Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132
chudini3
Bardzo dobra opona ;-)
pawel934
CYTAT(kermit01 @ Tue, 03 Jun 2014 - 22:05) *
A co sądzicie o continental contisportcontact 2? mogę kupić w dobrej cenie, tylko nie bardzo znam oponę.


A czy to nie są jakieś mega stare opony? Nie wiem kiedy skończyli produkować, ale pamiętam, że ojciec miał takie w 2002 roku. A teraz jest Conti CSC5. Więc jak dobre by nie były, to jako kilkuletnie będą co najwyżej mierne.
Kajman
Pałowałem kiedyś nawet na poznaniu z braku laku, ujdzie jeśli tanio jest do wzięcia. Byle nie starsze niż 6 lat, bo wtedy to ruletka.
kermit01
Nie, to nowa opona
Aval
Z jakim DOT? XX13/14? Bo numerkiem 2 to owszem, produkują, ale PremiumContact, a nie SportContact. Najstarszy model do dostania jaki widziałem to CSC3...

Chyba, że pisząc "nowa", miałeś na myśli tylko "nieużywana" wink.gif
kermit01
produkują, przykładowo:

http://www.motostrada.pl/continental_conti...5r16_48771.html

Aval
W takim razie można śmiało brać smile.gif

BTW ciekawe, że robią 3 kolejne modele tej samej serii równolegle.
GrzesiekK.
Tylko że 2'jka klepana teraz to portugalia anie produkt z niemcowni, żeby nie było jak z Goodyear'em made in Germany a Made in Slovakia smile.gif
kermit01
Lepsza Portugalia niż Chiny wink.gif
chudini3
Panowie szukam jakiś opon na przód w rozmiarze 225/45/17 ew 225/40/17 w cenie do 500 zł sztuka, najlepiej semi sliki. Auto użytkowane weekendowo, tylko w ładna pogoda więc opona tylko i wyłącznie na sucha nawierzchnie. Jesteście w stanie coś dobrego polecić? Od razu mówię że nie chce Federali tongue.gif
Bio
CYTAT(kermit01 @ Fri, 06 Jun 2014 - 07:50) *
Lepsza Portugalia niż Chiny wink.gif

Jeśli w Chinach będzie ta sama kontrola jakości i te same fabryki to co - dalej Portugalia lepiej - dla zasady i zapłaciłbyś 30% więcej? wink.gif
GrzesiekK.
CYTAT(kermit01 @ Fri, 06 Jun 2014 - 07:50) *
Lepsza Portugalia niż Chiny wink.gif


Pracowałem w życiu w Portugalczykami/Hiszpanami i Chińczykami - i powiem że gorszych opierdalaczy niż Ci pierwsi to nie poznałem smile.gif Sorry za OT ale nie mogłem się powstrzymać.
szybki
Jeździł może ktoś na Nankang ns-2r? W mieszance średniej cenowo zbliżona do 595rsr, na forach zagramanicznych zbiera niezłe opinie
tmx89
a co powiecie o tej oponie smile.gif ?

http://raceism.com/shop/federal-595/ ?
bzyq90
Moze i ja sie podepne pod ten temat, szukam opon do samochodu ktory bedzie uzytkowany na ulicznych wyscigach, moc spora, waga mala, naped na 4 lapy. Rozmiar 14 cali, szerokosc felgi 6 cali. Mile widziany niski profil, wymiary mnie ograniczaja.

Zastanawiam sie nad semislickami markgum 185/55/14, czy moze kupic inne opony typu toyo t1r, albo cos jeszcze innego?
Kajman
A048
bzyq90
Cena troche powala, cos tanszego moglbys polecic?
Kajman
Na pewno nie t1r, w 14 były ostatnio w zaje... cenie jakieś semi na allegro, zdaje się z212
bzyq90
Tylko ze profil wysoki, jakie firmy/marki moglbys jeszcze polecic? To sobie poszukam smile.gif
xtremesystems
ku36 odpada bo najmniejsze to 15 . moze re002 ci wystarcza ale tez nie jestem pewny czy taki rozmiar jest
bzyq90
re002 tez minimum 15 cali, szukam 14 cali, szerokosc 175-205max, profil 40-55max
piwo
swietny test opon usportowionych (kilka stron, z testem na torze i podanymi czasami). link:
http://www.rezulteo-opony.pl/testy-badania...y-oponami-24204
Kajman
Ja od wczoraj testuję Michelin Sport Cup 2, jak na razie bardzo pozytywnie, choć chyba wymagają chwili jazdy by chwycić optymalną temperaturę. Piwo, test fajny, al enie podaja pelnych nazw opon?
[Yossarian]
CYTAT(Kajman @ Tue, 08 Jul 2014 - 08:20) *
test fajny, al enie podaja pelnych nazw opon?


Podają:

CYTAT
Ważna uwaga: wszystkie dziesięć kompletów porównywanych przez nas opon (Pirelli P-Zero, Bridgestone Potenza S001, Continental ContiSportContact 5, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, Hankook Ventus S1 EVO2, Michelin Pilot Sport 3, Nexen N8000, Toyo Proxes T1 Sport, Vredestein Ultrac Vorti oraz Yokohama Advan Sport V105) zostało zakupionych bezpośrednio w sklepie za nasze środki - nie prosiliśmy producentów o dostawę modeli testowych.
piwo
CYTAT
Ja od wczoraj testuję Michelin Sport Cup 2

o niezle Kajman. daj znac jak ta opona trzyma i czy rzeczywiscie jest to najszybszy semi na rynku (duzo szybszy niz r888, rsr, v70 itd. ).
Kajman
Na razie wiem że kłamią, pisząc, że jest 2mm głębszy bieżnik, jest o 1mm głębszy porównując do poprzedniej generacji. Na mokrym asfalcie bez stojącej wody zaskakująco dobra trakcja (lepsza niż r888 i na pewno lepsza niż rsr czy fz201), starty lepsze niż cywilne PS, ale jak zerwą to i tak mielą, ważne jest by nie zerwać. Szerokość większa niż w cywilach, mimo że się przesiadałem z 295/35/19 na 285/35/19 to i tak częściej trą mi o nadkole niż na pilotach sportach zwykłych szerszych teoretycznie o jeden rozmiar. Komfort nie ucierpiał, więc ścianka chyba nie jest z betonu na szczęście. Dalej pożyjemy,zobaczymy smile.gif
ptaku
W moim Golfie 6 GTI ( 265KM/360NM ) koncza sie powoli letnie opony R18 225/40. Auto sluzy glownie jako dupowoz do miasta i na trasy ale czasami trafi sie jakas kreska lub chec szybszego pojezdzenia po zakretach. Zalezy mi na oponie ktora dobrze klei na suchym, ma dosc twarde scianki i dobrze trzyma sie na mokrej nawierzchni. Co polecicie panowie ?

Osobiscie jak narazie zastanawialem sie nad:

- Bridgestone Potenza S001
- Bridgestone Adrenaline Re002
- Nokian Zline
xtremesystems
re 002 moge polecić. ma twarde scianki boczne i w deszczu daje rade.
Toldi
mysle ze tez mogę je polecić - jezdze na nich w moim clio III RS 215/45/17 i daja rade, na torze tez spisywały się fajnie smile.gif
Tommo
Nokian zLine z tej trójki jest najbardziej komfortową i cichą oponą. Mnie bardzo zaskoczyły również doskonałą trakcją i przyczepnością. Nie jeździłem co prawda ekstremalnie, bo mam je w dużej i ciężkiej limuzynie, ale były sytuacje na drodze kiedy te opony spisały się na medal.
Jeżeli nie wykorzystujesz auta ekstremalnie i cenisz komfort, bierz Nokiany.
maciekr
Stoję dokładnie przed tym samym wyborem - Potenza re002 lub Nokian Z Line. Mam 2 pytania do użytkowników tych opon:

1. Potenza re002 - jak sprawuje się na mokrym (kałuże, mokry asfalt, podsterowność, trasa)? Czy mógłby ją ktoś porównać do re050a?

2. Nokian Z Line - czy nie płynie przy wyższych temperaturach otoczenia? Miałem kiedyś Nokiana V i byłem zadowolony (genialny na wodzie), jedyną wadą było szybkie płynięcie opony w upale na suchym (być może była po prostu pomyślala bardziej jako "deszczówka").

Auto jest ciężkie, więc zależy mi na dobrej przyczepności. Na tylną oś mam komplet Potenzy re050a.
ptaku
A co jest nie tak z S001 ? W czym re002 sa od nich lepsze bo cenowo wychodza troche taniej od S001. Poza tym S001 to niby flagowy model ?
xtremesystems
re002 jak byly te ulewy pozawlaly po stojacej wszedzie wodzie jechac w granicach 80 km/h gdzie inni cywile jezdzili ok 40-50 (daje to zebys mial obraz warunkow jakie byly- wiadomo ludzie mimo ze maja trakcje i tak jada wolniej)

przy mega kaluzach lapalem aquaplaning ale to takie kałuże ze woda chlapala ponad auto. na mokrym sa porownywalne do moich poprzednich conti premium contact 2 . moze troszke mniej odporne na AP

z kolei ze wzgledu na malo rowkow jest bardzo slisko na samym poczatku deszczu. kilka pierwszych kropel nim asfalt namoknie i woda zmyje syf trzeba uwazac. i przy ruszaniu mieli i przy hamowaniu abs

potem na morym bdb

trasa zalezy od asfaltu. ale potrafia byc glosne na chropowatym asfalcie (takim jak na jedynce polozyli kolo radomska bodajze)

ogolnie na mokrym sprawuje sie jak zwykla opona sredniej klasy ( napewno gorzej niz deszczowki)

na suchym z kolei bdb. jak jest ciepla to klei jak szalona . teraz te upały daja frajde

przy 133hp/300nm 1150kg i oponie 205 moge na pelnej pizdzie dawac na jedynce i trzyma

jak jest 15stopni to juz nie jest tak dobrze ale nadal trzyma jednak trzeba sie do startu przylozyc a nie tylko gaz w podloge

Tommo
CYTAT(maciekr @ Wed, 09 Jul 2014 - 09:40) *
2. Nokian Z Line - czy nie płynie przy wyższych temperaturach otoczenia?

Jeździłem szybko po autostradach w upalne dni i nigdy nie zauważyłem takiego zjawiska.Wg. mnie mają bardzo dobry stosunek cena- jakość.
Potenzy to dobre gumy, ale pamietać trzeba, że mają twardą mieszankę co powoduje, że w chłodne dni nie trzymają zwyczajnie.
xtremesystems
myślałem ze gorzej będzie w temp 0-10
ptaku
Nikt tu nie jezdzil na S001 bo szukam jakiegos porownania z Re002 ?
MisiekWAW
jak ktoś jeździ na S001 to nie jeździ na RE002... jakoś tak się składa... nie przypominam tu sobie porównania na tym samym aucie
xtremesystems
dokładnie. s001 targetuje się w ciężkie mocne samochody sportowe. re 002 raczej do lekkich hot hatchow. re są bardziej nastawione na sucho a ski sa bardziej uniwersalne
ptaku
Czyli doplacic raczej do S001 czy wziasc Re002 ?
maciekr
W moim rozmiarze S001 występuje jedynie w wersji Run Flat, więc nie da rady, a skoro re002 jest oponą raczej do segmentu HH (tak też faktycznie wynika ze strony Bridgestone'a), to też odpada - moje auto to kombi ważące ponad 1700 kg.

Pozostaje mi kupić Nokiana lub dokupić 2 sztuki re050a. Dziękuję wszystkim za cenne podpowiedzi.
nowy
ja bym nie mial problemu zalozenia RE002 do 1700kg kombi

nikt nie wspomina o oponie TANIEJ rownie dobrej do agresywniejszej jazdy (nie po torze)
Firestone Firehawk SZ90u (jezdzlem , bardzo sobie chwale)

obecnie jezdze na RE002 w evo x 1560kg wagi bez pasazerow - jest OK
PiciuM
Czesc,
Prosze o rade:
- 260KM RWD 1500kg, opona uniwersalna, ale dajaca rade okazjonalnie na torze
- obecnie RE050A ROF - kiepski komfort, troche podsterownosci i latwa do przegrzania na torze - reszta ok

Opcje (bez ROF):
- PS3
- Yoko Advan Sport V105

Z ROF:
- PS2 ROF

Ktora z powyzszych opon ma najsztywniejsze scianki? Boje sie, ze po odejsciu od ROF bedzie mi tego brakowalo na torze.
Ktora jest najbardziej odporna na przegrzanie?

Sklaniam sie ku PS3, ale kusi mnie tez Yoko (nigdy nie mialem). Ewentualnie PS2 ROF.

Dzieki za rade!
Tommo
CYTAT(PiciuM @ Thu, 10 Jul 2014 - 14:03) *
Czesc,
Prosze o rade:
- 260KM RWD 1500kg, opona uniwersalna, ale dajaca rade okazjonalnie na torze

Najlepszym rozwiązaniem będzie zakup oddzielnych kół z przeznaczeniem tylko na tor smile.gif
PiciuM
Na poczatku chcialem tak zrobic, ale nie mam miejsca w piwnicy, a na tor jezdze max 5 razy na rok, wiec mi sie nie oplaca.
piwo
o ad08r pomysl.
http://media.unitedfuture-yoko.com.s3.amaz...4-brouchure.pdf
PiciuM
A jak twardosc scianki w tych Yokohamach?
ad08r nie robi problemow na mokrym?
Kras
Popatrz na bieznik i sam sobie odpowiedz smile.gif
Na mokrym asfalcie bedzie ok ale u nas czesto mokry asfalt = koleiny pelne wody i wielkie kaluze. W takich warunkach AD08 nie ma zadnych szans.
piwo
powiem tak. scianki mega twarde porownywalne do r888. duzo twardsze niz w michelinach sport cupach. nie ma co porownywac wogole do cywilnych uhp na ktorych jak sie siadzie to lamia sie na pol ( ja mam porownanie do goodyear assymetric 2, ktory byl mega miekki, ale trzymal tez niezle, chodz duzo gorzej niz Ad08r(okolo 3s roznicy na probie 1 minuta 30s przy zamianie tylko dwoch opon na osi napedzanej) ). na ad08r mozna normalnie siedziec i sie nie zegna na pol. odnosnie glebokiej wody to moge dodac ze to jeden z nielicznych semi slikow ktory ma 8mm glebokosci bieznika. az sam sie zdziwilem jak do mnie przyszly. wiekszosc semi to okolo 6mm w dol.z drugiej strony nie testowalem jeszcze tych opon na glebokiej wodzie, w deszczu nie atakujac jezdzi sie dosc normalnie
http://www.tirerack.com/tires/tests/chartD...ay.jsp?ttid=172
goldi860628
mam ad08 to zdecydowanie nie opona na deszcz wink.gif
jak przedmówca wspomniał często:
" mokry asfalt = koleiny pelne wody i wielkie kaluze"

r1r przy nich to typowa opona na deszcz smile.gif

nie oczekujmy cudów wink.gif nie ma opony idealnej wink.gif ale zarowno r1r jak ad08 sa na prawdę całkiem ok smile.gif
xtremesystems
tylko należy wspomnieć pytajacemu ze jak chce kupic ad08 to przeważnie kupuje jedna opone w cenie dwóch innych
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.