Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132
piwo
sport cup 2
Kras
CYTAT(piwo @ Wed, 16 Sep 2015 - 15:45) *
sport cup 2

Dobrze spisywaly na mokrej nawierzchni smile.gif
OK, cup 2 jest w tym sporo lepszy niz cup i poki nawierzchnia jest tylko mokra to luz. Ale w PL nie jest po prostu mokra, masz koleiny, wielkie kaluze, stojaca wode i radzisz czlowiekowi opone typowo torowa na daily??

Czasem rady w tym temacie sa mocno oderwane od rzeczywistosci juz. Mialem semi caly czas na aucie, ktorym jezdzilem tez normalnie po ulicach i byly to nie byle jakie semi, bo mocno chwalona Direzza. Jak popadalo to strach byl sie rozpedzic, bo pierwsza wieksza kaluza czy koleina i jak na lodzie.
piwo
z tego wniosek niech zostanie na conti 3 bo w sumie kazda zmiana na inne uhp niewiele zmieni w trakcji na suchym. widzialem na zywo obok siebie opony michelin sport cup2 i super sport i maja one praktycznie taki sam wzor bieznika wiec nie wiem czemu sport cup 2 mialo by byc duzo gorsze na mokrym? a na pewno na suchym bedzie to duza zmiana na plus w stosunku do opon ktore ma obecnie. co polecic mu kolejne opony uhp jak conti sport contact 6? ok moze bedzie 10% poprawy w trakcji. jak to kolege urzadza to brac i sie nie bac.
co do kaluz to oczywista sprawa ze 5mm bieznika w semisliku w stosunku do 9mm bieznika w uhp moze robic ogromna roznice. dlatego ja lubie swoje ad08r ktore maja 8mm bieznika i w miare odprowadzaja wode z kaluz spod kol.
Kras
No nie, roznia sie sporo SC2 od SS. Przede wszystkim SC2 ma w zasadzie lekko nacietego slika od zewnetrznej strony i tylko 3 kanaly wzdluzne.
Ja bym rozwazyl wlasnie CSC6 jesli ma byc tez na codzien.
piwo
powiem szczerze mi po zestawieniu kolo siebie obu opon bylo ciezko powiedziec ktora opona jest ktora. zrestza wiekszosc sportowych aut jezdzi na nagatywach i nie dotyka albo slabo barkami podloza na prostej.na autostradzie jadac po mokrym liczy sie wewnetrzna czesc opony.
super sporty:

sport cupy 2:

na pewno duzo zalezy od rozmiaru ale w 18" i 225 szerokosci to praktyczni te same wzory i szerokosc barkow tez jest podobna.
Kras
Dla mnie w ogole nie te same ale ok smile.gif
Poza tym sam wrzuciles test gdzie PSS zahamowal na mokrym ze 100km/h w 48m a SC2 w ponad 55. To kolosalna roznica.
Tommo
Aquaplaning to jedno a przyczepność gumy do mokrego podłoża, drugie.
Semislick dobrze pracuje po nagrzaniu, dlatego w mokry chłodny dzień na ulicy po prostu się nie sprawdzi.
piwo
semislick jest twardszy? mi sie wydawalo ze wiekszosc jest duzo mieksza niz seryjnych uhp. wystarczy popatrzec na shory w profilach, czy r888. mieciutenkie. nikt na semi nie przejedzie 50tys km co w uhp jest mozliwe. wiec guma duzo lepiej klei na mokrym i problemem sa jedynie kanaly odprowadzajace wode. oczywiscie sa mega twarde semi sliki jak rsry czy semi gdzie mozna wybrac rozne mieszanki w odmianie twardej (03g, a048,v70a).
Tommo
Nie chodzi tylko o samą twardość gumy bieżnika. Opona w warunkach deszczu, zimna, syfu na drodze musi bardziej pracować, być elastyczna mniej hardcorowa. Podobnie dobiera się zawieszenie samochodu czy motocykla w takich warunkach. Jest bardziej miękkie, wolniej i łagodniej pracuje.
Nie ma opon, które będą bardzo dobre na suchym torze latem i w jesienną słotę na ulicy.
jackkpl
Prosiaki, ferrari i inne szybkie auta lataja na michelin PSS fabrycznie. Mysle ,ze nie bez powodu.
Kras
Bo to najlepsza guma UHP na ulice. Wiadomo, ze semi bedzie lepsze na suchym ale tak jak napisal Tommo - to ma swoja cene i producenci raczej nie chca zeby klienci rozbijali sie na latarniach jak tylko ich deszcz zlapie smile.gif
xtremesystems
a r1r nie beda lepsze? podobno lapia od razu a naciec maja wiecej nic cup2
jackkpl
CYTAT(xtremesystems @ Thu, 17 Sep 2015 - 14:08) *
a r1r nie beda lepsze? podobno lapia od razu a naciec maja wiecej nic cup2


Wiesz, do tego co kolega pytal, czyli bmw 5-tki, to chyba srednio nadaja sie wyjace i twarde r1r.
Ogolnie na ulicy to nie ma juz takiego znaczenia,czy masz 5.2 czy 5.4s do 100, natomiast jak przy 100km/h opony wyja , to nie jest przyjemne.

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Toyo/R1R.htm
nowy
nie wiem jak mieszanka R1R ma sie do R888
ale R888 na ktorych wlasnie jezdze sa bardzo miekkie
i naprawde wyją wlasnie do 100-120km/h
pozniej jest lepiej
ale kleją bardzo przyzwoicie ze po przesiadce z praktycznie nowych RE002 powiedzialem WOW !
na mokrym asfalcie jest poprawnie ale w deszczu TRAGEDIA .
xtremesystems
CYTAT(jackkpl @ Thu, 17 Sep 2015 - 16:00) *
Wiesz, do tego co kolega pytal, czyli bmw 5-tki, to chyba srednio nadaja sie wyjace i twarde r1r.
Ogolnie na ulicy to nie ma juz takiego znaczenia,czy masz 5.2 czy 5.4s do 100, natomiast jak przy 100km/h opony wyja , to nie jest przyjemne.

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Toyo/R1R.htm

r1r maja miekka z tego co wiem mieszanke . dlatego na torze od razu plyna
SNiP3R
Czyli wnioskując z Waszych wypowiedzi najlepiej będzie wziąść Michelin PSS? A czy ta osoba tez wychodzi w wersji miękkiej/twardszej? Na Continentalach jeździlo się całkiem nieźle, dopuki nie zrobiłem autu większego kopa, teraz mam lekkie felgi 20" no i potrzebuje teraz nowych opon, a kupując nie chce robić tego dwa razy ucząc się na błędach, tylko chce raz a dobrze smile.gif
piwo
pss jest w niewybieralnej podwojnej mieszance(na zewnatrz miekka, od wewnatrz twarda):
http://www.michelin.pl/opony/michelin-pilot-super-sport
rozmiary i technologia
Kras
A w ogole sa UHP z wybieralna mieszanka? Pomijam wybieranie opony homologowanej dla danego producenta, bo tam wiedzac co ktora oznacza mozna troszke pozonglowac.
SNiP3R
No to chyba wybór padnie na Michelin PSS biggrin.gif
Czytam jeszcze zagraniczne testy i opinie, no faktczynie same pozytywy...

PS: Wiecie może jak one stoją wagowo? Wiem z historii, że Michelin i Continental wiodły prym jeżeli chodzi o wagę opon i robili Oni najlżejsze, jednak czy wiecie jak jhest w tym modelu? Ostatnio jakoś mam manię lekkości, sam schudłem 15kg laugh.gif
piwo
skora sa na oplocie twaronowym a nie stalowym to musza byc lekkie.
i male porownania:
http://www.spalacz.pl/o-oponach-michelin-pilot-super-sport
http://www.spalacz.pl/deszczowe-porownanie...orze-w-lublinie
https://www.youtube.com/watch?v=2ODTh9qyghQ
jackkpl
CYTAT(SNiP3R @ Fri, 18 Sep 2015 - 11:07) *
No to chyba wybór padnie na Michelin PSS biggrin.gif
Czytam jeszcze zagraniczne testy i opinie, no faktczynie same pozytywy...

PS: Wiecie może jak one stoją wagowo? Wiem z historii, że Michelin i Continental wiodły prym jeżeli chodzi o wagę opon i robili Oni najlżejsze, jednak czy wiecie jak jhest w tym modelu? Ostatnio jakoś mam manię lekkości, sam schudłem 15kg laugh.gif

Prosze, poprzewijaj sobie na dole i rozwin wszystkie kolumny smile.gif
http://www.michelin.ca/tire-selector/categ...rt/tire-details
Krisu_K13TL
Ja mam u siebie na przodzie PSS i póki co zrobiłem ponad 3k km i są rewelacyjne, zwłaszcza na mokrym... W warunkach torowych nie sprawdzałem, ale ogólnie jestem super zadowolony i polecam!

Co ciekawe równocześnie na tył kupiłem Falkeny Ziex 914, wcześniej były federale 595ss i jak na fedku na suchym na drugim biegu można było latać bokami w każdych warunkach tak na falkenach nie ma opcji, trakcji jest od groma (rozmiar 225/40), aha wg. mnie na mokrym w niczym nie ustępują Michelin, więc gdyby ktoś szukał dobrej, a nie drogiej opony na codzień to polecam.

Auto to e36 328i.
Mati1989
Jeździł ktoś na Pirelli P Zero Corsa System Direzionale? Można ją porównać do Michelina PSS?, czy bardziej do opon semi slick??
voytekk1
Ma ktoś porównanie Nankang NS-2R Medium do re002, dunlop sport maxx czy michelin ps3? Można ją traktować jako cywilną oponę do jeżdżenia na codzień? Czy to tylko semi-slick jest na tor + dojazd?
CELICA FAN
Mam Nankangi i re002. Ten Nankang na Kielcach pływał jak woda, natomiast na codzień zachowywał sie przyzwoicie np na tle goodyear F1, RE 002 lepiej trzyma od niego.
xtremesystems
wooow. czyli jednak te nankangi to lipa?

moze po prostu sa tak miekkie jak r1r i od razu plyna .


a na ulicy ns-2r vs re002? na zimno tez slabiej chwytaja niz potenza?
piwo
meski samochod bez wspomagaczy i r888r na deszczu. o dziwo calkiem fajnie daja rade:
https://www.youtube.com/watch?v=nJ7-e77rOQQ
TheGame
Achilles 123s. Miał ktoś styczność z tymi oponami?
piwo
r1r male porownanie do michalkow:
https://practicalmotoring.com.au/car-advice...oad-track-test/
Kras
Tak niewielkie w sumie roznice do wiadomo,, ze totalnie beznadziejnych seryjnych michalow z GT86? Slabiutkie to R1R.
SNiP3R
Tak w ogóle to w żadnym polskim sklepie (ani nigdzie w Polsce XD) nie mogę znaleźć R1R w rozmiarach 20 cali... choćby by porównać cenę z Misiami PSS, a idzie zima, no i zimą to koniecznie muszą wylądować nowe kapcie (czyli w trakcie przerwy na jazdę agrysywną wink.gif ), także cały czas czytam recki, opinie itp. no i na razie na piedestale stoi PSS, zobaczymy co będzie dalej biggrin.gif
mile
Jakieś opinie o Maxxisach ZR9 albo Achillesach 123s w porówaniu do 595/AD08/R1R ?
Porsz
123s na suchym minimalnie klepie R888, czyli R1R też dostanie.
Kajman
pewnie klepie jak jest ciepło tongue.gif Przy 10st nie sądzę smile.gif
Aha, kolega co pytał o gumki do clio na Poznań, szukaj sport cupów.
Sport Cup 2 na wodzie na prawdę nie są złe, ale na ulice zmieniłem na PSS i jestem zadowolony. Jakby kto chciał to 285/35/19 SC2 mam na opych wink.gif
Te ZIEX 912 to średnia na suchym guma, na mokrym dramat.
Kolega właśnie zmienił w C63 gumki z AD08R na głupie Dunlopy sport maxx i duuużo lepiej działają tongue.gif Piwo przestań ludziom ta oponę wciskać wink.gif
Chwilę mnie tu nie było smile.gif
piwo
na torze sprawdzal czy na ulicy w zimny dzien?ok juz znalazlem temat:
http://srtb.pl/forum/viewtopic.php?f=11&t=4251
z tego co widze to opony Yokohama Advan Neova AD08(bez r) 255/35/18 testowane w lipcu czyli gdy cieplo bylo w sumie( w sumie nie wiadomo ile mialy juz lat).
ale widze ze glowne testy to cwiara a nie tor. co tak srednio ma dla mnei znaczenie.
u kolegi na mazdzie tez lepiej np na cwiare spisywaly sie t1r od r888 ktore zalozyl na jakis czas a potem wrocil do t1r, bo mial gorzzze czasy. dla mnie cwiara nigdy nie miala znaczenia i trakcja na prostej. niech zmierzy trakcje na jakims dlugim szybkim luku. to bedzie wyznacnzik.
dla scislosci ad08 255/35/18 :
4,33 do 100km/h i 12,35 na ćwiare przy prędkości 187,7km/h
i
Dunlop SP SportMaxx RT 255/35/18 (nowki?)
wyniki testów 8) najlepsza próba :
0-60 1,95
0-100 4,00
0-180 10,75
1/4mili 12,00 i 189,1km/h
mile
CYTAT
Aha, kolega co pytał o gumki do clio na Poznań, szukaj sport cupów.


Nie ma mojego rozmiaru. Zostaje tylko i wyłącznie 195/50R15. Ogólnie to przej***ny temat, im więcej człowiek czyta tym większy metlik w głowie bo pozycji na rynku mnóstwo wink.gif
BeNeK23
Tetował ktoś z was opony zimowe PROFIL ? Budzę się dziś rano , patrze a tu śnieg i zdałem sobie sprawę że muszę kupić zimówki , stad moje pytanie smile.gif
Kajman
Zimowe profile to sobie odpuść, lepiej starsze dotem markowe opony. Piwo, t1r to jest taki śmietnik,że w życiu bym go więcejnie założył. A aniołek miał Ad08R o ile pamiętam.
Sport Cupy były 205/50/15, a jaki ty masz rozmiar w Clio? Co do poznania to ja nie gdybam, ja ci mówię jak jest. smile.gif Jeszcze Direzze pewnie by sobie tam poradziły i są łatiwej dostępne.
mile
Ja mam 195/50r15, z większym profilem będzie problem. Z resztą, dostać te Sport Cupy w 205/50R15 to teź wyczyn
Kajman
Wyczyn, ale skup się na nich, A048 albo direzza. Resztę sobie raczej odpuść bo nie warto. A występują też w 195 oczywiście o ile pamiętam.
WojtekMR
stwierdzenie że innych nie warto jest drobnym nadużyciem wink.gif
bo czy warto zaoszczędzić jakąś kasę względem - no właśnie ilu sekund?
ok - a048 w 195/50 r15 jest do wyrwania w niezłej kasie (ca 500zł) ale bez dot-u, direzza to już ponad 700zł, poleciłbym v70a choćby po to że można o czymś innym pomyśleć...
nowe r888?
osobiście mam na przodzie (zw30) ad08r 195/50r15 i ani razu mnie nie zawiodły (owszem kierowca ze mnie niedzielny)
mile
AD08R wygląda najrozsądniej z tej półki cenowej. R1R na suchy Poznań nie bardzo (chociaż we wrześniu było jedno Clio na tych oponach). 595RSR nie dogrzeję na tylnej osi w tym samochodzie. A048 - brak dot. Direzza - zaporowa cena jak dla moje potrzeby. V70a/RS-3 - brak w PL.
WojtekMR
http://kumho.diff.pl/dat-cennik.html ale ceny konkurencyjne z direzza
potrzebujesz opon tylko na track day? jeśli tak to spróbowałbym z a048, jeśli kompromis to ad08r wydają się trwalszym rozwiązaniem
ja mam gorzej bo na tył potrzebuję 205/50r15 a tu ceny w porównaniu do 195 niestety są gorsze angry.gif
mile
Teoretycznie mógłbym mieć opony tylko na tor, ale z praktycznego punktu widzenia i lenistwa dobrze by było jakby miały homo żeby na nich dojechać i wrócić. Zostają jeszcze wynalazki w stylu Maxxis/Extreme/Achilles/Race GC....
xtremesystems
nigdzie w polsce nie widze v70a
[Yossarian]
zimówki Goodyear Ultragrip Performance (G1, G2, bo widzę, że obie wersje nadal w sprzedaży) - testował ktoś? Jak to się ma do zwykłego Ultragrip 8, 9?
mile
Jest jeszcze opcja na używane R888, ale na Poznań to raczej słaba opcja.
WojtekMR
dylemat podobny do mojego wink.gif z tym że dorwałem używane kumho które poszły na tył, na przód siadły ad08r głownie w związku z ceną i głębokością bieżnika - 2 wyjazdy na Poznań z dojazdami po 300km i nie widzę jakiegoś zużycia, kolega na r888 zrobił 6x Poznań + jeden dojazd 300km - z tyłu opony do wymiany, przednie mają się jeszcze nieźle

co ciekawe ad08r są stosunkowo lekkie 7,6kg w 195/50r15 to niezły wynik

widzę że na allegro są już nowe r888R


Kras
Akurat zuzycie zalezy w duzo wiekszym stopniu od auta, niz samej opony. Lekkie MR2 czy cos podobnego w stylu lekkie rwd sa bardzo oszczedne dla opon. Nawet troche ciezsze S2000 jest calkiem spoko. Gorzej z ciezkimi autami, tym bardziej AWD, tam czesto jeden trackday to jeden komplet, jak nie gorzej smile.gif
WojtekMR
http://allegro.pl/i5384117503.html?utm_sou...ign=alluserscro - niezła cena
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.