Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: MERCEDES w202 DTM lightweight body - było M111.975 + hybryda Turbo A45 AMG Borgwarner B03
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34
MisioLBN
Sprawdz prismy przed montazem. Moje byly 0.11mm za szerokie
mlody1921
M104 było R6 pancerne ale to ciężkie, albo M112 to V6
MadeInPoland
M104 super motor. Będzie mega żarło, fura będzie szybka.
Mis
Powtórzę po raz kolejny, dokup ARP do tego na korby jeśli nie masz.
Dziku
CYTAT(MadeInPoland @ Wed, 30 Oct 2019 - 11:24) *
M104 super motor. Będzie mega żarło, fura będzie szybka.

Chyba na wprost. Nie dość że po wujyu długi to jeszcze w cholerę cięższy od m111...
soltyk
to jest samochód tylko na tor, nic nie stoi na przeszkodzie, aby reznąć gródź
wymiot
CYTAT(Mis @ Wed, 30 Oct 2019 - 11:58) *
Powtórzę po raz kolejny, dokup ARP do tego na korby jeśli nie masz.

ktos kiedys pokazywal wytrzymalosc chinskich srub a arp. arp bylo srednie tongue.gif
EssiRS
Panowie, w końcu zebrałem wszystko do kupy i wystawiłem ogłoszenie o sprzedaży całego zestawu silnika + skrzyni + EMU wraz z ceną do działu ogłoszeń.
Dodatkowo na sprzedaż jest też zestaw kutych korb do tego silnika m111.975 2.3l. Korby po sprawdzeniu, zero problemów, gotowe do montażu. Nie będę już tego montował. Pozostawiam to do decyzji nowemu właścicielowi wink.gif
Zachęcam do zakupu i kontaktu:
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...=0#entry1337397

Odnośnie nowego projektu to coś więcej napiszę w przyszłym tygodniu.
Obiecuję Wam, że nie będziecie zawiedzeni, a całość jest mocno przemyślana wink.gif
elspasoo
Czyżby M112K ?
marcin137
Łap Essirs fotki pomiarów korb do m111 dla przyszłego szczęśliwca smile.gif pomiary moich ale partia ta sama
https://photos.app.goo.gl/hZVYnB7eZhdkCbVm9
MadeInPoland
CYTAT(elspasoo @ Thu, 31 Oct 2019 - 17:21) *
Czyżby M112K ?


Myślisz, że te seryjne korby są zbyt słabe? smile.gif
elspasoo
Pewnie masz rację. Ja ten silnik chcę widzieć głosem mojej wyobraźni , w jakimś C124 smile.gif.
EssiRS
M112K widzieliście zrobione na 600-800KM? Skąd te domysły o mocnych korbach?

Dzięki Marcin za zdjęcia z pomiarów kutych korb do m111.
piwo
Z tymi korbami to jakiś żart? 2mm różnicy w wysokości tłoka do głowicy? To jest jakaś masakra. Jeden zawór jest na granicy spotkania z tłokiem a na pozostałych cylindrach już ryje zawór w tłok. Już nie mówię o spalaniu mieszanki różnie przez inny stopień kompresji czy innym egt na każdym cylindrze.
soltyk
przecież takie korbowody nie nadawały by się na montaż do Nyski, to musi być odchyłka 0,17 mm
marcin137
Korby są odpreżające krótsze o 1.6mm seryjne mają 0.2 mm różnicy między sobą, kute wszystkie są takie same, zwróć uwagę po wyglądzie korby czy jest mierzona kuta czy oryginalna biggrin.gif
EssiRS
Panowie... dość wyraźnie napisałem, że są po pomiarach i nadają się do montażu bez żadnej dodatkowej obróbki. Skoro tak to sprawdźcie 3 razy dokładnie jak coś się wydaje nie zgadzać.
piwo
A może coś takiego?
https://allegro.pl/oferta/silnik-alfa-romeo...10km-8599749990
EssiRS
Piwo 500+ było modne rok temu wink.gif

Zgodnie z obietnicą, na przyszły sezon planuję zamontować do mojego samochodu silnik R6 m104 3.2l (+ modyfikacje), do którego wcześniej widzieliście kute korby PRISM.
Przez wielu silnik jest określany jako bardzo podobny do silnika z Toyoty Supra 2JZ GTE. Dostępne wykresy z hamowni obydwu silników, by to nawet potwierdzały. Nie jest to specjalnie istotne, ale myślę, że można się na tym trochę wzorować. Projektów na m104 jest też sporo.
Ze wstępnych pomiarów silnik jest cięższy o około 50-55kg, ale też jest dłuższy o około 20cm więc dodatkowa masa będzie się inaczej rozkładać.
Wg mnie cięższy silnik wcale nie musi zrujnować rozkładu masy, przy założeniu cofnięcia go do kabiny, a tak planuję go zamontować. Dodatkowo planowanych jest kilka innych zmian w układzie napędowym i w karoserii. Powinno być ok.

Plan jest zbudować go na 600-650KM i 700-750Nm, co przy masie około 1150-1200kg daje stosunek mocy do masy 500-560KM/tonę. Całkiem zgrabnie wink.gif


Jestem teraz m.in. na etapie wyboru Turbo i innych gratów.
Byłoby fajnie jakby wstawało to około 3200rpm i dawało radę do odcinki 7500rpm. Cel wbrew pozorom wcale nie będzie taki łatwy do osiągnięcia.
W 2JZ również nie widać projektów o tak szerokim zakresie pracy.

Dawajcie znać jakie byście dobrali turbo do tego silnika i dlaczego oraz jak Wam się podoba pomysł jak wyżej wink.gif
srbenda
Będzie transaxle skoro mówisz o cofnięciu i mocnych zmianach? Zostaje ta sama buda?
marcin137
łap inspirację smile.gif
https://www.youtube.com/watch?v=l05_2-Bd2Mc


Dziku
Trzeba było od razu strokera robić albo łatwiej dostępnym wałem z om613/648(88.3mm), albo trochę trudniej z om603 3.5(92.4mm), zawsze było by łatwiej napompować...
EssiRS
Dziku, ja chcę z tego silnika wygenerować raptem moc, którą powinny wytrzymać nawet seryjne korby. Obawiam się, że pomimo tego i tak będzie sporo problemów z trakcją przy masie około 1100kg. Jak bedzie za mało to się "dmuchnie" więcej wink.gif

Marcin widziałem. Kompletnie nie interesują mnie projekty, gdzie bez strzału z nitro turbo nawet nie wstanie wink.gif

Srbenda buda zostaje ta sama. Ze skrzynią to jeszcze zobaczymy, ale biorę to pod uwagę.

Prace nad silnikiem idą pełną parą:

GIB
Seryjna korba nie wygląda źle, pomijając nagar wink.gif to M104?
deejey!
https://www.facebook.com/2jze36m3/photos/a....e=3&theater

2JZ 3.4 litra na GTX35

https://scontent.fpoz1-1.fna.fbcdn.net/v/t1...amp;oe=5E8853AF

W sumie spełnia założenia praktycznie? smile.gif
EssiRS
GIB korby są praktycznie identyczne jak te w m111 (różnią się jedynie długością) co oznacza, że taka korba przyjmuje około 100KM/szt.
m104 na seryjnych korbach powinien wytrzymać nawet 600KM, ale z racji iż nie chce mi się go za często otwierać, to kute korby idą już teraz.

Deejey znam dobrze właściciela tego E36 a nigdy go o ten samochód nie pytałem wink.gif
Może wiesz, jaka dokładnie turbina siedzi w tym E36 2JZ? Już znalazłem, oryginał Garrett GTX 35 RS Gen II.
Ciekawe porównanie do Borgwarnera s300sx-e (które na papierze jest prawie identyczne z Borgwarner EFR 9180 - patrz niżej).
Kolega w m104 3.2l na JRspec GT3582R JB zrobił 606KM i 710Nm (przy 3000rpm 450Nm, 3500rpm 520Nm, 4000rpm 620Nm)
Inny projekt m104 3.2l z turbo Borgwarner EFR 9180 792KM i 915Nm (3000rpm 400Nm, 3500rpm 580Nm, 4000rpm 820Nm)
koziol1
Czy jak będziesz miał 600 koni to już będę mógł powiedzieć że masz mocniejsze auto odemnie? smile.gif (przeliczając konie na kilogramy)
EssiRS
Marek, ale widziałem, że się Ariel sprzedaje...
jackkpl
Wiesz,że TCSa kupowałeś do R4. Jak zrobisz R6 600-700hp to musisz dopłacić wink.gif.
KrisC
to e36 miało Borga sx300 wczesniej i jezdzilo to turbo dramatycznie, responsywnosc zera a z boostu wypadal nawet przy przepince z 5 na 6, Garret odmienił auto nie do poznania
EssiRS
Jack no to będę musiał się do Ciebie uśmiechnąć wink.gif

KrisC tak też mówi właściciel, bo pogadaliśmy trochę. Jesteśmy też umówieni na "testy", to dam znać jak wrażenia wink.gif
Jestem bardzo zaskoczony taką fatalną sprawnością Borgwarnera S300 sx-e, bo ten Borg co mam B03 z A45 AMG (też na ślizgu) działa rewelacyjnie.
Poważnie rozważałem tą sprężarkę. Już się wyleczyłem...
andrev
Seria S od Borga to w zamierzeniu turbosprężarki do ciężarówek i innych wynalazków typu kombajny i traktory. Tak więc nie ma się co dziwić czy też szukać rewelacji wink.gif.
Mis
CYTAT(EssiRS @ Tue, 19 Nov 2019 - 09:37) *
Jestem bardzo zaskoczony taką fatalną sprawnością Borgwarnera S300 sx-e, bo ten Borg co mam B03 z A45 AMG (też na ślizgu) działa rewelacyjnie.
Poważnie rozważałem tą sprężarkę. Już się wyleczyłem...

A ja jestem zaskoczony tym, jakie pierdoły czytam w tym temacie, który zawsze miałem za całkiem rzeczowy. huh.gif

Jak można porównywać turbo z a45 amg, które jest pierdkiem i w pośrednim wtrysku robi gówniane moce do S300SX-E, które robi moce w okolicach 4 cyfr w największych wersjach.
Nie zapominajcie, że wszystko zależy od pozostałej części setupu też, takiej jak kolektor wydechowy, wydech, wg, strojenie, ic, itd. wink.gif

Mojemu znajomemu S366-SXE robi 1,5bar przy 4200rpm w m50b25nv, które z natury nie wstaje i nie generuje momentu, od 3800rpm jest 1bar, nie ma laga po zmianie biegu i na 1,8bar jest 7 paczek równe, kręcimy 7800rpm, było tu 6 różnych turbo wcześniej w tym GT35 i GTX35 i nie wstawało lepiej, a mocowo było gorzej albo żywotność turbo była liczona w tygodniach.
To auto robi średnie 5s na RL 100-200 w budzie sedana e36 z lpg, więc proszę o nie pisanie poniżej bzdur na temat mocy, bo w Wawce połowa e36 potrzebuje 800hp (100hp więcej), żeby podobne czasy walić. laugh.gif

Takie generalizowanie nie ma sensu, można mieć dobry kolektor ts i kijowy kolektor ss, można mieć S300SX z ciężarówki z AR1.22, a można mieć S372-SXE z AR0.91 robiące 1000hp z fajnym wstawaniem. smile.gif


Poniżej widać jak w 2000cm na dobrym setupie 3setka borga się budzi, takich przykładów z samego yt jest mnóstwo:
https://www.youtube.com/watch?v=Yk9jc3ucgWQ
piwo
ale na filmie koles kreci 5 tys w gore to wiadomo ze turbo jest responsywne
EssiRS
Miś po przeczytaniu twojego wpisu mam podobne przemyślenia. Nie wiem jaki masz problem i czego nie zrozumiałeś. Odnosisz się do rzeczy, których nikt nie napisał.

W przytoczonym BMW z 2JZ kolega wymienił tylko turbo z Borgwarnera S300 na Garretta gtx35. Osprzęt pozostał ten sam.
Omawiamy wykres mocy przed i po zmianie. Nie omawiamy czasu 100-200kmh. Na to się składa sporo innych rzeczy

Borgwarner B03 w aspekcie rozwiązań technicznych (na papierze) wydaje się być podobny do pozostałych turbin tego producenta (s200sx, s300sx itp), a sprawność tej turbiny przy właściwym doborze pojemności silnika i kilku innych rzeczach jest bardzo dobra. Przede wszystkim chodzi tutaj o czas reakcji turbo na gaz.
Oczywiście B03 to turbo dla pojemności ok 1,8-2,3l. Nikt nie pisał o wsadzaniu B03 do silnika 3.2l. Szukam turbo co zrobi podobny efekt w silniku 3,2l jak B03 w 2,3l.

Tak czy owak. Kilka postów wyżej prosiłem o podpowiedzi co byście zastosowali w tym silniku m104 na moim miejscu.
Miś jakie turbo byś założył?
KrisC
ten Garrett GTX gen2 to oryginał a nie Garrett style z pola ryżowego i zrobił 100nm więcej na 0.3b mniejszym booście, więcej mocy na górze i lepiej wstaje wink.gif to nie herezja, jechałem w tym aucie przed i po zmianie
A d a m
2x IHI RXR6 / Apexi RX6
marcin137
Czemu nie gtx30 ? lub gtx35 z twinscrolem + quick spool vavle , polecam powerspiryty bdb jakość , u mnie przy kompresji 9.5bar (sportowe wałki) gtx3076r ar0.83 w 2.3 bara robi teraz równo przy 4tys na 3 biegu
ultraspool
CYTAT(A d a m @ Wed, 20 Nov 2019 - 18:12) *
2x IHI RXR6 / Apexi RX6



Mialem to turbo, rx6r z subru s6. Potega nad potegi we wstawaniu.

Jak singiel to bym bral efr8474
EssiRS
W tak zwanym międzyczasie trwają prace nad dalszą redukcją masy samochodu





radzio_gsi
CYTAT(EssiRS @ Mon, 25 Nov 2019 - 17:25) *
W tak zwanym międzyczasie trwają prace nad dalszą redukcją masy samochodu




no to grubo poleciałeś
MakosZ
Ile to to waży? I ile dzięki temu kg zyskasz? Obniżenie środka ciężkości to już oczywista oczywistość.
btw.
Kiedy planujesz stroić nowy motor?
Dziku
A miało zostać kombi...
Andrzejsr
To było laminowane na karoserii ? w sumie sprytnie i tanio, formy nie trzeba .
flapjck1
ee ale to jest chyba kopyto do robienia laminatu a nie docelowy laminat?
Andrzejsr
Czyli po to te kołnierze wystające żeby później wyjąc z tego gotowy element ?
No jest nieco zachodu ze znajdywaniem każdego kg.
piwo
to juz sa niezle jaja. to ma jakis wogole sens? chodzi mi o uzasadnienie ekonomiczne? nie taniej poszukac innej lzejszej bazy?
gicy
to forma z sedana ?
ddziaduch
Czyli idziesz przetartym szlakiem Volvo biggrin.gif http://www.volvotips.com/index.php/850-2/850-btcc/
Bio
CYTAT(piwo @ Tue, 26 Nov 2019 - 05:12) *
to juz sa niezle jaja. to ma jakis wogole sens? chodzi mi o uzasadnienie ekonomiczne? nie taniej poszukac innej lzejszej bazy?

ale po co?

Jeśli chce robić potwora z tego - niech robi. Po prostu kolejna ewolucja i tyle wink.gif
Motorsport amatorski nigdy chyba nie miał uzasadnienia ekonomicznego. Różnica po prostu jest w "tolerowanym poziomie wydatków".
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.