Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132
piwo
o
niezle.
a jakie auta na czele? padalo czy sucho? szuter czy czysty asflat?
doczytalem sie, ze bylo bardzo mokro
1 saxo
2.civic
3.318
no i widze ze jezdziliscie na jakiejs lepiance a nie asfalcie. przydaloby sie takie porownanie z ciekawych tras typu poznan a nie jakies terenowe wypady.
Andrzejsr
W nawiązaniu do ciśnień :
Jakie są granice obniżania ciśnienia w oponie i czym to skutkuje gdy już _za mało_ i jak to jest odczuwalne .
Bo cel obniżania jest jeśli dobrze rozumiem taki, żeby się szybciej nagrzała oraz miała większą powierzchnię przylegania do asfaltu tak? No ale gdzieś jest granica. Nawet zakładając sztywne ścianki boczne to zmniejszanie ciśnienia na precyzję prowadzenia wpływa negatywnie, a przy miękkich na pewno.
Czy w ogóle coś takiego jak opory toczenia się bierze pod uwagę , mierzalne są - mające realny wpływ na czas przy powiedzmy obniżeniu o 0,4 bara ?
Bo spotkałem się z ciśnieniami rzędu 1,1 na przód w lekkim , z b lekkim przodem aucie. Kolega Miko pisał tu o ile pamiętam też o czymś rzędu 1 z haczykiem i to w sporym BMW zdaje się.
Coś tam termometrem mierzyłem i przy różnicach rzędu 2,2 - 1,8 bara za diabła mioerzalnych różnic między środkiem, a brzegami opony nie udało mi się stwierdzić. A ponoć termometrem dobrze jest ustawiać ciśnienie aby cała szerokość opony równo się rozgrzewała / przylegała.
To jak to z tą regulacją ciśnienia jest - schodzimy w dół aby się lepiej grzały opony - ale do jakiej granicy ? (nie w sensie barów tylko do jakich objawów) . Mowa o trackday/ach , zakrętach , próbach jeno okrążeniowych ale i treningowych wielookrążeniowych.
jackkpl
Ja ladujac 1.8 bara na zimno po zjezdzie z toru mam 2.5 a to znaczy,ze na torze jest 2.6. Chodzi o to,zeby opona cala szerokoscia pracowala w zakrecie. Obnizasz cisnienie i masz gorsze trzymanie na 1 okrwzeniu, a pozniej jest bisko optimum.
Andrzejsr
No tak, tylko to "robocze" ciśnienie jak sobie właściwie dobrać ? To że trzeba startować z takim, aby "robocze" było właściwe to wiem . Tylko nie wiem jak dobrać to "robocze" - po jakich objawach.

I ciekaw jestem czy takie 1,8bara powoduje zauważalnie większe opory toczenia w stosunku do 2,2,-2.0
Bo miałem sytuacje 5 ciu okrążeni pomiarowych gdzie pierwsze jadać na wyższym ciśnieniu (a jeszcze z rozgrzewaniem to wzrosło) - miałem najlepszy czas, później wszystkie gorsze. Oczywiście - swój udział, jako że trasa była niespodzianką i nie mam powtarzalności tak dużej uważam za na pewno spory. Ale okrążenie drugie, które czułem że czysto i wydawało mi się lepiej przejechałem niż poprzednie - miałem wyraźnie wolniej. A jedyne co zmieniłem to z tych 2,1 okolo na 1,8 bara obniżyłem ciśnienie z przodu (i odrobinę z tyłu -tu akurat to dobrze bo trzymał się ładnie) .

Jednym słowem -ciekaw jestem czy bierze się pod uwagę w jeździe na czas, opory toczenia i czy ciśnienie w tak małym zakresie do 0,5 bara , ma na nie mierzalny wpływ ? ( w wozie raczej ze słabszych silnikowo niż mocniejszych)
jackkpl
Ja majac 0.2-0.3bara za duzo mialem w srodkowej czesci opony wieksza temp, niz na zewnatrz. Temperatura powinna miec okreslony rozklad na oponie, w necie duzo poradnikow.
http://www.tirerack.com/tires/tiretech/gen...and_Feeding.pdf
Kajman
Generalnie producenci często podają na jakim zakresie ciśnień na gorąco powinno się jeździć smile.gif
Porsz
CYTAT(piwo @ Mon, 25 Apr 2016 - 17:03) *
o
niezle.
a jakie auta na czele? padalo czy sucho? szuter czy czysty asflat?
doczytalem sie, ze bylo bardzo mokro
1 saxo
2.civic
3.318
no i widze ze jezdziliscie na jakiejs lepiance a nie asfalcie. przydaloby sie takie porownanie z ciekawych tras typu poznan a nie jakies terenowe wypady.


90% rajdu było po suchym, 10% leciutko wilgotne. Było trochę syfu i łączników szutrowych, jednak większość trasy po czystym asfalcie, stan zróżnicowany (polski wink.gif). Tutaj onboard zwycięzcy, z VR2 R5 na przodzie i VR1 Type-W na tyle: https://www.youtube.com/watch?v=xOJa_wEX-E4...p;feature=share

Porównania torowe będą na pewno, ale czekamy na okazję żeby ktoś bezstronny się do nas dołączył, bo co byśmy nie zrobili samodzielnie, to i tak nas oskarżą o naciąganie wyników... wink.gif

PS. Poznaliśmy Pana Grzegorza z Race GC. Bardzo sympatyczny człowiek.
piwo
fajny film. rzeczywiscie wiekszosc trasy asfalt wiec nie tak zle. niezly wynik. gratki dla zwyciezcy smile.gif
Sebastien
@piwo

Jak sama nazwa wskazuje to rajd był, a oczekujesz asfaltu jak na Poznaniu...i nie wiem czemu akurat porównanie opon tam może być ciekawsze...ciekawsze jest jak opona zachowuje się na zmiennej nawierzchni.
piwo
no bo rajdy sa nudne. fajne to sa wyscigi gdzie przeciazenia na zakretach sa wlasciwe a nie tlumione przez luzna nawierzchnie. liczy sie max G na zakrecie.
[Yossarian]
Może bez przesady i głoszenia prawd objawionych? Weź poproś kiedyś kogoś z rajdowców (nawet nie żadnego znanego, wystarczy ktoś z RO, albo nawet jakiś ogarnięty KJS-owiec), żeby cię choćby przewióżł na prawym podczas jakiegoś treningu i wtedy powiesz, czy coś jest nudne?
Kajman
nie zaczynajcie dyskusji o wyższości świąt... wink.gif
Andrzejsr
Myślę że testy na torze mają po prostu mniej zmiennych w postaci różnej nawierzchni itp. Więc jest asfalt - opona - warunki meteorologiczne i tyle. Łatwiej przez to ocenić opony po prostu bo pozostałe czynniki są stałe.

Poradnik Michelin fajny - piszą tam że absolutnie nie należy przekraczać 20psi (1,3bar?) bo grozi zsunięciem opony (czy obracaniem na feldze) .

Co do rozkładu temperatur może kwestia szybkiego zjechania z toru, szybkiego zatrzymania i pomiarów natychmiast, choć to nienajlepsze dla hamulców i silnika.. No i termometru, używałem i dotykowego - ale ten miał spooore opóźnienie odczytu, i zdalnego .

I jak to jest z tym schodzeniem z ciśnieniem - odczuł ktoś kiedyś mierzalnie spowolnienie przy niższym ciśnieniu spowodowane zwiększonymi oporami toczenia?
Kajman
etam z do 1.8 nic nie zuważyłem, a w cywilach mam po 2.0 nabite bez różnicy jakie auto, w evo nawet 1.9-1.8. Poniżej to już powoli opona nie ma pełnego styku z nawierzchnią moim zdaniem.
jackkpl
z tym 1.3 bara to rozumiem, ze nie pompowac mniej niz 1.3 smile.gif. Im wiecej, tym mocniej sie opona trzyma felgi (na logike).
Andrzejsr
Tak, tak, - nie mniej. To wyczytałem z podlinkowanego przez Ciebie biuletynu :

Note: MICHELIN® Pilot® Sport Cup tires are designed to operate at pressures
ranging from 32 psi to 36 psi hot. A cold pressure of around 25
psi (front) and 28 psi (rear) should be a good starting point, which
can then be fine-tuned to your car’s setup and your driving style. You
should never go below 20 psi cold, to avoid any risk of bead unseating.

czyli zalecają nie schodzić poniżej 1,3 bara. Oczywiście to w odniesieniu do Michelina PSC ale myślę że uogólnić tu można.
Tylko że spotkałem się z tym 1,1 w Toyotam MR2 na przykład co ciut temu przeczy.
WojtekMR
ale 1,3 na zimnym?
Andrzejsr
No tak zrozumiałem : nie schodzić poniżej 20psi w zimnej oponie aby zapobiec jej " zdjęciu" (przemieszczeniu na feldze?) . 20psi to ok 1,3bara :
You should never go below 20 psi cold, to avoid any risk of bead unseating
Kras
Wiadomo, ze musza tak napisac. Jest to tez troche dupochron. Natomiast oczywiste, ze 1,3b w leciutkim aucie, z jeszcze lzejszym przodem (typu Elise) nie bedzie mialo takich konsekwencji jak np w Evo.
cowboy
u mnie w audi 1,3 bara to pierwszy zakręt na pełnym ogniu i opona sciągnieta na przodzie ;(
ale ciezki silnik z przodu i os napedzana + duzy niuton
no chyba ze to wina opony 235 na 7,5 calowej feldze ?
Swider
1.3b na zimno tak ? A rozgrzales opony wczesniej czy na zimno ten pierwszy zakret pelnym ogniem ? smile.gif
piwo
taki test:
https://www.drive2.ru/l/1917391/


tlumaczone w google:
Toyo R1r 245 / 40-18 TW140 2012 data produkcji gumy
Hankook RS-3255 / 35-18 tw200 2012 data produkcji gumy
Dunlop SP600 245 / 40-18 tw200 2010 data produkcji gumy
Federal FZ 201 245 / 40-18 Średni data produkcji 2012 gumy
Bridgestone adrenalina RE002 245 / 40-18 tw220 2012 data produkcji gumy
Lokalizacja: Karting utwór 1703,7 m.
Pogoda: 22 stopni, bez opadów
Auto: EVO X
Ciśnienie 2,2 bar

Całkowity czas 2 okrążeń

Toyo R1r
2: 50212
Najlepszy hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, pierwsza runda zachowuje się konsekwentnie, na drugim przegrzać i całkowicie opróżnione, powłoka mokra lepsza niż w pozostałej części ciasta

Hankook RS-3
2: 45718
Konieczne jest, aby ogrzać się dłużej niż Toya, ogrzewa trwały przez dwa okrążenia, hamowania nieco gorsze niż Toya, mokre nie test

Dunlop SP600
2.49,810
Złoty środek we wszystkich aspektach

Federal FZ 201
2.52,786
Sheer frustracji, testuje ją na ponad 30 stopni i przy 20+ na ulicy, gdy oba hamulce, co z kolei łączy się całkowicie, jako część z miękkiego zachowuje się trochę lepiej
Najgorsze Test deszczem

Bridgestone RE002 adrenalina
Ja nie testy w równoległe jazdy przyjacielu porównaniu RE002 vs Federal FZ 201. Federalna 2.53,263 wygrał z 2.55,705 mostu

w sumie
Hankook RS-3 -ponravilas większość
Toya R1r deszczu w Super
Dunlop SP600 doskonałe opony, który jest używany przez wielu producentów domyślnie w nowych samochodach
Federal FZ 201 - Gloom




Toyo R1r - suche opony daje pewne wyobrażenie, ale przynosi je do mokrej studni. W suchym derzhak bardzo dobre, ale nie na długo, po kilku okrążeniach znów zaczyna unosić się na pogodę, wiele zależy. Na suchym wyścigu nie będę umieścić je dokładnie.

Hankook RS-3 - najlepszym rozwiązaniem dla ludzi, którzy chcą prostego jazdę po mieście i do udziału w ataku czasie. Optymalny stosunek cena / jakość.
Bezpośrednim konkurentem opony jest Federal 595 RS-R, ale minus FEDERAL'a że ma słabsze "boki". Utrzymuje Fiodor i po 15% amortyzacji, a nawet wtedy, gdy 15% derzhak bilansowy jest, w przeciwieństwie do Neova.
Prawda w tym sezonie FEDERAL się kolejna negatywna w stosunku do Hankook:
Ze względu na cenę dolara będzie nieco wyższa, a gdzie sprzedawane.

Dunlop SP600 - niestety nic do powiedzenia. Ale załóżmy, że suche i precyzyjne plony R-S3 i RS-R

Federal FZ 201 - nieprawidłowo dodać te opony w teście, ponieważ Jest to opona wyścigowa RACING ...! Myślę, że dalszy nie powinien o tym napisać? wyścigi autobus! Jeśli dodać go w porównaniu z konwencjonalnymi oponami, a następnie również dodać R888R i więcej z opon zakazane w wielu seriach wyścigowych ataku czasu.

Bridgestone RE002 adrenaliny - dobrze, nie konkurentnosobonaya to ... tak ... dobra opona do jazdy po mieście, ale to wszystko. boi się pierścienia, szybko się przegrzewa i pływających w jego wyniku. Ale dla miasta, po raz kolejny, że jest dobry.

W rzeczywistości, jeśli dokonać porównania, warto porównać:
Wszystkie poniższe indeksu treadwear oponach co najmniej 140 (w Syberyjski Okręg Federalny, wszystkie serie gonoochnye ataku czasu nie wolno TC z oponami, których udział TW poniżej 140)

Hankook R-S3 - Federal 595 RS-R - Westlake Sport RS tych opon w mniej więcej tej samej kategorii cenowej i podobne do siebie.
Hankook - najbardziej stabilny, środkowa, najlepszy, etc. (Jeździłem na nim 2 sezony)
Federal - najdroższe, ale co najmniej dobry (jeździć Sezon 3, wszystkie Super)
Westlake - najtańszy, najszybszy tochitsya ale derzhak to odpowiednie i opony bardzo godne zasady. (Doświadczenie w Westlake 15 minut sesji, QC, co wystarcza do zrozumienia oponę)

W nawiązaniu do tej listy obejmują opony tzw segmentu Premium (i kosztów):
Yokohama Advan Neova AD048 R
Dunlop Direzza ZII
Good Year Eagle F1
i kilka autobusów.
Wszystkie wyżej wymienione konkurenci są bardzo dobre, ale ... cennik magistrala danych wyższego rzędu niż pierwszych rywali. Dlatego nie widzę powodu, by o nich mówić w porównaniu. Moja opinia jest taka, że z nieograniczonym budżetem, chciałbym wybrać coś z drugiego trio.
Kajman
Ale wynalazek znalazłem w reichu, w życiu tego nie widziałem, semislick GoodYear: http://www.ebay.de/itm/265-40-ZR19-Goodyea...2oAAOSwYmZXIh89
piwo
ale faje smile.gif
i maja dot.
to sa eagle f1 supercar
to chyba nowsza wersja ale nie jestem pewien...
https://www.goodyear.com/en-US/tires/eagle-f1-supercar-g2
http://www.roadandtrack.com/car-culture/a1...f1-supercar-g2/
https://www.goodyear.com/en-US/tires/eagle-...rcar-g2/reviews
jackkpl
CYTAT(Shymek @ Wed, 04 May 2016 - 12:04) *
Szukam oponek z homo E 215/45 217
Pacjent to Clio 3 RS z przeznaczeniem do jazdy na tor (Radom, Kielce, Pszczółki, Koszalin + Poznań).
Opony będą na drugim komplecie felg więc tylko po torze będą śmigać. Homologacja E być musi

Co najlepszego w stosunku przyczepność/cena znajdę w tym rozmiarze?

Extreme VR2?
Kumho KU36?
Nankang Ns-2R?
Syron Street (ale tu tylko 225 jest dostępne)?

Z góry dzięki za wszelaką pomoc


Na suchy asfalt standarowy punkt programu, tzn to http://www.skapiec.pl/site/cat/2100/comp/13156267
Jak masz maly budzet (1k pln na komplet), to jakies uzywane poszukaj, tutaj nowe PSC2 masz za jakies 2200pln.
jackkpl
CYTAT(Shymek @ Wed, 04 May 2016 - 12:52) *
Jakbym miał wysoki budżet to nie pisałbym w/w listy :-P
Na razie wolę coś w miarę budżetowego na naukę - szkoda mi kasy na super opony do nauki ;-)


To znajdz cos uzywanego , bedzie najlepiej. Jakies R1R albo RSR 595. Nie sa to topowe opony ,ale RSRy ludziom 2 sezony (500km torowych) spokojnie wytrzymuja. PSC2 ciezko trafic, ale ja uzywane kupowalem (235/40/18) po ~300zl sztuka.
P.S. Bedziesz na tych torach z seat racing/4nano ? smile.gif

Jeszcze przyszlo mi do glowy, ze w tym rozmiarze sa pilot super sporty. Opona na torze konkurowac moze z wiekszoscia semi slickow, a przy tym mozna na nich dojechac na tor i wrocic. Treadwear 300, 2 sezony dojazdow i upalania wytrzymaja. Mowa oczywiscie o uzywanych, bo cena nowych moze zepsuc humor.
jackkpl
CYTAT(Shymek @ Wed, 04 May 2016 - 14:19) *
O to to wink.gif

Z używkami jest bardzo trudno = dobrych opon nikt nie sprzedaje, a do tego jeszcze w tym rozmiarze (teoretycznie mam w 3city do odbioru pederale ale nie mam do nich przekonania jakoś).
225/45 17 to dostaję od ręki tylko problem jest taki że w Clio opona ma mało miejsca do nadkola i łatwo je popsuć. Połowa przedniego nadkola kosztuje koło 570 zł tak więc seryjny rozmiar to raczej musowo musi być wink.gif


Na federalach smigal golf R (wygral generalke z 2015 roku), bialy leon (wygral klase seat ). Jak masz takie pewne, w dobrej cenie ,to je bierz.
Na zawodach 4nano masz okrazenia rozgrzewkowe przed pomiarem, wiec nie ma stresu o to, ze zimna guma,czy cisnienie za niskie.
Na poznaniu lecisz ogniem non stop, wiec tez nie ma stresu o niedogrzanie opony smile.gif.
Kajman
r1r skończysz na 2 pojeżdżawkach, kiedyś mi się udało na jednej nowe zabić wink.gif
MaTiMa
Poszukuję.
Pacjent to lekkie (1.1t) FWD 350KM turbo i potrzeba laczek na przód najlepiej 215/40/17r, bo takie wchodzi w nadkole na styk.
Auto użytkowane do jazdy codziennej jako DAILY, więc przydałaby się wytrzymałość opony na robienie kilometrów oraz jako takie odprowadzenie wody w razie niepogody. No i w miarę szybkie grzanie do spontanicznego ściga :-)
Oczywiście będą brane nowe pod uwagę.


Pomożecie ?!
piwo
czyli liczy sie prosta na ulicy z tego co rozumiem. profil xr super soft i zmieniac co roku na nowy.
http://www.sklep.oponysportowe.eu/205-45-R...1220,1229).aspx
ewentualnie r1r tez szybko sie nagrzewa i r888. reszta opon raczej potrzebuje troche ciepla wiec nie ma mowy o spontanicznej trakcji na ulicy. no chyba ze jakies cywilne mikkie gumki typu conti sport contact 5.
Kajman
supersofty latem przegrzane będą po 500m tongue.gif
piwo
1,1 masy auto i rozmiarowka 215/40/17r, i to na ulicy? nie sadze.
lukass5
Profil nie robi 215/40R17. Albo 205/45 albo 215/45R17. Z tymże w jednym i drugim rozmiarze mają problem z dostepnością- brak karkasów na rynku. A i ostatnio z dostepnością mieszank i supermiękkiej w ogóle u nich słabo.
Samcrk
CYTAT(Kajman @ Wed, 04 May 2016 - 16:36) *
r1r skończysz na 2 pojeżdżawkach, kiedyś mi się udało na jednej nowe zabić wink.gif


Do VR'a wsadziłem Nankanga ns2r w mieszance 120 i jest mega klejący... prędzej sprzęgło usmażę niż uda się nagrzanymi zamielić... polecam wink.gif
MaTiMa
Dokładnie. Głównie prosta i spontany :-)
Choć tor w budowie Łódzki i może się tam kiedyś pojawię.

Dzięki za rady. Muszę w takim razie przymierzyć jakieś w takim rozmiarze czy wejdzie bez obcierek zbytnich. A jakby jednak nie weszło, to jakieś alternatywy ?
MadeInPoland
Myślę nad oponami na tylną oś, z przodu r888, samochód przedni napęd, testowałem z tyłu r888, r1r oraz profil. Rozważam jakiegoś miękkiego nawijanego w stylu RGC/Profil/VR2 i wiecie co?
Czy te ceny nawijanych opon w rozmiarze 15cali nie poleciały w kosmos? Profil jest tani, w sumie sensownie można rozważać jako alternatywę. Ale cena VR jest zastanawiająca. Nie wiem ile kosztuje RGC. R1R można wyrwać za 300PLN jak również nankang miękki NS2R. Ma ktoś porównanie tego NS2R do R1R, AD08 czy R888? Rozważam tą oponę na tylną oś, chyba, że przekonacie mnie do zakupu nawijanej czy nalewanej, jak kto woli.
[Yossarian]
No poleciały ceny w kosmos. Maxsport RB5 i Extreme VR1/VR2 to już dobiły do ceny R1R. Tanio jest tylko Profil.

Choć z drugiej strony, na forum GSi jeden użytkownik ganiający w KJS-ach z sensownymi wynikami ostatnio pisał, że mu się te VR1 lepiej na mokrym spisują od R1R. Więc może to faktycznie takie złe nie jest.
piwo
czysty marketing. jak cos jest sprzedawane tanio (czytaj profll xr) to od razu podejrzenie ze szajs. a jak taki maxsport vr1 sprzedawany jest drogo to od razu ochy achy jaki super bo drogi. a to ten sam poziom opon nalewanych. no ale moze ktos musi wydac wiecej by poczuc sie ze ma wieksza przyczepnosc.
Kras
Dokladnie. Chociaz pewnie trzeba wziac pod uwage srednia powtarzalnosc partii. Ktos mogl trafic na te denne profile i zrazic sie calkowicie.
Kajman
profil miał problem z jakością i dużo stracił w tym czasie, nawet jego główny orędownik na forum i sprzedawca zniknął w tym czasie.
lukass5
Maxsporty z powtarzalności to nie słynęły i nie słyną nadal sad.gif . Cena EXTREME jest wg mnie jednak przesadzona - co by nie mówić to nadal tylko nalewka ze wszelkimi jej wadami i zaletami sad.gif
[Yossarian]
@piwo

Z tym marketingiem to też tak średni argument by był. Jak mam w ~tej samej cenie do wyboru:

-sprawdzone i lubiane R1R, robione przez Toyo z całym ich R&D, latami doświadczenia itd.
-robioną przez jakąś małą, świeżą firmę nalewkę, która niby jest przez kilka osób zachwalana, ale różnie z nią może być (powtarzalność - co pokazał Profil i jak widać po komentarzu wyżej, także Maxsport)

to przecież jasne, że wybiorę R1R, bo to pewniejszy zakup. A na widok nalewki R15 za ponad 300 zł/sztuka (Maxsport RB5 F3 185/55 jest teraz za 328 zł), co najwyżej się zdziwię lekko tongue.gif. I może dla małej firmy koszta opracowania, produkcji, dystrybucji itd. tych nalewek rzeczywiście są takie, że taniej nie da rady ich sprzedawać żeby był zarobek. No ale to już problem producenta a nie klienta wink.gif.
Andrzejsr
Co do porównań to Nankang NS2R miękki i Exteme VR1 WET (!) : ta ostatnia ma gumę dużo bardziej miekką i dużo łatwiej się ścierającą. Ale to WET to chyba jej wolno na szorstkim Ułężu , nawet w deszczu. Nankang ani ułamka tego zużycia nie miał mimo gorąca. cięższego auta i suchych warunków. Ścianki boczne Extreme wet - również bardziej miękkie i jest delikatne opóźnienie na ruch kierownicą. Dużo głębszy bieżnik - więcej gumy , więc może i stąd ten efekt. Co do czasów to porównań nie mam, bo na innych autach używałem i w innych warunkach . Jednak te extremy po 260zł kupowałem niedawno, nankagi o ile pamiętam coś stówkę droższe są. (195/50/15) , ale aktualnych cen nie znam.
MadeInPoland
Marketing nie marketing, ale w innych rozmiarach są wyraźne różnice cenowe między nalewkami, a oponami nowymi, a akurat w 15 jest jak jest.

To prawda, że toyo zmieniło mieszankę r1r na twardszą? Niby było kiedyś treadwear 140, a teraz jest 200. Możecie potwierdzić? Moje R1R są z 2014, a zmiana miała nastąpić w roku ubiegłym.

Dzięki Andrzejsr za opinię o NS2R. Mają twardą ściankę jak R1R czy bardziej jak R888?
VR1 znika w oczach na Ułężu?

Ten miękki VR1 też rozważam na tył. Szkoda, że nowy bieżnik 'na oko' się gorzej nadaje do rajdów.
xtremesystems
podobno zamiana 140 na 200 w r1r to jak gdzies doczytalem zabieg zeby jakas norme spełniac (ale nie pamietam czy jakas wymagana do zawodow czy do ruchu. ) gdzies mi sie to o oczy obilo ale nic wiecej nie pamietam na ten temat.

tak czy siak mam teraz 200 i kleja po miescie jak szalone. nic nie trzeba grzac
Andrzejsr
Nankangi mają ściankę twardą, nie mam porównania z R1R ani R888. Twardsza zdecydowanie niż cywilne opony jakie miewałem i od kiedy na takie rzeczy zacząłem zwracać uwagę (w sumie nie tak długo) .Może nie tak twarda jak slick pełny Dunlop, ale bliżej nim. Pamiętam jak byłem pod wrażeniem szybkości reakcji na kierownicę i precyzji w porównaniu do cywlnych opon. Zdecydowanie twardsza niż evtremy VR1 wet (a nie-wet ponoć na tej samej konstrukcji bazują, to wychodzi na to że też). Mają też (ns-2R) szerszą powierzchnię styku - miałem niby 215 a były 4 razem położone wyższe w słupku niż 4 szt Vredestain ultrac cento też 215 bo to akurat miałem. I bardziej "kwadratowe" w przekroju.
Na Ułężu po 1 dniu na mokrym (tak coś 90km po torze FWD 150KM 1150kg + ja ) gdybym nie zmienił przód - tył to miałbym różnicę grubości pewnie z połowę, no może trochę mniej bieżnika.
Natomiast jak Nankang by na mokrym na torze sobie radził ? nie wiem, trochę ale niedużo po ulicy nim jeździłem i na mokrawym też, ale ostrożnie więc tu nic nie powiem. Rowków ma dość dużo podłużnych w sumie.
lukass5
Na 100% nie mają homologacji E
Kajman
oczywiście, dot only
Tommo
Panowie dogrzeje mi się slick medium 230/620/17 na Poznaniu przy temp 12 stopni jaki prognozują?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.