Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132
Wojtek
Na ulice 245/40/18
Kajman
Pirelli Trofeo R smile.gif
piwo
ciekawe czy beda dostepne w kilku mieszankach jak do tej pory: gg sg i czy tez beda robic od malych srednic felg jak do tej pory czy skupia sie na 18calach w gore jak wiekszosc super opon ostatnimi czasy. oby ta pierwsza opcja.
opona z tego co czytam ma sie nazywac r888r i :
Produced in 32 sizes initially, the new Proxes R888R is said to have a fast warm up time, increased dry grip and sustained performance over multiple laps and heat cycles.

This is achieved using a rayon ‘super-high’ turn up ply on some sizes coupled with steel side plies to give the new Proxes R888R precise steering response and feedback.
JJacek
CYTAT(pawel934 @ Mon, 17 Nov 2014 - 18:30) *
To na Ułęż kup jakieś twarde slicki, bo miękkie skończą Ci się w jeden ciepły dzień.

Nie lepiej jakieś semislicki/UHP bo chyba starczą na dłużej, a z tego co rozumiem to są to kolegi pierwsze kroki na track-day'u (?).
Wojtek
CYTAT(Kajman @ Sun, 30 Nov 2014 - 14:44) *
Pirelli Trofeo R smile.gif

Dostepne w pl ? jaka cena ? no i czy jest homologacja drogowa ?
ade
CYTAT(Wojtek @ Sun, 30 Nov 2014 - 14:34) *
Na ulice 245/40/18


Pilot sport cup 2 - 235/40 r18, na szerokość jest taki jak 245/40 r18
xtremesystems
cos wiadomo czy te r888r beda mialy homologacje drogowa E jak stare r888

tez licze na male rozmiary jak stere r888. i mysle ze takie rozmiary beda .

teoretycznie spełniaja wymagania do homologacji drogowej. i nie sadze zeby toyo strzelilo sobie w kolano robiac nastepce ósemek bez homologacji.
Bo jesli by mialy nie miec homologacji to są lepsze sliki niz takie cos
Kajman
CYTAT(Wojtek @ Sun, 30 Nov 2014 - 19:15) *
Dostepne w pl ? jaka cena ? no i czy jest homologacja drogowa ?


Mają homo, ponoć najszybsze semi na rynku, cena...adekwatna smile.gif W pl na zamówienie, koło 1300/szt min. Ale ponoć warto.
Wojtek
Jak bym mial wywalic taka kase to poszedl bym w r888 bo przynajmiej wiem ze byl bym zadowolony a pewnie jak by dobrze poszukal to by 6 kupil za 4 pirelki.
Kajman
Ale ponoć inna klasa smile.gif Po Sport Cup 2 jestem w stanie uwierzyć smile.gif Niestety R888 na deszczu to złooo
piwo
jakos nie chce mi sie wierzyc by nowa r888 mogla byc szybsza od sport cupow dwojek. chociazby ze wzgledu na to ze znow stalowy a nie kewlarowy oplot opony wiec waga znow bedzie jedna z najwiekszych. moim zdnaiem andal beda to tanie semi i daleko im cenowo bedzie do troffeo r czy sport cupow 2.
Kajman
Ale jak jest chłodno i sucho, to r888 jest lepsze SC2, po prostu bardziej miękka mieszanka. Dlatego też moim zdaniem przegrywają w testach, bo testują je jak jest ciepło, czyli w warunkach nie dla nich.
Tommo
Wg. mnie zakup drogich semi slicków mija się z celem. Bo dobijają już do cen nowych, wyczynowych opon, które zawsze będą szybsze.
Wyjątkiem mogą być imprezy amatorskie, gdzie wymogiem są opony z DOTem.
piwo
no ja np nie jestem w stanie przyjechac autem na lawecie czy z kolami w bagazniku wiec w rachubę wchodza tylko semi i dlatego szukam zawsze najlepszego semi a cena nie gra roli. wiec ja bym nie uogolnial, bo kazda opona znajdzie amatora smile.gif
Kajman
dotnij lekko slick i żaden gliniarz nie pozna co to
Wojtek
Wole zobaczyc jego mine jak zobaczy taka r888 i powie ze zabiera dowod a ja ze nic z tego smile.gif
Kajman
eee, wiedzą że takie coś istnieje, bynajmniej u nas, ma być bieżnik
Wojtek
U nas znaja sie tak ze na 3" mg stwierdzili ze to seria...
ade
Ale główna różnica między a r888 a ps cup2 jest taka, że działają w dużo szerszym zakresie, dużo bardziej stabilnie....

A nie jak w r888, że wyjeżdzasz na tor, pierwsze 2 minuty grzeją się, pożniej 2 minuty jest ok i potem już zaraz płynąbiggrin.gif I różnica jest taka, że na zimno i ciepło trzymają jak chińska zimówka:D

Jeśli ktoś jeździ na próby sportowe 2-3 minuty, chce zrobić wynik, a musi być homo, to wtedy r888 jest najlepszą opcją, ale jak chcemy pojeździć, poprawiać błedy, a przy tym robić możliwie dobre czasy to niestety daleko jej do ideału...

doktor1981
panowie szukam opon w rozmiarze 225/35/18 do auta na codzien czyli i w trase i na suche i na deszcz itp itd.
fajnie jakby byla w miare cicha i bezpieczna chociaz, bo autem na codzien tez jezdzi kobieta z dzieckiem
ale smigam czasami na 1/4 i upalam po okolicy wiec przydalo by sie zeby za razem dobrze klejila...

auto FWD ok 290KM
muon67
Podpinam się pod pytanie nade mną. Samochód 250km FWD na codzień, do szybkiej jazdy i czasami na tor
Kajman
pewnie wziąłbym Michelin Pilot Super Sport
piwo
wada tej opony jest rozmiarowka od 17 cali w gore.
http://www.michelin.pl/opony/michelin-pilot-super-sport
jak trzeba 16scie i mniej do jazdy "ulica i czasami tor" polecam ad08r. sa w miare znosne na mokrym i calkiem szybko lapia temperature i przyczpensoc na suchym. pewnie w podobnym rejonie beda tez r1r czy re11a, ktora w Polsce chyba jest nie do dostania.
doktor1981
jako ze w rozmiarze jaki szukam ciezko cos wybrac...(225/35/18) to co myslicie o takich oponach ??
- Yokohama S.drive AS01
- Uniroyal Rainsport 3 lub 2 ?
- Falken FK 453 czy 452 ?
- Toyo T1R ( z tego co juz wiem szybko sie scieraja no i cena dosc zaporowa jak za ten rozmiar)
Kajman
dla mnie wszystkie słabe/średnie
Knutomaniak
CYTAT(Kajman @ Sun, 07 Dec 2014 - 12:41) *
pewnie wziąłbym Michelin Pilot Super Sport


A ja wzialbym Vredestein Ultrac Vorti. Lepsza na suchym od Michelin PSS i w wielu rozmiarach za polowe ceny Michelina.
Kajman
A to ciekawe, nie znam tego, sam testowałeś obie?
scoobany111
Potwierdzam, Vredestein Ultrac Vorti to BDB opona,lepsza niż np. RE050..A cenowo wypada naprawdę super..Mam odniesienie do RE050.. Vredestein lepszy,miękka mieszanka,bardzo fajnie klejący ,tylko trochę szybko schodzi..
Auto to Civic Type-R..
Knutomaniak
CYTAT(Kajman @ Sun, 07 Dec 2014 - 15:03) *
A to ciekawe, nie znam tego, sam testowałeś obie?


Nie mam porownania w tym samym aucie, ale mam Vorti od pol roku w rwd i jestem bardziej zadowolony niz z p zero, ktora za slaba gume nie jest uwazana. Nie uwazam tez, ze PSS to slaba opona - to jedna z lepszych opon cywilnych i dosc uniwersalna. Ale, ze szukalem gumy 20 calowej, na suchy asfalt, gdzie semislickow jak na lekarstwo, wzialem Vorti, bo na suchym jest nie do pobicia.
Kajman
Akura w 20" są piękne promocje na sport cupy ze starszym dotem smile.gif Przy okazji sprawdzę te gumy. P zero nie są fajne, bynajmniej moim i kilku kolegów zdaniem. smile.gif
Knutomaniak

I dlatego np dawane sa na pierwszy montaz do ferrari - ot taka wloska solidarnosc i koncernowe kolesiostwo smile.gif

Rzeczywiscie, fajna ta promocja na sport cupy, najtaniej moj rozmiar to 1.5 k za szt, juz lece smile.gif
Kajman
Nie żałuj na opony bo nie warto wink.gif I to że jakiś producent je wkłada to jeszcze nic nie musi znaczyć. Mercedes wkłada Goodyear a to gówno jakich mało.
Z pirelli z homologacją jedynie Trofeo są bezapelacyjnie chwalone. Ale kosztują więcej niż 1500sztuka smile.gif

Na allegro widać się skończyły, w de wciaż są po 122Eur za sztukę: http://www.ebay.de/itm/1x-Sommer-Reifen-31...=item4859b2ec90

Około 550zł za sztukę były w Polsce. Pytania? smile.gif Kolega do supry kupuje regularnie, pewnie dobry handlarz w PL by to ogarnał.
Knutomaniak
Cena, jaka podales jest swietna, ale gdyby wciaz szukac, musialbym a) oszalec b ) postawic auto na kobylkach w garazu. Z vredesteinow jestem bardzo zadowolony, szkoda, ze firma nie oferuje czegos stricte do sportu.
Kajman
Dzięki, ja wciąż szukam, opon tylko przybywa. Ale obiecuję sobie, że w przyszłym roku kupię nowe dopiero jak zużyję większość posiadanych wink.gif
piwo
jesli chodzi o ultra vorti to tylko te z dopiskiem r moga byc cos warte bo zwykle ultra vorti raczej sa mizerne:
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2014-...r-Tyre-Test.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2014-...r-Tyre-Test.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2012-...r-Tyre-Test.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2013-...r-Tyre-Test.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2013-...r-Tyre-Test.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2013-...s-Tyre-Test.htm
teraz tak szukam na necie roznic miedzy ultra vorti a ultra vorti r i znalzem tekst z autobilda:
Translated extract from AutoBild
CYTAT
Vredestein has developed the Ultrac Vorti R for the sports segment. Will this newbie meet with the requirements of the tyre technologically speaking very demanding Mercedes C63 AMG? Test in Hockenheim.
Rear wheel drive, a lot of smoke, strained rear tyres – that exactly points out the actual AMG-version of the Mercedes C-class. The 457 HP strong C63 is performance wise a brute, oft making tyre performances going down already after a few rounds on a circuit. The OE-available 235/35 R 19 (front) and 255/30 R 19 (rear) tyres from Yokohama aren’t capable of handling the power. If you’re lucky, you receive the 63’er on ContiSportContact 5P, currently the benchmark for this saloon. The Dutch are aware of this, more specific Vredestein is aware of this.
With the Ultrac Vorti they have a sporty performance tyre in their portfolio. However, the tyre for a truly persistent hunt for the best time still failed. This is how the idea of a home-tuned “Vorti R” matured. Hendrik Stevens, design and development head within Vredestein: “The Vorti R was developed for a larger temperature scale. Furthermore there are distinctive executions between the front- and the rear axle and with respect to the tamer Vorti a wider shoulder”. That sounds good in theory, but on a racetrack only the lap-times are the true facts. For this spontaneously planned test a confrontation between the Vorti and the Vorti R on a C63 AMG should give the decisive answer.
First the normal Vorti’s should show what is possible. The AMG-saloon can be controlled very well in principle. Nevertheless, when the rear tyres start to really heat up, the under steer starts building-up fast. The C63 rounds the circuit in a neat 2:04 minutes on these tyres.
Again in the pit lane, the new Vorti R tyres are mounted. Already in the first curves the optimized shoulders make the car come around noticeably better. Even after several rounds when accelerating out of a corner, the rear axle still has more than enough grip. Altogether the “R” makes a clearly more sportive impression. The quick lap of Vorti R is two seconds faster. And: even after six rounds the lap-times stay on a constant level.
CONCLUSION
Vredestein has done everything right with the Ultrac Vorti R. It shows more stamina, better temperature resistance and it makes the car come around more aggressively in comparison with the Vorti without “R”. Personally I think that they are at least as good as the Mercedes-development- tyres (OE) of Continental. Guido Naumann

wiec ogolnie ultra vorti r moga robic robote bo byly 2 s szybsze od ultra vorti.
ale znowu. ultra vorti r jest dostepne w wysokich rozmiarach a ultra vorti bez r sa nie warte wiele.

a i jeszcze jedno, wydaje mi sie ze niektorzy ludzie myla dwie opony :
pss -piot super sport - bardzo dobre opony na suche (dwie rozne meiszanki w konstrukcji opony, wzmocnienia twaronem)
ps3 pilot sport 3 - zwykle opony uhp,czyli miekkie, komfortowe i ciche, dobre na mokrym, srednie na suchym (na forum mx-5 pisza wrecz ze ps2 byla szybsza).
Knutomaniak

Pisalem przeciez, ze na suchym jedne z lepszych i to sie potwierdza w linkach, jakie podeslales.

BTW: ciekawe, ze okreslona opona w jednym tescie wypada dobrze, a w kolejnym srednio lub dołuje. Czyzby wszystko zalezalo od rozmiaru? To chyba troche jak z porownywaniem aut w auto swiecie, zawsze wygrywa skoda lub VW smile.gif
piwo
po prostu stawka widac jest mocno wyrownana. poza tym mysle ze sporo w tych testach odgrywa temperatura asfaltu czy opon (nigdy nie ujawniaja ile jezdza na oponach zanim robia pomiary czasow, czy je rozgrzeja czy nie, wiec opony z miekka mieszanka beda przodowaly na krotkich probach bez rozgrzania, a te co potrzebuja zlapac temperature beda dolowac w takich warunkach). ale z drugiej strony to wszystko testy opon uhp a wiec mizernych na suche. wiec byc w tym gronie na 1 miejscu to krotko mowiac znaczy byc kiepskim na suchym. oczywiscie opona dla starszych panow ktorzy pokonuja duze dystanse ok. ale nie do jazdy na torze. ja mam porownanie opony wybitnej uhp czyli assymetric 2 co ma bardzo dobre noty zawsze z opona ad08r i wiem ze na 08r uzyskuje na track dayach teraz 3 s lepsze czasy na probach 90sekundowych (wynmiana tylko opon z tylu). poza tym miekkie cywile po paru minutach jazdy traca barki (jak np. moje assymetricy 2 na torze wyrazów po 5 kólkach 50sekundowych pod rząd). dlatego jak ktos pisze "na tor i ulice" nie mozna mu polecac opon cichych, komfortowych o miekkich barkach. ale juz michelin super sport nadaje sie do jazdy na codzien i na tor.
http://www.spalacz.pl/o-oponach-michelin-pilot-super-sport
porownanie Pirelli P Zero,Dunlop Direzza Sport Z1 Star Spec,Toyo Proxes R1R,Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2,Continental ExtremeContact DW,Hankook Ventus R-S3,Yokohama Advan Neova AD08,Bridgestone Potenza S-04 Pole Position,Michelin Pilot Super Sport
http://media.caranddriver.com/files/monste...ires-tested.pdf
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2011-...r-Tyre-Test.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2014-...e-Tyre-Test.htm
robertMK
Nie ma opon na tor i na codzien
sa tylko półsrodki ...
SCKAPE
Co powiecie o oponach maxsport rb5 - szukam jakichs opini, porownania do r888 i nie moge znaleść...
SCKAPE
CYTAT(SCKAPE @ Thu, 11 Dec 2014 - 22:41) *
Co powiecie o oponach maxsport rb5 - szukam jakichs opini, porownania do r888 i nie moge znaleść...

Dodam jeszcze że usłyszałem tylko jedną opinię o nich - że są lepsze od r888... - opinia była od gościa który miał auto przeznaczona na 400m, a chciałbym wiedzieć jak to sie bedzie sprawowało na torze i wogóle. zamówiłem sobie juz zestaw r888 a mam jeszcze drugi zestaw kół które chce w cos ubrac jak tylko obecne T1R dojade do końca - i tak sie zastanawiam co kupić??
xtremesystems
i zajebiscie jest 195/55 15 czyli homologowane i 205/50 15 ktore mam teraz
mile
Co byście polecili do Clio Sporta(~180 KM/1050kg) do dynamicznej jazdy po miescie plus okazjonalnie jakiś wypad na tor ? Rozmiar 195/50R15. Wstępnie rozważałem Bridgestone Adrenalin Re002 albo Pilot Sport 3.
piwo
ps3 bym odrzucil. to cywilna opona. re002 ad08r r1r .
GrzesiekK.
Do lekkiego Clio raczej AD08R bym osobiście włożył, Adrenalin Re002 ma twardszą sporo mieszankę.
mile
Z tych dwóch nie ukrywam że bliżej by mi było do Re002, które można dostać w dużo lepszej cenie wink.gif jakie mogą być skutki tego, że dana opona będzie twarda przy tej masie auta ?
xtremesystems
ciezej ci bedzie dogrzac . ale wydaje mi sie ze i tak re002 dasz rade zagrzac bo ja na ulicy je dogrzewam

na torze nie bedzie problemu.. plus to twarda scianka
GrzesiekK.
Mam obie gumy i AD08R robi więcej kleju i szybciej pracować zaczyna.
wizard
Porównywał ktoś między P Zero Trofeo, AD08R, a R888 pod kątem szybkości dogrzewania oraz osiąganych czasów?
Trofeo są podobno świetne również na mokrym (jak na semi) co mnie mocno nakręca na ich zakup.
piwo
trzeba pamietac ze sa dwie odmainy trofeo i trofeo r. ta druga jest mieksza i duzo szybsza.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.