Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132
BeNeK23
Micra kumpla z sr20ve pod maską . Obecnie ma r1r 195/50/15 i są za duze , samochód nie skręca i obciera wszystko ... stąd zmiana na 14" .
Samochód oczywiscie FWD
Pmarcin
Czy r888 na przednia os do megane rs 450nm to dobry pomysl? Auto glownie ma miasto.
Kajman
ale skąd takie gumy w 14"? sam mam taki problem
xtremesystems
CYTAT(tramall @ Thu, 27 Feb 2014 - 16:41) *
Witam

Po lekturze tego wątku zdecydowałem się na re002 w rozmiarze 225/40/18 do 230konnego rwd. Póki co jest ok, przy 1-2 Celsjusza trzyma nawet dobrze. Na pewno lepiej niż PZero które miałem wcześniej. Poza tym dostałem taką cenę, że grzech było nie kupić.


jak na tor to w takim rozmiarze sa yoko ad48

na ulice maly wybro . moze federal ss
reza
co będzie lepsze do mocnego rwd jeżdżącego na co dzień(czasami jakiś track day, wypad na tor), michelin pilot super sport czy continental Conti Premium Contact 5, rozmiar 18" ma być dobra na mokrym i suchym. ani na jednej ani drugiej oponie nie jeździłem wiec mile widziane opinie osób które miały z nimi do czynienia
xtremesystems
cpc5 sa miekkie na bokach. to opony touring czyli zupelnie nie na tor ani nawet do sportowej jazdy na ulicy/zakretach
scoobany111
Ja ze swojej strony polecił bym Vredestein Ultrac Vorti,może ciut słabsze od Michelin PILOT SS,ale nie gorsze od CS5 a na pewno tańsze..
Jak się rozgrzeją to kleją rewelacyjnie jak na cywilną oponę..Opony są w Civicu Type-R i na prawdę dają radę..Sam jezdze na semi-slickach które wiadomo kleja na suchym lepiej ale na mokrym już jest sporo gorzej.
piwo
http://www.spalacz.pl/deszczowe-porownanie...orze-w-lublinie
moze to cos pomoze.
xtremesystems
CYTAT(scoobany111 @ Wed, 05 Mar 2014 - 19:53) *
Ja ze swojej strony polecił bym Vredestein Ultrac Vorti,może ciut słabsze od Michelin PILOT SS,ale nie gorsze od CS5 a na pewno tańsze..
Jak się rozgrzeją to kleją rewelacyjnie jak na cywilną oponę..Opony są w Civicu Type-R i na prawdę dają radę..Sam jezdze na semi-slickach które wiadomo kleja na suchym lepiej ale na mokrym już jest sporo gorzej.

a na jakich smigasz
piramida
CYTAT(scoobany111 @ Wed, 05 Mar 2014 - 19:53) *
Ja ze swojej strony polecił bym Vredestein Ultrac Vorti,może ciut słabsze od Michelin PILOT SS,ale nie gorsze od CS5 a na pewno tańsze..
Jak się rozgrzeją to kleją rewelacyjnie jak na cywilną oponę..Opony są w Civicu Type-R i na prawdę dają radę..Sam jezdze na semi-slickach które wiadomo kleja na suchym lepiej ale na mokrym już jest sporo gorzej.


mam te same gumy obecnie założone i jak były nowe to trakcja bardzo dobra, ciche i wygodne, teraz już wiele ich nie zostało i szału nie ma zresztą zapewne jak na każdej innej która już ma mało mięsa.
woojashek
Witam panowie , mam dylemat nad oponami , komplet do upalania na miasto - ośka 220hp , 980kg wagi , jeżdżę tylko jak jest sucho w okresie kwiecień - wrzesień głównie wieczorami.
Moje typy :
Toyo R1R
Bridgestone Potenza re002
Budżet 1300 zł
Może coś jeszcze doradzicie ?
xtremesystems
na miasto to re002 . ewentualnie maxx rt. albo isc na calego i ku36
xtremesystems
sprawdzilem re002 w deszczu .
bardzo pozytywną ocene dam

do 80-100 mozna smialo przez glebokie kałuze przejezdzac. specjalnie wjechalem jednym kolem w kaluze i nie sciagnelo mnie jakos bardzo mocno ( chlapnelo na jedną wysokosc auta)

natomiast po zwyklej moktej ( nie wilgotnej , tylko mokrej) jechalem 120 i tez bylo ok . szybciej nie bylo okazji
Lincoln e30ix
CYTAT(xtremesystems @ Mon, 10 Mar 2014 - 20:31) *
na miasto to re002 . ewentualnie maxx rt. albo isc na calego i ku36


Te Ku36dobrze kleją przy startach na prostej???
szybki
a testował może ktoś Nokian zLine? na tyrereviews mają b. dobrą opinię..

szkoda że tych Vredestein Ultrac Vorti nie ma w mniejszych rozmiarach niż 225/45r17 :/
xtremesystems
CYTAT(Lincoln e30ix @ Sun, 16 Mar 2014 - 21:29) *
Te Ku36dobrze kleją przy startach na prostej???

z tego co wiem bdb. spytaj MisiekWAW . on na nich jezdzi
Toldi
re002 na miasto - OK, czy dadzą rade raz do roku, no może max dwa razy na jakiejś pojeżdzawce ?
jankarpt
A co sądzicie o oponach Dębicy: http://www.skapiec.pl/site/cat/2100/filtr/...0_0_0_0_0_0_0_0 - niestety ale w najbliższym czasie czeka mnie spory wydatek związany z ogumieniem (nie wymieniałem już opon przez kilka lat tak więc przydałoby się coś nowego wreszcie kupić) i zastanawiam się nad odpowiednią marką.
Fakt, że zależy mi również na cenie ale znajomy odradza mi zakup opon używanych.
Może Wy macie z nimi lepsze doświadczenia?
nowy
CYTAT(jankarpt @ Fri, 21 Mar 2014 - 10:52) *
A co sądzicie o oponach Dębicy: http://www.skapiec.pl/site/cat/2100/filtr/...0_0_0_0_0_0_0_0 - niestety ale w najbliższym czasie czeka mnie spory wydatek związany z ogumieniem (nie wymieniałem już opon przez kilka lat tak więc przydałoby się coś nowego wreszcie kupić) i zastanawiam się nad odpowiednią marką.
Fakt, że zależy mi również na cenie ale znajomy odradza mi zakup opon używanych.
Może Wy macie z nimi lepsze doświadczenia?

Ty żartujesz prawda?
Kajman
CYTAT(szybki @ Sun, 16 Mar 2014 - 22:30) *
a testował może ktoś Nokian zLine? na tyrereviews mają b. dobrą opinię..

szkoda że tych Vredestein Ultrac Vorti nie ma w mniejszych rozmiarach niż 225/45r17 :/


Zline bardzo dobre opony, mam w jednym aucie i jestem przezadowolony. Bdb trzmanie na mokrym i suchym. Liga uhp.
xero
Panowie,

szukam też czegoś co da mi również komfort w jeździe codziennej
co będzie najbardziej przyjazne(miekkie ścianki)
- nokian zline
- GOODYEAR EAGLE F1 ASYMMETRIC 2
- DUNLOP SP SPORT MAXX RT AO MFS
- UNIROYAL RAINSPORT 3 FR 225/45 R17 94 Y
- VREDESTEIN ULTRAC SESSANTA
- BRIDGESTONE RE002

???z naciskiem na wybieranie nierówności smile.gif 225/45/17
piwo
r888 bardzo fajnie wybiera. po nalozeniu r888 (wczesniej conti premium contact 2) odczulem duza poprawe komfortu wybierania nierownosci. mysle ze twarde scianki lepiej wybieraja nierownosci niz miekkie(moze to kwestia doboru amortyzatorow, a moze tego ze w r888 wystarczy 1,8 bara a w conti mialem 2,2). (o halasie nie wspominam, bo w r888 jest jak w pociagu, lupie przy kazdej predkosci)
z tej listy jeszcze jezdzilem na asymetricu 2 w 225/45/17. lubi dobic na dziurze i bardzo kladaca sie opona (mimo ze mam -2,5 stopnia negatywu). przyczepna na mokrym i suchym ale w pierwszej fazie skrecenia kierownica daje dziwne uczucie uslizgu i braku kontroli nad autem. (bieznik jest nawet czesciowo na boku opony, wiec chyba producent przewidzial ze opona ma sie klasc i tym samym zwiekszac powierzchnie kontaktu z asfaltem). jest cicha.
Whisper
Dobry,
pacjent mazda 6 mps, autko nielekkie. Poszukiwana guma klasy UHP.
Warunkiem koniecznym jest twarda ścianka, nie lubię jak guma kładzie mi się w zakręcie. Drugim kryterium jest jazda po mokrym.
Przy awd nie mam problemów z trakcją na suchym. Auto ze względu na charakter typowego DD tor zobaczy tylko jak będzie go mijać.
Drogą eliminacji do dalszego zastanowienia się pozostały:
- Bridgestone Potenza s001
- Nokian zLine
- Uniroyal Rainsport 3

Najbardziej ciekawi mnie Nikian. Marketingowa papka mówi o wzmocnieniu zewnętrznych części barku, co może wpływać na twardość ścianki. Jak jest w rzeczywistości?
Zaskoczyły mnie bardzo pozytywne niemieckie wyniki testów dla tych opon w 2013 roku, gdzie oni zawsze preferują swoje produkty a tu proszę - 1 miejsce w klasie.

Bridgestone Adrenalin RE002 nie biorę pod uwagę. Skoro sam producent plasuje go niżej S001 to nie mogą być lepsze.
xtremesystems
zline zbiera bardzo dobre opinie

moglbys jakis material o plasowaniu nizej re002 od s001?
to opony do czego innego . paradoksalnie sam producent ocenia lepiej re002 na suchym od s001

tak samo jak rainsport 3 to zupelnie inna klasa opony od zline
Whisper
http://www.bridgestone.pl/salon-prasowy/ak...adrenalin-re002
Tu jest info dotyczące pozycjonowania.

moim zdaniem re002 to pochodna ewolucji (oczywiście gorsza) dla re070 czyli opona sportowa a nie typowa UHP.
S001 to typowe UHP.
Pamietam że MisiekWaw był przezadowolony z s001.

Ciekaw jestem opinii Kajmana dotyczacej nokiana zline
pawel934
Potrzebuję kupić dość komfortowe opony do 130i. Rozmiar (jedyny, jaki jeszcze robią i dopuszcza homologacja): 215/40R18 przód i 245/35R18 tył. Mój wulkanizator poleca mi Michelin Pilot Super Sport. Będę zadowolony?
xtremesystems
CYTAT(Whisper @ Mon, 24 Mar 2014 - 10:38) *
http://www.bridgestone.pl/salon-prasowy/ak...adrenalin-re002
Tu jest info dotyczące pozycjonowania.

moim zdaniem re002 to pochodna ewolucji (oczywiście gorsza) dla re070 czyli opona sportowa a nie typowa UHP.
S001 to typowe UHP.
Pamietam że MisiekWaw był przezadowolony z s001.

Ciekaw jestem opinii Kajmana dotyczacej nokiana zline


jeszcze bardziej jest zadowolony z KU36 wink.gif



to co zalinkowales potwierdza to co napisalem. s001 luksusowe auta , opona all around

re002 aftermarket , opona super na suche , ok na mokre

moze to jeszcze sie przyda komus

https://www.youtube.com/watch?v=YckYaZZ2vKM
MisiekWAW
CYTAT(xtremesystems @ Mon, 24 Mar 2014 - 11:05) *
jeszcze bardziej jest zadowolony z KU36 wink.gif


ale do AWD wolałbym S001, tam KU36 nie jest potrzebne a jednak S001 na codzień będzie o niebo przyjaźniejsze
Toldi
pytanie nie o jazde po zakrętach - 1/4 mili ( gdzie indziej za bardzo nie widze tematu żeby się podpiąć ).....majac na tylnej osi koła 16"x6.5J i opone 205/55/16, zamieniając tylko opone na węższą - zamiennikową - np. 185/60/16 , zrobi się pewnie trochę naciąg - ma to sens w jeździe na wprost? mniejsze opory toczenia....? czy kombinuje bez sensu...?
Kajman
ma sens, do tego duże ciśnienie na czas przejazdu, every little bit helps wink.gif Choć najlepiej do tego nadają się dojazdówki, tylko niektóre organizacje nie pozwalaja na związane z tym ryzyko wink.gif Do tego na zawody możesz użyć wyścigowych twardych slicków, które są bardzo lekkie i nie zdążą skleić na takim dstansie na wprost.
Toldi
dziękuje wink.gif
xero
Panowie,

mam 8' 17tki, obecnie na 225/45/17 latam po koleinach i dodatkowo chcę trochę poprawić komfort - 215/50/17 będzie dobrym wyborem??wejdzie mi to na 8' i spełni swoją rolę? ewentualnie 225/50, ale wolalbym zejść z szerokości niżej...
goldi860628
pytanie z inne beczki. ad08 225/45/16 (tylna os ciezsza - silnik centralnie), r1r 195/55/15 oś przednia lżejsza... jakie cisnienie ustawić na upalanie a jakie na dojazdy?
ktoś coś wink.gif?
piwo
przod 1,8 bara tyl 2,2
andrzejbadgirl
Panowie co będzie sie bardziej nadawać do m5 e39? ( 275/35/18 na obu osiach):

Michelin pilot super sport czy uniroyal rain sport 3? Micheliny maja super recenzje, ale nie wiem nic o tym jak zachowują się na mokrym. A jednak czasami w trasie zaczyna padać i nie chciałbym walczyć z autem:)
Kajman
jak nie zmienisz na węższe z przodu to będziesz walczyć. Z przodu 235-255 wystarczy.
andrzejbadgirl
W stosunku do fabrycznych 245/40/18 jest duża poprawa ale na suchym:) na mokrym jak nie ma kolein tez nie jest źle. To co z tymi oponami? Michelin czy Uniroyal? A może coś innego?
sebalenk
Dobra czas podjąć decyzję, opona UHP żaden semi nie wchodzi w grę auto Megane 3 RS byłem przekonany do Nokian zLine (nie ZG2) ale myślę również o Vredestein Ultrac Vorti. Która z tych dwóch ewentualnie coś innego?
MRenault
ktoś jeździł na oponach Maxsport EXTREME VR1 type R ???wrażenia ,ścianka?
Toldi
zamieniając 205/55/16 srednica:631,9mm na 185/60R16 ;srednica :628,4 mm; różnica średnic-3,5 mm ; -0,6 % nie zrobi się zbytnia motorówka z przodu przy starcie ...? przód będzie 225/45/17.
chyba ze zamiennik 16" pójść w 14" na tył i opone 175/80/14 dac ...??
rok temu na 16" z tyłu vmax na końcu wzrósł o 4km/h wiec cos to daje.
tylko nie wie wlasnie dobrze jaka oponke założyć na 16" żeby miała jak najmniejsze opory toczenia.....
Styku
To bardzo proste. Przepompuj maksymalnie bezpiecznie. Użyj opony z twardym karkasem, z jak najtwardszą mieszanką, czyli generalnie są to tanie opony. W sumie wzór nie ważny, jeśli zrobisz bardzo dużo nacięć wzdłużnych. Nie przesadź jednak bo tył będzie się fatalnie prowadził.
Toldi
tylko jaki w jaki rozmiar iść ? wink.gif
bo profil 80....no nie wiem w sumie....trochę wysoko. ale jak by dmuchnąć oporową - tak jak piszesz........
Styku
Czym niższa opona tym zyskujesz mniejszą powierzchnię. Możesz zejść 1-2 rozmiary w dół. Czyli 195/50 albo 185/55. Jak przesadzisz będziesz odciążał przednią oś. Lepiej coś wyższego niż seria ale węższego. Możesz też szerokością się mniej przejmować z racji tego, że ponacinasz.
Toldi
ale na 16" ciężko mi cos znaleźć co by było węższego, a mniejsze np. 14 sa wysokie strasznie....nie wiem...sad.gif
Styku
Możesz jeśli wejdzie nawet wsadzić 185/60 R 14. Tylko, że będzie pozycja startujący Learjet.
ems
Przebrnąłem przez cały temat ale w większości dotyczy on jednak opon, które można wykorzystać na torze. W moim przypadku szukam opon, które sprawdzą się w dupowozie jakiem jest audi a4 przy szybszym pokonywaniu zakrętów w trasie oraz podczas zwyczajnej jazdy na mokrym. Auto jest przednionapędówką, przenosi 165KM/360Nm, ma zawieszenie 1BV z S4 b6 a poszukiwany rozmiar to 225/45R17.
Dotychczas zamontowana była potenza re050A. Z początku spojrzałem na tegoroczne testy opon ale im więcej czytałem tym bardziej utwierdzałem się w przekonaniu, że nic nie zastąpi opinii użytkowników bo z testami nie znając ich metodologi różnie bywa wink.gif

Wstępnie wytypowałem nastepujące opony:

Continental ContiSportContact 5
Nokian zLine
Bridgestone S001
Michelin Primacy 3

ewentualnie:
Goodyear Eagle F1 Asymetric 2
Dunlop Sport Maxx RT
chociaż w tym przypadku spotkałem się z opiniami o bardzo wysokiej ścieralności.

Jest się nad czym zastanawiać czy bez róznicy co wsadzę z wyżej wymienionych? a może, któreś darowac sobie już na samym poczatku?

pawel934
O Nokianie na pewno powie Ci coś kolega Kajman. Pisał wcześniej w tym temacie, że ma zLine w dupowozie, a ma on spore doświadczenie w oponach.

Ja mam w dupowozie (Passat B6) od niedawna Nokiany Line 205/55R16 i jestem bardzo zadowolony. W porównaniu z Michelin Primacy HP, które były fabrycznie, są dużo lepsze.
Kajman
Jak już mówiłem, spokojnie polecam, Z-ine to bardzo wysoka klasa opony. Teraz do 300KM suva też wziąłęm ich odpowiednik.
ems
dzięki serdeczne za pomoc przy wyborze, zLine zamówiony wink.gif
jarek_135
CYTAT(ems @ Thu, 10 Apr 2014 - 08:10) *
...
Dunlop Sport Maxx RT
...

Fakt, robię małe przebiegi i starte już trochę są, ale chyba nie ma takiej tragedii co do ścieralności. Nie wiem, jak inne opony UHP, ale te są moim zdaniem mega miękkie, wygodne, ciche, dosłownie kapciuszki. Dobrze trzymają, ale ogólnie podsumowałbym je, jak wyżej napisałem. Ścianka boczna miękka, opona przez to "lubi" wysokie ciśnienie. Charakter ma bardzo przewidywalny, trzyma, trzyma trzyma, delikatnie popuszcza i dopiero traci przyczepność, niby dobrze, ale wydaj się, że inna guma, mniej przewidywalna, by jeszcze ten margines wykorzystała. Ostatecznie może taka raczej średnia opinia, jak dla opony "sportowej" wink.gif, ale ja wolę "twardsze" gumy typu Bridgestone.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.