![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 17 April 2016 ![]() |
Witam.
Posiadam FSO 125p z 83 roku. Obecny silnik jest oryginalny czyli 1.5 benzyna ale mnie nie zadowala chciałbym jak największy i najmocniejszy silnik jaki uda mi się tam wcisnąć bez wielkich przeróbek. domyślam się że V8 big block się nie zmieści ale może znacie coś fajnego co będzie w miarę pasować ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
2.0 DOHC ?
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 12 January 2014 Skąd: WML ![]() |
Fordowski kolonczyk 2.9 powinien sie zmieścić.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
VR6 + T.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
a jaki masz budżet na to? sam będziesz robił - jeśli tak, to czy miałeś z tym do czynienia?
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 19 November 2005 Skąd: Szczecin ![]() |
Jeździ już jeden z 3.2 VR6 z VW. Wolnossące 250 koni we fiacie to już chyba nieźle.
-------------------- Uzależniony od motoryzacji, techniki i rajdów :)
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
ale tu chodzi o największy i najmocniejszy. myślę, że tu bardziej niż vr6 3.2 pasowałoby tu 4.2 v8, 5.2 v10(wiem, że kupa) albo 5.0 v10 bit z rs6... tylko pytanie o co realnie tu chodzi, bo jak się zaraz okaże, to ma kosztować 5k to ta cała dyskusja będzie na nic...
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
Ale o czym Wy dyskutujecie...? znowu się włącza wyścig zbrojeń kto zna coś mocniejszego to ja walę silnik z motocykla y2k będzie fajnie jechać...
![]() Tak naprawdę nie wiadomo o co chodzi autorowi, gdzie auto ma jeździć, ile ma kasy, czy sam coś robi itp. a tak właściwie biorąc pod uwagę że 125p jest kupą to i tak po zamontowaniu większości waszych propozycji żeby samochód zaczął jechać to pozostanie tylko wizualizacja na "125p"... |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: KIELCE ![]() |
Ja bym szedł w wolnossącego 2JZGE z Lexa, ceny tego są pasztetowe, w serii do budy 125 to i tak będzie dobrze jeździć a dmuchąć to i zrobić 300+ to przy własnym wkładzie pracy śmieszne pieniądze. Spiąć to tylk z jakimś manualem z BMW i robi robote.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 June 2010 ![]() |
Powinien wejsc bez wiekszych problemow,ten rovera 1.8 160 ps.Bo to ta sama konstrukcja co seryjnie wychodzila w polonezie.Wiec moze byc nawet plug&play.I wydaje mi sie ze jest w miare lekki.Jago, mial w 125 taki motor.Moze odezwij sie do niego.Takiego rovera w u.k mozna kupic za 400-500gbp.Reszte klamotow sprzedaz na czesci.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 01 June 2010 ![]() |
CYTAT 5.0 v10 bit z rs6... Świetny pomysł, czytałem kiedyś w dawnym GT o dwóch chłopakach, co wsadzili 2.0 do 125p, sto parę koników było, setkę robił chyba w 7 s, i padło pytanie ile pójdzie, no i tu padła odpowiedz że powyżej 180 km/h się nie rozpędzają bo się boją.... |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 08 July 2012 Skąd: Mordor (W-ch) / Opole ![]() |
-------------------- Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Rookie Dołączył: Mon, 29 August 2011 ![]() |
Najlepiej 160konne VVC Rovera. Mam taki wynalazek w Poldku. Łapy i układ chłodzenia (prócz trójnika przy głowicy, który trzeba przemodzić żeby przyjął Poldkowy czujnik pod zegar), skrzynia biegów, belka i inne pierdoły pasują z Poloneza 1,4. Do tego trzeba dorobić wiązkę elektryczną silnika (ok. 1/3 do zrobienia od zera, reszta do rzeźby), przespawać kolektor ssący żeby celował w "prawidłową" stronę, wyrzeźbić kolektor wydechowy - najlepiej 4-2-1 i wydech 2,25". Jeździ to bardzo przyjemnie, szczególnie w przedziale 4500-7200. Czuć narastający ciąg aż po samo odcięcie i do 130 rozpędza się stosunkowo szybko. Ale fakt, strach tym jeździć więcej jak 160km/h - zawieszenie tylne rodem z furmanki.
![]() Tak to wygląda. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 20 December 2012 Skąd: Nasielsk ![]() |
X30XE sa tanie jak barszcz. Seria z kilkoma modami wypluje 230-240KM a turbo tez jakos znosi. Do Poldona wchodzi i tu moze sie udac. Ewentualnie 2.5 R6 z BMW gdzies widzialem. C20XE bedzie latwiej upchac o lepszy rozklad mas pod 200 z n/a mozna wydlubac albo przerobic na C20LET i wtedy ogranicza Cie $ i wyobraznia. Wszystko zalezy do czego ma sluzyc i jaki budzet. No i jakikolwiek sensowny swap napewno nie bedzie p&p.
-------------------- Daewoo Lanos C20XET ---> 249KM 329NM
Daewoo Leganza X25XE ---> 209KM 243NM |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 02 September 2009 Skąd: WWY ![]() |
Ja na twoim miejscu wrzuciłbym Fordowskie V6 ohv 2.9 / 4.0. Silniki tanie, gratów pod dostatkiem, skrzynie biegów też. Może nie są to jakieś mega performansowe konstrukcje ale moim zdaniem idealnie pasują do 125p.
Fiatem i tak strach jechać szybciej niż 160 a silniki te można niedrogim kosztem podłubać i dodatkowo mają fajny dźwięk na przelotowym wydechu co doda trochę klimatu muscle car ![]() Daruj sobie fiatowskie 2.0 dohc. Znalezienie dziś silnika nadającego się do remontu to już sztuka. Są jeszcze silniki z rovera co jest niezłą i tanią opcją. Najbardziej szalonym pomysłem jaki kiedyś mi wpadł do głowy to silnik rovera ale V8 ohv ![]() Bez problemu mieszczą się w komorze silnikowej (wiem bo miałem taki silnik w garażu), niestety pozostaje problem manualnej skrzyni biegów. Tu najsensowniejszym wyborem jest manual z TVR Chimaera / Griffith. Niestety dostępność/cena tych skrzyń pogrzebała moje marzenia na muscle car'a pf125 V8 ![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 ![]() |
X30XE sa tanie jak barszcz. Seria z kilkoma modami wypluje 230-240KM a turbo tez jakos znosi. Do Poldona wchodzi i tu moze sie udac. Ewentualnie 2.5 R6 z BMW gdzies widzialem. C20XE bedzie latwiej upchac o lepszy rozklad mas pod 200 z n/a mozna wydlubac albo przerobic na C20LET i wtedy ogranicza Cie $ i wyobraznia. Wszystko zalezy do czego ma sluzyc i jaki budzet. No i jakikolwiek sensowny swap napewno nie bedzie p&p. widzialem na wlasne oczy poloneza z v6 opla w kjs, porazka. nie wlozybym niczego co ma wiecej niz 4 cylindry bo jeszcze wiecej rzezby będzie z zawiasem niz z silnikiem. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
Jak grubo to może zakuty stroker na 2.3 litra z Evo 9 lub nawet 10
![]() Jest na forum niedokończony projekt V8 http://www.racingforum.pl/fiat-125p-pickup...b40-t83829.html Projekt 2.0 turbo Lancia + napęd m5 e39 http://www.racingforum.pl/Fiat-125p-86r-20...RBO-t80330.html 2.3 t5 Volvo http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=124145 2.3 Saab http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=91983 Można przemyśleć jeszcze V8 audi, 2.2 turbo z s2, VR5(krótki silnik)\VR6 plus turbo\kompresor, 2gr-fe, k20 kompresor lub turbo. Ciekawe czy projekt powstanie ![]() -------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
VR6 bedzie dobry bo stoi pionowo
dzwiek super, moze byc 12V moze byc 24V po zaturbieniu sky id teh limit ![]() ja bym sugerował 250KM wolnossące -------------------- |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
A może cos bardziej kompaktowego, co siedziało fabrycznie wzdłużnie?
Ja bym widział coś w stylu Buniego, czyli s2000. Ponad 200km, wolnossące, skrzynia gotowa, lepszy rozkład masy - bardziej bym widział coś takiego, niż dużo cięższy VR6, obojętnie w której wersji ![]() -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
Wszystko fajnie, tylko fordowa kolonia, vr6, 2.2t czy co tam jeszcze padło z propozycji mają własne pole grawitacyjne, co w fiacie sprawi że nie będzie skręcał wcale. Rover niby lekki, tylko z plasteliny, co ztego że skrzynia p'n'p, skoro jej wytrzymałość to 110KM?
Dopóki właściciel się nie określi do czego to ma służyć, jaki ma budżet i kim będzie to robił, to możemy sobie dywagować. Moja propozycja to jakieś lekkie r4(volvo b4194t), może alu v6(1mz?) do tego skrzynia 6b z rx8 i konwersja tylnego zawieszenia na de dion z czterolinkiem z dyfrem sierra/scorpio, ze zregenerowaną szperą, tanio lekko i z potencjałem. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 01 July 2025 - 07:14 |