarzę to ODS jest dystrybutorem Avona.
Spawos
Witam ja śmigam na Yokohama Advan AD08R 195/50/15 (golf 6 1,4 tsi 203 koni ) jestem bardzo zadowolony polecam na codzień nie są az cieche niestey jak dla mnie, ale coś za coś, trzyma sie super !! polecam, troche potrafie jezdzic wygralem ostatnio 2 impreze na nich wiec sa OK, 6 prób 5 wygrałem ostaania na spokojnie aby dojechać ,w sezon z 50% ich zostało
akim
Wybaczcie, że w tym temacie ale nie chce zakładać nowego.

Drugi set felg na 2019

Auto RWD 412/568, 1760kg ze mną.

Chciałbym semi na te felgi i tu pytanie.

Szerzej lepiej? Tor Łódź pod domem więc może w końcu z ciekawości można by pojeździć.

felgi 8.5 + 10J 18 cali

235/40 + 255/35 czy 245/40 + 265/35 czy jeszcze inne opcje?

pozdro
mile
Czy ktoś ma doświadczenie z Michelinem Pilot Sport 4 ? Wiem, że cały internet struga ołówek do PS4S, ale o "zwykłych" PS4 jest mało informacji.
jackkpl
CYTAT(mile @ Wed, 07 Nov 2018 - 19:18) *
Czy ktoś ma doświadczenie z Michelinem Pilot Sport 4 ? Wiem, że cały internet struga ołówek do PS4S, ale o "zwykłych" PS4 jest mało informacji.

Staly bywalec a nawet paru stron wstecz nie przeczyta...
maciekr
CYTAT(mile @ Wed, 07 Nov 2018 - 19:18) *
Czy ktoś ma doświadczenie z Michelinem Pilot Sport 4 ? Wiem, że cały internet struga ołówek do PS4S, ale o "zwykłych" PS4 jest mało informacji.




Wygląda na to, że nie ma się czego bać, Jacek też chyba wspominałeś w tym temacie, że na ulicy się super sprawują "zwykłe" PS4.
Rexsio
CYTAT(piwo @ Tue, 02 Oct 2018 - 10:52) *
https://www.ft86club.com/forums/showthread.php?p=3017479
W skrocie
Szybkie wyniki z toru wyścigowego:

1. Michelin Pilot Sport Cup 2 1:45,345s
2.Yokohama Advan A052 1:46,366s
3.Yokohama Advan AD08R 1:46,470s

Różnica w czasie na torze między ad08r a a052 mała a różnica w cenie kosmiczna. A i tak sport cup2 jest szybszy od obu i tańszy od obu, do tego na mokrym jest lepszy od obu.


Dla mnie te wyniki podejrzane bardzo - tylko nieco ponad 1 sekundę Cup2 nad AD08R? Dla mnie w Poznaniu to bliżej 3 sekund by było. Cup2 mega opona, bardzo zbliżona do direzzy wg mnie. W przyszłym sezonie jeszcze extreme vr2 wypróbuję to będę miał ogląd większości rynku smile.gif w sumie fz-201 i nankang ar-1 jeszcze zostanie do sprawdzenia smile.gif
mile
Mój błąd, byłem pewien że jestem na bieżąco z postami wink.gif
jackkpl
Ps4 sa.mega dobre, wysadza z fotela w saabie w zakretach na mokrym. Kolega saabem kombi na RL 100-0 zrobil 35m na nich. Na ulice godne polecenia.
Na suchym saab robi w zakręcie 1.1g ,a na mokrym 0.9g.
Wiecej ich nie chwale, bo pomysla,ze mam w.tym biznes wink.gif
mile
Dzięki. Miałem w Clio Sporcie PS3 i do miasta były spoko. Teraz w Cuprze mam Supersporty i też jest ok, chociaż przy startach z pod świateł mogłoby być lepiej. Myślałem o zrobieniu kroku "wstecz" w kierunku cywilnej opony jaką jest PS4, z bardziej miękką mieszanką, która będzie lepiej kleiła na starcie.
WojtekMR
A jak wyglądałoby porównanie extreme VR2 z cup2? 215/45 i 225/45 cup2 mozna kupić w stosunkowo niezłej cenie.... jak to się ma do tańszej VR2?
Na pewno michelin będzie lżejszy (ile waży extreme?)
Do jakiej mieszanki przyrównać cup?
piwo
dla mnie cup2 ma trakcje prawie od poczatku. ok jak na dworzu jest ponizej 10 stopni to moze nie kleja od poczatku. ale jak jest juz 20 to juz trzymaja. jest wiele innych opon ktore przy tych temperaturach bez nagrzania radzi sobie duzo gorzej.
Jacek zdaje sie ze porownywal vr2 z cup2 i cup2 wyszlo ze ciut szybsze ale Jacek przekonuje ze to nie prawda i szybsze byly vr2. ogolnbie pewnie zblizone osiagami opony. podejrzewam jednak ze cup2 duzo lepsze na mokrym asfalcie i duzo stabilniejsze temperaturowo czyli moze w odpowiednich temperaturach vr2 byloby szybsze ale okienko dzialania szersze bedzie w cup2.
ogolnie sam sie zastanawiam nad vr2 i w przyszlym a prawie tym roku wpadna do mnie na przod vr2 r5. zobaczymy z czym to sie je i porownam je do avona zzr a24.
srbenda
Jak się VR2 lub Race GC spisują na codzień?
jackkpl
Cup2 uzywany byl 0.02 szybszy na okrazeniu niz nowy vr2 r7 natomiast z suchuch danych jak przeciszenia na prostej i zakrecie vr2 szybsze.
Cup2 ma scianke z gowna i jest lzejsza, vr2 na tearda scianke i wazy ok 1-1.5kg wiecej od cupa.

Cup2 dluzej sie grzal niz vr2 r7.
flatron66
1.Miałem napisać krótko ale się rozpiszę. Mam lekkie fwd na ulicę i duży problem z uciekającym tyłem. Ostatnio byłem na torze i każde naciśnięcie hamulca przy jednocześnie skręconych kołach powodowało uciekanie tyłu. Na mokrym na ulicy jest jeszcze gorzej. Obecnie mam 4x pirelli p zero nero gt. Opony kilkuletnie, geometria dobra, według zaleceń producenta, amortyzatory nowe.
Mam możliwości:
-gwint ISC racing, ale z nowszego cięższego modelu, z cięższym tyłem, sprężyny 6 i 4kg, swoich fabrycznych nie znam
-komplet poliuretanów 90ShA przód, 70ShA tył
-opony, tylko jakie? iść w miękkiego półslicka typu ns2r czy pakować rainsporty? Rozmiar obecnie 205/45/16, ewentualnie mogę kupić felgi i dać 205/50/15. Z pirelli jest jeszcze taki problem że przy 12-14 stopniach już nie trzymają. Jeżdżę autem od początku marca do końca listopada, tylko na letnich, w zimie auto stoi w garażu, stąd pomysł z tą miękką mieszanką.

2. Rainsporty, pytanie o XL kontra zwykłe. Tym razem dla rodziców do normalnej jazdy, auto mazda 3. Zwykłe mają spalanie E, a XL C. Które będą miały lepszą przyczepność? Czym to się w ogóle różni, tylko twardsza ścianka? Które brać?

3. Czy opona typu ns2r, 595rs-r jest szersza górą niż zwykła drogowa tego samego rozmiaru? Jeśli tak to ma ktoś jakieś porównanie ile to średnio jest?
Andrzejsr
Co do pkt 3 to Ns2R jakie miałem niby 215 były o 1cm jakoś szersze od zwykłych 215 (akurat Vredestein porównywałem). No i ścianka twarda.

Co do uciekającego tyłu to zdecydowanie tak jak sam piszesz - jak najbardziej miękkie opony na tył. Robią ogrooomną różnicę. Ja zacząłem stosować deszczowe na tył i mam z tym prawie spokój w lekkim FWD z lekkim tyłem. Mowa o torze i torowych, ale na ulicę tym bardziej coś miękkiego, bo trudno zagrzać przecież.
W sprawach zawieszeniowych się nie wypowiem, bo sam mam wbrew zasadom mocno twardy tył (sprężyny przód 130 N, tył 170N) , wiem na pewno że to tylko na gładki asfalt, trochę podbić i traci tył przyczepność. Więc na ulicę pewnie jak najbardziej miękkie ?
KrzychuNaTorze
Hamowanie przy skręconych kołach w lekkim fwd raczej się tak kończy. Miękka guma i jak nasz regulowana wysokość auta to daj niżej tył
Porszak
sztywniejszy stab z przodu tez może pomoc tyłowi lub bardziej miekki z tyłu. mam P zero nero xl w corsie ok 1000kg wagi. zero podwijania sie opony. dlatego nie zgodze sie z forumową teoia jednego z uzytkoników, że xl trzeba wiecej pompowac itd. pompuje 1.8 na tor, po zagrzaniu jest 2.0 opna pracuje jak nalezy. do lekkiego fwd jak najbardziej miekka opona, możesz pompowac mniej niz zaleca producent, to tez pomoże.
mam gumy nie xl w lexie gs 1800kg-ta ścianka jest zbyt miekka na takie auto i xl zdecydowanie lepiej sie sprawdza.
jackkpl
Ilość potrzebnego ciśnienia w oponie zależy głównie od szerokości opony i masy na tej oponie. Mniejsza masa lub większa szerokość -> mniejsze ciśnienie. Wpływ ma też twardość ścianki ,szerokość felgi/szerokość opony i inne czynniki, ale podstawa to szerokość/masy.
A teoria o XL mówiła, że XL wytrzymuje większe ciśnienie dzięki innemu kordowi , więc może znieść większe obciążenie.
flatron66
@Porszak
Żadne gotowe stabilizatory nie występują do mojego auta. Chyba że dorabiać na zamówienie. Tylnego to już w ogóle raczej słabo bo jest jednocześnie wahaczem wleczonym.

Pisząc miękka guma macie na myśli miękką ściankę, mieszankę czy może oba?

Mogę jeszcze wrzucić rozpórkę górną na przód. Pomoże?

Są jakieś deszczówki w 205/45/16 lub 205/50/15?
xtremesystems
mieszanke. i niskie cisnienie
Honada
Goodyear wprowadza nową serię opon SuperSport do jazdy na co dzień i na torze. Będą 3 typy. Ja celuję w bazowy model. Ciekawe jak wypadnie on na tle Michelin PS4, z których rezygnuję na wiosnę.

http://dailydriver.pl/nowosci/premiery/spo...-i-na-co-dzien/
piwo
Wyglądają świetnie ale znając życie rozmiarów od 19 cali w górę czyli opony dla nikogo.
Czekam na moment kiedy zaczną duzi producenci dostarczać dobre opony od 14 cali a nie tylko do Porsche
Bio
CYTAT(piwo @ Sun, 30 Dec 2018 - 12:33) *
Wyglądają świetnie ale znając życie rozmiarów od 19 cali w górę czyli opony dla nikogo.

Wystarczy przeczytać artykuł...
CYTAT
VW Golfa GTI, BMW M3 czy Porsche 911 Turbo [...] od 18 do 21 cali, szerokości od 205 do 305 mm i profilu od 25 do 40.

Czyli w sumie dla wszystkich kupujących nowe hot-hatche i szybkie wozy.

Jak widać nie interesują ich ludzie na 15-17" (czyli starsze wozy w sumie)
piwo
A szkoda.
Ciekaw jestem czy super sport rs to będzie krok na przód względem trofeów r czy raczej coś co ledwo dorówna sport cup2.
SNiP3R
piwo

Ode mnie Masz piwko happy.gif , dlaczego?
Bo ja sądzę tak samo, że Ci najwięksi producenci opon robią błąd, nie produkując opon UHP czy semi slick w rozmiarach np. od 15 do 17 cali... trochę to wkurzające, bo mając mniejsze i bardzo szybkie auto, np. BMW E30, gdzie co najwyżej można wrzucić 17", wybór wśród konkretnych opon jest mały, mamy bardzo ograniczony wybór.
Aval
CYTAT(Honada @ Sun, 30 Dec 2018 - 11:47) *
Goodyear wprowadza nową serię opon SuperSport do jazdy na co dzień i na torze. Będą 3 typy. Ja celuję w bazowy model. Ciekawe jak wypadnie on na tle Michelin PS4, z których rezygnuję na wiosnę.

http://dailydriver.pl/nowosci/premiery/spo...-i-na-co-dzien/


Co to jest wysoka kosztowność ścianek bocznych?
Porszak
CYTAT(flatron66 @ Wed, 05 Dec 2018 - 23:15) *
@Porszak
Żadne gotowe stabilizatory nie występują do mojego auta. Chyba że dorabiać na zamówienie. Tylnego to już w ogóle raczej słabo bo jest jednocześnie wahaczem wleczonym.

Pisząc miękka guma macie na myśli miękką ściankę, mieszankę czy może oba?

Mogę jeszcze wrzucić rozpórkę górną na przód. Pomoże?

Są jakieś deszczówki w 205/45/16 lub 205/50/15?

Dorabiają w PL stabilizatory.
Ja mam belke skretna z tyłu. Stab na tyl wygląda jak i na przód. Popatrz sobie na staby z corsy b na przód. Tył montuje sie tak, ze częśc skrętna staba jest mocowana do belki skretnej, jego ramiona do wahaczy
Aval
CYTAT(Aval @ Sun, 30 Dec 2018 - 16:42) *
Co to jest wysoka kosztowność ścianek bocznych?


Widzę że już wyedytowane na sztywność - elegancko byłoby się chociaż odnieść wink.gif
piwo
Tak to jest jak google poprawia tekst mimo że tego nie chcemy.
piwo
Małe porównanie r888 do trofeów r:
https://m.youtube.com/watch?v=Bb6VG8wLLTc
Mokre hamowanie
R888 38.61m
Trofeo r 36,52m
Mokry tor
R888 75,71s
Trofeo r 77,48s
Suchy tor
R888 1m44,74s
Trofeo r 1m42,58s
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.