Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131
Pmarcin
Zdaje sobie z tego sprawe, ale klimat mamy jaki mamy wiec szukam czegos co w lato bedzie super a w dni deszczowe da rade
DarooDG
A co myślicie o oponie R888R? Auto jeździ sporadycznie ok 1500km rocznie po mieście, ale musi mieć bardzo dobrą trakcję.
Obecnie mam założone re070, ale są już stare i twarde.
Kajman
kup se r1r
piwo
direzza zII vs re-71r (ogolnie rzecz ujmujac 1: 58.994 vs 1: 55.468s):
http://www.prima-racing.com/bridgestones-n...-king-part-one/
xtremesystems
CYTAT(Kajman @ Sat, 22 Oct 2016 - 23:21) *
kup se r1r

dokladnie. po co kombinowac. mieszanka jest mega miekka . malo jezdzone to sie szybko nie zużyje a lepszej trakcji na zimno ciezko bedzie znalezc
DarooDG
Czyli R1R będzie lepiej lepić bez potrzeby rozgrzewania niż R888R tak?
Pytam bo w innym samochodzie mam r888 i kleją bardzo fajnie przy 830NM smile.gif
Kajman
szybciej kleją r1r, są bardziej uliczne. Mieszanka jest praktycznie identyczna jak w r888,ale bieżnik powoduje zupełnie innym zachowaniem
wizard
A jak ma się R1R do AD08R?

Z wątku wynika, że obydwie należą do miękkich mieszanek. Która szybciej łapie temperaturę?
Można jednoznacznie stwierdzić, która jest szybsza po rozgrzaniu?
Która ma twardszą boczną ściankę?
Która lepsza na mokrym? (nie mam tu na myśli stojących kałuż), a zwilżoną jezdnię
Kajman
Ja tam AD08 uważam za śmietnik trochę lepszy od RSR. Nie lubię tych opon, koledzy co jeżdżą na pojeżdżawki i spróbowali tez ich nie lubią. Nic specjalnego. Ale są tacy co je bardzo chwala. Nie widziałem jednak nikogo kto by na nich coś wygrał. I są stanowczo twardsze od r1r.
tumba
Ja ostatnio trochę upalałem na AD08. W temperaturach ok 7 stopni trzeba było zrobić kilka kółek, żeby zaczęła coś kleić, ale i tak nie było rewelacji.
Na takie temperatury na pewno trzeba coś miększego, podejrzewam że r1r będzie lepsze. W deszczu jedynie jeździłem bez upalania - ogólnie trzyma lepiej niż się spodziewałem, ale nie wiem jakby było na torze.
wizard
Idę w takim razie w R1R.
Tasaq
Mam do Was 2 pytania. Szukam opon z homo E 15 cali do E30 na pojeżdżawki typu KJS:
1. deszczówek
2. na obecne warunki (chłodno więc pewnie jakaś miękka mieszanka)

Ad 1. Co możecie polecić na deszcz? Czy warto się zastanowić nad tymi Extremami VR1 czy raczej iść w kierunku Profila SS dociętego, którego jakoś jest ostatnio w kratkę.

Ad. 2 Obecnie mam średnią mieszankę Race GC, ale wiadomo, że warunki są jakie są. Myślę nad tymi VR2.
Gumi5
Panowie, pytanie: próby głownie asfaltowe na słabym asfalcie, czasem syf. Stać mnie na jeden komplet. Auto to 106 1.4 75KM, ok. 870 kg ze mną, masa głownie na przedzie jak to w wybebeszonym FWD smile.gif Chciałbym aby opona optymalnie trzymała w większości warunków w ciągu roku. Co wygrywa pojedynek? Czy może macie jakieś inne propozycje? Wg. mnie VR1 chyba najlepiej, ale wolę spytać bardziej doświadczonych.

1. Extreme VR1 średnia + miękka
2. Extreme VR2 średnia + miękka
3. Toyo R1R

Rozmiar 195/50/15. Dzięki za odpowiedzi smile.gif
Porsz
CYTAT(Gumi5 @ Tue, 25 Oct 2016 - 21:48) *
Panowie, pytanie: próby głownie asfaltowe na słabym asfalcie, czasem syf. Stać mnie na jeden komplet. Auto to 106 1.4 75KM, ok. 870 kg ze mną, masa głownie na przedzie jak to w wybebeszonym FWD smile.gif Chciałbym aby opona optymalnie trzymała w większości warunków w ciągu roku. Co wygrywa pojedynek? Czy może macie jakieś inne propozycje? Wg. mnie VR1 chyba najlepiej, ale wolę spytać bardziej doświadczonych.

1. Extreme VR1 średnia + miękka
2. Extreme VR2 średnia + miękka
3. Toyo R1R

Rozmiar 195/50/15. Dzięki za odpowiedzi smile.gif


Opcji na wszystko nie ma smile.gif Natomiast w tak lekkim aucie i mocy 75km, rozważ jeszcze opcję VR2 R5 + VR1 Type-W. Na jesień i zimę będzie idealnie, a jak przyjdzie lato i zrobi się fest gorąco, to odkupisz sobie parkę R7 na przód i będziesz zabezpieczony na każdą okazję.

[Yossarian]
Jak ma być uniwersalne, to R1R
v72
Cześć

Czy na zimowe treningi - dobra zimówka, czy jakaś alternatywa w postaci semi?
Kajman
Jak nie ma śniegu to super miękkie mieszanki slicków jak najbardziej
Andrzejsr
Mi tutaj kiedyś robertKM na zimowy trening polecił - zimówki, i miał rację w 100% .
Oczywiście ze śniegiem, choć niedużo go było, ubijanym w trakcie jazdy w warstwę zbitego jak lód, a później ciapy-chlapy po posoleniu. Większość aut była wtedy pamiętam na zimówkach, a na doświadczonych wyglądali. Ryzyka przegrzania opon nie było smile.gif
Barejka
ad08r jak to sie ma do r1r?
Kajman
ad08 twardsza znacznie
Barejka
ale bok czy bieznik? Moze na codzien mniejby sie zuzywalo od r1r
Kajman
na pewno się będzie mniej zużywać, guma twardsza znacznie
Barejka
to chyba po trzech kompletach r1r na codzień wypada zmienić :-)
robertMK
CYTAT(Tasaq @ Mon, 24 Oct 2016 - 14:26) *
Mam do Was 2 pytania. Szukam opon z homo E 15 cali do E30 na pojeżdżawki typu KJS:
1. deszczówek
2. na obecne warunki (chłodno więc pewnie jakaś miękka mieszanka)

Ad 1. Co możecie polecić na deszcz? Czy warto się zastanowić nad tymi Extremami VR1 czy raczej iść w kierunku Profila SS dociętego, którego jakoś jest ostatnio w kratkę.

Ad. 2 Obecnie mam średnią mieszankę Race GC, ale wiadomo, że warunki są jakie są. Myślę nad tymi VR2.



Hey ,

jeżeli chcesz mieć bezkonkurencyjne opony to polecam


1: Deszczówka Avon CR28 195/50/15
2: Warunki przejściowe i zimno Avon ZZS 195/50/15



ten zestaw bedziesz miał bardzo długo , opony są pancerne , karkas jest wytrzymały , piekielnie dobrze trzymaja

nie znajdziesz nic lepszego na Polskim rynku smile.gif
robertMK
CYTAT(Gumi5 @ Tue, 25 Oct 2016 - 21:48) *
Panowie, pytanie: próby głownie asfaltowe na słabym asfalcie, czasem syf. Stać mnie na jeden komplet. Auto to 106 1.4 75KM, ok. 870 kg ze mną, masa głownie na przedzie jak to w wybebeszonym FWD smile.gif Chciałbym aby opona optymalnie trzymała w większości warunków w ciągu roku. Co wygrywa pojedynek? Czy może macie jakieś inne propozycje? Wg. mnie VR1 chyba najlepiej, ale wolę spytać bardziej doświadczonych.

1. Extreme VR1 średnia + miękka
2. Extreme VR2 średnia + miękka
3. Toyo R1R

Rozmiar 195/50/15. Dzięki za odpowiedzi smile.gif



Tu najbardziej uniwersalna opona będzie Avon ZZS

na tym Avonie pojedziesz w deszczu i na wilgotnym a jak zrobi sie sucho to będziesz miał precyzyjne opony do robienia super czasów
robertMK
CYTAT(Shymek @ Wed, 16 Nov 2016 - 13:05) *
tylko pytanie jest o ad08 R

To już jest inna opona choć na oko wygląda identycznie to zrobiona jest z innej mieszanki.
Ja jeździłem na ad08 w Cli na Kielcach i uważam ta oponę za ok jak na uhp. ad08r natomiast technologicznie poszła mocno w przód. Jak wynika z relacji moich znajomych z UK jest to o wiele lepszy wybór.


AD08R jest nadal zdecydowanie twardsze od R1R
nie chodzi tu o treadwear, tylko o konstrukcje opony , nagrzewalność mieszanki , ilość nacięc oraz twardość karkasu

Ad08 R lepiej sprawdza na ulicy, czystej drodze powyżej 15st +
R1R lepsza będzie poniżej tej temp i w dużo gorszych warunkach drogowych


Kajman
CYTAT(Shymek @ Wed, 16 Nov 2016 - 13:05) *
tylko pytanie jest o ad08 R

To już jest inna opona choć na oko wygląda identycznie to zrobiona jest z innej mieszanki.
Ja jeździłem na ad08 w Cli na Kielcach i uważam ta oponę za ok jak na uhp. ad08r natomiast technologicznie poszła mocno w przód. Jak wynika z relacji moich znajomych z UK jest to o wiele lepszy wybór.


Ja mówię o R, to nadal bardzo średnia opona. Na trening jak ci na czasach nie zależy, to może być, ale na podium się z nią nie pchaj.
nevada
Ja szukam dobrej opony do daily Civica Type-R EP3.
Rozważam Michelina PSS, albo właśnie AD08R- kto ma porównanie?
Kajman
semi kontra bdb ultra performance, trochę inne opony. To raczej porównanie PSC2 do AD08r. I wtedy też wybrałbym michelin.
nevada
W codziennym zachowaniu? Będą się różniły zachowaniem (AD08R vs. PSS)?

Używam Potenzy RE001, mam zastrzeżenia do trzymania tylnej osi, jakby się nie dogrzewała, nie wiem.
Chcę by opona zachowywała się dobrze na krótkich trasach, bez grzania, w deszczu, po prostu daily. I by była możliwie dobra jeśli będę miał ochotę pojechać szybciej.
xtremesystems
no to jedyna opcja r1r.

po przesiadce z re002 ktora puszczala tył jak tania ku#wa dzien do nocy
Kajman
no to pss. To są dwie różne opony, pss to cywil z możliwościami zbliżonymi do średniego semi slicka. Ad08r to semislick, kórym można ostatecznie jeździć też po ulicy. Ale królem kałuż to bym jej już z uwagi na przeznaczenie raczje torowe nie nazwał smile.gif Oczywiście ja i moi koledzy jeździliśmy różnymi semi po ulicy, nawet pełnymi slickami wyścigowymi. Z perspektywy czasu czasu nie uważam tego za potrzebne.
Ludzie którzy nie jeźdżą na tor i nie jeżdżą po ulicy przez 80% czasu na 100% możliwości samochodu być może nie powinni kupować sobie semislicków, mija się to z celem, wystarczy z reguły bdb opona UHP. Nie tani semi, nie średnia opona, ma to być top i będzie wtedy działać.
Wyjątkiem mogą być auta, które mają taki przerost mocy, że żadna guma nie chce trzymać i tylko na semi da się poruszać sprawnie, ale to z reguły nie są auta jeżdżone w deszczu itp.
robertMK
CYTAT(nevada @ Wed, 16 Nov 2016 - 22:17) *
Ja szukam dobrej opony do daily Civica Type-R EP3.
Rozważam Michelina PSS, albo właśnie AD08R- kto ma porównanie?


Ja miałem ostatnio przyjemność przetestowania Pirelli Corsa
Jak dla mnie nie ma lepszej opony premium UHP

http://www.tirereview.com/wp-content/uploa...ro_Corsa_01.jpg


kiedyś jezdziłem na TrofeoR i myślałem ze to jedyna udana opona od pirelli , fakt TrofeoR jest top topem jezeli chodzi o Ultra Semi-slicki ale kolejna ich nizej pozycjonowana opona pseudo sportowa to była tragedia

Teraz jest Pzero Corsa II i PSS jej już nie straszny smile.gif

Teraz uważam za najlepsze opony drogowe jakie można kupić

Semi slick na Duzy Tor Trofeo R
Ultra UHP do mocnych aut i wymagających Pzero Corsa II
UHP do każdego auta Pzero 6 jeszcze w 2 wersjach sportowej i luksusowej
Kras
Tylko z corsami to trzeba uwazac. Bo sa Assimetrico, Direzionale, Corsa system (te z podzialem prawa-lewa) itp...
Latalem troche na Corsa Assimetrico po poznaniu i jest to faktycznie niezla opona, ale na deszcz i zimno to bym jej nijak nie wybral smile.gif Zreszta w 17" chyba nie wystepuja.
robertMK
CYTAT(Kras @ Thu, 17 Nov 2016 - 10:54) *
Tylko z corsami to trzeba uwazac. Bo sa Assimetrico, Direzionale, Corsa system (te z podzialem prawa-lewa) itp...
Latalem troche na Corsa Assimetrico po poznaniu i jest to faktycznie niezla opona, ale na deszcz i zimno to bym jej nijak nie wybral smile.gif Zreszta w 17" chyba nie wystepuja.



Tak ty jezdziłes na poprzednich modelach

Od 2016 jest Corsa DIRECTIONAL

i jest rozmiar

205/45/17 wink.gif



https://www.pirelli.com/tyres/pl-pl/car/fin...rsa#/size-range
piwo
jest tez corsa assymetric 2.z a duzo tych modeli...
http://www.gumitebg.com/pirelli/p-zero-cor...ar-PIRE-2129500
robertMK
CYTAT(piwo @ Thu, 17 Nov 2016 - 11:50) *
jest tez corsa assymetric 2.z a duzo tych modeli...
http://www.gumitebg.com/pirelli/p-zero-cor...ar-PIRE-2129500


Te sa już długo ,

zostana tylko modele wprowadzone w 2016 roku

Czyli Corsa >> https://www.pirelli.com/tyres/pl-pl/car/fin...corsa#/overview
pawel934
A co polecicie na co dzień, co dobrze klei na suchym, ale będzie też bardzo dobre na mokrym? W zeszłym roku zdecydowałem się na Conti SC5, ale tył już mi się powoli kończy (szybko zużywam opony biggrin.gif ). Byłem z tych opon mega zadowolony, gdyby nie miękka ścianka boczna (brak precyzji). Jest coś, co równie dobrze sklei na mokrym, ale nie będzie się tak wykładało? Rozmiar 225/40r18 przód i 255/35r18 tył, ale myślę nad przejściem na 4x225, żeby auto zyskało trochę bardziej nadsterowną charakterystykę.
voytekk1
Panowie mam opcję kupienia nowych re050a 2015 rok w cenie chińczyków do daily. Opłaca się to brać czy jednak już te opony odstają od reszty?
Kras
No jest juz to troche relikt ale w cenie chinczyka warto. Na suchym, cieplym ciagle w miare daje rade ta opona.
Andrzejsr
CYTAT(Shymek @ Fri, 18 Nov 2016 - 08:07) *
Ja na co dzień latam na Nokianach zLine i bardzo je sobie chwalę smile.gif Zwłaszcza podczas bardzo obfitych opadów deszczu w trasie mam bardzo pozytywne odczucia



Jak to się mówi : +1 smile.gif
Te same wrażenia mam co do tych opon zLine, (FWD 1,5 tony , 200KM ). Były tu na forum polecane nieraz i chyba słusznie .

A co do RE050 to 'relikt' ? kurcze, pamiętam jak było to oznaczenie najczęściej przewijające się w poradach gdy ktoś szukał porządnych o sportowym czuciu opon, marzyło mi się wypróbowanie ich. Ale ponoć przestały być produkowane(?)
Kras
Duzo sie zmienilo od czasow swietnosci RE050A. Przeciez ta opona jest na rynku ze 12 lat, jak nie wiecej. To nadal niezla drogowka, fajna na cieple i suche, z betonowa scianka dajaca dobre wyczucie.
Tylko, ze teraz te opcje zalatwia DUUUUUZO lepiej PSS czy CSC6. A rownie dobre na suchym co Bridgestone sa opony niemajace jej wad na zimnym i mokrym, typu np powyzszy Nokian.
Kajman
Nokian, bynajmniej w pewnej partii jakieś 2-3 lata temu, miał/ma problem z pękaniem gumy na boku, takie specyficzne pazurki się pojawiały i opona robi się porowata. NIe wiem jak wielu opon to dotknęło i czy wciąż jest aktualne, ale sam mam taką jedną czy dwie u żony (ubezpieczona wink.gif ) a kolega ma takich 4.
piwo
piwo
robertMK
Piwo , z filmiku można wywnioskować ze ZZRy sa dużo szybsze od R888

Czyli wszytko się zgadza smile.gif
piwo
ciekawe info. premium contact 6 zastepuje premium contact 5 i sport contact 5. czyli nie beda juz mieli w ofercie tak dobrej deszczowki. ale wkurzajace jest to ze nowa opona ma byc od rozmiarow 16' gdzie premium contact 5 chyba byl robiony od 14. juz praiwe zaden producent nie chce robic dobrych opon w malych srednicach. straszne to troche.
http://www.tyrereviews.com/Article/Contine...First-Drive.htm
Porsz
CYTAT(piwo @ Mon, 05 Dec 2016 - 15:48) *
ciekawe info. premium contact 6 zastepuje premium contact 5 i sport contact 5. czyli nie beda juz mieli w ofercie tak dobrej deszczowki. ale wkurzajace jest to ze nowa opona ma byc od rozmiarow 16' gdzie premium contact 5 chyba byl robiony od 14. juz praiwe zaden producent nie chce robic dobrych opon w malych srednicach. straszne to troche.
http://www.tyrereviews.com/Article/Contine...First-Drive.htm


Nic się nie bój... Nalewki przyjdą nam z pomocą, tym bardziej że opon bieżnikowanych nie dotyczą te wszystkie proekologiczne zakazy dot. oporów toczenia biggrin.gif
Andrzejsr
A jak to jest z nalewkami w sensie wykorzystania własnego karkasu ?
Bo zbierają mi się zjechane slicki dunlopa stopniowo, a mają fajne ścianki boczne, twarde , precyzyjne są . A kiedyś gdzieś coś mi sięobiło o uszy, że można nalewki na własnych robić ? korzystał ktoś z tego i gdzie ? Widziałem też ze 2 lata temu ogłoszenie na rajdy hoga pl o skupie zjechanych slicków (chyba do tego celu właśnie) , no ale już nie ma tego portalu i nie znajdę.
Kajman
nikt ci tego raczej nie zrobi
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.