Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132
piwo
Po takiej reklamie?
Marcin_Celica
Też mam te opony, pokombinuj z ciśnieniem przód / tył
LaniR1
Zastanawiam się nad kupnem opony do 400 konnej ośki
Opona ma przyzwoicie trzymać trakcję na suchym oraz ma się w miarę nadawać do codziennej jazdy.

Rozważam takie możliwości

kumho ecsta xs ku36
Federal 595RSR.

Fedrala mam w innym aucie i nawet daje radę nie wiem nic o tym kumho cena wygląda zachęcająco.
piwo
obie opony to tanie budzetowki. sa ok na suchy tor ale maja mnóstwo wad jesli chodzi o uzytkowanie na ulicy. do 400konnego auta pomysl o pilot sport 4s, pirelli pzc4 (nowe pzero corsa) lub sport contact 6. opony praktycznie bez wad dobre i na mokre i suche dni i zapewniajace komfort podrozowannia.
LaniR1
Dzięki lecz ja szukam opony która zapewni mi trakcję podczas przyspieszania na suchym i nie będzie ekstremalnie fatalna na mokrym.
R888 jest zbyt miękka dlatego odpada. Dlatego rozważałem pomiędzy Federalem a tym kumho ?
Robię małe przebiegi tym samochodem około 10-15tys rocznie.
piwo
mowisz trakcja a podajesz opony ktore tej trakcji nie posaidaja i ktorych zaleta glowna jest przyczepnsoc na zakrecie po nagrzaniu a nie trakcja na starcie kiedy opona jest zimna. no chyba ze przed kazdym startem bedziesz robil 10 kolek na rondzie na granicy przyczepnosci wtedy te opony skleja na starcie. ogolnie ferdek i kumho sa plastikowymi oponami na start.
kazda lepsza opona cywilna sklei lepiej. jak priorytet to starty spod swiatel kup conti sport contact 5. wytrzymaja dosc dlugo i beda kleic. jak nie bedziesz katowal po winklach w srodek lata to starcza na bardzo dlugo.
LaniR1
Wiem że Federala trzeba było trochę rozgrzać. W lato kleił bardzo przyzwoicie jestem zdania że cywilnym oponom do niego brakuje ponieważ przed założeniem Federala miałem Vredesteina ultrac sessante no i szału nie było za to bardzo szybko się zutylizował. Rozważę tego sport contacta.
jackkpl
Pilot sport 4 teraz testuje w dupowozie. Opona podczas jazdy w deszczu sama sie grzeje od jazdy na prostej. Po zatrzymaniu sama.sie osuszyla podczas tabkowania. Tak samo jak csc5. Te nowe opony sa stworzone do takich warunkow. Jedyne,co je moze przebic.to semi slick z miekka mieszanka.
mile
Najprawdopodobniej będe szukał nowych letnich gum na nowy sezon, rozmiar 225/40R18. Auto to Leon Cupra MY16. Obecnie są założone Micheliny Supersporty, ale w jeździe ulicznej ta guma jest delikatnie mówiąc rozczarowująca, szczególnie w temperaturach poniżej 10 stopni. Supersporty kupiłem z myślą o okazjonalnych wypadach na tor, ale plany się zmieniły i auto będzie jeździło tylko po ulicy. Poprzednio założone były Conti Sport 5, które prawdę mówiąc też nie były za specjalne. Najważniejsze kryteria to trakcja na starcie plus sensowne zachowanie na mokrym.

Jakieś sugestie ? Dunlopy SportMaxxy RT2 ? Uniroyale Rainsporty 3 ?
rimu
Dunlopy mnie rozczarowany cupra 320hp
jackkpl
CYTAT(mile @ Sat, 04 Nov 2017 - 23:06) *
Najprawdopodobniej będe szukał nowych letnich gum na nowy sezon, rozmiar 225/40R18. Auto to Leon Cupra MY16. Obecnie są założone Micheliny Supersporty, ale w jeździe ulicznej ta guma jest delikatnie mówiąc rozczarowująca, szczególnie w temperaturach poniżej 10 stopni. Supersporty kupiłem z myślą o okazjonalnych wypadach na tor, ale plany się zmieniły i auto będzie jeździło tylko po ulicy. Poprzednio założone były Conti Sport 5, które prawdę mówiąc też nie były za specjalne. Najważniejsze kryteria to trakcja na starcie plus sensowne zachowanie na mokrym.

Jakieś sugestie ? Dunlopy SportMaxxy RT2 ? Uniroyale Rainsporty 3 ?

Jak cie csc5 rozczarowaly w dessczu , to zostaje ci michelin p2g bez homologacji drogowej. Nic zauwqzalnie lepszego na deszcz nie ma. Leon cupra 380 hp na csc5 robi ponizej 5s 0-100.
xtremesystems
CYTAT(jackkpl @ Fri, 03 Nov 2017 - 21:44) *
Pilot sport 4 teraz testuje w dupowozie. Opona podczas jazdy w deszczu sama sie grzeje od jazdy na prostej. Po zatrzymaniu sama.sie osuszyla podczas tabkowania. Tak samo jak csc5. Te nowe opony sa stworzone do takich warunkow. Jedyne,co je moze przebic.to semi slick z miekka mieszanka.

a jak boki tych ps4. czytalem ze to ich slaba strona , miekkie boki. zastanawiam sie nad oponami na przyszly sezon na zakrety do daily

225/45 17

niestety csc6 nie ma w tym rozmiarze

1)PS4
2)ultrac vorti (chyba twardsza scianka od ps4 )
3) p zero (stare bo nowe od 18 albo 19)
4..?
piwo
Sport cup 2. Dają je do Leonów czy meganek więc nadają się na codzien. W tym rozmiarze mega tanie(idzie dorwać poniżej 600zl choć były sporo tańsze na początku roku,koło 570zl). Wada? Raczej na temperatury na zewnątrz 20stopni+
Oczywiście jak na każdą markowa gumę ma miękki bok. Z twardych np yoko ad08r. No ale to wiąże się z 2 kg większą waga. No i ceny ad08r też nie są jakoś mega atrakcyjne przy sport cup 2 w tym rozmiarze.
A jednak nie
https://www.sklepopon.com/opona-letnia/yoko...T4aAkrGEALw_wcB

Bardzo fajna opona i mega stabilna. No i za tą cenę chyba nic lepszego nie dostaniesz.
Ja przechodząc z ad08r na sport cup2 na pewno poczułem spadek precyzji kierowania, dupa bardziej niestabilna ale możliwe że czasy jednak lepsze na cupach choć cholera wie, nie porównywałem bezpośrednio.
xtremesystems
odpada.
dlatego mniej wiecej nie wymienilem takich gum jak re002 czy s001


PS4 czy ultrac vorti , pzero maja sie do r1r (mam w innym aucie 195/55 15 i jestem zadowolony)
piwo
CYTAT
PS4 czy ultrac vorti , pzero maja sie do r1r (mam w innym aucie 195/55 15 i jestem zadowolony

Tzn?
http://colesa.ru/news/49573
http://colesa.ru/news/53287
http://colesa.ru/news/51048
http://colesa.ru/news/45422
http://colesa.ru/news/49596
tu masz jak wypada ad08 na tle innych opon uhp
"https://www.1erforum.de/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.abload.de%2Fimg%2Fbildschirmfoto2012-08ynu9k.png&hash=88da9b57f2222112b81d55973e4c2667
"https://www.1erforum.de/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.abload.de%2Fimg%2Fbildschirmfoto2012-08uburq.png&hash=b35a69e93329c283524e2a45c66a3847


teest2
jackkpl
ps4 ma miekki bok, moze twardszy niz csc5,ale nadal miekki. To jest opona do dupowozu i ewentualnie do upalania w deszczu. Na suchym te gumy zejda bardzo szybko na torze.
xtremesystems
no to jestem spokojny. auto nie bedzie ogladac toru. a wyszlo z salonu na turanzach evo. (doslownie uginaja sie jak RS3) jak ps4 sa sztywniejsze niz csc5 to akurat do auta na ulice
jackkpl
CYTAT(xtremesystems @ Fri, 10 Nov 2017 - 21:15) *
no to jestem spokojny. auto nie bedzie ogladac toru. a wyszlo z salonu na turanzach evo. (doslownie uginaja sie jak RS3) jak ps4 sa sztywniejsze niz csc5 to akurat do auta na ulice

Powiem Ci, że osobiście na ulicy nie czuję tego,że PS4 czy CSC5 mają miękką ściankę. Na torze może by to się podwijało.
Na PS4 czuć , jak najeżdżam na znaki poziome na ulicy (te malowane odstającą farbą), na CSC5 tego tak nie czułem.
Tommo
Szukam opon zimowych ale z najlepszą przyczepnością na asfalcie. Nie chcę traperów, kostki, najeżonych lamelów. Ma być miękka, elastyczna ale żeby nie pływała przy większych prędkościach. Jakieś pomysły?
[Yossarian]
Continental TS860. Czasem zapominam, że na zimowce jadę smile.gif
Tommo
CYTAT([Yossarian] @ Sun, 12 Nov 2017 - 13:58) *

Continental TS860. Czasem zapominam, że na zimowce jadę smile.gif

No brałbym ją ale niestety nie występuje w moim rozmiarze. Z tych premium opon mam wybór:
-TS830P
-Alpin PA4
-Sottozero 2
-Sottozero 3
- UG 8
-Nokian WR a4

Skłaniam się ku Sottozero 2
feels3
CYTAT(jackkpl @ Sat, 11 Nov 2017 - 13:35) *
Powiem Ci, że osobiście na ulicy nie czuję tego,że PS4 czy CSC5 mają miękką ściankę. Na torze może by to się podwijało.
Na PS4 czuć , jak najeżdżam na znaki poziome na ulicy (te malowane odstającą farbą), na CSC5 tego tak nie czułem.


Taką ciekawostkę od siebie dodam, że u mnie Cup2 jest bardziej komfortową oponą na codzień niż Pilot Super Sport.

Nieco cichsza oraz lepiej tłumi drobne nierówności. A ścianki rzekomo Sporty mają bardziej miękkie.
piwo
Miałem tak samo jak przechodziłem z premium contact 2 na twarde r888. R888 lepiej tłumiło dziury w jezdni niż miękkie premium contact 2. To chyba też kwestia połączenia charakterystyki pracy opona amortyzator. Czasami twardziej oznacza bardziej komfortowo. Tak samo miałem ostatnio jak ustawiłem pracę amortyzatorów na 1 w skali 24 czyli najbardziej miękko. Zawieszenie zrobiło się betonowe i podskakiwało na każdej dziurze. Nie dało się jechać. Na 15 za to przejeżdżało gladziutko jak poduszkowiec. A już na 24 znów robiło się twarde nawet po przejeździe przez linie na jezdni.
[Yossarian]
@Tommo

Ultragrip Performance G1 też się całkiem sprawdza (mam w Astrze). Ultragrip 8 miałem w BMW i latało się na tym całkiem przyjemnie, na asfalcie bez problemów. Jakiego rozmiaru potrzebujesz tak w ogóle?
DSTurbo
Witam, szukam czegoś na zime do gt86, ludzie montują Nokiany wr a3/a4 i sobie chwalą, jakieś sugestie/opinie/alternatywy?
Pozdrawiam
piwo
Alternatyw jest wiele.michal Alpin 5 nowość dunlop winner sport 5d CONTI ts860
Tomaso_2017
Witam!

Czytam ten wątek o oponach już drugi dzień i mam mętlik co powinienem kupić laugh.gif , więc opisze swój dylemat- postaram się jak najprościej, dotyczące opon letnich.

Posiadam Mazde MPS : FWD, ~280 KM, 385 Nm, w tym roku założone nowe Yokohama Advan Sport V105 - 225/45/17, jeżdzę po mieście i raz w miesiącu autostrada, na torze nie byłem ale może z czystej ciekawości sie kiedyś przejade smile.gif

Otóż powyższe opony trzymają dopiero od 3 biegu, na 2 jest mi bardzo ciężko złapać trakcje jeżeli chce dynamicznie przyspieszyć nawet na suchym asfalcie w lecie !, pytanie jaka opona bedzie sie lepiej "kleiła" (od tej co mam) do asfaltu w warunkach miejskich a poza miastem zapewni także dobre trzymanie w zakrętach przy ostrzejszej jeździe. Budżet jaki mogę sobie pozwolić to ~500-600 max zł.

dzieki, pozdrawiam
Tomek



piwo
Sport conntact 5
Tommo
CYTAT([Yossarian] @ Mon, 13 Nov 2017 - 09:40) *

@Tommo

Ultragrip Performance G1 też się całkiem sprawdza (mam w Astrze). Ultragrip 8 miałem w BMW i latało się na tym całkiem przyjemnie, na asfalcie bez problemów. Jakiego rozmiaru potrzebujesz tak w ogóle?

255/35R19
Kupiłem Sottozero 2 z indeksem do 240. Pojeżdżę i zdam relację.
Tomaso_2017
CYTAT(piwo @ Tue, 14 Nov 2017 - 18:54) *
Sport conntact 5



Dzieki za szybką i konkretną odpowiedź ! Pewnie sie zdecyduje na tę gume na wiosne wink.gif, ale zauwazyłem (w jednym z populanych sklepów internetowych) ciekawą rzecz , że ta opona w identycznym rozmiarze , w identycznych indeksach prędkości i nośności występuje z dwoma etykietami :E B 71dB i C B 71dB (cena także identyczna) , błąd? są dwa rodzaje faktycznie? jeżeli tak to wybrac opory "E" , bo wiekszy opór to lepsze "klejenie" się do asfaltu?
Joker
CYTAT(Tommo @ Sun, 12 Nov 2017 - 16:03) *
No brałbym ją ale niestety nie występuje w moim rozmiarze. Z tych premium opon mam wybór:
-TS830P
-Alpin PA4
-Sottozero 2
-Sottozero 3
- UG 8
-Nokian WR a4

Skłaniam się ku Sottozero 2

Używałem Alpin PA4 i Sottozero 3 - obie polecam, z naciskiem na Sottozero 3 (mam teraz na F10).
Tommo
Sottozero 3 ma indeks do 190 km/h i to mnie głównie zniechęciło do jej zakupu.
pawel934
W takim rozmiarze taki indeks prędkości? Jakieś jaja...
Tommo
Sorry 210 kmh. w dwójce mam 240.
dudek-91
Witam panowie, Szukam opon na sezon 2018, bardzo mocne AWD
Rozmiar 275/40/18 lub 275/35/18 stosunkowo jak najwyższy profil oraz bieżnik, oczywiście tylko semi slick.
h8r
mało jest dobrych semi slicków w tym rozmiarze, w polskich warunkach Toyo R888 i Federale RS-RR
dudek-91
CYTAT(h8r @ Wed, 22 Nov 2017 - 16:51) *
mało jest dobrych semi slicków w tym rozmiarze, w polskich warunkach Toyo R888 i Federale RS-RR

Jakich polskich warunkach?
Napisałem bardzo mocne AWD czyli auto sezonowe, tylko na dobrą pogodę...
piwo
pewnie chodzilo odostepnosc opon w polskich warunkach.
jackkpl
CYTAT(dudek-91 @ Wed, 22 Nov 2017 - 16:44) *
Witam panowie, Szukam opon na sezon 2018, bardzo mocne AWD
Rozmiar 275/40/18 lub 275/35/18 stosunkowo jak najwyższy profil oraz bieżnik, oczywiście tylko semi slick.

Ulica czy tor?
chudini3
Ulica
piwo
bralbym pzero trofeo r 265/40r18
lepszej opony nie znajdziesz mimo mniejszej szerokosci.
https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-p-...r18-101-y-zr-xl

mozna pojsc w rozmiar 295/30r18 tej opony ale ciezko dostepna w Polsce, ale to mozna z ODS pewnie sie doagadac.
h8r
Jeżeli bierzesz już pod uwagę sprowadzanie to zainteresuj się oponami Hankoook RS4 i Nitto NT01, będą do dostania w tym rozmiarze.
jackkpl
CYTAT(chudini3 @ Fri, 24 Nov 2017 - 07:37) *
Ulica

To cos mega miekkiego , bo nie ma czasu dogrzewac opony. Moze sprobuj jak ci podejdzie extreme vr2 r5 (miekka mieszanka)
h8r
Extremy fajne i tanie, ale max to 265/35 R18
jackkpl
CYTAT(h8r @ Fri, 24 Nov 2017 - 23:13) *
Extremy fajne i tanie, ale max to 265/35 R18

A po co ci szersze? Jak opona klei to nie trzeba wcale walca smile.gif.
Tommo
CYTAT(jackkpl @ Fri, 24 Nov 2017 - 22:56) *
To cos mega miekkiego , bo nie ma czasu dogrzewac opony. Moze sprobuj jak ci podejdzie extreme vr2 r5 (miekka mieszanka)

Na autostradzie błyskawicznie je zamorduje.

chudini3
Niszczą mnie takie Janusze...
Może dlatego że auto ma prawie 1000 ps?
piwo
to 295/30r18 pzero trofeo r beda jak znalazl. mieciutka guma powinna budowac trakcje zawsze. koszt kolo 6tys zl no i pewnie starcza na sezon nie dluzej przy spokojnej jezdzie.
Jacek jezdzi na vr2 225mm w rwd z moca 400koni i jakos trakcji starcza na vr2 co pokazuje po wynikach na torze.
http://masatech.pl/index.php?str=online5&a...nlinestr=wyniki
wiec na 4wd 1000km 265mm vr2 powinno dawac rade. kwestia czy auto ma dobra kontrole trakcji czy do kitu, bo jak do kitu to szkoda zakladac jakichkolwiek opon i ladowac chinczyki.
jackkpl
CYTAT(chudini3 @ Sun, 26 Nov 2017 - 23:22) *
Niszczą mnie takie Janusze...
Może dlatego że auto ma prawie 1000 ps?

Sam jestes januszem smile.gif
Ja przy rozgrzanym semi 225 mam problem urwac trakcje na 1ce, 1300kg 350hp. Dlatego pisze,ze miedzy 265 a 305 nie bedxie prxepasci, a jak 265 ma lepsza gume to lepiej sklei. Proste
chudini3
To stary japoniec z lat 90', wiec nie ma żadnej kontroli trakcji.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.