addam24
Tue, 31 Mar 2015 - 22:24
CYTAT(prez_s @ Mon, 30 Mar 2015 - 11:50)
A jak z komfortem jazdy (głośność)?
Nie sa glosniejsze od conti.
Marcin_Celica
Wed, 01 Apr 2015 - 10:27
Panowie,
Czy jest alternatywa do Conti Sport Contact 5 ?
Rozmiar 215/45/R17, auto FWD 166 KM, 1200 kg
Cel: dynamiczna jazda miejska, w tym po deszczu.
Tommo
Wed, 01 Apr 2015 - 11:07
CYTAT(adanus @ Tue, 31 Mar 2015 - 02:05)
co z tych dwóch opon wybrać na pojeżdzawki na nawierzchniach śliskich i szybko zjadających opony?
Nie wydaje ci się, że jedno przeczy drugiemu?
PitGTR
Wed, 01 Apr 2015 - 11:22
CYTAT(Marcin_Celica @ Wed, 01 Apr 2015 - 10:27)
Panowie,
Czy jest alternatywa do Conti Sport Contact 5 ?
Rozmiar 215/45/R17, auto FWD 166 KM, 1200 kg
Cel: dynamiczna jazda miejska, w tym po deszczu.
Potenza R002. Mam taki rozmiar w FWD 240KM, w takich warunkach używam.
adanus
Wed, 01 Apr 2015 - 12:02
CYTAT(Tommo @ Wed, 01 Apr 2015 - 12:07)
Nie wydaje ci się, że jedno przeczy drugiemu?
nie nie wydaje mi się
potrzebne na nawierzchnie betonowe na który ciągle jest "syf" i wykruszający się beton i asfalt który jest stary dziurawy i popękany
niestety takie realia w pl
Tommo
Wed, 01 Apr 2015 - 14:51
Jak masz syf, błoto, piasek to tracisz przyczepność. Jednocześnie opona mniej będzie schodzić, to oczywiste.
Problem może być z dziurami, wyrwami na których może dojść do mechanicznego uszkodzenia opony.
Do takich zastosowań proponuję rajdowego slicka np. Hankook Ventus T51. Bardzo mocna opona. W Nowym Mieście gdzie właśnie takie warunki występują, spisują się świetnie.
[Yossarian]
Wed, 01 Apr 2015 - 18:17
Właśnie - tracisz na czymś takim przyczepność i szorujesz oponą po bardzo szorstkim betonie. Właśnie dlatego zużycie jest bardzo duże na takiej nawierzchni. Drogowe Yokohama C.drive 2 zdarły się u mnie w rekordowym tempie podczas jazdy w Kjsach na takim czymś. A ja jeżdżę bardzo płynnie (i powoli
).
Kajman
Wed, 01 Apr 2015 - 18:21
NIe ma cudów, albo będą trzymać albo dłużej wytrzymywać. Poszedłbym w rajdowe Michelin ERC/WRC.
Tommo
Wed, 01 Apr 2015 - 20:49
CYTAT([Yossarian] @ Wed, 01 Apr 2015 - 18:17)
Właśnie - tracisz na czymś takim przyczepność i szorujesz oponą po bardzo szorstkim betonie.
Tak też może być. Ale to już bardziej wynika z błędów kierowcy, który dopuszcza do zerwania przyczepności kół, poza szczególnymi przypadkami, kiedy jest to wskazane.
Generalnie jest tak: im bardziej przyczepna nawierzchnia, tym większe prędkości, a co za tym idzie, większe siły działające na oponę, które przyczyniają się do jej zniszczenia.
Mareq
Wed, 01 Apr 2015 - 21:00
CYTAT(Tommo @ Wed, 01 Apr 2015 - 14:51)
Jak masz syf, błoto, piasek to tracisz przyczepność. Jednocześnie opona mniej będzie schodzić, to oczywiste.
Problem może być z dziurami, wyrwami na których może dojść do mechanicznego uszkodzenia opony.
Do takich zastosowań proponuję rajdowego slicka np. Hankook Ventus T51. Bardzo mocna opona. W Nowym Mieście gdzie właśnie takie warunki występują, spisują się świetnie.
Testowałem Dmack w Nowym Mieście. Tylko Michał był odrobinę szybszy. Tu macie porcje kolejnych opinii użytkowników :
Rajdowy slick Dmack
piwo
Thu, 02 Apr 2015 - 07:11
bardzo zachecajace te komentarze na temat dmacka. chyba sie skusze na miekka mieszanke.
Kajman
Thu, 02 Apr 2015 - 07:51
Tiaa, o federalach też się kiedyś dobrze mówiło
Tommo
Thu, 02 Apr 2015 - 09:11
Ja bym je chętnie przetestował, niestety nie ma rozmiaru dla mnie.
Mareq
Thu, 02 Apr 2015 - 09:32
CYTAT(Kajman @ Thu, 02 Apr 2015 - 07:51)
Tiaa, o federalach też się kiedyś dobrze mówiło
Proszę Cie... Dmack jest dopuszczony do WRC i ERC (posiada homologację FIA). W sezonie 2014 team Dmack'a zdobył tytuł mistrzowski w WRC2, kierowca wicemistrzostwo.
piwo
Thu, 02 Apr 2015 - 09:48
jak ten komentarz jest szczry czyli na prawde auto jechalo na DMT-RC:
CYTAT
Polecam DMT-RC
Przejechałem memoriał, opona naprawdę dobrze trzyma. Bardzo dobrze hamuje na suchym.
Poniźej film z przejazdu:
https://www.youtube.com/watch?v=rWFVKDLfjW4to wydaje sie ze opona mega trzyma.
np. 6m40s super przyklejony i predkosc w luku na prawde mila.
na zadnym semisliku dopuszczonym do ruchu by tak auto sie nie zachowywalo. tak mi sie wydaje. wiec chyba faktycznie opona moze byc najszybsza drogowa (cywilna) opona(bo sliki jednak homologacji drogowej nie maja, chyba ze o czyms nie wiem) .
Mareq
Thu, 02 Apr 2015 - 09:54
CYTAT(piwo @ Thu, 02 Apr 2015 - 09:48)
jak ten komentarz jest szczry czyli na prawde auto jechalo na DMT-RC:
to wydaje sie ze opona mega trzyma.
na zadnym semisliku dopuszczonym do ruchu by tak auto sie nie zachowywalo. tak mi sie wydaje. wiec chyba faktycznie opona moze byc najszybsza drogowa (cywilna) opona(bo sliki jednak homologacji drogowej nie maja, chyba ze o czyms nie wiem) .
To nie jest opona cywilna. To jest pełny slick rajdowy, jednakże posiada on homologację drogową E4 ze względu na taki przepis w WRC i WRC2
piwo
Thu, 02 Apr 2015 - 10:01
no ale chyba zaden slick michelin nie posiada homologacji drogowej? mozna ta opona jezdzic po drogach publicznych?
Mareq
Thu, 02 Apr 2015 - 10:15
CYTAT(piwo @ Thu, 02 Apr 2015 - 10:01)
no ale chyba zaden slick michelin nie posiada homologacji drogowej? mozna ta opona jezdzic po drogach publicznych?
Tak na Dmacku można jeździć po ulicy. Wiele osób używa tego normalnie na drogach w Evo i Sti w mieszance średniej.
Co do homologacji:
Zarówno Dmack jak i Michelin z dopuszczeniem do WRC posiada homologację drogową E4. A są to w pełni profesjonalne opony rajdowe.
piwo
Thu, 02 Apr 2015 - 15:27
az spytalem sie przedstawiciela handlowego michelina:
Małe pytanie: które sliki Michelin mają homologację drogową? Chodzi mi o dojazd na oponach na imprezę trackday. Na których oponach policja przy zatrzymaniu nie zabierze dowodu i nie skieruje na badania techniczne?
taka odpowiedz:
Witam,
Opony sportowe Michelin (rajdowe, wyścigowe) nie posiadają homologacji drogowej.
Piotr Bąk
xtremesystems
Thu, 02 Apr 2015 - 18:03
dzis testowalem . potenze re002 na blocie posniegowym.
opona kladzie na lopatki conti premium contact 2. na tamtych przy nawet minimalnym blocie posniegowym czy sniegu nie moglem ruszyc ani zahamowac.
tak jak kolega nowy pisal . w okolicach 0 re002 radza sobie nadspodziewanie dobrze
Mareq
Thu, 02 Apr 2015 - 20:35
CYTAT(piwo @ Thu, 02 Apr 2015 - 15:27)
az spytalem sie przedstawiciela handlowego michelina:
Małe pytanie: które sliki Michelin mają homologację drogową? Chodzi mi o dojazd na oponach na imprezę trackday. Na których oponach policja przy zatrzymaniu nie zabierze dowodu i nie skieruje na badania techniczne?
taka odpowiedz:
Witam,
Opony sportowe Michelin (rajdowe, wyścigowe) nie posiadają homologacji drogowej.
Piotr Bąk
Zapytaj sie o Michelin do WRC.
CELICA FAN
Thu, 02 Apr 2015 - 20:41
CYTAT(piwo @ Thu, 02 Apr 2015 - 07:11)
bardzo zachecajace te komentarze na temat dmacka. chyba sie skusze na miekka mieszanke.
Na Evo .org chłopy chwalo Dmacka. Sam bym wziął 17 Stki tylko cena mało zachęcająca.
piwo
Fri, 03 Apr 2015 - 08:53
CYTAT
az spytalem sie przedstawiciela handlowego michelina:
Małe pytanie: które sliki Michelin mają homologację drogową? Chodzi mi o dojazd na oponach na imprezę trackday. Na których oponach policja przy zatrzymaniu nie zabierze dowodu i nie skieruje na badania techniczne?
taka odpowiedz:
Witam,
Opony sportowe Michelin (rajdowe, wyścigowe) nie posiadają homologacji drogowej.
Piotr Bąk
CYTAT
Zapytaj sie o Michelin do WRC.
taka odpowiedz:
CYTAT
Opony Michelin do WRC posiadają homologację ale te opony nie są dostępne do innych celów jak eliminacje WRC i dla innych zespołów.
czyli dmack jako jedyny robi sliki na ulice dostepne dla kazdego.
niezle, ja na pewno sie skusze.
sebalenk
Fri, 03 Apr 2015 - 11:24
Bzdura! Każdy slick dopuszczony do WRC MUSI mieć homo E4 takie są przepisy. Przedstawiciel nie wie co sprzedaje.
Opony mają homo po tym jak na dojazdówkach pomiędzy OS były kontrole aut przez policje która unieruchamiała auta za brak opon z homo.
piwo
Fri, 03 Apr 2015 - 11:44
w wrc mamy dwoch przedstawicieli. michelin i dmack. a przepraszam chyba jeszcze pirreli jest. w koncu Kubek na nich gania.
dmac sprzedaje opony wrc dla zwyklych zjadaczy, ale juz michelin ma odmienna polityke i opony wrc michelina sa dostepne tylko dla teamow. nie wiem jak z polityka pirelli. wiec nie wiem co jest bzdura: to ze sliki nie homologowane dla wrc michelin sprzedaje dla zwyklego zjadacza czy to ze slikow michelin przeznaczonych dla wrc nie mozna od tak kupic.
sebalenk
Fri, 03 Apr 2015 - 12:00
Bzdurą jest to że slick do WRC by Michelin nie ma homo E4.
Co do dostępności nie wiem nie wypowiem się.
GrzesiekK.
Fri, 03 Apr 2015 - 12:00
CYTAT(sebalenk @ Fri, 03 Apr 2015 - 11:24)
Bzdura! Każdy slick dopuszczony do WRC MUSI mieć homo E4 takie są przepisy. Przedstawiciel nie wie co sprzedaje.
Opony mają homo po tym jak na dojazdówkach pomiędzy OS były kontrole aut przez policje która unieruchamiała auta za brak opon z homo.
Tylko że ich nie kupi Pan Ziutek z ulicy, a teamy z WRC po zużyciu zdają karkasy do Michelina - więc przedstawiciel napisał prawdę dotyczącą tego co jest dostępne w handlu dla zwykłego kowalskiego ...
sebalenk
Fri, 03 Apr 2015 - 12:13
OK ok bo robi się OT, ostatnia wypowiedź co do tego.
Ja się tylko i wyłącznie odniosłem do odpowiedzi konkretnej przedstawiciela marki.
"Witam,
Opony sportowe Michelin (rajdowe, wyścigowe) nie posiadają homologacji drogowej."
piwo
Fri, 03 Apr 2015 - 12:40
Ghost_Rider
Fri, 03 Apr 2015 - 19:58
stoje przed wyborem nowych opon i mam klopot. Auto Mazda MX5 1.6 110KM, opony 195/50/15. kierowca amator i pierwsze RWD, chce dobra cywilna opone, budzet ok 200pln/szt.
co powiecie o:
Rainsport 3
Hankook Ventus V12
Falken ZE914
Vredestein Sportrack5
dzieki za opinie
kinko
Sat, 04 Apr 2015 - 12:26
Ja założyłem nowe rainsporty do auta i jestem bardzo zadowolony, dobra trakcja, cisza w aucie i fajna stabilność
W deszczu ta opona na prawdę pozwala na duży komfort pokonywania zakrętów
Kajman
Sat, 04 Apr 2015 - 12:30
Piwo, nie słuchaj debili z Michelin, mam w garażu kpl slicków WRC z homologacją wyprodukowanych przez Michelin i 3 kpl przez Pirelli. Każdą z tych opon można jeździć po cywilnych drogach i zapewniam, że Michały są baardzo dobre. Pirelli na Poznaniu używam jak jest gorąco, bo są twardsze i dłużej żyją. I mimo że jestem zwykłym zjadaczem gumy, to mam je
Się chce, się ma. Kolega na Poznaniu testował Pirelli i Dmack i zrobił ponad sekundę gorzej na Dmacku. Michelin trzyma od nich lepiej
Ale Dmack mu jeszcze dłużej wytrzymał niż Pirelli np.
robertMK
Sat, 04 Apr 2015 - 19:22
CYTAT(sebalenk @ Mon, 30 Mar 2015 - 17:02)
Kajman wiem jaka jest różnica pomiędzy oponą UHP a slickiem
Czy w przypadku deszczówek slick jest również taka przepaść względem jakiejkolwiek innej opony? Rozumiem że nic lepszego od P2G nie dostane żadne Hankooki czy pirelli?
P2G jest topowa gumą na mokro , ale ma swoje ciemne strony , schodzi w oczach dosłownie
Co do jej konkurencji to nie jest tak ze zakładajac Hankooka W52 jestes o 15 sek wolniejszy na 1 minucie jazdy
sa to roznice praktycznie nie wyczówalne , lecz jadac w limicie opony lepszy czas zrobisz na michelinie
Tyle ze znów np hankook starczy na 3 razy tyle co michelin
Marcin_Celica
Sat, 04 Apr 2015 - 22:39
CYTAT(PitGTR @ Wed, 01 Apr 2015 - 11:22)
Potenza R002. Mam taki rozmiar w FWD 240KM, w takich warunkach używam.
Panowie, a co myślicie o Michelin Pilot Super Sport?
Dynamiczna jazda po mieście, w tym po deszczu.
wojteczek_
Sat, 04 Apr 2015 - 23:17
Super , bardzo polecam . Świetnie zachowująca się opona drogowa , bez kompromisów pokroju lepiej na suchym z duszą na ramieniu na mokrym .
Gilotyn@
Sun, 05 Apr 2015 - 13:35
Rozumiem że federale odpuścić sobie ? (pytanie post 1533)
Zastanawiam się poważnie na Michałami PSS lub proponowanymi Dmack'ami tylko tutaj totalnie nowe rewiry nie wiem czego się spodziewać.
Jakie składy mieszanki byście proponowali ?
Kajman
Sun, 05 Apr 2015 - 13:39
PSS to wciąż opona cywilna, Dmack już niekoniecznie.
Gilotyn@
Sun, 05 Apr 2015 - 19:17
Kusi dmack dmt rc. W cywilnych oponach strasznie drażnią mnie miekkie boczne ścianki. Auto sporo waży i w szybkich ciasnych łukach po nagrzaniu opon momentalnie klekają jej boki i auto wiadomo jak się zachowuje wtedy. Poczytałem trochę opinii i jak na razie wszyscy chwalą dmack. Auto jak mówiłem dla funu. Zawiecha i heble ogarnięte w 90%. Mam cichą nadzieje że w tym roku uda mi się odwiedzić ułęż parę razy. W tamtym sezonie nie ułożyło się jakoś niestety (tylko wrocław rekreacyjnie)
Jeszcze muszę znaleźć specialistów z zamiłowaniem i widzą którzy ustawią mi odpowiednio geometrię gdzieś w stolicy i jej okolicach, ale to już inna bajka.
Kajman
Mon, 06 Apr 2015 - 10:39
4 motors ma/miało dobrego speca, jak mi kw3 podregulował to w szoku byłem.
nowy
Mon, 06 Apr 2015 - 10:56
krzysztof gołąb
Gilotyn@
Mon, 06 Apr 2015 - 11:05
Kajman- mowa o ul. Topolowa 11 Mysiadło? Autko dostało poli w całą zawiechę, wachacze regulowane, gwint itd itd i chciałbym żeby ogarnął to ktoś co naprawdę się zna
nowy
Mon, 06 Apr 2015 - 12:15
@gilotyn
TAK
Mareq
Mon, 06 Apr 2015 - 12:48
CYTAT(Kajman @ Sat, 04 Apr 2015 - 12:30)
Piwo, nie słuchaj debili z Michelin, mam w garażu kpl slicków WRC z homologacją wyprodukowanych przez Michelin i 3 kpl przez Pirelli. Każdą z tych opon można jeździć po cywilnych drogach i zapewniam, że Michały są baardzo dobre. Pirelli na Poznaniu używam jak jest gorąco, bo są twardsze i dłużej żyją. I mimo że jestem zwykłym zjadaczem gumy, to mam je
Się chce, się ma. Kolega na Poznaniu testował Pirelli i Dmack i zrobił ponad sekundę gorzej na Dmacku. Michelin trzyma od nich lepiej
Ale Dmack mu jeszcze dłużej wytrzymał niż Pirelli np.
Dmack był w z starszej serii w mieszance twardej. Im było cieplej tym było lepiej. Pirelli Wrc były w dwóch mieszankach, twarda Dmacka jest bardziej twarda o twardej Pirelli i Michelin.
Andrzej87
Mon, 06 Apr 2015 - 13:03
Tak w temacie geometrii.
Jak się powinno ustawić geometrię do jazdy na co dzień ( duże prędkości autostradowe) w E36 z obniżeniem 40/20, amortyzatory SACHS dedykowane do M-technika. Tuleje seryjne. Tak jak zwykłe E36, z zawieszeniem M-technik czy jeszcze inaczej?
W Mysiadle ustawiają geometrię z obciążeniem auta?
Pozdrawiam
CELICA FAN
Tue, 07 Apr 2015 - 09:09
Panowie, jaka jest ścianka boczna w Yoko AD08? Twarda czy nie bardzo?
nowy
Tue, 07 Apr 2015 - 09:28
twarda
nowy
Tue, 07 Apr 2015 - 09:29
CYTAT(Andrzej87 @ Mon, 06 Apr 2015 - 13:03)
Tak w temacie geometrii.
Jak się powinno ustawić geometrię do jazdy na co dzień ( duże prędkości autostradowe) w E36 z obniżeniem 40/20, amortyzatory SACHS dedykowane do M-technika. Tuleje seryjne. Tak jak zwykłe E36, z zawieszeniem M-technik czy jeszcze inaczej?
W Mysiadle ustawiają geometrię z obciążeniem auta?
Pozdrawiam
jedz na geometrie do mysiadla NIE ZAWIDZIESZ SIE
piwo
Tue, 07 Apr 2015 - 09:40
porownywalna do r888 a wiec duzo twardsza niz w michelin sport cup i jakichkolwiek zwyklych oponach uhp.
CELICA FAN
Tue, 07 Apr 2015 - 10:00
Dzięki Panowie, o taka odpowiedz mnie chodziło
kucS
Wed, 08 Apr 2015 - 11:46
sz90 czy ku31? do jazdy na co dzien
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.