Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132
jackkpl
Nie oszukujmy sie, miedzy tymi topowymi oponami roznice sa takie,ze 0-100 urwiesz 0.1s. Kup se uzywane pss za 1/3 ceny nowych i potestuj.
Jako ciekawostka wczoraj troche padalo w 3miescie i jechalem po obwodnicy , opony przod pss a tyl psc 2.5mm. Do 110 kmh sie odwazylem i zero problemu.
Na skrzyzowaniach, zeby pojsc bokiem, to trzeba bylo troche pomoc dokrecajac kierownice. Czyli majac psc2 mozna zapomniec o zmianie opon, mozna na nich smialo dojechac na tor i poupalac.
Kajman
Ja PSC2 używałem jako drogowe i było git, na przyszły sezon do evo też se kpl sprawiłem
piwo
no a na suchym odstawiaja ps3 ladnie.
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...113&st=1840
lwampir
Wolicie kupić starsze modele mimo że to jest już ponad 5 letnia guma?
Kajman
Niewiele te 5 lat robi.
lwampir
To te wszystkie topowe opony do ilu lat można uzywac gdy mają dobry bieznik ?
Kajman
Ja mówię o nowych ze starym dotem. Opona starzeje się też w zależności od warunków przechowywania i ilości cykli cieplnych. Z używanymi nie zawsze wiesz co się działo, nowe z reguły są składowane prawidłowo.
lagadula
Mam w cee'dzie fabrycznie PS3 i jestem zadowolony. Pare przejazdów instruktażowych na track dayach W Poznaniu po suchym, ładnie się zużywają, równomiernie. Po mokrym bardzo dobrze, kiedyś uważałem że CSC były fenomenalne, ale nie potrafię się teraz odnieść do tego.
Mam leżeć 8 sztuk czegoś takiego. Po zrobieniu softa na 250 KM chyba założę na ulicę, ale chcę jeszcze waszej opinii czy nie będzie za grubo:

Nankang NS-2R

Jak ktoś ma ochotę potestować ze mną to oddam 4 sztuki po cenie. Lekkie używki. Rozmiar 225/40/18
kabanv70
CYTAT(Kras @ Tue, 03 Nov 2015 - 08:57) *
Jakbys przejrzal ten temat to wiedzialbys, ze naprawde wiele osob i opinii o tych dwoch oponach jest tu mnostwo.


Przejrzałem cały i m.in wspomniał ktoś, że mu Michelin cywilny, a taki jest powyższy, spadł z felgi. Pirelli będzie miało sztywniejszą ściankę?
sebalenk
Pirelli to miękka guma SS będzie lepszy. Co do zdjęcia opony hmm, wszystko zależy od drajwera, auta, próby. SS to opona cywilna, jeżeli ktoś ściąga oponę z felgi w cywilnej jeździe to chyba ktoś myli pojęcia jazdy cywilnej po przysłowiowe "bułki" smile.gif
Kras
Przede wszystkim ktory Michelin? Bo jest zasadnicza roznica miedzy jakims Primacy, a Pilot Sport, a Super Sport. Poza tym jesli ktos sciagnal z felgi Super Sporta to musial okrutnie zapinac albo byla niedobrana szerokosc felgi, za niskie cisnienie, blad montazu itp. Cala masa producentow aut z bardzo wysokiej polki zaklada te opony na pierwszy montaz i jakos nie ma problemow.
piwo
ktory michelin i jakie cisnienie i w jak ciezkim aucie? moze ktos na ps3 po tarkach , ciezkim subarakiem (1500 tony) na cisnieniu 1,8 bara latal, a niech jeszcze do tego dojdzie zle dobrana szerokosc felgi (za waska, za szeroka) i mogloby sie to przytrafic kazdej oponie.

odnosnie twardosci bokow to jedynie to znajduje:
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2014-...r-Tyre-Test.htm
jest pare cywilow i podane 3 grupy twardosci bokow.
Kajman
20 lat jeżdzę i nigdy opony nie zdjąłem z felgi, coś żeś wywinął.
kabanv70
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...mp;#entry916304

A co z tymi Federalami 595 RSR, dalej pękają?
Kajman
a teraz jakiś nowy model wyszedł smile.gif
xtremesystems
595rs-rr
http://www.federaltire.com/en/products_det...ts_detail_sn=36
Kras
Not available for Europe market na razie :/
Kajman
Najgorszy dystrybutor wink.gif ma je już na allegro o ile się nie mylę.
sebalenk
Są na allegro wink.gif Nie ma takich rzeczy które nie są dostępne w PL laugh.gif
Kras
Wiadomo. Kwestia kasy smile.gif
xtremesystems
i to od tego pana co uwaza ze pekajaca guma w poprzek to nie powod do reklamacji i ogolnie opona jest ok
Kajman
tak, to stanowi pewien problem jeśli się coś w oponie wysra
Kajman
W sumie to nie ma innych na minę wrzucać, ja straciłem ponad 3kzł na tych oponach, po co ktoś jeszcze miałby.
Oto Panowie w piątek 13go:


Ale oczywiście to cecha tej opony, tfu, PRODUCENTA wink.gif
xtremesystems
Ja pierdziele jaki te federale to szmelc. gorszy niz nalewki .

Nie zazdroszcze handlu tym gownem
Kajman
co ty, to nowy model, zupełnie inne pęknięcia! wink.gif
piwo
hahah. zdjecie mnie rozbawilo smile.gif
zwlaszcza jak przeczytalem opis:
Zastosowanie nowego karkasu poprawia precyzję prowadzenia.
http://allegro.pl/265-35-r18-federal-595-r...5794810973.html
szybki
Ale te nowe 595rsrr nie mają chyba homolgacji drogowej, przynajmniej u nas?

Ja tam zużyłem sporo kompletów 595rsr i uważam że na Ułęż itp. jest ok. W tej pasztetowej cenie nie widzę alternatywy.
piwo
opinia na temat r888r:
http://www.lotus7.club/forum/chitchat/new-...-avon-zzr-track
Kras
CYTAT(szybki @ Wed, 18 Nov 2015 - 19:22) *
Ale te nowe 595rsrr nie mają chyba homolgacji drogowej, przynajmniej u nas?
Ja tam zużyłem sporo kompletów 595rsr i uważam że na Ułęż itp. jest ok. W tej pasztetowej cenie nie widzę alternatywy.

Do stosunkowo ciezkiego auta tak. Do lekkich sie w ogole nie nadaje.
uxon
Mam u siebie zalozone dunlopy sportmaxx-rt. Jezdze na nich na codzien i jestem zadowolony. Dobrze trzymaja zarowno na suchym jak i na mokrym. Jednak podczas piatkowej trasy w deszczu wyszedl ich jeden minus - aquaplaning. Podczas mocniejszych opadow deszczu ciezko bylo jechac szybciej niz 70-80 (trasa - drogi krajowe i wojewodzkie, niekoniecznie rowne, "b-roads"), bo w razie kaluzy albo koleiny mozna bylo "odczuc dyskomfort", czasami robilo sie niebezpiecznie.
Zastanawiam sie, czy jest to cecha tych opon, opon o podobnej rzebie bieznika, czy na innych uhp jest podobnie i w takich warunkach nie ma cudow (nierowna droga w mocnych opadach deszczu, duzo stojacej wody)?
Kajman
Ty, coś masz nie tak, z kumplem s-klasą zapiedalaliśmy na wodzie na nich ile wlezie, bez ziewania, coś z geometrią może? Mówimy o tej gumie:
robertMK
CYTAT(piwo @ Sun, 22 Nov 2015 - 07:46) *


Czyli tak jak pisałem


R888R jest bardziej drogowe niz torowe smile.gif mozna pojechac szybko po bułki do sklepu w tym przypadku ZZR jest opona typowo dla sportowców , jej korzenie wywodzą sie od profi slicków , całość tylko została dostosowana do wymogów drogowych.
uxon
CYTAT(Kajman @ Mon, 23 Nov 2015 - 16:58) *
Ty, coś masz nie tak, z kumplem s-klasą zapiedalaliśmy na wodzie na nich ile wlezie, bez ziewania, coś z geometrią może? Mówimy o tej gumie:

Dokladnie te, w rozmiarze 225/45/17. Tak jak pisalem, dopoki nie bylo stojacej wody, to super trzymaly, na mokrym tez - wiec watpie zeby to cos z geometria. W pierwszej kolejnosci moze sprawdze ile faktycznie maja bieznika po sezonie, skoro u Ciebie tak dobrze dzialaly.
Kajman
Nie mówię że wybitnie, ale też nic poniżej średniej.
robertMK
Pamietajcie tez o głównym czynniku szorstkosci asfaltu

Jak jest asfalt mało chropowaty to woda stoi na nim i w kontakcie z opona robi sie taka pseudo "poduszka" bo cała woda nie zdazy wyleciec nacieciami w oponie,
Jak jest asfalt chropowaty to woda odprowadza sie opona i asfaltem.
uxon
Asfalt mogl byc z tych bardziej sliskich.

Inne pytanie. Jak r888 spisza sie przy temperaturze ok. 0 stopni (sucho) w lekkim samochodzie? Dadza rade, czy to juz za zimno? Proba ok. 2km po betonowych plytach, brak mozliwosci dogrzewania. Do wyboru mam jeszcze ew. Yoko a539.
Kajman
Tak se, poniżej 2st jest już z nimi średnio, ja jest mokro to tragedia. Ale na pewno 100x lepiej niż te śmietniki a539 smile.gif
xtremesystems
przy obecnej temperaturze [okolo 3 stopni na plusie] potenza re002 205 slabiej startuje i hamuje niz nokian wrd3 195

mocne zaskoczenie

albo adrenalina taka twarda albo nokian tak super klei na suchum
sebalenk
A co byście polecili na najbliższa sobotę do E9 ok. 400KM na RallyLand? Musi mieć homo E wg. regulaminu. Z aktualnie posiadanych dostępnych opcji jest R888, Federal 595, Profil SS mocno docięty na deszcz, zimówka Falken HS439, próby po ok 4,5km. Czasu trochę jest więc...
xtremesystems
robertMK jak scianka boczna r888r
Kajman
CYTAT(sebalenk @ Wed, 25 Nov 2015 - 14:39) *
A co byście polecili na najbliższa sobotę do E9 ok. 400KM na RallyLand? Musi mieć homo E wg. regulaminu. Z aktualnie posiadanych dostępnych opcji jest R888, Federal 595, Profil SS mocno docięty na deszcz, zimówka Falken HS439, próby po ok 4,5km. Czasu trochę jest więc...


Wielu tam lubi federale, ja niekoniecznie. Mocno docięty profil miękki będzie git moim zdaniem.
robertMK
CYTAT(xtremesystems @ Wed, 25 Nov 2015 - 14:52) *
robertMK jak scianka boczna r888r

Na aucie wydaje sie bardziej cywilna, nie tak agresywna jak w ex r888 , ale organoleptycznie sa identyczne , nie mam jak sprawdzic dokładnie. Moze to przejscie z bocznej lini na linie bieżnika jest ciut mieksze , a stopka identyczna o w ten deseń.
Mareq
CYTAT(sebalenk @ Wed, 25 Nov 2015 - 14:39) *
A co byście polecili na najbliższa sobotę do E9 ok. 400KM na RallyLand? Musi mieć homo E wg. regulaminu. Z aktualnie posiadanych dostępnych opcji jest R888, Federal 595, Profil SS mocno docięty na deszcz, zimówka Falken HS439, próby po ok 4,5km. Czasu trochę jest więc...



Polecam Dmack DMT-RC , mam ostatnie dwa komplety miękkiej mieszanki w promocji, jest to opona rajdowa z WRC wiec ma homologację drogową. Poniżej masz link do opinii o tych oponach. Mój tel to 572939555. W cenie jest wysyłka opon i docięcie jeśli jest potrzeba.

http://evo.org.pl/viewtopic.php?t=19316&am...asc&start=0

Pozdrawiam
sebalenk
Kajman, na federala będzie za zimno to już r888 będzie lepsze, profila mamy tylko SuperSofta i to bardzo mocno dociętego na deszcz obawiam się że po pierwszej pętli nic z niego nie zostanie.
Mareq, znam temat wink.gif RC też mamy ale średnie.
Najgorsza jest prognoza pogody 1-2C i możliwy deszcz/śnieg.
Kajman
dotnij te r888, na ten syf się przyda. Swoją drogą mam teorię, że nowe opony Michelin Cross Climate są takimi, które mogłyby się idealnie sprawdzić na RL.
Mareq
CYTAT(sebalenk @ Thu, 26 Nov 2015 - 09:14) *
Kajman, na federala będzie za zimno to już r888 będzie lepsze, profila mamy tylko SuperSofta i to bardzo mocno dociętego na deszcz obawiam się że po pierwszej pętli nic z niego nie zostanie.
Mareq, znam temat wink.gif RC też mamy ale średnie.
Najgorsza jest prognoza pogody 1-2C i możliwy deszcz/śnieg.



Jak macie mocnego dociętego Profila to wam się przyda jak będzie mocno padać. Dmack RC w soft/supersoft ma zakres od -6st. Jak jest wilgotno w okolicach 0 działa bardzo dobrze, jak by było sucho i okolice -5 do 5 to będzie super. Plus jest taki, że Dmack długo trzyma temperaturę.
Swider
A jakie budzetowe letnie opony do Golfa 4 1.4 smile.gif na miasto... ? 195/65/15 - Jakies Barumy, Debice, Uniroyal ? Wybor jest spory, ktos moze cos zasugerowac, zeby nie wejsc na mine ?
uxon
Chyba nie ten temat...
lipass
Panowie, jak wyglądają właściwości slicka deszczowego ale 10-letniego, nieużywanego? W sensie czy będzie to lepszą opcją na tył do rwd na deszcz niż np. używka 2 letnia cywilna?
piwo
zzs vs r888r:
https://www.facebook.com/szybciejnizrynek/

"Testy semi slicków w Tor Jastrząb razem z Opony do Sportu
Sesja popołudniowa – przesychająco (miejscami wilgotno)
Toyo R888R vs Avon ZZS
Sesja popołudniowa w przypadku mojej grupy składała się z trzech 15minutowych biegów. Pierwszą jechałem na Avon ZZS, drugą na innej oponie, nie wchodzącej w skład testów, trzecią na Toyo R888R. Warunki były względnie podobne, jednak z sesji na sesję minimalnie się poprawiały. Byłem już względnie wjeżdżony w trasę, na której też zrobiło się ciut luźniej, dzięki czemu można było porównać czasy
Avon ZZS – czas 1.18
Avon zaskoczył mnie tym, że jechał bez oporów od samego początku. Prowadzenie pewne, bez nieprzewidywalnych zachowań na granicy przyczepności. Przyciśnięta maksymalnie w ciasnych zakrętach zaczyna powoli przegrywać z podsterownością, ale robi to w sposób przewidywalny.
Toyo R888R – czas 1.18
Toyo osiągnęło praktycznie taki sam czas, jednak sesja piąta była w lepszych warunkach niż trzecia (ponad godzina różnicy pomiędzy sesjami), więc już sam ten fakt działa na jej niekorzyść. Jednak problem leży gdzie indziej – brak przewidywalności. Nitka trasy wytyczona była tak, że przejeżdżało się łuk z dość dużą prędkością (u mnie na 4 biegu). Na Avonie i oponie, na której jechałem w sesji 4, mogłem przejechać go z gazem w podłodze. Na Toyo zakończyło się to spektakularnym spinem bez ostrzeżenia. W kilku innych częściach toru na granicy przyczepności opona również była bardzo nerwowa. Na plus hamowanie – w tych warunkach bez żadnych niespodzianek, mimo iż znając już dobrze trasę butowałem raczej w ostatnim momencie.
Werdykt: Avon ZZS. Czas podobny, ale w nieco gorszych warunkach. Avon jednak był dużo bardziej przewidywalny. Wiadomo, że gdy miejsca jest dużo można ryzykować, ale gdy jest ciasno, taka przewidywalność na granicy jest bardzo dużą zaletą. W testach Avon vs Toyo jest zatem 2:0 dla Avona. Zanim ktoś posądzi mnie o stronniczość, uprzedzę dodając, że na ten moment jest tak przede wszystkim dlatego, że nowa R888R jest po prostu rozczarowująco słaba. Nie przystaje do klasy semi, w której są choćby Direzza czy odchodzące A048. Avon z wzorami ZZS i ZZR jest na naszym rynku nowością i ja osobiście będę potrzebował więcej jazdy, aby ocenić je względem absolutnej czołówki.
Być może okazja do ciekawych testów z pomiarami czasu nadarzy się już wkrótce Emotikon wink"


i Toyo R888R vs Avon CR28


Testy semi slicków w Tor Jastrząb
Sesja poranna - mokro (bez stojącej wody)
Toyo R888R vs Avon CR28
Sesja poranna w przypadku mojej grupy składała się z zapoznania i dwóch 15minutowych biegów. Pierwszy jechałem na r888r, drugi cr28
ToyoR888R - w trkacie pierwszego biegu na torze było dość tłoczno. Kilku kierowców mocnych aut nie do końca je ogarniało, ale to wystarczyło, aby ocenić, że R888R NIE SĄ oponą na mokro (a więc tym bardziej na deszcz). Płużą i łatwo je zblokować na hamowaniu. Być może dla wielu z Was lepszym odpowiednikiem z oferty Toyo byłby model R1R - niestety nie dysponowaliśmy wczoraj tą oponą. Toyo jednak chwaliło się, że poprawiło nowe 888 na mokrym, więc to zweryfikowaliśmy - negatywnie.
Avon CR28 - bardzo miłe zaskoczenie. Opona skleiła na dzień dobry i trzymała bardzo dobrze cały czas. Przy ostrym traktowaniu trochę się kładła, ale cały czas była bardzo przewidywalna. Miałem na niej całkiem przyjemne tempo, udało się już wyprzedzić kilka evo (na mokrym).
Werdykt: CR28. No cóż wybór nie był trudny. Pytanie dla większości z Was będzie jednak inne: czy wydać mniej na R1R czy też więcej na CR28. Powiem tak: to zależy do jakich celów. Jeździłem na R1R i uważam ją za najelpszą oponę Toyo w relacji jakość/cena. Dlatego treningowo i budżetowo polecę ją każdemu. CR28 jest droższa, ale właściowościami zbliżona do wyczynowej opony deszczowej. Z jedną istotną różnicą: posiada homologację drogową. Jeśli jedziesz po wygraną w zawodach gdzie na oponie wymagany jest znaczek "E" CR28 to prawdopodobnie Twój najlepszy wybór.
W kolejnej odsłonie sesja popołudniowa, gdzie popularne r-ósemki dostały jeszcze jedną szansę
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.