Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132
Kajman
1.5 czy 0.8s? Tak czy tak, PSS i tak nieźle jak na cywila wypadł
piwo
0,7s w ciagu pol minuty czyli 1,4s w ciagu minuty czyli jakies 3s w ciagu 2 minut czyli na takiej probie kaji ktora trwa 3 minuty jakies 4,5s. to przepasc smile.gif
Hudy
Panowie, która z tych opon jest bardziej miękka i się bardziej nada na dość lekki tył w fwd (czy zupełnie bez różnicy, auto to daily)? goodyear eagle f1 czy vredestein ultrac sessanta?
kabanv70
Ja juz sie wyleczylem z Vredestein, szarpalbym GY z tych dwoch zdecydowanie.

Przeczytalem ten temat chyba juz trzeci raz i glupi jestem. Turbo RWD, 260km/400nm, 1340kg. Jakies 4tys km w roku, z czego wiekszosc dla funu po okolicy, miescie, reszta na torze.

Michelin odpada ze wzgledu na cene, RE002 czytam, ze jest dosc nerwowe przy granicy przyczepnosci, zrywa i zabija biggrin.gif
Wpadlo mi jeszcze AD08, drozsze od RE002, tansze od Michała...
jackkpl
CYTAT(kabanv70 @ Mon, 21 Dec 2015 - 18:36) *
Ja juz sie wyleczylem z Vredestein, szarpalbym GY z tych dwoch zdecydowanie.

Przeczytalem ten temat chyba juz trzeci raz i glupi jestem. Turbo RWD, 260km/400nm, 1340kg. Jakies 4tys km w roku, z czego wiekszosc dla funu po okolicy, miescie, reszta na torze.

Michelin odpada ze wzgledu na cene, RE002 czytam, ze jest dosc nerwowe przy granicy przyczepnosci, zrywa i zabija biggrin.gif
Wpadlo mi jeszcze AD08, drozsze od RE002, tansze od Michała...


Kup PSSa, nawet uzywanego (np 2014 rok z 6-7mm bieznika).
kabanv70
Jest tylko 215/45r17, po 800/szt szalenstwo biggrin.gif Sport Cup 2 znalazlem po 600.. PSS chyba juz nie jest najswiezszy, temu takie ceny..
jackkpl
CYTAT(kabanv70 @ Mon, 21 Dec 2015 - 19:10) *
Jest tylko 215/45r17, po 800/szt szalenstwo biggrin.gif Sport Cup 2 znalazlem po 600.. PSS chyba juz nie jest najswiezszy, temu takie ceny..

no ten rozmiar to rzeczywiscie moze byc kiepsko. najtaniej jest kupic rozmiar , ktory gdzie wystepowal fabrycznie.
Mam w dupowozie RE002 , na przodzie zmienilem na PS3 bo sie zuzyly i PS3 mi jakos bardziej leza. Na mokrym maja wiecej trakcji (subiektywnie). Na suchym tez jakby lepiej, bo przy 5 stopniach na na 2-ce nie mieli, a rok temu pamietam,ze na RE002 zawsze mielilo w granicach 3-4k rpm.
Kras
Bridgestone nigdy nie lubil zimno i mokro. Miekkie PS3 wiadomo, ze beda lepsze. Przy 20+ stopniach i suchym asfalcie bedzie odwrotnie.
As_
A teraz maja wyjsć ps4 ciekawe czy coś jeszcze poprawia
piwo
do pss bedzie im daleko. raczej nie wpakuja tam wlokien aramidowych czy podwojnej mieszanki dla lepszej przyczepnosci. liczylbym na poprawe komfortu, zmniejszenie zuzycia paliwa czy poprawe hamowania na mokrym czyli totalnie nie racingowych parametrow.
Kras
Dlatego Michelin rozdzielil Pilot Sport na 2 linie. Performensowym nastepca PS2 zostalo PSS, a PS3 poszlo w strone komfortu, ekonomii itp. PS4 zapewne bedzie to kontynuowac.
piwo
Do mnie jada wlasnie sport cup 2 225/45r17. cena powala. 580zl za sztuke. wiecej placilem za ad08r dwa lata temu. cena po prostu kosmicznie niska. ciekawe z czego to wynika. chyba magazyny szybko sie z tych opon oproznia smile.gif
a i co warto zaznaczyc. nie tylko sport cup 2 zeszlo z rozmiarowka ponizej 18 cali.
trofeo r tez zaczeli bic w uwaga... 15'. fakt ze cena powala.
ciekawe ktory producent michalek czy pireli wypusci pierwszy 16stki
odnosnie ps4:
http://www.michelin.pl/opony/michelin-pilot-sport-4
widac aramid wprowadzili smile.gif ale rozmiarowka nawet tych slabszych opon caly czas w gore. niedlugo ciezko bedzie kupic dobra opone w mniej niz 18 cala. masakra.
Kras
Ja bym na 16" w dobrych cenach raczej nie liczyl. 225/45/17 to zdecydowanie najpopularniejszy rozmiar w ostatnich latach (dopiero teraz chyba troche wypierany przez 18"), bardzo duzy rynek, o ktory warto zawalczyc w segmencie performance. Zadna 16" nie ma podejscia w popularnosci.
xtremesystems
gdzie te 15tki trofeo r
xtremesystems
to juz u ODS jest taniej wg ich cennika
kabanv70
piwo

te PSC2 z 2015? B.dobra cena, podzielisz się kontaktem? rolleyes.gif
ptaku
Jakie opony polecacie do Golf 7 R w rozmiarze 235/40/18 - Auto uzywane dynamicznie glownie po miescie i czasami jakas kreta trasa dla przyjemnsci. Continentale odpadaja po tym jak znajomemu swieza opona wystrzelila w aucie.

Jak narazie myslalem o Michelin Pilot Sport 4 innych typow brak.

Czekam na sugestie.
piwo
CYTAT(kabanv70 @ Thu, 24 Dec 2015 - 02:13) *
piwo

te PSC2 z 2015? B.dobra cena, podzielisz się kontaktem? rolleyes.gif

http://www.bestopony.pl/opona/_41250.html
szybka obsluga i bezproblemowa. dwa dni i oponki byly w domciu. rocznika nie patrzylem jeszcze ale na pewno produkcja 17stek ruszyla tego lata.
porownalem troche ad08r z sport cupem 2 w rozmiarze 225/45r17:

sport cup 2 wazy 9,3kg
lekko zuzyty ad08r 10,3kg
scianki boczne porownywalne ale lekko twardsze wydaja sie w ad08r.
szerokosc opony prawie identyczna z lekka przewaga michelina (moze z 1mm)
twardosc mieszanki raczej michalek bardziej miekki ale tu porownywac by trzeba nowki.
piwo
CYTAT(xtremesystems @ Wed, 23 Dec 2015 - 23:14) *
to juz u ODS jest taniej wg ich cennika

to ciekawe bo sa u nich dostepne trofeo r w 16' ale szkoda ze na 55 a nie 50. troche za duze te kola sad.gif
http://odsserwis.com/wp-content/uploads/20...2/CennikODS.pdf
kabanv70
CYTAT(piwo @ Thu, 24 Dec 2015 - 07:00) *



Piwo dla Ciebie! smile.gif I świąt wesołych smile.gif
Linarr
mam kilka pytań odnośnie opon profil,
1. pro sport czy pro sport 2? które lepsze na suchym?
2. tornado rozumiem że na mokrą nawierzchnię
3. lepsze xr-01 czy bridgestony re002 ? (suchy)
4. rozmiar drogowych opon to 225/45/17, sliki taki sam rozmiar czy 215/45?

w przyszłym roku mam zamiar zacząć jazdy po torze, a że póki co można powiedzieć że nie umiem jeździć laugh.gif to tańszych nie będzie aż tak szkoda zniszczyć smile.gif więc inwestycje w markowe sliki używki czy też nowe uhp nie ma sensu. Przewiduję jazdy w Kielcach i może jakiś Poznań
piwo
nie ten temat:
tutaj uderz:
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...0&start=840
Kajman
odpuść sobie profile na suchą nawierzchnię.
Linarr
aż tak źle? to co będzie lepsze i równie tanie
tu nie chodzi o urywanie sekund tylko wyrobienie nawyków wink.gif
piwo
profile na kielce beda jak znalazl. kwestia dobranie odpowiednich meiszanek do wagi auta. jak auto to a4 czyli jakies 1400kg wagi to tyl miekkie a na przod srednie i na kielce powinno byc ok. tylko wez opony ze wzmacnianymi bokami dla lepszego czucia. tragedi nie bedzie a na pcozatek jak znalazl. przejdziesz na sliki michelina p2g to wtedy powiesz łał nie mozliwe ze to moje auto smile.gif
http://www.spalacz.pl/superbarborka-tor-kielce-2015
PrzemoV6
Testował już ktoś może Nankangi NS-R ale w miękkiej mieszance ? oznaczona wg. producenta jako Racing (120)?
Ktoś już wspominał że na Kielcach nie kleiły ale chyba chodziło o mieszankę średnią Street (180)...
piwo
https://www.youtube.com/watch?v=AQXlzLdY6fY
best:
ferdek 595 rs-r 1m19s,134
nakang ns2r miekki 1m20.004
https://www.youtube.com/watch?v=xDW0gg9PLcE
kolega testowal kiedys profile na torze poznan. i wyniki byly takie:
1 setup: to profil sredni przod i profil miekki tyl najlepszy czas: 1:58:9
2 setup: to rpzod federale rs-r i tyl profil sredni s czas: 1:57:9

wiec zasadniczo wychodzi na to czy te nakangi czy profil to podobne czasy
wiec wybralbym profila bo Polski i na dodatek tanszy i rodzaj mieszanek jest szerszy.
piwo
co do opini na temat profili na poznaniu to mozna wychwycic tu:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.p...6&start=660
do strony 37 cos tam mozna poczytac i popatrzec jak opony sie zachowywaly w porownaniu tez do ferdkow.
PrzemoV6
Dzięki piwo za pomoc a jakbyś np. porównał w kwestii sklejania wyżej wymienione do AD08R, wiem że to na większy budżet ale cały czas przechodzą mi przez myśl ze względu na to że auta używam też na co dzień. No i mają więcej mięcha oczywiście.
piwo
ja sobie wyrobilem opinie na temat tych opon. maja gleboki bieznik 8mm, dobrze odprowadzaja wode, sa bardzo stabilne na trackdayach, auto nie plywa jest przewidytwalne i czasy okolo 1s na minucie szybsze od topowych opon uhp jakimi sa goodyear assymetric 2. (zmiana opon tylko na tylnej osi napedzanej):
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.p...0&start=460


https://www.youtube.com/watch?feature=playe...p;v=stQ7WqEh2tY

Pirelli P Zero (uhp znany)
Dunlop Direzza Sport Z1 Star Spec, (jest juz w obiegu ZII)
Toyo Proxes R1R, (chyba jakis tam wyznacznik, bo kazdy ta opone zna)
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, (uhp znany)
Continental ExtremeContact DW,
Hankook Ventus R-S3 Z222, (w Polsce na allegro dominuje starszy model czyli r-s2 z221)
Yokohama Advan Neova AD08 (od 2014 w obiegu szybsza ad08r),
Bridgestone Potenza S-04
http://media.caranddriver.com/files/monste...ires-tested.pdf

http://www.tirerack.com/tires/tests/chartD...ay.jsp?ttid=197
https://grassrootsmotorsports.com/articles/...d-tires-part-2/

moge dodac ze na mx5klub raczej tez ludzie bardzo ja zachwalaja. opona ta to moze nie jest czolowy semi do bicia rekordow a raczej rywal opony michelin super sport czyli dobrej opony na codzien na mokrym i suchym.
ale nie bede sie wiecej juz na ten temat wypowiadal bo znow zostane zaszczuty smile.gif
teraz zastepuje je sport cupami 2 wiec bede mial lepsze porownanie co do tego jak daleko stoja ad08r od czolowki semi slikow czyli sport cupow 2
Linarr
CYTAT(piwo @ Sat, 26 Dec 2015 - 18:01) *
profile na kielce beda jak znalazl. kwestia dobranie odpowiednich meiszanek do wagi auta. jak auto to a4 czyli jakies 1400kg wagi to tyl miekkie a na przod srednie i na kielce powinno byc ok. tylko wez opony ze wzmacnianymi bokami dla lepszego czucia. tragedi nie bedzie a na pcozatek jak znalazl. przejdziesz na sliki michelina p2g to wtedy powiesz łał nie mozliwe ze to moje auto smile.gif
http://www.spalacz.pl/superbarborka-tor-kielce-2015

ta 1400.. mój waży 1600 z resztkami paliwa unsure.gif
piwo
No to najlepiej by bylo jakas porzadna opone. Nalewki przy ciezkim aucie chyba nie pracowalyby jakos super. Mozna probowac hard wzmacniany przod i tyl sredni wzmocniony ale to chyba na niewiele sie zda.
http://www.bestopony.pl/opona/_41250.html
Ja bym sie nie zastanawial i bral sport cup2 225 45r17 link wyzej za 590 sztuka. Bedzie duzo stabilniej i wiecej czucia.
Profil xr to 300zl sztuka.
http://www.sklep.oponysportowe.eu/Opony_Op...).aspx?pageId=5
Kumho ecsta xs jest za 382zl.
http://www.sklepopon.pl/kumho-ecsta-xs-ku3...CFagLcwodcqoDWQ
a rs-r za 388
http://www.sklepopon.pl/federal-595-rs-r,p...CFaHpcgodJtINkw
Kajman
nalewki na suchym są jak słabe semi
Linarr
nie ten budżet.. na początek to i zwykłe profile chyba kupie nawet nie sliki tongue.gif
Linarr
lepiej 17 czy 18" ? felgi kosztują tyle samo
Kajman
zwykłe to już całkiem bez sensu, jaki budżet, jaka średnica?
culmen
@piwo
Naczytałem się Twoich wypowiedzi i do mojej MR2 w30 jadą już AD08r wink.gif

Zastanawia mnie tylko czy dobrze zniosą Jastrząb.
Znaczy 15min pełnym gazem lekkim (1000kg) dość słabym 140km RWD.
piwo
Kupuj 18stki.latwiej dostac i sliki i dobre semi. I szerokosc fegi conajmniej 8,5. Et jak najmniejsze.
Linarr
budźet to im mniej tym lepiej bo bankowo je zabije na pierwszym track dayu smile.gif przez wyjeżdżanie przodem. (tak do 200/szt)
Rozmiar fabryczny w przeliczeniu na 18" to 225/40/18, na 8j feldze opona jest praktycznie na równo bez naciągu/balona
na poznaniu podobno ciut szersze lepsze, a w kielcach? no i 4 takie same bo mam quattro
piwo
225/40r18 to bardzo popularny rozmiar i opon od liku. bierz fele 8,5 cala szeroka a et gdzies pod 20. co do ceny 200zl to zabiles. ja tam nic polecac nawet nie zamierzam w tym budzecie bo to bez sensu.
semislicki twarde ciezko zabic. np bierzesz takie rsry i masz je na caly sezon upalania a nawet dluzej.albo kumho ecsta xs.
Linarr
Twarde to na jakie temp są? Macie jakieś źródło używek w dobrej kasie?
cowboy
Linarr, bier 18 cali
slicki są duzo tańsze, ja tez mam 225/40/18
dziwi mnie ze w B5 nie wejdzie nic wiecej np 225/45/18 - tych gum jest wiecej
matteusz
Panowie, czy Markguma N-Rally można dociąć, gdy będzie się kończył bieżnik? Ktoś ma jakieś doświadczenia ile głębokości można zyskać?
Linarr
Pewnie wejdzie nie sprawdzałem
cowboy
CYTAT(Linarr @ Mon, 28 Dec 2015 - 08:56) *
Pewnie wejdzie nie sprawdzałem


na 100% wejdzie

http://allegro.pl/slicki-sliki-slick-4-szt...5848931647.html


Linarr
Komplet za 400 ?? myślałem że to droższe jest smile.gif tylko czy miękka mieszanka nie będzie za miękka na tego mojego kloca?
mile
Testował już ktoś Race GC ? Jakieś opinie w porównaniu do Profili ?
Joneg
Potrzebuje dobrą i szybką ale i z homo oponę na audi a4 quattro 350hp, 1500kg.
Jaki profil? Na sezon letni głównie droga asfaltowa, sporadycznie trackday, od czasu do czasu chłosta na ulicy.
Preferowałbym bym 205-225/45/17
piwo
jak nie zalezy ci na przyczpenosci w kaluzach to:
http://www.bestopony.pl/opona/_41250.html
a jak i w deszczu ma byc w miare to:
http://polskihurtopon.pl/p/75740-michelin-...medium=referral
a jak w deszczu ma byc jeszcze lepiej to:
conti sport contact 6 (5) lub inne uhp.
to mniej wiecej pokazuje jak osiagi na deszczu i komfort psuja osiagi na torze:


ps3 i inne uhp to komfort i bardzo dobre prowadzenie na morkym
pss to w miare prowadzenie na deszczu i komfort (halas, wybieranie dziur)
psc2 slabe prowadzenie na deszczu i kiepski komfort
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.