Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Mercedes-Benz CLK M104 3.6L GTX35 8HP70
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
marcin137
MODEL:
Mercedes CLK w209 c200 (1.8 cgi kompresor 170KM)

Modyfikacje:

Silnik:zakończone
Swap 1 2.3 m111.981
Swap 2 3.2 m104.995
Stroker 3.6L

Modyfikacje głowicy:zakończone
twardsze sprężynki + tytanowe talerzyki
porting duży porting 1 runner 52mm
rozrząd ustawiony pod turbo
Oringi upg

Modyfikacje bloku:zakończone
Kute korby cr8.8
Blok zamknięty (kanały między cyl.)
natryski

Układ dolotowy: zakończone
TurboGTX3582r ar1.06
IC garrett 560x360x114 ,custom tanki
Blowoff 50mm
Filtr stożkowy Proram w nadkolu
Oil catch tank
Przepustnica fi 74 + dbw
Kolektor ssący inox pod porting średnica runera 52mm

Układ wydechowy: zakończone
Kolektor równoodległościowy z flanszą t3
przelot z kwasu na dwóch tłumikach 3" z przepustnicą 3.5"
Dp 3.5"
heatshield


Układ wtryskowy: zakończone
Bosch 980cc
Manualny regulator ciśnienia paliwa manualny
walbro 450 po portingu
Custom listwa paliwa z kwasu

Elektronika: zakończone
Ecumaster EMU + nowa wiązka i strojenie su2 performance
TCU TurboLamik
Cewki audi tfsi
EBC MAC
Fuelflex
Datalogger
Zegary : temp oleju,ciśnienie oleju,Boost,
Dodatkowe czujniki pod emu: ciśnienie paliwa, EGT , AFR
Alternator zamiast ratio 3.4 > 2.1
seryjne ecu do sterowania wszystkim poza silnikiem
dwie mapy doładowania, LC ,FS

Układ chłodzenia: zakończone
chłodzenie turbo na pompie obiegowej i czujniku temp. po wyłączeniu silnika (turbotimer) ,większa chłodnica , chłodnica oleju, chłodnica paliwa


Układ napędowy: zakończone
8HP70 bmw + wirtualne sprzęgło
felgi Cosmis xt206r 18" 9.5J et10 10kg + michelin super sport 235/35 i tył westlake 265/35
odchudzone dystanse
szpera 210mm z w140 3.69 zaciskana do 100% sprężonym ciśnieniem

Układ hamulcowy: zakończone
przód tarcza pływająca 370mm + 4t brembo
tył brembo 330mm 2 tłoczki
Przewody w stalowym oplocie
Hydroreczny
Większa pompa hamulcowa tłoczki 20/23mm na 23/25
seryjny ABS

Układ kierowniczy: zakończone
Elektryczna pompa wspomagania

Zawieszenie:
Gwint AP przód ale sama obudowa wkłady utwardzone i skrócone
tył amory koni v3
Regulowane wahacze tył


BODY KIT i wnętrze : zakończone
Body kit Black series + maska od maxton


LPG
Stag Qbox
Reduktor KME gold turbo
Wtryski Barracuda 130nl
Listwa gazowa z kwasu
Faro 8mm
Mapą udziału benzyny przechodzi płynnie na benzynę jak tylko zobaczy doładowanie



Odświeżyłem pierwszą stronę oraz opis auta który dotyczy ostatnich stron tematu w opis wmieszane są też modyfikacje m111 na początku tematu bazą był sedan w203 który służył mi za poligon doświadczalny , modyfikacje które tam sprawdziły się zostały przeniesione (jak wyżej w opisie) do nowej bazy clk w209

auto jest po tak długim czasie od którego zaczynałem dopracowane w każdym szczególe wszystkie elementy były kilka razy poprawiane a to kilka najświeższych fotek:







marcin137
tak oto spędziłem zimę polerowałem od listopada do stycznia ...
marcin137
kilka fotek z wcześniejszych modyfikacji


Filmik przed i po wymianie kółka :
https://youtu.be/IPGyQEMBX2U
marcin137
zdjęcia z remontu a właściwie odświeżenia gdyż silnik po 160tys nie domagał się rozbiórki jednak fajnie było go przeczyścić z nagaru i przy okazji trochę zmodyfikować , silnik to 2.3 m111.982 Evo z clk 197km fajne w nim jest to że jest tani , wzmocniony (Evo) i przystosowany pod doładowanie ma np natrysk na denko tłoka i jest dużo projektów za granica z mocami do 460KM
w pierwszej kolejności zaślepienie egr potem porting i polerowanie komory spalania, zaworów, szlifowanie zaworów na 45 stopni , rozfrezowanie kanałów ssących o 1.5 mm na stronę ,regeneracja popychaczy , polerowanie tłoków (pierścienie założyłem te same wg pomiarów były jak nowe , olejowego nie mogłem dostać były tylko komplety wiec "odświeżyłem" a było tam dużo nagaru jeden aż nie chciał wyjść ) , doważanie tłoków i korb różnice do 7g oryginalnie to mniej więcej tyle co nasadka 5mm smile.gif łańcuch po pomiarze rozciągnięcia miał 7 stopni (tolerancja do 10) ale drogi nie był wiec wolałem wymienić , pomiar średnicówką cylindrów nie wykazał nawet setki owalu lub stożka czy progu smile.gif , do tego wszystko co gumowe wymienione na nowe
marcin137
Po ciężkich walkach kolektor gotowy zostało tylko wspawać tulejkę pod czujnik egt i sondę szerokopasmową w downpipe ale to już przy montażu , wyjście z głowicy na rurce 48x2mm potem stożkowo do turbiny na 42x2mm ,całość z kwasówki , downpipe 3" , wszystko wyspawali koledzy w pracy tigiem z argonem wpuszczonym do środka , na koniec spawania i prostowania poszedł do pieca w celu odpuszczenia naprężeń 3h w 660st potem piec wyłączony i czekanie do ostygnięcia z piecem (2 dni) , kolektor robiłem pierwszy raz wiec w połowie prac jednak wszystko zmieniłem zaczynając od początku i efekt tego jest taki :


tulejka do czujnika egt i dopływ i odpływ oleju , magnetyczny korek oleju , restryktor do turbo wszystko mojej produkcji smile.gif

marcin137
Pompa już podaje smile.gif zdjęcia co i jak było robione :
marcin137
Doszły wtryski Bosch 630cc/min przy 3barach, pasują p&p wink.gif seryjne fioletowe przy 3.7bar miały 238cc/min


trochę mi się nudziło więc zbudowałem sobie takie coś smile.gif



tutaj dospawane kolanko do wylotu bo było bardzo blisko kolektora wydechowego i nie szło by założyć rury gumowej , no i poler ze względów wizualnych smile.gif
marcin137
dotarła tarcza kevlarowa fi 240 (podziękowania dla Makland)

na zdjęciu widoczny już wyważony jednomas zrobiony z dwumasu smile.gif
zdjęcia w tym temacie
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=139660
Zrobione chłodzenie turbiny , zaciągać zimny płyn będzie pompa obiegowa,z dolnego węża chłodnicy a gorące będzie pompowane na termostat idealny obieg i zmierzone prawie 7L/min smile.gif

Po długich poszukiwaniach budżetowego wskaźnika AFR trafiłem na coś takiego :

nie ważne że nie wygląda jak innovate za 1kzł kosztował 1/3 tego smile.gif od "zukreator" z tego forum lub allegro

Mała korekta pokrywy cewek
marcin137


Stanąłem przed wyborem aktuatora wastegate, problem w tym że taki co ja chciałem czyli regulowany aktuator był zaporowo drogi wiec podjąłem próbę zrobienia od zera takiego jak się okazało z pełnym sukcesem smile.gif regulacja to te 3 śrubki na imbus a druga regulacja to gwintowane ramie poza tym dorobiłem kilka rożnych sprężyn
(Dodano po strojeniu: niestety zacinał się więc wleciała normalna gruszka i EBC )
marcin137
Chłodzenie oleju będzie wyglądać tak
(dodano po strojeniu : jednak na razie temp oleju nie przekracza 100 stopni wiec nie ma sensu montować , zobaczymy jak będzie kiedyś na torze)


dalsze zbieranie gratów
marcin137
silnik wyrwany smile.gif



Wysprzątane

i po krzyku smile.gif



Żyje !!!
https://youtu.be/j00huHCTAGM
Pietrek.L
Czysto, schludnie i na bardzo wysokim poziomie, no i Mercedes. Takie zaplecze warsztatowe to marzenie.
lwampir
Dlaczego FMIC 180tka? ma mniejsza pewnie srednice niż 230tka... Polecam obciąć wylot i wstawić 63mm.
ILKU
Fajny projekt smile.gif
Dwie uwagi to:
- założenie starych pierścieni - będzie brał olej
- brak turbo twinscroll - lepiej by wstawało
Frik
Jak wspomniał kolega wyżej, pozazdrościć zaplecza technicznego! Frezarka, tokarka... ehhh.
Miło popatrzeć na projekt, gdzie wiele rzeczy które można wyklikać w sklepie online powstaje własnoręcznie.
W Mercedesach nie siedze, jaki to ma potencjał i w ile celujesz? bo o tym chyba nie wspomniałeś
BeeMiX
Nie da się tego wystroić na seryjnym kompie że włożyłeś DETa ? Co to za pompka do oleju ?
marcin137
hej , z góry dzięki za rady pracuje jako oparator cnc i te maszyny to w pracy mam dostęp tak że to nie moje zaplecze , icek na stronie fimic napisane było że jest do 450KM wyjście z turbo ma 57mm a przepustnica narzazie 60mm ale fakt z jednej strony później będę musiał zrobić większy wylot
ILKU byłem tego świadom ale no cóż ... tak wyszło , co do tubo to takie dorwałem okazyjnie i nie wiem czy bym sobie poradził z kolektorem pod twinscroll ale może kiedyś . Cel to 300-400KM nie wiadomo ile silnik wytrzyma , co do strojenie to może i by się dało ale nie mogę znaleść nikogo kto chciał by to zrobić wszyscy mi odmawiają a tak w razie czego jak sie nauczę i popatrzę to sam będę miał do tego dostęp , pompka oleju to tak naprawdę pompa obiegowa płynu chłodniczego z merca tutaj test :
https://www.youtube.com/watch?v=n7WmKNn1YXs...Channel=sztaba7
EssiRS
Marcin tempo bardzo żwawe. Zaraz mnie przegonisz z pracami. Jeszcze trochę zabawy masz z dolotem i wydechem.

Seryjny komputer da się zestroić, ale finansowo wychodzi to samo co na DET. Nie wiem tylko czy wtrysków nie kupiłeś sporo na zapas.

Z drobnych sugestii to załóż osłonę termiczną na poduszkę silnika bo zaraz "popłynie".

Powodzenia z dalszymi pracami. Mam nadzieję niebawem sprawdzić komu wyszedł szybszy samochód wink.gif
siewcu
Tyle że seryjny komp jest bezpieczny przez swoje wszystkie dupochrony i zostaje dalej cała sprawna tablica DTC. Nawet osoba mająca auto z kilkukrotnie większą mocą niż seria i zajmująca się tuningiem stwierdziła, razem z kilkoma użytkownikami aut, że najlepszy komputer to seryjny komputer...
BeeMiX
Też jestem zdania że jeśli istnieje taka możliwość, to lepiej zostać przy seryjnym kompie. Pytam ponieważ kolega chce zrobić podobny projekt i właśnie doradzałem mu żeby zostawił seryjny komputer, tylko nie znamy nikogo kto by się podjął strojenia. Jakie ECU tam siedzi ? Siemens? Bosch ?
EssiRS
Bosch 2.1
Da się to zrobić tylko trzeba wylutować chip, przeprogramować i wlutować na miejsce. Na szczęście komputery są na wierzchu.
Ja idę w stand alone, więc nie zgłębiałem tego problemu.
EssiRS
Marcin co z nowości?
Ja jutro oddaje samochód na włożenie stand alone i strojenie na rolkach.
marcin137
U mnie jest takie ecu , det jeszcze nie zamontowany i jest czas na zmianę decyzji ale mi się nie udało znaleść nikogo kto chciał by się podjąć ...



Z nowości to poskładałem wydech z kolanek kupionych na wagę od kolegi który pracuje przy wydechach z kwasu i od razu mi pospawał tigiem ja jedynie połapałem migomatem z nawiniętym drutem kwaśnym ... zostało jeszcze końcowy tłumik wstawić , całość będzie przelotowa jedynie ostatni będzie miał wyciągany silencer .













Tak to teraz chodzi
https://youtu.be/55mufh5mqxQ

Dotoczony króciec fi 60mm w środku i 70mm na zew. taki sam jak przepustnica , już nawet przyspawane ale gdzieś mi zdjęcie uciekło . jak macie jeszcze jakieś wskazówki co można poprawić o chętnie poczytam smile.gif

siewcu
z ecu to pytaj evodynamics, tyle że z wrocławia. powie Ci czy ogarnie wink.gif
EssiRS
Gumowy wąż zasilania w wodę turbo wytrzyma temperaturę panującą przy turbo? Pomyśl przynajmniej o rękawach termoizolacyjnych.
Wydaje mi się, że warto byłoby gdzieś jeszcze przyłapać downpipe przed plecionką, żeby takiej dzwigni nie robiło na turbo i kolektor wydechowy, bo najpewniej coś pęknie niebawem.
Wydech jest wg ciebie cichy czy głośny na obecną chwilę bo z filmu ciężko to wychwycić.
Ostatnia rzecz to zastanawia mnie końcówka filmu. Silnik chodzi a turbo stoi... tak ma być?
marcin137
Ok tak zrobimy smile.gif na tym filmiku slychac lepiej , ogolnie to dalo by sie jezdzic ale cicho nie jest ale jak dla mnie to super bo w m111 zrobic wydech nie jest latwo bo to pierdzacy silnik xd
https://youtu.be/MOkcnVcb2HA
A turbo juz sie kreci caly czas po przejazdzce , jak dostalo oleju to troche ciezej sie krecilo ale chyba sie dotarlo smile.gif a i aktuator mam zdemontowany narazie mi niepotrzebny smile.gif
EssiRS
Coś zdjęcia wygasły.

Na filmie brzmi tak, że od razu słychać, że z tym samochodem jest "coś nie tak" i lepiej nie kusić losu spod świateł.

Kiedy docelowo poskładasz samochód i jedziesz na strojenie?
BeeMiX
Czym planujesz sterować boostem ?
marcin137
wymienione hamulce z przodu niestety felga obciera muszę wstawić dystans 7mm





CYTAT(BeeMiX @ Sat, 12 Aug 2017 - 16:49) *
Czym planujesz sterować boostem ?

Ebc + normalna gruszka
marcin137
Oryginalnie w kompresorze jest przepustnica która robi za bypass jak dam to wszystko będzie pięknie ale nie będzie pss i może zaciągać powietrze bo ona zamyka się jedynie po wciśnięciu głębiej gazu , z kolei jak odłączę tą przepustnice to auto wpada w tryb awaryjny czyli jest non stop otwarta jak miałem kompresor jeszcze to sprawdzałem jak zachowa się ecu po podaniu doładowania w trybie awaryjnym i w ogóle go nie przyjmował afr w okolicach 18 czas wtrysku nie wychodził poza 12ms a powinien pod 18ms iść reasumując bo nie wiem za bardzo jak z detem czy będzie on nad tym czuwał czy nie bo jeśli wstawię blow off hks i z jakiś powodów auto wpadnie w tryb awaryjny to doładowanie nie zniknie i mogą popłynąć tłoki czy można np wystroić detem silnik w trybie awaryjnym ? to by rozwiązało moje wątpliwości i zrobił bym to na hksie smile.gif
EssiRS
To niestety będzie problem. Det nie wysteruje przepustnicy fabrycznej od m111K, a ta nie jest idealna do turbo.
Dodatkowo w trybie awaryjnym po odłączeniu tej przepustnicy dość sporo mocy odcina, więc ten kierunek też nie jest dobry. U mnie działała przepustnica w trybie awaryjnym.
Najprościej zostawić tą przepustnicę na sztukę, a do upuszczania ciśnienia w dolocie zrobić typowy BOV. Nie jest to idealne rozwiązanie, ale zdecydowanie najprostsze i najszybsze.
siewcu
Zostaje Ci fabryczne ECU, stety niestety... Zależy jak do tego podejść. Coś za coś, albo powyłączasz w seryjnym ECU co trzeba i będzie trudniej o poprawki, albo będziesz walczyć z DET i albo się uda, albo nie...
marcin137
Wydech już wisi ,ogólnie to bez końcowego było 96dB przy 3 tys i 100dB przy pompowaniu gazem jak odpaliłem na końcowym z włożonym silencerem to nieco głośniej jak fabryka ale jeszcze się to pomierzy , z wyjętym jest jak dla mnie ok , ale już myślę o przepustnicy zaraz za środkowym biggrin.gif


Dolot już się spawa i na jutro będzie założony ale i tak się na razie nie przyda bo jest jeszcze dużo roboty z pierdołami takimi jak swap hebelków z tyłu (zaciski trzeba zregenerować) , stuka mi jeden popychacz wiec trzeba rozebrać rozrząd , założyć regulator paliwa i filtr przeciągnąć powrót do baku , dołączyć dodatkowy wlot do filtra powietrza , a do tej pory udało się założyć koła przednie , wpiąłem się w czujnik od klimy i mam załączany na przełącznik wentylator i to dwustopniowe obroty smile.gif coraz agresywniej traktuje jednomas i na razie daje rade, a ogólnie to auto zrobiło już 100km i jest super smile.gif sprawdza się też chłodzenie turbo na tej pompce muszla kompresji nie jest gorąca a jedynie ciepła na oko 30-40stopni

marcin137
Trochę odświeżę, jeszcze tylko dlot do filtra i powrót paliwa , auto już widział człowiek co będzie stroić i jest pod wrażeniem z rozmowy z nim wywnioskowałem że się zna na tym i robił już taki silnik 2.3 więc jestem spokojny (będzie det3 w trybie fit) , warsztat to kluczyk garage może ktoś coś słyszał ? Co do auta to po złożeniu dolotu i bova na otwartej klapce WG jest 0.5 bara i całkiem przyjemnie to wciska w fotel smile.gif , robiłem tylko dwa przejazdy bo ciut sucho.
Popychacz też wymieniony co się okazało to jak regenerowałem stare to kupiłem jeden nowy na wzór i został założony i to właśnie on stukał bardzo dziwne ale założyłem stary zregenerowany i jest cisza




akcja od 3:00
https://youtu.be/anYTWLFheBE
kazio234
CYTAT(marcin137 @ Tue, 22 Aug 2017 - 19:56) *
kluczyk garage


Tomek ogarnie smile.gif
Woj.Tek
Marcin - kto Ci spawa te wszystkie rzeczy?
marcin137
Nie moge powiedziec tak oficjalnie ale moge dac namiar na pw smile.gif

A i przy okazji , zrobiony dziś układ paliwowy , dowiedziałem się że pompa 044 bije ponad 8 bar bo skala się skończyła jak odpaliłem silnik xD szybka regulacja na 3.8 sprawdzałem ciśnienie podbija smile.gif wiec już nie powinno być sucho , można testować te 0.5 bara biggrin.gif
piana_sta
czy pucha na filtr została OEM???
marcin137
Tak i nie ,wkładka pipercross + dorobiam dodatkowy wlot bo jeden na pasie przednim jest zaślepiony i szkoda żeby sie marnowal
piana_sta
To jest sprawdzone rozwiązanie na 350+ KM?
Nie zaczepiam tylko ciekaw jestem bo sam mam takie rozwiązanie w moim Renaulcie (OEM pucha i wkładka Pipercross) ale jestem jeszcze przed strojeniem i zastanawiam się czy nie iść w stronę filtra stozkowego.
marcin137
A tego to jeszcze nie wiem , nie chciało mi się tego przerabiać w sensie stożek w nadkolu bo te rozwiązanie jest nie głupie ,licze z tym że to i kilka innych rzeczy będzie wymagało poprawek smile.gif
piana_sta
Dziękuję za odpowiedź.
Powodzenia i bezawaryjności!
marcin137
To właśnie o tak wyrzeźbiłem puszkę od filtra dodatkowy wlot


pierwszy boost tak z ciekawości
https://youtu.be/ElbDcneS7Yk
EssiRS
Przy jakich obrotach masz jakie ciśnienie doładowania i czy przy wysokich obrotach nie spada doładowanie?
Sprawdzałeś czas 100-200kmh?

Ciekaw jestem jakie będę różnice pomiedzy naszymi samochodami, bo kilka kluczowych spraw zrobiliśmy kompletnie inaczej. Niebawem mój będzie po strojeniu i będzie punkt odniesienia.

Opróżnij skrzynkę pw bo nie da się nic wysłać.
Fawor
Nie upalaj tak tego setupu bo jak przy wejściu boosta masz AFR 16 to ten motor zaraz spłynie do miski...
marcin137
Wiem wiem wink.gif aby na chwilkę wcisnąłem gaz
Wkońcu po strojeniu biggrin.gif
Troszkę było problemów , mianowicie klapka wg się zacinała trzeba było zwalać turbo i to wyluzować potem okazało się że mój aktuator się zacina i została wstawiona zwykła gruszka i do tego EBC MAC jak już wszystko grało założyli deta i wystroili w trybie fit



Jest 300KM i 410Nm na 0.8 bara bez ruszania zapłonu bo siemens na to nie pozwala i robią się problemy , problemem też jest przepustnica która na odcince zamyka się i otwiera nie da się zrobić fajnej odcinki
0.8 bara dlatego że na 1 barze coś się działo ze świecami i zmieniłem na inne mi zalecone i niebawem jadę na remap na 1 barze smile.gif
turbo zaczyna pompować od 2 tys i bara robi przy 3 tys
wykres z hamowni niestety inercyjnej i cieszącej się słabą opinią warsztatu ktoś mi powie czy te fale wynikają z zapłonu , typu hamowni , jednomasu czy tego że hamowali na 4 biegu zamiast 3 jak kiedyś w v-tech ? bo AFR idealny smile.gif
Fawor
wykres jest w ogóle z dupy...na górze to wyglada jakby wynik był skłamany bo się uślizgneło - byłoby to widać, gdyby pokazali straty w napędzie...jedź na jakiegoś dynometa.
jackkpl
CYTAT(Fawor @ Tue, 19 Sep 2017 - 11:00) *
wykres jest w ogóle z dupy...na górze to wyglada w ogóle jakby wynik był skłamany bo się uślizgneło - byłoby to widać, gdyby pokazali straty w napędzie...jedź na jakiegoś dynometa.

Straty na napędzie mierzy chyba przy opadaniu obrotów, więc wtedy nic się już nie będzie ślizgało?
Fawor
no ale bedzie roznica miedzy wybiegiem a opadaniem - będzie widac na górze górkę smile.gif Nie chce mi się szukać, ale dużo takich wykresów smile.gif
piana_sta
Marcin podczas strojenia Tuner nie marudził że Twój wynalazek dolotowy jest ograniczeniem?
Spełnił powierzone mu zadanie?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.