CYTAT
i i trzymaniu w zakrętach
jak lubisz stabilnosc w lukach to na pewno nie wybierzesz opony z miekkimi bokami jakimi sa kazde uhp bo auto bedzie ci na zakretach plywac i uciekac, miec niestabilnosc na granicy przyczpenosci i ciezko bedzie wyczuc auto. wiec cs5 i ps4 mozesz skreslic.assymetric 3 tak samo. zostaja opony pseudo sportowe jak michelin pilot super sport, yokohama ad08r, avon zzs itp.
CYTAT
Goodyear Eagle F1 Assymmetic 3, Falken ZIEX ZE914 EcoRun, Hankook Ventus Prime 3 K125 lub Sailun Atrezzo ZSR
na assymetricu 3 nie jezdzilem ale przejezdzilem sporo na assymetricu 2. to opona tragiczna jesli wezmie sie boki pod uwage. bardzo miekkie i auto na granicy poslizgu niewyczuywalne i bardzo latwo bylo obrocic auto rwd przez co duzo przy tym sie nastresowalem i napocilem. przy przejsciu z nich na ad08r jak niebo do ziemi. auto stabilne, jazda na granicy przyczepnosci mega fajna przyjemna, bezstresowa. kolo -3s urwalem na samym przejsicu tylko na osi tylnej napedzanej na 2 minutach okrazeniu.
a poza tym assymetric 2 to byla cicha komfotowa opona, stabilna na mokrym. i tylko tyle nic poza tym. boki opony (i to nie krawedzie styku opony a normalnie boki gdzie sa napisy; cisnienie 2,2 bara w aucie 850kg) na torze wytraly sie dosc szybko co tylko swiadczy jak bardzo ta opona sie wykladala na lukach.
z twardych uhp to nie wiem czy cos jest takiego. warto kupowac wersje wzmocnione xl.
znam pseudo semi czyli:
avon zzs
yoko ad08r
toyo r1r
maja twarde boki ale nie sa do konca super na kaluzach na lukach (moze wlasnie dla tego ze maja twarde boki, a na mokrym wymagany jest raczej miekki bok) tak jak jakies conti sport contact 5.
tu np test z porownaniem twardosci scianek bocznych:
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2014-...r-Tyre-Test.htmSidewall StiffnessThe stiff sidewalled Yokohama AD08 One thing we're always being asked is "does sidewall stiffness relate to handling?" To try and answer this, we visited the warehouse at lovetyres.com and measured the sidewall stiffness of each tyre on test with a totally unscientific "squeeze test".
Expecting to find an approximate correlation between the best subjective tyres on test, and the stiffest sidewalls, the results surprised us. Here is the order of stiffness, grouped into approximate stiffness groups, and the subjective dry handling result.
Tyre in order of sidewall stiffness Subjective dry position:Group 1 (najtwardsza scianka)Yokohama Advan Neova AD08 1st (czas na torze)
Group 2 Vredestein Ultrac Vorti 7th
Bridgestone Potenza S001 9th
Toyo Proxes T1 Sport 6th
Hankook Ventus S1 evo2 4th
Michelin Pilot Sport 3 PS3 8th
Group 3 (najbardziej miekka scianka) Pirelli P Zero 2nd
Continental Sport Contact 5 2nd
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 5th
Dunlop SportMaxx RT 10th
The best and worst in group are in the right places, but there's no pattern between second place and ninth! Obviously there's more at work than basic sidewall stiffness to subjective handling.
It is however worth noting, subjective handling isn't just down to the tyre - it's how the car works with the tyre, the tyre size on test, and what that particular writer values while driving. For example, we've tested various tyres in 19 inch on an E46 BMW M3, and the Bridgestone Potenza S001 is the best we've tried for pure steering feel and feedback (but not outright grip.)
Sadly, with no easy formula to subjective tyre feel, it looks like you have to look into detailed user reviews on your chosen vehicle.
moral z tego ze twardszy bok to nie zawsze lepszy czas na torze. bardzo duzo zalezy od auta, jak ma slabe amory i miekkie zawieszenie w polaczeniu z mikkimi oponami na pewno to nie zagra. a jak zawias (amory, sprezyny, stabilizatory) sa betonowe pewnie miekkie boki nie bylyby tak mocno wyczuwalne. kolejna sprawa to jakosc kierowcy. dobry kierowca robi delikatne ruchy na kierze co przy miekkich bokach nie robi wielkiej roznicy. kierowca slaby jak ja robi dosc gwaltowne ruchy na kierze i pedalach co wprowadza duzo niestabilnsoci w aucie i miekkie boki tylko pogorszaja sprawe bo auto robi sie mega niestabilnbe jak wahadlo i moze obrocic.