Z tą podmianą turbosprężarek i starą maksymą forum - 'lepsza ta sama moc z dużej niż z małej' to trzeba zaznaczyć, że mała (a konkretnie ta o mniejszej inercji) szybciej wstanie dla tych samych warunków brzegowych.
EssiRS
Sat, 21 Jan 2017 - 17:41
Nie hamowałem obecnie samochodu bo ten setup to taki troche efekt uboczny modyfikacji pod twincharger. Bazując na podobnych projektach powinno być obecnie około 240-250KM +10-15% potencjał w strojeniu. Od 2011 roku zaszło sporo zmian w SLu Do zobaczenia przy kolejnej okazji.
Siewcu pewnie się da. W moim przypadku EMU rozwiąże większość problemów i znaków zapytania. Warto dopłacać do EMU Black?
EssiRS
Sun, 22 Jan 2017 - 20:19
Znalazłem taki filmik, jakby ktoś się zastanawiał jak prowadzi się seryjne w202 na torze Mam nadzieje będzie to fajne porównanie za kilka miesięcy jak już wszystko będzie skończone.
siewcu
Sun, 22 Jan 2017 - 22:46
EssiRS zainteresuj się tematem czy może seryjne ecu nie rozwiąże Twoich problemów, niektóre mają naprawdę ogromne możliwości
pinin
Mon, 23 Jan 2017 - 11:15
CYTAT(siewcu @ Sun, 22 Jan 2017 - 22:46)
EssiRS zainteresuj się tematem czy może seryjne ecu nie rozwiąże Twoich problemów, niektóre mają naprawdę ogromne możliwości
... i zazwyczaj jesteś uzależniony od jednego tylko stroiciela, który często jest po drugiej stronie kraju. Poza tym, prościej jest stroić SA, do którego masz wszystko łącznie ze wsparciem i prostym i przejrzystym softem do strojenia, co podczas zawodów jest kluczem. Ogarnięcie strojenia seryjnego kompa to bardzo często dziesiątki godzin na zagranicznych forach (bo u nas w kraju nikt Ci nic nie podpowie) dla właściciela auta, SA jest od początku prosty.
Co innego auto na ulicę z mniejszymi modami, democar stroiciela czy projekt skończony na danej mocy. Przy aucie do sportu jak dla mnie SA to jedyna rozsądna opcja.
Sam widziałeś w wątku o strojeniu TDI w Poznaniu. To co się dzieje na rynku strojeń w kraju skutecznie odstrasza od zostawienia seryjnego kompa w aucie do sportu.
Pawel-2005
Tue, 24 Jan 2017 - 07:53
CYTAT(świerzak @ Thu, 12 Jan 2017 - 10:15)
Ile miałeś km na tym k04 ? siedziało to w tt ? amg ma automat ( choć podobno temu można zrzucać biegi lewarkiem )
Tam był manual i zdrowa seria. U mnie byla hybryda k04 ale w a3 quattro ze szpera. Tam 308km czy jakos tak u mnie 312km i 460nm. U mnie naped powinien zabrac moc i wolnossak powinien miec lepsza reakcje na gaz a jednak tak nie było.
Co do wywodow z doladowania to tak dla przykladu z 1.8 na seryjnej k04 z 1 bara zrobi pewnie 250km max a majac wieksze turbo przy tej samej pojemnosci mialen 390km na jednym barze. Takze mamy tutaj roznice ponad 100km z tej samej pojemnosci przy tym samym doladowaniu lecz z roznymi osprzetami.
EssiRS
Tue, 24 Jan 2017 - 08:55
Nie było C43 AMG z manualną skrzynią. Nawet C36 AMG było tylko z automatem. W R129 SL500 V8 również nigdy nie było manualnych skrzyń biegów. C43 wbrew pozorom jest bardzo ciężki, a stary seryjny automat ma zawsze opóźnienie na dodanie gazu. Nic dziwnego że go objechałeś jak miałeś mocniejszy i lżejszy samochód
390KM to ładny wynik. To na tej turbinie co pisałeś że bez kompressora by nie wstała?
Driftman
Tue, 24 Jan 2017 - 09:44
Essi strokery na 2.5 czy nawet 2.6 robi Brabus i chyba Renntech. Ktoś jeszcze ale teraz nie pamiętam. To jako ciekawostka, bo ceny są pewnie zaporowe. przemysl jeszcze turbo z Evo albo właśnie TVS'a
Fajny temat i fajne mietki
Pawel-2005
Tue, 24 Jan 2017 - 10:42
CYTAT(EssiRS @ Tue, 24 Jan 2017 - 07:55)
Nie było C43 AMG z manualną skrzynią. Nawet C36 AMG było tylko z automatem. W R129 SL500 V8 również nigdy nie było manualnych skrzyń biegów. C43 wbrew pozorom jest bardzo ciężki, a stary seryjny automat ma zawsze opóźnienie na dodanie gazu. Nic dziwnego że go objechałeś jak miałeś mocniejszy i lżejszy samochód
390KM to ładny wynik. To na tej turbinie co pisałeś że bez kompressora by nie wstała?
Moze i automat a pomylilem sie ze kolega mi pokazywal jak trakcje zrywa na poszczegolnych biegach. Bo najpierw latalismy z rolki a potem chcialem zobaczyc jak wrazenia w mesiu.
Turbo to wstawalo bardzo ladnie w 1.8t ale na 450km sie skończylo dlatego poszedl wiekszy efr ktory nie okazal sie takim dobrym wyborem. Mysle ze do pojemnosci 2.3 taki gtx3071 super by wstawal a 5xx tez by wypluło. Zreszta teraz buduje podobny setup z 2.1 litra i zobaczymy jak to pojedzie.
Pawel-2005
Tue, 24 Jan 2017 - 10:46
CYTAT(Driftman @ Tue, 24 Jan 2017 - 08:44)
Essi strokery robi Brabus i chyba Renntech. Ktoś jeszcze ale teraz nie pamiętam. To jako ciekawostka, bo ceny są pewnie zaporowe. przemysl jeszcze turbo z evo albo właśnie tvsa
Fajny temat i fajne mietki
Turbo z evo x mam teraz w tym aucie co kiedys bylo te k04 co latalo z mesiem. Teraz pojemnosc jest 2.1 ale spool jest rewelacja. Czekam na koniec strojenia ale mam obawy ze gory nie utrzyma tyle co bym chcial. Ale czas pokaze jak zaczne je dusic gora na maksa. Na 6 biegu ciagnac z dolu 1 bar pojawia mi sie pomiedzy 2100 a 2200 obr wiec chyba nie mozna chciec lepiej.
m6nj
Tue, 24 Jan 2017 - 16:00
Nie wiem czy to seryjne w202 czy jakiś ulep z pod auto złomu- tak apropo tego filmiku wyżej.
marcin137
Tue, 31 Jan 2017 - 17:43
jak tam idą prace przy projekcie ?
GIB
Wed, 01 Feb 2017 - 17:01
CYTAT
Nie było C43 AMG z manualną skrzynią. Nawet C36 AMG było tylko z automatem. W R129 SL500 V8 również nigdy nie było manualnych skrzyń biegów.
od czasów R107 350 SL/SLC Mercedes nie kojarzy V8 ze skrzynią manualną, chyba że się mylę.
EssiRS
Wed, 01 Feb 2017 - 18:22
marcin137 co nowego... z racji iż postanowiłem pozbyć się koła dwumasowego to dokładnie dzisiaj skończyłem wykonywać lekkie koło zamachowego wg mojego projektu. Zamiast 21-22kg udało się zrobić coś takiego:
Resztę nowości pokażę niebawem.
marcin137
Thu, 02 Feb 2017 - 16:46
aż tyle kilo udało się zejść (15kg) czy do tego jeszcze tarcza i docisk? widzę że świeżo wy-skrawany element, opisz proces technologiczny też takie muszę zrobić
Dziku
Thu, 02 Feb 2017 - 19:52
Sztywne koło z m102 najprawdopodobniej...
EssiRS
Thu, 02 Feb 2017 - 22:54
Marcin, około 24-25 kilo waży fabryczny zestaw koła dwumasowego wraz z tarczą i dociskiem. Zmieniłem uszkodzoną skrzynię na starszego typu pod koło jednomasowe. Obecnie sprzęgło jest wykonane pod około 650Nm i całość, koło, tarcza i docisk waży tylko około 12,5kg, czyli połowę tego co oryginał. Powinien teraz sporo lepiej się wkręcać w obroty.
M102 jest chyba na małej tarczy sprzęgła. Nie polecam budowania mocnego zestawu sprzęgła na tarczy 228mm. Fabrycznie m111 2.3K ma tarcze 240mm.
Cobesh
Fri, 03 Feb 2017 - 10:22
W m102 były dwa rozmiary sztywnej tarczy i jeden dwumasu.
EssiRS
Sun, 12 Feb 2017 - 10:14
Z nowości to samochód poskładany. Pierwsze testy się odbyły i wkręca się duużo lepiej na obroty. Obecny setup sprzęgła powinen wytrzymać wszystkie następne modyfikacje. Niestety zanim udało się pomierzyć osiągi po wprowadzonych zmianach, padła jedna z cewek. We wtorek mają dojechać nowe cewki Beru.
W sieci znalazłem taki oto produkt gdzie poprzez moduł Bluetooth wpięty w fabryczne gniazdo diagnostyczne można podglądać aktualne parametry silnika. Macie pomysł gdzie czegoś podobnego szukać w PL? http://www.hfmscan.com/en/mercedes_diagnose_ELM327.html
Linarr
Sun, 12 Feb 2017 - 11:06
ale czego nie wiesz? przecież to zwykły elm 327 na blutacza i jakiś program do niego na tablecie
siewcu
Sun, 12 Feb 2017 - 11:10
nigdy nie wiadomo czy to prawdę pokazuje czy nie, potrafi bzdury pokazać więc szkoda na to pieniędzy...
EssiRS
Sun, 12 Feb 2017 - 11:30
W w202 nie ma obd, ale są jakieś przejściówki z okrągłego złącza dostępne na obd (np http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6591346030). Pytanie tylko czy taki zestaw z przejściówką zadziała i czy spod maski sygnał bluetooth będzie dostępny w kabinie?
Nigdy się jeszcze w takie cuda nie bawiłem bo mam StarDiagnosis C4 i stąd pytanie do Was. W StarDiagnosis C4 wyświetlają się wszystkie parametry tak jak powinny, ale z laptopem na kolanach to będzie ciężko podróżować Tablet na desce byłby optymalny o ile wyświetlane parametry będą miały coś wspólnego z rzeczywistością.
Tablet ze złączem rs232 odpada ze względu na koszta oraz czas łączenia z Xentry.
drag_op
Sun, 12 Feb 2017 - 19:33
Jeśli jest to standard obd/eobd a tylko wtyczka inna to śmiało adapter da radę.
marcin137
Sun, 12 Feb 2017 - 21:08
torque pro ? za free z chomika + elm327 bluetooth z allegro za 30zł?
Cobesh
Sun, 12 Feb 2017 - 21:12
Działa bez problemu, nawet na telefonie z androidem. Ma tylko jedną wadę- twórca HMFscan che +/- 200zł od konkretnego samochodu żeby działały wszystkie opcje.
Fawor
Mon, 13 Feb 2017 - 09:31
Ja mam Torque pro na telefonie, ale ELM nie chcial mi się połączyc z Leonem, gdzie z kilkoma innymi autami łączył się bez problemu. Dla pewności przyinwestowałem 100% więcej i za 60 kupiłem Vgate'a.
ddziaduch
Mon, 13 Feb 2017 - 13:52
CYTAT(marcin137 @ Sun, 12 Feb 2017 - 21:08)
torque pro ? za free z chomika + elm327 bluetooth z allegro za 30zł?
Kurcze ludzie tuningują auta za grubą kasę a żal im kasy na aplikację za ~15 zł
Rafaelos103
Tue, 28 Feb 2017 - 13:29
Calkiem ciekawy temat , gratuluje projektu a takze wyboru silnika poniewaz jest wytrzymaly, w miare lekki oraz dostepny za nieduzoego dolara.. Jako ze interesuje sie troche ''gwiazami'' i conieco tam sobie dlubie pozwole sobie cos dodac od siebie.. A wiec wszystkie tu opisane wersje z kompresorem+turbo beda mniej lub wiecej dzialac tylko pytanie czy gra warta jest przyslowiowej swieczki.. mam na mysli czy nie lepiej pojsc w strone dobrze dopasowanej turbosprezarki i poprawnie wykonanego kolektora wydechowego.. nie chcialbym zniechecac autora bo pomysl ogolnie jest uzasadniony technicznie i jak widac zapalu nie brakuje Napewno z czym bym sobie dal spokoj to ori sterownik+DET ze wzgledu na mocne ograniczenia oraz poswiecony czas a co za tym idzie $. Aktualnie jestem na wstepnym etapie budowy 190E ''2.3-16'' Turbo rowniez na bazie m111kompressor, gdzie po dlugich rozwazaniach nad samym wyborem silnika oraz jego aspiracji zostalo na samym Turbo a sterowane bedzie EMU black (ze wzgledu ze zostaje elektroniczna przepustnica) ale o tym innym razem..
jackkpl
Tue, 28 Feb 2017 - 13:35
Porozmawiaj z użytkownikami mocnych turbo aut , które jeżdża na torze. Przy niedostatecznej przyczepności (mokro i/lub ciasne nawroty) bardzo ciężko się dawkuje moc w aucie z turbo, które wstaje dość leniwie.
Rafaelos103
Tue, 28 Feb 2017 - 15:34
Wiem o co biega.. nie mialem na mysli turbosprezarki pokroju HX40 w relatywnie malym silniku.. wg opisu i oczekiwan autora, Turbo á´la A45AMG albo td05 z evoX przy odpowiednim strojeniu zdalo by role
EssiRS
Tue, 28 Feb 2017 - 15:35
Rafaelos103 dobrze wiedzieć, że grono dłubiących "z sensem" przy MB jest coraz więcej. Chętnie zobaczę co budujesz. Mam gdzieś cały link do projektu w201 DTM z silnikiem M111 Turbo z Volvo.
Obecnie plany są by sprawdzić ile uda się wycisnąć z samego kompressora, bo po drastycznej diecie odchudzającej samochód całkiem zgrabnie się odpycha, a jeszcze sporo brakuje by wykorzystać 100% potencjału kompressora. Zobaczymy jak szybko zacznie brakować pod prawą stopą, pewnie szybko... Po oswojeniu się z autem, kolejny etap to będzie Twincharger, ze względu na to co opisał kolega Jacek powyżej. Na ulicę zdecydowanie nie ma potrzeby montowania układu Twincharger, wystarczy turbo.
Skoro już piszę, to przy samochodzie wbrew pozorom dzieje się sporo, ale czasu brak by robić zdjęcia:
Pospawany kolektor wydechowy (ten z rur z "odzysku"). Teraz chyba wygląda trochę lepiej.
Intercooler:
Zapinki na mocno odchodzonej masce:
Nowe cewki:
Odchudzanie z kabelków:
Nowe lekkie koła:
Spływ do turbo:
I wiele innych....
ddziaduch
Wed, 01 Mar 2017 - 11:46
Ładne te koła. Co to za jedne?
Aval
Wed, 01 Mar 2017 - 16:08
Zapas?
Mis
Wed, 01 Mar 2017 - 19:59
Ten kolektor być będzie, ale wyjście na WG do poprawy według mnie.
Bogdan9999
Wed, 01 Mar 2017 - 20:12
Kolektor rozpadnie ci się po 4-6 tys km. Zacznie pękać niemiłosiernie. A spawanie będzie pomagało na kilka km.
k64
Wed, 01 Mar 2017 - 20:14
CYTAT(Mis @ Wed, 01 Mar 2017 - 19:59)
Ten kolektor być będzie, ale wyjście na WG do poprawy według mnie.
+1 najwięcej spalin bedzie uchodzic z ostatniego cylindra prosto do wg, no ale co nic, dzialac bedzie a jak nie ma miejsca to co zrobic
jackkpl
Wed, 01 Mar 2017 - 21:15
Zależy też, jak mocno z tego WG będzie korzystać. Może całe spaliny puści przez turbo .
k64
Wed, 01 Mar 2017 - 21:25
CYTAT(jackkpl @ Wed, 01 Mar 2017 - 21:15)
Zależy też, jak mocno z tego WG będzie korzystać. Może całe spaliny puści przez turbo .
to bylo by cudne wiec wtedy zdemontuje WG i odesle mi spowrotem a u sąsiada będziemy szukac głowicy na ogrodzie sory za off
EssiRS
Thu, 02 Mar 2017 - 07:43
Nie upieram się że kolektor jest super zrobiony. Sam mam podobne obawy o pękanie. Odejście na WG wbrew pozorom jest zrobione na około 15-20' względem wylotu na turbo. Mylące jest to że po tym mocno ściąłem rurkę pod kątem i dlatego wygląda jakby było na 45' zrobione odejście. Pomyslę czy nie zrobić jeszcze jednego kolektora. Jakie sugestie na nowy by nie pękał? Ze stali czarnej grubościennej? Co do kształtu to wiadomo jaki byłby najodpowiedniejszy.
Felgi made in Germany a nie Chiny. Producent mało znany (nawet teraz nie pamiętam). Najważniejsze że felga z oponą uliczną waży poniżej 19kg/szt. Ze slickiem będzie jeszcze sympatyczniej. Felgi AMG z oponą ważą około 5kg więcej na szt.
SAS Parts
Thu, 02 Mar 2017 - 11:30
Żeby kolektor nie pękał przy flanszy trzeba rurę wpuścić w flanszę i obspawać z obu stron. Reszta spoin to loteria, Dla 100% pewności wypada zrobić dwa wsporniki - jeden od dołu drugi od góry, jeden żeby przejmował ciężar turbosprężarki w pionie a drugi żeby przejmował masę w poziomie.
marcin137
Fri, 03 Mar 2017 - 10:56
Zawsze możesz pofrezowac jedna łapę a do drugiej dac dystans , przyklepac przegrodę lub ja wyciąć i zrobić normalny kolektor z kolanek 48x3 , nie lada sztuka wyjść z tego owalu dac rurkę przez cala flansze i jeszcze spasowac to z głowica . Ja u siebie zrobiłem flansze spasowuje ja z głowica juz we flanszy przechodze na okrąg i potem na CNC zrobić zamki na rurkę po 5mm dł i dopiero bede kręcić barany na koniec dopuszczanie w piecu hartowniczym
SAS Parts
Sat, 04 Mar 2017 - 23:43
Kombinacje z kątem silnika odpadają totalnie. Czyli czary mary z podkładkami pod łapy i skracanie łap. Bo to samo trzeba później zrobić ze skrzynią, inaczej będzie rwało jej poduchy, a jak zmieni się kąt skrzyni to wyjdą kwiatki z pracą lewarka zmiany biegów zapewne. Więc w tym wypadku taki mod zaliczyłbym bardziej do wora z drut patentami - jak temat zmieszczenia kolektora wydechowego z M do e30 z m50/m52 Czyli zamiast zrobić dwa nacięcia + 3 młotki i 20 minut z TIGiem w rękach, ludzie kombinuja z poduchami na zamówienie, czy spawają łapy od podstaw, byle tylko kolektor minął się z tylnym mocowaniem wahacza.
Mercedes c-klasa wbrew pozorom że tam siedział silnik r6 w serii czy nawet V8 AMG, to dużo miejsca pod maską nie ma. Tam jest tak "komfortowo" jak w E30.
Fiki
Sun, 05 Mar 2017 - 16:19
CYTAT(SAS Parts @ Sat, 04 Mar 2017 - 23:43)
Mercedes c-klasa wbrew pozorom że tam siedział silnik r6 w serii czy nawet V8 AMG, to dużo miejsca pod maską nie ma. Tam jest tak "komfortowo" jak w E30.
Moim zdaniem, jak się wywali oryginalną puszkę filtra, a najlepiej jeszcze inaczej ustawi zbiorniczek wyrównawczy, to robi się miejsca, a miejsca. Tylko kolektor nie będzie taki krótki wtedy, turbo trzeba posadzić bliżej reflektora.
SAS Parts
Sun, 05 Mar 2017 - 17:47
I w tą stronę bym szedł, bo długość kolektora i jego średnica w tym setupie nie ma znaczenia w ogóle. Dół i tak zbuduje Eaton i tak. Trzeba walczyć o EGT na górze. A "nadwymiarowy" kolektor w tym pomoże.
EssiRS
Fri, 24 Mar 2017 - 00:03
Postanowiłem na ten sezon (przynajmniej na początek) pozostać przy samym kompressorze, bez turbo. Udało się jeszcze trochę wycisnąć z tego co już jest w samochodzie. Obecnie przyśpiesza to tak:
Szału jeszcze nie ma (szczególnie po przesiadce z samochodu 830Nm, którym jeżdżę na co dzień), ale w porównaniu do tego co było jeszcze niedawno jest duuużo lepiej.
Kolejny etap to shamowanie samochodu i strojenie u kolegi Zibi Soft. Jestem ciekaw jakie wyjdą kreski. Oczywiście nie mam złudzeń. Samym kompressorem nie osiągnę jakiś sensownych wartości mocy i momentu w tym samochodzie.
Najbliższa impreza 02.04.2017 w Białej Podlaskiej. Ciekaw jestem porównania z samochodami, z którymi miałem okazję się ścigać SLem.