Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132
addam24
CYTAT(prez_s @ Mon, 30 Mar 2015 - 11:50) *
A jak z komfortem jazdy (głośność)?


Nie sa glosniejsze od conti.
Marcin_Celica
Panowie,
Czy jest alternatywa do Conti Sport Contact 5 ?
Rozmiar 215/45/R17, auto FWD 166 KM, 1200 kg
Cel: dynamiczna jazda miejska, w tym po deszczu.
Tommo
CYTAT(adanus @ Tue, 31 Mar 2015 - 02:05) *
co z tych dwóch opon wybrać na pojeżdzawki na nawierzchniach śliskich i szybko zjadających opony?

Nie wydaje ci się, że jedno przeczy drugiemu?
PitGTR
CYTAT(Marcin_Celica @ Wed, 01 Apr 2015 - 10:27) *
Panowie,
Czy jest alternatywa do Conti Sport Contact 5 ?
Rozmiar 215/45/R17, auto FWD 166 KM, 1200 kg
Cel: dynamiczna jazda miejska, w tym po deszczu.


Potenza R002. Mam taki rozmiar w FWD 240KM, w takich warunkach używam.
adanus
CYTAT(Tommo @ Wed, 01 Apr 2015 - 12:07) *
Nie wydaje ci się, że jedno przeczy drugiemu?



nie nie wydaje mi się
potrzebne na nawierzchnie betonowe na który ciągle jest "syf" i wykruszający się beton i asfalt który jest stary dziurawy i popękany
niestety takie realia w pl
Tommo
Jak masz syf, błoto, piasek to tracisz przyczepność. Jednocześnie opona mniej będzie schodzić, to oczywiste.
Problem może być z dziurami, wyrwami na których może dojść do mechanicznego uszkodzenia opony.
Do takich zastosowań proponuję rajdowego slicka np. Hankook Ventus T51. Bardzo mocna opona. W Nowym Mieście gdzie właśnie takie warunki występują, spisują się świetnie.
[Yossarian]
Właśnie - tracisz na czymś takim przyczepność i szorujesz oponą po bardzo szorstkim betonie. Właśnie dlatego zużycie jest bardzo duże na takiej nawierzchni. Drogowe Yokohama C.drive 2 zdarły się u mnie w rekordowym tempie podczas jazdy w Kjsach na takim czymś. A ja jeżdżę bardzo płynnie (i powoli tongue.gif ).
Kajman
NIe ma cudów, albo będą trzymać albo dłużej wytrzymywać. Poszedłbym w rajdowe Michelin ERC/WRC.
Tommo
CYTAT([Yossarian] @ Wed, 01 Apr 2015 - 18:17) *

Właśnie - tracisz na czymś takim przyczepność i szorujesz oponą po bardzo szorstkim betonie.

Tak też może być. Ale to już bardziej wynika z błędów kierowcy, który dopuszcza do zerwania przyczepności kół, poza szczególnymi przypadkami, kiedy jest to wskazane.
Generalnie jest tak: im bardziej przyczepna nawierzchnia, tym większe prędkości, a co za tym idzie, większe siły działające na oponę, które przyczyniają się do jej zniszczenia.
Mareq
CYTAT(Tommo @ Wed, 01 Apr 2015 - 14:51) *
Jak masz syf, błoto, piasek to tracisz przyczepność. Jednocześnie opona mniej będzie schodzić, to oczywiste.
Problem może być z dziurami, wyrwami na których może dojść do mechanicznego uszkodzenia opony.
Do takich zastosowań proponuję rajdowego slicka np. Hankook Ventus T51. Bardzo mocna opona. W Nowym Mieście gdzie właśnie takie warunki występują, spisują się świetnie.


Testowałem Dmack w Nowym Mieście. Tylko Michał był odrobinę szybszy. Tu macie porcje kolejnych opinii użytkowników :Rajdowy slick Dmack
piwo
bardzo zachecajace te komentarze na temat dmacka. chyba sie skusze na miekka mieszanke.
Kajman
Tiaa, o federalach też się kiedyś dobrze mówiło
Tommo
Ja bym je chętnie przetestował, niestety nie ma rozmiaru dla mnie.
Mareq
CYTAT(Kajman @ Thu, 02 Apr 2015 - 07:51) *
Tiaa, o federalach też się kiedyś dobrze mówiło



Proszę Cie... Dmack jest dopuszczony do WRC i ERC (posiada homologację FIA). W sezonie 2014 team Dmack'a zdobył tytuł mistrzowski w WRC2, kierowca wicemistrzostwo.
piwo
jak ten komentarz jest szczry czyli na prawde auto jechalo na DMT-RC:
CYTAT
Polecam DMT-RC

Przejechałem memoriał, opona naprawdę dobrze trzyma. Bardzo dobrze hamuje na suchym.
Poniźej film z przejazdu:
https://www.youtube.com/watch?v=rWFVKDLfjW4

to wydaje sie ze opona mega trzyma.
np. 6m40s super przyklejony i predkosc w luku na prawde mila.
na zadnym semisliku dopuszczonym do ruchu by tak auto sie nie zachowywalo. tak mi sie wydaje. wiec chyba faktycznie opona moze byc najszybsza drogowa (cywilna) opona(bo sliki jednak homologacji drogowej nie maja, chyba ze o czyms nie wiem) .
Mareq
CYTAT(piwo @ Thu, 02 Apr 2015 - 09:48) *
jak ten komentarz jest szczry czyli na prawde auto jechalo na DMT-RC:

to wydaje sie ze opona mega trzyma.
na zadnym semisliku dopuszczonym do ruchu by tak auto sie nie zachowywalo. tak mi sie wydaje. wiec chyba faktycznie opona moze byc najszybsza drogowa (cywilna) opona(bo sliki jednak homologacji drogowej nie maja, chyba ze o czyms nie wiem) .


To nie jest opona cywilna. To jest pełny slick rajdowy, jednakże posiada on homologację drogową E4 ze względu na taki przepis w WRC i WRC2
piwo
no ale chyba zaden slick michelin nie posiada homologacji drogowej? mozna ta opona jezdzic po drogach publicznych?
Mareq
CYTAT(piwo @ Thu, 02 Apr 2015 - 10:01) *
no ale chyba zaden slick michelin nie posiada homologacji drogowej? mozna ta opona jezdzic po drogach publicznych?



Tak na Dmacku można jeździć po ulicy. Wiele osób używa tego normalnie na drogach w Evo i Sti w mieszance średniej.

Co do homologacji:

Zarówno Dmack jak i Michelin z dopuszczeniem do WRC posiada homologację drogową E4. A są to w pełni profesjonalne opony rajdowe.
piwo
az spytalem sie przedstawiciela handlowego michelina:

Małe pytanie: które sliki Michelin mają homologację drogową? Chodzi mi o dojazd na oponach na imprezę trackday. Na których oponach policja przy zatrzymaniu nie zabierze dowodu i nie skieruje na badania techniczne?

taka odpowiedz:

Witam,
Opony sportowe Michelin (rajdowe, wyścigowe) nie posiadają homologacji drogowej.

Piotr Bąk





xtremesystems
dzis testowalem . potenze re002 na blocie posniegowym.

opona kladzie na lopatki conti premium contact 2. na tamtych przy nawet minimalnym blocie posniegowym czy sniegu nie moglem ruszyc ani zahamowac.

tak jak kolega nowy pisal . w okolicach 0 re002 radza sobie nadspodziewanie dobrze
Mareq
CYTAT(piwo @ Thu, 02 Apr 2015 - 15:27) *
az spytalem sie przedstawiciela handlowego michelina:

Małe pytanie: które sliki Michelin mają homologację drogową? Chodzi mi o dojazd na oponach na imprezę trackday. Na których oponach policja przy zatrzymaniu nie zabierze dowodu i nie skieruje na badania techniczne?

taka odpowiedz:

Witam,
Opony sportowe Michelin (rajdowe, wyścigowe) nie posiadają homologacji drogowej.

Piotr Bąk

Zapytaj sie o Michelin do WRC.
CELICA FAN
CYTAT(piwo @ Thu, 02 Apr 2015 - 07:11) *
bardzo zachecajace te komentarze na temat dmacka. chyba sie skusze na miekka mieszanke.

Na Evo .org chłopy chwalo Dmacka. Sam bym wziął 17 Stki tylko cena mało zachęcająca.
piwo
CYTAT
az spytalem sie przedstawiciela handlowego michelina:

Małe pytanie: które sliki Michelin mają homologację drogową? Chodzi mi o dojazd na oponach na imprezę trackday. Na których oponach policja przy zatrzymaniu nie zabierze dowodu i nie skieruje na badania techniczne?

taka odpowiedz:

Witam,
Opony sportowe Michelin (rajdowe, wyścigowe) nie posiadają homologacji drogowej.

Piotr Bąk


CYTAT
Zapytaj sie o Michelin do WRC.


taka odpowiedz:
CYTAT
Opony Michelin do WRC posiadają homologację ale te opony nie są dostępne do innych celów jak eliminacje WRC i dla innych zespołów.

czyli dmack jako jedyny robi sliki na ulice dostepne dla kazdego.
niezle, ja na pewno sie skusze.
sebalenk
Bzdura! Każdy slick dopuszczony do WRC MUSI mieć homo E4 takie są przepisy. Przedstawiciel nie wie co sprzedaje.
Opony mają homo po tym jak na dojazdówkach pomiędzy OS były kontrole aut przez policje która unieruchamiała auta za brak opon z homo.
piwo
w wrc mamy dwoch przedstawicieli. michelin i dmack. a przepraszam chyba jeszcze pirreli jest. w koncu Kubek na nich gania.
dmac sprzedaje opony wrc dla zwyklych zjadaczy, ale juz michelin ma odmienna polityke i opony wrc michelina sa dostepne tylko dla teamow. nie wiem jak z polityka pirelli. wiec nie wiem co jest bzdura: to ze sliki nie homologowane dla wrc michelin sprzedaje dla zwyklego zjadacza czy to ze slikow michelin przeznaczonych dla wrc nie mozna od tak kupic.
sebalenk
Bzdurą jest to że slick do WRC by Michelin nie ma homo E4.
Co do dostępności nie wiem nie wypowiem się.
GrzesiekK.
CYTAT(sebalenk @ Fri, 03 Apr 2015 - 11:24) *
Bzdura! Każdy slick dopuszczony do WRC MUSI mieć homo E4 takie są przepisy. Przedstawiciel nie wie co sprzedaje.
Opony mają homo po tym jak na dojazdówkach pomiędzy OS były kontrole aut przez policje która unieruchamiała auta za brak opon z homo.


Tylko że ich nie kupi Pan Ziutek z ulicy, a teamy z WRC po zużyciu zdają karkasy do Michelina - więc przedstawiciel napisał prawdę dotyczącą tego co jest dostępne w handlu dla zwykłego kowalskiego ...
sebalenk
OK ok bo robi się OT, ostatnia wypowiedź co do tego.
Ja się tylko i wyłącznie odniosłem do odpowiedzi konkretnej przedstawiciela marki.

"Witam,
Opony sportowe Michelin (rajdowe, wyścigowe) nie posiadają homologacji drogowej."
piwo
ja rozumiem przez to ze nic z listy:
http://www.ps-sport.pl/opony-sportowe/opon...owe-asfalt.html
nie ma homologacji.
Ghost_Rider
stoje przed wyborem nowych opon i mam klopot. Auto Mazda MX5 1.6 110KM, opony 195/50/15. kierowca amator i pierwsze RWD, chce dobra cywilna opone, budzet ok 200pln/szt.

co powiecie o:
Rainsport 3
Hankook Ventus V12
Falken ZE914
Vredestein Sportrack5

dzieki za opinie
kinko
Ja założyłem nowe rainsporty do auta i jestem bardzo zadowolony, dobra trakcja, cisza w aucie i fajna stabilność smile.gif W deszczu ta opona na prawdę pozwala na duży komfort pokonywania zakrętów smile.gif
Kajman
Piwo, nie słuchaj debili z Michelin, mam w garażu kpl slicków WRC z homologacją wyprodukowanych przez Michelin i 3 kpl przez Pirelli. Każdą z tych opon można jeździć po cywilnych drogach i zapewniam, że Michały są baardzo dobre. Pirelli na Poznaniu używam jak jest gorąco, bo są twardsze i dłużej żyją. I mimo że jestem zwykłym zjadaczem gumy, to mam je smile.gif Się chce, się ma. Kolega na Poznaniu testował Pirelli i Dmack i zrobił ponad sekundę gorzej na Dmacku. Michelin trzyma od nich lepiej smile.gif Ale Dmack mu jeszcze dłużej wytrzymał niż Pirelli np.
robertMK
CYTAT(sebalenk @ Mon, 30 Mar 2015 - 17:02) *
Kajman wiem jaka jest różnica pomiędzy oponą UHP a slickiem smile.gif Czy w przypadku deszczówek slick jest również taka przepaść względem jakiejkolwiek innej opony? Rozumiem że nic lepszego od P2G nie dostane żadne Hankooki czy pirelli? cool.gif


P2G jest topowa gumą na mokro , ale ma swoje ciemne strony , schodzi w oczach dosłownie
Co do jej konkurencji to nie jest tak ze zakładajac Hankooka W52 jestes o 15 sek wolniejszy na 1 minucie jazdy
sa to roznice praktycznie nie wyczówalne , lecz jadac w limicie opony lepszy czas zrobisz na michelinie
Tyle ze znów np hankook starczy na 3 razy tyle co michelin

Marcin_Celica
CYTAT(PitGTR @ Wed, 01 Apr 2015 - 11:22) *
Potenza R002. Mam taki rozmiar w FWD 240KM, w takich warunkach używam.

Panowie, a co myślicie o Michelin Pilot Super Sport?
Dynamiczna jazda po mieście, w tym po deszczu.
wojteczek_
Super , bardzo polecam . Świetnie zachowująca się opona drogowa , bez kompromisów pokroju lepiej na suchym z duszą na ramieniu na mokrym .
Gilotyn@
Rozumiem że federale odpuścić sobie ? (pytanie post 1533)
Zastanawiam się poważnie na Michałami PSS lub proponowanymi Dmack'ami tylko tutaj totalnie nowe rewiry nie wiem czego się spodziewać.
Jakie składy mieszanki byście proponowali ?
Kajman
PSS to wciąż opona cywilna, Dmack już niekoniecznie.
Gilotyn@
Kusi dmack dmt rc. W cywilnych oponach strasznie drażnią mnie miekkie boczne ścianki. Auto sporo waży i w szybkich ciasnych łukach po nagrzaniu opon momentalnie klekają jej boki i auto wiadomo jak się zachowuje wtedy. Poczytałem trochę opinii i jak na razie wszyscy chwalą dmack. Auto jak mówiłem dla funu. Zawiecha i heble ogarnięte w 90%. Mam cichą nadzieje że w tym roku uda mi się odwiedzić ułęż parę razy. W tamtym sezonie nie ułożyło się jakoś niestety (tylko wrocław rekreacyjnie) sad.gif

Jeszcze muszę znaleźć specialistów z zamiłowaniem i widzą którzy ustawią mi odpowiednio geometrię gdzieś w stolicy i jej okolicach, ale to już inna bajka.
Kajman
4 motors ma/miało dobrego speca, jak mi kw3 podregulował to w szoku byłem.
nowy
krzysztof gołąb


Gilotyn@
Kajman- mowa o ul. Topolowa 11 Mysiadło? Autko dostało poli w całą zawiechę, wachacze regulowane, gwint itd itd i chciałbym żeby ogarnął to ktoś co naprawdę się zna wink.gif
nowy
@gilotyn

TAK
Mareq
CYTAT(Kajman @ Sat, 04 Apr 2015 - 12:30) *
Piwo, nie słuchaj debili z Michelin, mam w garażu kpl slicków WRC z homologacją wyprodukowanych przez Michelin i 3 kpl przez Pirelli. Każdą z tych opon można jeździć po cywilnych drogach i zapewniam, że Michały są baardzo dobre. Pirelli na Poznaniu używam jak jest gorąco, bo są twardsze i dłużej żyją. I mimo że jestem zwykłym zjadaczem gumy, to mam je smile.gif Się chce, się ma. Kolega na Poznaniu testował Pirelli i Dmack i zrobił ponad sekundę gorzej na Dmacku. Michelin trzyma od nich lepiej smile.gif Ale Dmack mu jeszcze dłużej wytrzymał niż Pirelli np.



Dmack był w z starszej serii w mieszance twardej. Im było cieplej tym było lepiej. Pirelli Wrc były w dwóch mieszankach, twarda Dmacka jest bardziej twarda o twardej Pirelli i Michelin.

Andrzej87
Tak w temacie geometrii.

Jak się powinno ustawić geometrię do jazdy na co dzień ( duże prędkości autostradowe) w E36 z obniżeniem 40/20, amortyzatory SACHS dedykowane do M-technika. Tuleje seryjne. Tak jak zwykłe E36, z zawieszeniem M-technik czy jeszcze inaczej?

W Mysiadle ustawiają geometrię z obciążeniem auta?

Pozdrawiam
CELICA FAN
Panowie, jaka jest ścianka boczna w Yoko AD08? Twarda czy nie bardzo?
nowy
twarda
nowy
CYTAT(Andrzej87 @ Mon, 06 Apr 2015 - 13:03) *
Tak w temacie geometrii.

Jak się powinno ustawić geometrię do jazdy na co dzień ( duże prędkości autostradowe) w E36 z obniżeniem 40/20, amortyzatory SACHS dedykowane do M-technika. Tuleje seryjne. Tak jak zwykłe E36, z zawieszeniem M-technik czy jeszcze inaczej?

W Mysiadle ustawiają geometrię z obciążeniem auta?

Pozdrawiam


jedz na geometrie do mysiadla NIE ZAWIDZIESZ SIE


piwo
porownywalna do r888 a wiec duzo twardsza niz w michelin sport cup i jakichkolwiek zwyklych oponach uhp.
CELICA FAN
Dzięki Panowie, o taka odpowiedz mnie chodziło
kucS
sz90 czy ku31? do jazdy na co dzien
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.