Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: MERCEDES w202 DTM lightweight body - było M111.975 + hybryda Turbo A45 AMG Borgwarner B03
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34
EssiRS
Tutaj zdjęcia jak "spasowany" jest fabrycxny kolektor dolotowy z głowicą:




Kolektor też dość mocno się zawęża wewnątrz, nawet poniżej 37-38mm.
Porszak
Prawie jak w FSO tongue.gif
jackkpl
Płynne zwężenie nie jest problemem, takie progi są. Na tych progach tracisz najwięcej smile.gif.
EssiRS
Tutaj ciekawe porównanie efektów różnych sposobów obróbki głowicy o których pisaliście poprzednio:

https://youtu.be/U6v2wpk4mjo
jackkpl
Czyli jednak pileczka golfowa? smile.gif
EssiRS
Niby tak, ale dla mnie informacja jest przede wszystkim taka, że każda modyfikacja jest lepsza od pozostawienia serii, a efekt tych modyfikacji jest z grubsza podobny wink.gif
woytek9
to też warto obejrzeć:

https://www.youtube.com/watch?v=aijyLKCvbU8

https://www.youtube.com/watch?v=Fbd33oEyCbU

https://www.youtube.com/watch?v=p1w8OU_8-JM

często robią fajne porównania i testy.
EssiRS
Głowicą, kolektorem dolotowym itd zajmę się niebawem, tym czasem aktualny wykres po ostatnich poprawkach wygląda całkiem fajnie, szczególnie w granicy 3000-4000rpm gdzie w całym tym przedziale pojawiło się dodatkowo około 80Nm.

Finalnie na teraz jest 370KM i 550Nm:
Mis
Super, wreszcie przebieg kresek nie razi kiepskim wstawaniem i dołem. smile.gif
addam24
Ladnie,przyrost fajny.Przy 3k rpm przybylo ponad 70ps.Teraz to pewnie inny samochod.Ale trzeba odblokowac gore.A tak naprawde to caly zakres.Pamietam jak Markos w swojej b18c6 turbo mial okolo 360ps na doladowaniu 0.7 bara.Ale nie ma co porownywac.Bo to totalnie dwa inne motory.Z reszta sam wiesz w ktorym kierunku musisz isc.
streetu
Jakby to reklamowali takie auto "80% momentu obrotowego dostępne w zakresie 2600-5700" biggrin.gif
Gratuluję takiego ładnego przebiegu.
jackkpl
Montuj tego tcsa, bo bedzie drift king wink.gif.
EssiRS
Jackkpl na teraz to nie mam ani tcs ani abs... O ile tcsa pewnie niebawem podepnę to na abs nie mamy już pomysłu...
Zibi przywrócił komunikację po can, ale to nie dało efektu. Wyskakuje komunikat o błedzie w komunikacji. Poproszę Zbyszka żeby opisał problem, może będziecie mieli jakiś pomysł w czym tkwi problem.

Dzięki koledzy za przychylne komentarze. Wnioski z tego strojenia już wyciągnięte i plany na dalsze modyfikacje też już ułożone wink.gif
jackkpl
CYTAT(EssiRS @ Fri, 30 Mar 2018 - 14:52) *
Jackkpl na teraz to nie mam ani tcs ani abs... O ile tcsa pewnie niebawem podepnę to na abs nie mamy już pomysłu...
Zibi przywrócił komunikację po can, ale to nie dało efektu. Wyskakuje komunikat o błedzie w komunikacji. Poproszę Zbyszka żeby opisał problem, może będziecie mieli jakiś pomysł w czym tkwi problem.

Dzięki koledzy za przychylne komentarze. Wnioski z tego strojenia już wyciągnięte i plany na dalsze modyfikacje też już ułożone wink.gif

Trzeba sprawdzic czy przez obd modul abs odpowiada. Jak nie to problem z wiazka lub padl modul abs..
Zibi122
ABS bez problemu się diagnozuje, pokazuje 2 błędy, C1022 i C1033. Pierwszy to błąd komunikacji z sterownikiem silnika a drugi ogólny błąd komunikacji CAN.
Przejście po przewodach z ECU do ABS jest, sterownik wysyła na CAN sygnały bo na desce ożył obrotomierz. Żadnych innych błędów w ABS nie ma.
jackkpl
Internety pisza cos o module zasilania pod maska, ktore moga powodowac ten blad.
Sprawdzcie jeszcze,czy czujnik pedalu hamulca dziala ok.
EssiRS
Wczoraj odbył się Race Day Tor Modlin.
Udało się zdobyć 4 miejsce w generalce, 2 w grupie RWD i 2 w klasie.



Dzisiaj Classic Auto Cup. Trzymajcie kciuki.
jackkpl
Rokrecasz sie smile.gif. Gratulacje i powodzenia.
EssiRS
ClassicAuto Cup Tor Modlin szczęśliwie udało się ukończyć na 1 miejscu w grupie, 1 miejscu w klasie i 2 miejscu w generalce.

Driftman
Chłopaki luknijcie jakie auta kolega objechał smile.gif

Serdeczne gratulacje


ps.też odchodzi Ci próg wink.gif
Naprawdę niedoceniane są te mietki. Swojego katunguje od pół roku i chyba go zostawie
jackkpl
CYTAT(Driftman @ Sun, 15 Apr 2018 - 22:33) *
Chłopaki luknijcie jakie auta kolega objechał smile.gif

Serdeczne gratulacje


ps.też odchodzi Ci próg wink.gif
Naprawdę nie doceniane są te mietki. Swojego katunguje od pół roku i chyba go zostawie

Kolega to juz nie takie auta objezdzal wink.gif.
xero
CYTAT(EssiRS @ Sun, 15 Apr 2018 - 21:35) *
ClassicAuto Cup Tor Modlin szczęśliwie udało się ukończyć na 1 miejscu w grupie, 1 miejscu w klasie i 2 miejscu w generalce.




gratuluję! Zaraz zobaczę po wynikach jak reszcie poszło z naszego sobotniego Race Daya smile.gif
jak teraz patrzę też mogłem jechać, ale chyba po sobotniej imprezie doskwierał brak dłuższego jeżdżenia?

kontrolm
Byłem , widziałem, pięknie mknie MB wraz z kierownikiem
EssiRS
Dzięki koledzy.
Przy samochodzie mam jeszcze bardzo wiele do zrobienia. Na filmach na pewno będzie widać jak walczę ze skrzynią biegów. Dodatkowo przemiliłem dyfer i miałem napęd na jedno koło.
Mimo wszystko z wyniku jestem bardzo zadowolony. To dobrze wróży na przyszłość.

Niby the best of ClassicAuto Cup:

https://youtu.be/Qx6i8lucHS4

Próg, zderzak i błotnik dostały dzień wcześniej "z oponek" bo szykana okazała się za wąska wink.gif
jackkpl
Widzę, że się nie załapałeś tym razem biggrin.gif. Może musisz okleić auto rozkładówkami z playboya ? wink.gif
EssiRS
To akurat nie o mnie chodzi. Było na prawdę sporo świetnych i bardzo szybkich samochodów, a oglądamy jakiegoś podsterownego passata (bez urazy) co przestawia pachołki jadąc 3kmh...
jackkpl
Taki passat po małym modzie baku bierze ponad 100l benzyny przez granicę. To jest wyjątkowy wóz wink.gif.
EssiRS
Tutaj film z mojego przejazdu w wersji onboard:

https://youtu.be/VRnKzLSxURU
piwo
kurde a ja patrzac na czasy przed wpczraj sie zastanawialem kto tak tym w202 pozamiatal wszystkich. niesamowita jazda. trasa byla bardzo ciezka i patrzac z onboardow na prawde trzeba bylo popracowac kierownica.
tutaj przejazd gronka (15 pozycja) dla porownania
jackkpl
Biegi CI chodzą lepiej, niż u mnie. Odnoszę wrażenie, że masz one tire fire - coś szpera słabo spina na wyjściach.
lemur
Było wyżej napisane że dyferencjał się rozleciał i dlatego.
tom cio
Jackkpl post nr 424, Essirs pisal ze mial naped na jedno kolo.
norbi_gte
CYTAT(jackkpl @ Tue, 17 Apr 2018 - 09:54) *
Biegi CI chodzą lepiej, niż u mnie. Odnoszę wrażenie, że masz one tire fire - coś szpera słabo spina na wyjściach.


EssiRS: „ Dodatkowo przemiliłem dyfer i miałem napęd na jedno koło.”


Trasa faktycznie ciasna i skomplikowana. Dużo krawężników i barierek.
Ja bym napisał natomiast że jazda jak na merca przystało, spokojnie bez fajerwerków dla widza a jednak czasy super.
jackkpl
My bad smile.gif. Takie czasy na uwalonym dyfrze dobrze wróża na pszyszłość, cytując Tomka smile.gif.
EssiRS
Piwo patrz jaki świat mały wink.gif Koledzy z RX8 dają radę! Bardzo szybkie samochody, a przy tym ładne, nie to co mój "gruz".

Jackkpl może na filmie zmiana biegów wygląda względnie dobrze, ale np zwróć uwagę na filmie przy ok. 2min jak walczę z wrzuceniem 3 i ile to trwało. To niestety standard, jak w ikarusie...
Dyfer się niestety nie spisał i nie miałem "wyjścia z progu". Momentami miałem siwo w aucie od palenia kapcia.

Tor Modlin polecam. Bardzo fajny obiekt. Nawierzchnia bardzo fajna. Infrastruktura chyba nawet lepsza niż w Jastrzębiu. Niestety minusem są krawężniki.

Film nigdy nie odda prawdziwej jazdy. Musicie mi uwierzyć, że jazda nie była tak zupełnie spokojna. Na tych wiaduktach to chyba odrywały mi się wszystkie 4 koła. Było grubo. Kolega co ze mną jeździł momentami miał już dość przeciążeń wink.gif

Jacek potencjał myślę że jest. Dodatkowo wiedziałem, że w CAC nie ma generalki, więc wszystkie przejazdy zrobiłem z kumplem (razem ważymy ponad 200kg) tak więc na pewno dało się pojechać jeszcze sporo szybciej.
EssiRS

https://youtu.be/XBpHd74Bl2w
EssiRS
Te zdjęcie znalezione na FB "zamiata". Gratulacje dla autora!
mitusm
Pięknie idzie, idealny przykład jak mało efektowna jazda jest bardzo efektywna.
piwo
swietnie trzymales dupe w ryzach. widac czasem jak tylne jendo kolo zamieli a i tak tyl stabilny i nie ucieka. mega mega mega. mozesz powiedziec jaka masz geometrie przod tyl oraz twardosc amorow przod tyl oraz wysokosci przod tyl i jakiej firmy amory? wygladalo to mega stabilnie patrzac na przejazdy innych gdzie prawie kazdy luk i wybicie na hopce to bok.
ty miales mega miekko tyl i mega twardo przod? brak staba z tylu i mega twardy z przodu?
Rudiger
Gratuluję świetnej jazdy i wyników smile.gif Prędkość z jaką wchodziłeś kombiakiem w ostatnią szykanę powalała!
Onyx
na 1:04 piękny booty slap smile.gif hehe
EssiRS
Tak jak pisałem już wyżej, to jazda na pewno do spokojnych nie należała, ale faktycznie z zewnątrz jak się ogląda to niewiele się dzieje. Taka szybka jazda po bułki wink.gif

Piwo dzięki smile.gif Samochód udało mi się już dopracować i ustawić pod siebie, w efekcie jestem w stanie wyjść szybko z uślizgu tyłu lub go pogłębić. W sobotę na Race Day dwa zakręty szedłem pełnym driftem bo tak było szybciej. Niestety chyba nikt nie nagrywał, a szkoda, bo trasa z soboty była dużo trudniejsza i efektowna. Na wiadukcie w przeciwną stronę chyba odrywałem wszystkie 4 koła od asfaltu.
Z przodu i z tyłu mam około 2,5° negatywu, aczkolwiek zrobiłem kilka modyfikacji, a czasu zabrakło przed imprezą na poprawę geometrii. To nie jedt jeszcze optymalne ustawienie, ale wystarczy by samochód się słuchał.
Zawieszenie to totalna "rzeźba" mojego autorstwa. Każdy element jest albo dorobiony, albo zapożyczony z innego samochodu i dostosowany do w202.
Stabilizatory mam z przodu i z tyłu. Z przodu większej średnicy, ale tak jest fabrycznie.
Zawieszenie jest faktycznie względnie miękko ustawione. Za twarde to też nie dobrze.

Rudiger dzięki. Skoda pręzętowała się profi.
Faktycznie tam było całkiem szybko. Podobno niezły "show" robiłem na tej prostej strzelając z wydechu, paląc kapcia itd. Na filmach niestety tego nie widać.

Onyx lekkie dotknięcie przy około 120kmh wink.gif

Ogólnie jeszcze dużo pracy przede mną. Konkurencja jest bardzo mocna.
Po.imprezie wnioski wyciągnięte i trwają już prace nad poprawkami.

Jest plan pojechać w maju na tor łódź. Jestem ciekaw czy zbliżę się do czasu około 1:00min.
jackkpl
CYTAT(EssiRS @ Sat, 21 Apr 2018 - 08:23) *
Tak jak pisałem już wyżej, to jazda na pewno do spokojnych nie należała, ale faktycznie z zewnątrz jak się ogląda to niewiele się dzieje. Taka szybka jazda po bułki wink.gif

Piwo dzięki smile.gif Samochód udało mi się już dopracować i ustawić pod siebie, w efekcie jestem w stanie wyjść szybko z uślizgu tyłu lub go pogłębić. W sobotę na Race Day dwa zakręty szedłem pełnym driftem bo tak było szybciej. Niestety chyba nikt nie nagrywał, a szkoda, bo trasa z soboty była dużo trudniejsza i efektowna. Na wiadukcie w przeciwną stronę chyba odrywałem wszystkie 4 koła od asfaltu.
Z przodu i z tyłu mam około 2,5° negatywu, aczkolwiek zrobiłem kilka modyfikacji, a czasu zabrakło przed imprezą na poprawę geometrii. To nie jedt jeszcze optymalne ustawienie, ale wystarczy by samochód się słuchał.
Zawieszenie to totalna "rzeźba" mojego autorstwa. Każdy element jest albo dorobiony, albo zapożyczony z innego samochodu i dostosowany do w202.
Stabilizatory mam z przodu i z tyłu. Z przodu większej średnicy, ale tak jest fabrycznie.
Zawieszenie jest faktycznie względnie miękko ustawione. Za twarde to też nie dobrze.

Rudiger dzięki. Skoda pręzętowała się profi.
Faktycznie tam było całkiem szybko. Podobno niezły "show" robiłem na tej prostej strzelając z wydechu, paląc kapcia itd. Na filmach niestety tego nie widać.

Onyx lekkie dotknięcie przy około 120kmh wink.gif

Ogólnie jeszcze dużo pracy przede mną. Konkurencja jest bardzo mocna.
Po.imprezie wnioski wyciągnięte i trwają już prace nad poprawkami.

Jest plan pojechać w maju na tor łódź. Jestem ciekaw czy zbliżę się do czasu około 1:00min.

Myślę, że jak poprawisz te usterki i na sensownym slicku pojedziesz, to łódź będzie 58.x smile.gif
EssiRS
To chyba zbyt duży optymizm, ale trzeba to sprawdzić.
Track Day na torze Łódź chyba odbywa się w formie jazdy kilku samochodów na raz przez kilka okrążeń?
Aval
Zwykły track day (u nich to zdaje się "jazdy swobodne") dokładnie tak wygląda, grupują zawodników po kilka samochodów i wypuszczają razem na tor.
Jak byłem tam w zeszłym roku to pod koniec zostały trzy samochody naraz - wtedy da już się przejechać klika czystych okrążeń na czas. Z tym że ja miałem ten komfort że byłem w środku stawki więc mogłem spokojnie jechać za szybszym, a kolega za mną też nie musiał czekać aż go puszczę smile.gif
EssiRS
Aval, ale jak rozumiem jest jakiś pomiar czasów i klasyfikacja, czy tylko takie upalanie?

Na Tor Modlin za 4h jazdy w track day życzą sobie 370zł... rolleyes.gif

Krótki film na którym dość fajnie słychać strzały z wydechu mojego w202:

https://youtu.be/9eMIfX-CDME
Aval
W zeszłym roku nie było żadnego pomiaru, teraz się reklamują że mierzą czasy Tag Heuerem.

Aha, po dużych deszczach zalewa tam jeden zakręt i wtedy skracają nitkę toru, nie wiem czy sobie z tym poradzili. wink.gif
Q40
Ogień i ogień, strzela super.
EssiRS
Korzystając z wolnej chwili zmontowałem jeszcze film z soboty z Avalon Race Day Tor Modlin. W odróżnieniu od CAC tutaj jednocześnie na torze jeździ kilka samochodów, więc na filmie widać MB w porównaniu do Golfa GTI R, kilku Subaru i BMW Z3M.

https://youtu.be/bheRK-SlR04
EssiRS
Kolejna impreza Race Day Ułęż w najbliższą sobotę. Samochód jeszcze nie gotowy, ale powininenem się wyrobić.
Udało się wprowadzić trochę zmian przy samochodzie. Między innymi w trakcie montażu jest taka półka:
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.