Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131
marcinwrxsti
Vr2 r5 lub r7 będzie jeszcze szybsze. Moim zdaniem na vr2 r7 i vr2 w3 można opękać większość roku. Bez deszczu i śniegu oczywiście.
dawids22
Pomóżcie...
Potrzebne opony na codzien do troche szybszej jazdy, ośka 200km, waga 1150kg, obecnie mam ContisportContact5 ale na potrafi rozgrzana puścić i na mokrym mieli do 3 biegu..sad.gif
Ważne tez żeby auto nie pływało na sciance bocznej bo jest docyś sztywne, powiedzmy że na tych Conti co mam teraz i gumie 205/40/17 jest okk, natomiast bede teraz kupował 215/40/17
Co polecacie ?

To co mam na oku w podobnej cenie to:
Re050a
Federal st-1
Kumho PS71 lub KU39 Le Sport
Goodyear F1 Asymmetric 5

Bede wdzieczny za pomoc smile.gif
piwo
Moja rozmiarowka to się wypowiem. Ogólnie dostępność w tym rozmiarze opon żadna.
Re50a odpuść bo to 10 letni kapeć.
Miesiąc temu dostępne były świetne v70a za 400zl lejące każdy semi. Niestety opony zeszły z rynku w ciągu miesiąca i już niedostępne. Fatalne opony na mokrym.

Do dyspozycji są Ad08r za 600zl. Dobra opona z twardym bokiem i całkiem nieźle klei. Stabilna temperaturowo i bardzo łatwa do wyczucia. Średnia na mokrym.

Avon zzr za 850zl (śmiech). Dobra opona ale nie za tą cenę. Średnia na mokrym i bardzo dobra na suchym.

Federal rs-r i rs-rr za 375zl. Twardy bok. Sporo osób na tym upała i nie zaluje. Poziom Ad08r czyli sekundę/km za v70a czy zzr. Średnia na mokrym.
I tyle z opcji.

Na Goodyear assymetric 2 jeździłem to opona pływa strasznie i zero zabawy a więcej strachu niż jazdy. Podejrzewam że z assymetric 5 jest podobnie choć ponoć ciut lepiej. Bardzo dobra na mokrym.

W tym rozmiarze dostępny jest też pilot sport 4. No ale to też cywil podobny do assymetric z miękkim bokiem choć od niej lepsza. Bardzo dobra na mokrym.

Szczerze ja poluje na v70a z UK. Są już po 500zl. Jak chcesz możemy zrobić jeden transport z UK. Taniej będzie.

Oczywiście wszystkie opony rozpatrywalem pod względem przeciążeń bocznych nie wzdłużnych. Czyli co dobre na zakręty. I tylko w rozmiarze 215/40r17.

Jak masz możliwość przejścia na 1cm na promieniu wyższe 215/45r17 to wybór masz już olbrzymi i będzie w czym wybierać a ceny będą niższe.
dawids22
Zmiana na profil 45 odpada, fabrycznie mam 205/40 to na 215 juz bedzie i tak wyzszy profil (Auto to fiesta St mk7)

Te federale rs-r i rs-rr jak na mokrym ?
Głośne bardzo bedą ?
Bo szczerze mówiąc opony które ja wymieniłem wyżej krecą sie w okolicy 1kilo za komplet laugh.gif
Z wymienionych przez Cb to najtansze bedą Federale.

Odnośnie Conti którego mam obecnie to nie przeszkadza mi ich ścianka boczna, raczej sztywna nie jest ale nie czuje żeby auto pływało przy szybszych ruchach kierownicą (bynajmniej nie ma tragedii). Problem z tymi Conti jest taki że jak sie rozgrzeją jezdzac nawet po miescie to potrafią juz popłynać a jak jest mokro to lubi zgubić trakcje stąd decyzja o ich zmianie.

Nie masz żadnego info na temat Federala St-1 ?
piwo
assymetric 5 i pilot sport 4 masz po 500zl/szt więc 2000zl komplet nie 1000.
Odnośnie federali to na mokrym są dużo gorsze niż CONTI. Dużo dużo. Są twarde i ciężko je nagrzać czyli przeciwległy róg do cobnti sport contact 5.
Bierz w takim razie pilot sport 4. Dużo więcej znosi na ciepło niż sportcontact5 który jest bardzo miękka opona.
Pilot sport 4 to najwyższa obecnie półka opony cywilnej.
https://www.sklepopon.com/opona-letnia/mich...AiABEgLp6fD_BwE


Co do federali st1 to chińska tandeta.
Tu masz test. Drogi hamowania na mokrym i suchym o parę metrów dłuższe niż pilot sport 4. Dno. Zwykła chińszczyzna.
https://www.opontest.pl/autobild/letnie/201...roga-hamowania/


dawids22
Te Goodyear własnie moge mieć 4szt na tysiaka, ściagniete z nowego auta., dot19
Brac je za taką kasę ?
piwo
Tak
steveo
Szanowni Panowie,

a coś polecicie do dupowozu typu SUV? 2,7 tony wagi, kierowca z delikatną werwą smile.gif Ale też żeby nie płacić milionów. Rozmiar 275/40/R20
piwo
Pilot sport 4 SUV?

http://colesa.ru/news/60129
steveo
Hmm nie potrzeba coś aż tak sportowego. To nie lambo tylko range rover smile.gif Mówiąc o werwie miałem na myśli opony które nie znikną po jednym sezonie przy trochę szybszej jeździe.
piwo
Jak range to jakiś chińczyk.
steveo
Budżet powiedzmy do 2500 za 4 sztuki . Wolę zostawić więcej $ na dobre zimy smile.gif
kontrolm
CYTAT(steveo @ Wed, 07 Aug 2019 - 13:04) *
Budżet powiedzmy do 2500 za 4 sztuki . Wolę zostawić więcej $ na dobre zimy smile.gif


Przy tej masie auta (i osiągach) to ja bym bardzo rozważnie dobierał opony i kupował tylko z wysokim indeksem nośności i prędkości.
W moim XC90 V8 z masą 2150 kg 6 letnie Conti po prostu rozpadły się - popękał kord wzdłuż i wszerz i mimo sporego bieżnika poszły do kosza.
Opony były tak krzywe że róznica pomiędzy jedną a drugą stroną sięgała 5 cm na średnicy
Loobo
Wow, jak to krzywe? W jakim wymiarze?
kontrolm
przed trasą wawa katowice oglądałem jeszcze opony i nic po nich nie było widać, w drodze powrotnej przegoniłem auto po gierkówce dosyć solidnie bo się jakieś modzone TDI czepiło ;-) i w pewnym momencie kiera zaczęła drżeć delikatnie ale z wysoką częstotliwością, pojechałem na wyważenie to po prostu obraz nędzy i rozpaczy opona się po prostu rozeszła wszędzie szpary przez które prześwitywały popękane druty i jak ją stawiałeś na bieżniku to koło miało pochylenie ok 20-30 stopni . Opona dedykowana do SUV 235/55R18 z wysokim indeksem ładowności bodajże 104XL.
steveo
Za 2k można np kupić Uniroysle albo Nokiany. A za 1300 na oponeo są imperiale smile.gif. Ktoś coś doradzi czy wszyscy tylko na semislicksch jeżdżą ?:€
piwo
CYTAT(steveo @ Wed, 07 Aug 2019 - 14:05) *
Za 2k można np kupić Uniroysle albo Nokiany. A za 1300 na oponeo są imperiale smile.gif. Ktoś coś doradzi czy wszyscy tylko na semislicksch jeżdżą ?:€

Pilot sport 4 to żaden semislick tylko zwykła cywilna opona tyle że dobra a nie gówniana. Cena suvovej wersji w twoim rozmiarze to 850zl/szt.
kuba9449
Przetestowałem w końcu sport cup 2 w corvette z06 i jestem w szoku. Na dwójce już praktycznie klei, a w zakrętach można robić cuda.
Nawet na mokrym da się jechać, jest bez porównania lepiej niż na p zero.
SNiP3R
Kuba, ale piszesz o zwykłej "dwójce" czy o nowej z dopiskiem "R"?
Lincoln e30ix
Do dziś co codziennej jazdy najlepiej mi się jeździ na PS4 bez S wink.gif
steveo
CYTAT(piwo @ Wed, 07 Aug 2019 - 14:41) *
Pilot sport 4 to żaden semislick tylko zwykła cywilna opona tyle że dobra a nie gówniana. Cena suvovej wersji w twoim rozmiarze to 850zl/szt.


Gdzie można kupić za tyle? Z tego co widzę w moim rozmiarze cena za komplet circa 4k
piwo
https://m.ceneo.pl/77126533
kuba9449
CYTAT(SNiP3R @ Sat, 10 Aug 2019 - 09:36) *
Kuba, ale piszesz o zwykłej "dwójce" czy o nowej z dopiskiem "R"?

Takie dokładnie:
https://allegro.pl/oferta/2x-345-30r19-109-...3ZjUwNjAzNDE%3D
Maciekx
Testował już ktoś poprawione mieszanki Extreme?
Zastanawiam się pomiędzy R7A a R9A na warunki polskie czyli w większości ciasne odtj niż szybkie tory.
Slawo2000
Jeżdżę aktualnie na R7A w E36 Compact i mam wrażenie, że przyczepność jest gorsza niż przy poprzedniej mieszance. Kolega miał okazję na tych samych zawodach porównać obie mieszanki i na starej uzyskiwał lepsze czasy... Natomiast wydaje mi się, że teraz kiedy opony są gdzieś w 50% zużyte tak jakby zaczynały trzymać lepiej.
piwo
jak ma sie przyczepnosc maxsporta rb5 f3 do extreme vr2 r7a? ktos ma porownanie z obu opon?
kylo
Panowie. Kupiłem ostatnio do e36 compact ze słabiutkim m43 2 sztuki race gc w sredniej mieszance. Niestety przez pomyłke doszły w miękkiej. No i jak już je mam to powstał dylemat czy zostawić i wrzucić na tył a średnie na przód czy jednak odesłać?
Loobo
Jak jezdzisz krotkie niezbyt szybkie proby, to te miekkie mozesz sobie zostawic.
Jak dlugie proby w ktorych istnieje ryzyko przegrzania, to mozesz zamienic na jakies twardsze.
kylo
Właśnie jeżdże i tak i tak. Ale pomyślałem że teraz chłodniej się robi to i miękka się nie zmarnuje.
Loobo
To jak masz mozliwosc, to zostaw sobie te miekkie wlasnie na krotkie czasowki na ktorych od razu potrzeba trakcji.
kylo
Dzięki. Tak zrobię.
nowy
pierwsze spostrzezenia opony do jazdy na codzien , glownie miasto , krotkie odcinki

opona: NANKANG AR-1 (100) - kupiona w PL 2Brally
rozmiar 285/35/20 i 305/30/20
cisnienie na zimno 2.4 przod / 2.6 tył
auto:BMW F10 m550d (naped na wszystkie kola) , 490KM/900Nm , waga 2.0t
poprzednie opony ktore nie dawaly rady: michelin pilot sport 4S

PIERWSZE WRAZENIE:
temp na zew +7'C , sucho , rozpedzam sie , hamowanie , jadeeeee , hmm nie hamuje smile.gif
przejezdzam dynamicznie 1km , wracam tą sama drogą , hamuje ... jest lepiej .

SUCHO: temp+20'C auto znacznie lepiej od pierwszego metra sie trzyma drogi , zupelnie inaczej slychac ja na drodze - klei sie .
mam taki odcinek na obwodnicy z łukiem dosc ciasnym przez szczyt , na michelin pilot sport 4s przy 160km/h trace przyczepnosc i wyrzuca mnie za zakretu , na nankangach 180km/h i zupelna pewnosc w łuku ! mam wrazenie ze 200 spokojnie moze przeleciec.

MOKRO:temp +7'C mokra nawierzchnia , mżawka , trakcja w aucie nie powinna byc wylaczana! , wszystko co powyzej ~80km/h bardzo niebezpieczne , auto bardzo latwo traci przyczepnosc a niedaj boze w koleinie stojąca woda! jednym slowem, nie nadaje sie ta opona do jazdy po mokrym , moze lepiej bedzie przy wiekszych temp +20 i wiecej bez deszczu.

KOMFORT: przy niskich predkosciach odczuwalne wibracje na kierownicy (nie mylic z biciem od niewywazonych kol) , wibracje gina przy wiekszych predkosciach , opony wyją ale nie tak mocno jak r888 , mysle ze glosnosc jest spokojnie do zaakceptowania . auto fabrycznie jest wypuszczane na run on flat , tłukło na dolach az felgi fabryczne pekały , na tych semi slickach jest bardzo komfortowo mimo ze scianki twarde w porowaniu do zwyklej opony drogowej (nie run on flat) , na nankangach mimo duzej szerokosci auto poprawnie radzi sobie w koleinach , nie rzuca autem na boki .

PODSUMOWANIE:
opona doskonale radzi sobie na suchym pod warunkiem: letnia temperatura +20 i wiecej , chyba ze specjanie dogrzejemy opone .
na mokrym bardzo slabo/w ogole nie odbiera wody , nieprzewidywalnie sie zachowuje , hamowanie jak na lodzie .

-----------
edit:
zbliza sie jesien ,więc wiecej deszczu a że semislick nie lubi deszczu, wiec juz wymienilem opony z powrotem na michelin pilot sport 4s
po zmianie, w piekny sloneczny dzien +20'C na tych samych odcinkach drogi, ktore zazwyczaj uszczęszczam, kolosalna zmiana w stosunku do przyczepnosci na nankang AR-1
auto znacznie szybciej sie uslizguje na lukach , duzo slabiej hamuje , teraz dopiero widze jaka to roznica !
polecam AR-1

piwo
Semi to semi. Dlatego ja zawsze polecam semi na ulicę jak ktoś lubi jeździć. Uhp są dobre do spokojnej jazdy i w deszczu ale nie na suche zakręty gdzie są niestabilne.
piwo
Fajny wykresie o różnych mieszankach opon

https://www.lfs.net/attachment/9621
Andrzejsr
To jest wykres cywilna opona powiedzmy UHP (road super) versus różne mieszanki od soft po hard slicków ?
Bo wynikałoby z tego że slick nawet nie rozgrzany i nie w swym okienku temperaturowym, to lepsze trzymanie niż UHP w optymalnej temperaturze.
nowy
oczywiscie ze tak !
chociazby zobacz moj wpis 3 posty wyzej jak teraz na jesien przeszedlem z nankang ar1 na michelin pilot sport 4s
kosmiczna roznica na korzysc semi slicka w niskiej temperarurze nawet nie do opisania slowami
Andrzejsr
Mam wątpliwości, bo ze slickami (nie semi tylko pełnymi) a w zbyt niskich dla nich temperaturach, mam doświadczenia takie, że są gorsze niż cywilna .
Choć powyższy wykres dla slicków zaczyna się od 30-40 stopni i to miękkich a twardych od 70, no to już nie całkiem zimne jednak i wtedy by pasowało. Ale mniej to jest wg mnie gorzej niż na cywilnej.
Semi slick co innego, jednak są dopuszczone do ruchu i tak tragiczne przy powiedzmy 10 stopniach nie mogą być.
radzio_gsi
CYTAT(Andrzejsr @ Sun, 15 Sep 2019 - 21:09) *
Mam wątpliwości, bo ze slickami (nie semi tylko pełnymi) a w zbyt niskich dla nich temperaturach, mam doświadczenia takie, że są gorsze niż cywilna .
Choć powyższy wykres dla slicków zaczyna się od 30-40 stopni i to miękkich a twardych od 70, no to już nie całkiem zimne jednak i wtedy by pasowało. Ale mniej to jest wg mnie gorzej niż na cywilnej.
Semi slick co innego, jednak są dopuszczone do ruchu i tak tragiczne przy powiedzmy 10 stopniach nie mogą być.


Pytanie jest czy miałeś kiedyś doświadczenie z nówką, czy tylko z przemieloną guma???
Andrzejsr
Z nowymi tylko jednym kompletem (średnia mieszanka Avon) ale jednak, reszta używane (Dunlop) . Nie ma różnicy w kwestii tego jak się zachowują nierozgrzane. Tzn twarde to w ogóle tragicznie, miękkie jakotako, ale i tak to kompletnie co innego zimny a z tymi powiedzmy 50 stopniami.
Semislick Nankang ns2R miękki, nowy.
tumba
Miał ktoś kiedyś extreme vr2 klasa b (drugi gatunek)? Cena mega atrakcyjna. Pytanie czy ubytki faktycznie nie wpływają na eksploatację opony, wyważanie, trakcja? Samochód używany tylko na Kjs-ach i superoesach, więc się zastanawiam.
nowy
hmm nie wiem czy tu wypada napisac ale moze ktos podpowie smile.gif

ori rozmiar w bmw F10 przy 20" to:
przod 245/35/20
tyl 275/30/20

mam do wyboru opony zimowe ale tylko w rozmiarze 245/30/20 BRIDGESTONE BLIZAK LM005 (ponoc kozaki na mokre patrze test w linku)
albo ori rozmiarówka tyle ze VREDESTEIN WINTER PRO

tu testy:
https://alltyretests.com/bridgestone-blizza...05-test-review/

czy wybrac mniejsza szerokosc a lepsza przyczepnosc na mokrym ?
czy ori szerokosc ale gorszą przyczpenosc hmm ?
chyba ze znacie fajniejsze opony o ponadprzecietnych osiagach na mokrym bo zimy to ostatnio w PL nie ma smile.gif
soltyk
Zimówek 275 nie tknąłbym kijem. Z tych co wymieniłeś tylko 245 (na zimę nie jest 245 ori przód i tył?). A osobiście wrzuciłbym coś znacznie węższego niż 245. W śnieżycę im węższa opona, tym lepiej robi robotę.

Swoją drogą, fabrycznie 275 z tyłu siedzi nawet w 520d. Nie wiem, po grzyba w tak słabym samochodzie.

CYTAT(nowy @ Tue, 08 Oct 2019 - 18:52) *
chyba ze znacie fajniejsze opony o ponadprzecietnych osiagach na mokrym bo zimy to ostatnio w PL nie ma :)
Letniaszki! Zjadają zimówki nawet w tęgi mróz. Dopóki nie wjedziesz na lód/śnieg.
pawel934
Ktoś jeździł na nowym Federalu 595 RS-RR? Czy jest podobny do swojego poprzednika (595 RS-R)? Nie mylić z 595RS-PRO, to inna opona!



piwo
Taki tescik
http://speed.academy/100-tread-wear-track-...rc1-toyo-r888r/
Maciekx
Czy jest Waszym zdaniem jakaś alternatywa w rozmiarze 255/35R18 dla Extreme R7A jako dość uniwersalnej mieszanki i super ceny na polskie warunki (Jastrząb/Łódź głównie) ?
jackkpl
CYTAT(Maciekx @ Wed, 16 Oct 2019 - 10:27) *
Czy jest Waszym zdaniem jakaś alternatywa w rozmiarze 255/35R18 dla Extreme R7A jako dość uniwersalnej mieszanki i super ceny na polskie warunki (Jastrząb/Łódź głównie) ?

Nie
johnsonpl
a jakas dobra opona do mocnego fwd?
Cupra 5f 480km. Teraz na michelinach super sportach 235/35/19.
Taka naturalna zmiana to michaly 4s i w te strone wstepnie ide bo jestem zadowolony.
Ale moze jest cos lepszego? Myslalem tez o NANKANG AR-1 bo oska z taka moca w deszczu i tak trzeba uwazac.
Jeszcze sa DUNLOP SP SPORTMAXX RACE i michaly cup2.
piwo
https://youtu.be/aMv64liOqIE
johnsonpl
widzialem wiekszosc tych filmikow, dzieki.
Pojde chyba w cup2 i zobaczymy jak bedzie. Glownie zalezy mi na trakcji przy rozpedzaniu < 100kmh i tutaj mysle ze super sport i 4s nie beda sie znaczaco roznily.
Cup2 ma jednak sporo wiecej gumy w stylu semi i moze cos poprawic.
Poczekam troche i moze ceny spadna w zimie. Na wiosne cos ogarne wtedy.
piwo
porownanie trofeo r do slikow
https://youtu.be/0AtTM8SzrmE?t=743
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.