Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132
sebalenk
r888 to zwykły semi z homo E i DOT nadal łapię się do sporta cool.gif niestety mój zLine i fabryczna seryjna jeszcze seryjna leciwa guma nie dają już rady.
robertMK
CYTAT(sebalenk @ Mon, 20 Jul 2015 - 17:09) *
PS Cup 1 czy R888 tor Bydgoszcz?

chyba nie chcesz zebym to ja CI musiał odpowiedziec tongue.gif


Napisze CI roznice miedzy tymi oponami


R888 działa praktycznie od startu w aucie ciezszym od 1 tony
R888 lubi sie przegrzac jak jedzie dłuzej niz 10 min
R888 jest wmiare tanie i dostepne na rynku
R888 jest na 4+


Cup1 musi sie zagrzac zeby kleił
Cup1 nieprzegrzeje sie napewno na Bydgoszczy
Cup1 Jest drogie i duzo go nie ma dlatego zejdzie w chwile - bo ma okolo 35% mniej mieszanki seryjnie nalane niz inne opony
Cup1 jest na 5-
nowy
robert jak tak ładnie wypunktowales powyzsze modele to prosze odnies sie jeszcze do:
bede wdzieczny a szukam wlasnie opony na miasto w super cenie działajacej od razu w pogodny dzien

michelin pilot super sport
robertMK
CYTAT(nowy @ Tue, 21 Jul 2015 - 09:45) *
robert za jak tak ładnie wypunktowales powyzsze to prosze odnies sie jeszcze do:

michelin pilot super sport


...nie znam dobrze tej opony , miałem ja w rekach raz
i na aucie tez raz

prawda jest taka ze to UHP z aspiracjami do bycia Semi slickiem

Jest cichsza niz semi slicki ale i przez to słabsza


Porownujac ja np do AD08 ( ktora tez jest UHP ) jest bardziej ludzka , pozwala pojechac na wakacje ale i wjechac na tor i miec fun z jazdy nie patrzac na czasy


PSS nie mozna porównac do opon powyzej podanych bo w kwesti osiagó tamte sa lepsze ale w kwesti kultury jazdy , eco jazdy itp to PSS jest lepszy




Pamietajcie trzeba porownywac opony z podobnej połki cenowej i tej samej klasy


Full slick do full slicka
Rajdowy do rajdowego
Deszcza do deszcza
top semi do top semi
semi do semi
top UHP do top UHP

itp itp
sebalenk
robertMK Ciebie to już męczę za długo happy.gif
Liczyłem na wypowiedź osób które upalały konkretne opony na konkretnym torze np. Kajmana lub mAbZa którzy to z tego co wiem mieli do czynienia z obydwiema oponami a Kajman dodatkowo upalał auto na Bydgoszczy.
A co by było z homo E na 5 ew. 5+/6 biggrin.gif
Jeszcze mi gdzieś uciekło (a pamiętam że było tu) wypunktowanie różnic Cup1 vs Cup2.
mAbZ
Moim zdaniem różnica między R888 a starą Cup to różnica klasy (jak między zwyczajną oponą sportową a dobrym semislickiem)
Cup jest po dogrzaniu dużo bardziej konsekwentny, nie przegrzewa się jak R888 i pozwala wykręcić lepsze czasy.
Aktualnie można dostać stare Cupy z końca produkcji za 50-60% ceny R888.

Ci którzy próbowali Cup 2 mówią, że jest gorsza na tor - bardziej ucywilizowana.
Dla niektórych to może być zaleta, bo nie trzeba jej dogrzewać.

Michelin Pilot Super Sport to coś pomiędzy Pilot Sport 3 (cywilna usportowiona) a Pilot Sport Cup 2 (niby semislick)
Od wewnętrznej strony ma miękką mieszankę na mokry asfalt, a od zewnętrznej twardszą na suchy.
Czasy porównawcze zrobione przez jedną gazetę na torze Mantorp (to samo auto, kierowca i warunki)
PS3 1:36,9
PSS 1:34,1
PSC2 1:32,6

Hamowanie 100-0 na suchym:
PS3 37,5 m
PSS 36,9 m
PSC2 35,8 m

Hamowanie 100-0 na mokrym:
PS3 43,5 m
PSS 48,0 m
PSC2 55,4 m
piwo
masz linka do testu?
mAbZ
CYTAT(piwo @ Tue, 21 Jul 2015 - 16:22) *
masz linka do testu?

Nie ma tego online, zrobiłem zdjęcie gazety. Ciekawe są porównania prędkości w poszczególnych zakrętach.
Testy hamowania były robione Focusem ST, okrążenia przygotowanym na tor Boxsterem
(bo hamulce Forda szybko przegrzały się na końcu długiej prostej- hamowanie ze 190)

jackkpl
Czyli PSS jest juz naprawde dobra opona, a przy tym mozna na niej spokojnie jezdzic na codzien.
Podobno PSC2 lubi wieksze katy pochylenia kola. Tak pisali na forach porsche.
kakao
Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z taką oponą:
Falken ZE-912 235/60 R16 100W
http://polskihurtopon.pl/p/1698-falken-ze-...100w-g-c-2-70db

Sorki za lamerskie pytanie. Co oznacza symbol XL w opisie opony, bo interesujący mnie model jest z wersją XL i bez.
jackkpl
CYTAT(kakao @ Wed, 22 Jul 2015 - 11:57) *
Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z taką oponą:
Falken ZE-912 235/60 R16 100W
http://polskihurtopon.pl/p/1698-falken-ze-...100w-g-c-2-70db

Sorki za lamerskie pytanie. Co oznacza symbol XL w opisie opony, bo interesujący mnie model jest z wersją XL i bez.


eXtra load, ma wyzszy indeks nosnosci, z reguly sztywniejsze scianki boczne. Beda mniej komfortowe,ale dadza lepsze czucie auta.

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Falken/ZE912.htm

Z opinii uzytkownikow i 2 testow opona do auta po bulki. Michelin energy saver ma wyzsze noty wink.gif.

BTW, co to za balon 235/60/16? Do ciagnika?
piwo
CYTAT(robertMK @ Mon, 27 Jul 2015 - 16:37) *
Jak by kogos interesowała dzis spedzilismy dzien na TK i testowalismy opony dla Klienta do Rajdó Okregowych ( RO )

Wyniki beda dodawane na biezaco > https://www.facebook.com/odsserwis/photos/a...e=1&theater

no to czekam na czasy. fajnie. szkoda ze wyniki dopiero jutro sad.gif
mAbZ
Żaden z tych linków na FB nie działa - pierwszy "nie ma takiej strony",
a drugi przenosi tylko na pierwszą stronę facebook.com
Próbowałem https://www.facebook.com/odsserwis - ale też "strona niedostępna".
robertMK
CYTAT(mAbZ @ Tue, 28 Jul 2015 - 10:30) *
Żaden z tych linków na FB nie działa - pierwszy "nie ma takiej strony",
a drugi przenosi tylko na pierwszą stronę facebook.com
Próbowałem https://www.facebook.com/odsserwis - ale też "strona niedostępna".



dziwna sprawa , u mnie działaja !

www.facebook.com/odsserwis

lub w wyszukiwarce FB >> opony do sportu


aaaa juz wiem , w jakim kraju jestes ?
piwo
to moze przepisze bo nie kazdy jest zalogowany na fejsie a trzeba byc zalogowany by to ogladac:
https://www.facebook.com/odsserwis/photos/a...e=3&theater


Extreme VR mieszanak R

Odcinek 1996m

Czas 1.37.98

Cisnienia startowe 2.0 bara
Po zaleceniach kierowcy zakończone ciśnieniem 2,6 bara

werdykt : opona o bardzo miękkich bokach , jadąca podobne czasy od 1 do 4 przejazdu
Bardzo szybko się niszczy na krawędziach
Stabilne czasy od 1 do 4 przejazdu


Dmack DMT-RC

Odcinek 1996m

Czas 1.37.01

Cisnienia startowe 2.0 bara
Po zaleceniach kierowcy zakończone ciśnieniem 1.85 bara

werdykt : opona o twardych bokach to zaleta , jadąca bardzo słabe pierwsze czasy ale z okrążenia na okrążenie poprawiała swoje tempo
Zużywa się dość nierówno


Yokohama Advan A048

Odcinek 1996m

Czas 1.35.11

Cisnienia startowe 2.0 bara
Po zaleceniach kierowcy zakończone ciśnieniem 1.90 bara

werdykt : opona o średnich bokach , szybko łapie temp pracy , bardzo szybko się zużywa
jest stabilna przy dużej ilości jazdy

Toyo R888


Odcinek 1996m

Czas 1.35.03

Ciśnienia startowe 2.0 bara
Po zaleceniach kierowcy zakończone ciśnieniem 1.85

werdykt : opona o twardych bokach , jadąca bardzo dobre czasy już od pierwszego przejazdu
Bardzo szybko się niszczy w 1/3 bieżnika
Nie toleruje więcej niż 10 min ciągłej jazdy przy 20 st. Zużycie większe niż A048


Direzza 03G

Odcinek 1996m

Czas 1.34.56

Cisnienia startowe 2.0 bara
Po zaleceniach kierowcy zakończone ciśnieniem 1.80

werdykt : opona o bardzo twardych bokach , Jadąca coraz lepsze czasy co okrążenie
Pierwsze i drugie okrążenie było gorsze od R888
Każde kolejne lepsze i to znacznie .
Zużycie na poziomie A048




napisaliscie ze dmacki testowane to byly
"T70 i T90 nie mielismy innych , chłopaki z RT mowia ze te nowe T71 i T91 sa troche lepsze . pewnie tak ale posiłkujemy sie tym co mielismy na stanie "

ciekaw jestem jak to sie ma do opisu stad:
http://oponoland.pl/asfaltowe-opony-rajdowe-dmack-c92b.html


ogolnie super test.
metlik w mej glowie zniknal
mAbZ
CYTAT(robertMK @ Tue, 28 Jul 2015 - 10:33) *
aaaa juz wiem , w jakim kraju jestes ?

Bingo tongue.gif W Szwecji.

Piwo: dzięki.
robertMK
juz dodałem szwecje smile.gif mozesz poczytac i poogldac foto jak opony wygladaja po testach




jezeli ktos ma jakies sugeste jakimi oponami bysmy mogli sie zajac to bardzo prosze , dodam ze UHP nie testujemy

tylko semi lub profi slicki
piwo
sport cup (1,+,2), ad08r, v700a, z222,rsr,r1r,exsta xs i to chyba tyle z dostepnych w szerokim rozmiarze w Polsce opon. moze dla porownania jeszcze michelin slik jakis super miekki wyscigowy.
mAbZ
CYTAT(robertMK @ Tue, 28 Jul 2015 - 14:43) *
juz dodałem szwecje smile.gif mozesz poczytac i poogldac foto jak opony wygladaja po testach

Działa, dzięki. Ciekaw jestem Federali RS-R. Na pewo są słabsze od R888 ale jak bardzo?
piwo
przypomina mi sie ten test tylko ze w polskim wykonaniu smile.gif
http://www.s2ki.com/s2000/topic/839178-rs-...s-z2-vs-rivals/
piwo
no i czas na nowosc niedostpena z jakichs wzgledow w Polsce Bridgestone Potenza RE-71R:
http://www.tirerack.com/tires/tests/videoD...ay.jsp?ttid=202
http://www.tirerack.com/tires/tests/chartD...ay.jsp?ttid=202
i dla porownania czasy innych 4 opon:
http://www.tirerack.com/tires/tests/chartD...ay.jsp?ttid=197
xtremesystems
kumho v720 tez w EU nie ma. a usa jest
JJacek
Odniosę się do postu z innego wątku, dotyczącego budżetowej trackday'owej opony w rozmiarze 195/50/R15:
CYTAT(WojtekMR @ Mon, 13 Jul 2015 - 07:24) *
i tak posiłkując się alegro:
re002 - 790zł/komplet
r1r - 1251zł/komplet
ad08r - 1550zł/komplet
czy:
r888 - 1847zł/komplet

tak więc tanio biorę bridgestona, drożej r1r czy ad08r, dalej r888, a048 itp. - nie widzę niszy dla syrona angry.gif chyba że za te 1200zł/komplet street race trzymają na poziomie r888?

Czy w tej cenie, tzn okolice 200zł/szt jest jakaś konkurencja dla re002 ? Szukam właśnie czegoś dokładnie w tym rozmiarze, będe tego używał na trackday'ach. Jedyne co znalazłem to:
Hankook Ventus S1 Evo (~800zł) - UHP+
Hankook Ventus V12 (~700 zł) - UHP
Avon ZV5 (~800 zł) - UHP
Uniroyal Rainsport 3 (~700 zł) - UHP
Napisałem UHP+ bo tak ten Hankook jest oznaczony na tyrereviews. Podobnie jest z tym RE002. Chodzi mi oczywiście o opony, które można bez problemu u nas kupić.
WojtekMR
Federal rs-r za 1000zł
nankang ns-2r za 900zł
nie wiem na ile są konkurencyjne - nie jeździłem
używam adrenaline na codzień
na tor ad08r/v70

ps. a jak rs2? http://www.rezulteo-opony.pl/opony-hankook...0-R15-82W-33868 - homologacje jej cofneli? rs3 raczej też nie dostępne
JJacek
RS-R z tego co szukałem to będzie bliżej 1100-1200 zł za.
Nankang rzeczywiście to ciekawa propozycja. Z tego co widzę 1000 zł za komplet w przypadku mieszanki średniej i 900 za mieszankę miekką. Teoretycznie jest to semi-slick, ale chyba jeszcze poczekam z takim eksprymentem. Chociaż kto wie, za chwilę się okaże, że Nankang to następca Toyo wink.gif
Zostałem przy RE002. Zobaczymy jak sobie poradzą.
ps. WojtekMR przeczytaj szczegóły, Venuts R-S2 ma klasę G efektywności energetycznej i F hamowania na mokrej nawierzchni:
CYTAT
Od 1 listopada 2014, zabroniona jest sprzedaż i wprowadzenie do użytku opon z ocenami G za efektywność energetyczną oraz F za hamowanie na mokrej nawierzchni. Te opony, które zostały wyprodukowane przed 1 listopada 2014 mogą być jednak sprzedawane do 30 miesięcy od dnia wejścia ustawy, czyli do 1 maja 2017.
nowy
w koncu zakupilem opony
wpadla "okazja" w super stanie R888 rozmiar : 225/40/18 Dot 45 tydz. 2014
pacjent to audi S3 400KM/500Nm
przeznaczenie - jazda miejska - krotkie odcinki 5-7km (praca-dom)
przesiadka z POTENZA RE002
mialem okazje jezdzic na advan AD08 (wymagaly dogrzania i do mojego miejsckiego przeznaczenia sie nie nadawaly tak jak R888)

pierwsze wrazenie WOW !
klei od pierwszych metrów !
trzymanie w zakretach extra !
hamowanie extra
opona wyje przy wyzszych predkosciach i przenosi drgania na kierownica
mysle ze powyzsze jest do zaakceptowania
jestem zadowlony
jackkpl
Ja moge napisac cos od siebie. Samochod mazda RX8, tor bydgoszcz. Pierwsze proby na michelin PSS (przod 2014, tyl 2011) - czasy w granicach 58.7s. Na wyjsciach z zakretu nie mozna bylo za mocno odkrecac mocy, bo trzeba bylo wyjezdzac z kontra. Po zmianie tylnych opon na PSC2 (dot 2015) czasy od razu poprawily sie o 1s na pierwszycj okrazeniach pomiarowych. Auto wydawalo sie bardziej podsterowne, ale i tak krecilo lepsze czasy. Po 40 okrazeniach nie widac zuzycia bieznika, wiec zeszlo go napewno mniej niz 0.5mm.
Krisu_K13TL
Cześć, Panowie szukam dobrej opony w rozmiarze 205/40 r18.

Czy znajdę coś porównywalnego do michelin pilot super sport, a trochę tańszego?

Przeznaczenie to ulica, najważniejsza dla mnie jest dobra przyczepność na mokrym, bo aktualnie mam federale 595 evo i jest dramat..
robertMK
CYTAT(Krisu_K13TL @ Mon, 10 Aug 2015 - 19:29) *
Cześć, Panowie szukam dobrej opony w rozmiarze 205/40 r18.

Czy znajdę coś porównywalnego do michelin pilot super sport, a trochę tańszego?

Przeznaczenie to ulica, najważniejsza dla mnie jest dobra przyczepność na mokrym, bo aktualnie mam federale 595 evo i jest dramat..




Wez sobie to >> http://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-p-...-xl-ar#81499427


Krisu_K13TL
CYTAT(robertMK @ Mon, 10 Aug 2015 - 22:39) *


Dzięki za odpowiedź, nie napisałem tylko jednego- cena Michelin w Krakowie to 640pln za sztukę, więc przy oszczędności 30pln na sztuce pirelli odpadają z miejsca... wink.gif
Bio
Ktoś miał okazję jeździć na "zwykłych" Tornadach Profila? Wóz e46 328i rozmiar 225/40R18
Te używałbym do "daily wożenia dupy", więc zależy mi, żeby dało się normalnie jeździć + jak czasami podeptam mocniej dalej trzymały jakoś.
http://www.sklep.oponysportowe.eu/235-40-R...,1216,996).aspx
ew. inne cywile:
http://www.sklep.oponysportowe.eu/225-40-R...,1216,916).aspx
http://www.sklep.oponysportowe.eu/225-40-R...1216,1302).aspx
Joe89
Kolega szuka opon do C32 AMG, 245-45-17/255-40-17, gdyby nie to że 17" to by były PSS, jaką alternatywę wybrać? Auto po modach na ok 400km, potrzebna opona na miasto bdb klejąca i stosunkowa cicha, nieząbkująca się.
robertMK
CYTAT(Joe89 @ Tue, 11 Aug 2015 - 21:34) *
Kolega szuka opon do C32 AMG, 245-45-17/255-40-17, gdyby nie to że 17" to by były PSS, jaką alternatywę wybrać? Auto po modach na ok 400km, potrzebna opona na miasto bdb klejąca i stosunkowa cicha, nieząbkująca się.



Ciezko bedzie wybrac cos co BDB klei i jest ciche

PSS byłby idealny , a moze A048 chciałby kolego wypróbowac , jest cichsze niz R888

ma na stanie chyba 255/40/17
mariocccp
Przebrnąłęm przez dziesiątki stron różnych tego typu tematów.
Generalnie prawie cały czas przewija się to samo.
Może ktoś doradzi co u mnie zapewniło by choć cień trakcji na 2b, obecnie używam yokohama advan sport v103 i nawet na 3 biegu lekko gubi trakcje w gorące letnie dni.
Moc 330hp 450nm, FWD, 1600kg, samochód podsterowny, przeznaczenie do użytku codziennego, dojazdy do pracy itp.
Na razie semi slicki odrzucam, chyba że nie będzie wielkiej różnicy w porównaniu do tego co jest teraz...
Rozmiar 18-19" w zależności czu uda mi się znależć lekkie alu 19", dobrze żeby też opona ważyła poniżej 12kg.

Brać coś z tych 3 czy macie inne propozycje?

Michelin Pilot Super Sport
Michelin Pilot Sport Cup 2
Bridgestone Potenza Adrenalin RE002

sebalenk
Michelin Pilot Sport Cup 2 to topowy semislick, jak na co dzień brałbym PSS, Cup ma mało mięsa podobno ale tak poza tym to topowa guma chyba tylko TrofeoR jest lepsze.
jackkpl
CYTAT(mariocccp @ Sat, 15 Aug 2015 - 19:43) *
Przebrnąłęm przez dziesiątki stron różnych tego typu tematów.
Generalnie prawie cały czas przewija się to samo.
Może ktoś doradzi co u mnie zapewniło by choć cień trakcji na 2b, obecnie używam yokohama advan sport v103 i nawet na 3 biegu lekko gubi trakcje w gorące letnie dni.
Moc 330hp 450nm, FWD, 1600kg, samochód podsterowny, przeznaczenie do użytku codziennego, dojazdy do pracy itp.
Na razie semi slicki odrzucam, chyba że nie będzie wielkiej różnicy w porównaniu do tego co jest teraz...
Rozmiar 18-19" w zależności czu uda mi się znależć lekkie alu 19", dobrze żeby też opona ważyła poniżej 12kg.

Brać coś z tych 3 czy macie inne propozycje?

Michelin Pilot Super Sport
Michelin Pilot Sport Cup 2
Bridgestone Potenza Adrenalin RE002


Ja w 1700kg FWD ~320hp/440nm i zarowno na RE002 jak i michelin PS3 nie mam problemow z trakcja na 3-ce, na 2-ce sie zdarza.
Wez pod uwage, ze taki PSS jest gorszy na mokrym niz PS3 , wiec jesli to daily driver, to moze warto oddac pare % trakcji na suchym za duzo wiekszy zysk na mokrym?

Sport cup 2, wg opinii z internetu, bedziesz mial duze problemy na mokrym. Treadwear 180 (a PSS ma 300),do tego fabrycznie nowe maja 5mm bieznika nie wroza dlugiej zywotnosci. Nie mialem okazji jezdzic tym na mokrym, ale to chyba opona nie dla Ciebie.
Winni
Do żwawej jazdy na codzień i wypadów na tor nadal polecam Yokohama Advan Sport V105, w kolejnych testach bardzo dobrze wypadła na torze i ma być jedną z bliższych opon do Michelin Pilot Super Sport jeśli chodzi o handling na suchym, na mokrym jest lepsza:

http://www.tirerack.com/tires/tests/testDi...p;affiliate=FH3

http://blog.tirerack.com/blog/bens-blog/ma...-tires-for-2014

Alternatywy do PSS w zależności od wymagań (w tym V105) :

http://blog.tirerack.com/blog/bens-blog/wh...-is-backordered

Osobiście jestem z niej również mega zadowolony (225/40/18), twarda ścianka, w miarę miękka mieszanka która nie płynie przy wyższych temperaturach i dłuższym upalaniu smile.gif
mariocccp
Dzięki za info, co do yokoham jestem negatywnie nastowiony choć 105 to całkiem inna opony od 103.
Jackkpl chyba mamy ten sam silnik wink.gif
Bio
A ktoś się bawił cywilnym Tornadem Profila?
voytekk1
Panowie a co polecacie do ibizy 6L 170/400 1200kg. Jeżdżenie głównie po mieście, raczej żadnego toru nie zobaczy, chodzi mi o oponę w rozmiarze 205(215)/45/16. Większość z tych co tutaj są przedstawione nie występują w tym rozmiarze.
Chodzi mi o oponę która będzie bardzo dobrze kleić na ciasnych zakrętach na suchym, ograniczy możliwie podsterowność, zlikwiduje buksowanie na 2ce na suchym i będzie dało się na niej jeździć w deszczu. Budżet tak do 1500zł za komplet.
Moje typy:
- bridgestone re002
- dunlop sport maxx
- firestone FHSZ90
- federal 595 RS-R
- toyo T1-R
- bridgestone RE050A
- UNIROYAL RAINSPORT 3
- GOODYEAR EAGLE F1 ASYMMETRIC 2
- PIRELLI P ZERO NERO GT
- HANKOOK VENTUS V12 EVO2

Wiem że wszystkie się tutaj przewijały, wiem też mniej więcej zalety i wady każdej. Problem jest tylko z tym że co osoba to różne opinie. Które z nich by się najbardziej nadawały przy moich kryteriach?
uxon
Jaki slick wyscigowy wejdzie na felge 13"/5,5J? Czy felga 6" (sporo gorsza dostepnosc i wieksza cena) daje mi duzo wieksze pole do popisu?
Samochod FWD, 750kg, 100KM. Planowane starty w Superoes Kielce.
kinko
@voytek
Uniroyal rs3 mam u siebie i bardzo chwale, pięknie kleją na deszczu, na suchym też bardzo fajnie. Niestety są za to okrutnie miękkie, czuć jak opona się kładzie. Aczkolwiek stosunek cena/jakość na bardzo wysokim poziomie.
Dunlop sport maxx miałem poprzednie i były o wiele słabe w deszczu, lepiej pokonywało się zakręty, ale znikały jeszcze szybciej niż uniroyale.
Federal to śmietnik do codziennej jazdy, nawet o tym nie myśl wink.gif Strasznie słaba trakcja na deszczu i mega hałas przy 120km/h+.
Z tych co wymieniłeś wybrałbym chyba pirelli p zero nero gt, mam na służbowych bmw f30 i wg. mnie są to świetne opony.
piwo
goodyear assymetric 2 tez maja mega miekkie boki przez co jest malo czucia, ale kleic w miare kleja chodz na suchym to im daleko do semislikow.
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2015-...e-Tyre-Test.htm
http://www.skapiec.pl/site/cat/2100/comp/10757143
http://www.ceneo.pl/2223717
voytekk1
@kinko - właśnie to samo słyszałem o uniroyal rs3, dlatego raczej nie biorę ich pod uwagę. Zależy mi właśnie na dobrym trzymaniu na suchym i twardej ściance. Dzięki za opinie

@piwo - r1r i ad08 nie mieszczą się w budżecie, ciężko będzie to znaleźć poniżej 1500zł za komplet, dodatkowo duże zużycie powoduje że średni to jest interes. Oczywiście wiem że nie można mieć wszystkiego ale semi slick raczej nie dla mnie.

Zostały na placu:
- bridgestone re002
- dunlop sport maxx rt
- firestone FHSZ90
- toyo T1-R
- bridgestone RE050A
- PIRELLI P ZERO NERO GT
- HANKOOK VENTUS V12 EVO2

Któreś jeszcze można bez problemu zkreślić albo któreś z nich wyjątkowo pasują do moich potrzeb?
nowy
ja wybralbym RE002 z tego całego zestawu
swieżą rocznikiem , nową .
piwo
to rozwaz jeszcze kumho exsta xs:
http://www.sklepopon.com/opona-letnia/kumh...-r16-86-w-44765
tyle ze ta opona bardzo dobrze klei na suchym, duzo lepiej niz re002 i kiepsko na mokrym. ale za to jest tania.
jackkpl
CYTAT(nowy @ Wed, 26 Aug 2015 - 11:55) *
ja wybralbym RE002 z tego całego zestawu
swieżą rocznikiem , nową .


Ja z RE002 mialem problem. Zrobila sie jajowata pare mcy po montazu , niecale 2mm bieznika zeszlo. Oczywiscie wg producenta wszystko z opona ok,a to ,ze ma pare mm bicia w pionie to wg nich normalne. Procedura reklamacyjna takich rzeczy i dochodzenie swoich praw to farsa.
Porszak
CYTAT(voytekk1 @ Wed, 26 Aug 2015 - 10:58) *
@kinko - właśnie to samo słyszałem o uniroyal rs3, dlatego raczej nie biorę ich pod uwagę. Zależy mi właśnie na dobrym trzymaniu na suchym i twardej ściance. Dzięki za opinie

@piwo - r1r i ad08 nie mieszczą się w budżecie, ciężko będzie to znaleźć poniżej 1500zł za komplet, dodatkowo duże zużycie powoduje że średni to jest interes. Oczywiście wiem że nie można mieć wszystkiego ale semi slick raczej nie dla mnie.

Zostały na placu:
- bridgestone re002
- dunlop sport maxx rt
- firestone FHSZ90
- toyo T1-R
- bridgestone RE050A
- PIRELLI P ZERO NERO GT
- HANKOOK VENTUS V12 EVO2

Któreś jeszcze można bez problemu zkreślić albo któreś z nich wyjątkowo pasują do moich potrzeb?

t1r to smietnik, odpusc odrazu. jezdze na p zero nero, opona jest wiecej niz dobra na sucho i bardzo dobra na mokro, dodatkowo wystepuja ze sztywniesza scianka XL
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.