Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131
jackkpl
Zeby bylo jasne, to race gc byly testowane w aucie slabszym mocowo (brak chlodzenia wody w icku a tym samym nizsze doladlodanie). Mysle,ze z tego tytulu 1-1.5s ucieklo na okrazeniu. Ale nie zmienia to faktu,ze extreme kleja lepiej. Czuc to bylo po balansie samochodu, szczczegolnie na dohamowaniu z gorki. Na cup2 i extreme auto stawalo lekko bokiem , natomiast na racegc bylo podsterowne. Wydaje mi sie,ze racegc srednie maja bardziej miekka gume niz extreme srednie.
Na racegc jechal focus rs i klepnal tego dnia 45,6. Widac ,ze focusy maja potencjal i przy lepszej gumie moga ganiac sie z evo smile.gif
slater11
witam panowie mam takie pytanie czy warto jest zakupić opony YOKOHAMA A048 Dodam że opony sa fabrycznie nowe ALE rok produkcji to rok 2013.Pytanie czy będą trzymały jeszcze swoje parametry? Czy lepiej nie ryzykować i kupić coś innego z bieżącego rocznika.
slater11
To czy była przechowywana dobrze to pewnie się nie dowiem smile.gif Cena nie wiem czy dobra bo nigdzie tej opony nie mogę znaleść aby porównać .



http://allegro.pl/4x-yokohama-225-40-r18-8...6682393914.html
japanlife
Co mozecie pwiedziec o oponie Dunlop Sport Maxx RT2, warte sa zakupu, bo wytypowalem sobie 4 opony w roznych klasach cenowych.

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Sailun/Atrezzo-ZSR.htm

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nexen/N-Fera-SU4.htm

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Hankook/...rime-3-K125.htm

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Dunlop/SportMaxx-RT-2.htm
piwo
mozesz zapytac kolegi:
http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic/21...dailycar/page-6
fx29
Szukam opon "cywilnych" do auta FWD 1200kg 310+ KM. Z wyborem opon na tor nie ma problemu to jeżdżę na slickach ale mam problem co wsadzić z homologacją ? smile.gif
Wykorzystanie tych opon typowo wieczorne (nielegale) / weekendowe bez przelotów w dłuższe trasy.
Tak się przekopuje przez ten temat i już się zapętlam, co tu wybrać na przód 225/45/17 i tył może być to samo lub 215/45/17.

psc2, pss, ar-1, zzr, r1r, vr2 smile.gif czy może jeszcze w inna stronę mnie pokierujecie ? wink.gif
jackkpl
Vr2 r5 ewentualnie vr1 w5. Kleja git, ja na vr1 przy starcie zrobilem rekordowe przeciazenie 0.7g. Tylko to jest mieszanka miekka, na ulice bez grzania. Przy 30+ w sloncu bedzie dla niej za cieplo.
Drum
Panowie, mam do wyboru Michelin pilot sport 3 i Yokohama s drive. Opony będą używane na ulicy. Różnica w cenie jest dość spora (340 zł), stąd pytanie, czy warto dopłacić do michelin. Słyszałem, że są dobre na mokrym, ale na suchym nie wyróżniają się. Jakie jest wasze zdanie?

Joker
CYTAT(Drum @ Tue, 25 Apr 2017 - 19:26) *
Panowie, mam do wyboru Michelin pilot sport 3 i Yokohama s drive. Opony będą używane na ulicy. Różnica w cenie jest dość spora (340 zł), stąd pytanie, czy warto dopłacić do michelin. Słyszałem, że są dobre na mokrym, ale na suchym nie wyróżniają się. Jakie jest wasze zdanie?


A jakie auto i jakie konkretnie oczekiwania? PS3 mają dość miękką ściankę, PS2 to typowy sport. Miałem PS3 na E60 i nie powiem złego słowa....pytanie co ma się na suchym wyróżniać? Co chcesz na ulicy konkretnie robić, jaka masa pojazdu etc?
lagadula
PS3 na mokrym spoko, nawet przy końcu (4mm) ale na suchym dramat. Wheelspin jak bym miał 300 KM w FWD, podsterowność często. Bedę zmieniał na PS4.
specnaz14
Opony że średniej półki do dupowozu 200km napęd fwd. Wstępnie myślę nad Bridgestone Potenza RE050A i Uniroyal Rainsport 3. Jakieś opinie? Ewentualnie coś innego byście polecili w podobnej kasie?


piwo
18 cali 19 cali? Jaka felga?
Aval
CYTAT(Shymek @ Wed, 26 Apr 2017 - 20:52) *
Niezmiennie polecam Nokian zLine


+1
specnaz14
CYTAT(piwo @ Wed, 26 Apr 2017 - 20:48) *
18 cali 19 cali? Jaka felga?

225/50/17
Hudy
CYTAT(Shymek @ Wed, 26 Apr 2017 - 20:52) *
Niezmiennie polecam Nokian zLine


Też polecam.
pawel934
Też polecam Nokiana. Uniroyal Rainsport 3 to bardzo dobra opona, ale przy takim profilu będzie strasznie pływać (ma wyjątkowo miękką ściankę boczną).
perliku
tez polecam NOKIANA
specnaz14
Dzięki za info z tą miękka ścianka w uniroyalach bo już byłem praktycznie zdecydowany na nie a lekko bym się wkurzył jeśli by mi pływać zaczęło. Także dzisiaj przyjze się bliżej tym nokianom które doradzacie.
JM63
Zastanawiam się nad oponami na przód do M3 e46. Z tyłu mam Pirelli P Zero 255/35/19 i szukam czegoś na przód. Myślałem o Pilot Sportach 4S albo Conti Sport Contact 6. Lepiej 225/40 czy 235/40?
W deszczu tym nie jeżdżę, więc priorytetem jest klejenie na suchym/ feedback z kierownicy smile.gif
fx29
CYTAT(jackkpl @ Thu, 20 Apr 2017 - 23:32) *
Vr2 r5 ewentualnie vr1 w5. Kleja git, ja na vr1 przy starcie zrobilem rekordowe przeciazenie 0.7g. Tylko to jest mieszanka miekka, na ulice bez grzania. Przy 30+ w sloncu bedzie dla niej za cieplo.


Jak tak sobie parę dni przekopałem zagraniczne fora to bardziej skłaniam się ku opcji ad08r na przód i sport cup2 na tył lub 4x SC2 ale te 5 mm bieżnika trochę mnie do tego zniechęca, bo uważam ,że jazda w cywilnych warunkach na oponie poniżej 3mm to proszenie się o problem.
Ciekawy też jestem ile czasu potrzebuje ad08r na złapanie temperatury w miejskich warunkach ? Może pod tym względem skierować się na r1r ale tu się obawiam, że mocne fwd zabije tą oponę dość szybko :/
andrzejbadgirl
CYTAT(JM63 @ Sat, 29 Apr 2017 - 22:20) *
Zastanawiam się nad oponami na przód do M3 e46. Z tyłu mam Pirelli P Zero 255/35/19 i szukam czegoś na przód. Myślałem o Pilot Sportach 4S albo Conti Sport Contact 6. Lepiej 225/40 czy 235/40?
W deszczu tym nie jeżdżę, więc priorytetem jest klejenie na suchym/ feedback z kierownicy smile.gif


to czemu nie Pzero na przód?
JM63
CYTAT(andrzejbadgirl @ Tue, 02 May 2017 - 09:51) *
to czemu nie Pzero na przód?


Chciałem coś lepszego na przód smile.gif
andrzejbadgirl
CYTAT(JM63 @ Tue, 02 May 2017 - 19:27) *
Chciałem coś lepszego na przód smile.gif


a co z nimi nie tak? pytam serio bo ja kupiłem pzero na obie osie do M5 E39 i jestem z nich bardzo zadowolony. jakbym miał zmieniać to chyba tylko na Michelin PSS.
pysiek
Witam,
zakupiłem autko Subaru Legacy 2011 rok i musze zakupić letnie opony, czy Uniroyal RainSport3 to odbry wybor do 4x4 ? Interesuje mnie rozmiar 205/60/16 lub 205/65/16 (tu chyba nie ma Uniroyali)
zmoświ
Co powiecie o profilach XR01 albo extreme VR2 z mieszanką średnią/medium jako opony na co dzień na okres letni?
jackkpl
CYTAT(zmoświ @ Thu, 04 May 2017 - 07:58) *
Co powiecie o profilach XR01 albo extreme VR2 z mieszanką średnią/medium jako opony na co dzień na okres letni?

Za twarda, na codzień brałbym mieszankę miękką (VR2 R5).
Aczkolwiek ostatnio robiłem trasę 600km w deszczu na VR2 R7 i można jechać smiało 140 autostradą. Nie była to ulewa, ale woda gdzieniegdzie stała na asfalcie.
zmoświ
Cena Profili jest całkiem kusząca w moim rozmiarze, jak taka opona spisuje się w deszczu? Da radę tym jeździć jak jest woda na ulicach, np. podczas ulewy?
JM63
CYTAT(andrzejbadgirl @ Thu, 04 May 2017 - 07:56) *
a co z nimi nie tak? pytam serio bo ja kupiłem pzero na obie osie do M5 E39 i jestem z nich bardzo zadowolony. jakbym miał zmieniać to chyba tylko na Michelin PSS.


Z tego co wiem są półkę wyżej i dedykowane bardziej pod performance na suchym. Pilot sport 4s to ulepszony następca PSS smile.gif
Geno
Kuba, już przecież mówiliśmy, że 4S będą optymalne wink.gif
JM63
CYTAT(Geno @ Thu, 04 May 2017 - 13:43) *
Kuba, już przecież mówiliśmy, że 4S będą optymalne wink.gif

Ciekawi mnie opinia kogoś kto ma porównanie obu na suchym wink.gif
lagadula
Założyłem wczoraj do przodu Pilot Sport 4 (z tyłu jeszcze z 6mm Pilot Sport 3) i jestem w szoku. Stabilność, komfort, przyczepność. Szczerze polecam, ale pewnie będzie schodzić w oczach.
hubi91
CYTAT(zmoświ @ Thu, 04 May 2017 - 11:10) *
Cena Profili jest całkiem kusząca w moim rozmiarze, jak taka opona spisuje się w deszczu? Da radę tym jeździć jak jest woda na ulicach, np. podczas ulewy?

Ja jezdzilem rok na twardym profilu. Wyje jak samolot na niektorej nawierzchni, mi akurat to pasuje smile.gif.
Nieodeciety xr01 na mokrym super, ale jak jest juz warstewka wody to aquaplaning jest okrutny.
jackkpl
CYTAT(lagadula @ Fri, 05 May 2017 - 21:43) *
Założyłem wczoraj do przodu Pilot Sport 4 (z tyłu jeszcze z 6mm Pilot Sport 3) i jestem w szoku. Stabilność, komfort, przyczepność. Szczerze polecam, ale pewnie będzie schodzić w oczach.

Dobra opona musi schodzic. Na pewnym etapie zaczyna sie to akceptowac.
Zalozyles ps4 czy ps4s?
xtremesystems
ma ktos info na temat mieszanek ps4 vs ps4s?
róznia sie tylko rozmiarem czy mieszankami też
lagadula
CYTAT(jackkpl @ Fri, 05 May 2017 - 23:16) *
Dobra opona musi schodzic. Na pewnym etapie zaczyna sie to akceptowac.
Zalozyles ps4 czy ps4s?


Ps4. Do DD Ps4s to z grubo. Wiesz, na ps3 zrobiłem 30k z przodu, z czego 15k na boxie z ciągłym wheelspinem. Ps4 jako następca mogła by starczyć podobnie biggrin.gif

Edit: wygląda na to że ps4s nie ma w 18-stce ??
jackkpl
CYTAT(lagadula @ Sat, 06 May 2017 - 12:22) *
Ps4. Do DD Ps4s to z grubo. Wiesz, na ps3 zrobiłem 30k z przodu, z czego 15k na boxie z ciągłym wheelspinem. Ps4 jako następca mogła by starczyć podobnie biggrin.gif

Edit: wygląda na to że ps4s nie ma w 18-stce ??

Ps4s narazie 19" w gore. Ale na 18tce za duzo nowych HH jezdzi, zeby ten segment pominac. Pewnie za jakis czas zrobia 18 tez.
Mi na przedniej osi opona starcza na 15k i ma 2-3mm smile.gif.

Wg tej strony na 18 zostaje pss sad.gif.
http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1311568
JM63
Chyba jednak wybór padnie na PS4S. Conti podobno super, ale wymaga rozgrzania i dopiero wtedy zaczyna naprawdę działać.
piwo
Ciekawe że nigdzie nie ma testów nowych opon pzero. Ciekaw jestem pojedynku pzero corsa pzc4 vs pilot sport 4s vs sport contact 6.
xtremesystems
nowe pzero juz byly testowane. popatrz na tire review. ostatnie testy dotyczą nowych pzero.
nawet celuje w te opony tylko jak mam sie zabrac za tlumaczenie sprzedawcy czy ma nowe pzero czy ma stare pzero to mi sie narazie odechciewa
piwo
gdzie?
http://www.tyrereviews.com/
ja tam nie widze zadnych testow nowych pzero czy corsy czy zwyklej limuzynowej czy pseudo sportoweej pzero.
jak masz linka to poprosze.
a juz znalazlem. myslalem ze testowali tylko stara wersje bo zaznaczali 2016 a to juz nowsza wersja byla. ale to wszedzie wersje limuzynowa testuja czyli najgorsza z mozliwych 3 wersji cywilnych.
czyli limuzynowa wersja:

a przydaloby sie tej pzero dla szybszych aut:

lub pzero corsy czyli konkurenta dla pilot sport 4s czy sport contact 6 czyli cywilnej opony dla aut sportowych:


http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2017-...r-Tyre-Test.htm
http://colesa.ru/news/53437

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2017-...y-Tyre-Test.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2017-...s-Tyre-Test.htm

mimo testowania najwolniejszej wersji pzero dla dziadko limuzyn czyli konkurenta conti sport contact 5 i tak na suchym torze wyniki calkiem przyjemne... i lepsze niz np michelina ps4. ladnie.
xtremesystems
tylko teraz tlumacz w sprzedawcy w sklepie.

- panie masz pan pzero stare czy nowe?
- eee...
- panie a masz pan to nowe dla limuzyn czy auto sportowych
- eee wtf...



Pirelli spieprzylo sprawe jesli chodzi o nazewnictwo. mogli dac Pzero L , Pzero S i po problemie.
piwo
no primo balerino ma byc rocznik produkcji 2017 i to rozwiazuje punkt pierwszy, dwa ma byc corsa co rozwiazuje punkty pozostale. tyle ze jak zwykle rozmiarowki to sa komsmiczne. producenci dobrych opon odchodza od wszystkiego ponizej 19 cali. chore.
xtremesystems
cosry nie chce. a w kazdym internetowym sklepie (nie starsze niz 18 badz 24 miesiace ) . jak sie zapytasz to oni nie wiedza
v72
Ma ktoś doświadczenie - Extreme vr2 vs Race GC ? Twarde / średnie mieszanki ..

Gumi5
Bylo kilka stron temu, vr2 na tor szybsze,mieszanki race gc bardziej miekkie niz vr2 ogolem.
kamilen
Zapytam w tym temacie bo sprawę mam zbliżoną. Potrzebuję opon z homologacją drogową na felgę 13 cali do jazdy po torze. 175 będą stanowczo za wąskie. idealne by były R888 225/45 ale cena zabija. Czy jest do znalezienia coś innego w niższej cenie?
Porsz
CYTAT(kamilen @ Tue, 16 May 2017 - 12:01) *
Zapytam w tym temacie bo sprawę mam zbliżoną. Potrzebuję opon z homologacją drogową na felgę 13 cali do jazdy po torze. 175 będą stanowczo za wąskie. idealne by były R888 225/45 ale cena zabija. Czy jest do znalezienia coś innego w niższej cenie?


Zostają Ci chyba tylko profi slicki z formułek, takie jak obecnie często zakładają do Clio i Civiców na Kielce.
kamilen
CYTAT(Porsz @ Wed, 17 May 2017 - 10:01) *
Zostają Ci chyba tylko profi slicki z formułek, takie jak obecnie często zakładają do Clio i Civiców na Kielce.

To tam gdzie można takich używać najlepsza opcja, a tam gdzie muszą być z homologacją drogową?
Znalazłem Avon ZZS i ZZR w rozmiarze 215/55r13. Cena już nie taka zabójcza jak r888 chociaż nie są tanie. Ktoś coś może powiedzieć o właściwościach jezdnych tych opon?
piwo


moge wypoawiedziec sie o mieszance a24. sa mega miekkie. tread wear 20 zrestza taki sam ma mieszanka a64. praktycznie kleja od startu. ale z drugiej strony latwo je przegrzac na poznaniu po dluzszej jezdzie. z drugiej strony ty chcesz rozmiar 215 czyli dosc szeroki i rozumiem do lekkiego auta wiec tragedii nie powinno byc.
u mnie w oplu speedsterze na osi przedniej gdzie waga osi to 350kg mialem 195mmx50r16 i na poznaniu a24 mimo ze tego nie czulem czytaj przyczepnosc nigdy mi nie spadala jakos wyczuwalnie na kierownicy, auto caly czas przewidywalnie przyczepne, opony sie przegrzaly i jak nowe byly mieciutkie pod paznokciem jak plestalina to po poznaniu zrobily sie fioletowe i twarde jak ser po tygodniu. ogolnie moge powiedziec ze przewidywalna opona, betonowe boki przez co ciezko z wulkanizatorami, ktorzy beda potrafili zalozyc na felge ta opone bez uszkodzenia jej barkow czy bez porysowania rantow felgi. zzr sa dosc ciezkie jak r888, maja dosc gleboki bieznik bo az 7mm i na deszczu bez niespodziane, nie ma problemu z aquaplainingiem (oczywiscie jak na semi, duzo lepiej niz na r888 i wydaje mi sie ze lepiej niz sport cup2 ktore mialem na tyle). na torze poznan w stosunku do starej r888 (tylko zmiana na osi przedniej nie napedzanej) poprawilem sie o jakies 0,5s. moze byla szansa na jeszcze troszke.
na granicy przyczepnosci i po ostrym nagrzaniu czuc troche jak opona sie roluje(takie delikatne podskakiwanie) ale bez straty w prowadzeniu (tzn czy skret mamy glebszy czy mniej gleboki skreca auto tak samo).
hamowania stabilne i od startu bez zbednego laga. reakcja na skret tez dobra.
ogolnie ja bylem zadowolony z oponki choc nie powiem ze momentami nie chcialbym wiekszej przyczepnsoci. wydaje mi sie ze jest lewel wyzej niz r888 ale musialbym znow porownac zzr do nowej r888 bo ja porownuje do starawej wiec pewnosci miec nie moge.
opona(byla nowa) u mnie po jednym poznaniu wyglada tak (brak oznak odpadania bieznika, czy babli jak na nalewkach czy niektorych oponach, widac po prostu ze opona pracowala)

http://www.mazdaspeed.pl/forum/download/fi...7&mode=view

troche widac ze bylo za cieplo. no ale takie zycie. idealnie sie nigdy nie trafi. jak mowie nie czulem przegrzania, plywania auta albo innych tego typu rzeczy przez cala sesje na poiznaniu (temperatura kolo 10stopni i bylo momentami wilgotnawo, przelotne opady). cisnienie mierzylem tylko na zimno i wynosilo 1,4 bara. potem nie mialem czasu kontrolowac bo niestety problemy z silnikiem mialem.

tu mozna poczytac o nich jak byly jeszcze nowe:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.p...0&start=840
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.