Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131
LaniR1
Rozważam zakup Semi slicków do swojego RWD.
W swoim czasie jeździłem na Federalach 595RSR i bardzo dobrze się spisywały.

Jak mają się na tle starych RSrów nowe modele
Federal RS-Pro lub Federal RS RR
Słyszałem że stare RSry potrafiły się rozłazić jak wygląda to w przypadku nowych modeli ?
pawel934
Jestem po wizycie na torze na RS-RR. Szybciej działają od RS-R, ale też zdecydowanie szybciej płyną.
uxon
Bylem niedawno na open track na silesia ring. Byla to moja pierwsza wizyta na pelnowymiarowym torze i pierwsza moim cywilnym samochodem. Jechalem na moich drogowych oponach CSC5 i przy ladnej pogodzie (20C), opony okazaly sie tym, co nie dawalo rady. Juz na trzecim-czwartym kolku opony dramatycznie plynely, musialem robic kolko chlodzace albo 2, co przy sesji na 6 kolek pomiarowych troche mijalo sie z celem. Samochod: ok. 1500kg, 250KM, 4x4.
Troche zlapalem bakcyla i zastanawiam sie nad jakimis oponami, ktore sporadycznie pozwolily by mi czerpac wieksza frajde z jazdy na pojezdzawkach. Z drugiej strony wiem, ze z czasem u mnie krucho i moze sie okazac, ze na torze pojawie sie 2 razy w roku. Zeby zminimalizowac koszta, zastanawiam sie nad zakupem jakichs tanich uzywanych semislickow, ktore pozwolilyby mi przejechac cala sesje przy dobrej pogodzie (twardych?) i troche pocwiczyc umiejetnosci. Z wyczytanych informacji wydaje mi sie, ze powinienem szukac czegos jak: Federal FZ201, 595RSR, moze jakies nalewki w twardej mieszance (czy cos poza Extreme sie nada? RaceGC, Profil? czy beda plynac i sie rozwarstwiac?). Cos jeszcze byscie polecili?
Jesli chodzi o uzywki, to czy w pasztetowej cenie warto wziac np. osmioletnie federale fz201, ktore maja 2-3mm bieznika? Wiem, ze cudow nie ma sie co spodziewac, ale czy moge liczyc, ze i tak bedzie lepiej niz na CSC, czy to juz calkiem smeitnik? Mialem kiedys uzywane rajdowe slicki, ktore mialy kolo 10 lat i jak zlapaly temperature to trzymaly duzo lepiej niz polowe nowsze R888.
piwo
Jak nie lubisz chlodzic opon nalewki odpuść. Jaki rozmiar opon szukasz?
uxon
Najpewniej 215-225 45 17.
piwo
to tanie masz sport cupy 2.
opona nawet na codzien. dosc komfortowa i cicha.
i na torze jej nie ugotujesz
https://www.sklepopon.com/opona-letnia/mich...VBoCdr0QAvD_BwE
[Yossarian]
8 letnie federale daruj sobie.

Race GC w mieszance twardej jak znajdziesz odpowiednie ciśnienie, to będzie przyzwoicie trzymać i trudno ją zajeździć. Jeździłem na tym sesje 20+ minutowe na Białej Podlaskiej (gdzie asfalt jest bardzo szorstki) i nie musiałem robić kółek chłodzących. No i kosztuje niewiele. Rekordów na tym nie pobijesz ale będzie lepiej niż na zwykłych drogowych oponach
Andrzejsr
CYTAT(uxon @ Tue, 29 Oct 2019 - 14:58) *
...Mialem kiedys uzywane rajdowe slicki, ktore mialy kolo 10 lat i jak zlapaly temperature to trzymaly duzo lepiej niz polowe nowsze R888.


Sam napisałeś sobie odpowiedź - jeśli Twoje auto ze slickami Organizator dopuści, to na warunki jakie piszesz - pogoda, sucho, ciepło, długie odcinki - ze slickiem wyścigowym (rajdowym pewnie też ) zapomnisz o problemie przegrzewania się opon.
Nawet starym (byle dobrze przechowywanym). Jedno, dwa kółka rozgrzewające (i tak trzeba olej, hamulce i siebie rozgrzać) i na twardych wszystkie semi poobjeżdżasz i nic nie popłynie.
Też jeździłem długie sesje na staaaaarych, twardych slickach (choć na krótkich torach)i termin "płynięcie" opon nie istnieje z nimi.
uxon
CYTAT(piwo @ Wed, 30 Oct 2019 - 05:02) *
to tanie masz sport cupy 2.
opona nawet na codzien. dosc komfortowa i cicha.
i na torze jej nie ugotujesz
https://www.sklepopon.com/opona-letnia/mich...VBoCdr0QAvD_BwE

W tym rozmiarze 600zl to nie jest szczegolnie tanio tongue.gif PS4 kosztuje kolo 400zl, a Ultrac Vorti ok. 300. W cenie 400-800zl moge kupic komplet uzywanych semi albo slickow. Troche poczytalem o tych SC2 i jak dla mnie sa zbyt hardkorowe. Sa polecane dla osob, ktore wiekszosc czasu jezdza po trackdayach. U mnie to bedzie moze 5% jazdy, oprocz tego samochodem robie trasy po Europie i dojezdzam pracy, woze rodzine, czasem po dziurawych drogach itd. Poniewaz ma byc do wszystkiego, to musze isc na kompromis. Zastanawiam sie czy np. PS4 bedzie cokolwiek lepszy, jesli chodzi o wytrzymalosc temperaturowa od moich CSC5? Albo te Vredsteiny Vorti?

CYTAT
8 letnie federale daruj sobie.

Nawet jesli to fz201?

Ogolnie widze 2 opcje:
- albo kupuje nowe UHP z troche twardszymi sciankami i troche twardsza mieszanka (PS4, Vorti? 595rsr na codzien to chyba kiepski pomysl, podobnie jak te sc2?) i mam tylko ten jeden komplet, ale na pewno nie chcialbym tracic za wiele komofrtu w jezdzie na codzien;
- albo zostaje na ulice przy tym co mam, a kupuje uzywane felgi i uzywane semi.

Co do zakupu pelnych slickow, to na razie wolalbym nie isc w te strone, bo: nie wiem jak mi sie bedzie chcialo zmieniac kola (przy semi zawsze moge wrocic na nich do domu albo zalozyc wczesniej przed eventem); nie chce przeciazac za mocno napedow, zawieszenia i budy; plus moga mnie nie wszedzie wpuscic, a tego wolalbym uniknac.
piwo
No sport cup 2 za 570 to promocja w porównaniu do avonow zzr za 900 zł czy 03g i trofeo r ponad 1000. W tym rozmiarze.
Rsr będzie zawsze gorszy od cupow czy na ulicy czy w deszczu czy na torze. Na cup 2 w serii wychodziło sporo aut więc to nie jest hardcorowy semi który się nie nadaje na ulice. Nadaje się choć w deszczu trzeba uważać.
Jak chcesz bardziej ulicznej opony która się nie spali to jest ad08r ( nie rs która jest nowsza pro eko wolniejsza zawsze opona). Tyle że na torze jest wolniejsza od cupow a cena też nie zachęca.
https://m.opony.czesciauto24.pl/yokohama-4968814926281-r2523
Pilot sport 4 wytrzyma na torze dłużej niż cs5 ale barki i tak szybko poleca.
[Yossarian]
8 letnia opona to już antyk, niezależnie od modelu
Kup używane felgi i semi i będziesz zadowolony
uxon
Mam na oku komplet uzywanych VR2 w mieszance R7. Czy myslicie, ze do moich zastosowan dadza rade, tzn. czy nie przegrzeje ich zbyt latwo? Zakladajac, ze mialy by byc na suche w temp 10-30 stopni i sesje po 15-20min (na gladkim asfalcie - Silesia Ring, Jastrzab, Kielce)?
flatron66
@piwo mówisz, że ad08rs nic nie warte? Powoli się zaczynam rozglądać za czymś na ulicę do hothatcha 135koni 1000 kilo w rozmiarze 205/45/16. I za dużego wyboru to nie ma. Do tej pory jeździłem na pirelli p zero nero gt i jestem średnio zadowolony. Na zimnym słabo, w deszczu potrafił tył uciec. Dużo autem nie jeżdżę więc szybkość zużycia mnie nie interesuje.
SNiP3R
CYTAT(piwo @ Fri, 01 Nov 2019 - 18:13) *
No sport cup 2 za 570 to promocja w porównaniu do avonow zzr za 900 zł czy 03g i trofeo r ponad 1000


Piwo

Sport Cup 2 to są dobre opony, nie wątpię.
Jednak jeśli chodzi o porównanie je do Avon ZZR, to chyba trochę mijasz się z prawdą.

Fakt, cena 570 zeta za sztukę PSC2 tj dobra okazja.

Jednak ja osobiście wolałbym wydać 2x więcej na Avon ZZR.

ZRka aktualnie ma tylko jednego rywala, czyli Troefo R, i to "tylko" na suchym i też nie wiele.

Jestem po sezonie, w którym po odebraniu auta próbowałem wszelakich rozwiązań.

Próbowałem: Avon ZZR, Toyo R888R/R888, PSC2, Trofeo R i jeszcze Nankang AR1.
Chciałem jeszcze FZ-201 od Federala, jednak nie zdążyłem (problem z końcem
sezonu i autko coś chwilkę odmówiło posłuszeństwa).

Tak pokrótce:

Wszystkie są dobre.
Jedne troszkę bardziej, drugie troszkę mniej.

Najlepsze zdecydowanie Avon ZZR, w potem może tak:
- Trofeo R (najlepsze na suchej, najgorsze na mokrej, nawet wilgotnej nawierzchni się boją)
- PSC2 - bardzo wszechstronna, jednak wymaga sporego dogrzania na torze, nie mówiąc o ulicy
- R888R/R888 razem z AR1 - bardzo podobne opony, dobrze na suchym, słabo na mokrym.

Aha... za ZZR przemawia jeszcze jedna ciekawa cecha.
W porównaniu do tych z powyższego zestawienia, posiada niemal taką samą wysokość bieżnika jak opony HP/UHP które osiągają ~7-7,5mm.

Zwykle, semi slicki to tak z reguły 4,5-5,5mm.

The End.

Thx for watching. wink.gif
[Yossarian]
CYTAT(uxon @ Wed, 06 Nov 2019 - 18:52) *
Mam na oku komplet uzywanych VR2 w mieszance R7. Czy myslicie, ze do moich zastosowan dadza rade, tzn. czy nie przegrzeje ich zbyt latwo? Zakladajac, ze mialy by byc na suche w temp 10-30 stopni i sesje po 15-20min (na gladkim asfalcie - Silesia Ring, Jastrzab, Kielce)?


Ciężko powiedzieć. Ja na Białej Podlaskiej (szorstki asfalt) dwie nowe VR2 R7 zjechałem po trzech sesjach 20 minut. Na gładkim zakładam że by trochę dłużej pożyły. Jak dobra cena to bierz, przynajmniej trzymać będą sensownie, nawet jeśli się szybko zużyją smile.gif
piwo
CYTAT(SNiP3R @ Thu, 07 Nov 2019 - 00:32) *
Piwo

Sport Cup 2 to są dobre opony, nie wątpię.
Jednak jeśli chodzi o porównanie je do Avon ZZR, to chyba trochę mijasz się z prawdą.

Fakt, cena 570 zeta za sztukę PSC2 tj dobra okazja.

Jednak ja osobiście wolałbym wydać 2x więcej na Avon ZZR.

ZRka aktualnie ma tylko jednego rywala, czyli Troefo R, i to "tylko" na suchym i też nie wiele.

Jestem po sezonie, w którym po odebraniu auta próbowałem wszelakich rozwiązań.

Próbowałem: Avon ZZR, Toyo R888R/R888, PSC2, Trofeo R i jeszcze Nankang AR1.
Chciałem jeszcze FZ-201 od Federala, jednak nie zdążyłem (problem z końcem
sezonu i autko coś chwilkę odmówiło posłuszeństwa).

Tak pokrótce:

Wszystkie są dobre.
Jedne troszkę bardziej, drugie troszkę mniej.

Najlepsze zdecydowanie Avon ZZR, w potem może tak:
- Trofeo R (najlepsze na suchej, najgorsze na mokrej, nawet wilgotnej nawierzchni się boją)
- PSC2 - bardzo wszechstronna, jednak wymaga sporego dogrzania na torze, nie mówiąc o ulicy
- R888R/R888 razem z AR1 - bardzo podobne opony, dobrze na suchym, słabo na mokrym.

Aha... za ZZR przemawia jeszcze jedna ciekawa cecha.
W porównaniu do tych z powyższego zestawienia, posiada niemal taką samą wysokość bieżnika jak opony HP/UHP które osiągają ~7-7,5mm.

Zwykle, semi slicki to tak z reguły 4,5-5,5mm.

The End.

Thx for watching. wink.gif

No i fajne porównanie. Opisz coś więcej jak tyle różnych opon testowałes. Ja jestem mega ciekaw każdej opini i myślę sporo ludzi.
Co do zzr w pełni się zgadzam. Ja jeblem na nich swój rekord na poznaniu do spoly z kumbo v70a na przodzie. Ale z drugiej strony opona kosztuje ponad 900zl a sport cup2 w nowszej kewlarowej technologii 570. Coś nie halo. To samo kumbo v70a koszt 417zl a w tym samym rozmiarze zzr 900. Moim zdaniem przegięcie nie adekwatne do możliwości choć z drugiej strony jazda na v70a w deszczu to katastrofa grożącą śmiercią mimo że na suchym myślę że kleją identycznie co zzr.
Ale mimo to zzr a64 ciężko przegrzać na poznaniu i klei praktycznie od strzała. A24 moim zdaniem za miękkie nawet na moim lekkim 360 kg przodzie i a24 na poznaniu spaliłem do fioletowego i uważam że a64 zzr lepsza mieszanka. Fajnie ze maja głęboki bieżnik ale są bardzo ciężkie za to mają betonowy bok. Na zzr jeżdżę już 3 sezon na nich na tylnej osi napędzanej i dają radę. Zużycie po kilku trackdayach umiarkowanie niskie.
nowy
pewnie sie powtorze
ale najlepsze odczucia/wrazenia mialem z ZZR
nie dalo sie kurła zamielic kolami latwo na nich ze startu w quattro 450KM audi S3, mega prowadzenie w zakretach no i znosnie na mokrym .
SNiP3R
Zgadzam się z Wami w 100%!

Jeśli chodzi o swoje przemyślenia na temat opon:

- Avon ZZR - tu już chyba wszystko zostało powiedziane.
Dla mnie aktualnie "the best". Jednak muszę sobie przetestować mieszankę A24, zwłaszcza że przy aktualnych temperaturach zewnętrznych powinny się lepiej spisywać aniżeli A64 (którą aktualnie posiadam). Zwłaszcza na codzień, powinny jeszcze lepiej kleić "od zera".

- Trofeo R - super opona torowa, ale tylko torowa. Tragicznie podczas deszczu, na wilgotnej nawierzchni też nie ciekawie. Najgorzej jest na częściowo wysychającym asfalcie, bo do końca nie wiadomo jak się opona zachowa. Nie przegrzewa się zbyt szybko, chodź moim zdaniem trzeba ją ciut trochę dłużej dogrzewać aniżeli ZZR do swojej optymalnej temperatury, jednak wtedy jest jeszcze lepsza od Avona.

- PSC2, to taki trochę gorszy brat Avona, jednak jest ciut bardziej cywilizowana, bo z wszystkich testowanych przeze mnie Semi Slick najlepiej spisywała się na wilgotnej/mokrej nawierzchni. Na suchej troszkę gorzej od Avona i trochę bardziej od Trofeo R. Jest lżejsza od obydwu powyżej co jest plusem. Aha... by doprowadzić ją do optymalnej temperatury trzeba zdecydowanie dłużej rozgrzewać owe Micheliny, tu ustępuje Avonom mocno.

Reszta opon które miałem to po prostu gorsze odpowiedniki Avona czy PSC2.
R888R to fajna opona ale moim zdaniem ciut zbyt nieprzewidywalna.
To samo z AR1. Dość podobne oponki. Na nich jeździłem najkrócej, więc do końca też nie mam ostatecznie wyrobionej o nich opinii, chodź już częściowo wiem co na nie jest stać.

Jestem pewny, że aktualnie najlepszy dla mnie "all-rounder" to właśnie Avon ZZR.
Świetna na tor, świetna na ulicę... no nic dodać nic ująć. smile.gif
uxon
Czy w samochodzie AWD, rozkład masy ok 60:40, dobrym pomysłem będzie założenie różnych twardości mieszanek na osie? Np. f: hard,.r: med?
piwo
Pomierz pirometrem temperatury i będziesz wiedział. Jak są takie same na przodzie i tyle to nie warto.
piwo
Test paru semislikow
http://colesa.ru/news/22245
piwo
pojawily sie kolejne semisliki z homologacja e

Ceny podane w Funtach

Cooper Discoverer Tarmac DT1
195/50R15 XS / S / M / H 6.0-7.5 - 140 GBP
195/50R16 XS / S / M / H 6.0-7.5 - 150 GBP
205/45R17 XS / S / M / H 6.5-7.5 - 160 GBP

Cooper Discoverer Tarmac DT02
225/40R18 XS / S / M / H 7.5-9.0 -190.00 GBP

Cooper Classic Tarmac CT01
225/45R13 XS / S / M / H 8.0-10.0 -140.00 GBP
215/45R15 XS / S / M / H 7.5-9.0 -150.00 GBP
235/40R17 XS / S / M / H 8.0-9.0 -170.00 GBP

Cooper M+S
160/605R15(185/60R15) S 5.5 - 6.5 -133.90 GBP
160/640R15(195/65R15) S / M / H 5.5 - 6.5 - 139.10 GBP
170/650R15(205/65R15) S / M / H 6.5 - 7.5 -141.65 GBP

Cooper M+S Evo
215/65R15 S / M / H 6.5-7.5 -144.20 GBP

Cooper Discoverer Gravel DG1
175/70R15 XS / S / M / H 6.0-7.0 -150.00 GBP
205/65R15 XS / S / M / H 6.5-7.0 -175.00 GBP

https://www.facebook.com/odsserwis/photos/p...LjeGCeu6cdrQkGY


wyglada ciekawie. ciekawe jak z przyczepnoscia w stosunku do avon zzr
SNiP3R
Opona sama w sobie wygląda ciekawie, jednak opcje wyboru rozmiaru już nie bardzo :/
piwo
no lepsze to niz w wielu innych rajdowych oponach z homo e. tam to juz wogole jest masakra dwa waskie rozmiary na krzyz i koniec. a tutaj sa troche szersze szerokosci. wiec wyglada to dobrze. mi np pasuje 235/40R17 i 205/45R17
[Yossarian]
To jest o ile mi wiadomo to samo co DMACK - Cooper przejął ich wytwarzanie

EDIT info ze strony dotychczasowego dystrybutora DMACKów

piwo
Takie porównanie 03g a052 i r888r
https://www.darksidedevelopments.co.uk/Blog...r-tyre-testing/
piwo
ktos jezdzil juz na a052? jak to sie ma w porownaniu do innych semi?

tutaj bardzo fajny temat
https://www.trackdayforum.com/index.php?/to...ead/&page=1
Tom-Lee
Szukam opony drogowej, letniej w rozmiarze 235/35/19 do CTRa IXgen. Seryjna to Continental CS6. Zastosowanie, szybkie daily, zadnych trackdayow nie przewiduje.

Chcialbym poprawy dynamiki/przyczepnosci przy przyspieszaniu z malych predkosci. Dobra na sucho jak i w deszcz. Nie za glosna przy predkosciach autostradowych. Co topowego moge zalozyc co poprawi osiagi i nie bedzie gorsze w zadnym aspekcie od serii?

Myslalem nad: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5
piwo
https://www.youtube.com/watch?v=kVJDwXQpWw8

https://www.youtube.com/watch?v=fV4AZxQz6Zg

Całkiem fajne opinie zbiera a052. Czasy też wyśmienite. I co ciekawe dość lekka opona.
https://tiresize.com/tires/Yokohama/ADVAN-A052.htm
Tylko ciut cięższa od cup2 ale lżejsza od zzr czy r888.
!kuchar
Cześć,

Jeździł tu ktoś na Goodyer Eagle F1 Super Sport ?

Chciałbym je założyć na przednią oś do HH FWD moc 250KM.

Aktualnie komplet Eagle F1 Asymetric 2 - z tyłu by zostały właśnie te 3 letnie w przyzwoitym stanie. Można tak zamieszać ?

Samochód na ulice. Chcę poprawić trakcje na 2 biegu z niskich prędkości.

Pzdr.

piwo
Bardzo dużo o oponach
https://www.rennsportforum.de/phpbb/viewforum.php?f=5
fr86
Jakie modele opon typu run flat są polecane? Ostatnio jeździłem na zwykłych Goodyearach Eagle F1 Assymetric 5 i bardzo je polecam, natomiast ten model nie występuje z run flatem. Proszę o pomoc.
maciekr
CYTAT(fr86 @ Thu, 09 Jan 2020 - 19:26) *
Jakie modele opon typu run flat są polecane? Ostatnio jeździłem na zwykłych Goodyearach Eagle F1 Assymetric 5 i bardzo je polecam, natomiast ten model nie występuje z run flatem. Proszę o pomoc.


Michelin Pilot Sport 4 jest oferowany w wersji Run Flat, sam dla siebie będę brał na ten sezon komplet w rozmiarze 17 cali. Tutaj masz obszerny test:

piwo
r888 vs sport cup2 vs trofeo r
https://semislicks.de/semislick-test-michel...o-proxes-r-888/

Pirelli P Zero Trofeo R vs. Yokohama Advan A052 i Advan Neova AD08R vs. Hankook Ventus RS3 Z222
https://semislicks.de/semislick-test-pirell...entus-rs3-z222/
piwo
Porównanie szerokości 215 ar1 vs a052


https://image.forumfree.it/1/1/7/3/6/5/8/1/1558191491.jpg
kontrolm
CYTAT(piwo @ Wed, 15 Jan 2020 - 16:46) *
Porównanie szerokości 215 ar1 vs a052

nie ma zdjęcia
piwo
dalem link bez [img]. dziwne. raz sie na stronie wyswietla raz nie.
mystek
Samochód MR RWD 1250kg 170KM, głównie na tor (dojazd na kołach, tor Kielce w 90%, może Jastrząb i Łódź), czasami przepalić ekonomicznie po mieście, żeby samochód się nie zastał. Opony na przód 205/45R17 i tył 225/45R17. W tym rozmiarze interesuje mnie przede wszystkim Extreme VR2 (mieszanka R7a, średnia), ale z ODS dostałem propozycję Race GC. Co wybrać? Na razie zatrzymałem się na 200 stronie wątku (przeczytałem z 15 stron), ale tam nic o Race GC nie ma. O Extreme'ach mam wyrobioną w miare opinię (każdy raczej chwali, opony zdecydowanie do wygrywania, czy jakiejkolwiek rywalizacji), natomiast szczerze mówiąc nie wiem nic o Race GC. Ktoś coś?
kylo
Co prawda auto inne i ekspertem nie jestem, ale w ostatnią niedziele miałem na przedniej osi w e36 końpakt miekką mieszankę race gc w rozmiarze 195 50 15.
Proba okolo 4km długości, trzymały dobrze od pierwszego zakrętu do końca. Ścianka dość sztywna, jak dla mnie precyzyjnie reagowały na ruchy kierownicą. Z tyłu miałem extreme vr2 w mieszance driftingowej s2 i tył już tak nie dawał rady choć za tą kasę czyli poniżej 200 za 15 cali to uważam że i tak są bardzo ok.
Tak czy siak wygrałem na tym zestawie klasę do 1.6.
Może i konkurencja nie miała mocnych aut, ale mój paździeż też do nich się nie zalicza, także reasumując jak dla mnie to nie są złe. biggrin.gif
[Yossarian]
Jeździłem i na Extreme i na Race GC. Extreme moim zdaniem łatwiejsze do wyczucia i mają szersze ok o optymalnych ciśnień. Ogólnie lepiej trzymają. No i większy wybór mieszanek. Ale za to w Race GC nigdy nie otrzymałem wadliwych opon, a w Extreme już się zdarzało. Na szczęście za każdym razem zachowywali się w porządku i przysyłali potem dobre.
mystek
Raczej skuszę się na Extremey VR2. Dotychczas jeździłem tylko na Nankang NS2R (mieszanka 180, street), więć na pewno będzie lepiej. O Nankangach krąży opinia, że są słabe, najtańsze i najgorsze z semi na rynku. Wcześniej nie jeździłem na semi, więc też nie mam odniesienia, natomiast co do moich odczuć:

Samochód MR 1250kg, 170KM RWD - poliuretan, sprężyny -40 najtańsze APEX, geometria seryjna, ogólnie seria, dojazd na tor na kołach:

W ciepłe dni (10 stopni w górę) były w porządku, w jeździe cywilnej nie zaskakiwały, na mokrym jeżdżę jak człowiek i też nie czułem się jakoś niepewnie - mimo, że wcześniej poczytałem opinie, że ogólnie trzeba uważać na mokrym na semi, to na początku jechałem zachowawczo, a później po prostu "zapomniałem", że jadę na semi i jeździ się normalnie. Opory toczenia są ogromne (spalanie Kraków-Kielce na normalnej oponie wynosiło coś 7,5l powiedzmy, to na Nankangu 9,5l jakoś przy takim samym stylu jazdy). W mieście spalanie pewnie też jest wyższe, ale nie mierzyłem.

W temperaturze około 5 stopni i niżej wiadomo, że trzeba uważać i jest znacznie szybsza granica utraty przyczepności, ale jak teraz jeżdżę w zimie na takich, to przynajmniej tak słabym samochodem można się przynajmniej poślizgać smile.gif.

Tor - jeździłem kilka razy na Kielcach (super OES i 2 razy trening TJS), na super OES (sierpień, październik sucho, ciepło) raczej trzeba je dogrzać (powiedzmy 2-4 minuty na parkingu z kostki kręcąc ósemki) by nie zaskoczyły na pierwszym zakręcie. Na treningu (10 stopni C, sucho, pochmurnie) jak mamy 20 minut jazdy, 20 minut przerwy i znowu 20 minut jazdy, to przy drugim wyruszeniu na tor 1-1,5 kółko trzeba zrobić, żeby znów poczuć się pewnie na nich.

Trening Kielce 0 stopni styczeń, miejscami sucho, czasami lód (przy drzewku), to już trzeba uważać, tj na suchym spoko, czułem się pewnie, aczkolwiek czuć że droga hamowania się wydłuża względem sierpniowej pogody. Na wilgotnym no to już nie jest tak super i jakiś tam trawnik 2 razy zaliczyłem. Jak zaczął sypać śnieg później, no to wiadomo, że nie ma jazdy na Kielcach, bo śliski tor, ale fajnie można się pobawić, potrenować kontry.

Co do hałasu (przeczytałem 40 stron tematu i widzę, że sporo osób na to narzeka) - jak jest zimno (5 stopni i niżej) no to faktycznie hałas się wzmaga, natomiast w ciepłe dni wg mnie jest ok, z tym, że to pojęcie względne. Ja jeździłem w trasy 1600km turbo benzyną na pełnym przelocie i mi to nie przeszkadzało, ponadto Toyota MR2 z 1991 roku jest głośna sama w sobie (wygłuszenie między silnikiem a kabiną praktycznie nie istnieje).

Plusem tych opon jest zdecydowanie to, że bieżnik nie znika w oczach i w moim przypadku po jakiś 4-5 (2 treningi reszta super OES) jazdach po torach opony nadal jest multum i można śmiało odsprzedać by ktoś nadal mógł sobie pojeździć.

Minus - w tym roku widzę, że ceny wywindowały mocno w górę, dokłądnie rok temu w styczniu jak je kupowałem to były ze 100zł tańsze na sztuce.





fr86
Jakie modele opon typu run flat są polecane? Codzienna jazda auto 400KM 750Nm z xDrive. Ostatnio jeździłem na zwykłych Goodyearach Eagle F1 Assymetric 5 i bardzo je polecam, natomiast ten model nie występuje jako run flaty. Proszę o pomoc.
nowy
CYTAT(fr86 @ Fri, 17 Jan 2020 - 14:32) *
Jakie modele opon typu run flat są polecane? Codzienna jazda auto 400KM 750Nm z xDrive Ostatnio jeździłem na zwykłych Goodyearach Eagle F1 Assymetric 5 i bardzo je polecam, natomiast ten model nie występuje z run flatem. Proszę o pomoc.


mam po 500km przebiegu(igły) MICHELIN PILOT SPORT 4S do sprzedania
https://allegro.pl/oferta/opony-letnie-mich...-f11-8840397380
fr86
CYTAT(maciekr @ Fri, 10 Jan 2020 - 11:49) *
Michelin Pilot Sport 4 jest oferowany w wersji Run Flat, sam dla siebie będę brał na ten sezon komplet w rozmiarze 17 cali. Tutaj masz obszerny test:



Cena 1500 zł za sztukę w rozmiar 225/40/19. Goodyear Eagle F1 Assymetric 3 występuje w normalnych cenach. Jest coś lepszego?
fr86
CYTAT(nowy @ Fri, 17 Jan 2020 - 14:36) *
mam po 500km przebiegu(igły) MICHELIN PILOT SPORT 4S do sprzedania
https://allegro.pl/oferta/opony-letnie-mich...-f11-8840397380


Dzięki, ale potrzebuję w rozmiarze 225/40/19 i 255/35/19. Mam dwie praktycznie nowe opony Bridgestone S001 z 2019 roku na przód, więc mógłbym kupić tylko dwie nowe opony na tył, ale jakoś ten model mnie nie przekonuje. Co myślicie?
piwo
Tescik z Rosji a052
https://www.drive2.ru/l/534940720411181317/?page=0#comments
I bardzo ciekawy test fz201 vs r888r

https://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=1620775
kabanv70
A052 po tych wszystkich testach zdrożało do mnie z 600/szt na prawie 800.
piwo
w Polsce czy ogolnie na ebayu?
Tom-Lee
CYTAT(fr86 @ Fri, 17 Jan 2020 - 14:37) *
Cena 1500 zł za sztukę w rozmiar 225/40/19. Goodyear Eagle F1 Assymetric 3 występuje w normalnych cenach. Jest coś lepszego?


A assymetric 5 nie jest lepszy?
kabanv70
CYTAT(piwo @ Sat, 18 Jan 2020 - 10:59) *
w Polsce czy ogolnie na ebayu?

Patrzyłem ebay. Tam również. 218eur stück za 195/45R16 biggrin.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.