Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: MERCEDES w202 DTM lightweight body - było M111.975 + hybryda Turbo A45 AMG Borgwarner B03
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34
akim
CYTAT(EssiRS @ Wed, 20 Oct 2021 - 08:10) *
Rozważam opcję zamontowania innego silnika i skrzyni.
Co byście włożyli, najlepiej lekkie doładowane V8 z potencjałem na 800-1000KM.
Skrzynia to aż się prosi transaxle z AMG GT, ale tutaj też jestem otwarty na sugestie. Może Porsche PDK?

Projekt w202 DTM się przeciąga, ale to głównie dlatego, że zamiast kopii nadwozia DTM udało mi się zdobyć oryginał. Większość elementów jest w kewlaru, carbonu i aramidu. To trochę podniosło poprzeczkę dla tego projektu.



nic to nie wniesie ale, łoooooo ohmy.gif
soltyk
CYTAT(piwo @ Wed, 20 Oct 2021 - 10:39) *
Daj linka do aukcji takiego silnika

all. 1, all. 2
bielawa
https://allegro.pl/oferta/mercedes-sls-a197...owy-10042673829
dobra fotka z przodu silnika
kontrolm
silnik za 50 tyś a przecie za kwotę prowizji od sprzedaży tego serca SLSa kupuje się ABZ-a który bez rozbierania słupka podobno 800KM zjada na śniadanie laugh.gif
piwo
Niesamowita cena
Za 10lat te silniki będą conajmniej 5-10 razy droższe
Ta cena jest śmiesznie niska. Sam zestaw suchej miski do hondowskiej K20 to 15tys zł. A gdzie tu do V8 z supercara.
A dwa na czym odpalilby te silniki bez osprzętu całego merca i działającego cana? Na emu?
soltyk
CYTAT(kontrolm @ Wed, 20 Oct 2021 - 11:51) *
silnik za 50 tyś a przecie za kwotę prowizji od sprzedaży tego serca SLSa kupuje się ABZ-a który bez rozbierania słupka podobno 800KM zjada na śniadanie :lol:

pomyslalem to samo
kontrolm
CYTAT(piwo @ Wed, 20 Oct 2021 - 11:55) *
Niesamowita cena
Za 10lat te silniki będą conajmniej 5 razy droższe. A dwa na czym odpalilby te silniki bez osprzętu całego merca i działającego cana? Na emu?

a za 100 lat to nawet pordzewiały z dna oceanu będzie wart więcej niż cały SLS dziś laugh.gif
Problem jest taki że za 10 lat elektryki ale takie wyścigowe już normalnie dostępne nie za pińcet tysi będą tak łomotać takie SLS-y że nikt tego już nie będzie chciał kupić no chyba że do startów w stetryczałej grupie historyków laugh.gif
piwo
Nie przekonany jestem. Ceny klasyków rosną kosmicznie szybko i taki mclaren F1 to kosmos. Z cenami części do klasyków to samo. Ok jest sporo pasjonatów elektromonilnosci ale sporo jest też pasjonatów obecnej motoryzacji i tego zabić się nie da.
kontrolm
CYTAT(piwo @ Wed, 20 Oct 2021 - 12:04) *
Nie przekonany jestem. Ceny klasyków rosną kosmicznie szybko i taki mclaren F1 to kosmos. Z cenami części do klasyków to samo. Ok jest sporo pasjonatów elektromonilnosci ale sporo jest też pasjonatów obecnej motoryzacji i tego zabić się nie da.

ale mi chodzi do ścigania się. Bo to że kupiłem 205 zq 2 tyś a dziś dają mi 15 to wiem
Tomek_P
Ciekawi mnie czy Hayabusa turbo trafi wkrótce do Warnera smile.gif
jackkpl
CYTAT(Tomek_P @ Wed, 20 Oct 2021 - 16:58) *
Ciekawi mnie czy Hayabusa turbo trafi wkrótce do Warnera smile.gif

Ciekawe, jak to miałoby napędzać ten samochód, skoro od 100Nm łańcuch co chwila się uszkadza.
bogus122
CYTAT(jackkpl @ Wed, 20 Oct 2021 - 20:28) *
Ciekawe, jak to miałoby napędzać ten samochód, skoro od 100Nm łańcuch co chwila się uszkadza.


Może po prostu przy okazji konwersja na dwa łańcuchy równolegle (nie wiem, jak tam jest z miejscem). Taki Warner jednak waży jednak z dwa razy tyle co motocykl, więc obciążenie na łańcuchu odpowiednio większe.
siewcu
Moim zdaniem jak już ori body to wypadałoby silnik maksymalnie zbliżony do oryginału włożyć...
olozwirski
CYTAT(EssiRS @ Wed, 20 Oct 2021 - 08:10) *
Rozważam opcję zamontowania innego silnika i skrzyni.
Co byście włożyli, najlepiej lekkie doładowane V8 z potencjałem na 800-1000KM.
Skrzynia to aż się prosi transaxle z AMG GT, ale tutaj też jestem otwarty na sugestie. Może Porsche PDK

Do tych co już były dodał bym ls1 gen 5, lub 4.2 z audi R8, oba mają suchą miskę. Amerykański oczywiście rozkminiony na wszystkie sposoby, z audi też i na dodatek najbardziej kompaktowy V8 jaki widziałem.
Mam 7DCL750 z merca na sprzedaż.

Co byś nie wybrał to kibicuję bo widzę że grubo będzie.
Dziku
No pod względem kompaktowności i ilości fantów to do ls'ow mało co ma podejście, nie ma się co oszukiwać, ohv mało miejsca zajmuje a pojemności ma słuszne, więc nawet bez szału kw/l idzie mieć mocy pod dostatkiem z 427, czy tam 454"...
EssiRS
Jackkpl udało mi się znaleźć kilka przyczyn dla których był problem z łańcuchem. Zobaczymy jak będzie teraz po kilku zmianach. Rozwiążę ten problem na pewno, w taki czy inny sposób.

Olozwirski daj znać co masz i szczegóły na priva.

Egzotyki to raczej odpadają, chociaż jest jeden wyjątek i zobaczę jeszcze czy nie udałoby mi się kupić oryginalnego silnika V6 z W202 DTM.

Silnik z SLS m159 brzmi nieźle.
Duży potencjał (800-1000KM) i spora dostępność jest też silników Mercedesa V8 Biturbo 5.5 Biturbo m157 oraz 4.0 V8 Biturbo m177. Nie wiem jeszcze jak z wagą tych silników. Pewnie sterowanie będzie bardziej skomplikowane przez ilość czujników, no i minus jest jeszcze taki, że nie mają suchej miski.
LS i LT to chyba też nie najgłupsza opcja, bo temat przerobiony na milion sposobów i jest od groma części do sportu, podobnie jak do Hayabusy
jackkpl
V8 cywilne musisz założyć 200kg z.hakiem. też k tym myślałem, ale u mnie zabiłoby go rozkład mas.
kontrolm
Silnik V6 z Mercedesa DTM możesz spokojnie wrzucić do jednego kosza z silnikami Coswortha jeżeli chodzi o koszty nawet samego odpalenia tego.
Odrazu się dowiedz o koszt zaworów sprężynek talerzyków kołek rozrządu tłoków itp. Sądzę że jest to koszt ok 100 kafli na sezon a mogę się bardzo grubo mylić na minus.
Piszesz że może być problem ze sterowaniem Mercedesowskich Biturbo to pomyśl czym będziesz sterować ten z DTMa i czy napewno ogarniesz strategie sterowania tym silnikiem jakie były w serii.
Bo to się tylko wydaje że nie ma tam dużej finezji ustawić zapłon wtrysk i hula. Posłuchaj jak chodzą te silniki na filmach posłuchaj jak chodzi F1 na filmach często wydają z siebie dźwięki całkowicie inne niż normalne znane silniki i często w pewnych partiach obrotów chodzą jakby były "zepsute".
I jeżeli ma to być auto za którym wraz z nazwą pójdą też rekordy na torach to pomyśl że całość podwozia wraz z silnikiem mechaniką chłodzeniem smarowaniem powinna wyglądać w ten deseń jak poniżej. Żaden element nie wystaje wyżej niż rant tarczy hamulcowej. Montowanie czegokolwiek na drugim piętrze traci sens.

To Audi A4 DTM - z tej perspektywy wygląda bardziej jak crosskart laugh.gif
EssiRS
Kontrolm to chyba najlepiej założyć te body DTM na Warnera? wink.gif
Fajne zdjęcie, robi wrażenie
siewcu
CYTAT(kontrolm @ Fri, 22 Oct 2021 - 09:14) *
Posłuchaj jak chodzą te silniki na filmach posłuchaj jak chodzi F1 na filmach często wydają z siebie dźwięki całkowicie inne niż normalne znane silniki i często w pewnych partiach obrotów chodzą jakby były "zepsute".

A to nie wynika z rzeczy typu stopień sprężania, wałki i inne takie?
kontrolm
CYTAT(EssiRS @ Fri, 22 Oct 2021 - 12:35) *
Kontrolm to chyba najlepiej założyć te body DTM na Warnera? wink.gif
Fajne zdjęcie, robi wrażenie

zobacz na którym piętrze w Warnerze masz silnik laugh.gif
jackkpl
CYTAT(siewcu @ Fri, 22 Oct 2021 - 12:43) *
A to nie wynika z rzeczy typu stopień sprężania, wałki i inne takie?

Nie wiem jak DTM czy , ale w F1 nie odpalasz silnika w kapciach. Najpierw go rozgrzewasz do temperatury pracy zewnętrznymi urządzeniami.
Yaca
trzymam kciuki za projekt i przyznam ze to body to jakiś kosmos! ohmy.gif

btw. dorzuce swoje skromne 3 grosze w temacie wyboru silnika skoro padają już różne propozycje, wiem ze nie spełnia to założeń doładowanego V8 ale podsyłąm to bardziej jako ciekawostke bo obserwuje ten projekt od dłuższego czasu nie wspominajac już o 4Piston :

https://youtu.be/M2ZvPO-tvgs?t=465

jackkpl
CYTAT(Yaca @ Fri, 22 Oct 2021 - 14:34) *
trzymam kciuki za projekt i przyznam ze to body to jakiś kosmos! ohmy.gif

btw. dorzuce swoje skromne 3 grosze w temacie wyboru silnika skoro padają już różne propozycje, wiem ze nie spełnia to założeń doładowanego V8 ale podsyłąm to bardziej jako ciekawostke bo obserwuje ten projekt od dłuższego czasu nie wspominajac już o 4Piston :

https://youtu.be/M2ZvPO-tvgs?t=465

Ciekawe ile to K24 wytrzyma przy takiej mocy. Mi by wystarczyło okolice 600hp z czegokolwiek smile.gif.
kontrolm
CYTAT(jackkpl @ Fri, 22 Oct 2021 - 12:56) *
Nie wiem jak DTM czy , ale w F1 nie odpalasz silnika w kapciach. Najpierw go rozgrzewasz do temperatury pracy zewnętrznymi urządzeniami.

i ładujesz 200 barów azotu żeby szybciutko zamknąć zawory ;-)
kontrolm
CYTAT(Yaca @ Fri, 22 Oct 2021 - 14:34) *
trzymam kciuki za projekt i przyznam ze to body to jakiś kosmos! ohmy.gif

btw. dorzuce swoje skromne 3 grosze w temacie wyboru silnika skoro padają już różne propozycje, wiem ze nie spełnia to założeń doładowanego V8 ale podsyłąm to bardziej jako ciekawostke bo obserwuje ten projekt od dłuższego czasu nie wspominajac już o 4Piston :

https://youtu.be/M2ZvPO-tvgs?t=465

Po co się ograniczać jak można mieć 4 gary i 2000KM laugh.gif
jackkpl
Kontrolm, ale mówimy tu o silnikach, które mają przejeździć cały sezon upalania, jakieś 1000km torowych.
W GSMP podobno wymiana oleju razem z silnikiem smile.gif.
anwi
a co z boxerami? są jakieś lekkie, warte uwagi?
kirpek
3-4 rotory vankla. Lekkie mocy w ciul i boost przyjmuje wink.gif rob dham na YouTube jak pamiętam. W jednym z filmów podoawal nawet koszty poszczególnych fantów do zbudowania 4 rotora.
piwo
CYTAT(anwi @ Fri, 22 Oct 2021 - 16:01) *
a co z boxerami? są jakieś lekkie, warte uwagi?

No 4,0 od gt3 rs 520km z restrykcyjnym wydechem
kontrolm
albo np. H6 z Subaraka
jackkpl
CYTAT(kirpek @ Fri, 22 Oct 2021 - 16:24) *
3-4 rotory vankla. Lekkie mocy w ciul i boost przyjmuje wink.gif rob dham na YouTube jak pamiętam. W jednym z filmów podoawal nawet koszty poszczególnych fantów do zbudowania 4 rotora.

100k ? zwykły dwurotorowy wankiel 230 hp pali jak 500 konny V8, to ciekawe ile pali (i odprowadza ciepła) taki 1000 konny biggrin.gif.
soltyk
Ferrari California. Ciezko o bardziej ekskluzywne V8. W wolnossaku - fenomenalny dzwiek oraz calkiem znosne koszty remontow. Nie powinno byc klopotu z turbieniem.

CYTAT(EssiRS @ Fri, 22 Oct 2021 - 08:21) *
zobaczę jeszcze czy nie udałoby mi się kupić oryginalnego silnika V6 z W202 DTM.
To bylby chyba najambitniejszy projekt na forum!

CYTAT(kontrolm @ Fri, 22 Oct 2021 - 15:23) *
CYTAT(jackkpl @ Fri, 22 Oct 2021 - 12:56) *
Nie wiem jak DTM czy , ale w F1 nie odpalasz silnika w kapciach. Najpierw go rozgrzewasz do temperatury pracy zewnętrznymi urządzeniami.
i ładujesz 200 barów azotu żeby szybciutko zamknąć zawory ;-)

Oraz, po kazdym wyscigu, robisz analize oleju i wedlug niej, korygujesz paliwo. Na szczescie to tylko w F1. W DTM (a takze IndyCar) sa ,,zwyczajne" silniki.
siewcu
W F1 nie ma przypadkiem pneumatyki w głowicy? IMO to i tak średni punkt odniesienia, nawet w porównaniu do dtm i innych aut z "niższych lig". Technologicznie ostro odjechali do przodu, a wątpię, że np. dtm jest na choćby zbliżonym poziomie zaawansowania...
Dziku
CYTAT(kirpek @ Fri, 22 Oct 2021 - 16:24) *
3-4 rotory vankla. Lekkie mocy w ciul i boost przyjmuje wink.gif rob dham na YouTube jak pamiętam. W jednym z filmów podoawal nawet koszty poszczególnych fantów do zbudowania 4 rotora.

Z której strony lekkie? 20b waży koło 400lbs, 26b pewnie koło 500, pomijam już że wszyscy twierdzą że bez 50-70k$ nic z tego nie będzie bo wiekszość części to custom....
jackkpl
CYTAT(QbaqBA @ Fri, 22 Oct 2021 - 22:17) *

Fajna moc z wolnossaka, tylko ile to waży. Okolice 300 sad.gif.
Dziku
CYTAT(jackkpl @ Fri, 22 Oct 2021 - 22:54) *
Fajna moc z wolnossaka, tylko ile to waży. Okolice 300 sad.gif.



Wiekszość źródeł które znalazłem mówi o 610+lbs dla tall deck bbc, mówimy o longblocku bez osprzętu...
Dla odmiany alu ls:

siewcu
Ja bym szedł w małe V8 typu LS, bo małe i miliard części dostępnych, albo np w boxera - to tanie nie jest, ale za to środek ciężkości wyjdzie raczej nisko... Albo się nie pierdolić i wsadzić dmuchniętą K serię po prostu.
piwo
https://engineswapdepot.com/?p=78310
kontrolm
parametry jak 458 Italia. Szacun dla USA bo włożyli kij w największe mrowisko. Żadnych świętości już nie ma...
EssiRS
Po co się ograniczać?
https://www.cnet.com/roadshow/news/gm-crate...000-horsepower/
Dziku
CYTAT(EssiRS @ Thu, 28 Oct 2021 - 07:13) *

632 waży mniej więcej tyle funtów ile ma pojemności w calach. lt6 pewnie będzie drogie w cholerę, poza tym mam wrażenie że to jest taka powatarzalna od jakiegoś czasu historia, "Ford coś robi, fanboye GM krzyczą że to badziewie i pośmiewisko, po czym parę tat póżniej rzczony GM robi to samo, niekoniecznie lepiej i wtedy to jest cód i nowoczesność", tak było z foxbody 2.3t(firebird turbo u konkurencji, nielubiany i nieudany) mustangiem 2015 z ecoboostem(camaro 2.0t, trochę po tym jak wszyscy się nabijali z forda że pakuje 2.3 do mustanga), mustang s550 z flat plane wałem(że po co, że brzmi jak r4 itd) a teraz jak widać c8 będzie miało, 6 lat póżniej...
Kończąć OT, to najrozsądniejszym wyjściem w kategorii cena/masa/koszty jest ls jako v8 i k-seria turbo jako r4...
jackkpl
A ile tych k20 turbo jeździ z dużą mocą i bezawaryjnie? smile.gif
kontrolm
i wcale nie jest lekki. LS ma tą dla mnie dużą zaletę że jest niski co dobrze wpłynie na prowadzenie auta. Ale ogólnie ciężki kloc choć biorąc pod uwagę to co oferuje to te przykładowe 209kg dla LS7 nie jest dużą wartością.
Na ebay od zarąbania gratów NASCAR-owych typu pompy suche miski tłoki tytanowe korby zawory - zaprawdę można zrobić z tego bardzo fajną zabawkę.
jackkpl
CYTAT(kontrolm @ Thu, 28 Oct 2021 - 10:19) *
i wcale nie jest lekki. LS ma tą dla mnie dużą zaletę że jest niski co dobrze wpłynie na prowadzenie auta. Ale ogólnie ciężki kloc choć biorąc pod uwagę to co oferuje to te przykładowe 209kg dla LS7 nie jest dużą wartością.
Na ebay od zarąbania gratów NASCAR-owych typu pompy suche miski tłoki tytanowe korby zawory - zaprawdę można zrobić z tego bardzo fajną zabawkę.


Jedno ale - żeby taki wóz miał dobry rozkład mas, to albo musi być silnik w kabinie, albo musi swoje ważyć. Do mojej wydumki dodatkowe 50kg na przodzie spieprzy rozkład mas. Ale 600hp zamiast 300hp to by było coś, czego można powoli się bać smile.gif.
kontrolm
CYTAT(jackkpl @ Thu, 28 Oct 2021 - 11:35) *
Jedno ale - żeby taki wóz miał dobry rozkład mas, to albo musi być silnik w kabinie, albo musi swoje ważyć. Do mojej wydumki dodatkowe 50kg na przodzie spieprzy rozkład mas. Ale 600hp zamiast 300hp to by było coś, czego można powoli się bać smile.gif.

a co mu przeszkadza wepchnąć silnik do kabiny ? i tak buduje auto praktycznie od zera.
Blaid
Jedyne sensowne rozwiązanie to T58-GE-8


Żartuje, prawdopodobnie wsadzenie LT1 wyjdzie najrozsądniej

siewcu
A w sumie ja to bym się nie pitolił i zrobił z tego brap brap smile.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.