Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131
piwo
A sory.zle spojrzałem cena za dwie sztuki. Ok.
Pirelli Nero 5 lat temu miały dobra opinie.
Hankooki S2 Evo też w porzadku cywilna opona. Ns2r na pojezdzawkach ludzie chwała w lekkich autach (MX5). Jak waga twojego auta maks 1100kg to powinno grać.
Bartek96
Waga 1170 i szpera 30%. Chyba wezmę nankangi. A jak z ich trwałością? Też pękają jak federale?
piwo
nie slyszalem o tym. sa dwie mieszakni miekka 120 i srednia 180. do koloru do wyboru.
tutaj na dole masz opinie o ns-2r i na stronie nastepnej.
http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopi...&start=2280
srbenda
Miałem P-zero Nero w Abarcie GP. Fajna na miasto, na torze kiepska.
Andrzejsr
Te Nankangi są fajne na dojazd na tor i na tor gdy się jeździ autem na kołach i zakładając jeden komplet opon.
Na codzień fajne w sensie odczuć dla kierowcy (ścianka, szerokie, mieszanka) , na torze tak łatwo się nie przegrzewają jak zwykłe cywilne, w mieszance 120 nie trzeba ich specjalnie rozgrzewać. Ale są po prostu uciążliwie głośne jak na cywilne i codzienne. Pozostałe na pewno będą cichsze.
Bartek96
Auto robi może 3000km w rok. Bardzo są głośne, tak jak na przykład profile?
Andrzejsr
Profili nie miałem to nie porównam, po prostu szumią, nie żeby się jeździć nie dało,trochę to od rodzaniu asfaltu zależało, jak ktoś tego nie lubi to może być wkurzające przypuszczam. Ale jak ma auto na tor jeździć na tych samych kołach, to naprawdę bardzo fajne w sensie czucia. Na ulicy też mi się zresztą bardzo przyjemnie jeździło - tak jak pisałem w sensie bezpośredniości odczuć i przełożenia ruchów kierownicy na zmianę kierunku - ścianka sztywna, no w ogóle przyjemność kierowania.
WojtekMR
jak to jest z oznaczeniem opon? znalazłem https://www.oponytanio.pl/rshop/Opony/Kumho...17-83W/R-283299 w tym rozmiarze jest tego pełno w necie ale czy ta "nowoopracowana opona UHP" to stary dobry semi V70a występujący w 4 mieszankach?
piwo
ciekawe...
tylko jeden rozmiar?
czy to stara dobra opona z mozliwymi mieszankami k11 k21 k60 k90 ? nie sadze. za tanie sa.
http://www.sportreifen.com/Kumho/ECSTA_V70A_Labelwerte.pdf
ciekawe ze w tej tabeli jest napisane dostepne wkrotce.
WojtekMR
czyli wygląda że to najtwardsza niestety mieszanka by była
piwo
Nowy tescik
Lista testowanych opon:
Avon ZV7
Bridgestone Turanza T005
Continental PremiumContact 6
Dunlop Sport Maxx RT2
Falken Azenis FK510
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3
Hankook Ventus S1 evo2 K117
Michelin Pilot Sport 4
Nokian zLine
Pirelli PZero (2007)
http://colesa.ru/test/58329
Aval
To, co wyżej wrzuciłeś to prowadzenie na suchym, dodałbym jeszcze na mokrym, w końcu to UHP na codzień.



Conti wygrało suchy, mokry i ogólny ranking - szkoda tylko, że funu ta opona nie daje kompletnie żadnego przez swoją miękką ściankę. 100x przyjemniej się jeździ na zLine.

BTW:
Czyli faktycznie PremiumContact6 jest następcą SportContact5. Ciekawie to Conti spozycjonowało:

PremiumContact5 = Michelin Pilot Sport 4
SportContact6 = Michelin Pilot Sport 4S

SportContact 5P to poprzednik SportContact6? Czyli klasa PS4S?
Aval
A jak już w temacie - ciekawe porównanie PS4/PS4S/PSC2

piwo
4s praktycznie nie ma wad. no moze poza rozmiarowka czyli dostepnoscia dopiero od 19 cali co jest totalna glupota. nie wiem czemu nie chca robic dobrych opon od 14 cali.
ppet
Rzeczywiście interesujące porównanie - zwłaszcza w kontekście osób które planuję w bliższej lub dalszej perspektywie zakupić opony.
Przy zakupie opon zwykle pojawia się dylemat kupić opony lepiej klejące się do jezdni, czyli takie o miękkiej mieszance - czy może kupić opony które dłużej wytrzymają. Czyli takie o twardej mieszance?
Oszczędności można też szukać decydując się na jakieś tańsze zamienniki. Pomocna w ich wyborze może być ta witryna: https://www.oponeo.pl/narzedzia/zamienniki-opon
SNiP3R
Panowie, tak teoretycznie, czy oponka 255r17 na tył do e30 420km/400 nm wystarczy?
Dokładnie chodzi mi o Mich CUP2, bo nic innego sensownego na r17 nie znalazłem...
Lincoln e30ix
Zapomnij o 420ps w S65 po Swapie wink.gif
CUP 2 to świetna opona, ale wymaga rozgrzania.
R1R jak ma kleić szybko.
SNiP3R
CYTAT(Lincoln e30ix @ Thu, 13 Sep 2018 - 10:52) *
Zapomnij o 420ps w S65 po Swapie wink.gif



Dlaczego?
Czy jest coś o czym nie wiem a powinienem?

huh.gif
SNiP3R
Kurcze, tak przejrzałem wszystkie oferty opon, i na 17 w takich normalnych szerokościach maksymalnie dostępnych na rynku, czyli 275 /40, nie ma nic konkretnego... niby gdzieś tam widnieją w historii R1R, jednak nigdzie nie ma na stanie... Jedyne opony do tej mocy to R888, ale jeśli to ma być na codzień, to one kompletnie nie dają rady na mokrym/deszczu. Tak BTW zmieniłem koncepcje, więc idę w silnik GMa, model LS376 (525km/700nm), czyli grubo i tu opony będą grać bardzo ważną rolę. Proszę Was ekspertów (biggrin.gif) o pomoc, bo chyba nie w sądzę w E30 (body M3) felgi szerszej aniżeli 10j, czyli max opona 275.

Proszę Was o pomoc dla chłopaka w potrzebie smile.gif
jackkpl
Pilot Sport 4 255/40 R17 i będzie Pan zadowolony. PS4 z "s" mają twardszą mieszankę, na ulicę bierz "psikutas bez s" biggrin.gif.
SNiP3R
Nie wiem czy ta opona nie będzie za wąska... może R888 w rozmiarze 275/40 r17? Tylko nie wiem jak one będą zachowywać się na codzień, na pewno w deszczu bardzo kiepsko, do tego bardzo głośne, jednak ich wielkim plusem jest to, że praktycznie kleją od zaraz i nie trzeba ich dogrzewać.
Tommo
Odpuść R888 na ulicę. Zamęczą cię.
norbi_gte
A jak to jest z szerokością opony do nacisku na oś? Czy szerokość 275 w e30 to nie przesada?
SNiP3R
Sam się zastanawiam, jednak będzie w niej (E30) siedzieć 530hp/700 nm z wolnossaka, więc w tym przypadku na pewno opona będzie grała bardzo ważną rolę! B
jackkpl
CYTAT(SNiP3R @ Fri, 21 Sep 2018 - 12:49) *
Nie wiem czy ta opona nie będzie za wąska... może R888 w rozmiarze 275/40 r17? Tylko nie wiem jak one będą zachowywać się na codzień, na pewno w deszczu bardzo kiepsko, do tego bardzo głośne, jednak ich wielkim plusem jest to, że praktycznie kleją od zaraz i nie trzeba ich dogrzewać.


Powiedz mi,czego oczekujesz od zmiany 255 na 275? Myślisz,że te 2cm dodatkowej szerokości opony poprawi ci trakcję tak,że będziesz w stanie to odczuć?
SNiP3R
Tu nie chodzi o 2mm, tu chodzi o najszersze opony w rozmiarze r17. Jeśli miałbyś wybierać, w takim aucie, to miedzy 255 a 275, to co byś wybrał Kolego? Wiadomo że szerszą oponę, by zmaksymalizować swoje szanse na lepszą przyczepność.
Ogólnie rozejrzałem się jeszcze, i według katalogu Kumho, to właśnie model V70a jest w rozmiarze 275/40 r17, do tego zacząłem czytać na prawdę dobre recki na temat tejże opony. Możliwe że trafiłem na "czarnego konia"?
Tylko takie dwa pytania do Was:
- czy Mieliście do czynienia z tą że oponą?
- gdzieś wyczytałem że można je zamówić 3 różnymi mieszankami: miękką, średnią i twardą. Czy to prawda?
piwo
Nie prawda. Mieszanek było dużo więcej.
K11, k12, k21, k60, k90. Ważne by była w tej szerokości jak najbardziej miękka, bo twarda szeroka opona na starcie to będzie tragedia. Więc K11 byłaby idealna a że takiej nie oferują tylko jakieś średnio twarde to myślę że się opona średnio nada. Ale próbuj. Myślę że ps4 zbudowaloby trakcje lepiej.
https://www.google.pl/url?sa=t&source=w...d=1537676740431
SNiP3R
Dzięki za info, Piwko dla Ciebie smile.gif

Myślę jeszcze o takim rozwiązaniu:

Tył- 275/40 r17 Toyo R888
Przód- 235/45 r17 Toyo R1R

Czemu tak? By w razie deszczu mieć większą kontrolę nad samochodem (R1R), a na suchym dużo trakcji (R888). Do tego, w takim układzie hałas będzie mniejszy, ogólny komfort będzie lepszy. Co o tym myślicie?
piwo
No ale w deszcz bardziej tyl ucieka. Więc r888 na tył? Przy takiej kombinacji nadsterownosc na śliskim tylko się pogłębi.
Jak już ma być r888 to ja bym tylne ponacinal (pogłębi bieżnik do 8mm i ponacinal wzdłużne i jodelki, koszt to 50zl za sztukę), a przód zostawił bez nacięc. Wtedy jest szansa że na deszczu auto będzie miało choć odrobinę trakcji.
SNiP3R
Mnie chodziło bardziej o drogę hamowania na mokrym, bo ścigać się w deszczu raczej nie będę xD. Na przedniej osi R1R by przy hamowaniu lepiej odprowadzało wodę, a na tył R888. No i świetny pomysł z tym nacinaniem. Gdzie takie cuś wykonują?
jackkpl
CYTAT(SNiP3R @ Sun, 23 Sep 2018 - 00:19) *
Tu nie chodzi o 2mm, tu chodzi o najszersze opony w rozmiarze r17. Jeśli miałbyś wybierać, w takim aucie, to miedzy 255 a 275, to co byś wybrał Kolego? Wiadomo że szerszą oponę, by zmaksymalizować swoje szanse na lepszą przyczepność.
Ogólnie rozejrzałem się jeszcze, i według katalogu Kumho, to właśnie model V70a jest w rozmiarze 275/40 r17, do tego zacząłem czytać na prawdę dobre recki na temat tejże opony. Możliwe że trafiłem na "czarnego konia"?
Tylko takie dwa pytania do Was:
- czy Mieliście do czynienia z tą że oponą?
- gdzieś wyczytałem że można je zamówić 3 różnymi mieszankami: miękką, średnią i twardą. Czy to prawda?

Między 255 a 225 nie odczułem żadnej różnicy, a czasy na torze zmieniły się mniej niż niepowtarzalność kierowcy. Wybrałbym te, które by mi pasowały, a nie najszersze na siłę. Nie odpowiedziałeś mi na pytanie, więc zakładam, że nie masz za dużo pojęcia na temat tego, dlaczego szersza opona jest "lepsza".
Albert
Przy zakretach roznie moze byc z uwagi na ustawienie zawiasu ale przy hamowaniu roznica powinna byc wyczuwalna.
[Yossarian]
Potrzeba alternatywy dla nalewek w 205/50R16. Ma być najlepsza przyczepność i tyle. Może być głośno, drogo i szybko się zużywać, ale ma trzymać od startu i mieć homologację drogową. VR2 się spisuje nieźle, ale z dostępnością różnie bywa. Avon ZZR ma durne rozmiary: albo 195/50R16 (przyczepność jak 15, waga jak 16), albo 225/45R16 (nie wlezie do Astry raczej przy moim zawieszeniu, bo już 205 zahacza o plastikowe nadkole). Coś jeszcze polecacie oprócz zabytkowej R888? Federal póki się nagrzeje to można osiwieć, Race GC nic nie ma w 16. Jest coś jeszcze nowego dostępne co by działało? Bo w sumie głupio się skazywać na jeden model opon jednego producenta.
jackkpl
CYTAT(Albert @ Mon, 24 Sep 2018 - 17:46) *
Przy zakretach roznie moze byc z uwagi na ustawienie zawiasu ale przy hamowaniu roznica powinna byc wyczuwalna.

no wlasnie na 225 i 255 hamowanie na poznaniu mam bardzo podobne smile.gif. miedzy opona 200 a 300mm roznica bedzie, miedzy opona 255 a 275 roznica bedzie bliska 0.
matteusz
CYTAT(SNiP3R @ Fri, 21 Sep 2018 - 13:05) *
Sam się zastanawiam, jednak będzie w niej (E30) siedzieć 530hp/700 nm z wolnossaka, więc w tym przypadku na pewno opona będzie grała bardzo ważną rolę! B

Najpierw proponuję zbudować, a później zastanawiać się nad oponami, a nie na odwrót wink.gif
pawel934
To samo chciałem napisać biggrin.gif W ciągu ostatnich kilku stron tego tematu zmieniła się już nawet koncepcja silnika, a 90% takich planów takich projektów pozostaje planami.
Albert
CYTAT(jackkpl @ Mon, 24 Sep 2018 - 20:45) *
no wlasnie na 225 i 255 hamowanie na poznaniu mam bardzo podobne smile.gif. miedzy opona 200 a 300mm roznica bedzie, miedzy opona 255 a 275 roznica bedzie bliska 0.


Idąc ta teoria, miedzy 225 a 275 roznica bedzie bliska 0 lub bardzo podobnie. dry.gif

Juz ten film wklejalem





jackkpl
Albert - wszystko trzeba brać na własną głowę i zrozumieć, o co chodzi .Facet w tym filmie testuje oponę co najwyżej UHP, która bardzo szybko się przegrzeje w zakręcie. W tej sytuacji szersza guma wytrzyma dłużej. Do tego samochód testowy waży ile, 1600-1800kg? A nasze ważą 1000-1300 (1000 takie wydumane E30).

A dyskusja jest na temat tego,czy brać kumho technologicznie sprzed 10 lat, czy nowego PS4 o 20mm węższego. Ja brałbym PS4 na ulicę i tyle.
piwo

no ale z tego testu wynika tyle ze auto lubi szerokie opony na przodzie. kazda kombinacja szerokiej opony z tylu i waskiej z przodu wypadla slabo. z drugiej strony 255 na tyle i przodzie niewiele szybsze niz 225 na przodzie i tyle na suchym. nalepsza kombinacja wydaje sie 255 przod tyl w tym wypadku a nie 285 tyl i 255 przod. ogolnie bardziej bym tu upatrywal jak zaglowac szerokosciami by poprawic balans auta niz ze szeroka jest szybsza. z zycia to wydaje mi sie ze essirs po zalozeniu szerokich opon do merca stracil szybkosc a nie ja zyskal. jak wczesniej na prawde czesto zdarzalo mu sie wygrywac klase tak teraz na szerokich slikach ma z tym widze problem i w oponach upatrywalbym jego problemow.
i jeszcze jedno. opona przegrzana ma duzo wiekszaa przyczepnosc niz opona niedogrzana. wiec lepiej jezdzic na za waskiej oponie niz na za szerokiej ktora jest zimna.
SNiP3R
Ok, wszystko zrozumiałem z Waszych odpowiedzi.
Załóżmy że wybrałbym rozmiar 255/40 r17, które z tych opon wybralibyście Wy:
- PS4
- CUP2
- AD08R

Czy mieszanka w CUP2 jest miększa od tej w PS4?
Jak się mają AD08R do obu powyższych?
Rexsio
Ja na żywo z toru Poznań mogę powiedzieć że cup2 są bardzo fajne - mam z tych co napisałeś porównanie do ad08r i są o niebo lepsze. Fakt że Cup2 mam 265 a AD08R 245 ale jest tak duża różnica że to nie rozmiar. Jak chcesz to mam 245/45/18 AD08R z tego roku z minimalnym przelotem - oddam w dobrej cenie bo jedyne do czego mi się mogę przydać to.dojazdy smile.gif

Co do debaty nad szerokością opony a przyczepnością to zmieniłem z kompletu direzza przód 225/17 tył 245/18 na tą samą direzza przód 245/18 tył 265/18 Cup2 używki w bdb stanie i jest moim zdaniem dużo lepiej - tak jak pisał m.in. Albert
- szczególnie na dohamowaniach - ABS się rzadziej załącza.
jackkpl
CYTAT(SNiP3R @ Wed, 26 Sep 2018 - 11:28) *
Ok, wszystko zrozumiałem z Waszych odpowiedzi.
Załóżmy że wybrałbym rozmiar 255/40 r17, które z tych opon wybralibyście Wy:
- PS4
- CUP2
- AD08R

Czy mieszanka w CUP2 jest miększa od tej w PS4?
Jak się mają AD08R do obu powyższych?

CUP2 jest twardy , nie nadaje się na ulicę.
PS4 bez S jest bardzo dobra na ulicę.
PS4S nie miałem w ręcę, ale z opisów jest twardszy niż ps4 i wymaga trochę ciepła.
SNiP3R
Czyli wychodzi na to, że CUP2 to świetna opona, jednak nie klei od zaraz tylko wymaga odpowiedniego rozgrzania. Albo wybór padnie na PS4 255 albo R888 275. Dzięki chłopaki za wszelką pomoc w Waszych odpowiedziach smile.gif
jackkpl
CYTAT(SNiP3R @ Wed, 26 Sep 2018 - 14:06) *
Czyli wychodzi na to, że CUP2 to świetna opona, jednak nie klei od zaraz tylko wymaga odpowiedniego rozgrzania. Albo wybór padnie na PS4 255 albo R888 275. Dzięki chłopaki za wszelką pomoc w Waszych odpowiedziach smile.gif

CUP2 jest happy jak ma 60-70 stopni. Tyle na ulicy nie zrobisz w prosty sposób smile.gif. DLatego paradoksalnie węższa opona (przez większe obciążenie i szybsze łapanie temperatury) może lepiej kleić, niż szersza.
Ja w dupowozie mam PS4 i jest petarda , aczkolwiek na torze bym na niej za długo nie próbował jeździć.

CUP2 na lotnisku ułęż dawała gorsze czasy 60ft (przypalona przed startem) niż Conti 5. CUP2 to jednak guma , która ma nie zabić kierowcy na ulicy i wytrzymać dość dużo na torze.
SNiP3R
jackpl, w jakim dupowozie i w jakim rozmiarze?
SNiP3R
Jeszcze jedno takie małe spostrzeżenie: nie wiem dlaczego producenci opon w rozmiarze np. R17 nie produkują szerokich opon. Mówię głównie o Europie, bo np. w USA czy Australii jest tego pełno, np. Nitto, a u Nas bida panie, bida...
piwo
Kolejny test magazynu evo w rozmiarze 235/35 R19 w tym sport contact 6 i pilot sport 4s.
https://www.evo.co.uk/features/18309/best-c...mance-tyre-test

Na suchym torze:
Tyre Seconds
1 Continental 84.9
2 Michelin 85.0
3 Dunlop 86.8
4 Goodyear 86.8
5 Falken 87.0
6 Toyo 87.6

Na mokrym torze:

Tyre Time (sec)
1 Dunlop 64.1
2 Goodyear 64.2
3 Michelin 64.7
4 Falken 65.6
5 Toyo 65.8
6 Continental 66.8

jackkpl
CYTAT(SNiP3R @ Wed, 26 Sep 2018 - 15:51) *
jackpl, w jakim dupowozie i w jakim rozmiarze?

Saab 9-3 , 225/45/17.
lukaszzsch
michelin pilot sport 4:

drugi kolejny komplet powtarza się znaczna utrata przyczepności pod koniec życia opony(3-4 mm bieżnika) . Praktycznie jakby z dnia na dzień założyć jakieś gówniane szroty z Chin. Auto podsterwone, na mokrym zero trakcji...hamowanie z 50 na godzinę na suchym i ABS w akcji..
czy to norma dla tych opon?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.