piwo
Wed, 16 Sep 2015 - 15:45
sport cup 2
Kras
Thu, 17 Sep 2015 - 08:27
CYTAT(piwo @ Wed, 16 Sep 2015 - 15:45)
sport cup 2
Dobrze spisywaly na mokrej nawierzchni
OK, cup 2 jest w tym sporo lepszy niz cup i poki nawierzchnia jest tylko mokra to luz. Ale w PL nie jest po prostu mokra, masz koleiny, wielkie kaluze, stojaca wode i radzisz czlowiekowi opone typowo torowa na daily??
Czasem rady w tym temacie sa mocno oderwane od rzeczywistosci juz. Mialem semi caly czas na aucie, ktorym jezdzilem tez normalnie po ulicach i byly to nie byle jakie semi, bo mocno chwalona Direzza. Jak popadalo to strach byl sie rozpedzic, bo pierwsza wieksza kaluza czy koleina i jak na lodzie.
piwo
Thu, 17 Sep 2015 - 10:03
z tego wniosek niech zostanie na conti 3 bo w sumie kazda zmiana na inne uhp niewiele zmieni w trakcji na suchym. widzialem na zywo obok siebie opony michelin sport cup2 i super sport i maja one praktycznie taki sam wzor bieznika wiec nie wiem czemu sport cup 2 mialo by byc duzo gorsze na mokrym? a na pewno na suchym bedzie to duza zmiana na plus w stosunku do opon ktore ma obecnie. co polecic mu kolejne opony uhp jak conti sport contact 6? ok moze bedzie 10% poprawy w trakcji. jak to kolege urzadza to brac i sie nie bac.
co do kaluz to oczywista sprawa ze 5mm bieznika w semisliku w stosunku do 9mm bieznika w uhp moze robic ogromna roznice. dlatego ja lubie swoje ad08r ktore maja 8mm bieznika i w miare odprowadzaja wode z kaluz spod kol.
Kras
Thu, 17 Sep 2015 - 10:26
No nie, roznia sie sporo SC2 od SS. Przede wszystkim SC2 ma w zasadzie lekko nacietego slika od zewnetrznej strony i tylko 3 kanaly wzdluzne.
Ja bym rozwazyl wlasnie CSC6 jesli ma byc tez na codzien.
piwo
Thu, 17 Sep 2015 - 10:28
powiem szczerze mi po zestawieniu kolo siebie obu opon bylo ciezko powiedziec ktora opona jest ktora. zrestza wiekszosc sportowych aut jezdzi na nagatywach i nie dotyka albo slabo barkami podloza na prostej.na autostradzie jadac po mokrym liczy sie wewnetrzna czesc opony.
super sporty:
sport cupy 2:
na pewno duzo zalezy od rozmiaru ale w 18" i 225 szerokosci to praktyczni te same wzory i szerokosc barkow tez jest podobna.
Kras
Thu, 17 Sep 2015 - 11:20
Dla mnie w ogole nie te same ale ok
Poza tym sam wrzuciles test gdzie PSS zahamowal na mokrym ze 100km/h w 48m a SC2 w ponad 55. To kolosalna roznica.
Tommo
Thu, 17 Sep 2015 - 12:51
Aquaplaning to jedno a przyczepność gumy do mokrego podłoża, drugie.
Semislick dobrze pracuje po nagrzaniu, dlatego w mokry chłodny dzień na ulicy po prostu się nie sprawdzi.
piwo
Thu, 17 Sep 2015 - 13:04
semislick jest twardszy? mi sie wydawalo ze wiekszosc jest duzo mieksza niz seryjnych uhp. wystarczy popatrzec na shory w profilach, czy r888. mieciutenkie. nikt na semi nie przejedzie 50tys km co w uhp jest mozliwe. wiec guma duzo lepiej klei na mokrym i problemem sa jedynie kanaly odprowadzajace wode. oczywiscie sa mega twarde semi sliki jak rsry czy semi gdzie mozna wybrac rozne mieszanki w odmianie twardej (03g, a048,v70a).
Tommo
Thu, 17 Sep 2015 - 13:34
Nie chodzi tylko o samą twardość gumy bieżnika. Opona w warunkach deszczu, zimna, syfu na drodze musi bardziej pracować, być elastyczna mniej hardcorowa. Podobnie dobiera się zawieszenie samochodu czy motocykla w takich warunkach. Jest bardziej miękkie, wolniej i łagodniej pracuje.
Nie ma opon, które będą bardzo dobre na suchym torze latem i w jesienną słotę na ulicy.
jackkpl
Thu, 17 Sep 2015 - 13:47
Prosiaki, ferrari i inne szybkie auta lataja na michelin PSS fabrycznie. Mysle ,ze nie bez powodu.
Kras
Thu, 17 Sep 2015 - 13:53
Bo to najlepsza guma UHP na ulice. Wiadomo, ze semi bedzie lepsze na suchym ale tak jak napisal Tommo - to ma swoja cene i producenci raczej nie chca zeby klienci rozbijali sie na latarniach jak tylko ich deszcz zlapie
xtremesystems
Thu, 17 Sep 2015 - 14:08
a r1r nie beda lepsze? podobno lapia od razu a naciec maja wiecej nic cup2
jackkpl
Thu, 17 Sep 2015 - 16:00
CYTAT(xtremesystems @ Thu, 17 Sep 2015 - 14:08)
a r1r nie beda lepsze? podobno lapia od razu a naciec maja wiecej nic cup2
Wiesz, do tego co kolega pytal, czyli bmw 5-tki, to chyba srednio nadaja sie wyjace i twarde r1r.
Ogolnie na ulicy to nie ma juz takiego znaczenia,czy masz 5.2 czy 5.4s do 100, natomiast jak przy 100km/h opony wyja , to nie jest przyjemne.
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Toyo/R1R.htm
nowy
Thu, 17 Sep 2015 - 16:04
nie wiem jak mieszanka R1R ma sie do R888
ale R888 na ktorych wlasnie jezdze sa bardzo miekkie
i naprawde wyją wlasnie do 100-120km/h
pozniej jest lepiej
ale kleją bardzo przyzwoicie ze po przesiadce z praktycznie nowych RE002 powiedzialem WOW !
na mokrym asfalcie jest poprawnie ale w deszczu TRAGEDIA .
xtremesystems
Thu, 17 Sep 2015 - 16:48
CYTAT(jackkpl @ Thu, 17 Sep 2015 - 16:00)
Wiesz, do tego co kolega pytal, czyli bmw 5-tki, to chyba srednio nadaja sie wyjace i twarde r1r.
Ogolnie na ulicy to nie ma juz takiego znaczenia,czy masz 5.2 czy 5.4s do 100, natomiast jak przy 100km/h opony wyja , to nie jest przyjemne.
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Toyo/R1R.htmr1r maja miekka z tego co wiem mieszanke . dlatego na torze od razu plyna
SNiP3R
Thu, 17 Sep 2015 - 21:45
Czyli wnioskując z Waszych wypowiedzi najlepiej będzie wziąść Michelin PSS? A czy ta osoba tez wychodzi w wersji miękkiej/twardszej? Na Continentalach jeździlo się całkiem nieźle, dopuki nie zrobiłem autu większego kopa, teraz mam lekkie felgi 20" no i potrzebuje teraz nowych opon, a kupując nie chce robić tego dwa razy ucząc się na błędach, tylko chce raz a dobrze
piwo
Fri, 18 Sep 2015 - 09:56
pss jest w niewybieralnej podwojnej mieszance(na zewnatrz miekka, od wewnatrz twarda):
http://www.michelin.pl/opony/michelin-pilot-super-sportrozmiary i technologia
Kras
Fri, 18 Sep 2015 - 10:42
A w ogole sa UHP z wybieralna mieszanka? Pomijam wybieranie opony homologowanej dla danego producenta, bo tam wiedzac co ktora oznacza mozna troszke pozonglowac.
SNiP3R
Fri, 18 Sep 2015 - 11:07
No to chyba wybór padnie na Michelin PSS
Czytam jeszcze zagraniczne testy i opinie, no faktczynie same pozytywy...
PS: Wiecie może jak one stoją wagowo? Wiem z historii, że Michelin i Continental wiodły prym jeżeli chodzi o wagę opon i robili Oni najlżejsze, jednak czy wiecie jak jhest w tym modelu? Ostatnio jakoś mam manię lekkości, sam schudłem 15kg
piwo
Fri, 18 Sep 2015 - 15:21
jackkpl
Fri, 18 Sep 2015 - 20:51
CYTAT(SNiP3R @ Fri, 18 Sep 2015 - 11:07)
No to chyba wybór padnie na Michelin PSS
Czytam jeszcze zagraniczne testy i opinie, no faktczynie same pozytywy...
PS: Wiecie może jak one stoją wagowo? Wiem z historii, że Michelin i Continental wiodły prym jeżeli chodzi o wagę opon i robili Oni najlżejsze, jednak czy wiecie jak jhest w tym modelu? Ostatnio jakoś mam manię lekkości, sam schudłem 15kg
Prosze, poprzewijaj sobie na dole i rozwin wszystkie kolumny
http://www.michelin.ca/tire-selector/categ...rt/tire-details
Krisu_K13TL
Fri, 18 Sep 2015 - 22:31
Ja mam u siebie na przodzie PSS i póki co zrobiłem ponad 3k km i są rewelacyjne, zwłaszcza na mokrym... W warunkach torowych nie sprawdzałem, ale ogólnie jestem super zadowolony i polecam!
Co ciekawe równocześnie na tył kupiłem Falkeny Ziex 914, wcześniej były federale 595ss i jak na fedku na suchym na drugim biegu można było latać bokami w każdych warunkach tak na falkenach nie ma opcji, trakcji jest od groma (rozmiar 225/40), aha wg. mnie na mokrym w niczym nie ustępują Michelin, więc gdyby ktoś szukał dobrej, a nie drogiej opony na codzień to polecam.
Auto to e36 328i.
Mati1989
Sun, 20 Sep 2015 - 15:37
Jeździł ktoś na Pirelli P Zero Corsa System Direzionale? Można ją porównać do Michelina PSS?, czy bardziej do opon semi slick??
voytekk1
Mon, 28 Sep 2015 - 17:02
Ma ktoś porównanie Nankang NS-2R Medium do re002, dunlop sport maxx czy michelin ps3? Można ją traktować jako cywilną oponę do jeżdżenia na codzień? Czy to tylko semi-slick jest na tor + dojazd?
CELICA FAN
Mon, 28 Sep 2015 - 22:57
Mam Nankangi i re002. Ten Nankang na Kielcach pływał jak woda, natomiast na codzień zachowywał sie przyzwoicie np na tle goodyear F1, RE 002 lepiej trzyma od niego.
xtremesystems
Tue, 29 Sep 2015 - 09:37
wooow. czyli jednak te nankangi to lipa?
moze po prostu sa tak miekkie jak r1r i od razu plyna .
a na ulicy ns-2r vs re002? na zimno tez slabiej chwytaja niz potenza?
piwo
Thu, 01 Oct 2015 - 19:31
meski samochod bez wspomagaczy i r888r na deszczu. o dziwo calkiem fajnie daja rade:
https://www.youtube.com/watch?v=nJ7-e77rOQQ
TheGame
Thu, 01 Oct 2015 - 23:43
Achilles 123s. Miał ktoś styczność z tymi oponami?
piwo
Fri, 02 Oct 2015 - 06:31
Kras
Fri, 02 Oct 2015 - 08:30
Tak niewielkie w sumie roznice do wiadomo,, ze totalnie beznadziejnych seryjnych michalow z GT86? Slabiutkie to R1R.
SNiP3R
Fri, 02 Oct 2015 - 08:53
Tak w ogóle to w żadnym polskim sklepie (ani nigdzie w Polsce XD) nie mogę znaleźć R1R w rozmiarach 20 cali... choćby by porównać cenę z Misiami PSS, a idzie zima, no i zimą to koniecznie muszą wylądować nowe kapcie (czyli w trakcie przerwy na jazdę agrysywną
), także cały czas czytam recki, opinie itp. no i na razie na piedestale stoi PSS, zobaczymy co będzie dalej
mile
Mon, 05 Oct 2015 - 09:40
Jakieś opinie o Maxxisach ZR9 albo Achillesach 123s w porówaniu do 595/AD08/R1R ?
Porsz
Sun, 11 Oct 2015 - 22:41
123s na suchym minimalnie klepie R888, czyli R1R też dostanie.
Kajman
Sun, 11 Oct 2015 - 23:46
pewnie klepie jak jest ciepło
Przy 10st nie sądzę
Aha, kolega co pytał o gumki do clio na Poznań, szukaj sport cupów.
Sport Cup 2 na wodzie na prawdę nie są złe, ale na ulice zmieniłem na PSS i jestem zadowolony. Jakby kto chciał to 285/35/19 SC2 mam na opych
Te ZIEX 912 to średnia na suchym guma, na mokrym dramat.
Kolega właśnie zmienił w C63 gumki z AD08R na głupie Dunlopy sport maxx i duuużo lepiej działają
Piwo przestań ludziom ta oponę wciskać
Chwilę mnie tu nie było
piwo
Mon, 12 Oct 2015 - 06:23
na torze sprawdzal czy na ulicy w zimny dzien?ok juz znalazlem temat:
http://srtb.pl/forum/viewtopic.php?f=11&t=4251z tego co widze to opony Yokohama Advan Neova AD08(bez r) 255/35/18 testowane w lipcu czyli gdy cieplo bylo w sumie( w sumie nie wiadomo ile mialy juz lat).
ale widze ze glowne testy to cwiara a nie tor. co tak srednio ma dla mnei znaczenie.
u kolegi na mazdzie tez lepiej np na cwiare spisywaly sie t1r od r888 ktore zalozyl na jakis czas a potem wrocil do t1r, bo mial gorzzze czasy. dla mnie cwiara nigdy nie miala znaczenia i trakcja na prostej. niech zmierzy trakcje na jakims dlugim szybkim luku. to bedzie wyznacnzik.
dla scislosci ad08 255/35/18 :
4,33 do 100km/h i 12,35 na ćwiare przy prędkości 187,7km/h
i
Dunlop SP SportMaxx RT 255/35/18 (nowki?)
wyniki testów 8) najlepsza próba :
0-60 1,95
0-100 4,00
0-180 10,75
1/4mili 12,00 i 189,1km/h
mile
Mon, 12 Oct 2015 - 07:11
CYTAT
Aha, kolega co pytał o gumki do clio na Poznań, szukaj sport cupów.
Nie ma mojego rozmiaru. Zostaje tylko i wyłącznie 195/50R15. Ogólnie to przej***ny temat, im więcej człowiek czyta tym większy metlik w głowie bo pozycji na rynku mnóstwo
BeNeK23
Mon, 12 Oct 2015 - 10:34
Tetował ktoś z was opony zimowe PROFIL ? Budzę się dziś rano , patrze a tu śnieg i zdałem sobie sprawę że muszę kupić zimówki , stad moje pytanie
Kajman
Mon, 12 Oct 2015 - 11:20
Zimowe profile to sobie odpuść, lepiej starsze dotem markowe opony. Piwo, t1r to jest taki śmietnik,że w życiu bym go więcejnie założył. A aniołek miał Ad08R o ile pamiętam.
Sport Cupy były 205/50/15, a jaki ty masz rozmiar w Clio? Co do poznania to ja nie gdybam, ja ci mówię jak jest.
Jeszcze Direzze pewnie by sobie tam poradziły i są łatiwej dostępne.
mile
Mon, 12 Oct 2015 - 11:41
Ja mam 195/50r15, z większym profilem będzie problem. Z resztą, dostać te Sport Cupy w 205/50R15 to teź wyczyn
Kajman
Mon, 12 Oct 2015 - 11:56
Wyczyn, ale skup się na nich, A048 albo direzza. Resztę sobie raczej odpuść bo nie warto. A występują też w 195 oczywiście o ile pamiętam.
WojtekMR
Mon, 12 Oct 2015 - 12:49
stwierdzenie że innych nie warto jest drobnym nadużyciem
bo czy warto zaoszczędzić jakąś kasę względem - no właśnie ilu sekund?
ok - a048 w 195/50 r15 jest do wyrwania w niezłej kasie (ca 500zł) ale bez dot-u, direzza to już ponad 700zł, poleciłbym v70a choćby po to że można o czymś innym pomyśleć...
nowe r888?
osobiście mam na przodzie (zw30) ad08r 195/50r15 i ani razu mnie nie zawiodły (owszem kierowca ze mnie niedzielny)
mile
Mon, 12 Oct 2015 - 13:39
AD08R wygląda najrozsądniej z tej półki cenowej. R1R na suchy Poznań nie bardzo (chociaż we wrześniu było jedno Clio na tych oponach). 595RSR nie dogrzeję na tylnej osi w tym samochodzie. A048 - brak dot. Direzza - zaporowa cena jak dla moje potrzeby. V70a/RS-3 - brak w PL.
WojtekMR
Mon, 12 Oct 2015 - 13:58
http://kumho.diff.pl/dat-cennik.html ale ceny konkurencyjne z direzza
potrzebujesz opon tylko na track day? jeśli tak to spróbowałbym z a048, jeśli kompromis to ad08r wydają się trwalszym rozwiązaniem
ja mam gorzej bo na tył potrzebuję 205/50r15 a tu ceny w porównaniu do 195 niestety są gorsze
mile
Mon, 12 Oct 2015 - 14:07
Teoretycznie mógłbym mieć opony tylko na tor, ale z praktycznego punktu widzenia i lenistwa dobrze by było jakby miały homo żeby na nich dojechać i wrócić. Zostają jeszcze wynalazki w stylu Maxxis/Extreme/Achilles/Race GC....
xtremesystems
Mon, 12 Oct 2015 - 14:18
nigdzie w polsce nie widze v70a
[Yossarian]
Mon, 12 Oct 2015 - 14:38
zimówki Goodyear Ultragrip Performance (G1, G2, bo widzę, że obie wersje nadal w sprzedaży) - testował ktoś? Jak to się ma do zwykłego Ultragrip 8, 9?
mile
Mon, 12 Oct 2015 - 16:08
Jest jeszcze opcja na używane R888, ale na Poznań to raczej słaba opcja.
WojtekMR
Mon, 12 Oct 2015 - 16:38
dylemat podobny do mojego
z tym że dorwałem używane kumho które poszły na tył, na przód siadły ad08r głownie w związku z ceną i głębokością bieżnika - 2 wyjazdy na Poznań z dojazdami po 300km i nie widzę jakiegoś zużycia, kolega na r888 zrobił 6x Poznań + jeden dojazd 300km - z tyłu opony do wymiany, przednie mają się jeszcze nieźle
co ciekawe ad08r są stosunkowo lekkie 7,6kg w 195/50r15 to niezły wynik
widzę że na allegro są już nowe r888R
Kras
Mon, 12 Oct 2015 - 18:37
Akurat zuzycie zalezy w duzo wiekszym stopniu od auta, niz samej opony. Lekkie MR2 czy cos podobnego w stylu lekkie rwd sa bardzo oszczedne dla opon. Nawet troche ciezsze S2000 jest calkiem spoko. Gorzej z ciezkimi autami, tym bardziej AWD, tam czesto jeden trackday to jeden komplet, jak nie gorzej
WojtekMR
Mon, 12 Oct 2015 - 20:01
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.