Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: MERCEDES w202 DTM lightweight body - było M111.975 + hybryda Turbo A45 AMG Borgwarner B03
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34
MadeInPoland
Płynem hamulcowym. Dokładnie flapjck1
EssiRS
Jak widać dzielimy się na tych co dużo gadają i fantazjują oraz na tych co dużo robią...
Zdecydowanie wolę należeć do tej drugiej grupy...
Dlatego już niebawem kolejny gruby upgrade excl.gif
Jedzie do mnie taki zestaw, oryginalnych magnezowych lekkich felg BBS Motorsport Cup z Mercedesa w202 DTM wink.gif

olozwirski
Jakie są zalety felgi na nakrętkę centralna kontra śruby normalnie?
kontrolm
ciekawe jaka masa ...jaka to średnica ?
P@bLO
CYTAT(olozwirski @ Wed, 04 Dec 2019 - 20:34) *
Jakie są zalety felgi na nakrętkę centralna kontra śruby normalnie?

Największa zaleta to szybkość zmiany kół, ale to tyczy się tego gdy masz team i ważne jest jak szybko auto wróci na tor z pitstopu.

Tu ważniejszy jest fragment "magnezowe" czyli będą ultra lekkie i wytrzymałe.
soltyk
ekstra! ogarnąłeś adaptery? znam magika, co toczy nietypowe dystanse
EssiRS
Felgi to 18x9" a ich szacowana waga to ca 8kg/szt, ale jak dojadą to zważę i dam znać.

Korzyści z "central lock" nie mam żadnej. Mam z tego powodu same problemy, ale oprocz tego jednego minusa cała reszta to same korzyści wink.gif

Adapterów jeszcze nie ogarnąłem. Muszę mieć felgi u siebie by je pomierzyć i wtedy będzie wiadomo jak i co dorobić.
Namiary mile widziane, bo temat okazuje się nie być tak banalny jakby się mogło wydawać.
soltyk
pw
radzio_gsi
CYTAT(olozwirski @ Wed, 04 Dec 2019 - 18:25) *
F1 nie na darmo jest nazwana królową motosportu...
Jeszcze pytanie odnośnie chłodzonych zacisków, one są chłodzone płynem hamulcowym czy maja oddzielny obieg?


moje miały oddzielny obieg płynu chłodniczego
EssiRS
Prośba do Was jeszcze o sprawdzone namiary na kogoś kto zrobi coś takiego (jako alternatywy dla adapterów central lock):



flapjck1
Każdy spec posiadający odpowiednio wysoka wiertarkę lub frezarkę górnowrzecionową
kontrolm
każdy szanujący się sprzedawca felg tzw. blank gdzie nawierca się otwory pod auto albo dowierca czyli wszelkie JR i banda.
Właśnie jestem w fajnym zakładzie pod Warszawą w Dziekanowie Polskim gdzie za rozwiert otworów centralnych w 4-rech felgach życzą sobię tylko 60-80 zł i robią od ręki a nie jako ostatnio czekałem 2 miesiące na mojego tokarza i jeszcze zdarł ze mnie jak za zboże. Więc może i obskoczą Twoje koła szybko i profi.
Kontakt do nich frezowanie-toczenie.pl

A będąc u nich zobaczyłem takie piękne felgi które znów totalnie wytoczyli od zera chłopaki z Czosnowa a nazywają się Rims Marcin nazwiska nie pamiętam ale numer 502 772 024
https://photos.app.goo.gl/zomh2UaXjemCPMh38
piwo
felgi cudo.
nie wiedzialem ze robia kute felgi
https://www.klinikarims.pl/
ciekawe jaka cena ale pewnie 8tys zl w gore.
kontrolm
CYTAT(piwo @ Fri, 06 Dec 2019 - 07:40) *
felgi cudo.
nie wiedzialem ze robia kute felgi
https://www.klinikarims.pl/
ciekawe jaka cena ale pewnie 8tys zl w gore.

piwo samo wyobrażenie że to powstało z jednego puca i ile ten puc musiał kosztować...i wyglądają baaardzo masywnie mogły by w TIR na naczepie robić a mimo to są lekkie tak jak wziąłem do ręki.
.wide
EssiRS, ustalę i odezwę się w PW.
Misior
CYTAT(kontrolm @ Fri, 06 Dec 2019 - 07:54) *
piwo samo wyobrażenie że to powstało z jednego puca i ile ten puc musiał kosztować...i wyglądają baaardzo masywnie mogły by w TIR na naczepie robić a mimo to są lekkie tak jak wziąłem do ręki.


Raczej nie powstały z jednego smile.gif
Widać, że są skręcane więc pewnie patent podobny do tego:

cowboy
te które kupił nie są skrecane
tu pokazał fotki nawiercania felg
kontrolm
CYTAT(Misior @ Fri, 06 Dec 2019 - 08:06) *
Raczej nie powstały z jednego smile.gif
Widać, że są skręcane ...


oglądałem je dziś i dotykałem tamte nitośruby to atrapa - całe koło wytoczone z jednego kawałka metalu
wujek_
Wal do Felgi Południe / South Wheels. Robią masę customów i innych wynalazków. Mi robili nawiert bębnów pod nowe ranty i inne.

Aaaa i bliżej Ciebie Fabian z Marek. Nawiercał mi kiedyś BBS RC.
EssiRS
Dzięki koledzy za namiary. Mam nadzieję niebawem zdam Wam relację z prac przy felgach.

Tymczasem dojechało fo mnie lekkie body sedan do w202 i niebawem zabieram się za cięcie kombiaka i składanie "sedana".
Udało się go zważyć, zgadniecie ile waży cały ten element?



Rexsio
7kg? smile.gif Zważ i napisz ile odpowiednik obecnego elementu kombi ważył.
MisioLBN
12kg
ŁYSY66
24,400g
cowboy
jak laminat to około 15-20kg
radzio_gsi
laminat 15 seria 50
EssiRS
Cały ten element od sedana waży 17,2kg. Ciekaw jestem ile kg uda mi się wyciąć z tego samochodu.

Równolegle trwają prace nad innymi lżejszymi elementami nadwozia.

7kg hardcorowo wycięte stalowe drzwi


3kg drzwi z laminatu


35kg/szt oryginalne drzwi
kirpek
Z tym body to grubo. Dawno nie widziałem na rf takiego szaleństwa.
CZUCZU
2.8 kg się pomyliłem. Tak obstawiałem koło 20 kilo
piwo
szybe wycinasz? czy bedzie brak lusterka wstecznego?
jackkpl
CYTAT(kirpek @ Sun, 08 Dec 2019 - 20:07) *
Z tym body to grubo. Dawno nie widziałem na rf takiego szaleństwa.

To fakt. Ja nie mam czasu na takie zabawy jak Tomek, więc od razu zrobiłem sobie bez drzwi. Waga 0kg wink.gif.
Slawo2000
CYTAT
Cały ten element od sedana waży 17,2kg. Ciekaw jestem ile kg uda mi się wyciąć z tego samochodu.

A nie ma obawy, że może pogorszyć się trochę rozkład obciążeń przód - tył po tych zabiegach?
piwo
na pewno polepszy sie wentylacja wnetrza smile.gif
MisioLBN
CYTAT(Slawo2000 @ Mon, 09 Dec 2019 - 12:11) *
A nie ma obawy, że może pogorszyć się trochę rozkład obciążeń przód - tył po tych zabiegach?

W sumie nie głupie pytanie bo na przód wpada wiekszy motor. Oby niewyszlo tak ze auto bedzie mocniejsze ale bedzie sie zle prowadzic...
anwi
to chyba już czas opisać?

CYTAT(jackkpl @ Mon, 09 Dec 2019 - 11:42) *
To fakt. Ja nie mam czasu na takie zabawy jak Tomek, więc od razu zrobiłem sobie bez drzwi. Waga 0kg wink.gif.

jackkpl
CYTAT(anwi @ Mon, 09 Dec 2019 - 13:06) *
to chyba już czas opisać?


Będą wyniki, coś się opisze smile.gif.
Póki co Tomek z W202 robi fajne auto i jak zrealizuje plan DTM look to będzie kozak!.
EssiRS
Przy okazji silnika pisałem trochę o pracach przy samochodzie, które pomimo redukcji kg mają poprawić obecny rozkład masy. Jestem świadomy, że tak będzie.

Modyfikacje mam podzielone na etapy. Te ruchy z rozkładem masy muszą chwilę poczekać aż skończę body, bo wbrew temu co Jack napisał, to czasu na budowanie samochodu mam bardzo mało.

Pomimo tego wink.gif kombi już prawie przypomina pickup, więc niebawem jakieś zdjęcia z pierwszych przymiarek body z laminatu
EssiRS


radzio_gsi
CYTAT(MisioLBN @ Mon, 09 Dec 2019 - 12:47) *
W sumie nie głupie pytanie bo na przód wpada wiekszy motor. Oby niewyszlo tak ze auto bedzie mocniejsze ale bedzie sie zle prowadzic...


Moim zdaniem dużej różnicy w wadze nie będzie... ale jak to mówią, grosz do grosza.... zważysz te wszystkie metalowe puzzle???
EssiRS
Radzio wg wstępnych pomiarów wagi "puzzli" wychodzi około 60-70kg łącznie do wycięcia, a w zamian będzie montowane około 20kg. Z tej wycinanej masy 2/3 znajduje się powyżej linii okien, więc myślę, że fajny efekt powinno to dać.

Cieszę, się, że podoba Wam się ten "niecodzienny" projekt wink.gif
kozi-24
Ale to już nie będzie najszybsze torowe kombi w Polsce. unsure.gif
EssiRS
Kozi jest szansa, że jeszcze kilka chwil minie zanim pojawi się inne szybkie kombi wink.gif

Buda praktycznie gotowa na nowe nadwozie:


I pierwsze przymiarki nadwozia i drzwi z laminatu:
Driftman
Essi daj na pw rysunek techniczny i okresl jaki miałby być materiał to zrobię Ci jakąś wycenę ale terminy mamy dopiero po nowym roku.
Fele też mogę przerobić
EssiRS
Zdjęcia tuż przed docelowym montażem lekkiego nadwozia z laminatu.
Finalnie wyciąłem 70kg, z czego około 45kg z wysokości dachu i powyżej linii szyb.
Po dodaniu niecałych 20kg z laminatów, wychodzi 50kg mniejsza masa i znacznie niżej położony środek ciężkości.
Ważenie samochodu na corner balance po zmianach najpewniej za tydzień, ale powinno być obecnie 1080kg smile.gif










Driftman czekam jeszcze na te felgi. Dzięki za prozycję
DOHC
Zostaw w wersji pickup będzie 1060 smile.gif
moritz86
No pickup super biggrin.gif
santacruz
a opcja chlodnica do bagaznika ?
bielawa
a wycięcie prawie wszystkiego za tylnymi kołami?;-)
EssiRS
Jednak koledzy wole sedana niż pickupa wink.gif

Odnośnie rozkładu masy, to jeszcze planuję zredukować kilkadziesiąt kilo z przodu, a następnie zaczynam prace nad transferem masy i corner weight. Usytuowanie chłodnicy wody również biorę pod uwagę.

Bielawa to ważyłoby ze 25kg, ale niech zostanie wink.gif
Al Ed Upek
Przydały by się teraz zastrzały między głównym pałąkiem a tylnymi punktami mocowania klatki dla usztywnienia konstrukcji
A d a m
Ten laminat w sumie jak będzie montowany? Klej + nity/śruby ?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.