Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132
lwampir
CYTAT(Joneg @ Tue, 29 Dec 2015 - 08:14) *
Potrzebuje dobrą i szybką ale i z homo oponę na audi a4 quattro 350hp, 1500kg.
Jaki profil? Na sezon letni głównie droga asfaltowa, sporadycznie trackday, od czasu do czasu chłosta na ulicy.
Preferowałbym bym 205-225/45/17


350KM i opona 205?
Który to konkretnie model bo 225/45/17 nie było raczej oponą o zalecanym rozmiarze tylko 235/45/17 a przynajmniej tak jest w B5/6/7.
robertMK
CYTAT(piwo @ Thu, 24 Dec 2015 - 07:00) *
http://www.bestopony.pl/opona/_41250.html
szybka obsluga i bezproblemowa. dwa dni i oponki byly w domciu. rocznika nie patrzylem jeszcze ale na pewno produkcja 17stek ruszyla tego lata.
porownalem troche ad08r z sport cupem 2 w rozmiarze 225/45r17:

sport cup 2 wazy 9,3kg
lekko zuzyty ad08r 10,3kg
scianki boczne porownywalne ale lekko twardsze wydaja sie w ad08r.
szerokosc opony prawie identyczna z lekka przewaga michelina (moze z 1mm)
twardosc mieszanki raczej michalek bardziej miekki ale tu porownywac by trzeba nowki.


Piwo , zrob mi zdjecie dotu tego z data i cyferkami z 2giej strony opony tych cup2
dzieki smile.gif
Joneg
CYTAT(lwampir @ Tue, 29 Dec 2015 - 10:57) *
350KM i opona 205?
Który to konkretnie model bo 225/45/17 nie było raczej oponą o zalecanym rozmiarze tylko 235/45/17 a przynajmniej tak jest w B5/6/7.

Dobra 205 moc przeniesie, tak sądzę.
Moja sztuka to b5.
Dlaczego szerokość 225 byłaby "nie zalecana"? Interesujące.
lwampir
A co masz na naklejce z opisem zalecanych przez producenta opon? W mojej by jest 215/55/16 i 235/45/17.
225 jest ponad cm mniejsze na średnicy. Jest często wybierane bo jest tańsze Ale producent zaleca 235.
As_
Raczej 90mm smile.gif
Czyli tyle co pomiedzy nowa opona a zjechana na 3.5mm
piwo
CYTAT(robertMK @ Wed, 30 Dec 2015 - 11:06) *
Piwo , zrob mi zdjecie dotu tego z data i cyferkami z 2giej strony opony tych cup2
dzieki smile.gif

przepraszam ze dopiero teraz ale byłem w miejscu gdzie nawet zasiegu telefonu nie było:
doty sport cupow 2 225/45r17 to 4815 i 4015
robertMK
Dzieki Piwo , super cene znalazłes
te cup 2 normalnie do sprzedazy były wprowadzone wiec sa w 100% ok


W styczniu w ODS cały asortyment Direzzy 03G -10% od regularnej ceny

https://www.facebook.com/odsserwis/photos/a...e=3&theater
Winni
Potrzebuję fachowej porady smile.gif

Aktualnie jeżdżę na Advanach V105 Sport 225/40/18, jestem z nich przy aktualnej mocy (160KM/200NM w Ufo) zadowolony, szukam jednak opon które lepiej poradzą sobie z mocą około 250KM po uturbieniu i będą lepiej kleić bez mocnego rozgrzewania.

Co wybrać jako alternatywę na codzień (20-25k rocznie), 2-3 razy w roku Time-Attack / 1/4 mili?

Chciałem kupić Yokohamy AD08R, jedyne co mnie powstrzymuje to ich szerokość. Mam obniżone auto + felgi 18x8.75 ET35, dzięki naciągowi i negatywie nic nie obciera ale jest ciasno.

Przy o 1,5-2cm szerszych AD08R będę niestety na 100% obcierać...
Jak widać po poście kolegi "piwo" Sport Cupy 2 są jeszcze szersze...

Zastanawiam się nad Michelin Super Sport ale gdzieś czytałem że są też szersze niż normalne 225ki, to prawda?

Jak to wygląda z Toyo R1R oraz Federal 595RS-R, też są takie szerokie?

Był bym bardzo wdzięczny za pomoc i opinie które gumy wybrać smile.gif

Pozdrawiam

Adrian
Andrzejsr
Witam wszystkich gdyż to mój pierwszy post tutaj, dotąd przeglądałem forum tylko.

Co doradzicie na Kielce, temp około minus 3-5 st C, wóz fwd 150KM. Nie na wyniki, ale żeby sie nie zabic i cos pojeździć.
Mam do wyboru zwykle zimowki nokian wra3 , semislick miękkie nankang ns-2r i staaare deszczowe slicki dunlop sp sport.
robertMK
CYTAT(Andrzejsr @ Sun, 03 Jan 2016 - 10:00) *
Witam wszystkich gdyż to mój pierwszy post tutaj, dotąd przeglądałem forum tylko.

Co doradzicie na Kielce, temp około minus 3-5 st C, wóz fwd 150KM. Nie na wyniki, ale żeby sie nie zabic i cos pojeździć.
Mam do wyboru zwykle zimowki nokian wra3 , semislick miękkie nankang ns-2r i staaare deszczowe slicki dunlop sp sport.


Moze mi uda sie odpowiedziec co nieco

Znam kielce dość dobrze chyba juz ponad 10 lat tam startuje. Niestety bardzo specyficzny obiekt jest wyzwaniem dla kierowców i opon . Moja porada brzmi zimówka ciut mocniej napompowana. Deszcze dunlopa były by dobre ale obawiam sie ze na suchym skoncza sie w 20 km

Pozdr
Andrzejsr
Dzięki , już sądziłem że to basis które powinno być jasne i się wygłupiam z pytaniem, że nikt nie odpisuje :) a ja po prostu nie wiem i każda rada, a od doświadczonego tyle lat na tym torze tym bardziej, cenna jest.
Więc zimówki na wóz (choć muszę inne wziąć - nie nokian a conti TS 830 i większy balon 205/55/16 zamiast 215/45/17) .
A te dunlopy na wszelki wypadek / do porównania. Choć może być ono trudne bo inne rozmiary i profile, ale coś tam nauki będzie.
Co do ich wytrzymałości to używałem tych Dunlopów na Jastrzębiu - niecałe 100km na torze i jeszcze z grubości im zostało tak 1/2 tego z czym startowałem.
Tyle że one 10 lat mają wiec trudno jakieś uogólnienia na tej podst. robić, pewnie świeże są bardziej miękkie i zużywają się szybciej.
Winni
CYTAT(piwo @ Sun, 03 Jan 2016 - 09:35) *


Dzięki smile.gif

RE-11 są w miarę wąskie i wydają się być super oponą, tylko bardzo ciężko je dostać w Europie...

Znalazłem jeszcze Kumho KU36 Ecsta XS, nie wymagają niby nagrzania ale nie zużywają się mega szybko, minusem ma być średnia trakcja w mokrych warunkach.

No i do tego cena, sztuka w 225/45/18 za około 360zł smile.gif

Ktoś na nich już jeździł?
piwo
Kumho KU36 Ecsta XS lubia cieplo (sa twarde, wymagaja nagrzania) dlatego wolno sie zuzywaja (jak rs-r) i stad sa kiepksie na mokrym. ale na suchym po nagrzaniu na torze calkiem przyzwoite. u nas na trackdayu kolega zanotowal imponujace przyspieszenie po zmianie na te oponki z jakichs drogowych.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.p...21&t=182076
re-11 zastapila w zeszlym roku potenza re-71r chodz z nimi pewnie podobnie bedzie jak z poprzednikiem czyli ogolnie w Polsce niedostepne.
Mareq
Jak ktoś szuka mocnych opon w Rozmiarze 18 do upalania na Rallyland, Ułęż, Bednary, teraz można kupić jeszcze taniej DMACK Dmt1 i RC https://www.facebook.com/oponoland/ . Trzeba pamiętać, że Model RC "nie lubi" dużych pochyleń kół a model DMT1 "lubi".

Jeszcze taka zagwozdka co do różnych testów opona na jednym samochodzie jednego dnia itp. Ostatnio miałem przyjemność widzieć jak rajdowe Michelin (miękkie boki) masakruje Pirelli (twarde boki). Po zmianie geometrii kół na sytuacja się odwróciła. Michelin chował się pod felgę i zdzierał rant. Moim zdaniem, żeby wycisnąć maks z opony to trzeba trochę czasu na to poświęcić.
Winni
CYTAT(piwo @ Tue, 05 Jan 2016 - 06:00) *
Kumho KU36 Ecsta XS lubia cieplo (sa twarde, wymagaja nagrzania) dlatego wolno sie zuzywaja (jak rs-r) i stad sa kiepksie na mokrym. ale na suchym po nagrzaniu na torze calkiem przyzwoite. u nas na trackdayu kolega zanotowal imponujace przyspieszenie po zmianie na te oponki z jakichs drogowych.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.p...21&t=182076
re-11 zastapila w zeszlym roku potenza re-71r chodz z nimi pewnie podobnie bedzie jak z poprzednikiem czyli ogolnie w Polsce niedostepne.


W testach kurcze czytałem często na odwrót, że RSRy szybko się nagrzewają i szybko płyną, każdy mówi coś innego tongue.gif

Wezmę te Kumho, cena super, nie są głośne, opona zachowuje się bardzo podobnie do AD08 i jest szybsza od RE11, AD08, R1R.

https://grassrootsmotorsports.com/articles/...d-tires-part-2/
https://grassrootsmotorsports.com/articles/...d-tires-part-1/
piwo
chyba ci sie z r1r pomylily rsry.
http://www.oponeo.pl/model-opony/federal-595rs-r

http://www.s2ki.com/s2000/topic/839178-rs-...s-z2-vs-rivals/
czas potrzebny do rozgrzania:
Time taken to warm up: 595RSR > Z1SS = RE11 = Rival > Z2 > RS3
Winni
Niom, czytałem ten test, jest w tekście napisane że 595RSR potrzebuje najmniej czasu do rozgrzania smile.gif

Posortowane jest od najszybciej nagrzewającej się opony (595RSR) do potrzebującej najdłużej (RS3), tylko znaki większości / mniejszości są dziwnie wpisane.

Cytat :
"However, they require ZERO warmup time. You can go on track on the 595RS-R and drive hard without waiting for them to warm up."

Dlatego też w teście zrobił najlepszy czas w pierwszym okrążeniu, 2 i 3 były coraz gorsze co jest ich największym minusem.

Bardzo łatwo je rozgrzać i przegrzać, przez co zaczynają się szybko ślizgać. Na ulicę może dobre bo kleją szybko, ale nie przy dłuższej ostrej jeździe.
mile
5 letnie R888 - będzie to jeszcze coś kleić ? warto kupić komplet za 1/3 ceny nowego pod kątem Toru Poznań ? Przesiadka będzie z cywilnych PS3.
Onyx
CYTAT(Winni @ Tue, 05 Jan 2016 - 13:09) *
Niom, czytałem ten test, jest w tekście napisane że 595RSR potrzebuje najmniej czasu do rozgrzania smile.gif

Posortowane jest od najszybciej nagrzewającej się opony (595RSR) do potrzebującej najdłużej (RS3), tylko znaki większości / mniejszości są dziwnie wpisane.

Cytat :
"However, they require ZERO warmup time. You can go on track on the 595RS-R and drive hard without waiting for them to warm up."

Dlatego też w teście zrobił najlepszy czas w pierwszym okrążeniu, 2 i 3 były coraz gorsze co jest ich największym minusem.

Bardzo łatwo je rozgrzać i przegrzać, przez co zaczynają się szybko ślizgać. Na ulicę może dobre bo kleją szybko, ale nie przy dłuższej ostrej jeździe.



Chyba wszystko zależy w jakich warunkach te testy się odbywały - mam na myśli temperaturę powietrza. W moim odczuciu RSR słabo lepi poniżej 15 stopni i trzeba mu wstawić żeby zaczął jakoś kleić. Jak się już rozgrzeje to działa. AD08 jest zdecydowanie lepsza pod tym kątem
Mati1989
CYTAT
Bardzo łatwo je rozgrzać i przegrzać, przez co zaczynają się szybko ślizgać. Na ulicę może dobre bo kleją szybko, ale nie przy dłuższej ostrej jeździe.



Ten opis bardziej pasuje do r888. RSR na zimno jest gorszy od dobrej UHP.
piwo
http://www.opony-outlet.pl/cgi-bin/rshop.p...0a91900bdbfbcc1

jeszcze lepiej.
Winni
CYTAT(Mati1989 @ Sat, 09 Jan 2016 - 17:39) *
Ten opis bardziej pasuje do r888. RSR na zimno jest gorszy od dobrej UHP.


Według tamtejszych testów (4-5lat temu) oraz ludzi którzy kiedyś na nich jeździli szybko można było je przegrzać, kleiła od razu bez zbędnego nagrzewania.

Teraz na forum tutaj oraz na spotach słyszę, że twarde, trzeba rozgrzać i kiepsko kleją.

Jedyne logiczne wytłumaczenie że zmienili coś w mieszance, inaczej nie wiem jak to wytłumaczyć.
mile
CYTAT
Teraz na forum tutaj oraz na spotach słyszę, że twarde, trzeba rozgrzać i kiepsko kleją.


Ogólnie to jak poczytasz opinie RS-R na forach ze świata, to wychodzi że to niezła opona (poza pękaniem), a jak poczytasz opinie tutaj to wychodzi że to trochę lepsze UHP wink.gif

Powtórzę swoje pytanie :

CYTAT
5 letnie R888 - będzie to jeszcze coś kleić ?
piwo
to zalezy.
od tego ile ma jeszcze bieznika (ponizej 2mm slabo kleja)
od tego ile razy zostala przegrzana
od tego jak byla przechowywana (czy opony byly zima na aucie czy nie zaliczyla opona spadkow temperatury ponizej -10stopni)

u mnie takie opony (starsze r888) calkiem niezle kleja (mam porownanie tylko do profila xr sredniego to kleja lepiej)
piwo
a zmierzylem dzis glebokosc sport cupow 2 bo ktos pytal. 5,5mm.
addam24
Moje doszly,z tego samego zrodla co Twoje.
Produkcja czterdziesty tydzien 2015 roku.Wiec jeszce cieple.Dzieki za info.
piwo
porownanie seata na seryjnych continentalach sport contact 5p do takiego samego seata na sport cupach 2 kontra hondzia szybsza niz wyglada na nowych conti sport contact 6 (polecam nowy motor):
Kras
Sport Cupy wymiataja.
lukass5
Jakby ktoś szukał bardzo dobrze klejącej gumy i z homologacją drogową to wink.gif -
http://www.racingforum.pl/Opony-rajdowe-DM...ch-t132283.html
piwo
ceny mega kuszace.

robiliscie swoje testy tych opon? jakies porownania do innych marek?
czemu tutaj tak slabo to wypadlo?
https://www.facebook.com/odsserwis/photos/m...e=3&theater


Extreme VR mieszanak R

Odcinek 1996m

Czas 1.37.98

Cisnienia startowe 2.0 bara
Po zaleceniach kierowcy zakończone ciśnieniem 2,6 bara

werdykt : opona o bardzo miękkich bokach , jadąca podobne czasy od 1 do 4 przejazdu
Bardzo szybko się niszczy na krawędziach
Stabilne czasy od 1 do 4 przejazdu


Dmack DMT-RC

Odcinek 1996m

Czas 1.37.01

Cisnienia startowe 2.0 bara
Po zaleceniach kierowcy zakończone ciśnieniem 1.85 bara

werdykt : opona o twardych bokach to zaleta , jadąca bardzo słabe pierwsze czasy ale z okrążenia na okrążenie poprawiała swoje tempo
Zużywa się dość nierówno


Yokohama Advan A048

Odcinek 1996m

Czas 1.35.11

Cisnienia startowe 2.0 bara
Po zaleceniach kierowcy zakończone ciśnieniem 1.90 bara

werdykt : opona o średnich bokach , szybko łapie temp pracy , bardzo szybko się zużywa
jest stabilna przy dużej ilości jazdy

Toyo R888

Odcinek 1996m

Czas 1.35.03

Ciśnienia startowe 2.0 bara
Po zaleceniach kierowcy zakończone ciśnieniem 1.85

werdykt : opona o twardych bokach , jadąca bardzo dobre czasy już od pierwszego przejazdu
Bardzo szybko się niszczy w 1/3 bieżnika
Nie toleruje więcej niż 10 min ciągłej jazdy przy 20 st. Zużycie większe niż A048


Direzza 03G

Odcinek 1996m

Czas 1.34.56

Cisnienia startowe 2.0 bara
Po zaleceniach kierowcy zakończone ciśnieniem 1.80

werdykt : opona o bardzo twardych bokach , Jadąca coraz lepsze czasy co okrążenie
Pierwsze i drugie okrążenie było gorsze od R888
Każde kolejne lepsze i to znacznie .
Zużycie na poziomie A048
lukass5
Cięzko się do tego odnieśc bo nie znam warunków testu, rozmiaru opon, auta itd. Poza tym to musiały być stare opony bo i stare mieszanki tam wystepują. Dodatkowo zdecydowanie i to nawet sporo za wysokie ciśnienia. Nawet w SUbaru czy EVO to na przodzie raczej 1,7-1,6 się stosuje. Przy 2.0 to ta opona jest tak sztywna że nie przylega do nawierzchni - DMACK-RC to opona rajdowa, a nie wyścigowa.
Na KJS, Rallysprintach i innych "rajdowych" (np. Rallyland) imprezach bardzo często jest na podium. Na tor to juz raczej by wersja DMT1 podeszła choc to tez jest slick rajdowy. DMT-RC ma jeszcze zaletę że można dość sporo kształtować bieznik(nacinać) i pogłębiać.
piwo
a jeszcze spytam. te wet to zmieniony wzor bieznika czy tylko mieszanka bardziej miekka od miekkiej? jaki zakres jej pracy? i kolejne pytanie to te wykresy co podaja:

to to sa jakies temperatury zewnetrzne czy temperaty w jakiej ma sie znajdowac guma by jej nie przegrzac?
majac r888 195/50r16 ktorej nie moge zagrzac w upalny dzien na torze to majac te wety to by byla opona dobra czy zle dobrana (szybsza od r888 i nie plynela )?
lukass5
WET to mieszanka na wodę - na suchym popłynie. Względnie w bardzo niskich temperaturach mozna by jej uzyć na suchym w lekkim aucie i na krótkiej próbie. Te temperatury to temperatury zewnętrzne.
Myslę że mieszanka T91 byłaby odpowiednia. Do tego Dmack ma baaaaardzo twarde boki - to pozwala zejśc z ciśnieniami zdecydowanie niżej niż w R888 nie tracąc precyzji prowadzenia, a zyskując dobre dogrzanie. R888 ma jednak karkas opony quasi-sportowej, a tu jest jednak inna bajka. Widze ze jesteś z okolic Warszawy, wiec zapraszam na oględziny. Mam od ręki rozmiar 195/50R16 w bardzo atrakcyjnej cenie. Mieszankę W3 jak i T91
Mareq
Jeśli chodzi o opony Dmack to zjechaliśmy ich masę. Dzięki temu mamy ogromną wiedzę na temat ich eksploatacji. Mamy bardzo duży stock tych opon. Rówież opon używanych w r15 i r16. https://www.facebook.com/oponoland

Piwo w Twoim aucie ta opona się nie sprawdzi.
piwo
a oprocz tego :

jeszcze w tekscie porownanie hamowan continentala sport contacta 5p do sport cupow 2:
hamwoanie na zimno 100-0
conti - 35,6m
cup2 - 32,5m
hamwoanie na goraco 100-0
conti - 35,2m
cup2 - 31m
i srednia predkosc w slalomie:
conti - 69,1km/h
cup2 - 71,6km/h
spector
Witam, powoli pora zbroić się na sezon, pytanie z gatunku : nikt nie umie podpowiedzieć. Imprezy amatorki, bez wczuty na wynik względem innych, raczej systematycznie bije sam siebie.

Zabytkowe auto rwd circa 100hp/1050kg, archaiczna konstrukcja zawieszenia z tyłu (resor i jeden wahacz wleczony) bez stabilizatora, koła na osi napędowej w zakręcie na przyczepnej nawierzchni idą w mega pozytyw i nie znalazłem jeszcze sposobu jak temu zaradzić. Wóz oczywiście mocno kozowaty i z otwartym dyfrem, rozkład mas dzięki transaxle przyzwoity 56/44 jeśli mądrze zważyliśmy. Doprecyzuje, że w gre wchodzi wyłącznie rozmiar R13, w każdym innym przypadku będę musiał modzić zwrotnice, na co również do tej pory pomysłu nie mam.

Przednia oś jest obuta w 175/70/r13 i na nowych uhp uniroyala nigdy nie miałem z tym kłopotu, niezależnie od nawierzchni i warunków pogodowych. Auto nie jest na tyle szybkie, żeby to stanowiło kłopot, na syfie świeże mięciutkie zimówki spisują się też świetnie.
Szukamy polepszenia sytuacji na osi napędowej.

Tył na syfiastym podłożu to jeszcze pół biedy, bo jak mu pomoge to się odepchnie. Na suchym i przyczepnym trzyma do momentu "przełamania" pewnego przechyłu - potem jedno koło mieli i potrafi tak w nieskończoność, co po chwili powoduje takie gibotanie budy, że nie wiem czy ja pierwszy z fotela wypadne, czy może koła staną w poprzek drogi. Łuk na wklepanym gazie przy 80km/h to już pingpong murowany. Dodam, że pierwszy raz taką akcje napotykam mimo sporej ilości prób przejechanych przeróźnymi starymi gruzami.

Jak z grubsza wiadomo w czym rzecz, wreszcie mamy rzeczone pytanie : Czy objaw wyżej opisany da się choć troche zniwelować doborem odpowiedniej opony ? Czy może z dupy rozmiarówke dobrałem, albo ciśnienie kretyńskie ? Nie oczekuje cudów, szukam odpowiedzi na pytanie czy warto inwestować akurat w konkretne opony, bo od dwóch fachmanów (?!) usłyszałem na wstępie żeby pieprzyć to i nie robić z gówna bata, więc osrałem ich opinie (argumentów braaaak). Jeśli to zupełnie nie kwestia opon, to proszę o krótką i zwięzła odpowiedź, żebym przekonał się że naprawde porywam się z motyką i muszę opracować nową technike czy linie jazdy. Propozycje dotyczące ew. doboru opon również mega chętnie widziane.

Z góry dzięki za wszelką pomoc.
robertMK
Polecam smile.gif

https://www.facebook.com/odsserwis/photos/a...e=3&theater

Testy odbędą się na przełomie Lutego - Marca
Obiekt to Tor Jastrząb lub Tor Kielce
Będą całkowicie darmowe udostępniamy opony za darmo minimum 3 kmpl do sprawdzenia , jedyne koszta to paliwo , wpisowe na TD lub Trening oraz koszty wulkanizacyjne na miejscu.


Zapraszamy kierowców do wysyłania swoich aplikacji testowych przez ten kanał >> http://odsserwis.com/zamow/

Dane kierowcy , auto jakim jeździ , wyniki jakie osiągał
Interesują nas tylko auta jeżdżące na rozmiarze felg 15" . Wszystko ze względów logistycznych , będziemy mieli felgi 15" na rozstawy 4 x 100 4 x 108 ATSy DTC i ATSy GTR i tylko jedne rozmiar opony 195/50/15
Mareq
Na przełomie lutego i marca będziemy w Chinach dogadywać zakup maszyny do produkcji karkasu, wiec może być to trudne. Planem firmy Oponoland.pl na ten rok jest wykonanie karkasu, który będzie można bieżnikować w Polskich firmach. Szczegóły będziecie mogli śledzić na naszym profilu https://www.facebook.com/oponoland. Przypominam tylko że Dmack to opona rajdowa a nie wyścigowa. Ma mocniejszą budowę. Dodatkowo DMT-RC ma dość wypłaszczony przekrój co sugeruje, że pochylenie kół bardzo źle wpływa na trakcję. Jeśli ma się odpowiednią geometrię i stosuje się niskie ciśnienia to Dmack jest naprawdę szybki i można na nim zrobić naprawdę dużo km. R15 w tym sezonie będzie kosztować u nas jakieś 360-370 brutto. Jeśli uda nam się zrobić własny produkt to bardzo liczymy na współpracę z ODS.
robertMK
Mareq ! bardzo dobry ruch z tym karkasem !

wazne zebys nie kupił gówna ktore robi karkasy na poziomie federala, brakuje na naszym rynku porządnego karkasu na ktorym bedziemy mogli nalewac rozne koncepcje smile.gif Jak najbardziej to trafny pomysł i mysle ze wykozystamy to w naszej Race GC lub w innym autorskim projekcie smile.gif

szacun.
piwo
sebalenk
Z którego to roku gazeta?
piwo
z 2012
SNiP3R
Hmmm... ciekawy test, dość ciekawie przedstawiają się te Conti Force Contact, no i są najlżejsze w stawce.
Pisze gdzieś jakie są rozmiary tych opon? To chyba r19, ale jakie szerokości?
Miał ktoś z Was doczynienia z CFC od Continentala? To dość egzotyczna opona w Polsce chyba...
piwo
raczej skupilbym sie bardziej na szukaniu sport contactow 6 bo pewnie beda normalnie dostepne i maja opasanie z kevlaru tak jak najlepsze opony michelina(super sport i sport cup2 i teraz tez pilot sport 4).
http://technowinki.onet.pl/motoryzacja/con...dzenia-i/vb8wdj

http://www.continental-tires.com/car/tires.../sportcontact-6
http://www.continental-tires.com/car/tires...ntiforcecontact
SNiP3R
Nie wiem czy są normalnie dostępne w rozmiarze r20...
No i przecież to bardziej cywilna opona, więc na pewno nie ma takich osiągów jak Force Contact - tak mi się wydaje... Już powoli muszę się zdecydować co kupić, na razie liderem u mnie jest Michelin PSS, jednak szukam jakichś alternatyw, by jak najlepiej wykorzystać kaskę na opony biggrin.gif
SNiP3R
A nie... przepraszam wink.gif
Dostępność Conti SC6 jest dużo większa, zwłaszcza R20...
tylko teraz pytanie: jak w rzeczywistości jest z tą oponą?
Niby wszyscy nad nią się "spuszczają", wszędzie "oh, ah"
ale konkretnych testów brakuje jak na razie, tak samo
brak porównań do innych modeli, jak choćby Mich PSS.
piwo
porownanie masz strone wczesniej hondy na sport contact 6 z seatem na sport contact 5p lub sport cup 2.

a tu cos o nsrach:
https://www.facebook.com/racingtires/posts/955179927863521
cyt"
Docierają do nas kolejne testy opon Nankang NS 2R Soft Sport, którymi od razu się z Wami dzielimy.
Ciekawe jest to, że kierowca walczył głównie z konkurentami na Dmack-ach DMT-RC T91 Soft.
Zdobyte 2 miejsce w klasie i generalce - Gratulujemy! Emotikon smile
Maciej się postarał, więc lektura jest wyczerpująca Emotikon smile
"W niedziele, 20 grudnia na Torze Rakietowa we Wrocławiu odbył się I Rajd o Puchar Kierownika Katedry Inżynierii Pojazdów, na którym to po raz pierwszy w bardziej bojowych warunkach i przy większych prędkościach mogłem przetestować opony Nankang NS-2R. Kiedy o nich usłyszałem, byłem trochę sceptyczny, ze względu na to, że jest to rdzenna chińska marka, natomiast ponoć w Azji jest uznawana jako marka premium opon klasy high performance i ultra high performance. Atrakcyjna cena i wybór mieszanek spowodował, że postanowiłem spróbować i jak się potem okazało - wybór był strzałem w dziesiątkę.
Szukałem semi-slicka z homologacją o najlepszym stosunku ceny do osiągów, w miarę uniwersalnego, który nie wymaga dużego dogrzewania i który poradzi sobie również wtedy, kiedy będzie wilgotno. Na rynku europejskim nie ma zbyt dużej konkurencji na tym polu. Typowych przedstawicieli tej grupy (Toyo R888, Dunlop Direzza 03G) odrzuciłem od razu, ze względu na bardzo wysoką cenę. Toyo R1R również nie brałem pod uwagę, gdyż jest to wg mnie opona zdecydowanie bardziej na deszcz, niż na suche. Maxxis ZR9 nie jest produkowany w 17”, których wymaga moja rajdówka. Nalewki odrzuciłem, ponieważ chciałem opony, która ma mocny bark i nie pływa na feldze oraz każda sztuka ma zachowane identyczne właściwości. Tak naprawdę jedyną konkurencyjną oponą o zbliżonej cenie jest Federal 595-RSR, bardzo chwalony przez moich kolegów, startujących w rajdach amatorskich.
NS-2R ma do wyboru 2 twardości mieszanki: uliczną (treadwear 180) i torową (120) - jako, że Federal ma treadwear na poziomie 140 lub 160 (nie pamiętam teraz), postanowiłem wypróbować miękkiego Nankanga (120).
Tyle z teorii, wygląd opony jak i parametry oraz cały bełkot marketingowy można sobie poczytać na stronach producenta - wszystko i tak sprowadza się do tego, co opona finalnie może nam zaoferować w walce o sekundy.
Niedziela była słoneczna i wyjątkowo ciepła jak na grudzień (ok 10st), tor suchy, natomiast cały park maszyn był na mokrej, miejscami bardzo błotnistej trawie, która idealnie chłodziła opony i zaklejała bieżnik błotem. Dwóch głównych konkurentów w klasie powyżej 2000cm3 (praktycznie klasie Open) przyjechało na miękkim Dmacku DMT-RC, profesjonalnej oponie rajdowej z homologacją drogową. Bardzo ciekawiło mnie, jak wypadnie konfrontacja, gdyż rozważałem zakup tej opony jako w teorii zapewniającej najlepsze osiągi gumie z homologacją, jednak cena skutecznie mnie zniechęciła. Główny rywal dysponował w pełni rasową Subaru Imprezą N12, z podtrzymaniem turbo i pełnym zapleczem serwisowym, tak więc szykowałem się na pogrom z jego strony.
W trakcie zawodów okazało się, że NS-2R radzi sobie zdecydowanie lepiej, niż zakładałem. Pierwszym zaskoczeniem było to, jak szybko oczyszcza się z błota i innego syfu. Na slicku rajdowym o typowym nacięciu (pirelli rx-9, michelin n22) samochód startujący z zabłoconymi kołami nie miał przyczepności przez dobrych kilka zakrętów, przez następnych kilka stopniowo trakcja się poprawiała, aby dopiero po jakimś czasie być na zadowalającym jak na takie opony poziomie. Tymczasem NS-2R już po samym starcie i pierwszym zakręcie działał tak, jakby wcześniej w ogóle się nie zabrudził. W zasadzie pierwszy zakręt też był już przyczepny, choć profilaktycznie, nauczony doświadczeniem ze slicków, przejeżdżałem go z pewną rezerwą. Tak więc tutaj duże zaskoczenie na plus.
Opona jest bardzo przewidywalna i precyzyjna, pozwalająca czytać drogę i przyczepność. Rozgrzewała się szybko, ale nie traciła właściwości - ze względu na doganianie zawodników startujących przede mną miałem możliwość przejechania próby niedługo po jej wcześniejszym ukończeniu i nie zauważyłem ani zdecydowanej poprawy przyczepności, ani zdecydowanego jej spadku, co może dowodzić temu, że już w pierwszym przejeździe pracowała ona z optymalną temperaturą, przynajmniej z przodu (po skończeniu przejazdu tył był lekko letni).
Wg mnie opona w swym odczuciu bliższa jest slickowi, niż oponie bardziej cywilnej. Wcześniej sporo jeździłem na Bridgestone Potenza RE070, która również jest bardzo dobrą oponą, ale ona była wolniejsza, niż samochód. Wielokrotnie w ciaśniejszych, długich zakrętach trzeba było odpuszczać i czekać na oponę, aby nadążyła. W typowym slicku natomiast to zazwyczaj opona jest szybsza niż samochód czy kierowca, więc cały czas można iść na limicie - w tej kwestii NS-2R było bliżej do slicka - nie zapewnia ona co prawda takiej przyczepności, ale nie pozwala się zrelaksować w oczekiwaniu na koniec zakrętu - cały czas można, a nawet trzeba dochodzić do limitu.
Próby miały ok 2km długości, łączna długość wszystkich moich przejazdów w tym dniu wyniosła ok 23km pełnym ogniem - po zmierzeniu głębokości bieżnika okazało się, że tył praktycznie nie odczuł trudów jazdy, natomiast z przodu ubyło 0,3mm, co jest wynikiem zadowalającym, potwierdzającym zarazem, że opona trzyma, gdyż jak wiadomo, przyczepność nie bierze się z powietrza i nie ma co oczekiwać po takiej oponie, że wytrzyma kilka sezonów. Trzeba natomiast zaznaczyć, że na Torze Rakietowa dwie główne proste są zbudowane z płyt betonowych, co na pewno przyspiesza zużycie opon. Prawdopodobnie w przypadku kilkugodzinnego treningu lub dwóch zdecydowanym tempem na takiej nawierzchni opony mogłyby się skończyć, ale przecież nie są do tego, aby nabijać na nich kilometry.
Tyle o odczuciach, a jaki wpływ miało wszystko powyższe na czasy? Okazało się, że nie taki diabeł straszny, jak go malują i udało się wyjeździć 2gie miejsce w klasie i 2gie w generalce za głównym przeciwnikiem, o którym wspomniałem wcześniej. Co więcej, różnice czasowe nie były przepaścią, której się spodziewałem - odwrotnie, czasy były bardzo podobne. Przy pierwszej próbie straciłem raptem 5,7s przy czasie przejazdu wynoszącym niecałe 3 minuty. W drugim przejeździe straciłem już poniżej 0,5s (!), w trzecim 2,3s, w czwartym 5,3s. Daje to łączną stratę ok 13s przy czasie 10 minut (w rzeczywistości ze względu na kary konkurenta była to różnica ok 3s), co jak na różnicę w sprzęcie jest bardzo zadowalającym wynikiem. NS-2R potrafiło nawiązać walkę z dużo droższą oponą i wyprowadziło mnie z błędu, który polegał na myśleniu, że w przypadku imprez dopuszczających tylko homologowane opony nic nie będzie w stanie nawiązać walki z Dmackiem. Warto nadmienić, że 3/4 miejsce (praktycznie identyczny czas), miało stratę do mnie na poziomie 40s.
Jak opona zachowa się przy wyższych temperaturach, lub w warunkach mrozu lub deszczu? Sam jestem ciekaw - kolejne zawody pewnie to pokażą, póki co opona spełniła pokładane w niej nadzieje i śmiem twierdzić, że jeśli ktoś nie ma komfortu nieograniczonego budżetu, a potrzebuje opony z homologacją, to nie ma co dalej szukać - najciemniej jest pod latarnią, czyli NS-2R."
SNiP3R
Wiesz, to takie porównanie "na siłe".
Różne auta i moce. Tu trzeba by było porównać CSC6 do innych
opon najlepiej na tym samym aucie jak i w tych samych warunkach.
Patrząc jednak na to porównanie, to "szóstka" jest wyraźnie lepsza
aniżeli 5P, do tego niewiele brakuje jej do Sport Cup 2, hmmm... ciekawe
jak wypadło by bezpośrednie porównanie CSC6 do Micha PSS, no i która
z nich byłaby lżejsza? Stawiam na Conti, chodź Super Sporty no jedne
z najlzejszych w klasie smile.gif
piwo
jak dla mnie patrzac na czasy okrazen to jednak jest przepasc do sport cupow 2 i blizej im do scs5. chodz predkosci na lukach faktycznie fajne. tez wlasnie sie zastawnaim jak wypadloby takie csc6 na tle pss. w sumie te opony maja zblizona budowe, wyglad bieznika i jakosc. wiec podejrzewam bylyby na podobnym poziomie. ale fakt taki tescik tych dwoch opon obok siebie by sie przydal smile.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.