Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: MERCEDES w202 DTM lightweight body - było M111.975 + hybryda Turbo A45 AMG Borgwarner B03
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34
kontrolm
CYTAT(Mis @ Tue, 15 Oct 2019 - 18:48) *
Chyba elektronika sama i to po kosztach. biggrin.gif

Z info które otrzymałem od HTG to za ich sterownik 1k ojro więc tragedii nie ma
kompot
CYTAT(BeeMiX @ Mon, 14 Oct 2019 - 21:43) *
Wrzuć w google Clutch Flite . Myśle że dla auta typowo torowego można by po prostu realizować ruszanie poślizgiem 1 biegu i nawet zrobić sztywne połączenie silnik-skrzynia.

Dzięki. ZF robi coś podobnego w 8HP do hybryd, tam też jest sprzęgło. AMG w 7-G też ma sprzęgło.
Ruszanie na wewnętrznym sprzęgle to trochę proszenie się o kłopoty z termiką, rzadko stosowane przez OEM, tylko jako "wspomaganie".
BeeMiX
CYTAT(kompot @ Tue, 15 Oct 2019 - 20:38) *
Dzięki. ZF robi coś podobnego w 8HP do hybryd, tam też jest sprzęgło. AMG w 7-G też ma sprzęgło.
Ruszanie na wewnętrznym sprzęgle to trochę proszenie się o kłopoty z termiką, rzadko stosowane przez OEM, tylko jako "wspomaganie".


OEM i jazda drogowa zgadzam się w 100%. Ale w aucie torowym ile jest takiego ruszania?
Ciast3k_HTG
GCU to koszt 1200EUR brutto (975eur netto). Przy odrobinie zacięcia i samozaparcia można okablowanie wykonać samemu, stworzenie adaptera nie jest kosmiczną technologią a na rynku są już dostępne rozne warianty w dobrej cenie; zostaje kwestia zakupu skrzyni i montażu który tym bardziej nie jest czymś trudnym i drogim.
Koniec końców bardzo tanio można cały setup złożyć
kompot
CYTAT(BeeMiX @ Tue, 15 Oct 2019 - 22:10) *
OEM i jazda drogowa zgadzam się w 100%. Ale w aucie torowym ile jest takiego ruszania?

To już zależy od przeznaczenia - w przypadku czegokolwiek innego niż trackday z flying laps, czyli wyscigi ze startem z miejsca (wyscigi w kółko czy próby nieważne) podejrzewam, że klęknie bardzo szybko.
jackkpl
CYTAT(kompot @ Wed, 16 Oct 2019 - 20:37) *
To już zależy od przeznaczenia - w przypadku czegokolwiek innego niż trackday z flying laps, czyli wyscigi ze startem z miejsca (wyscigi w kółko czy próby nieważne) podejrzewam, że klęknie bardzo szybko.

wszystko zależy od sposobu ruszania. Jeśli powiedzmy, że sterownik ogarnie nagłe zapięcie sprzęgieł przy 3k rpm, to ile czasu będą się ślizgać? 100ms?
kompot
Badałem temat z róznych stron i to nie jest ten poziom wytrzymałości, głównie termiki, aczkolwiek przyznam, że nie był brany pod uwagę scenariusz 'ma wytrzymać tylko 5 startów'.
jackkpl
CYTAT(kompot @ Wed, 16 Oct 2019 - 21:25) *
Badałem temat z róznych stron i to nie jest ten poziom wytrzymałości, głównie termiki, aczkolwiek przyznam, że nie był brany pod uwagę scenariusz 'ma wytrzymać tylko 5 startów'.


Czyli nawet przy takim pojedynczym starcie , gdzie w zasadzie sprzegla spinaja najszybciej jak sie da, to sie przegrzeja? Te sprzegla sa w oleju, wiec teoretycznie sa chlodzone.
Nie mam tutaj doswiadczenia, wiec teoretyzuje. Gdyby te sprzegla mialy tak kiepska wytrzymalosc, to i chyba przy przepinaniu biegu by sie niszczyly, a jezdza po 500tys km.
EssiRS
Nie lada zagwostka ten Clutch Flite. Niewiele da się w sieci znaleźć na ten temat.
Konwerter to jakieś 20kg, więc każdą alternatywę warto rozważyć.
Zdarzają się imprezy ze startu zatrzymanego, ale większość to imprezy na zasadzie jazdy w "pętli"
kompot
CYTAT(jackkpl @ Thu, 17 Oct 2019 - 11:34) *
Czyli nawet przy takim pojedynczym starcie , gdzie w zasadzie sprzegla spinaja najszybciej jak sie da, to sie przegrzeja? Te sprzegla sa w oleju, wiec teoretycznie sa chlodzone.
Nie mam tutaj doswiadczenia, wiec teoretyzuje. Gdyby te sprzegla mialy tak kiepska wytrzymalosc, to i chyba przy przepinaniu biegu by sie niszczyly, a jezdza po 500tys km.

Tak jak mówię, nie wiem jak to będzie przy 1 starcie.
Zgoda, są policzone na te powiedzmy 300 kkm, ale zobacz na jakim momencie ten bieg jest przepinany i ile trwa poślizg. W przypadku procedur startu to już jest X użyć i co Y czasu itd. i to nadal nie jest ruszanie z miejsca, bo co z tego, że strzelisz ze sprzęgła jak zmulisz później, a i tak nie mam pewności, że to nie będzie się ślizgało.
Konwerter ma sporo zalet, główna przy starcie to multiplikacja momentu.
CZUCZU
Stary i tak nnadwozie będzie kozak. Szacun
olozwirski
Poza tym ze dołożysz sprzęgło trzeba tez jakoś napędzać pompę oleju.
EssiRS
400KM Mercedes vs 300KM Ariel Atom - nowy film z imprezy Time Attack Poland Poznań

https://youtu.be/au1gi5ejAGI
moritz86
Filmik i taksóweczka petarda, tylko ten dźwięk smile.gif Zainwestuj w lepszą kamerę.
Ciast3k_HTG
Konwerter można też wykorzystać na poczet fajnego startu że spiętym napędem - transbrake.
https://youtu.be/IWjgmeqEtpk
W przypadku 8hp można go od razu zapinać i mieć go zablokowanego więc nie ma efektu starego automatu smile.gif
EssiRS
Ciast3k jak tak 8hp będzie zmieniać u mnie biegi, to już zabieram się do roboty wink.gif
piwo
Tym atomem to pierwszy raz był na Poznaniu? Koleś źle się ustawia do zakrętów, punkty hamowania nieopanowane, miotal się po całym torze jakby trasy dopiero się uczyl
kompot
CYTAT(EssiRS @ Sat, 19 Oct 2019 - 07:19) *
Ciast3k jak tak 8hp będzie zmieniać u mnie biegi, to już zabieram się do roboty wink.gif

Tak nie będzie, bo po pierwsze i najważniejsze obrotomierze oszukują i pokazują co chcą. Wystarczy się przejechać czymś z 'posrednim' obrotomierzem, zeby zauwazyc (najłatwiej to słuchać silnika), ze skrzynia jeszcze nic nie zrobila, a obrotomierz juz pokazuje jakby juz był zapięty niższy bieg. Tak m.in. zrobily furore pierwsze dwusprzeglowki w VAGu, sam sie na to nabrałem.
EssiRS
Piwo to pytania nie do mnie. Ja wkleiłem tylko oboard wink.gif

Kompot nie chodzi o wskazówkę. Zmiana biegów i to jak w całokształcie to działa (pomimo "tylko" 450KM) to po prostu bajka. Jakby udało się zrobić coś podobnego w TurboTaxi to byłby kosmos, a czasy na dzień dobry redukuję nawet o kilka sekund na okrążeniu. Obecnie po logach z emu wychodzi idealna zmiana biegów na poziomie 300 milisekund + utrata boostu. 8hp podobno może zmieniać w okolicach 65-80 milisekund! Ciastek popraw mnie proszę jeżeli coś źle piszę.

Moritz co polecasz? Zewnętrzny mikrofon? W kabinie zdecydowanie cicho nie jest wink.gif
Ciast3k_HTG
8hp należy do bardzo szybkich skrzyń. Nie wiem ile ma dokładnie zmienia to PDK z filmu ale jest to podobne tempo co DCT czy 8hp jest w stanie robić.
Same cyferki zmiany biegu nie są zależne tylko od skrzyni ale od samego silnika również jak i jego bezwładności, układu napędowego etc.
Same cyferki nie są aż tak ważne bo jest to ciągle w zakresie tych super szybkich zmian biegów. Nie mniej jednak czas zmiany jednak idzie na korzyść skrzyń dwusprzęgłowych a to chociażby z braku konieczności aż tak wyraźnego zarządzania momentem przy pełnym obciążeniu.
Co będzie na pewno różne to odczucie jazdy na 8hp w stosunku do skrzyni dwusprzęgłowej. Ani lepsze ani gorsze, po prostu nieco inne.
Na dniach będziemy nagrywać materiały promocyjne zarówno z użyciem dwusprzęgłowej skrzyni GS7 z M2 jak i właśnie 8hp70 to będziecie mogli sami ocenić smile.gif
kompot
CYTAT(EssiRS @ Sat, 19 Oct 2019 - 12:31) *
Kompot nie chodzi o wskazówkę. Zmiana biegów i to jak w całokształcie to działa (pomimo "tylko" 450KM) to po prostu bajka. Jakby udało się zrobić coś podobnego w TurboTaxi to byłby kosmos, a czasy na dzień dobry redukuję nawet o kilka sekund na okrążeniu. Obecnie po logach z emu wychodzi idealna zmiana biegów na poziomie 300 milisekund + utrata boostu. 8hp podobno może zmieniać w okolicach 65-80 milisekund! Ciastek popraw mnie proszę jeżeli coś źle piszę.

Jak rozumiesz czas zmiany biegu w automacie?
Większy gradient zmiany prędkości obrotowej silnika nie musi być lepszy, a często daje gorsze osiagi.
Ciast3k_HTG
Dla mnie czas zmiany biegu to czas od wysłania requestu czyli od pociągnięcia łopatki do całkowitej zmiany prędkości obrotowej silnika.
Tomek_P
Tutaj porównanie zmiany biegów mojej e30 z manualem i Porsche Turbo 4S z PDK. W porsche linia rozpędzania jest ciągła bez spowolnień.

manual vs pdk
piwo
Czyli różnica do 200 jakieś 0,4s z czego start dużo wolniejszy.
Tomek_P
CYTAT(piwo @ Sat, 19 Oct 2019 - 19:53) *
Czyli różnica do 200 jakieś 0,4s z czego start dużo wolniejszy.


Nie porównuje aut, inna waga i moc tylko jak ta skrzynia zmienia biegi, nie ma przerwy w rozpędzaniu.
kompot
Czas zmiany biegu w manualu a w automacie i wpływ tego czasu na osiągi są różne. W manualu lub zautomatyzowanym manualu z jednym sprzeglem i klasyczna skrzynia podczas zmiany biegu nastepuje rozlaczanie napędu i wtedy samochód robi przez chwilę 'wolny wybieg'. W klasycznym automacie lub DSG podczas zmiany biegu samochód cały czas przyspiesza. Więc w manualu zmiana biegu trwająca 0.5 s pogorszy czas przyspieszania o 0.5 s (w uproszczeniu), w automacie lub DSG wcale nie musi tak być, także nie ma co się napalać na szybkie zmiany biegów w automacie, bo to nie jest cel sam w sobie i ma to pewne wady.
EssiRS
Jak koledzy macie możliwość to podeślijcie wymiary (długość, szerokość i wysokość) skrzyni 8hp70 oraz GS7.
GS7 chociażby ze względu na koło dwumasowe wydaje się mniej odporne na "pałowanie", ale wygląda na mniejsze od 8hp70.

Kompot na tor potrzebuję skrzyni co jak nacisnę redukcję lub zmianę na wyższy to zrobi to natychmiast, a nie po kilku sekundach...

Tomek u mnie logi z przyśpieszania wyglądają tak samo. Tutaj nie ma mowy o subiektywnym odczuciu "ciągłego ciągu" przy takich szybkich automatycznych skrzyniach, tym bardziej przy turbo
moritz86
Co masz za kamerę teraz? Ja mam GoPro 3 i tak słabo dźwięku nie nagrywa jak Twoja smile.gif Kupuj GoPro 8 smile.gif
Ciast3k_HTG


Czy widzisz tu kilka sekund opóźnienia na łopatkę smile.gif ?
Po to właśnie jest GCU żeby pozbyć się wad seryjnych sterowników skrzyń auto i sterować to po naszemu. Szybko. Precyzyjnie. Powtarzalnie.
Skrzynie auto są szybsze nieporównywalnie do manuala z ludzką obsługą. Tego nie da się oszukać.

Jeśli chodzi o GS7 to montujemy je zarówno z dwumasami, jak i robimy też stałe koła zamachowe. (Przykładowy link https://www.instagram.com/p/B3HmveOI1De/?ig...d=1vvs3suxg58uc )
EssiRS
Wczoraj dojechały kute korby do mojego silnika 2.3l m111.975:


Ciast3k zgłębiłem temat i szukam dwusprzęgłówki
moritz86
CYTAT(EssiRS @ Fri, 25 Oct 2019 - 07:14) *
Wczoraj dojechały kute korby do mojego silnika 2.3l m111.975:


Ciast3k zgłębiłem temat i szukam dwusprzęgłówki


Tłoków nie zmieniasz?
Mis
Przejedź płaskim śrubokrętem po łebkach tych śrub i przejedź tak samo po ARP. wink.gif
EssiRS
Moritz nie zmieniam. Tłoki powinny wytrzymać docelowe doładowanie na poziomie 1,8 bara.

Mis do tego silnika nic nie ma, więc nie ma co wybrzydzać wink.gif
Chińczyk mimo wszystko się postarał. Wszystkie 4 korby mają taką samą wagę, więc myślę, że będzie dobrze.
Zibi122
Tomku, oddaj korby na sprawdzenie czy są proste bo może być różnie. Kupowałem np z FMIC i na 8 szt 2 były krzywe, podobnie było z innymi chińskimi korbami dostępnymi w PL.
olozwirski
A jaka dwusprzeglówka ma być?
Ta z AMG waży 130kg... Tyle ze to razem z dyfrem wiec chyba nie jest tak źle, no i dociąża tylną oś.
soltyk
CYTAT(EssiRS @ Fri, 25 Oct 2019 - 07:14) *
Ciast3k zgłębiłem temat i szukam dwusprzęgłówki
No już myślałem że trzeba będzie napaść cię i zabrać na przejażdżkę autem z 8HP a potem 7DT/PDK/DCT. Dodatkowo 8HP w aucie torowym to coroczna generalka skrzyni.

Jeszcze trochę i nie będzie czego poprawiać w tym samochodzie. Zostanie ostateczny mod - buda sedan.
EssiRS
Ile Nm max wytrzymuje ta skrzynia GS7 z BMW M3/M4?
Czy tam wystarczy "wzmocnić słoneczko" i tarczę sprzęgła, by przyjęła więcej Nm?

Są pewne zmiany planów i będzie sporo KM i Nm
Kto chętny na zakup gotowego do upalania zestawu 405KM 550Nm m111.975 2.3l spiętego ze skrzynią manualną z BMW E60 525d? wink.gif
telewizoor
To teraz pochwal się co planujesz biggrin.gif Jakaś nowsza 4cylindrówka MB?
mlody1921
Może cały motor z A45 AMG tongue.gif
radzio_gsi
CYTAT(EssiRS @ Mon, 28 Oct 2019 - 09:41) *
Ile Nm max wytrzymuje ta skrzynia GS7 z BMW M3/M4?
Czy tam wystarczy "wzmocnić słoneczko" i tarczę sprzęgła, by przyjęła więcej Nm?

Są pewne zmiany planów i będzie sporo KM i Nm
Kto chętny na zakup gotowego do upalania zestawu 405KM 550Nm m111.975 2.3l spiętego ze skrzynią manualną z BMW E60 525d? wink.gif


Wyślij mi prosze ofertę na priv tongue.gif
EssiRS
Mlody silnik z A45 AMG ma podobny potencjał co m111 na kutej korbie, z czego m111 jest bardziej "bullet proof" i lepiej wg mnie nadaje się do takiego torowego wykorzystania.

Telewizoor planuję montaż silnika z tych samych lat co m111 wink.gif Konkrety podam, jak już będzie się czym pochwalić

Radzio podeślę dzisiaj lub jutro. Przypomnij mi proszę na pw czego szukałeś, bo musiałem skrzynkę oczyścić.
radzio_gsi
CYTAT(EssiRS @ Mon, 28 Oct 2019 - 14:37) *
Mlody silnik z A45 AMG ma podobny potencjał co m111 na kutej korbie, z czego m111 jest bardziej "bullet proof" i lepiej wg mnie nadaje się do takiego torowego wykorzystania.

Telewizoor planuję montaż silnika z tych samych lat co m111 wink.gif Konkrety podam, jak już będzie się czym pochwalić

Radzio podeślę dzisiaj lub jutro. Przypomnij mi proszę na pw czego szukałeś, bo musiałem skrzynkę oczyścić.


wysłałem pw. w sumie to interesowałby mnie cały swap smile.gif
Ciast3k_HTG
CYTAT(EssiRS @ Mon, 28 Oct 2019 - 09:41) *
Ile Nm max wytrzymuje ta skrzynia GS7 z BMW M3/M4?
Czy tam wystarczy "wzmocnić słoneczko" i tarczę sprzęgła, by przyjęła więcej Nm?

Są pewne zmiany planów i będzie sporo KM i Nm
Kto chętny na zakup gotowego do upalania zestawu 405KM 550Nm m111.975 2.3l spiętego ze skrzynią manualną z BMW E60 525d? wink.gif

Narazie tłuczona ponad 800 konnym JZ na seryjnych sprzęgłach nie wydaje się być nijak bliska limitu wink.gif
EssiRS
W sobotę odbyły się zawody Rally Day w Białej Podlaskiej i 11km próbą.
Niestety z powodu problemów z samochodem musiałem zakończyć imprezę po 2 przejeździe, gdy zajmowałem 1 miejsce w Generalce... sad.gif
W Rally Day liczy się suma wszystkich przejazdów więc nie było szans na żaden wynik na koniec nie kończąc wszystkich.
Cieszy jednak fakt, że pomimo raptem 2 przejazdów na dość skomplikowanej próbie, do końca dnia tylko jedna osoba zrobiła lepszy czas okrążenia. Trzeba się jakoś pocieszać wink.gif

Poniżej film z mojego "zapoznania z trasą" w ramach pierwszego przejazdu. Niestety drugi dużo szybszy przejazd się nie nagrał w całości:
EssiRS
Wykres mojego dotychczasowego setupu m111.975 Turbo:
telewizoor
To co, M112, M113 z kompresorem? biggrin.gif Orientowałeś się ile waży np. M113 vs Twoje M111?
MisioLBN
Pochwal sie co sie stalo z autem bo generalnie calkiem bezawaryjnie smigasz smile.gif
EssiRS
Pomiary mocy na hamowni i ładnie świecące turbo wink.gif

Na końcu filmu jest pełna specyfikacja co zostało użyte, by silnik m111 z seryjnymi korbami i tłokami generował 405KM 550Nm

elspasoo
Jeśli będzie m113k to będę zaglądał częściej. wub.gif
EssiRS
Taka mała podpowiedź i zapowiedź "grubości" nowego projektu wink.gif


To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.