Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131
Porszak
nie wiem jak prowadz sie fiesta, ale w corsie opc o podobnych parametrach 215 yoko parada spec2 bylo malo na zakretach z gazem i wyjsciach z nich. gdybym mial kupowac to powaznie rozwazyłbym 225. ta parada byla swietna uwazam(choć nie mam bezposredniego porównania z innymi w tym aucie), przejezdzilem jedna zime w miescie (tylko dlatego, że jak byly ciezsze warunki to mialem drugie auto na zimowkach), ale na mokrym , ponizej zera bylo bardzo ok. jak cena jest dobra to jeszcze p zero nero, mam w corsie b czyli ze mna ok 1100kg i tez jestem zadowolony 195/45, zero wykladania na winklach
jackkpl
Bez przesady, 225 a 205 nie da wiele roznicy w trakcji. Jak na wyjsciu butujesz za mocno a nadal lecisz w duzym przeciazeniu bocznym to kazda opona zamieli. Jak nie mieli to znaczy, ze za wolno jedziesz w zakrecie wink.gif
Porszak
jak zamieli to pol biedy. mnie w latwy sposob caly przod wyjezdzal, ale fiesta jezdzi lepiej od corsy
jackkpl
CYTAT(Porszak @ Sat, 10 Jun 2017 - 22:39) *
jak zamieli to pol biedy. mnie w latwy sposob caly przod wyjezdzal, ale fiesta jezdzi lepiej od corsy

To pewnie kwestia szpery, bo auto bez szpery zmieli wewnetrzne kolo (fwd czy rwd)
BitterAce12
ok, moge dać jakieś pierwsze wrażenia i review tych federali 595 RS RR.
Zamówiłem w rozmiarze 245/40 i 275/35 czyli standard dla 370z. Przesiadłem się z pilot super sportów 265/40 305/30 i pod względem osiągów to jest dla mnie coś nieprawdopodobnego. Jakby jeździł innym autem.
Oponki dmuchnałem na 2.6bara (z innymi cisnieniami nie eksperymentowałem jeszcze). Co do samych właściwości jezdnych to mega na plus. W zakręcie auto jest stabilne jak nigdy, jakbym miał z 200kg downforcu więcej biggrin.gif Wiadomo to dość subiektywne odczucie, ale jestem zachwycony. Czuje, że mogę przejechać każdy zakręt, dużo, dużo szybciej. Ze ta granica przyczepności nie istnieje (przynajmniej nie dla moich dotychczasowych umiejetności i warunków w jakich jezdze). Trakcja poprawiła się diametralnie. Teraz jadąc prosto nie ma opcji, że koła zakręcą się w miejscu na 2 biegu. Auto przyspiesza wyraźnie lepiej, jest stabilniejsze i wbrew pozorom (pewnie przez rozmiar) jeździ się przyjemniej.
Żeby nie było tak kolorowo, to opony mają też swoje minusy.
Największy to na pewno hałas... Od 70kmh jest masakra. Dosłownie jak w samolocie, czuje, że ludzie się oglądają, bo to słyszą.
Nie przyjemna jest również tendencja do zbierania żwiru/ kamyków. Miałem nieprzyjemność przejechać się po drodze gruntowej wysypanej żwirem i przez następne 500m kamyki waliły mi po nadkolach jak szalone. No ale jakby nie patrzeć nie jest to opona szutrowa więc w/e.

Jakie ciśnienie zalecacie do niej?
WojtekMR
mam ar1 195/50r15 przód i 205/50r15 tył - ale tylko jeden Poznań zaliczyłem z problemami
wstepnie same superlatywy - ciche a w zakrętach lepsze niż kierowca wink.gif

tak naprawdę to trudno mi się na razie wypowiadać, oprócz opon w aucie wpadły negatywy -3 a geometria została trochę naprawiona, problemy ze skrzynią nie pozwoliły na wjeżdzenie a i poprzedni zestaw 195/50r15 ad08r przód i 205/50r15 V70 (medium z 2013) trudno jednoznacznie porównać w stosunkowo lekkim aucie - subiektywnie wydaje się na duży plus.
Fracek
CYTAT(Fracek @ Fri, 09 Jun 2017 - 23:43) *
Pacjent świeżo nabyta Fiesta ST MK7 182KM 280 NM potem może 220 / 350NM / FWD 1160kg

Przejrzałem już ze 90% tego tematu moje typy na oponę do miasta trochę szaleństw może jakiś amatorski tor raz w roku.

- Nokian Z-Line
- Bridgestone RE050A
- Bridgestone RE002
- MICHELIN PILOT SPORT 3
- Pirelli P Zero

Opony w standardzie to 205 40 17 większość opon które podałem są tylko w profilu 45 przekłamanie licznika rzędu 3% a może wejśc w 215 40. Chwile pojeździłem fiesta dość twarda jest, obecnie tylko na zimówkach profil 40. Cel nie stracić na prowadzeniu wsiąść pod uwagę polskie drogi.

Dzięki za propozycje i sugestie.


Nie napisałem tego, flga OEM ma 7J, Po dalszej analizie będzie 205 40 17 jazda przeważnie na suchym jak deszcz noga z gazu. Finalnie zostały dwie oponki, brać która tańsza czy konkretną?
- Bridgestone RE050A - te były na pierwszym montarzu
- Bridgestone RE002
piwo
CYTAT
- Bridgestone RE050A - te były na pierwszym montarzu
- Bridgestone RE002

serio?
y slaby wybor
Porszak
wybór slaby pod wzgledem szerokosci i modeli. ST i 7cali, masakra jakas. niby zalecane jest 205 na 7J, ale jak kupisz szersze to nic sie nie stanie, falge bedzie trudniej porysowac:).
przy swoim zboczeniu szukałbym lekkich 17 i kupil 7,5, ktore i tak bedzie lzejsze pewnie nie oryginały.
Fracek
No wybór nie poraża, w zasadzie najciekawsze podałem. Przy 215 z racji felgi 7j nie będzie lekko pływał?
Porszak
mam na 7.5J 245/40/18, wczesniej mialem inne opony na 8J. roznicy nie widze, z tym ze to jest w niespełna 5m sedanie.
jak mozesz umowic sie u gumolepow na jakas wypozyczke na dzien czy cos z opcja ze kupujesz u nich nowki czy inne uzywki to sprawdzilbys sobie.
Performante
Tym razem potrzebuje opony do mocnego i dość ciężkiego doładowanego (600PS) RWD.

Mam trochę problem z zakupem Michelinów Pilot Super Sport. Czy alternatywą dla nich mogą być C. Sport Contact 6? Czy może lepiej Pilot Sport 4S?
W firmie która mnie obsługuje, mają dość mały wybór opon na tylną oś (285/30/20), więc nie poszaleje.

Auto typowo do szybkiej, dziennej, autostradowej jazdy, bez toru - więc potrzebuje uniwersalnej opony.
jackkpl
CYTAT(Performante @ Tue, 13 Jun 2017 - 12:42) *
Tym razem potrzebuje opony do mocnego i dość ciężkiego doładowanego (600PS) RWD.

Mam trochę problem z zakupem Michelinów Pilot Super Sport. Czy alternatywą dla nich mogą być C. Sport Contact 6? Czy może lepiej Pilot Sport 4S?
W firmie która mnie obsługuje, mają dość mały wybór opon na tylną oś (285/30/20), więc nie poszaleje.

Auto typowo do szybkiej, dziennej, autostradowej jazdy, bez toru - więc potrzebuje uniwersalnej opony.


Pomyśl, czy Pilot sport 4 (psikutas bez S wink.gif) nie wystarczy. Im opona mocniej nastawiona na tor, tym będzie wymagała więcej grzania.
piwo
ewentualnie wersje xl co by boki byly twardsze
matteusz
Ktoś kiedyś ładnie wytłumaczył tu na forum, że twardsza ścianka w XL to mit.
ppet
Jak dysponujesz linkiem lub cytatem to chętnie się zapoznam.
matteusz
Post z tego tematu, z 21 marca 2016 użytkownika lukass5.
CYTAT
No to po kolei:
Za nośnośc opony odpowiada ciśnienie w powietrza w oponie. Indeks nośności określa ilośc kilogramów obciązenia dla danej opony przy konkretnym ciśnieniu i np. taki popularny rozmiar 205/55R16 w wersji standardowej ma indeks 91 czyli 615 kg. Tą wartośc uzyskuje przy cisnieniu 2,5 bar. Powyzej tej wartosci nosnośc tej opony juz nie rosnie (zreszta jak i innych opon o normalnej konstrukcji (nie XL)). Natomiast przy ciśnieniu 2.0 bar ma już tylko 515kg.
Dlatego że za nosnośc opony odpowiada ciśnienie a nie twardośc boku to opona w tym samym rozmiarze czy to miekki komfortowy model Michelina, czy twardy Bridgestone czy mega twardy RunFlat maja tą samą nosność, co jakby już obala mit - wieksza nośnośc = twardy bok.

Żeby dźwigać większe ciężary to trzeba dac większa oponę (o większej pojeności powietrza które będzie unościć ciężar) albo taki sam rozmiar, który będzie pracował na większym ciśnieniu roboczym. I tu wkraczamy w kwestie opon XL. Dalej trzymając się przykłądu rozmiaru 205/55R16 mamy oponę XL o nośności 94 czyli taką która uniesie max 670 kg. Ale te 670 kg będzie przy ciśnieniu 2,9bar a nie 2,5. Jako ciekawostkę trzeba dodaz że opona XL przy tym samym ciśnieniu co opona nie XL ma mniejszą nośność. W wypadku tego rozmiaru przy np. 2 barach zwykła ma 515kg, a XL-500kg.
Tu dochodzimy do róznic w budowie opon zwykłych i XL. Aby napompować opone na wyższe ciśnienie trzeba zmienić jej konstrukcję. I nie chodzi tu o boki opony, bo one to ciśnienie wytrzymają z zapasem. Jedyne drobne zmainy w oponie XL mogą byc w okolicach stopki opony, ale nie mają one praktycznie żadnego wpływu na zachowanie opon w zakręcie. Największe róznice kryją się pod bieznikiem. Opony XL maja inne, zazwyczaj sztywniejsze opasanie (moze go być więcej, z innego materiału, grubości drutu, czy nawet po prostu ułożone pod innym kątem) stalowe czołą opony. Chodzi o to ze pompując wyższe ciśnienie zmienia się kontur opony i bieznik byłby wypukły co powoduje złe przyleganie do drogi. To zmienione opasanie powoduje zachowanie konturu opony także przy podwyższonym ciśnieniu.
Czy to jest zawsze korzystne? Niekoniecznie. Skoro nasze auto wazy X kilogramów i starcza mu wg producenta zwykłą opona to znaczy że będzie ona prawidłowo pracowac pod obciazeniem i zapewniać optymalna powierzchnię styku z drogą. Nalezy pamietać żę droga nie jest idealnie równa i jak opona będzie miała zbyt dużą sztywnosc czołą w stosunku do nacisku to nie będzie wykorzystywać pełnej powierzchni przylegania. Szczególnie moze to mieć znaczenie w oponach zimowych. Kto mi nie wierzy niech sobie weźmie do ręki profi slicka np. Michelina i zobaczy zę przy bardzo twardych scianach bocznych jednocześnie mamy dość miekkie opasanie pod bieznikiem, zeby opona wykorzystała każdy mm kwadratowy drogi pod nią.
Także konkluzja jest taka - sztywne boki w XL to mit, a po drugie jak nie potrzeba zwiększonej nośności to korzystanie z opony XL mija sie celem.
mile
Potrzebuje pilnie porady - kupiłem nowe Micheliny Super Sport, rozmiar 225/40 ZR18 88Y. Dzisiaj się dopatrzyłem, że moje obecne letnie (Conti Spor 5) i zimówki mają nośność 92 i oznaczenia XL. Aut to Leon III Cupra, więc masa to pewnie coś w okolicach 1300-1400 kg. Auto będzie jeździło po ulicy plus dwa wypady w roku na Poznań.

Jutro mam wulkanizatora, więc byłbym wdzięczny za potwierdzenie czy mam problem wink.gif
Linarr
nie masz wink.gif ludzie autami po 1600kg na tych gumach jeżdżą i jest ok
jackkpl
88y masz 560kg na opone. Z czym ma byc problem?
kamilen
Co się lepiej sprawdzi w różnych warunkach na kjs: Dmack DMT-RC 225mm czy Yokohama A048 205mm? Zna ktoś wagę opon Dmack?
jackkpl
CYTAT(kamilen @ Mon, 19 Jun 2017 - 12:11) *
Co się lepiej sprawdzi w różnych warunkach na kjs: Dmack DMT-RC 225mm czy Yokohama A048 205mm? Zna ktoś wagę opon Dmack?

Ciężka w....j, na asfalcie słabo klei.
kamilen
CYTAT(jackkpl @ Mon, 19 Jun 2017 - 12:28) *
Ciężka w....j, na asfalcie słabo klei.


Tak myślałem.
Czyli Yoko będzie lepsza. Dzięki.
matteusz
Panowie, jak się sprawują Toyo R888 w jeździe torowej? Chodzi mi o mieszankę, w jakich temperaturach ich można używać? Twardsze od R1R czy wręcz przeciwnie?
matteusz
Dziękuję za info smile.gif
piwo
wszystko zalezy od szerokosci opon. da sie dac taka szerokosc by opona pracowala dluzej. lepiej dac opone szeroka i miekka (np 275mm r888) niz twardsza i wezsza (np. 225mm a048H). pierwsza klei od startu i caly czas, druga potrzebuje nagrzania. obie moga zuzywac sie podobnie i miec w czasnie jazdy torowej podobna temperature.
h8r
CYTAT(piwo @ Wed, 21 Jun 2017 - 10:22) *
wszystko zalezy od szerokosci opon. da sie dac taka szerokosc by opona pracowala dluzej. lepiej dac opone szeroka i miekka (np 275mm r888) niz twardsza i wezsza (np. 225mm a048H). pierwsza klei od startu i caly czas, druga potrzebuje nagrzania. obie moga zuzywac sie podobnie i miec w czasnie jazdy torowej podobna temperature.

tylko szersza opona ma większą masę i opory toczenia co przekłada się na przyśpieszenia na prostych, takie 275 w r888 potrafi już skutecznie spowolnić całkiem szybkie auto
piwo
e bez przesady. ile cie zwolni? 0,2km/h? ile taka opona wygeneruje wiecej oporu? co do wagi ciezko sie nie zgodzic. szersza felga plus opona to moze byc plus pare kg na kolo.
h8r
Dodatkowe 2-3kg wirujące po najbardziej zewnętrznej części koła, spowalnia przyśpieszenie i osłabia hamowanie (+przyśpiesza przegrzewanie się hamulców), za to można nieść więcej prędkości w zakręcie, przy odpowiednim zawieszeniu, bo to które działało na wąskich oponach teraz będzie za miękkie. Przypuszczam, że 100-200 to osłabia o jakieś 1-2s (zależy od auta), dodatkowo w tylnym napędzie może popsuć rotację. Z oponami jak ze wszystkim można przedobrzyć.
jackkpl
CYTAT(h8r @ Wed, 21 Jun 2017 - 13:06) *
Dodatkowe 2-3kg wirujące po najbardziej zewnętrznej części koła, spowalnia przyśpieszenie i osłabia hamowanie (+przyśpiesza przegrzewanie się hamulców), za to można nieść więcej prędkości w zakręcie, przy odpowiednim zawieszeniu, bo to które działało na wąskich oponach teraz będzie za miękkie. Przypuszczam, że 100-200 to osłabia o jakieś 1-2s (zależy od auta), dodatkowo w tylnym napędzie może popsuć rotację. Z oponami jak ze wszystkim można przedobrzyć.

Patrząc po tym, na czym jeżdżą auta pokroju GT3 to raczej jest zysk z szerszej opony w kontekście czasów na okrążenie.
Huracan GT3 lata na 325 ,a waży jakieś 1200kg.
Linarr
bo ma pierdyliard kuni i musi mieć dobrą powierzchnię przenoszenia tego na drogę tongue.gif
jackkpl
CYTAT(Linarr @ Wed, 21 Jun 2017 - 15:15) *
bo ma pierdyliard kuni i musi mieć dobrą powierzchnię przenoszenia tego na drogę tongue.gif


Tylko po co wtedy 325 na przodzie ? wink.gif
Z mojego punktu widzenia pytanie retoryczne, bo każda opona mocniej obciążona traci współczynnik tarcia :
http://2.bp.blogspot.com/-fPjgf-6ELgc/UIWW...+Slip+Angle.jpg
h8r
powstaje też problem jak zmieścić 275 w nadkolu przystosowanym do 225? dodatkowe 2cm opony to jakoś się upchnie, ale 5? można sobie zadać pytanie dlaczego GT3 nie latają na 355 i szerszych?
kkkacper
Panowie.. auto glownie na ulice, 4x4, okolice 400-450KM.. mysle nad 225/40/18 Michelin Pilot Sport 4, warto czy moze pochylic sie nad czyms innym?
jackkpl
CYTAT(h8r @ Wed, 21 Jun 2017 - 16:24) *
powstaje też problem jak zmieścić 275 w nadkolu przystosowanym do 225? dodatkowe 2cm opony to jakoś się upchnie, ale 5? można sobie zadać pytanie dlaczego GT3 nie latają na 355 i szerszych?

Tak na szybko sprawdzając slicki Michelina to rozmiarów 355 nie ma smile.gif.
Gumi5
Panowie, macie dostęp do jakichś konkretnych danych na temat Westlake Sport RS? Przeszukałem parę stron wstecz w temacie oraz trochę w googlach, jednak nie znalazłem nic konkretnego, testów porównawczych czy coś. Jeździł ktoś na tym? Bo w sumie tania, w drifcie upalają... tylko pytanie czy jak niezła w drifcie to i niezła normalnie biggrin.gif
GodISmE
Odnosie r888r i oporow toczenia/masy rotujacej, ja sie o tym na wlasnym przykladzie przekonalem w srode na Poznaniu! Mial byc atak na 1:50 a wyszla duuupa! Nie dosc ze mi te 275 z tylu zamulily auto (mialem wczesniej 265) to poplynely juz pod koniec pierwszej sesji! Pozniej bylo juz tylko coraz gorzej i w koncu mega wibracje przez te okleiny!

Opony ok na sprinty i male pojezdzawki jak Kielce, Lodz, Jastrzab ale tez bedzie git na Nurba! Na Poznan i prawdopodobnie Silesie, zwlaszcza w lato, kategorycznie NIE! No chyba ze ktos ma auto wazace 1000 kg! Na szczescie nie az tak duzo gumy zeszlo i jest dalej prawie 5mm. Oczyszcze je jutro i zostawiam na te wymienione wyzej tory a na Poznan i Silesie to chyba pelne twarde lub srednie slicki uzywane kupie!

piwo
Jaki czas ostatecznie udało się pojechać?
GodISmE
1:52 juz w pierwszej sesji ale pozniej odpuscilem bo nie bylo sensu. Szkoda tych opon. Jeszcze do tego czerwona flage dostalem za wydech! lol 112 dB.
1:50 by sie dalo na innych oponach podejrzewam, np. FZ-201 albo 03g. Auto w ch..j ciezkie, srodek i seria silnik dalej. Na jesien sprobuje znowu! smile.gif
jackkpl
Co wy macie z tymi wydechami ? smile.gif. Ostatnio na imprezie , jak honda S2000 jeździła , to się dziecko w wózku popłakało. Nie idzie usłyszeć drugiej osoby stojącej 1m obok, gdy takie auto przelatuje przy widowni.
GodISmE
Dla mnie waga i moc byly priorytetem, dzwiek to efekt uboczny. Pucha z tylu wytlumila sporo ale glownie niskich czestotliwosci, dziwi mnie ze tyle wyszlo na Poznaniu. Moze sie laska pomylila i jakis prosiak to byl a nie ja lol. Srodkow resonator i tak wpada bo polonez straszny bez katow sie zrobil.

Natomiast z oponami to mam rozkmine teraz. Nie wiem na czym jezdzic na tym Poznaniu, jesli w lato tak plyna te toyo. Pewnie rs-rr wytrzymalyby wiecej ale bylyby wolniejsze. Inne semi nie maja rozmiarow 255 i 275 do moich felg.
Wiec chyba pelne sliki uzywane kupie i jak bedzie trzeba to polklatke.zakładam
A w przyszlym sezonie chyba kupie 255 i 265 fz-201. Bedzie lekki naciag z tylu, trudno.
jackkpl
Kup coś twardszego, CUP2, FZ 201 powinny dawać radę. Ewentualnie extreme R9 smile.gif.
[Yossarian]
Ja Race GC w twardej mieszance ostatnio testowałem na Ułęży. Ponad 20 minut jazdy ogniem nie zrobiło na nich wrażenia. O ile widzę, to nie popękały jak Extreme czy Federal. Porównałem z VR2 R5 i na Race GC czas miałem lepszy, ale wtedy już lepiej trasę znałem, co też trzeba wziąć pod uwagę. Na Race miałem wrażenie jest nieco trudniej wyczuć moment kiedy puszczą. Ale ogólnie polecam
piwo
a jakie czasy miales na racegc a jakie na vr2 r5? najlepiej jakbys podal wszystkie zanotowane. kolejne fajne porownanie.
[Yossarian]
Też bym chciał je znać, niestety organizator coś ociąga się z wrzuceniem czasów tongue.gif. Jak w końcu podadzą to wrzucę. Zanotowałem sobie tylko najlepszy na VR2 i najlepszy na Race GC - odpowiednio 2:04:7 i 2:03:2. VR2 napompowane na 1.9 bara, Race GC na 1.8 (pompowane na zimno). Z tylu w obu przypadkach R1R.
jackkpl
CYTAT([Yossarian] @ Sun, 25 Jun 2017 - 16:09) *

Ja Race GC w twardej mieszance ostatnio testowałem na Ułęży. Ponad 20 minut jazdy ogniem nie zrobiło na nich wrażenia. O ile widzę, to nie popękały jak Extreme czy Federal. Porównałem z VR2 R5 i na Race GC czas miałem lepszy, ale wtedy już lepiej trasę znałem, co też trzeba wziąć pod uwagę. Na Race miałem wrażenie jest nieco trudniej wyczuć moment kiedy puszczą. Ale ogólnie polecam


R5 vr2 to mieszanka miękka. Pracuje ok jak jest 0-10 stopni na dworze, kropi deszcz. W lato zapomnij, że na tym coś pojedziesz poza pierwszymi 500m smile.gif.
[Yossarian]
Sorry, pomieszało mi się z oznaczeniem - jechałem na R7, czyli średniej
jackkpl
CYTAT([Yossarian] @ Sun, 25 Jun 2017 - 19:30) *

Sorry, pomieszało mi się z oznaczeniem - jechałem na R7, czyli średniej

To wtedy lepiej. Ja testowałem R7 i Race GC średnią, to race GC jest bardziej miękka. Zarówno szybciej się grzała jak i szybciej przestawała kleić. Więc Race GC trzeba brać twardą.
primox
Co do Race GC, nabyłem takie ostatnio w mieszance hard/medium jako dojazdówki, ale przy okazji przetestowałem na Rozecie, ogólnie za tę kasę bdb opona - podzielam opinię, że powoli i kulturalnie się zużywa, przynajmniej na razie ;p

U mnie żeby pojechać coś szybciej musiałoby być soft/soft no ale tak jak wspomniałem, nie kupiłem jej do bicia czasów

nieco dłuższy opis + onboard w poście z 22.06

https://www.facebook.com/szybciejnizrynek/

[Yossarian]
Kupiłem w tym roku miękkie VR2 na KJSy, założyłem na przód i po jednym starcie spękały: http://www.racingforum.pl/index.php?s=&...t&p=1266578 - na R7 kupionych w zeszłym roku tego nie zauważyłem (a teraz to i tak je zdarłem prawie do zera, to nawet jak coś było to nie zauważę tongue.gif ).

Tak czy inaczej, to mnie mocno zniechęciło do tych opon: kosztują jak na nalewkę bardzo dużo, a jakość jest jaka widać - loteria. Dlatego postanowiłem przetestować Race GC.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.