Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: MERCEDES w202 DTM lightweight body - było M111.975 + hybryda Turbo A45 AMG Borgwarner B03
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34
olozwirski
Co to za skrzynia?
w0wacik
CYTAT(olozwirski @ Thu, 31 May 2018 - 22:24) *
Co to za skrzynia?


Wygląda na BMW.
Pan. B
Gs6 53dz jak mnie wzrok nie myli. Kawał kloca, dosyc pancernego wink.gif
bird13
CYTAT(EssiRS @ Wed, 30 May 2018 - 16:03) *


Skrzynia była rozpoławiana na okoliczność spawania?
EssiRS
Prace się niestety nieco przeciągają z braku czasu i z powodu drobiazgów które trzeba było domówić w ASO BMW.

To jest skrzynia z BMW e60 535d.
Całość poskładana na lekkim kole jednomasowym i zestawie sprzęgła zrobionym na około 650Nm.
Waga skrzyni oczywiście jest wyższa niż skrzyni Mercedesa. Dochodzi około 22kg.

Bird to jest mój drugi samochód z tą skrzynią. Poprzedni poskładałem na adapterza z aluminium PA6, który sam wymierzyłem i oddałem na cnc. Skrzynia była montowana do Mercedesa SL500 R129 silnik V8 m119.
Tym razem postanowiłem sprawdzić drugą metodę na swap skrzyni, czyli przespawanie dzwonu. Fabryczny dzwon od skrzyni został odcięty i przyspawany dzwon od skrzyni Mercedesa.
Marcin92
automat na jednomasie? 535d szło tylko w automacie
siewcu
No to pomylił się i napisał 535d zamiast 530d. Po co z tego aferę robić?
w0wacik
CYTAT(siewcu @ Thu, 07 Jun 2018 - 18:06) *
No to pomylił się i napisał 535d zamiast 530d. Po co z tego aferę robić?


Nie wydaje mi się, żeby to była afera, tylko sprostowanie. A prostować trzeba, bo potem forumowo-fejsbukowi Janusze tjuningu wypisują takie brednie, że ludzie czasem dziwnie na mnie patrzą jak to czytam w miejscu publicznym i sikam ze śmiechu...
Marcin92
Dokładnie żadna afera tylko dopytanie/poprawienie.
Skrzynie w dieslach bmw na common railu są naprawdę pancerne (Jak dla mnie fajnie precyzyjnie wchodzą w nich biegi) I z e60 idzie dostać w fajnych pieniądzach.
EssiRS
Oczywiście macie rację. Nie zauważyłem autokorekty, a pisałem z tel.
"Janusze tuningu" nic ciekawego nie znajdą w tym wątku, szkoda czasu. Magnetyzera nie mam i jakoś to jedzie wink.gif

Równolegle do skrzyni wejdzie kilka zmian w zawieszeniu, m.in. poliuretany i grubsze stabilizatory.
w0wacik
CYTAT(EssiRS @ Sat, 09 Jun 2018 - 07:18) *
Oczywiście macie rację. Nie zauważyłem autokorekty, a pisałem z tel.
"Janusze tuningu" nic ciekawego nie znajdą w tym wątku, szkoda czasu. Magnetyzera nie mam i jakoś to jedzie wink.gif

Równolegle do skrzyni wejdzie kilka zmian w zawieszeniu, m.in. poliuretany i grubsze stabilizatory.


Może i Janusze nic nie znajdą, ale Janusz powie Pjoterowi, że taki jeden ma skrzynię manual z 535d... A Pjoter to rozpowie kolegom itd... biggrin.gif

Co do magnetyzerów... Czy ktoś kiedyś sprawdzał tak realnie na hamowni czy to coś daje? biggrin.gif Żart, żeby nie było, że to ja tu Januszuje biggrin.gif
EssiRS
Z nowości to skrzynia chodzi super. Sprzęgło chodzi super. Technicznie wszystko dopieszczone. Pozostaje kosmetyka, ale i to niebawem się uzupełni.
Jeszcze raz ogromne podziękowania dla kolegi Dblackbox za pospawanie skrzyni.

Kolejna nowość to decyzja o zmianie kół na 18" i w szerszych rozmiarach. Z tyłu już siedzi pełny slick Yokohama w rozmiarze 300/650/18. Mam nadzieję na trochę więcej trakcji.
Całość w stylu "mad max":

addam24
Fajnie to wymysliles.A jak z przelozeniami wzgledem serii??
Albert
opona 300/650/18 powinna znacząco poprawić trakcję, bardzo fajnie ze udało upchnąć Ci się taki walec.
EssiRS
Adam skrzynia jest jeszcze krótsza niż ta z MB, ale montuję koła o większej średnicy, więc tutaj czekam jeszcze ze zmianami.

Opony jest znacznie więcej. Powinno być dobrze. Z przodu też będzie szerzej.
Tutaj porównanie po lewej dotychczasowy slick Pirelli 245/620/17, na środku nowy slick na tył 300/650/18 i następna po prawej 270/650/18 na przód.
jackkpl
CYTAT(Albert @ Mon, 18 Jun 2018 - 22:02) *
opona 300/650/18 powinna znacząco poprawić trakcję, bardzo fajnie ze udało upchnąć Ci się taki walec.

I opory biggrin.gif
EssiRS
Wolę opory na oponie niż "opór" w przeniesieniu mocy na asfalt wink.gif
addam24
Ha Ha zapowiada sie ciekawie.
Porszak
18" podyktowane szerokością opon? bo zostajac przy 17" zestaw byłby jednak lżejszy.
luisgomes6
Z tego co widzę to felgi z r129 Essiego, może po prostu miał pod ręką. A że mocy przybędzie to może i kiedyś większy hamulec taka 18” przyjmie.
EssiRS
Porszak dokładnie. W 17" slicku typowe rozmiary to około 225-255, a to już wiem, że jest dla mnie za mało, tym bardziej myśląc o dalszych modyfikacjach.
W 18" mam bardzo szerokie pole do popisu.

Albert tutaj dośc dobrze widać co znaczyło "upchnąć taki walec":


No i popracowałem trochę nad estetyką:
Albert
mam u siebie 260 szeroki slick, ciałem wsadzić 280 ale nie weszło, 300 to prawdziwy walec !

będzie znacząco lepiej z trakcją

Felga szerokości 10,5 cala czy 11 ?
jackkpl
Ja uwazam,ze roznica w trakcji bedzie niewielka, ledwo odczuwalna. No ale powodzenia smile.gif
EssiRS
Jacek szerokość opony nie ma wpływu na przyczepność? Ten sam model opony slick oczywiście. To co w takim razie ma?
Masz lepszy pomysł na poprawę trakcji "mechanicznie"? Pomijam dotychczasowe pomysły zmniejszenia mocy wink.gif
Z tego co piszesz poprawy trakcji prawie nie będzie, za to będzie większy opór toczenia i gorsze osiągi samochodu... nie wiem, ale coś mi tu nie gra.

Albert felga jest trochę za wąska co też widać na zdjęciach. Teraz jest 10".
Producent zaleca felgę 12"!!!

Felgi faktycznie wcześniej jeździły w R129. Teraz SL jest obuty w felgi 20", 11" szeroki tył.
Do w202 mam już teraz 5 kpl kół.
jackkpl
CYTAT(EssiRS @ Thu, 21 Jun 2018 - 14:55) *
Jacek szerokość opony nie ma wpływu na przyczepność? Ten sam model opony slick oczywiście. To co w takim razie ma?
Masz lepszy pomysł na poprawę trakcji "mechanicznie"? Pomijam dotychczasowe pomysły zmniejszenia mocy wink.gif
Z tego co piszesz poprawy trakcji prawie nie będzie, za to będzie większy opór toczenia i gorsze osiągi samochodu... nie wiem, ale coś mi tu nie gra.

Albert felga jest trochę za wąska co też widać na zdjęciach. Teraz jest 10".
Producent zaleca felgę 12"!!!

Felgi faktycznie wcześniej jeździły w R129. Teraz SL jest obuty w felgi 20", 11" szeroki tył.
Do w202 mam już teraz 5 kpl kół.


Jakas tam bedzie, ale wszyscy spodziewaja sie,ze nagle zaczniesz robic 1s lepszy czas 0-100 biggrin.gif.

Czysto teoretycznie, przyczepnosc to wspolczynnik tarcia * nacisk. Nigdzie nie ma mowy o powierzchi. Guma w oponie ma mniejszy wspolczynnik tarcia dla wiekszego nacisku, stad szersza opona daje zysk. Ale to sa zyski kilkuprocentowe.
Z tego samego powodu zostajac przy tej samej szerokosci opony, a obnizajac mase, zyskujesz minimalnie na przyczepnosci.

U mnie miedzy 225 a 265 roznice sa bardzo male, postaram sie to jeszcze zweryfikowac na kolejnych zawodach smile.gif.


http://2.bp.blogspot.com/-fPjgf-6ELgc/UIWW...+Slip+Angle.jpg

Patrzac po Twoich filmach po prostu masz zbyt nadsterowny samochod, stad problemy z trakcja na wyjsciu.
HubertRinkon
Wg mnie będziesz wolniejszy a nie szybszy ...

Ja po przejściu z opon 225-240 r 17 na 250 r18 pogorszyłem swoje wyniki na wszystkich torach .
Porszak
Jest wybór w oponach, jest wybór w lekkich felgach, ale ciężko bedzie zbilansować wielkość koła lekką obręczą.
EssiRS
No cóż, zobaczymy.
Najbliższa okazja żeby zweryfikować teorię z praktyką to Race Day Tor Jastrząb w tą sobotę.
Wydaje mi się, że zgrubsza samochód jest gotowy, chociaż do ideału sporo brakuje.
Trzymajcie kciuki za pogodę.
Andrzejsr
Na tych gładkich slickach jedziesz ?? bo wg Windguru deszcz , nieduży ale jednak, wg ICM niby mniejszy ale możliwe konwekcyjne opady ... właśnie patrzę na prognozy i nie wiem co na początek założyć. Ale może mocne Mercedesy ma walcach rozjeżdżą i będzie sucho na torze ;-)
EssiRS
Andrzej wziąłem kilka kompletów innych opon na zmianę, w tym deszcze, ale mam nadzieję, że będzie sucho.
Mercedesy na walcach smile.gif dobre...
Do zobaczenia na torze.
Albert
"Teoria mowi jak bedzie w praktyce, praktyka pokazuje zupełnie co innego"

marcin24
Od czego te poszerzenia?
Macie jakiś patent na mocne sprzeglo w mercedesie sprzeglo 240mm
Kevlar i docisk że sprintera nie dają rady
Może jakiś docisk z bmw 3.0 d???
Zrobiłem też docisk na podwójnym słoneczku niestety pompa sprzęgła za słaba albo wysprzeglik, wciska do pewnego momentu i dupa
EssiRS
Teoria z praktyką ma się tak, że na tym walcu jeździło się super, dużo lepiej niż dotychczas. Nie mieliłem tak kołami na wyjściu z zakrętów. Dużo wcześniej mogłem wykorzystywać moc samochodu, chociaż na tym torze to akurat nie miało większego znaczenia.
Niestety z przodem nie zdążyłem i jechałem na wąskim slicku 17".
Pomimo tak źle dobranego zestawu opon, braku geometrii i kilku moich głupich błedów (najszybsze okrążenia jechałem ze zbyt mała ilością paliwa w baku i odcinało na zakrętach) udało się nawiązać rywalizację z czołówką w generalce, w tym z dwoma BMW E46 M3 całe w laminatach, Arielem Atom, fenomenalnie jadącym Tomkiem w RX8, 350Z i z wieloma innymi zacnymi rywalami.
5 miejsce w generalce, 4 w klasie RWD i 3 miejsce w RWD 3000+.
Do 3 miejsca w generalce zabrakło mi 0:00:400 na prawie 2 minutowym okrążeniu, więc było naprawdę ciasno.
EssiRS

kompot
CYTAT(Albert @ Sat, 23 Jun 2018 - 03:45) *
"Teoria mowi jak bedzie w praktyce, praktyka pokazuje zupełnie co innego"

Najczęstszy powód to jakość tej teorii smile.gif
W tym przypadku chodzi o sztywność opony - gdyby była idealnie sztywna to powyższe zasady miałyby zastosowanie. Ale tak nie jest więc do całej skomplikowanej teorii sztywności opon dochodzi wątek masy/termicznej inercji (przegrzewania wspomnianego w artykule), momentu bezwładności czyli problemów z rozpędzaniem, aerodynamiki (nawet opony o tej samej szerokości mogą roznic sie o 0.005 Cd co odbije sie na predkosci na koncu prostej) oporow toczenia i jeszcze pewnie innych. Aha, no i jeszcze temat rzeka - mieszanka, ale to dla masochistów, tego nie ogarniam smile.gif
EssiRS
Kilka zdjęć znalezionych na FB:




Marcin poszerzenia są tzw uniwersalne.
Co masz za silnik i jaką moc że od cdi nie daje rady?
EssiRS
Koledzy, chciałem wrócić do tematu zaadaptowania ABS'u z innego samochodu.

Przyjmuje jako dawcę BMW E46.
Czy tam pompa/sterownik ABS oprócz sygnałów z kół potrzebuje jeszcze jakiś dodatkowych? Jeżeli tak to jakich?
Czy korektor siły hamowania jest poza pompą?

Temat koronek i czujników przy kołach chyba mam już opanowany.
marcin24
Silnik om605 plus duże sekcje i hx40
Poszerzenia wyglądają zacnie
Też mam kombiaka i zamiast reanimowac nadkole wolę coś przekręcić
EssiRS
Marcin na pewno wysprzęglik i pompa sprzęgła spokojnie obsługuje zestaw znoszący 650Nm, więc warto od tego zacząć.
Sprawdzałeś ile mocy ma ten samochód teraz? Ciekawy projekt.

Tutaj film kolegi z BMW e46M3 z którym cieliśmy się na ułamki sekundy:

https://youtu.be/BNu0kGvhjxQ
marcin24
Nie wiem jaka jest moc, ale przy sprzyjających warunkach powinno być około 600nm
Muszę coś pokombinować, najlepiej by było dorwać docisk z m5 e34 podobno znosi 700nm + ewentualnie z audi s2


marcin24
Projekt będzie ciekawszy jak wpadnie 3.0 td i dmuchne ponad 3 bary okolice 1000nm potrafi wygenerować ten silnik z odpowiednimi fantami
GIB
tylko czy to 1000 Nm w wąskim zakresie a ciężkim silniku aż tak bardzo sprawdzi się na torze?
marcin24
Auto ma być na 1/4 mili.
Więc wąski zakres niuta nie jest tak istotny
Na torze była by lipa, zanim wstanie jakiś hx50
EssiRS
600Nm a 1000Nm to trochę przepaść, ale trzymam kciuki.

Przy slicku 300/650/18 z tyłu i obecnych 550Nm, ado tego turbo nie jest już problemem. Przy kolejnych strojeniach nacisk będzie kładziony na moc, a to może już niebawem.
jackkpl
Jest zakaz.robienia wiecej niz 400hp na 1200kg wink.gif
marcin24
Temat jeszcze chwilę poczeka,
Narazie dopracować om605,.żeby sprzeglo lepiło na slickach
GIB
i może czas założyć własny temat?
EssiRS
Jacek a 360KM i 900kg nie daje lepszego efektu? smile.gif

Tutaj zdjęcie poglądowe z trwających prac. Bystre oko zauważy natrysk oleju na denka tłoków:


Marcin chyba wielotarczowe sprzęgło albo spiek byłoby najlepsze. Żadne seryjne sprzęgło dużo nie wytrzyma strzałów spod świateł choinki.
jackkpl
CYTAT(EssiRS @ Mon, 02 Jul 2018 - 07:56) *
Jacek a 360KM i 900kg nie daje lepszego efektu? smile.gif


Da, ale to chyba nie jest wykonalne bez 3mcy pracy i dużego worka kasy smile.gif. To są parametry mocnego lotusa/opla speedstera.
EssiRS
Jacek co to dla Ciebie... wink.gif

Z dobrych wieści to jak na razie jestem na 1 miejscu w klasyfikacji generalnej sezonu 2018 w cyklu pucharu Race Day. Całkiem nieźle jak na "kombi taxi"
https://www.facebook.com/184047148623816/po...25935604434966/
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.