Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132
dembek
CYTAT(skarthur @ Wed, 21 Aug 2013 - 10:41) *
A jak te opony sprawdzaja sie w nizszych temperaturach?? Bo zastanawiam sie nad oponami, ktore chce uzywac tylko na SuperOesach w Poznaniu (okres od pazdiernika do marca) a czytalem ze opony sa malo uniwersalne jesli chodzi o temperature. A zastanawialem sie jeszcze nad Profilami XR-01 albo wlasnie 595 rs-r, bo sa w moim przedziale finansowym i nie wiem, ktora wybrac.



Stoję przed podobnym wyborem, też szukam opon na jesień i skłaniam się ku XR-01, jednak mam pytania:

Na Superoes do E36 320i (1230kg) z tego co wyczytałem najlepszym wyborem będzie średnia mieszanka, czy na pewno?
Do Poznania mam ~60km, czy przy takich dojazdach opony się nie będą przegrzewać?
Styku
CYTAT(dembek @ Wed, 02 Oct 2013 - 09:59) *
Stoję przed podobnym wyborem, też szukam opon na jesień i skłaniam się ku XR-01, jednak mam pytania:

Na Superoes do E36 320i (1230kg) z tego co wyczytałem najlepszym wyborem będzie średnia mieszanka, czy na pewno?
Do Poznania mam ~60km, czy przy takich dojazdach opony się nie będą przegrzewać?

Nie ma jednej odpowiedzi na pytanie jaka mieszanka. Jeśli to ma być pod jedną konkretną imprezę to jest raczej wybór łatwy. Zawsze na tył twardsza niż na przód.

W temperaturach jesiennych nie przegrzejesz nawet SS.
BeNeK23
Co sądzicie o oponach Bridgestone Potenza Adrenalin RE002 ? śmigał ktoś na nich ?
Toldi
http://allegro.pl/nankang-ns-2r-225-45-17-...3615355704.html a cos takiego?? jest wersja soft...
ktoś próbował może?
Styku
Tread wear jest parametrem wymyślonym przez amerykańskie departamenty po to, aby zmniejszyć koszty firm transportowych i obciążenie środowiska.
Według specjalistów od polimerów zużycie bieżnika nie ma bezpośredniego przełożenia na twardość. Więc tak na prawdę TW nie daje nic dla kogoś kto szuka opony, która ma mieć przyczepność w danej temperaturze. Jedynie jest pomocą, jeśli szukamy oszczędności dla portfela.
TW 120 u każdego producenta będzie oznaczało inną twardość mieszanki.

Jest o tym pełno wiadomości, które dają tylko tyle, że nie wiele to mówi. Jedynym dobrze sprawdzonym parametrem jest twardość mieszanki.

Dla przykładu cytat jednego z wielu for w tym temacie:
To give you another example of the flexibility the manufacturers have when assigning ratings, a leading R compound track tire recently had its treadwear rating changed from 60 to 100, without any changes to the tire itself.

TW 120 ma np. RE010, która jest zwykłą oponą drogową z wyższej półki.
mAbZ
Jeździł ktoś z Was na R888 w temperaturze ok 0 st?
Jazda na torze, nawierzchnia sucha, zapowiadana temperatura od -1 do +2. Jest sens?

Mieszanka GG czyli standardowa "medium".
Luke555
Witam,

Jako, że o oponie Dmack Trackday jest nadal mało informacji a dzięki firmie RacingTires.pl miałem możliwość odbyć testy tej opony, zapraszam do lektury moich spostrzeżeń.
Auto to Honda CRX 140 KM, rozmiar opon to 195/50/15.

Opony miałem okazję testować podczas treningu oraz na zawodach WLTA, obie imprezy odbywały się na Torze Redeco we Wrocławu. Krótkie testy miały również miejsce na zamkniętym odcinku drogi.

Tytułem wstępu napiszę, że opony już na pierwszy rzut oka nie pozostawiają wątpliwości odnośnie ich przeznaczenia, wizualnie niemal nie różnią się od swoich wyczynowych odpowiedników i tylko znak E4 na bocznej ściance informuje, że mamy do czynienia z semislikiem dopuszczonym do ruchu na drogach publicznych. Kolejnym atutem opony jest bardzo sztywna boczna ścianka, wg zakładu z dużym doświadczeniem w produktach przeznaczonych do motorspotru ,który montował opony to najtwardsza „cholera” jaką kiedykolwiek zakładali.

Podczas treningu poprzedzającym zawody porównałem produkt Dmacka z inną bardzo udaną oponą jaką jest Federal FZ-201. Trening odbywał się na krótkiej próbie wyznaczonej na torze Redeco we Wrocławiu przy temperaturze ok 12 stopni. W takich warunkach Trackday okazał się szybszy od FZta (ok. 0,4 – 0,6 sek na km), wydaje mi się że przy dłuższej próbie lub wyższej temperaturze różnica ta nie była by tak wyraźna.

Wrażania z jazdy na Dmackach są bardzo pozytywne, dzięki twardej ściance auto jest precyzyjne w prowadzeniu, zarówno na szybkich łukach jak i na hamowaniach co jest rzadkością w tak nerwowym aucie jakim jest CRX. Bardzo miło zaskoczyło mnie również to, że opony trzymały już od samego początku i nie potrzebowały wcześniejszego rozgrzania.
Po treningu w który zakończyłem z 4 czasem na 23 uczestników, nie pozostało mi nic innego jak czekać z niecierpliwością na zawody. Podczas zawodów trasa była już wyraźnie dłuższa (ok. 2,5 km) i tym razem Dmack nie zawiódł odnosząc zwycięstwo w klasie 1 z wyraźną przewagą nad zawodnikami korzystającymi z opon typu slick.

Zachowanie opony podczas jazdy "oesowej" również nie pozostawia wiele do życzenia, trasa miała 3 km i było kilka bardzo zasyfionych miejsc, mimo to opona dawała bardzo fajne odczucia, już jako ciekawostkę dodam, że podczas jazdy opona pojękuje niczym rasowy slick biggrin.gif

Podsumowując, wygląda to troszkę jak artykuł sponsorowany ale Dmack jest naprawdę bardzo ciekawą propozycją dla osób startujących w imprezach w typu SuperOes czy RallySprint, ich dodatkowym atutem jest homologacja drogowa umożliwiająca udział w KJSach.

Pozdrawiam,
Łukasz "Luke555" Lachtera
FlatOut Rally Team
sebomaster
Czy Yokohama Parada Spec2 nadaje się do 300 konnego auta? Jazda tylko po ulicach .. chodzi mi głównie o przyczepność przy przyspieszaniu, bo auto jest ośką przednionapędową
Kajman
kiepskie opony cywilne, nic więcej
piwo
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2013-...r-Tyre-Test.htm
jesli ci to cos pomoze.
Mati1989
Już lepszy jest s drive.
sebomaster
Mam S-Drive i spisuje się bardzo źle sad.gif zero trakcji aż do 4 biegu
piwo
trzeba ci po prostu miekkiej gumy. jest wiele ciekawych opon. trzeba poczytac testy i wazne zeby kupic opone nowa bo uzywki twardnieja z wiekiem i upalaniem i trakcji potem nie ma (kazda opona w wieku ponad 4 lata to raczej juz smietnik, sprawdzone u siebie, nowe f1 assymetric 2 kleily super, 3 letnie porazka mimo, ze bieznika jeszcze maja). mozna sprobowac nowych yoko ad08. przyzwoite opony w przyzwoitej cenie.
test :
Pirelli P Zero, Dunlop Direzza Sport Z1 Star Spec, Toyo Proxes R1r, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, Continental ExtremeContact DW, Hankook Ventus R-S3, Yokohama Advan Neova AD08, Bridgestone Potenza S-04 Pole Position, Michelin Pilot Super Sport
wyniki:
http://media.caranddriver.com/files/monste...ires-tested.pdf
Kajman
Hankook R-S3 mam na swoim aucie nówki i mimo 4wd jeżdżę trochę bokiem w zakrętach, koło 10stC hamowanie też takie se.
Kajman
A tak z ciekawości, ktoś testował Re002 vs S001 bridgestone?
sebomaster
A ile dmuchać w takie Yokohamy S-Drive lub Parady by w miarę kleiły?

1,8 bara?
Mati1989
Przy takiej mocy one nigdy nie będą dobrze kleić, jaki masz rozmiar opony??
sebomaster
205/40/17 Felga 206 "RC" szerokości 6,5"
Mati1989
To proponuje zakupić toyo r888 ,bo są w tym rozmiarze i napewno trakcja się poprawi wink.gif, są po 600zł sztuka.
frelub
Szukam alternatywy dla Michelin Pilot Super Sport 235/35R19.Niewielka moc 180/400 samochodu i spora masa 1400 i do tego fwd więc szukam opony do użytku w mieście co by kleiła na szybkich rondach i ciasnych zakrętach. Próbowałem już AD08 205/55R16 ale w stosunku do Michelina rewelacją się nie okazała.Teraz kupiłem już na przyszły rok (i nie wiem czy dobrze zrobiłem) 595 RS-R 225/45R17. Nie interesują mnie UHP tylko semislicki.
piwo
w tym rozmiarze (235/35R19)powinny byc pzero trofeo r lub michelin sport cup. moze cos z tego?
http://www.prosport-performance.de/images/...R_sportauto.pdf
erde_kce
Ponowie prośba o szybką poradę:

Warianty
1. Temp. pow. ok 6-8 stopni celsjusza, suchy asfalt / kostka brukowa, krótka próba 1,5km z ciasnymi zakrętami.
2. J.w - tylko mokro, wilgotny asfalt bez kałuż
3. J.w - tylko kałuże i stojąca woda

Auto lekkie FWD ok 800kg wagi, 110KM. Brak możliwości wcześniejszego zagrzania opon.

Co wybieracie?

Świeża TOYO R888 czy zimówka z miarę asfaltowym bieżnikiem (typu Ultra Grip 7/8) - rozmiar opon zakładam że jest ten sam (185/60/R14)

Kajman
Na mokro i jakby zimniej było, to UG7/8 może zadziałać dobrze. Na sucho i mokro miękkie R888 albo R1R, na stojącą wodę i temp bliżej 8 raczej jakieś wyścigowe/rajdowe deszcze, R888 miękkie docięte lub R1R. Typowe dylematy na jesienne rundy sprawnościowo/wyścigowe. Niestety najlepszą odpowiedzią jest kilka kpl kół na każdą z tych okazji.
speed_majster
Do tych które zaproponował Kajman dodał bym jeszcze Dmack Trackday jak najbardziej by się nadawał, miękka mieszanka. Tylko nie wiem czy jest w 14.
erde_kce
Dzięki. Co do opon to bardziej chodzi mi o to co wybrać spośród tych dwóch tzn. co będzie ew. mniejszym złem bo nie mam już czasu ani funduszy by przed zawodami kupić inny komplet.

Trochę obawiałem się czy nie będzie za zimno na niedogrzane Toyo ale wg. znajomych to nawet przy 5 stopniach i tak na suchym, ew. wilgotnym Toyka będzie lepsza od wspomnianej zimówki. Gorzej jakby mocno popadało ale tego mam nadzieję uniknę wg prognoz smile.gif

BTW: ten DMACK fajnie wygląda ale 14ek nie robią wink.gif R1R w 14" zresztą też nie wink.gif
Kajman
Pamiętaj, że r888 przy 2st i na mokrym jest kompletnie do dupy
[Yossarian]
Kombinuję nad czymś na zimę do E36 318is (195/65 R16). Głównie chodzi mi o zachowanie w śniegu i w błocie, bo chciałbym wystartować w kilku imprezach zimowych (takie tam KJSy-sprinty), ale też, żeby na mokrej drodze się nie stresować. - w oko wpadły mi BF Goodrich G-Force winter - opinie w necie mają pozytywne, cena też sympatyczna. Jeździł ktoś z Was na tym? Czy może polecacie jakieś alternatywy? Budżet - okolice 200zł (ewentualnie może być trochę więcej) chciałbym opony nowe, nie chcę nalewek (nie ważne dlaczego - nie namawiać, nie chcę i koniec).

Z góry dzięki za odpowiedzi
Kajman
Wiesz co, od lat u mnie w różnych autach na mokrym asfalcie zimą najlepiej sprawiają się Ultragrip'y, nowe, świeże robią niesamowitą robotę na mokrym asfalcie.
[Yossarian]
A jak z ich zachowaniem na śniegu? Bo, tak jak pisałem, właśnie na zachowaniu poza asfaltem zależy mi najbardziej smile.gif
Kajman
jak dla mnie bardzo dobrze. Przez chwilę zrezygnowałem z nich w jednym aut na rzecz dunlopów i szybko wracałem do UG.
nevada
Na taką moc to pewnie najlepszy byłby konkret w stylu Mickey Thompson ET Street 26 cali średnicy. Sklei smile.gif
[Yossarian]
Kajman, dzięki za odpowiedź, ale mówisz o UltraGrip 8, UltraGrip Performance 2 czy UltraGrip 8 Performance? http://www.goodyear.eu/pl_pl/tires/passenger/?result=false
Kajman
Ultragrip 8, samo performance miałem raz w suvie i jest słabszy, 8 performance niestety nie miałem i nie znam.
Styku
UG to moim zdaniem słabe rozwiązanie jeśli opona ma działać w głębokim śniegu. Wzór jest typowym uniwersalnym rozwiązaniem.
slater11
Panowie podepne sie pod temat zeby nie smiecic, szukam opon do FWD 330hp na codzien raz w tygodniu wypad na kreski moje typy :

http://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-p-...2-y-xl#45070703

http://www.oponeo.pl/dane-opony/michelin-p...-88-y-#43725018

http://www.oponeo.pl/dane-opony/yokohama-p...-xl-zr#41844759

ktore z tych trzech Głownie chodzi o poprawienie startu budzet na opony 2tys


piwo
z 3 bym zrezygnowal.
http://allegro.pl/sportowe-slick-profil-22...3719195181.html mieszanka miekka
http://allegro.pl/225-40-r18-dmack-trackda...3690470076.html
troche przekraczaja budzet ale moze warto sprobowac.
chodz moim zdaniem najlepiej by wypadly te:
http://allegro.pl/225-40r18-michelin-pilot...3696139742.html
lub te:
http://allegro.pl/racing-pirelli-pzerotrof...3666113612.html
Kajman
tylko ta ostatnia to wiesz, na upalne dni raczej, jeździłeś na nich Piwo?
piwo
not yet
Kajman
A masz kupione już? Bo u mnie leżą i do późnej wiosny na pewno poleżą a nie pojeżdżą. Twarda guma. Poza tym te ze zdjęcia to nie są trofeo moim zdaniem tylko WRC.
Styku
Ja bym proponował nie S ale nawet SS. Nie ma bardziej miękkiej mieszanki niż SS na rynku w tej cenie dostosowanej do startowania na 1/4 mili. A przy tym paradoksalnie w obecnych warunkach na ulicy można używać bez bardzo dużego zużycia aż do pojawienia się śniegu.
slater11
Panowie tak jak napisalem budzet 2tys na 4 opony smile.gif jak bym mial 4tys nie pytal bym smile.gif Auto jest do jazdy na codzien nie na tor sporadycznie jakies ćwiartki
Kajman
Dziwne to, po AD08 to mam wspomnienia jak po średniej UHP.
PiciuM
Witam,
Przeczytalem juz watek od zera... Auto RWD, 260 koni, ciezkie (1500kg), zawias, szpera, BBK
Obecne RE050A ROT po 2 kolkach na nurburgrungu przegrzewaja sie i koniec przyczepnosci. Wypady na tor raczej przy ladnej pogodzie (10-25 stopni) na dluzsze tory, wiec z rozgrzaniem nie powinno byc problemu (generalnie jazda amatorska po torze).

Potrzebuje nastepujacych cech na rozmiar 8x18 (225x40x18):
- kola na tor i dojazd
- w miare bezstresowy dojazd na tor (kilkadziesiat lub czasem kilkaset km) - na zwyklej autostradzie nie powinny sie za szybko zuzywac i umozliwic ostrozna jazde w lekkim deszczu
- dawac troche lepsza przyczepnosc niz nie-przegrzane RE050A - nie zalezy mi na biciu rekordow, tylko zeby dobrze sie bawic
- nie przegrzewac sie za szybko
- to moje pierwsze semi-slicki, wiec nei chce aby ich charakterystyka byla zbyt wymagajaca (trzyma, trzyma i nagle puszcza bez ostrzezen)

1. Federal RSR - dobra cena, powinny sie dogrzewac bezproblemowo, przyczepnosc lepsza, nie znikaja tak szybko - czy nadal pekaja? Jakos nie wyobrazam sie co by sie stalo w DE, gdybym przez przypadek zostal zatrzymany przez Polizei i by to zauwazyli
2. R888 - boje sie, ze dluzsze dojazdy na tor (czasem 500km w jedna strone) za szybko ja zabija, lepsza na deszcz - czy na suchym, cieplym dlugim torze nie przegrzeje sie za szybko?
3. Pilot Sport Cup - dobre recenzje dla ciezszych aut, podobno trwalsza niz R888 - jakies wady (poza cena)?
4. R1R - dobra cena, dobra przyczepnosc na dojazd na tor, praktycznie nie wymaga rozgrzania - czy nie przegrzeje sie za szybko? Jak z zywotnoscia? Na ile bedzie lepiej trzymac niz RE050A?
5. Kumho KU36 - dobra cena, niektorzy za dowoleni, ale wiele info nie znalzlem jak z trwaloscia i jak spisuje sie w ciezkich autach. Rozumiem, ze to nie jest mieszanka R, tylko zwykla?
6. Yoko A048 - bardzo droga, co ja dyskwalifikuje

Cos byscie mi polecili przy powyzszych zalozeniach?
BYlbym wdzieczny za wszelkie porady.
Kajman
Pirelli P Zero Corsa WRC. Zadowoli Cię moim zdaniem. Obecnie w mega promocji w PL.
Federale sobie odpuść, za ten zonk technologiczny należy im się czerowna kartka na wstępie, nikt poza Racing Tires nie powie Ci, że to że opony pękają, to normalne. Tak nie powinno być, jest to złe, ale nie znam ani jednego przypadku uznanej reklamacji RS-R lub FZ201. Wstyd i poruta, sam mam kilka takich opon i źle mi z tym że wydałem na nie kilka tysięcy i zostałem tak ja wielu innych oszukany.
Kumho 36 jest niezła jak na swoją cenę, ale daleko jej do semi slicka, trochę za mało przyczepnosci. Zwłaszcz na mokrym. R888 i R1R są za miękkie. A048 będzie trwalsza, ale cena. Sport Cup super, ale też dość szybko znikną. Ale to są dobre opony. Moim zdaniem jak jedziesz na grune hell, to i tak powinieneś mieć drugie koła.
PiciuM
OK, poszperam o tych P zero w takim razie. Czyli Fedki odpadaja.

A co do Kumho 36 - czy przyczepnosc po rozgrzaniu jest lepsza niz Potenzy 050A? Wygladaja na duzo powazniejsze. Czy ta opona powinna wytrzymac wiecej cisniecia, zanim sie przegrzeje i zacznie tracic przyczepnosc?
Kajman
nie wydaje mi się lepsza od re
MisiekWAW
CYTAT(PiciuM @ Mon, 16 Dec 2013 - 21:42) *
A co do Kumho 36 - czy przyczepnosc po rozgrzaniu jest lepsza niz Potenzy 050A? Wygladaja na duzo powazniejsze. Czy ta opona powinna wytrzymac wiecej cisniecia, zanim sie przegrzeje i zacznie tracic przyczepnosc?


Moim zdaniem RE050A w ogóle nie ma porównania do KU36 na suchym. Na RE050A 215/45 nie miałem na 2ce trakcji, na KU36 225/40 mam trakcję po dołożeniu ponad 50KM i 50Nm. W dynamicznej jeździe nie udało mi się jej przegrzać a RE050A udało. Za to na mokrym wolę RE050A. Odnośnie RE050A to lepsze doświadczenia mam z S001 niż z RE050A.
chudini3
Witam panowie. Szukam opony na tył do bmw (550+). Opona ma super kleić na suchym, rozmiar 255/35-40/17. Co polecicie? Najlepiej full slick, musi mieć wzmocnienia! Opona nie musi mieć homologacji drogowej i nie musi być dostępna w pl.
Kajman
Hoosier A6 spróbowałbym. Ale ta szerokość na tą moc to nie nada, 315 nada smile.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.